Najprościej to sprawdzić czy wtyczka z czujnika temperatury się nie rozłączyła.
Jedna wtyczka wygląda jak wtyk światła przeciwmgielnego przedniego. Druga ta cała czarna to nie sama wtyczka a wtyczka z wpiętym czujnikiem temperatury zewnętrznej. Z niego jest odczyt na zegary (jeśli jest MFA lub FIS) do klimatyzaycji (próg załączenia kompresora )
Szukaj na skrzyni biegów, widoczny z góry, wtyczka z dwoma kabelkami.
Czyli Np w przypadku poziomu płynu nie wystarczy zamontować czujnika w zbiorniku i podłączyć go do zegarów ( zielona wtyczka )?
Na górze silnika po prawej stojąc przodem. Jedna wtyczka.
Tak bezpiecznik też sprawdzony i jest dobry tak samo wtyczka która podpięta jest do lampy pokazywała że na + nie idzie prąd
Witam, wyjąłem pompe elektronika w fatalnym stanie. Wymieniłem tranzystor i kondensator. Pompa nadal nie startuje. Zna ktoś wartosci jakie powinny byc na wtyczkach idących do pompy???? Wiązka podwieszona wyglada ok, ale chciał bym to sprawdzić. Na vagu brak komunikacji z pompą i z czujnikiem skretu.
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
17978 - sterownik silnika zablokowany przez immobilizer. Licznik nie rozpoznaje klucza bądź brak jest komunikacji ECU z licznikiem. Przy aktywnym błędzie silnik odpali na sekundę i zgaśnie. 16502 - sterownik silnika widzi zbyt wysokie napięcie z czujnika temperatury. Możliwe zwarcie w instalacji czujnika lub uszkodzony czujnik. 16555 - uboga mieszanka....
Sprawdzałem w czasie jazdy i nic w dodatku w centralnej elektronice jest błąd 0778 czujnik skrętu g85 którego ten samochód nie posiada kiedy odepnę czujnik na maglu pali się błąd czujnika g250 ,plus i minus dochodzi do pompy a wtyczka od komunikacji z pąpą też wyzuca błąd dopiero po odpięciu więc instalacją wkluczona ale gdy wchodzę w wartości żeczywiste...
Też mi uciekło gdzie to się sprawdzało :P Chyba kanał 04. Na 99% padł czujnik lub zasniedziała wtyczka. Czujnik widoczny po zdjęciu lewego przedniego koła,a wtyczka to ta po prawej (z3) 3 pinowa. Dostęp, stojąc z przodu samochodu, po prawej stronie za halogenem/ zaślepką halogena.
Może tak: wybrałem jedną z najtańszych ofert firm regenerujących. Mechanik poinformował, że jeżeli czujnik byłby uszkodzony to niedałoby rade usunąć błędu ile w tum prawdy to sam nie wiem. Czujnik wyczyszczony jak i również wtyczka. Niestety kontrolka świeci dalej.
A te kable idą bezpośrednio z czujnika czy przechodzą przez komputer i dopiero wtedy do licznika a jak przez komputer to jakie kolory idą do licznika bo tam jest wtyczka z ok 15 kabli i niezbyt wiem które to kabelki.Chyba że jest możliwość że licznik jest padnięty???
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Poniekąd sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie - trochę logicznego myślenia i jednak czasem warto przeczytać to co się napisało - jeżeli piszesz że od początku ta wtyczka była odpięta, a check zapalił się niedawno (mimo tego że wcześniej się nie świecił, pomimo odłączonej wtyczki) - czyli to nie to spowodowało zapalenie się kontrolki. Samo nie zgaśnie...
Jeden typ czujnika był, z wtyczką na korpusie. Jeszcze mi się przypomniało- w fabii dawała w kość wtyczka na podszybiu po lewej stronie, na 5 kabli, dokładnie kabel czarny albo żółty.
Ok. U mnie jest taka wtyczka. Jeszcze jest problem z przełączaniem na LPG temperatura czujnik coś tu jest pomieszane. Zdjęcie poniżej. Chce może wymontować parownik i zobaczyć czujnik temperatury 2 tu są.
12 na drugiej i trzeciej pozycji oznacza czujnik kąta skrętu w ABS.W tym przypadku prawa skrajna wtyczka jest zaślepiona (bez kabli).Kodowanie 01 mówi o czujniku w maglownicy.Występują 2 różne rodzaje, do których potrzebne są odpowiednie pompy o różnych literach na końcu oznaczenia.
Wkręciłem czujnik innej firmy i zadziałał. Czarna wtyczka cacy a brązowa be. Wymiary obu czujników takie same. Moim zdaniem różnica polega na samym cycku. Jeden zamyka obwód przy lekkim wciśnięciu a drugi potrzebuje więcej.
Tu masz widoczny czujnik po lewej stronie wraz z założoną wtyczką. http://mar-motomax.pl/skoda-fabia-14-16v...
Czujniki w miejsce wtyczki trzypinowej
Na zdjęciach widać dwa błędy -nie wpięta wtyczka w jednym wtrysku lpg To jest 3 cylindrowy silnik stąd nie wpięta wtyczka Nie widać też czy czujnik ciśnienia jest wpięty prawidłowo czyli za FFL. Widać go że jest na listwie wtryskowej także jest na pewno za FFL
zdejm wtyczkę z czujnika temperatury czujnik zmierz omomierzem 15 stopni celsjusza opór ok 3k-omów 20 stopni celsjusza opór ok 2k-omów 100 stopni celsjusza opór ok 200 omów w czujnikach najczęściej pad tylko połączenie elektryczne na styku czujnik wtyczka strasznie cieniutkie tam są piny a czujnik to tylko termistor w obudowie Dodano po 1 pomierz wartości...
wyniki moich badań na włączonym zapłonie -odpięta wtyczka(badałem wtyczke od strony auta ale na foto jest czujnik) http://obrazki.elektroda.pl/6412739900_1... ciągłość przewodów między pinem 4 i 2 a ecu - OK wpięta wtyczka : pin 1-4 po odpaleniu chwile ok 0.2v troche skakało a potem cały czas 0v jutro kupie czujnik
Pierwsze usterkę trzeba zdiagnozować gdy występuje (nie wyłączając silnika). Zacząć by trzeba od przejrzenia wtyczek wiązki , drugie samych czujników chociażby opuszkiem palca.
Pisze ci 'Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) ' więc musisz sprawdzic kable do sondy, ewentualnie wtyczka, lub padnięta sonda, ta reszta błędów może byc że kiedyś akumulator się rozłaadował. Najlepiej wykasuj je i pojeżdzij troche i poczytaj go jeszcze raz co ci wypluje. A jak chodzi na wolnych obrotach ?
(at)Alfred_92 Inżynier (at)Aleksander_01 Nie wiem jak bardzo cenisz swoją pracę kolego, ale Fabia 2 rocznik 2014 z dobrym silnikiem to 25-30k - jeżeli chcesz podwoić tę wartość w dwa dni robocze to gratuluję stawki RBH. Do malkontentów, którzy pisali, że sprawa nieopłacalna, że podwoi wartość auta, że to za trudne, że nie opłacalne - mimo, że nie mieli...
Witam. Proszę o pomoc w zakupie nowego czujnika temperatury cieczy chłodzącej -wtyczka 2 PIN dla silnika 1.2 HTP. Będzie to czwarty już czujnik w tym samochodzie ponieważ poprzednie dwa wytrzymywały około pół roku eksploatacji. Rok temu przy awarii czujnika oryginalnego od nowości zakupiłem na znanym portalu handlowym czujnik za około 30 zł i wytrzymał...
To sprawa się rozjaśniła. W pierwszym poście napisałeś to tak jakby z pompą była diagnoza cały czas. Z tego powodu napisałem że jest to dziwne bo gdyby siadł CAN GATEWAY lub pompa to nie powinno być diagnozy z którymś z tych sterowników. Jaki jest rocznik tej Fabii? Tam są 3 wtyczki jak napisałeś: - zasilanie pompy (2 przewody) - czujnik (3 lub 4 w...
Słuchajcie a czy czujnik skrętu powinien wykazywać jakąś oporność pomiędzy którymiś pinami wtyczki?
Bzdury. Powód jest prosty-szaleje wskazanie z czujnika kąta skrętu, w wyniku tego pompa również zaczyna szaleć-zwiększa obroty przez to bierze wiekszy prąd, a tym samym silnie waha się napięcie na instalacji. Wystarczy wypiąć wtyczkę z czujnika i wszystko się uspokoi. Roboty nie dużo, wystarcza odmontować lewy halogen i dostęp do wtyczek świetny.
Witajcie, Byc moze bedzie ktos z Was w stanie mi pomoc z obecnym problemem. Mianowicie po dłuższym czasie problemu ze wspomaganiem, ze raz dzialalo a raz nie po tygodniu nie jeżdżenia autem padło i to widzę na dobre. Zaczalem od demontazu pompy ktora byla okryta tą cholerną pianką calą przemoknietą. Rozebralem ją i sie okazalo ze jest chyba ok. Sprawdzilem...
Nie potrzeba zdejmować nadkola aby sprawdzić zasilanie/sterownie pompy. Gdy na nią spojrzysz od strony halogenu to pierwsza wtyczka z prawej to połączenie z czujnikiem skrętu w maglownicy. Wtyczka środkowa i z lewej to zasilanie i połączenie ze sterownikiem. Dostrzegłem wiązkę która biegnie z góry od okolic modułu elektronicznego przy przedniej szybie...
Witam, Na wstępie na piszę, że przejrzałem wszystkie posty na elektrodzie i chyba połowę internetu. A wiec przypadek to Skoda Fabia 2001r. 1.4 noPb z elektrycznym wspomaganiem kierownicy - chyba tylko takie występuje w Fabii I gen. Kilka dni temu podczas manewrów na ciasnym parkingu zgasł mi silnik, w sumie to go udusiłem. Odpaliłem i nie zgasła kontrolka...
Już problem rozwiązany przyczyną jest że mechanik który wymieniał rozrząd przeciął przewody "-" i NTC we wtyczce .
Odnowię temat pojawia się bład jak we wstępie P0330 , ale objaw dziwny raz wspomaganie działa bez zarzutu i jest ok. Nieraz na postoju przy uruchomionym silniku zaczyna wspomaganie chodzić tzn. "bez kręcenia kierownicą" w wartosciach rzeczywistych wartość czujnika kąta się zmienia i pobór prądu rośnie do 30-40 A. Wiązka na ścianie sprawdzona grodziowej...
Zapomniałem napisać wyciągałem też: - Przekaźnik odpowiedzialny za lampki ostrzegawcze w drzwiach. - wtyczki od drzwi kierowcy te co są na słupku. Też podejrzewałem, że to coś z czujnikiem od drzwi ale chyba odłączenie wszystkich wtyczek od drzwi kierowcy to wyklucza ?
kolejne testy i ustalenia, jednak upadla teza ,ze coś ma wspólnego rozgrzanie i temperatura, dziś w chłodny dzień na wolnych obrotach, pojawiły się tańczące kontrolki, i silnik i inne urządzenia były ledwo letnie,a nawet chłodne. A zdarzało się,ze już nawet tylko na włączonym zapłonie tez pojawia się błąd. przy teście vasem do wystąpienia błędu nie...
Skoda Fabia 1,2 12V gaśnie po dodaniu gazu i przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Komputer pokazał błąd ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik wymieniony na nowy ale bez efektu. Przewody podciśnieniowe są szczelne. Po odłączeniu wtyczki z czujnika podciśnienia silnik zachowuje się normalnie, po wpięciu zaraz zaczyna nawalać.
Ja u siebie miałem podobną usterkę, zauważyłem że nie kontaktują wtyczki w czujnikach. Trzeba zdemontować zderzak. Jest to trochę roboty. Jak będziesz chciał to Ci opiszę jak to trzeba zrobić. Pozdrawiam.
Dobra dziś ponownie sprawdziłem napięcia na wtyczkach tylko innym miernikiem i wychodzi na to, że są jednak ok tzn. na włączonym zapłonie przy wyłączonym silniku na liniach can mam 2,44V i 2,6V, po stacyjce jest 12v i na kablu zasilającym (środkowa kostka) też jest 12V. Błędy od akumulatora udało się skasować i nie powracają. Jak odłączyłem całkowicie...
Dzięki za odpowiedzi, problem w tym że stary zamek jest rozwalony w pył, inaczej nie dalo się otworzyć drzwi (posypał się i drzwi zablokowane) także nic nie odzyskam z niego, zostaje rozszyfrować czy instalacja dobrze jest podpieta? Piny od 1 do 6 wchodza w siebie we wtyczkach lecz wtyczka od zamka ma jeszcze pin 7 który nie jest podpiety bo wtyczka...
Wyjmujesz wspomaganie rozkręcasz do płyty i mierzysz przejścia między bolcami wtyczki a płytką bo tam najczęściej gnije i sam układ nie wie że ma startować. Chodzi tu o wtyczkę z przewodami can i zasilaniem po 15 a nie od czujnika skrętu.
Witam. Posiadam Skodę Fabię trzeciej generacji, rok 2016 silnik 1.4 TDI 105KM. Jak w temacie mam problem z bezpiecznikiem ale zacznę od początku. Pewnego dnia zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych podłączyłem się testerem diagnostycznym i pokazało błąd czujnik przepływu masy powietrza zbyt wysoki sygnał, czyli tzw. przepływomierz wymieniłem na nowy...
Można odłączyć zasilanie pompy.Duża wtyczka.Czujnik nie prawa obciążać akumulatora.Przy samym zapłonie pompa nie pracuje.Zrób diagnozę i parametry.Pomierz ładowanie.
jak w temaicie potrzebuje schemat :) a w szczegolnosci tylko od brązowej wtyczki zasilającej. jest tam 7 kabli i za cholere nie moge dojsc ktory do czego :)... pozdrawiam
s.marek dzięki sprawdzę. Muszę przywrócić komunikacje z ecu żeby sprawdzić błędy. Jeśli okaże się prawdą to co mówisz muszę usunąć błąd. Dodano po 1 Zasilanie i masy na sterowniku, za pomocą żarówki minimum 21W sprawdź! Chodzi Ci o dwie wtyczki co idą do ecu? Możesz napisać coś więcej?
Z odpiętą wtyczką czujnika położenia wałka rozrządu samochód odpali, czy będzie kręcił? Biorąc pod uwagę że czujnik jest sprawny.
Witam Trochę dziwne, że padły wszystkie wtryski jednocześnie. Sprawdź u kogoś jakie błędy wyświetli po zapaleniu się kontrolki czek engine. Powinno pokazać wypadanie zapłonu na którymś z cylindrów. Wtedy zamień wtryskiwacz z tego cylindra z sąsiednim. Jeśli po zamianie pokaże wypadanie zapłonu na cylindrze z podmienionym wtryskiem to masz jasność w...
Dzieki wielkie sprawdze to za godzine i dam znac Dodano po 1 Sprawdzilem to przez zmostkowanie wtyczki i błąd juz sie nie wyswietla lece kupic nowy zbiorniczek dzieki wielkie za pomoc
Witam, Wszystko wskazuje na uszkodzony sterownik silnika. W grupie VAG jest to popularna usterka związana z zimnymi lutami w sterowniku. Najpierw sprawdź czy ten czujnik nie jest uszkodzony, potem wtyczki i gniazda. Mogą być zaśniedziałe bądź brudne. A czy z autkiem poza tym wszystko ok? Obrotomierz i prędkościomierz działają poprawnie?
1. Mam pytanie??? =---------------------------------------... 1. czy ktoś miał takie objawy pracy pompy wspomagania podczas postoju słychać nie ruszając kierownicą takie załączenia (jak by się grało gierką na komputerze pompa przyspiesza i zwalnia ) migają światła jest to nie cykliczne...
Witam. Posiadam Skodę Fabię 1.4 16V 75 KM. Przypadkiem, gdy zmieniałem klocki z przodu mechanik, włożył mi klocki z czujnikiem zużycia i tu zrodziło się pytanie, gdzie mogę podłączyć ten kabelek wychodzący z klocków. Udało mi się ustalić i włączyć w komputerze tą funkcje, ale nadal nie wiem, gdzie podłączyć? Niestety nie mogłem znaleźć w wiązce jakiejś...
Wymienisz EGR i się zdziwisz. Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo. Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie. Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak jet ok to podmień czujnik. tryb...
Sprawdziłem, wypiąłem wtyczkę 3-pinową od czujnika przy filtrze, auto nie zapaliło, więc to ten. Po wypięciu wtyczki 2-linowej od czujnika z prawej strony przy skrzyni nic się nie stało, silnik zapalił, zegary działały. PS. Ten błąd od sondy dotyczy 1 sondy tej w kolektorze wydechowym? Da się ją samemu wymienić? Bo dość ciasno z góry, z boków też, kanału...
Witam Przerabiam aktualnie temat i po wymontowaniu czujnika (przy nieocenionej pomocy forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... ),musiałem zakupić zamiennik . Ale co się okazało ze starym, że sam termister jest dobry a zawiodły połączenia we wtyczce. Po podłączeniu termistera kabelkami klima ruszyła i błąd udało sie wykasować . Pacjent...
Panowie powiedzcie mi co się stanie gdy odepnę zasilanie - wtyczkę od tego zaworu? Zamknie się/otworzy? Bo autem telepie i gasnie wyskakuje czujnik podcisnienia ale jak odepnę wtyczkę od egr to błąd czujnika podcisnienia znika a auto zaczyna dobrze pracować. Dodam że kolektor dolotowy i przpeustnica maskarycznie uwalone w sadzy co wskazuje na zacinający...
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
Witam, u mnie natomiast pokazuje -35oC przed i po wymianie czujnika. Do czujnika dochodzą 2 przewody: 1 - brązowy z białym paskiem - masa; 2- brązowy z żółtym paskiem - sygnał. Od przewodu sygnałowego przy wtyczce mam przejście aż do wejścia wiązki do środka (mierzyłem przy ECU) i jest ok. Na schemacie napisane jest że idzie do "sterownika zestawu wskaźników"...
fabia 2001r 1.4mpi comfort Zgniły piny w czujniku prędkości (Do złącza dostała się woda). Po wymianie czujnika i wtyczki (też ucierpiała) po włączeniu zapłonu prędkościomierz i licznik kilometrów działają, można to sprawdzić kręcąc ręcznie czujnikiem prędkości lub po zmontowaniu zwyczajnie popchnąć samochód i tez wskazówka sie wychyla. Niby wszystko...
Witam . Mój problem ze wspomaganiem rozpoczął się jakieś dwa lata temu i dotyczył najprawdopodobnie czujnika skrętu (migające lampki w samochodzie wada ustępowała po 3min), wadę nie usunąłem bo aż tak mi nie przeszkadzała. Teraz zapaliła mi się kontrolka wspomagania ale wspomaganie było, do czasu, po dwóch dniach wspomaganie padło. Byłem w mechanika...
17 letni samochód z przebiegiem ćwierć miliona kilometrów, w każdym, dosłownie każdym w takim wieku i z takim przebiegiem coś się zepsuje i jest do wymiany. Na materiały i części eksploatacyjne, takie jak filtry, olej, wycieraczki, tarcze, klocki, opony itd. nie masz co patrzeć, w każdym samochodzie to trzeba wymieniać co jakiś czas. Jedyne naprawy...
Witam Skoda Fabia 1.2 12V silnik 3 cylindrowy błąd jak w tytule.Dowiedziałem się że to czujnik wału kupiłem nowy zakładam dalej nic błąd ten sam kupiłem drugi w głowice zakładam dalej to samo kable sa ok wtyczki czyszczone i zapuszczone kontaktem.Już nie wiem co moge zrobić żeby dało się tym jeździć a nie obroty max 3000 a wolnych brak czekam na sugestie....
przede wszystkim dziękuje za zainteresowanie moim problemem. -przewodów nie sprawdzałem, oczywiscie sprawdze.Co do odłączenia pompy-wyciągnołem wtyczke w pompie od czujnika.Wspomaganie działało, jedak trochę słabiej z jednakową siłą niezależnie od prędkości jazdy, najgorzej było kręcić kierownicą na postoju ale wtedy światła nie przygasały (lampka od...
Jeszcze jedna rzecz. Podłączając kompa wyszedł błąd o słabym sygnale z czujnika położenia wałka rozrządu. Czy to jest ten po prawo od filtra oleju? Jeśli tak, to podpięcie jego wtyczki nic nie zmienia. Mozna tez uruchomić silnik z wypieta wtyczką. Sprawdziłem też jeszcze wieczorem, czy na tej drugiej używanej cewce również występuje przebicie i nadal...
Witam. W mojej skodzie fabii 2001 rok 1.4 MPi rok temu założyłem klimatyzację. Przez 2 miesiące klima działała idealnie (2 st C przy wylocie) później zaczeły się problemy z załączeniem klimatyzacji na 10 uruchomień raz się włączyła. W końcu nie załączała się w ogóle. Pomyślałem że gdzieś jest nieszczelność i czynnik wyleciał. Dzisiaj podjechałem napełnić...
Nie wiem czy temat tu powinien być czy bardziej w początkujących, jak coś proszę przenieść. Mój problem z samochodem (skoda fabia 1, silnik azq 1.2 12v). Stał miesiąc po zakupie (przed zakupem było wszystko ok) po czym gdy go odpaliłem po miesiącu wyskoczyła kontrolka EPC i Check engine. I w tym momencie przestał działać potencjometr gazu. Błędy dotyczyły...
Kolego „nom” czy twoim zdaniem wymiana uszkodzonego zespołu wskaźników o czymś świadczy. A dlaczego to mnie się pytasz?:-) A o czym ma świadczyć niby? Nie widziałem to nie wiem, jasnowidzem nie jestem. Nie znam instalacji elektrycznej w fabii, nie mam żadnych schematów a jedynie mgliste pojęcie. Poza tym nie da się nic powiedzieć bez diagnozy...
Witam. Powód zamieszania: wymiana zegarów maxi-dot z F2 do F1 Potrzebuję wyciągnąć PIN z zegarów z Fabii 2 2007r 1.4 16V BXW Nie mogę zrobić tego na aucie bo PIN licznika i sterownika są inne. Co więcej w liczniku nie ma osobnej kostki pamięci, wszystko siedzi w procesorze, a tam jest tyle kodu że jeszcze za dużo jak na moje umiejętności. Posiadam VAG...
Witam, dzisiaj po sprawdzeniu Vagiem mojej Fabii wyskoczyły mi następujące błędy: 16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16556 System zbyt bogaty (strona 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Po przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się...
wtyczka czujnika temperatury skoda wtyczka czujnik skoda fabia czujnika fabia
prosty regulator oświetlenia xantia regulator amplituner instrukcja
volkswagen sharan volkswagen sharan
Ekran magnetyczny do cewki elektrozaworu w ekspresie do kawy Chrobotanie w piecu akumulacyjnym - przyczyny i rozwiązania