Autem jeżdżę ok 50km dziennie. Akumulator był kupiony u mechanika, jakoś niecałe 2 miesiące temu. Gdy autem się dużo jeździ wytrzymuje troche dłużej. Elektromechanik dał mi też na pare dni inny akumulator z większą pojemnością i też się rozładował. Więc to raczej nie wina akumulatora. Radio ma oryginalne wbudowane już. Na początku był ładowany cały...
No to ja już nic nie rozumiem. Bo na zdjęciu, które zamieściłeś kilka postów wcześniej jest właśnie włącznik elektromagnetyczny rozrusznika. Nie wiem w jaki sposób może to służyć jako wyłącznik masy.
Uważam że w twoim przypadku kolego bardzo fajny byłby rozłącznik masy ten hebelek jest zamontowany w ciągniku MTZ dochodzi do niego tylko jeden przewód z minusa akumulatora
Włącznik masy jest w obwodzie akumulatora. Podczas pracy silnika NIE WOLNO wyłączać tego wyłącznika. Brak akumulatora powoduje niepoprawną pracę regulatora napięcia alternatora. Jakie są skutki, już wiesz... Dobrze, że tylko żarówki.
Stacyjka- część elektryki działa bez stacyjki: światła postojowe, oświetlenie kabinowe, awaryjne, sygnał dźwiękowy. Jak to nie działa sprawdź nowy wyłącznik masy, stan akumulatora ale też... czy akumulator jest podpięty do instalacji bo musiały być ściągnięte klemy do wymiany wyłącznika.
z tego co wiem da sie obejść przez zmostkowanie pinów, nawet bym wiedział juz jedna osoba to robiła Co wy w tym Ostrowie pijecie chłopaki ??? :-) Aż strach ci udostępnić ten schemat bo może ktoś wpadnie żeby uspać immo podłączając ecu pod 230V ;-) TO teraz napisz jaki masz patent na gaszenie samochodu? Pewnie kieszonkowy wyłącznik masy akumulatora...
Cienki przewód masowy 31 z przełącznika 12/24 należy połączyć na wyłączniku masy razem z grubym przewodem masy z akumulatora.
W bagażniku masz oświetlenie i stały plus /30/ niezależnie od wyłącznika zapłonu - tam podpinaj , a masę do "blachy".
KKNNC ... proponujesz taka wajche na 300 amper ? Nie masz racji. O ile komputer nie będzie sprawiac problemów - co zależy od modelu samochodu łatwo mozna dokupić taki przełącznik - S-BS125 KLEMA AKUMULATORA Z WYŁĄCZNIKIEM MASY. https://www.techman.com.pl/product/batte...
Jeden z tych przewodów to masa ( do sprawdzenia miernikiem) Następny to masa z wyłącznika wew. zamka do swiatełek ( do sprawdzenia miernikiem pozamknięciu zamka czy jest masa). następny przewód to info. z wyłącznika w klapie ( do sprawdzenia miernikiem czy pojawia się masa po naciśnięciu wyłącznika) i ostatni który został to +12V któreg podobno ci brakuje....
Alternator ma być podpięty do akumulatora z pominięciem wyłącznika po to aby uniknąć jego uszkodzenia w momencie przypadkowego wyłączenia hebla przy pracującym silniku, druga kwestia to wyłącznik prądu w rajdówce ma zgasić silnik, a tak by się nie stało w przypadku odłączenia samego akumulatora (ecu pracował by nadal zasilany z alternatora), z tego...
Czy jest różnica, czy przez wyłącznik będzie szedł 12 V, czy masa? Jest, za zwyczaj masę (blachę) samochodu masz połączoną z minusem, więc chcesz odciąć + wyłącznikiem blisko akumulatora, na wypadek zwarć jakiś przewodów o karoserię.
Minus akumulatora do masy i odpalasz. Jeździsz z podłączonym do masy bo inaczej alternator padnie. Po zgaszeniu minus akumulatora odłączasz od masy. A ten wyłącznik się prosto podłącza: kabel od minusa akumulatora podłączasz do grubej śruby i wyłącznik przykręcasz do deski rozdzielczej tam gdzie jego miejsce.
Witam. Chcemy dołożyć w samochodzie wyłącznik masy. W samochodzie zamontowany jest tachograf analogowy siemens vdo 1324. Pytanie, pod który pin podłączyć dodatkową masę z akumulatora, aby nie rozłączało zasilania tacho po przerwaniu obwodu wyłącznikiem?
Carort ma rację . Akumulator nie jest potrzebny do pracy silnika WSK ani na niskich ani na wysokich obrotach.Czarny przewód z cewek służy do gaszenia (zwierać do masy) a czerwony to światła .Niebieski z małej cewki to ładowanie akumulatora
Tak ale to rozwiązanie bardzo niebezpieczne gdyż często takie autobusy mają odłączany akumulator właśnie od masy wyłącznikiem lub mechanik odłączający akumulator nie będzie wiedział o sprzęcie, odłączy minus od masy i sprzęt pójdzie z dymem. Zdecydowanie polecam rozwiązanie z przetwornicą , jest do kupienia bez problemu w sklepach z częściami do ciężarówek....
Schemat jest nieprawidłowy: np. 15 oraz 15a to dwa różne styki i nie mogą być ze sobą pomylone. 15 regulatora daje Kolega do stacyjki, do styku 15/54 czyli "urządzenia pracujące z kluczykiem": kierunkowskazy, wycieraczka czy sygnał. 15a rozrusznika podaje napięcie (pełne 12V) tylko przy rozruchu dla łatwiejszego odpalenia - większe napięcie na cewce...
Czarny kabelek od halogenu to minus (masa). Czerwony kabelek łączysz szeregowo z wyłącznikiem, a drugi koniec wyłącznika dajesz na plus akumulatora. Odnośnie minusa, to zakładam, że masz go na masie skutera. Ostatecznie możesz minus halogenu podłączyć do minusa akumulatora bezpośrednio. Po prostu trzeba to zrobić porządnie. Nie zaszkodziłoby dać do...
Wszystko masz sprawne, tylko bilans energetyczny mocno ujemny. W tydzień postoju tracisz ok 7Ah, to 20% pojemności nowego akumulatora. Naładuj go prostownikiem i przemyśl opcję montażu wyłącznika masy.
Startowałem go 20 razy raz mi się porządnie zatrzymał to ciepłe się zrobiły klemy na akumulatorze i wyłącznik masy, rozrusznik zimny nic się nie nagrzało.
halogeny powinny prawidłowo działać dopiero po zapaleniu świateł pozycyjnych,musisz kupić przekaznik,najprościej taki z blokady zapłonu na podstawce 40A,masę halogenów możesz podebrać spod jakiejś śruby na konektorze oczkowym albo pociągnąć z akumulatora,przekaznik łączysz nastepująco:do styku 85 podajesz sygnał z pozycyjnych,do styku 86 sygnał masy...
Byłoby o wiele łatwiej gdyby ten Twój wyłącznik (akumulatora), rozłączał +12V , niż masę. Może nam powiesz w jakim samochodzie masz zamontowane to radio. Czy ten wyłącznik masy, to oryginalne rozwiązanie w instalacji samochodu?
Zawsze na stronie +. Zdecydowanie nieprawda. Główne wyłączniki prądu odcinają masę w pojeździe. Nie ma wtedy niebezpieczeństwa, że jakiś zabłąkany przewód przed wyłącznikiem dotknie masy, czyli dowolnej metalowej części pojazdu. Wyłącznik najlepiej w okolicach akumulatora.
Zamiast Robc podłączasz cewkę przekaźnika. Równolegle do cewki dołączasz diodę np 1N4007 anodą do masy (zaporowo). Jeżeli cewka przekaźnika ma rezystancję mniejszą niż 1200Ω zamień tranzystor na BC327 (uwaga inny rozkład wyprowadzeń).
W C330, które fabrycznie były wyposażone w prądnicę, do masy był przykręcony " + " akumulatora. Podłączając elektronikę warto się upewnić odnośnie biegunowości :)
Wyłączniki dalej są. Wystarczy przespacerować się do dowolnego sklepu motoryzacyjnaego z częściami di ciężarówek i spytać o wyłącznik masy. na pewno mją w kilku rodzajach.
witam miałem to samo w targo k-70 z rozruchem w końcu staneło na tym że ma założrny wyłącznik masy tu plusa od zetora 1000a w skrzynce akumulatora i przewod masowy bezpośrednio do silnika i problem znikł pozdrawiam a po wszystkim to nawet założyliśmy rozrusznik z przekładnią - wysokoobrotowy
Odnośnie awarii to masz najprawdopodobniej uszkodzony wyłącznik masy, podłącz na próbę minus akumulatora bezpośrednio do silnika i jak prądy wrócą to wymień ten wyłącznik. to chyba nie to ponieważ ciągnik zapala bez problemu
Kolega tego nie rozwiąże metodami stosowanymi w biurze domowym. Tutaj potrzebne są rozwiązania bardziej zaawansowane niż spinacze, zszywacze, papier, klej i przylepce. Większość elektroniki w samochodzie przystosowana jest do stałego podłączenia do masy i okresowego dołączania +. Podłączanie dodatkowego akumulatora przez masę stabilizatora to dziwne...
17 V to zdecydowanie za dużo. Jest w tym Jumzie wyłącznik rozłączający minusowy zacisk akumulatora od masy? On czasami lubił płatać figle przy rozruchu.
Jeżeli będziesz miał sterowanie z dodatkowego wyłącznika ( tak będzie bezpieczniej w czasie kontroli drogowej) , wykorzystaj drugi schemat , a sterowanie możesz zrobić masą i dodać bezpiecznik na zasilanie + przed przekaźnikiem , może wisieć przy akumulatorze.
witam mam pegeota 405 1,8 benzyna chcę założyć wyłącznik masy bo co 3-4 dni siada mi akumulator czy to będzie miało jakiś wpływ na komputer.
Witam mam problem z wyłącznikiem masy w T-25, mianowicie co chwilę go przepala, minus z akumulatora idzie właśnie na ten wyłącznik. Już nie wiem co mam robić. Pomocy Pozdrawiam
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
W alternatorze w modelach rodziny 124F (żuk/fiat 125p/polonez/CNQ) wzbudzenie jest prowadzone przez żarówkę podłączoną szeregowo (kontrolka). Prościej: pomijasz stacyjkę, ale w kablu na wzbudzenie (ten cieńszy +) powinna być wpięta szeregowo żarówka 12V/5W. Gruby kabel + (kabel ładowania) podłączasz bezpośrednio do akumulatora na zacisk +, czyli tak,...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Szukam jakiegoś szybkiego wyłącznika,na masę bez rozkrecania klemy. [url=https://allegro.pl/oferta/wylacznik...
Z opisu wynika, ze coś powoduje rozładowywanie akumulatora. Zakładając że jest on sprawny, a alternator poprawnie ładuje, masz dwa wyjścia; - zdiagnozować i usunąć usterkę powodującą rozładowywanie akumulatora, - zamontować mechaniczny wyłącznik masy, który będzie powodował fizyczne odcięcie akumulatora na postoju. Oczywiście rozsądniejsze jest usunięcie...
Lepiej kupić wyłącznik masy i 1,5 metra przewodu, o odpowiednim przekroju.
20A to nie taki znowu straszny pobór żeby miał wpływ na spalanie, światła długie mają prawie identyczny pobór. Instalację należy wykonć solidnie wystarczą przewody od 2,5 ew 4mm2 bezpośrednio od akumulatora plus bezpiecznik przy akumulatorze np 30A włączanie najlepiej zrobić na przekażniku jeden koniec cewki pod zapłon a drugi przez wyłącznik do masy,...
Sprawdź masę na silniku , spróbuj na innym akumulatorze .
czyli ten z niebieskim zamienić z tym drugim czerwonym? Dodano po 1 co do wyłączania prądu, to jest w każdym ruskim wyłącznik masy i musisz go wyłączać bo rozłąduje akumulator
Wymontowanie zespołu wyłączników świateł Meriva A: 1- Odłączyć przewód masy (-) od akumulatora. 2- Obrócić pokrętło zespołu wyłączników świateł w położenie „O". 3- Wcisnąć mocno pokrętło i równocześnie obrócić je w prawo w położenie środkowe światła postojowego . 4-Wcisnąć do wewnątrz zespół wyłączników i odbezpieczyć. 5-Wyjąć zespół wyłączników...
Potarz czy plus i masa przy akumulatorze są ok. Sprawdź czy samochód nie ma zamontowanego jakiegoś wyłącznika prądu, jeśli nie to popatrz na stacyjkę.
Typowym uszkodzeniem jest zaśniedziała klema + na akumulatorze i wygrzany wyłącznik masy. Jak nie będzie to, to mogę poratować działającym rozrusznikiem, szczotki. Wyciągnąć i popatrzyć bo robi się to bardzo szybko. Posiadam dość dużo innych części nawet cały silnik by się znalazł (no dobrze 3 szt), skrzynię też jest czym naprawić.
Pominięcia włącznika masy dokonałem tak, że wymontowałem go a przewód minusowy od akumulatora przykręciłem bezpośrednio do blachy kabiny na miejscu wyłącznika masy. Spróbuję sprawdzić te rzeczy przy rozruszniku, które wymieniłeś i dam znać.
czy ten sposób będzie prawidłowy tj. z magneta --> włącznik --> żarówka --> masa traktorka? Może nawet bez wyłącznika - być może światła powinny świecić zawsze w czasie pracy silnika bo dają odpowiednie obciążenie magneta. Nie wiadomo czy ich brak nie spowoduje zbyt wysokiego napięcie DC. Z drugiej strony jak się spali żarówka to też by napięcie rosło...
Moim zdaniem nie ma potrzeby prowadzenia minusa od samego akumulatora. Wystarczy dowolna masa byle była w 100% pewna. W razie niepewności trzeba jednak podciągnąć ale nie koniecznie od akumulatora, wystarczy od punktu pewnej masy. Przewód plusowy też nie musi być prowadzony od samego akumulatora ale od punktu gdzie jest dość gruby kabel. W TRX-sie jest...
Witam 1. Dioda przy akumulatorze jest niepotrzebna, będzie powodowała że akumulator będzie ładowany natomiast nic z niego nie będzie można wziąć. 2. Nie znam sposobu ładowania tego układu, ale zawsze spotykałem tylko jeden prostownik, zastanów się czy cewki na prądnicy nie powinny być połączone w szereg (ale ja nie jestem tego pewien). Jeszcze jedno...
Faktycznie pobór jest niewielki. W czym jest problem, rozładowuje akumulator??
Bezpiecznik nie ma nic do zapłonu. Stacyjka w skuterach ma dwa styki - jeden załączany w pozycji zapłon, a drugi w niej rozłączany. Do stacyjki dochodzą przewody: czerwony - zasilanie z akumulatora czarny - zasilanie po stacyjce, wyjście na odbiorniki zielony - masa czarno biały - blokowanie modułu. Jak wyciągasz kluczyk ze stacyjki, to zwierasz zielony...
Witam!!! Ja zawsze odcinam sterowanie zintegrowanych cewek zapłonowych impulsem wychodzącym bezpośrednio z komputera, tego sygnału też nie da się zastąpić i komputer tego nie wykrywa a samochód nie odpali na bank. Moim zdaniem jest to najskuteczniejsze zabezpieczenie przed kradzieżą. Jedynym mankamentem jest to, że najlepiej użyć do tego przekaźników...
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Jak się nie mylę to masa idzie bezpośrednio z akumulatora Masa Tacho (A 5,6) jest z punktu G13, znajduje się pod plastikową osłoną złączy elektrycznych z prawej strony pod "maską". http://obrazki.elektroda.pl/3645418800_1... Zasilanie "+" z wyłącznika masy według schematu w załączniku. Możliwe że ta instalacja jest już po przeróbce....
Mechaniczne wyłączniki były/sa stosowane w starszych ciągnikach rolniczych, ciężarówkach i samochodach zza wschodniej granicy, nazywa się to popularnie wyłącznikiem masy i jest przystosowane do całkowitego odłączania akumulatora (wytrzymuje prąd rozruchu). Ale problem buforowania i tak pozostaje nierozwiązany...
Czyli rozumując ten schemat muszę połączyć dwa akumulatory do siebie szeregowo poprzez wyłącznik masy i impuls z kluczyka bezpośrednio na bendix ? Jestem normanie już głupi ... proszę kolego wytłumacz mi to po polsku ...
Ja bym wymienił przekaźniki zasilające 15 czyli te w skrzynce bezpieczników dwa pierwsze od lewej. To akurat można łatwo sprawdzić bo gdy wydarzy się usterka to wystarczy sprawdzić czy jest zasilanie na pierwszym i drugim rzędzie bezpieczników. Ale same w sobie to niewielki koszt więc można wymienić w ciemno. Sprawdziłbym też bardzo dokładnie kable...
Nie wiem dlaczego niezrozumiale, ale ok. O ile się orientuję, moduł z TP4056 służy do ładowania akumulatora Li-ion - a jak jest używana w tym przypadku? Dokładnie tak. Moduł, który umieściłem w pierwszym poście poza TP4056 zawiera także układ zapobiegający akumulator Li-Ion przez zbyt głębokim rozładowaniem i taki moduł używamy. Minus akumulatora nie...
A ja się poświęciłem i zrobiłem doświadczenie przy użyciu mojej czterokołowej zabawki. Podczas pracy silnika odłączyłem masę od akumulatora wyłącznikiem. [youtube]https://youtu.be/v8Vr0uSwmqg[/y... Sowiecka technika jakoś daje radę, tylko świateł mijania nie należy włączać. Podczas wyłączania zdarzają się skoki do 17V. Na pozycyjnych daje radę....
Jeden . Do nr3 jeden koniec a drugi do masy. Efekt o którym pisałem ,że nie wiadomo jak ustawi się wyjście w stosunku do twoich potrzeb jest tylko raz przy pierwszym podłączeniu ( lub gdy odłączysz akumulator w samochodzie).
Witam. Ursus 912 2 akumulatory 6v podpięte szeregowo lewy akumulator biegun minusowy podpięty do wyłącznika masy tzw hebla. biegun plusowy połączony z biegunem minusowym drugiego akumulatora biegun plusowy drugiego akumulatora podpięty pod rozrusznik. moje pytanie jest takie rozłączając akumulatory tzn nie są już połączone szeregowo dotykam miernikiem...
W takim przypadku najlepiej sprawdza się stary przyrząd, śrubokręt z żarówką 12 V w środku i kabelkiem z żabką do zapięcia na masie. Możesz sobie zrobić coś takiego, mała żarówka np. pozycyjna 5W dolutowujesz 2 przewody, żarówkę wsadzasz w termo-kurczkę lub owijasz izolacją, żeby nie zrobić zwarcia i masz gotowy tester. Światła wyłączone. Krokodylek...
No właśnie sprawdzałem i nijak mi to nie pasuje do schematu... na wyłączniku jest masa. Zgodnie ze schematem (i typowymi rozwiązaniami) załączanie świateł stop odbywa się następujaco: po naciśnięciu pedału hamulca wyłącznik zwiera +12V (za akumulatora po bezpieczniku) bezpośrednio do lamp STOP...
sprawdź klemy ewentualnie wyłącznik masy czy nie zaśniedziały
Panowie, potrzebuję wyjaśnienia kolejnego problemu. Czy cały układ elektryczny zabudowy kampera powinien być izolowany od układu elektrycznego Transita? Inaczej mówiąc, czy masa pojazdu nie może się nigdzie łączyć z masą "domową", czy też 12-voltowy układ może mieć wspólną masę z autem? Inwerter, który mam za siedzeniem kierowcy ma wejście 12V, plus...
Ach te AVO aż łza się w oku kręci:D Rady kolegów są super i stosując je na pewno rozwiążesz problem. Dodam tylko, że prawdopodobnie masz prądnicę od MZ-TS. Oryginalne miały chyba 40W. Te od TS chyba 80W. Jeżeli masz duży pobór prądu to, jak sugerowali koledzy masz ciągle zwarty wyłącznik prądu zwrotnego, który jest częścią ogranicznika prądu. Jest to...
Saperr trza ciągnąć kabel z masą do bloku sinika , bo reszta traktora jest z plastiku i nie przewodzi prądu . Do autora postu pieprznij go na krótko jak za kręci to wina wyłącznika elektromagnetycznego . A jak cisza to szukaj nieprawidłowych połączeń akumulatory masa i akumulatory starter
Problemy z akumulatorem w Larku FreeBird 35.8. Problemy te, moim zdaniem, wynikają z ogromnej „prądożerności „ tego urządzenia. Dokonałem kilku pomiarów. Poniżej wyniki tych pomiarów: - Pobór prądu przez wyłączone urządzenie - 0,18 A Sprawdziłem , że w stanie „wyłączonym” działa tylko zegar. Nie działa śledzenie satelitów jak...
Ja bym zwrócił uwagę na punkt 8 - uszkodzony potencjometr albo niewłaściwy jego typ. Czy nie jest tak, że drobne zmiany na potencjometrze powodują duże zmiany prądu i tyrystor idzie z dymem? A z drugiej strony - czy nie można założyć do auta wyłącznika masy jak to ma miejsce np. w terenówkach? Odpada wtedy walka o nadmierny pobór prądu.
Tak dla podsumowania aby nie zastanawiać się nad twoim rysunkiem. Układ dodatkowy podłączyć równolegle do istniejącego akumulatora. Punkt przyłączenia rozdzielacza to zacisk akumulatora lub rozrusznika. Musi działać. I rozumiem, że wyłącznik masy zwarty? Niestety spadek napięcia 0,6-07 V musi być i będzie miał następstwa. Rozwiązanie z linku to diody...
Witam Na Allegro jest cała masa uszkodzonych kluczy i wkrętarek ERBAUERa . Wadą wiertarko-wkrętarek jest silnik w którym odklejają się płytki komutatora, ale za 25zł można kupić nowy silnik (zamiennik RS-550S) i po przełożeniu zębatki jest OK. W kluczach jak zauważono wyżej padają nagminnie wyłączniki które są dostępne jedynie na OLX od 50zł. Nie wiem...
Pytanie czy chcesz to załatwiać jednym przełącznikiem czy nie. Bo mówisz że masz lampę LED. Więc możesz ją rozebrać i np rozdzielić masy na światło pozycyjne i światło stop. Np na płytce drukowanej, możesz po prostu np nożykiem przeciąć ścieżkę masową która się rozchodzi na 2 lampy i dolutować się. Wtedy z lampy ci wyjdą 2 masy. Jedną którą byś przerywał...
Sprawdź masę na silnik, skrzynkę obok akumulatora obejrz bo często jest zalana wodą, wyłącznik wstrząsowy sprawdź.
Jak taką żarówkę podpiąć ? I do jakiego kabla[/quote] Żarówka w oprawce z dwoma przewodami- końce odizolowane (to Twoja "kontrolka"). Koniec jednego przewodu do minusa, a koniec drugiego do plusa akumulatora- jeśli żarówka świeci to "kontrolka" i akumulator sprawne. Następny krok: dołączasz jeden koniec kontrolki do ramy pojazdu, a drugi do plusa akumulatora-...
Brązowy przewód masa (-) Szary z czarnym paskiem światła pozycyjne. Czarny z żółtym światło stopu. Czarny na lewej stronie (może tez być na prawej) Czarny z zielonym kierunkowskazy. Odetnij zbędne. Żarówka do oświetlenia bagażnika jest sterowana z wyłącznika umieszczonego gdzieś lekko nad zderzakiem. Dodano po 46 I kup sobie jakiś tzw.przyrząd. Dwa...
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Wklejcie mi kilka zdjęć samego mechanizmu przełącznika - nie mogę znaleźć w sieci, rozebrany widziałem ostatnio w wojsku. Romuś, wzajemne rozładowanie baterii to albo brak wyłącznika "masy", albo źle podłączony ten przełącznik - przypadkiem po rozłączeniu akumulatorów nie żarzyła się lekko kontrolka ładowania?
Jak nie chcesz wyciągać akumulatora a masz obawy co do ładowania, to zastosuj na masie [url=http://asmot.bydgoszcz.pl/111-odlac... PRĄDU, ale nie będziesz miał podtrzymania radia, autoalarmu itp. Chyba, że zastosujesz dodatkową małą baterię.
http://obrazki.elektroda.pl/5607240900_1... Prezentowany tu piecyk do gitary ze względu na łączenie kilku funkcji jednocześnie jest dość nietypowy. Przede wszystkim to niewielkie (19 x 15 x 9 cm) źródło gitarowego brzmienia, zasilane dwoma akumulatorami 18650, o mocy nieco powyżej jednego wata. Wydawać się może, że to niedużo, ale w...
Witam powiedzmy że 2 bezpiecznik będzie założony miedzy diodą a wyłącznikiem na linni z masą Skoro chcesz się tak "bawić" to drugi bezpiecznik powinien być od strony akumulatora, czyli na Twoim schemacie za diodą po jej prawej stronie. PozdrawiaM.
Do środkowego pinu (LOAD) podłączasz (+) idący z akumulatora do kabiny, do pinu (SUPPLY) prowadzisz plusa dalej do czego potrzebujesz a pin (EARTH) do najbliższej masy auta jaką masz. Ten pin (EARTH) jest po to aby w momencie gdy włączysz wyłącznik a tym samym podasz napięcie do tego co cię interesuje zasygnalizowała to ta czerwona kontrolka którą masz...
Potwierdzam zdanie kolegi z postu jak wyżej. Dodam od siebie, że prostownik im prostszy tym lepszy.Prąd ładowania powinien ograniczać rezystor szeregowy .Jeżeli mamy kilka akumulatorów to można kilka rezystorów z przełącznikiem zastosować i będzie ok. A co do ograniczenia czasu ładowania to można zastosować układ zintegrowany z prostownikiem lub na...
Ponawiam temat. Kolejny rozrusznik poszedł w las. Rozrusznik kupiłem w intercarsie firma lauber. Przed wczoraj mi go złapało.Sprawa wygląda tak ze jak wyłączyłem kluczyk to nadal rozrusznik kręcił dopiero jak masę wyłącznikiem koło skrzynki z akumulatora wyłączyłem to przestał. Na szybko złapałem mechanika który twierdzi ze zwarcie robi przekaźnik o...
odwrotne podłączenie nie miało wpływu na rozładowanie akumulatora [sprawdz czy nie jest odwrotnie załorzony wyłącznik elektromagnetyczny] ps. rozrusznik pewnie założyłeś do warburga.
to podpięcie masy bezpośrednio z akumulatora do każdego kierunku, włącznika świateł i awaryjnych, poprowadziłem nową masę do skrzynki bezp. Po co ci masa na wyłączniku awaryjnych? Mas sprawdziłeś, niby. Pomiary pod obciążeniem wykonane? Pomiary napięcia zasilania wykonane? Przełącznik zespolony sprawdzony? Zasilanie na nim pod obciążeniem?
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie. Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie...
Do przejrzenia układ interlock według schematu z serwisówki. Jak patrzę na schemat od XMAX 250 to układ jest bardzo prosty, bez udziwnień. Zasilanie na cewkę stycznika idzie z wyłączników światła stop, poprzez styki przekaźnika od stopki bocznej. Cewka stycznika jest sterowana bezpośrednio przyciskiem rozrusznika do masy.
Podłącz w końcu pompę na krótko z akumulatora, dowiesz się wtedy czy sama pompa jest dobra, jeśli się okaże że jest to dopiero wtedy sprawdzaj dalej (przekaźnik przewody). Jak ci pompa nie ruszy na krótko to sprawdź połączenie pompa - przekaźnik(pin 13 we wtyczce przekaźnika), jak i to będzie dobre to zewrzyj we wtyczce przekaźnika piny 8 i13 lub 15...
ad.2. Przekaznik jest wskazany. Wyłącznik świateł steruje przekaznikiem, a styki przekaznika podają 12V na żarówki. Żarówka: środkowy masa, skrajne długie i mijania ( sprawdz na akumulatorze ).
Sprawdź połączenie akumulatora z masą samochodu. Zobacz czy przypadkiem nie ma odrebnego ukrytego wyłącznika na przewodzie plusowym. Dodano po 1 Sprawdź również czy silnik jest połączony z masą samochodu.
Podłącz jak ci kolega wyżej podpowiada amperomierz na masie na aku i po kolei wyjmuj i wkładaj bezpieczniki (zapłon wyłączony, drzwi zamknięte). Jeżeli po wyjęciu jakiegoś z bezpieczników pobór ustąpi to masz sprawcę a jeżeli nie ustąpi to podnieś przewód prądowy z alternatora, rozrusznika. Nie napisałeś, jaki to rok seata, jeżeli przed 2000 to może...
Oczyść na poczatek klemy akumulatora, sprawdź połączenie ich odpowiednio z masą auta i z punktem na wyłączniku elektromagnetycznym rozrusznika.
Sprawdź tulejki w rozruszniku, stan połączeń masy tzn. czy przy wyłączniku masy coś się nagrzewa przy kręceniu rozrusznikiem. Rozrusznik w złym stanie bardzo szybko niszczy akumulatory, wtedy nawet naładowane akumulatory słabo kręcą i szybko się rozładowują. Przede wszystkim czy akumulatory nie są zasiarczone, czy jest stan elektrolitu.
Poszukaj w internecie, są wyłączniki na 250A prądu ciągłego, odizolowane od masy, nawet z wyjmowanym kluczem, ceny od 50 zł. Taki wyłącznik możesz zastosować w miejsce oryginalnego, wtedy nie będziesz musiał nic przerabiać. A spadek napięcia na nim jest naprawdę minimalny. Jeszcze przyszło mi do głowy inne rozwiązanie. Mianowicie zastosować 2 akumulatory...
M05 - Motor wentylatora chłodnicy. S07h - Przełącznik wysokiego ciśnienia klimatyzacji ( sensor high pressure ;) ) S07L - WYŁĄCZNIK NISKOCIŚNIENIOWY KLIMATYZACJI ( sensor low pressure ) A28 - Sterownik ogrzewania ( panel klimatyzacji ?? ) M29 - NASTAWNIK KLAPY POW. DODATKOWEGO S21 - WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ ( pewnie do podświetlenia panela ) Podzespół Ilość...
Sorki ale nie zawiele mi to mówi. Jestem laikiem w tym emacie:cry:. Potrzebuję dostać się do przewodów: 1. +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i rozruch 2. +12V od akumulatora 3. zespół wyłączników drzwiowych (wyzwalanie masą) Gdzie ich szukać i jakie kolory przewodów. Jeśli ktoś może proszę o pomoc. Jęsli są jakieś błędy dołączę schemat.
Witam. Również pierwsze co postawiłbym na moduł, ale skoro już wymieniony to obstawiam, że "nie ma zezwolenia" na uruchomienie silnika, czyli np. masz w nim coś takiego jak wyłącznik awaryjny - zrywka? Być może to blokuje zapłon. Fajnie jakbyś dodał zdjęcie modułu wraz z przewodami i kolorami. Jeśli silnik pracuje bez akumulatora to zasilanie zapłonu...
(at)ElektrodaBot Aprilia Atlantic 125 po wywrotce nie odpala. Rozrusznik nie kręci światła stop nie świecą. AI: Czy po wywrotce sprawdzałeś bezpieczniki i stan akumulatora – czy wszystko jest w porządku... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W Atlanticu 125 linia zasilająca żarówkę STOP jest tą samą linią, która zasila cewkę przekaźnika rozrusznika (sygnał...
Witam. Z tego co pamiętam plus akumulatora jest podłączony bezpośrednio do żarówki światła stop, zaś drugi zestyk żarówki poprzez wyłącznik stopu jest połączony do masy (-). Pozdrawiam.
wyłącznik akumulator automatyczny wyłącznik akumulator wyłącznik nadprądowy akumulator
schematy quick wymiana silnika szyby czujnik poziom oleju
traktorek silnik briggs proxima hamulce
Iveco Stralis 2006 – brak napięcia na czerwonym przewodzie modulatora tylnej osi EBS Jak włączyć dźwięk w pralce Haier?