Były różne pedały, z dodatkowym kablem od wyłącznika lub bez dodatkowego kabla. W wielu przypadkach przełącznik działa tylko mechanicznie, po pokonaniu oporu rezystancja zmienia się o ponad 100% normalnego działania. Czujnik skrętu kierownicy wbudowany jest w przełącznik zespolony, idzie do niego dodatkowa sześcio stykowa czarna wtyczka. Czujnik skrętu...
Ha Tu wielka zaskoczka, ten włącznik to joystick i to tego z podtrzymaniem zamontowany w obudowie wyłącznika awaryjnego, czyli baaaaaaaaaaardzo niebezpieczne, ale wcale nie jest to prawda, wsadzam klocuszka przełączam i siłownik jedzie, joystick jest tak blisko i miejsce jest idealne, że jak by złapało rączkę albo i dwie można go przesterować nogą lub...
Tak, sprawdzić czy wyłącznik świateł stopu działa. Podobny wyłącznik jest tez przy pedale sprzęgła i też służy do dezaktywacji tempomatu przy naciśniętym pedale. Najlepiej by było podłączyć się z kompem diagnostycznym i zobaczyc co sterownik silnika "widzi" w parametrach. Coś marny ten specjalista jeżeli tego nie zrobił.
nie mogłem znaleźć podobnego oprócz montażu tempomatu w Skoda Fabia nie do końca Jestem przekonany czy to jest to samo. Numer wyłącznika zespolonego sugeruje platformę od VW T5, nie wiem na ile zgodne są oba auta, ale tam np. modułu kierownicy nie ma. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Potem jeszcze kwestia czy ECU łyknie kodowanie...
odpowiedż na to pytanie leży w sugestii użytkownika JossRoss który podał ci jakie obwody zabezpiecza ten bezpiecznik który się pali a mianowicie: Е091 Fuse, air dryer heating element- obwód elementu hrzejnego w filtrze osuszacza stalk switch- przełącznik -manetka pod kołem kierownicy PTO- przystawka mocy clutch switch- wyłącznik czujnika położenia...
Sprawdź obwód i sam wyłącznik hamulca wydechowego. Opisane symtomy pasują mi do usterki tego komponentu. Wypnij go na próbę i sprawdź czy pomogło.
A jaki silnik masz? Jeżeli masz benzyniaka z przepustnicą sterowaną na linkę (chociaż nie mam pewności czy w tym roczniku jeszcze były) to masz osobny sterownik do tempomatu. Jest w nim silniczek krokowy który steruje mechaniczne linką połączoną z przepustnicą. Jest też razem z tym silniczkiem kawałek elektroniki mikroprocesorowej. Całość zasilana jest...
Jeżeli przepustnica jest na linke (tzn klasycznie) to do tempomatu potrzebne jest osobne urządzenie. W Omegach B to jest jedna puszka z częścią mechaniczną i elektronicznym (mikroprocesorowym) układem sterującym. Do nabycia na alledrogo za 50 - 70 PLN. Z tego "sterownika tempomatu" wychodzi linka którą podłącza się równolegle do istniejącej liniki gazu...
Witam Szanownych Forumowiczów. Jestem w trakcie instalacji tempomatu do Opla Vivaro z 2010 roku. Oto, co zrobiłem dotychczas na podstawie schematów znalezionych m. in. na Elektrodzie: Wstawiłem kierownicę z przyciskami do tempomatu i taśmę oraz przycisk włączania/wyłączania tempomatu od Laguny, Wpiąłem się w piny B8, B9, C8 i C9 złącza R 34 czterema...
Ja kiedyś miałem zrobiony wyłącznik czasowy zamiast czujnika temp tego od dogrzewania świec i silnik pracował normalnie i nic się złego nie działo. To dogrzewanie jest po to żeby ekologia tak nie cierpiała.
To teraz ja odgrzeję kotleta. Mam Avensis z 2004r 2.0 VVTi benzyna wersja SOL . Mam fabryczny tempomat . Jest to dodatkowy włącznik w postaci druta - wajchy, którym można było uruchomić tempomat. jakiś czas temu przestał działać. Wcześniej było Ok. Czy ktoś ma pomysł dotyczący przyczyny. Nie pamiętam, gdzieś kiedyś czytałem i jakiś wyłącznikach pod...
Witam Posiadam Renault Master III 2.3 125km bez AdBlue 2015r. Samochód prowadzi się dobrze, płynnie chodzi, wkręca się na obrotach. Po włączeniu tempomatu i ustawieniu prędkości po niecałych 30 sekundach wyłącza go i wyskakuje błąd silnika i żółty klucz. Czyściłem całą przepustnice, czujniki, EGR (nie jest zaślepiony). Wyczyszczony czujnik pod pedałem...
Opis wyprowadzeń na module wentylatorów Duża kostka 1-czerw/biał idzie na bezpiecznik F6 40A (+30) 3-czerwony idzie na bezpiecznik F8 30A (F3) (+30) 2-czerwono/biały 1 bieg wentylatorów 4-czerwono/czarny 2 bieg wentylatorów Kostka mała 1-czer/czar silnik pompy płynu chłodzącego M50 2-biały sygnał z czujnika ciśnienia 3-NC 4-czer/szary F16 30A (+30)...
Zastosuj np coś takiego [url=http://www.sklep.e-system.com.pl/go... ELEKTRONICZNY STEROWNIK Masz w tym jeszcze taką sprytną funkcję "otwarte okno" zamykającą grzanie w momencie otwarcia okna. Oczywiście termostat montowany na zaworze ma swoje wady, ale możesz poszukać tego typu urządzeń z pomiarem temp w innym miejscu niż okolice zaworu....
A jaka max temp. może mieć silnik, to dokupie taki wyłącznik. A temp. sprężarki to temp. oleju, tak? I tu tez jaka może być temp. max. 110st?
Nie zgodzę się z wartościami, które są powyżej. Rozebrałem i mierzyłem oryginał: Rezystory to odpowiednio: 82 120 240 820 Wszystkie rozwarte = 1260 ohm. Wybór przycisku to odpowiednio zwieranie rezystorów, by uzyskać opory: "0" = 82 ohm "I" = 440 ohm "R" = 120 ohm Zdecydowałem się podłączyć tylko "I" oraz "R", "0" zastępuje wyłącznik w sprzęgle lub...
Mam taki sam miernik jak na zdjeciu i tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem juz "amatorsko" te dwa czujniki na zdjeciu .Zakres 20kohm wynik na zimnym silniku 0,01kohm na rozgrzanym 0,01kohm czy to moze swiadczyc o tym ze te czyujnikia nawaliły? Podajesz mi kolory tych czujników a ja mam zupełnie inne kolory A jak sprawdzic termowyłaczniki , po nagrzaniu...
hmmm muszę sprawdzić. Czyli gdzieś przy wyłącznikach powinna być wiązka do tempomatu? Wystarczy tylko podłączyć bez żadnych ingerencji w ECU??
Witam ponownie, otóż po długiej przerwie znowu zabrałem się za próbę uruchomienia tempomatu. Znalazłem trochę czasu żeby dostać się do ECU. Wypiąłem wtyczkę B, znaczy dolną i ustaliłem że z pinu 8 wychodzi szary kabel który przechodzi do złącza X-14 w kabinie przy progu po stronie kierowcy i tam kończy się na pinie 3. Z informacji na jednym z forum...
Powiem tak. Gra warta świeczki ale jeżeli nie masz trochę pojęcia o elektryce i elektronice to lepiej łap tam nie pchać bo można coś skopać jeszcze. Ja miałem okablowanie po części położone tzn. wystarczyło wymienić na odpowiednią manetkę z dodatkową wtyczką na styki tempomaty, wymienić wyłącznik hamulca przy pedałach i tam też była odpowiednia wtyczka...
Witam ponownie! Kondycja Daniela od zamieszczenia postu nie uległa zmianie, jednak wydaje mi się, że wpadłem na pewien trop. Dotarłem do informacji, że funkcja autostopu jest aktywowana wyłącznikiem SZYBKOŚCIOWYM, co oznacza, że tempo przesuwu przesłony w obrębie fotorezystora ma znaczenie a jego aktywacja następuje kiedy prędkość liniowa ramienia zwiększa...
Włącznik jest jednocześnie bezpiecznikiem termicznym To nie jest żaden bezpiecznik termiczny. :wink: Człon termiczny/termik- działa bezpośrednio na cewkę wybijakową wyłącznika głównego. W przypadku uszkodzenia lub przekroczenia temp./ prądu (?) nie załączy się wyłącznika urządzenia. Należy sprawdzić czy prąd dociera bezpośrednio na zaciski transformatora....
Tempomat działa uszkodzony był wyłącznik sprzęgła. Ale mam jeszcze pytanie co do maty siedzenia kierowcy. Czy są może jakieś maty uniwersalne bo oryginalne są tylko z całym fotelem na dodatek nie ma pewności czy będzie działać i nie psuje tapicerka fotela do moich w samochodzie. Proszę o poradę.
No cóż - obrazek który zamieściłeś w wyedytowanym poście nie pozostawia w tym wypadku wątpliwości - było to niestety dla ich wyjaśnienia konieczne ;) pod komputer podłączalem i błędów nie pokazuje żadnych Właśnie. Pozostaje ta kwestia. Może po prostu komputer z którego korzystasz nie skanuje wszystkich sterowników? Jeżeli komunikat na wyświetlaczu kieruje...
Pod pedałem jest wyłącznik tempomatu trzeba go tylko aktywować. Ja mówię o pedale gazu specyficznym dla ogranicznika prędkości , a ty o czujniku pedału sprzęgła . :crazyeyes: Pan z filmiku wygląda na- delikatnie mówiąc- technicznie nierozgarniętego . Nie zadał sobie nawet trudu sprawdzić w instrukcji obsługi gdzie znajduję sie wyłącznik tempomatu tylko...
Serio to jest cały BMS? Brak czujników temp. oraz wyłącznika termicznego w obwodzie ładowania? Zmierz napięcie na każdej sekcji Pod obciążeniem jakąś żarówką np.
Witajcie ! Temat był poruszany bardzo dawno, więc na pewno wszystkie tempomaty sa już uruchomione. Ponieważ chciałbym w swojej skodzie octavii też uruchomic tempomat, proszę o pomoc w "ogarnięciu" tematu. Po ściągnięciu kierownicy zdejmuję stary wyłącznik zespolony i zastępuję go nowym. Następnie wpinam do niego kostkę ze starego + nowa kostka do tempomatu...
Nie do końca wszystko dobrze napisałem. Początkujący jestem w sensie że zaczynam dopiero programowanie takie samodzielne, nie na etapie studiów. Pojęcie o elektronice mam, na codzień zajmuje się modyfikacją samochodów oraz przerabianiem seryjnych ecu by dało się zmieniać mapy (głownie w hondach), o elektrornice w samochodzie tez mam pojęcie i wiem co...
W końcu doszedłem dlaczego tempomat nie działa. Wszystkie akcesoria do tempomatu (wyłączniki, pompa podciśnieniowa, sygnał gala) działały. Problem tkwił w sterowniku ( komputerze) jak kto woli. Na pierwszy rzut oka, wszystko w porządku (brak widocznych zimnych lutów). Pomocny był ten link http://www.audiworld.com/forums/a6-s6-c5...
A czy do corolli e12 kombi 1,6 vvti 2004 po lifcie da się dołożyć tempomat? Jaki musi być sterownik? Jak to sprawdzić? Ktoś wie gdzie schowana jest wtyczka od krańcówki sprzęgła? bo miejsce na wkręcenie wyłącznika jest, z komputera także przewód wychodzi tylko wiązki z wtyczką prze sprzęgle nie mogę zlokalizować.
Witam. To mój pierwszy post więc przepraszam jeśli coś zrobię nie tak jak trzeba. Ostatnio odpaliłem moją ibizkę i po kilku minutach postoju włączyły się przednie wycieraczki i nie mogłem ich wyłączyć ( manetka w pozycji wyłączonej a wycieraczki działają ciągle, normalne tempo, manetka pozycja włącznika czasowego - wycieraczki działają ciągle, normalne...
Zaobserwowałem spory pobór prądu na postoju (wyłączona stacyjka) - 0,35A. Samochód to Renault Clio II, 1.2, rocznik 2000. Z pomiarów wychodzi w przybliżeniu: - radio 110 mA - alarm i centralny 30mA - centralka LPG 30mA - bezpiecznik multi tempo 180 mA ( F21 w przedziale pasażera, wg instrukcji jest to multi-timer-unit - moduł wyłączników czasowych)...
Po wciśnięciu pedału sprzęgła, wyciąg regulator wyłącznika /podobnie jak przy włączniku świateł stop/ puść pedał ,tempomat będzie działał nie trzeba podciągać pedału nogą.
witam Da się to zrobić za pomocą jednego włącznika dwurzędowego i dwóch wyłączników chwilowych (dzwonkowych) ja mam zamontowane w oktavi 1 2004r
Sadzisz że warto zaizolowac te rury otulina ? Co do tej pompki mam obawy bo nawet jak gasze silnik przy 90 stopniach nic nie slysze :( ale zdejme podszybie i strawdze to. Narazie zamiast czujnika temp. dalem wylacznik on/off ale zastanawiam sie czy czujnik nie jest lepszy. Jak masz to rozwiązane ? Pozdrawiam
Wszelkie przerywacze obwodu mogą powodować spadki napięć a tym samym prądu i w konsekwencji problemy z podtrzymaniem zwory zaworu/kurka gazowego W starym piecu CO Termet jest szeregowo wpięty wyłącznik bimetaliczny ogranicznik temp wody w wężownicy i termopara daję radę trzyma magnes.
Czasówkę mam ale ona nic do problemu nie wnosi - zabezpieczy jak by się zacięło w drugą stronę - włączyło i nie wyłączyło i dlatego przelało zbiornik. U mnie jest i tyle zacina się i nie tankuje i nie pali i zimno w domu - już mi się tak parę razy robiło - włącznik do czyszczenia. A co do zwiększania objętości - ten olej jest i tyle kipiał, wrzał, pienił...
I tak jak jest teraz jest ok. Weż pod uwage, że jak masz 110st wskazywane przez czujnik temp. na desce to jest to temp. wody na wlocie chlodnicy. Wyłącznik wentylatora jest na wylocie chłodnicy gdzie jest dużo niższa temp. Jak chcesz aby wentylator włączał się wcześniej wymień wyłącznik termiczny - jest to na tyle popularne, że w wiekszości sklepów...
Dla załączenia tempomatu muszą być spełnione pewne warunki, sprawny wyłącznik stop (pedał nienaciśnięty) sprawny wyłącznik sprzęgła oraz przekroczona prędkość minimalna chyba 30km/h, sterownik silnika w blokach pomiarowych musi widzieć tę prędkość inaczej lipa posprawdzaj to wszystko
A co powiecie na grzałki z wyłącznikiem termicznym? Ustawiasz temp na grzałce i kiedy roztwór dojdzie do zadanej temp. grzałka się sama wyłącza. :) ...taka grzałka 150W z termostatem kosztuje niecałe 40zł :)
Witam! Chciałbym zamontować tempomat ale co fachowiec to inny sposób. Samochód Passat 98 r 1.8 benzyna. Według jednych wystarczy zamienić wyłącznik kierunków na taki z przyciskami do tempomatu i włączyć opcję tempomatu w komputerze samochodu. Według innych taki sposób zadziała ale tylko w dieslu - dla benzynowca trzeba stosować dodatkowe elementy (silniczki,...
Regulator mocy można i owszem - zwykły regulator PWM na układzie NE555 sterujący ten tranzystor Q1 co jest na płytce... ale można też i wyłącznik termiczny bimetalowy, przyłożony do tej metalowej obudowy i rozłączający zasilanie po osiągnięciu temperatury - tak jak jest to zrobione w żelazku. Tylko pytanie jest takie na jaką temp. ten wyłącznik bimetal...
zapal silnik, zdejmij wtyczke czujnika temp. i zobacz czy fena ruszy.
Jakieś pomysły? Wypnij wtyczkę zmierz omomierzem ,czy jest zmiana stanu wyłącznika sprzęgła.
Sprawdzić wyłączniki pod pedałem sprzęgła i hamulca.
Musisz się jeszcze upewnić że masz wyłącznik sprżęgła lub go zmostkować (gdy sprzęgło puszczone obwód zwarty) Tu obrazek : http://obrazki.elektroda.net/92_12375433... Styk między A i B ma być nomalnie zwarty, rozłączenie tych styków powoduje wyłaczenie tempomatu. Zwarcie B z C powoduje aktywację tempomatu oraz wzrost prędkości, jeżeli już zaaktywowany....
Witam Najlepiej sprawdzić to na komputerze w serwisie, manetka jest bardzo prymitywna ale kosztuje sporo więc kupowanie na wiwat nie ma sensu. W mojej Astrze było oprogramowanie i udało się je aktywować, drugi niezbędny element to kontrolka, generalnie powinna być wlutowana na panelu pod licznikiem, ale podobno w wersjach bez tempomatu jej często nie...
Zamykam temat. Przyczyną nie działania mojego tempomatu był uszkodzony wyłącznik informujący o stanie położenie pedału sprzęgła (zwracał stale informacje o wciśniętym sprzęgle). Dla informacji osób które posiadają podobny problem. VAG->silnik (01)->kanal 6. Jest tam pole bitowe które przy wciśniętym pedale hamulca zwraca 011, a sprzęgle 100, oba na...
Szacunek<wow> ale jestem bardzo zdziwiony,ponieważ posiadam spawarkę 100A,ale jego trafo jest wielkości 2x niż Twoja konstrukcja.jest jakieś racjonalne wytłumaczenie:P ? aha czy ta ruska spawarka ma już "wbudowany" wyłącznik po przekroczeniu temp,czy może to jest jedno z Twoich usprawnień ? aha jeszcze jedno pytanie,czy można by np.dogadać się...
Tu mam dobrą opcję z instrukcji z netu: http://obrazki.elektroda.pl/2535580400_1... A tu Autodata i opis pinów http://obrazki.elektroda.pl/7920997100_1... PIN 75 i 76 - wyłącznik głównego systemu utrzymania prędkości PIN 57 i 38 - przełącznik wyboru systemu utrzymania prędkości Według instrukcji internetowej powinienem...
Witam. Mam ogromny problem. Dokonałem montażu tempomatu wg instrukcji dostępnej w internecie. Tempomat działa reaguje na włączenie , na przyśpieszanie z przycisków ale SAM SIĘ LOSOWO WYŁĄCZA. Jak się zahamuje bądź wciśnie sprzęgło to oczywiście tempomat się wyłącza. Jestem też ciekawy jak u was działa tempomat tzn. Czy wyświetla wam na tablicy rozdzielczej...
Mam spawarke EINHELL 220V/150A z 1994, kupiona w Niemczech. Żadnych problemów do tej pory, wyłącznik termiczny działa przy temp. granicznej prawidłowo, w środku nie widać oznak przegrzania. Spawam przeważnie 3.25. Mam większa spawarkę (380V/250A), ale tej używam częściej. Wykonałem b.dużo prac spawalniczych i jestem z niej zadowolony.
Cześć. A czy wtedy komora zamrażalnicza pracowała by poprawnie? A co z zachowaniem wyłącznika przy reg. temp chłodziarki - czy nie powinien on wyłączać agregatu? A może jakieś styki się skleiły? - agregat Electrolux HYK 12AA. Pozdrawiam. ps. A może ktoś z Kolegów dysponuje schematem?
Ten pierwszy rozłącza w temp. 260 °C, a drugi w temp. 210 °C.
No tak. Ale po co ten wyłącznik, tego typu boilerek ma swoje wyłączenie jak dojdzie do ustawionej temp. A wyłączanie go spowoduje dłuższe nagrzewanie tych 10 litrów wody do wymaganej temp.
wtryskiwacz rozruchowy działa ok, czujnik temp ok , wyłącznik termiczny - muszę sprawdzić. Przewody WN niestety nie ori, są to beru ale raczej jak zdemontuję to tylko raz :)
Witam, proszę o pomoc. W mojej zmywarce zapalone są jednocześnie diody: góra oraz dół, następnie 9 h, następnie przy programowaniu kolejne 5 do temp 55 stopni. Po przyciśnięciu wyłącznika programowania zapalają się dodatkowo jeszcze diody temp. 50 stopni oraz stop, gdy próbuje wyłącznika góra dół dodatkowo zapalają się diody 3 oraz 6 godzin. Od czego...
- sterowanie-regulacja prędkości FGR -zawsze wyskakuje jeżeli nie ma zamontowanego tempomatu. -wyłącznika elektrycznego ELAB ---gdzie on się znajduje To jest elektrozawór kodowy ( odcinający paliwo)
Witam. Posiadam silnik do roweru elektrycznego, który posiada wbudowany czujnik NTC10K . Niestety ale wepchanie wyłącznika termicznego jest nierealne , i nie dołożę przewodów bo nie upchnę tego. Chcę wmontować pod termometr wyłącznik, który po przekroczeniu temp. ( najlepiej gdyby można było to jakoś korygować, ale to bedzie cos w przedziale 90-130stopni...
Witam, Podczas grzania CWU, lub podczas działania na mocy maksymalnej w trybie "kominiarz" kocioł wyłącza się z błędem .Teoretycznie w instrukcji nie ma błędu C3 w tym kotle ale się pojawia. Chyba, że to C6, bo jest to bliższe prawdy a wyświetlacz faktycznie szwankuje. Wyłączenie następuje przy temp. w kotle około 53 stopni, po 5-10 minutach. Kocioł...
W aucie beda dwa osobne czujniki, jeden temp cieczy, drugi wylacznik wentylatora ( w chlodnicy). Jesli termostat jest ok to ciecz krazy w calym ukladzie, mimo ze czujnik temp cieczy bylby zepsuty to i tak drugi czujnik wlaczy wentylator. Sprawdz czujnik w chlodnicy i sam wentylator czy chodzi.
Jest taki element, będący rodzajem bezpiecznika. Zabezpiecza urządzenia elektroniczne przed przegrzaniem (trafa, akumulatory itd.). Po osiągnięciu odpowiedniej temp. rozłącza się.
Witam, czy ericssony sa az tak wredne ze trudno cokolwiek z nich wylutowac? Probowalem wylutowac wylacznik i przy temp 350st i 2 minutach ani drgnie. Dysza praktycznie dotyka elementu i nic. Stacje mam soyue 968 i uzywam pasty lutowniczej takiej za 3 zł w pojemniku jak pasta do butów. Czy ona ma az takie znaczenie ..... bo np. z nokii 3310 bez problemu...
Witam Proszę o pomoc a mianowicie przy moim samochodzie tj. Rover 75 2004 Diesel nie działają wyłączniki zamontowane w kierownicy : przyciski głośności, tempomatu, sygnału wyłączniki świateł kierunkowskazów to wszystko działa, tylko te bezpośrednio w kierownicy. Może ktoś miał taki problem POZDRAWIAM
25-czujnik temp. zasysanego powietrza 44-wyłącznik biegu jałowego
WItam zabudowałem wszystko co jest potrzebne do tempomatu w SCENIC-u II potem niestety okazało się że nieumiem znaleść wtyczki do podłączenia wyłącznika tempomatu przy kierownicy. Może macie schemat gdzie się można wpiąć z tym wyłącznikiem. Pozdrawiam
Witam! Styczniki mają jedną wadę - hałasują, iskrzą i z czasem psują się. Ja mam stycznik, ale tylko jako wyłącznik awaryjny, sterowany termostatem 95 stopni, mierzącym temp tuż za grzałkami. Jako wyłącznik regulatora pracują trzy tyrystorowe łączniki własnej konstrukcji, sterowane jednocześnie przez układy z optotriakami MOC3064. Mam ciszę, niezawodność...
Może grzałka pękła i jest przebicie na masę jak się rozgrzewa. Odcinają go pewnie zabezpieczenia. Lub kamień kotłowy izoluje powodują wzrost temp. i wyłącznik termiczny odcina. Wezwij serwisanta będzie bezpieczniej może nie taniej, ale coś Ci doradzi lub zdemontuje do naprawy.
Nasuwa mi się prostrze rozwiązanie i bardziej bezpieczne. Zastosój do zasilania kotła olejowego wyłącznik 3 pozycyjny manualny. Podejrzewam , że agregat i tak sam automatycznie się nie uruchamia, musisz nim wystartowac. Gdy osiągnia temp. znamionową poprostu przełączysz wyłącznik. pzd.
Czy zamiast napięcia 63 V można podać 12V? Jeśli nie zamierzasz używać tego zabezpieczenia z końcówką Irka to nie musisz montować elementów: R4, R8, R13, D5, LED3, T2, T3, ale musisz się liczyć z tym, że nie będziesz miał zabezpieczenia przeciążeniowego. „+63V” to jest dodatnie napięcie zasilania końcówki... Czy jako termik można użyć termistor...
Efektywność ewentualnego "dogrzewania " z góry (nawet z boku) byłaby minimalna i nie sądzę aby chodziło o szybsze rozmrożenie parownika. Spotkałem się tu (na forum) z info, że żarówka świeci połową mocy przy temperaturze na zewnątrz poniżej +18 stopni. Jeżeli można oświetlenie bardziej skomplikować (z wyłącznikiem na kontaktronie i regulacja natężenia...
Witam. Mam problem z moim Citroenem Saxo, który objawia się tym, iż wentylator chłodnicy nie wyłącza się i świeci się czerwona kontrolka od zbyt wysokiej temperatury. Wentylator załącza się od razu po odpaleniu silnika jak i również świeci się czerwona kontrolka o zbyt wysokiej temp. Szukałem wyłącznika na chłodnicy ale go tam nie ma. Wymieniłem czujnik...
Niestety - półbiegów nie ma. Jest to model 818 ( typ 970.22). Rok prod. 2000 r. Posiada natomiast tempomat i zastanawiałem sie czy to przypadkiem nie chodzi o niego, ale na postoju chodzi ( działa). Pozdrawiam i czekam na chocby sugestie bo pomysły mi sie juz koncza.
Z czystej ciekawości czytam na temat grzania grzałek w bojlerach elektrycznych i proszę o wyjaśnienie kilku kwestii gdyż mam kilka niejasności . Grzałka podłączona jest poprzez termostat i wyłącznik termiczny ale jakie są zasady doboru wyłącznika termicznego? Udało mi się znaleźć ciekawy pdf wyjaśniający sporo zagadnień ale nie wszystko. http://www.merazet.pl/pliki/produkty/154...
Jureczku toż to 8 m kwadratowych, ja bym elektrycznie, 1000W + wyłącznik termiczny utrzyma minimalną temperaturę i drugie 1000W na szybkie dogrzanie do temp komfortowej. Oczywiście wszystko z dmuchawą, na zasadzie nieco zmodernizowanego Farelka, u mnie to świetnie i "dość tanio" sprawdza się w pomieszczeniu 1,5 razy większym.
Faktycznie na wokalu gwizdki mogą lecieć.Może jednak dobrać coś o większej mocy i nieco większej efektywności plus żarówka jako bezpiecznik? Jeśli jednak upierasz się na przeróbce to chyba wiesz co robisz...niepokoi mnie tylko pomysł na płytę czołową z pilśni 150mm???Chyba jakieś przejęzyczenie. Osobiście polecam sklejkę 18mm plus usztywnienia z listew.Proponuję...
10 Lis 2011 02:58 Re: Piec Vaillant turbo MAX plus VU/VUW PL 202/2-5 F22 w tym typie może mieć dużo przyczyn i dlatego, jak to chyba już ktoś napisał "ulubiona" usterka serwisantów. Nie ma tu czujnika ciśnienia, a obecność i przepływ wody jest sprawdzane przez różnice i tempo zmian temperatury na zasilaniu i powrocie. Najczęstsze przyczyny F22 to:...
problem pojawil sie teraz, czy po pewnym czasie urzytkowania? niektore plyty maja wylacznik zasilania procesora - jestli temp. proca przekroczy odpowiednia wartosc. widzialem plyte, ktora miala uszkodzony termistor - wykrywala ze procek ma wiecej niz 65*C i zawias. Procesor byl sprawny, podmiana w innym kompie i dzialal 100% ok. zastanawia mnie fakt...
Oprócz kliknięcia wyłącznika głównego podczas kręcenia regulatorem temp. powinno być słyszalne cichsze kliknięcie w okolicy temperatury jaką ma czujnik zanurzony w wodzie. Jeśli pralka stała nieużywana przez godzinę lub więcej (bez wody) to czujnik ma temperaturę otoczenia. Jesli nie ma tego stuknięcia to reg. temp. do wymiany.
czujnikem temp
Czujnik temp. nie ma nic do rzeczy . Możesz go wykręcić a dziure czymś zatkać i nic sie nie stanie . W szoferce nie bedzie tylko wskazań temp. płynu chłodzącego . Wyłącznik termiczny od podgrzewania zasysanego powietrza to tak . Ale jego można sprawdzić przez rozłączenie kabla z prądem , którym on właśnie zarządza . Jeśli problem nie ustąpi to feleru...
Zapewne działa tam wyłącznik czasowy który ominąłeś podpinając pompę na krótko, chodzi o to że po osiągnięciu zadanej temp. Wody C.O palnik gaśnie a czasowy wyłącznik gasi płomień na mostku oraz nakazuje pompie pracę przez zadany czas,
Witam ten wyłącznik pracując w wodzie nie może mieć temp. granicznej 204 stopnie, co najwyżej według kodu 112 stopnie przy 204 stopniach to byś stopił te urzadzenie.
Pewnie grzanie dokładane z matami uniwersalnymi, te maty nie mają sterownika ( czasem jest wyłącznik bimetalowy odcinajacy zasilanie po jakiejś tam temp)tylko dwa poziomy grzania-pierwszy z matami połączonymi szeregowo i drugi równolegle, realizuje to specjalny przełącznik a od regulacji świateł nie nadaje się.
F22 w tym typie może mieć dużo przyczyn i dlatego, jak to chyba już ktoś napisał "ulubiona" usterka serwisantów. Nie ma tu czujnika ciśnienia, a obecność i przepływ wody jest sprawdzane przez różnice i tempo zmian temperatury na zasilaniu i powrocie. Najczęstsze przyczyny F22 to: 1) Za mały przepływ wody lub zapowietrzenie -zanieczyszczenie: nagrzewnicy,...
jeden z termostatow ma rzeczywiscie wyswietlacz ( Gira 237027Reg. temp. 230V z zegarem System 55 ) Drugi model do 6 pomieszczeń to najprostszy (Gira 039227Reg. temp. 230V styk rozw+wyłącznik System 55) i on wyswietlacza nie ma.
Witam tak jak w temacie, wczoraj zajechałem na stację benzynową, zgasiłem silnik, zatankowałem i już nie odpalił, zadzwoniłem do znajomego mechanika, opisałem objawy zalecił, żeby poluzować mocowanie śruby na wtrysku i go kręcić, tak zrobiłem i nie leciało nic ani paliwo ani powietrze, zakręciłem wtrysk poprosiłem znajomego zaholował mnie pod dom, po...
Heh Dzięki jak sprawdzę to się odezwę . Dodano po 3 A w którym miejscu jest przekaźnik od tego wyłącznika??
nie jest to termostat, raczej wyłącznik zadanej temperatury z możliwością programowania zadanej temp. Fakt ten warunek jest bez sensu, Jak sie realizuje histerezę żeby nie oscylował na granicy przełączenia ?
Problem tkwi napewno po stronie elektrycznej. Pamietam ze w astrze mialem podobny problem gasla ze wzrastajaca temp. silnika, przyczyna byl uszkodzony wyłacznik termiczno-czasowy. Nie wiem gdzie w 80 sie on znajduje ale warto sprawdzic.
Wyłącznik stop też przecież bywa połaczony ze sterownikiem silnika. Ale nie wiem po co w Kia Pride anno domini 99 miałby być połaczony. Przecież nie ma tempomatu, a w szczególności nie ma w sterowniku silnika, bo przepustnica na linke..
Bo EJ to nie jest wyłącznik na scianie, jak się chłopkom wydaje. Pstryk i mamy 5GW.... Pstryk i nie mamy tyże. Sądzę, że takie myślenie pokutuje wśród polityków. A sytem energetyczny to duża sprawa poltyczna. Niestety tak jest. Na dodatek akcje propagandowe często powołują się na przykład Francji lecz niezwykle wybiórczo. Budując EJ zadbali tam o popyt:...
OFF SW -? OFF SW-? Moim skromnym zdaniem to wyłącznik układu.
Witam wszystkich,jestem od niedawna posiadaczem tego samochodu, mam taki problem jak w temacie,corsa nie odpala jak na wskaźniku temperatury jest prawie 90 stopni muszę odczekać aż ostygnie, podmieniałem już czujnik walu korbowego i to samo. Proszę o pomoc co to jeszcze może być, dodam jeszcze ze posiadam błąd P0571(Usterka w układzie tempomatu - uszkodzenie...
Proszę o info co może być przyczyną dziwnych odgłosów po zakończonym cyklu grzania CO. Dla jasności sprawy wyjaśnię, że mój piec nie ma pokojowego termostatu, ale zastosowałem do sterowania pieca wyłącznik z regulowanym czasem wyłączenia pieca po nagrzaniu wody w CO do zadanej temperatury. Przykładowo ustawiam temp. np 50 stopni C, piec nagrzewa wodę...
Przy pedale sprzęgła zauważyłem podobny wyłącznik jak przy pedale hamulca (światła stop), do czego on służy, bo skrzynia jest manualna ?. Do tempomatu i dla silnika aby wiedział w jakiej fazie pracy ma być teraz silnik. A gdybyś miał automata to miałbyś pedał sprzęgła :D A można prosić dokładniej co się wtedy dzieje (tempomatu nie mam).
Albo ja jestem ślepy albo... a co jest napisane na wyświetlaczu? Przecież rozwiązanie podane jest na tacy, więc w czym problem? Może trochę źle przetłumaczyli - Uszkodzony czujnik NTC grzałki. Problem jest taki że nie podaje napięcia na cewki elektrozaworu wody. A dlaczego ma otwierać wodę do niesprawnej pralki, która ma przebicie/upływność? Przecież...
w jednej E46 zamontowane jest odciecie p.kradzieżowe, w kabel zasilajacy sterownik wpięty jest wyłącznik. Przy właczeniu zapłonu i odłączonym zasilaniu sterownika wskaźnik temp pokazuje max wartośc. Wiec w braku zasilania kompa widze problem w Twoim przypadku.
Zastosować zamiast zwykłego włącznik schodowy. W pozycji wył.światło, załącza wentylator, który sobie pracuje na podstawie ustawień czujnika temp. i czasu.
Przepraszam że odgrzewam kotleta ale tamat wydał mi się podobny do mojego Mam taki oto problem a mianowicie podczas jazdy a dokładniej to podczas manewru w lewo przestały mi działać kierunkowskazy światla mijania przestały mi działać wskaźniki paliwa i temp wody czy to może być spowodowane wyłącznikiem kierunkowskazów ? lub stacyjką ? pytam bo wszystko...
corolla tempo folder tempo tempo defro
pompa głębinowa uszkodzona radio alpine schemat przekierowywanie stron
Spawanie profili 8 mm: elektroda czy migomat? Nagłe zatrzymanie wyrzynarki Makita 4324 - przyczyny i rozwiązania