Tak , w tym czarnym "pudełku" są dwa / gołe / przekażniki. Mniejszy jest od wtrysku rozruchowego. Sprawdzałeś czy masz napięcie na wtyczce rozruchowego na momen po włączeniu kluczyka , czy też wtrysk paliwa z niego? Tem na zdjęciu , z bezpiecznikiem , nie ma nic wspólnego z wtryskiem rozruchu ale ma z zaworem obejściowym - wolnych obrotów , gdy on nie...
Dla tego silnika na zimnym czas wtrysku 8-9 ms, po uruchomieniu spada na 4 ms, pracuje na b. jał. 1,5 ms.
Od przekaźnika który ją zasila a dokładnie od jego sterowania.
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
sprawdz najpierw czy silnik ma dobre masowanie,moze byc także niskie napięcie akumulatora
A obroty wału widzi sterownik?,a czas wtrysku podczas rozruchu pokazuje?,a zasilania i masy sterownika sprawdzone?,a zasilanie cewek po zapłonie?,a może jakieś odcięcie dołożone kiedyś tam? Jak to wszystko ok.to pewnie ster uwalony.pozdr.
Milejow, Ciebię o strzelanie w ciemno nie podejżewam,więc bylem pewien że to diesel, tylko odniosłem wrażenie, że autor się niezbyt wysila. Tao, w takim przypadku jak Twój, to pierwsze co się robi to zdejmuje przelewy z wtrysków podczas rozruchu. Jak masz wiedzę o jaką Cię mylnie nie podejżewałem, to wiesz po co.
Tomek101 czy udalo Ci sie uporac z tym tematem? Mam identyczny przypadek
Kalkulator zajmuje sie tutaj chyba tylko zarzadzaniem EGR i wyprzedzeniem wtrysku przy rozruchu. Tutaj masz wszystkie czujniki (brakuje tylko polozenia dzwigni obciazenia, ktory jest na pompie). http://obrazki.elektroda.net/70_12437114... Na nastepnym rysunku masz pompe i elementy mocowania linki. http://obrazki.elektroda.net/23_12437115... Pozdrawiam,...
Tak jak napisał ryncys wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na fotce) jest zasilany "od strony masy" z termowyłacznika czasowego a "od strony plusa" z dodatkowego konektora w rozruszniku. Plus z rozrusznika podawany jest tylko w trakcie "kręcenia" rozrusznikiem (ale zawsze niezależnie od temperatury itd.) Jeśli silnik ma temperaturę poniżej 30 stopni...
40 czego? Bar? Nie ma prawa zapalić.
Czujnik temperatury dla ECU lub czas wtrysku na rozruchu.
grzebacz wtrysk mechaniczny ma jak najbardziej elektryczny wtryskiwacz rozruchowy.Pozostale uruchamiane sa cisnieniem ale rozruch jest realizowany za pomoca wylacznika termiczno czasowego i wtryskiwacza rozruchowego za przepustnica.Jak nie ma prądu na tym wtryskiwaczu to mozliwe ze masz uszkodzony wlasnie tem wylacznik termiczno czasowy(taki najwiekszy...
W takim razie warto włożyć dobry akumulator i sprawdzić zasilania na wtyczce sterownika żarówką, może sterownik traci zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem. Kolejnym punktem do sprawdzenia jest kostka stacyjki.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Witam. Niestety dalej męczę się z Vito. Wyjąłem zbiornik i pompkę. Zbiornik czysty minimalnie było na dnie trochę brudu ale pompka czysta. Wszystko wyczyściłem zbiornik i pompkę. Wtryski sprawdzone przelewy też są ok. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Co sądzicie? Po wymuszeniu przez komputer aby pompka podawała paliwo auto odpala. Ale jak zrobię około...
Mam podobny problem. Posiadam Mercedes A klasę z 1998r, 1.7CDI. Mój problem objawia się tym, że samochód odpala na około 0,5 sekundy i gaśnie. Miałem już taki problem i poprzednio przyczyną był niestety sterownik (Mercedes 027 5455 232, BOSCH 028 100 1990). Kupiłem używany, po przeprogramowaniu pomogło. Za pierwszym razem pojawiały się losowo błędy...
Kąt wtrysku sprawdzić,dawkę startową.Jaką widzi temp. przy rozruchu?
Przyspieszacz kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika.
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
sprawdz czy wtryski nie leją
Wtryski na przelewy sprawdź.
Przecież widać że to słynne gti golf 2. Sterownik tylko prądem steruje elektro-chydraulicznym nastawnikiem - masz ke-jetronic. Chyba jednak nie normalne ale coś mi świta że w którejś książce o wtrysku wspominali o czymś takim - chyba w odpowiednich warunkach temperaturowych. A może masz odcięcie zasilania na sam C.I.S i wtedy się tak robi?
Teoretycznie wtrysk numer 3 uszkodzony. Ciśnienie 160 bar przy rozruchu jest za niskie.Taki skok do 300 był by ok. Możesz zaślepić chwilowo ciśnienie na wtrysk 3 i dalej po kolei inne . I sprawdzić na testerze jak buduje cisnienie. Albo jak nie masz ,mierzyć napięcie na czujniku ciśnienia.
Kolego ,pomysł masz świetny! Dziwi mnie tylko że masz wpisane "mechanika samochodowa"? Weż lepiej i zaciągnij ten samochód do kogoś kto rzeczywiście jest "mechanikiem"! Uważasz że jak auto nie chce zapalić z rozrusznika ,to uruchomisz je "na pych"? Pozdrawiam!
Witam serdecznie,mam problem z kr 1.8 a dokładnie z instalacja el.kupilem silnik z nie kompletna instalacja.el i teraz nie wiem co i jak z silniczkiem krokowym jak podlaczyc tak jak z zaworem wtrysku rozruchu zimnego silnika..czy ktoś mi podpowie cos??
A filtr paliwa wymieniałeś? , świece żarowe sprawdzałeś ?, i podjedź do kogoś kto ma tester do akumulatora i niech ci sprawdzi aku bo też ma znaczenie prąd przy rozruchu
Za akumulatorem znajduje się zespolony przekaznik pompy paliwa ,wtrysku rozruchu i grzania lambdy. Są tam dwa przekazniki sterowane elektroniką, ten większy jest od pompy paliwa , sprawdz jego działanie.
Odpowiedziałem Ci na forum OBD. Pozdrawiam.
Jakie masz odczyty czasu wtrysku przy rozruchu?
Zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach :?: :idea: :idea: ,wtryski sprawdzone :idea: :?:
Ja pisałem o innym przekaźniku. Te silniki palą nawet przy - 10 bez świec. Jasne jest że nim trochę wtedy porzuca po rozruchu ale palą. Zacznij od filtra paliwa. Trzena sprawdzić (jak masz czym)ciśnienie na szynie podczas rozruchu i no przelewy na wtryskach. Wychodzi na to że nie buduje poprawnego ciśnienia przy starcie.
Sterownik do roboty.
O chodzi z tymi "trawersami"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem. Prostymi słowy uszczelki pod wtryski
przy rozruchu tak, po odpaleniu parami pozdrawiam
Jak zielona wtyczka to w sterowniku też może być zielono , ale w tym wtrysku wystarczą niewielkie przebicia między kabelkami i już wtryski nie chodzą.
cewki są 4 osobno na każdą świecę. Jednak iskry nie daje, bo nawet nie próbuje odpalić. Mechanik mówi, że paliwo daje na wtryski, bo się czas wtrysku zmienia podczas rozruchu. Najbardziej mnie zastanawia, czemu ciągle jest sterownik zablokowany podczas odpalania.
A kiedy miałeś te 5 V na wtrysku ? Podczas rozruchu ?
Zwykły próbnik napięcia z żaróweczką 5W i to wystarcza do zaobserwowania impulsów na wtrysku. Na plaku silnik pracuje. Jakim napięciem komputer wysterowuje wtryski podczas rozruchu po uzyskaniu ciśnienia?
Czasy wtrysku są ok, zaczyna od dawki startowej i powoli zmniejsza, jak widzi że nie odpala. Wciśnięcie pedału gazu do końca w wielu autach powoduje wyłączenie wtrysku paliwa, taka funkcja przewietrzania komory spalania. Do dawki rozruchowej dochodzi korekta czasu wtrysku ze względu na niskie napięcie podczas rozruchu. Tak, że manometr na króciec pomiarowy,...
Problem jak w temacie bmka odpala przy pierwszym rozruchu dymi przez chwile i nie równo pracuje. Brak bledow w sterowniku. Auto ma wymienione wtryski brak poprawy. Kolejne rozruchy sa ok auto ma moc...
Silnik jest z 2012 r., wtrysk, i po rozruchu normalnie chodzi. Dopiero gdy włączę bieg bez gazu, to znika napięcie. Jak dodam gazu, to napięcie znowu się pojawia i silnik zasuwa. Zdejmę gaz, napięcie znika po 2–3 sekundach. Gdzie są te blaszki?
odkręcając jeden przewód metalowy od wtrysku i przy rozruchu nic się nie dzieje
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Problemem był układ paliwowy, tak jak sugerowaliście. Po wymianie czujnika wysokiego ciśnienia nic się nie zmieniło, czyli padło na wtryski. Zrobiona próba przelewowa i bingo, wtryski leją i dlatego podczas rozruchu nie ma odpowiedniego ciśnienia. Wtryski do regeneracji i powinno być ok. Ale żeby nie było łatwo, wtryski...
Witam. Problem taki.Np. rano nawet przy temp. powyrzej zera., pali dobrze ale zaraz zaczyna szarpać silnikiem (przez 15-20 sek.) i aby pracował muszę go trzymać choć trochę na obrotach,czasami i tak gaśnie.Później silnik pali normalnie.,czyli po uruchomieniu ma wolne obroty.Odłączyłem przestawiacz kąta wtrysku ponieważ z nim było całkiem tragicznie.I...
Na dole pompy zawór przestawiacza kąta wtrysku przy rozruchu. Na głowicy pompy, ta metalowa część z wyjściem na przewody wtryskiwaczy znajduje się zawór odcinający. Reszta kabelków jeśli są, to styczniki do EGR-u.
kilka pytań: - silnik zimny jaki powinien być czas wtrysku przy rozruchu - czy sterownik w fazie rozruchu- jeżeli silnik nie odpala- może zmieniać czas wtrysku lub w ogóle zaprzestać sterowania
Sprawdź synchronizacje czujnika wału i wałka oscyloskopem, rozciągnięty łańcuch to bardzo prawdopodobna opcja. W mikrach 1.2 było to nagminne, brak błędów, brak rozruchu...
Odkręcając przewód paliwowy przy wtrysku przy rozruchu paliwo się pokazuje,czy jeśli by była uszkodzona pompa na silniku taki jest objaw??Już zgłupiałem,czemu przy rozruchu nie kopci z wydechu??wtryski się nie otwierają??Przecież są elektryczne.
Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.
Witam. Auto już wyjechało z warsztatu zrobione :D Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu że najlepiej liczyć na własne umiejętności.Przynajmniej ma się potem tą satysfakcje. Pozdrawiam:D Temat uważam za zamknięty.
Temat rozwiązany
Pasek rozrządu się obraca. Przed rozruchem odłączyłem wtrysk od listwy, by sprawdzić, czy podaje paliwo. Parę razy zakręcone, a paliwa brak, po czym odkręciłem kolejny, przy zapłonie nie poszła ani kropla paliwa z obydwu.
Podłączyć tester.Odczytać błędy,parametry(ciśnienie cr przy rozruchu)sprawdzić wtryski na przelewy.
Jaka temperatura widziana przez sterownik? Jaka prędkość obrotowa wału podczas rozruchu ? Wtryski nie przelewają górą?
Jak sprawdzałeś czy idzie paliwo na pompę? Dodano po 58 Przepraszam z pompy wtryskowej na wtrysk.
Mam problem z wtryskiem rozruchu zimnego silnika , konkretnie z jego sterowaniem. Sprawdziłem okablowanie do ECU , czujnik temperatury chłodziwa . I skończyły mi się pomysły . Teoretycznie powinno to pracować , ale ... Jak podaje impulsowo masę na wryskiwacz to samochód zapala i jak się rozgrzeje pracuje , odpala za każdym razem . Jak ostygnie to jest...
Pewnie wtryski gazowe puszczają... Odetnij całkowicie gaz i wtedy pal. Jakie czasy wtrysków na rozruchu?
Te 600 barów to nawet za dużo, 300 przy rozruchu to jest ok. Jak ciśnienie jest poprawne i nie ma spadków napięcia podczas rozruchu to może trzeba by sie przyjrzeć sygnałom wał/wałek i czy otwiera wtryski?
tak, kat wtrysku ma istotne znaczenie dla rozruchu, mocy i kultury pracy
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Ssanie się nie załącza. Czarny dym zazwyczaj spowodowany lejącymi wtryskami.
Ciśnienie na cylindrach, korekty do sprawdzenia, kody wtrysków i oczywiście aktualizacja sterownika bo było kilka.
Próbowałeś dać do zaworu ciśnienia +12V? Co się wtedy dzieje? Ciśnienie wtedy poowinno podskoczyć. ale jeżeli immo blokuje to i tak dupa. Nie wysteruje wtrysków.
Jaki masz czas wtrysku? Jakie ciśnienie paliwa?
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Witam mam ten sam problem Ducato 2.3 150 km 2012 błąd p0090-20 zbyt wysokie ciśnienie odpala i po 2 sekundach gaśnie 4 nowe wtryski pompa po regeneracji zawór regulacji nowy ciśnienie po rozruchu dochodzi do 2000 bar
Witam. Mam problem z Passatem B3 2,0 benzyna. Nie dochodzi napięcie do wtrysku rozruchu. Czy wie może ktoś jaka może być tego przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc. Proszę pamiętać o: 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. 3.1.15. Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających...
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
Gazu nie ma i nie bylo nigdy, ecu steruję wtryskami ale tylko w tescie wykonawczym. Podczas rozruchu nie steruje nimi.
Witam i naświetlam temat,pacjent Meriva z silnikiem A 13 DTC,problem jest po regeneracji czterech wtryskiwaczy,przjechane około 4 tys km ,problem jest przy porannym rozruchu,wtryski klekoczá i samochód szarpie jakby paliwa nie dostawał,Opcomem sprawdzałem i mechanik montujący wpisał kody IMA,dodam że EGR sprawny, świece źarowe sprawne, jakieś pomysły...
To na pompie przy lince to czujnik położenia dźwigni gazu potrzebny do działania EGR ale to można sobie podarować, ten niżej z kolei to do przestawienia kąta wtrysku przy rozruchu (zimno). Może spróbować zwiększyć dawkę paliwa?
Jest takie coś jak zezwolenie na wtrysk paliwa. Sterownik silnika przed rozruchem robi test zgodności rozrządu i czegoś tam jeszcze. Np narastania ciśnienia na listwie Nie wiem co dalej? Co pokazuje tester? Dlaczego już wymieniłeś wtryski. Czy układ z niebieskim korkiem nie robi jakiegoś problemu.
Z tymi światłami to był sarkazm. Na kostce stacyjki zrób zworę między stałym plusem a plusem po zapłonie. Spróbuj wtedy odpalić. Co się dzieje z napięciem na wtrysku podczas rozruchu ?
wtrysk czyscilem nic raczej w nim nie bylo... filtr byl wymieniany jakis czas temu. jakby paliwo nie dochodzilo to i po odpaleniu by chyba nie pracowal Wpadnie byle paproch z filtra do wtrysku, przypcha i po robocie. Jak zaskoczy to podciśnienie go "wyssie" i chodzi normalnie na benzynie. Tak bym to widział. Wyczyść dokładnie wtrysk i wymień filtr...
Wtryski do sprawdzenia, ciśnienie do rozruchu stanowczo za niskie. prawdopodobnie któryś wtrysk uszkodzony, próba przelewowa prawdę powie.
Prad nie spada podczas rozruchu zbyt mocno ? Wtryski ktos sprawdzal na stole ?
Raczej unipolarny a kontrola działania układu przez MAF. Diagnoza testerem oczywiście bo nic innego nie zrobi. Co do nie palenia na ciepłym to wróżąc siedzi np wtrysk. Trzeba zmierzyć ciśnienie rozruchu bo same domysły.
Z tego opisu wynika że nie buduje poprawnego ciśnienia na cr ,albo zbyt duży spadek napięcia podczas rozruchu. Do sprawdzenia wtryski na przelewy,spadek napięcia podczasd kręcenia najlepiej z pomiarem prądu, i co najważniejsze i co nie było podane to jakie cisnienie podczas rozruchu.
Jeśli to N47 i na niskim masz 4 bary a na wysokim Ci brakuje to pewnie pompa się skończyła i już wcześniej siała opiłkami a to ją tylko dobiło, mało tego pewnie i wtryski oberwały.
Zapomnialem dodac za poluzowalem delikatnie nakretke na metalowym wezyku doprowadzajacym paliwo do wtrysku i podczas rozruchu pojawia sie tam ropa
Ciepły 55.
No to teraz przyczyn może być mnóstwo. Paliwo, pompa, i wszystko co w układzie zasilania. Zaczął bym od sprawdzenia paliwa. Weź odciag trochę z baku do np. Słoika i zostaw na polu będziesz widzieć czy parafina się wytraci. Mozesz mieć też problem z rozrusznikiem. Nwm czy u ciebie też tak będzie ale jest coś takiego że wtrysk paliwa podczas rozruchu...
Dlugo jestes wlascicielem tego auta?
Czy linka sterując ramieniem w pompie zwiększa tylko dawkę czy również zmienia kąt wtrysku podczas rozruchu/pracy zmrożonego silnika? Nic z tych rzeczy. Wewnętrznie naciska na dźwignię gazu. To samo uzyskasz naciskając lekko pedał gazu.
Niby sprawdziłeś a dalej nic nie wiadomo. Ile bar daje wstępna i jakie to ciśnienie przy rozruchu? Do sprawdzenia synchro wałek wał i sterowanie na wtryskach. Ale to musisz mieć oscyloskop. A napięcie to jakieś 80 volt w piku i prąd max około 20A.
Jeżeli Kadett 1,6D ma prawidłowo ustawiony punkt wtrysku wtedy bez wyciągniętego cięgna "ssania" powinien na zimno zapalać z trudnością lub wcale - natomiast jeżeli cięgno rozruchowe jest wyciągnięte musi zapalić bez gazu lub z minimalnym gazem. Te niby-ssanie to jest przyśpieszanie punktu wtrysku do rozruchu silnika . I sprawdż naciąg paska rozrządu!
Centra zaleca : - Centra Plus 40Ah, prąd rozruchu EN 320 - Centra Standard 34, prąd rozruchu EN 240 Bosch zaleca: - Bosch S4 42Ah, 390A Instrukcja pisze o 40 Ah
A czy przypadkiem na tym kablu od zasilania wtrysków nie ginęło naapięcie w momencie rozruchu? Pozdrawiam.
Teraz na popuszczonych wtryskach pokapało tylko coś przy rozruchu a ciśnienie 0
Jeśli to centralka z samochodu na gaźniku to wydaję mi że jest to potencjometr od regulacji czasu wtrysku gazu przed rozruchem. Działa na pozycji LPG oczywiście.
Jaka prędkość obrotowa podczas rozruchu? Ciśnienie na wtryskach (listwie)?
tak dla informacji wiem, że przed wymianą wtrysków zostało zaślepiony EGR, jednak były padnięte wtryski przewód zostawili zaślepiony i w ten sam dzień wymienili wtryski, ale żadnego błędu mi nie wywala. Bez powiązania z mapą wtrysku , producent nie wstawiałby atrapy bez wykorzystania cech podzespołu Slyszalem ze to nic powaznego tylko blad ecu I tu...
A dlaczego nie odpala? Jakie ciśnienie wtrysku? Jakie obroty podczas rozruchu? Czytanie błędów fejsikiem, i wiedza się kończy?
Szyniu, coś słaba ta wiedza Twoja i tych Twich fachowców. Jakbyś zaczął sam samodzielnie działać zgodnie z radami jakie Ci koledzy na forum podawają to byś już auto uruchomił. Oczywiście dołączam schemat ECU sterownika silnika, ale co to da, przecież diagnostyka by wykazała błędy w podłączeniu. Nie pali: pompa zamontowana prawidłowo - sygnały z czujnika...
Odpal autodiagnostykę to może się dowiesz czegoś.
Na rozruchu koło 100 bar jest I co ty na to dobrze czy nie?
Mieliśmy i to nie jeden. Zazwyczaj zaczynaliśmy naprawę od podpięcia Lexii, odczytu kodów usterek i podglądnięcia parametrów wtrysku podczas próby rozruchu.
To ciekawe, tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... kolega zmierzył sterowanie pompowtryskami i wyszło mu coś innego: Zasilanie plusem nie stałym prądem ale prostokątem z dużym wypełnieniem 12V, 80%, 10kHz. Pojawia się tylko w momencie któregokolwiek wtrysku. (wspólne zasilanie)
wtrysku paliwa rozruchu słaby rozruchu wspomagania rozruchu
renault laguna kontrolki agregat prądotwórczy spawarka honda ustawienie prądu spawania
czułość mikrofon elektretowy mikrofon elektretowy
Błąd F i kłódka na pralce Ariston Aqualtis Pralka pobiera mało wody do prania - przyczyny i rozwiązania