VW Polo V (6R) sterowanie centralnym zamkiem z parametrem 180Ω - bezpośrednio do przewodu we wtyczce "zamka" w drzwiach kierowcy.
Można jeszcze inaczej . Zakładałeś tylko centralny zamek czyli sterownik +siłowniki.W sterowniku centralnego zamka (schemat zamieściłeś )jest wtyczka a w tej wtyczce dwa przewody zielony i niebieski -zamień je miejscami i też będzie dobrze.
Przewody w przelotkach między drzwiami a słupkiem sprawdź, tam chyba leci sterowanie po Can do modułu szyby a potem na siłownik.
Jak dobrze pamiętam od "czujnika pozycji rygla zamka". Przy sprawnym styczniku po rozpięciu wtyczki nie będzie działał central z kluczyka.
Twój przepust moja przelotka.Jak zwał chodzi o to samo zakończone jest wtyczką w słupku.
Do drugiego zamka numerki są na wtyczce.
Pewien nie jestem tego co piszę ale w sumie i tak masz max 50 zł do stracenia a i tak nigdzie nie znajdziesz schematu więc z mojej głowy narysowałem http://images35.fotosik.pl/194/97bec3b0e... Jazda centralkę na stół podłącz zasilanie ( plus i minus) A resztę kontrolkami sprawdzisz gdzie jakie sterowanie i gdzie wyjścia na siłowniki.
No to sprawdz polaczenia bo po drodze do silownikow masz kilka wtyczek
Miałem tak samo, wypadła wtyczka z siłownika w drzwiach kierowcy.
problem z centralnym zamkiem Najczęściej tego rodzaju objawy wskazują na zużycie mikrostyków w zamkach. Na początek należy sprawdzić, czy za każdym razem naciśnięcia pilota, pojawia się sygnał zamknięcia/otwarcia , we wtyczce zamka kierowcy!
Załączaj pozycje na wyłączonym zapłonie, w środku w aucie na wtyczkach do BSI bez problemu znajdziesz pozycje.
Moduł ma wtyczkę?
Zamki chodzą wnioskuję z opisu,przestają działać inne rzeczy powiązane z bezpiecznikiem. Jak masz dwie wtyczki,to wepnij tylko mniejszą i sprawdź czy spali też bezpiecznik. Następnie sprawdź centralny zamek.
Przewody opisane na schemacie centralki jako interfejs centralnego zamka: - pomarańczowy i pomarańczowo/czarny nie podłączasz, - żółty i żółto/czarny podłącz do masy, - biały i biało/czarny podłączasz do przewodów białego i brązowego w wiązce zamka centralnego (opisane jako sterowanie manualne). Jeśli w instrukcji alarmu nie ma pisanych pinów wejść...
za dużo nie wynika jaki to alarm, ale jeśli chodzi o centralny zamek aby zamykał auto to sterowanie nim jest we wtyczce białej na 6 pinów tej obok zasilającej, tylko trzeba sprawdzić konfiguracje podłączenia bo nie wiem czy centralny masz fabryczny czy dokładany a to jest spora różnica w podłączeniu
Rozbierz boczek i zobacz tą wtyczkę
Dekoder to pudełko z dwiema wtyczkami-niebieską i czarną. Ta akurat dekoder 1 bądź 1' (jeden prim)
Czy w tym sterowniku można zaprogramować piloty ? Ewentualnie jaki model zakupić aby wtyczka też pasowała ?
Dzięki za zainteresowanie, niestety nie przyniosło (odłączyłem szarą wtyczkę z grubymi czerwonymi kablami) to efektu.
Temat zamykam, nie kontaktowała wtyczka na module BSI centralnego zamka.
4 szyby elektryczne. Jedna wtyczka jest do szyb druga do lusterek i chyba do przycisku centralnego. Chyba będzie coś z tą wtyczką
A sam moduł otwierałeś? znaczy wyjmowałeś z obudowy ,czy tylko wypinasz samą wtyczkę. Może zawilgocony w środku? Objaw taki jak by faktycznie mikrostyk od centralnego zamka w drzwiach kierowcy.
Ta puszka to BSI najważniejszy moduł tego samochodu ,wyjmiesz schowek po lewej i zobaczysz wtyczki.
W tej wtyczce od siłownia są trzy przewody sprawdź czy na brązowym jest masa i na niebiesko czerwonym plus.
tu masz fotkę o który włącznik chodzi w zamku tylnej klapy : http://obrazki.elektroda.net/9_123298510... WItam Mam wyrwane bolce w zamku od wtyczki elektrycznej. Nie działa mi teraz centralny zamek w tylnej klapie. A wszystko to przez lakiernika samochodowego. Czy da się jakoś zmostkować wtyczkę elektr. żeby centralny zamek działał i jak tam...
Po otwarciu drzwi oświetlenie wewnątrz gaśnie po ok.10 min co jest normalne ale jednocześnie zapala się lampka w bagażniku a tak być nie powinno. Odnośnie zapalania się jednocześnie lampki w bagażniku i podsufitce to tak ma być . Jest to podłączone do jednego wyjścia prądowego w UCH Nie jest normalne, powinna zgasnąć po kilkunastu sekundach. Milejow...
Zacznij od sprawdzenia czy masz zasilania we wtyczce sterownika wg. schematu
wymiana zamków cie czeka musisz znaleźć sprawne na szrocie i podłączyc wtyczki bez demontaży zamków czyli jedż na szrot bez tapicerek drzwi przyspieszy to diagnoze
Gruby czerwony przewód w wiszącej wtyczce to stały +. https://obrazki.elektroda.pl/3823739300_...
Pod kierownicą masz pętle przy stacyjce do odczytu. Immo masz w BSI - czyli w 306 to jest moduł Texton który jest umieszczony za gniazdem zapalniczki. Dostęp do niego dopiero po wymontowaniu tunelu środkowego. Ale w tym module też jest centralny zamek. A on łączy się z komputerem. Odpięcie wtyczki od Immo to auto nie odpali.
kable z wtyczkami
Moduł za schowkiem pasażera,podać sterowanie lub bezpośrednio na siłowniki po odpięciu wtyczki wtedy.
Witam, Wymieniłem drzwi w v40, wszystko sprawnie poszlo, dopoki nie okazalo sie ze nie dziala centralny, przeglądnąlem wiązke i wychodzi na to, że przy nowych drzwiach wtyczka siłownika ma 3 piny, w starych miała 2 (zmostkowane otwierały, rozłączone zamykały drzwi). Da sie to obejść w jakiś sposób ? bo podejrzewam ze sterownik też będzie nieodpowiedni...
Wypnij wtyczkę ze stacyjki i sprawdź czy działa centralny....
Witam, Centralka zamka w ZX znajduje się koło bezpieczników z przodu Jest to takie szare (u mnie) pudełko przykręcone do blachy z którego wychodzi płaska wtyczka
Po wciśnięciu zamknij/otwórz na każdej wtyczce pojawia chwilowo się napięcie 12V, także przy siłowniku tylnej klapy To może teraz czas sprawdzić siłowniki na krótko?
na początek sprawdź zamki (ewentualnie wyczyść i nasmaruj) rygle muszą pracować bez większych oporów, sprawdź połączenia (wtyczki).
Bezpiecznik nie jest przepalony sprawdziłem to Ogl poruszyłem tam przy kablach i chwilę zapalniczka działała i zamykanie centralnego też , myślę że jakaś wtyczka albo kabelek jest luźny
Po prawej stronie za schowkiem masz sterownik sprawdz zasilania i polaczenie wtyczek
kolego liknk pisze wyraźnie o co chodzi o zamek centralny a w zasadzie o dwa zamki które różnią się od siebie ilością kabli i co za tym idzie wtyczkami
jak przekręcam kluczyk to żadne drzwi nie reagują i się nie zamykają Jeżeli wciśniesz klamkę od środka, to blokuje centralny zamek ? co może być przyczyną tej awarii? Może odłączyłeś wtyczkę z zamka drzwi ... i zapomniałeś ją podłączyć . Centralny zamek fabryczny czy dokładana instalacja ? Masz wersję samochodu z "krańcówką drzwi" w zamku czy w słupku...
Podaj kod silnika. Komfort na dwie czy trzy wtyczki?
Sterowanie odbywa się za pomocą podawania sygnału masy poprzez krańcówki w zamku kierowcy. Wtyczką opisana 4PIN https://obrazki.elektroda.pl/7028986800_... Wtyczką 2PIN to siłownik, w wersji bez alarmu i tym samym bez zdalnego sterowania zamkiem, tego siłownika nie ma. https://obrazki.elektroda.pl/7145258400_...
Rozbiórka tapicerki od środka i odpięcie wtyczki od zamka.
Kluczykiem da się otworzyć tak czy inaczej (zarówno z wpiętą jak i wypiętą wtyczką).
Ten "nowy" zamek to nówka nieużywana czy używka np. z allegro bo jeśli używka to kupiłeś z taką samą przypadłością jak poprzedni - trzeba zamek rozebrać i lutownicą poprawić luty na płytce drukowanej (6 lutów przy wtyczce zamka).
sprawdz czy trzpień od zamka do przełącznika sie nie urwał (czesta usterka w tych samochodach)stan połączeń ,wtyczek itd.
Odłącz wtyczkę radja i spróbuj z synchronizowac.
Wg schematu masa jest na pinie 1. Piny 2 i 3 przy wyjętej złączce powinny mieć jakieś napięcie dodatnie (wejścia BSI "podwieszone"). Łączniki zwierają te wejścia do masy wymuszając niski stan logiczny wejść BSI. Inna rzecz- cały czas mówię o schemacie od P407, P307 może mieć inną organizację złącz, nie mam właściwego schematu. Może lepiej zagadać na...
Przewody są cale , przynajmniej wzrokowo tak wyglada. Rano zobacze czy nie zgnily we wtyczce
Rozebrać prawy próg aby dostać się do modułu zamka,wypiąć wtyczkę z niego,podać "'na krótko"zasilanie na siłowniki.Padł moduł w pozycji ryglowanie dlatego od środka nie otworzysz i dlatego wszystkie naraz prawdopodobnie.Zdarzały się takie przypadki ale jak wyżej napisałem łatwo otworzyć.Skrajny przypadek to zapieczone wszystkie siłowniki.
Kable mogą być całe, ale we wtyczce jest zielono
A4 (rok 94-99) Otwieranie masą i zamykanie masą. Wepnij się między drzwiami kierowcy i centralką centralnego zamka przy 6 pinowej wtyczce pod deską rozdzielczą. Kolory w zależności od rocznika. Otwieranie- szaro-biały lub żółto niebieski, zamykanie - brązowo-szary lub czerwono- niebieski. Rocznik 94-96 ma zamek pneumatyczny sterowany naprzemiennie+-....
Witam. Przesyłam opis kabli : Czerwony +12V (stałe) przez bezpiecznik 7A Żułty +12V (stałe) przez bezpiecznik 15A (zasilanie kierunkowskazów) Pomarańczowy - czujniki masowe drzwi Zielone kierunkowskazy Fioletowe blokada zapłonu czarny masa samochodu biały moduły dodatkowe (od roku 2000 to -12V, do roku 2000 to +12V) podłącza się diode migającą błękitny...
Kolego w polówkach, seatach jest problem z zamazaniem zamków i ich zanieczyszczeniem, typowa usterka (zamków wewnątrz drzwi nie z wkładką do kluczyka) zacznij od wyjęcia, oczyszczenia a potem nasmarowania zamka kierowcy powinno pomóc ale trzeba to zrobić ze wszystkimi zamkami skończą się problemy z zamarzaniem i niepoprawnym działaniem centralnego zamka....
Sprawdź wtyczki, czy nie są poluzowane.
Witam. Mam pytanie, w Partnerze 2000r. w tylnej klapie są 2 wtyczki : 1) Podwójna na wsuwki normalne kolory przewodów: fiolet i brązowy 2) Podwójna na wsuwki mini kolory przewodów: żółty i zielony Z tego co się zorientowałem to wtyczka z przewodami fiolet/brąz są od siłownika centralnego zamka, a może ktoś wie od czego jest ta druga?
Włożyć wtyczkę ,uruchomić program ,wybrać odpowiedni moduł który odpowiada w tym aucie za centralny zamek ,adaptacje i odznaczyć automatyczne zamykanie ,oraz automatyczne otwieranie. Pewnie można to zmienić w menu na liczniku przyciskami na kierownicy.
centralny zamek też się otwiera Rusz głową. Wkładasz kluczyk do zamka i otwierasz i tak trzymasz cały czas kluczyk - CZ się otwiera a po chwili opuszczają szyby. Switche do sprawdzenia w zamku kierowcy, zamek pasażera w tym roczniku już pewnie nie ma bębenka przy klamce więc nie ma też sterowania. Wypnij wtyczkę od zamka kierowcy i zobacz czy sytuacja...
Schemat pomógł. Znalazłem przewody do zasilania zamków. Podając napięcie na wtyczkę przy bsi z jego pominięciem centralny działa. Czyli kable ok. Myślę że to coś z przekaźniki w module bsi. Planet to pokaże?
Witam mam kilka informacji 1 nie zamknięte drzwi od strony pasażera .Potrzebna była regulacja . Trzeba było przesunać element mocujący na słupku. 2 jak jest sprawna wkładka można drzwi otworzyć , nawet z rozłaczonym akumulatorem 3 sporo pomiarów i sprawdzenie działania zamka , można wykonać bez rozbierania tapicerki . W szczelinie między drzwiami a...
Witam, wymieniałem dzisiaj mechanizm szyby przedniej prawej drzwi w Golfie 4 1.9 TDI AHF 110 z 1999 roku, 3-drzwiowy. Wszystko działało, mechanizm również, tylko nie podnosił szyby. Wymieniłem cały mechanizm razem z blachą, podpiąłem wtyczki i zaczęły się problemy. Centralny zamek nie działa, szyby również nie działają. Gdy odpiąłem wtyczkę od silniczka...
No to polift. Ten moduł anteny bardzo często wygląda na OK a w rzeczywistości tak nie jest. Druga sprawa, sekcja tunera ( nie wiem jak to fachowo nazywają radiowcy , głowica czy jak zwał ) często miewała zimne luty. Przefruń ten tor w tunerze BM gdzie wchodzi wtyczka od anteny i zobacz. Miałem kiedyś taki tuner że od temperatury mu się miewało gubić...
Temat ogarnięty wszystko działa. wtyczka przy zamku zaśniedziała była.
Też stawiam na cięgna, każde drzwi mają swój siłownik. Może się po zapiekały. A w tych gdzie wcale nie reaguje to albo całkowicie padł siłownik albo np. poluzowała się wtyczka od zasilania. Tak czy inaczej bez rozebrania boczków tapicerki się nie obejdzie. Może tez zaopatrzyć się za w czasu w multimetr.
Czy grzebałeś już w zamku czyli płytka + silniczek w tych konkretnych drzwiach? tu może być problem w podłączeniu wtyczki (nie wykrywa zamknięcia więc otwiera wielokrotnie miałem tak w VAG), lub na samej płytce mogą być uszkodzenia. Co do szyb może być inna przyczyna gniazdo prowadzące do drzwi
W okraglej wtyczce masz sterowanie centralnym
Witam Mam problem z centralnym zamkiem w punto 2 1.2 SX 2000r. Centralny zamek zamykany z pilota zamyka (ściąga wszystkie grzybki w dół) i zaraz otwiera. Kiedy wyciągnę bezpiecznik nr 39 od odbiornika radiowego albo odłączę poprzez wyciągnięcie wtyczki z lampki oświetlenia wnętrza centralny zamek trzyma, pobór prądu wówczas jest na poziomie 0,08 A,...
Górna wtyczka na trzy piny to wyjście na czujniki dodatkowe, a nie centralny zamek, czerwona wtyczka z uciętymi przewodami to dioda led sygnalizująca w jakim stanie jest alarm, biała wtyczka z zielonym i niebieskim przewodem to prawdopodobnie sterowanie centralnego zamka, ale trzeba sprawdzić miernikiem lub kontrolką, pozostałą resztę przewodów można...
Zielenieje wtyczka wielopinowa!
Dobrze, ale jak biały i brązowy był odłączony, to centralny zaczął normalnie otwierać/zamykać z kluczyka? Wyjmij w ogóle wtyczkę od tej centralki i sprawdź, czy centralny fabryczny zaczął działać normalnie. Czy przed podłączeniem tej centralki, centralny działał prawidłowo?
Udało mi się wyjąć zamek. Pomierzyłem napięcie podczas zamykania i otwierania. Okazało się że prąd dochodzi. Zamówiłem używkę zamek. Wymieniłem i wszystko gra. Jakby ktoś miał problem z wyjęciem zamka to podaję opis jak to zrobić. Więc po zdjęciu tapicerki odchylamy piankę zabezpieczającą( wystarczy kawałek od zamka). Następnie odkręcamy 3 torksy na...
Witam mam ten sam problem tylko ze mam 1,8 16v. Podejrzewam ze u mnie to wina czujnikow ruchu w slupkach tzn mam wyciek plyny do spryskiwaczy tylnej szyby i cieknie wlasnie ze slupka miedzy drzwiami. pewnie czujka ma zwarcie i glupieje. Wypiolem wtyczke od czujek z centralki i mam spokój. Zeby dostac sie do centralki wyjmij szuflade schowka pod poduszka...
No ja wiem że są , ale to ty weź żarówkę i sprawdź jak pisałem na tej centralce z jedną wtyczką .
Jak wymontowany działa ok. to stawiam na kable. Są gdzieś ukruszone, izolacja jest ok a w środku raz zwiera raz nie. Poszarp kablami miedzy drzwiami a paką, sprawdź przy wtyczce.
Można się dowiedzieć coś więcej o tej magicznej wtyczce?
Powiedziałbym że styk w zamku od otwierania się zawiesza przez co otwiera się centralny i opuszcza szyby. Odłącz wtyczkę z zamka kierowcy to się przekonasz.
Witam, naprawiałem taką usterkę w samochodzie syna. Otóż musisz rozebrać zamek, do niego dochodzą przewody, wyjmiesz wtyczkę i zamek na stół warsztatowy. Gniazdo w zamku posiada bolce które bardzo często łapią zimny lut, wystarczy przelutować i po sprawie. Jak znajdę zdjęcia to podeślę. I jeszcze jedno, w zamku są mikrosłycze, je też trzeba sprawdzić...
Czyli jeśli dobrze rozumiem Źle rozumiesz. Nie masz mierzyć napięć multimetrem, którego rezystancja wewnętrzna wynosi >>20MΩ. Użyj zwykłej żarówki i zrób to, co napisałem powyżej. https://obrazki.elektroda.pl/8967273600_... Pomiary masz wykonać na podłączonych wszystkich wtyczkach !
czesto przewody we wtyczce gniją
Zamek na stól jeszcze raz podać zasilanie na piny od silnika zamka. Zmienić biegunowość. I tak kilka razy.Następnie sprawdzić czy sterownik wystawia napięcie na pinach wtyczki.
dzieki za wyjasnienia.Ten moduł nie daje mi spokoju bo po sciagnieciu tapicerki i wyciagnieciu mechanizmu wycieraczek zadnego modulu nie zauważylem.Idzie ze słupka cala wiazka kabli ktora nastepnie sie rozdziela na lusterko ,centralny zamek i duza wtyczka na czerwona szybkozłaczke ktora idzie do wlacznika szyb oraz 2 kabelki idace do silniczka szyb.Nie...
Tak na marginesie :) piszemy po polsku Pisałem wyżej piny 1 i 2 przemiennie + i - Kurcze kolego pomyśl trochę ja na forum daję wędkę nie rybę. Jak patrzysz na wtyczki wyciągnięte z zamków to piny są opisane. co więcej po nici do kłębka. Ja Ci tu chcę pomóc, ale pomyśl też trochę sam. Uwierz mi nie boli:)
Był niedawno podobny temat gdzie elektromagnes zamka drzwi powodował dość duży pobór prądu. No tak, ale te siłowniki są zasilane/sterowane przez inne złącze (nie to o którym autor pisze w#23) Wiem którą wtyczkę gdy odpinam to pobór spada - ale nie jestem do końca przekonany jak to działa - prawdopodobnie jest od czujników drzwi itp Może tak być, tylko...
CZ to właśnie centralny zamek, moduł sterowania centralnym masz przy przednim słupku pasażera pod osłoną, tą która przechodzi w próg, taka czarna skrzynka dochodzą dwie wtyczki, często w oplu tam jest mokro a ona podaje sygnał na kierunki przy zamykaniu i otwieraniu. Wepnij szeregowo do uzwojenia przekaźnika rezystor 60 - 70 omów 1W i zobacz czy masz...
Moduł komfortu to ten na drugim zdjęciu - wtyczka brązowa 15 pinowa i niebieska 23 pinowa. Do sprawdzenie bezpieczniki o nr: 14 (10A), 38 (10A). Jeżeli są dobre to sprawdzić czy jest na nich zasilanie - sprawdzić to żarówką. Następnie sprawdzić czy brązowej wtyczce jest plus (+) na pinach: 12 i 15 Czy na niebieskiej wtyczce jest plus na pinie 22? Czy...
Witam. Poszukuję schematu modułu centralnego zamka do Qashqai z 2010 roku. Chcę ustalić co znajduje się na 5 pinie dużej wtyczki 40pin tego modułu. Problem w tym aucie jest taki, że nie działały piloty i zamykanie zamka z kluczyka. Otwieranie kluczem działało. Natomiast siedząc w aucie przy zamkniętych drzwiach centralny sterowany przyciskiem z konsoli...
wychodzą one bezpośrednio z panelu sterowania jak się domyślam? 27 pinowa niebieska wtyczka?
okazało się że usterka była nietypowa, mianowicie któryś z poprzedników wygiął jeden z pinów w zamku i nie wchodził do wtyczki szybka naprawa i po sprawie.
W silniku szyby jest mózg , woda kasecie w zamku drzwi też może powodować cyrk. Opcji jest parę. Odepnij wtyk od zamka i zobacz co bedzie sie działo. Dziś zrobiłem tak, że nie podłączyłem wtyczki do zamka drzwi. Efekt taki, że szybę dało się opuścić ale już nie dało się jej podnieść. Po wpięciu wtyczki do zamka szyba zaczęła wariować. Więc wniosek,...
Styk S to bezpiecznik nr 37, 10A. Przewód żółto-czarny, wtyczka radia 8 pinowa, pin 4. 7 pin 8 pinowej wtyczki radia to stały plus, tzw "30". Nie wolno ich ze sobą łączyć. Przy stacyjce opisany jako S, kolor brązowo-czerwony, zmienia kolor po bezpieczniku 37 na żółto-czerwony. W module komfortu blok 6, okienko 3. W bloku 6 masz informacje o 30, 15 (plus...
Jak odepniesz wtyczkę od zamka to oryginalny fordowski centralny nie będzie miał nic do gadania. Tylko jak wtedy zamknie elektrycznie ten zamek?
tak brązowa jest od centrala zielona od szyb jak sterowanie szyby będzie okej to pokombinuje z tą wtyczką
Teraz kolejno podłączaj odłączone wtyczki: 1. LED 2. przycisk 3. centralny zamek 4. czujnik ultradźwiękowy 5. czujniki drzwi Po każdej "wtyczce" zrób test jak "pika". Od pozycji 3 testujesz przy zamkniętych wszystkich drzwiach. W ten sposób stwierdzisz która linia czujników generuje błąd.
Witam na początek proponuje sprawdzić wiązkę pomiędzy samochodem a drzwiami w miejscu gdzie wiązka jest poprowadzona w gumie.Opis wtyczek siłowników łatwo w necie znależć. Najczęściej zamek zamyka i otwiera bo nie ma potwierdzenia ze wszystkie drzwi są zamknięta to tak na wypadek gdybyś któreś drzwi nie zamknął "mechaniczne" wydał komendę do zaryglowania...
Jeśli są wtyczki a nie wiązki "wciagane" to odpinaj po kolei poszczególne drzwi,będzie szybciej niż ściąganie tapicerek,albo dziurawienie wiązek.
Dokładnie Tak... drzwi nie da się zamknąć centralnym czy to z kluczyka czy to z przycisku na desce, nawet przekręcając kluczykiem w klamce w drzwiach kierowcy. Zamek nie reaguje.. Natomiast po zamknięciu centralnym pozostałych drzwi, przy otwieraniu drzwi pasażera centralny otwiera wszystkie zamki. Czyli tak jak u mnie w megance. Z załączonego schematu...
Wszystko mam fabryczne :) zamki mam na 3 wtyczki wiem napewno to hmh testy robię w środku samochodu
Nie, to się gdzieś tak zawiesza, czasmi rusza jak się odpina te wtyczki...
Problem rozwiązany... Wszystko jeszcze raz rozkręciłem i złożyłem ponownie i działa jak trzeba. Przyczyny nie znalazłem ale zadziałało - możliwe że wtyczka od zamka nie łączyła.
wtyczka zamek centralne wtyczka zamek centralne astra wtyczka centralne zamek peugeot
cisco naprawa logika satel integra szerokość obrazu
Citroen C3 – ciężko wchodzące biegi na zimnym silniku, lewarek, olej 75W-80, wybierak Renault Clio II 1.2 16V - Check Engine i brak reakcji na gaz