Ta blaszka to bimetaliczny wyłącznik uzwojenia rozruchowego.
Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Witam. Jest samo PTC. Jednak są kompresory (sprężarki), że oprócz wyłącznika rozruchowego mają dodatkowo kondensator.
Trzeba mu pomóc wystartować ręcznie i wtedy już działa normalnie. Przyczyn kilka: 1. Wyłącznik odśrodkowy - sprawdzić czy zwiera styki i czy po zakręceniu wałkiem rozwiera styki. 2. Stan łożysk i zwrócenie uwagi czy łożysko nie ma luzu w obsadzie łożyskowej. 3. Uzwojenie rozruchowe. Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa...
w obecnych silnikach nie stosuje się właściwie wyłączników, uzwojenie jest cały czas podłączone , w starych silnikach stosowano wyłączniki samoczynne ( odśrodkowe montowane wewnatrz silnika ), stosuje się je jeszcze w agregatach w lodówkach ale tam nie ma kondensatora tylko wyłącznik nadprądowy który załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu ,...
Czy jest tam wyłącznik odśrodkowy ? Wtedy 2 przewody - uzwojenie pracy, 2 przewody -uzwojenie rozruchowe i 2 przewody wyłącznik odśrodkowy.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Kolego, mi to wygląda ewidentnie na 1-fazowy silnik indukcyjny 220V , 3,2A , 50Hz. Nie da się go regulować takimi regulatorami jak wspominasz. W ogóle regulacja jako taka nie wchodzi w rachubę bo najprawdopodobniej ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i musi nabrać prędkości by go wyłączyć. I jeszcze na dodatek rodzaj pracy S3 sugeruje, że...
Dość częstą przyczyną niewłaściwej pracy w tych sprężarkach jest uszkodzenie wyłącznika elektromagnetycznego uzwojenia rozruchowego. Ze starości po prostu kruszy się mocowanie styku ruchomego i nie zawsze podawane jest napięcie do rozruchu. Można to próbować naprawić, chociaż nie jest to proste. Może być też uszkodzony bimetalowy wyłącznik termiczny...
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Moje pytanie brzmi: do czego służy ten element (poniżej), Przekaźnik rozruchowy z wyłącznikiem przeciążeniowym , załącza uzwojenie rozruchowe przy starcie silnika i odłącza zasilanie przy przeciążeniu. jak w lodówkach O właśnie. czy istnieje jakiś zamiennik do niego lub da się to obejść? Najpierw sugeruję próbować naprawić. Masz bałagan przy wyłączniku...
Pewnie nic z tego nie będzie, bo ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika. Utrzymywanie przez dłuższy czas napięcia na uzwojeniu rozruchowym doprowadzi do jego spalenia, a chciałbyś by obroty silnika były niższe, a wtedy wyłącznik odśrodkowy nie wyłączy uzwojenia rozruchowego.
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Między jednym końcem uciętego przewodu do którego podłączony był kondensator a przewodem brązowym opór wynosi około 0,8 omów, a między niebieskim 8 omów. Wygląda na to,że oba uzwojenia-robocze i pomocnicze są dobre. Kup nowy kondensator, to koszt kilkunastu zł. i spróbuj. Na moim schemacie brakuje symbolu cewki od uzwojenia rozruchowego i/lub wyłącznika...
Na schemacie widoczny jest tylko jeden kondensator połączony szeregowo z uzwojeniem pomocniczym i nie widzę na schemacie żadnego wyłącznika (odłącznika) odłączającego uzwojenie pomocnicze z kondensatorem spod napięcia po rozruchu. Nie wiem jaka jest rola wyłącznika widocznego na schemacie, ale on jeżeli zadziała, to odłącza spod napięcia równocześnie...
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką. Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów. W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik...
"cewka" o którą Ci chodzi to prawdopodobnie magnetyczny wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Bez tego nie odpalisz agregatu. No, chyba, że dasz podwójny wyłącznik, a uzwojenie rozruchowe będziesz załączał tylko przy starcie.
Witam! Przypadkiem ten wyłącznik uzwojenia rozruchowego nie jest bimetalem? Pozdrawiam Dominik
Jeżeli jest to silnik ze sprawnym wyłącznikiem odśrodkowym, to nie ma obawy. Uzwojenie rozruchowe jest odłączane po rozruchu silnika.
Żaden regulator obrotów nie nadaje się do tego silnika. W tym silniku (indukcyjny) jest odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Zwolnienie obrotów powoduje włączenie uzwojenia rozruchowego, które może pracować bardzo krótko -kilkanaście sekund. Po dłuższej pracy uzw. rozruchowe ulega spaleniu.
A nie jest to przypadkiem odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego jak kiedyś u nas w silnikach od Frani? Jak by można to prosił bym o zdjęcie tabliczki znamionowej silnika ( jak potwierdzi się moje przypuszczenie to tylko raczej u producenta silnika).
To jest silnik asynchroniczny jednofazowy. Wirnik nie posiada uzwojenia i silnik nie posiada komutatora. Ten krążek to odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Wynika z tego, że jeśli po odłaczeniu(oderwaniu) przewodu układu rozruchowego przebicia już nie ma, to albo wyłącznik, albo uzwojenie rozruchowe ma uszkodzoną izolację(przebicie).
Czy to na pewno silnik trójfazowy? Zdjęcie prawdopodobnie przedstawia odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika, uzwojenie rozruchowe jest odłączane. Takie lub podobne wyłączniki były stosowane w jednofazowych silnikach pralek Frania.
Witam. Pilnie potrzebuje informacji, jakie łożyska były stosowane w silnikach do frani z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego i jeżeli można to jaka jest średnica wałka napędowego. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Sprawdź obwód uzwojenia rozruchowego, czyli od zasilania, poprzez wyłącznik odśrodkowy , uzwojenie rozruchowe, kondensator, z powrotem do zasilania. Na moment sprawdzania omomierzem końcówki kondensatora zmostkuj. A jak wyglądają styki wyłącznika odśrodkowego? w pozycji wyłączonej powinny być zwarte.
Sposób podłączenia masz pokazane na deklu silnika. Kierunek obrotów można zmieniać .Ten silnik posiada wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Uszkodzone może być wyłącznik odśrodkowy lub uzwojenie rozruchowe. Przed podłączeniem do sieci należy sprawdzić czy izolacja uzwojeń jest silnik w dobry stanie.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Franie miały uzwojenie rozruchowe dołączane wyłącznikiem odśrodkowym. Z Kielc tak, ale nie z Myszkowa. Czy to padł kondensator rozruchowy? Tak, albo rozłączył się przewód przy nim lub przy silniku.
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
Czy są falowniki które obsługują uzwojenie rozruchowe z wyłącznikiem odśrodkowym a puźniej uzwojenie robocze czy to trzeba jakoś poprzepinać i usunąć przełącznik? Bo na chłopski rozum to czeka mnie zmiana silnika coś czuję.
W poście #8 napisałem że brak wyłącznika elektromagnetycznego. W silnikach o tak małych mocach nie stosowano żadnych wyłączników uzwojenia rozruchowego. Nie spotkałem w żadnym typie silnika.
Nie chcę Ci psuć humoru w ostatnim dniu roku, ale czy to jest na pewno silnik BZFWr120-78, czy tylko zgadujesz. Ten silnik był wyposażony fabrycznie w wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe nawinięte bifilarnie. W tym przypadku zastąpienie wyłącznika odśrodkowego kondensatorem, bez przeróbki samego uzwojenia jest nie realne. Podejrzewam, że to...
Działa, jak silnik wejdzie na obroty to rozłącza. Tylko tak jakby podskakiwała i iskrzy. Bo takie jest jego działanie. Gdy podasz napięcie prąd wzrasta, wtedy jego zadaniem jest załączenie uzwojenia rozruchowego. Gdy silnik uzyska odpowiednią prędkość, wtedy prąd maleje i wyłącznik odłącza uzwojenie rozruchowe. Więc o żadnym "podskakiwaniu" i iskrzeniu...
Tak właściwie to co dolega temu silnikowi? Sprawdź kondensator dołączony do uzwojeń silnika (jeśli jest uszkodzony to silnik nie ruszy). Możliwe jest też że razem z hamulcem jest połączony wyłącznik uzwojenia rozruchowego (o ile twój silnik akurat posiada takie rozwiązanie). Tak właściwie to można zdemontować ten hamulec silnika, ale jak coś to ja ci...
Jest to wyłącznik odśrodkowy mający za zadanie wyłączyć/odłączyć uzwojenie rozruchowe w momencie uzyskania odpowiednich obrotów silnika. Mając problem ze zdobyciem ww wyłącznika zastosowałem przycisk który załączam ręcznie ale jest to tylko moja propozycja i kolega może się z nią nie zgadzać.
Witam. A czy aby ten silnik nie ma odśrodkowego wyłącznika uzwojenia rozruchowego na wale? mam silnik 0.8kW z 1962 roku i jest tam kondensator z uzwjeniem odłączanym przez taki własnie wyłącznik - jak styki sie zużyją to są problemy z rozruchem. Pozdrawiam.
Witam Silnik wyposażony jest w odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Możliwą przyczyną usterki może być zły styk, lub brak styku na tym wyłączniku. Inną przyczyną może być także skorodowanie wyłącznika. Po wyłączeniu zasilania, należałoby spryskać mechanizm wyłącznika np. WD40 i rozruszać ruchome elementy oraz przeczyścić styk.
Czerwony(U) -zielony(V), to uzwojenie główne, biały(W)-żółty(Z),to uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie rozruchowe połączone szeregowo z wyłącznikiem odśrodkowym. Czyli -zasilanie (U-V), równolegle do zasilania podłączone uzwojenie rozruchowe(W-Z). Od wyłącznika odśrodkowego wyprowadzone dwa przewody do listwy zaciskowej.
Witam ! Jest to silnik 1,1kW, jedno fazowy 220V 50Hz, produkcja ( na 99% ) EMA Wiefamel Poznań. Silnik ten był wyprodukowany w latach 70tych 20 wieku. Do prawidłowej pracy potrzebuje kondensatora 100uF, może być też 125uF na 450V. W silniku umieszczony jest wyłącznik odśrodkowy który po nabraniu przez silnik odpowiednich obrotów odłącza "fazę rozruchową"...
Aby stwierdzić awarię agregatu należało by podłączyć go na "krótko" z pominięciem termostatu oraz rozrusznika przy sprężarce. Mogę coś więcej ale nie teraz. Jak dobrze Cię zrozumiałem to podłączyłeś na krotko termostat.I nic. Pozostaje zbadanie czy przekaźnik zwierający uzwojenie rozruchowe i wyłącznik bimetaliczny działają.
w mechanice czegos brakuje Niczego nie brakuje, sprężarki różnią się konstrukcją. Na zdjęciu w poście #22 wszystko jest ok. 1- przeciwwaga, 2 korbowód na mimośrodzie, 3 uchwyt wirnika z łożyskowaniem. To nie jest żarówka to bimetaliczny wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Błyszcząca rtęć na ściankach bardziej sugeruje wyłącznik przechyłowy, we wszystkich...
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
pewnie uszkodzone uzwojenie lub kondensator rozruchowy.Podałeś trochę mało danych (ew. zdjęcie ) bo piszesz że to starszy typ więc może mieć także wyłącznik rozruchowy.Dlatego na tej podstawie trudno powiedzieć coś o kosztach. Pozdrawiam Są dwa typy silników jedofazowych: z fazą rozruchową odłączaną wyłącznikiem odśrodkowym, lub z fazą rozruchową stałą....
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Witam. Sprawdzić oporność uzwojenia roboczego i rozruchowego . Sprawdzić,czy łączy wyłącznik odśrodkowy,w trakcie postoju. Do czego służy czerwony przycisk?
Gdy jest odśrodkowy wyłącznik no to po rozruchu musisz nim rozłączyć uzwojenie rozruchowe? Teraz już powinieneś mieć z górki bo linków znajdziesz pełno na rozwiązania z dwoma czy z jednym kondensatorem itd itp np. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.youtube.com/watch?v=cKMdjQKD...
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Bardzo prosto. Jest to silnik 1fazowy<200%> Jedno uzwojenie to praca- grubszy drut i mniejsza oporność. To uzwojenie podłączasz bezpośrednio do sieci. Drugie to rozruch- cieńszy drut i większa oporność. Jeden koniec tego uzwojenia do sieci ,drugi do końcówki odśrodkowego wyłącznika fazy rozruchowej ( to ten pierścień o którym pisałeś) a druga...
Witam.Możesz ewentualnie zamiast wyłącznika rozruchowego podpiąć zwykły wyłącznik dzwonkowy i w ten sposob na moment rozruchu podawać napięcie na uzwojenie rozruchowe,starsze pralki tak niegdyś miały fabrycznie montowany przycisk do rozruchu
Silnik dostałem bez kondensatora , dlatego zaczynałem od niewielkich pojemności zakładając, że moc samego silnika nie jest zbyt duża zakładam ,że przy 3 A może być ok 500 600 W zresztą gabaryty też nie są okazałe . W poniedziałek jeszcze przejrzę zasoby może znajdę taki na 20-25 mikro jeśli próba ze sznurkiem się powiedzie . Dodano po 32 Uzwojenie główne...
czerwone wyłącznik rozruchowy białe uzwojenie robocze zielone uzwojenie rozruchowe dochodzą jeszcze dwa przewody z kondensatora włączone między włącznik a rozruch
Musi mieć kondensator :| Nie pisz bzdur. Silnik prawdopodobnie ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Do autora- musisz rozebrać silnik i dokonać oględzin styków wyłącznika odśrodkowego oraz stanu uzwojeń, być może rozruchowe jest przegrzane. V.
Silniki 1fazowe w przeciwieństwie do 3fazowych mogą być ciężki do regulacji.Jeden z przykładów to silnik 1fazowy z wyłącznikiem odśrodkowym.D o wyłączenia uzwojenia rozruchowego potrzebuje prawie pełnych obrotów w krótkim czasie .Trochę lepiej jest z silnikami w których rozruch odłączany jest pozystorem lub zasilany przez kondensator,tu też są ograniczone...
Ten krążek to wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego,jeżeli hałasuje to coś się urwało i nie rozłącza,przez to się grzeje.Posprawdzaj czy nie ma uszkodzeń mechanicznych.
Może za mało pralek widziałem ale dotychczas w pralkach spotykałem tylko silniki indukcyjne a nie komutatorowe i były to silniki z kondensatorową fazą rozruchową lub z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia fazy rozruchowej
Przy zmianie sposobu rozruchu z uzwojenia wyłączanego na kondensator należy od nowa przeliczyć uzwojenia i ocenić moment rozruchowy. Uzwojenie rozruchowe jest zupełnie inne niż pracujące stale, jest nawinięte drutem o większej średnicy i jest mniej zwojów. I dlatego, przy usterce wyłącznika odśrodkowego uzwojenie rozruchowe się pali. Pozdrowienia
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Podłącz go do sieci i w tym samym czasie pokręć "ośką" tego silnika (nie ważna w jakim kierunku). Jeżeli wejdzie na obroty i będzie się obracać w kierunku jaki mu nadałeś, to wyłącz go. Zatrzymaj a następnie pokręć go w drugą stronę i w tym czasie podłącz do sieci. Jeżeli zacznie się kręcić w tą stronę w którą go pokręciłeś, to prawdopodobnie będzie...
Najprawdopodobniej silnik z rezystancyjnym uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kondensatora do takiego silnika się nie stosuje. Uzwojenie robocze na zaciskach U - V, uzwojenie rozruchowe na zaciskach X -Y. Moc 0,5 HP to około 0,37 kW.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
WiesiekU regulacja silnika od "frani" nie wchodzi w grę ponieważ ten typ silnika ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i przy zmniejszaniu prędkości po prostu uzwojenie rozruchowe będzie cały czas "pod prądem" Pozdrawiam.
Naprawiłem wyłącznik odśrodkowy, wiercąc otwór pod sworzeń po drugiej stronie, nie tyle sworzeń co śrubę imbusową fi4 Pozostają przewody od uzwojeń: 1. Przypuszczam rozruchowe ok. 6 ohm 2. Przypuszczam. ? ok. 30 ohm Wyłącznik odśrodkowy przecina obwód uzwojenia rozruchowego, w momencie osiągnięcia wystarczających obrotów siła odśrodkowa odciąga blaszki....
Witam. Różne to opisy spotkałem. Oto, co ja wiem na ten temat. Falownik zasilany napięciem 400V daje podobne napięcie wyjściowe. Najlepiej więc do zasilenia silnika jednofazowego zastosować falownik zasilany jednofazowo - z 230V. Falownik musi mieć możliwość wyłączenia kontroli asymetrii obciążenia, gdyż jednej fazy wyjściowej nie wykorzystamy. Silniki...
Silniki które pracują z kondensatorem pracy mają uzwojenie robocze i pomocnicze niewiele lub nic nie różniące się rezystancją uzwojeń i nie wymagają wyłącznika odśrodkowego lub innego odłączającego uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu nominalnych obrotów. Silniki Wiefamel-u posiadały wyłącznik odśrodkowy lub przełącznik umożliwiający odłączenie uzwojenia...
Masz tam wyłącznik odśrodkowy (ten element z napisem BeiLun). Kiedy silnik się nie obraca, to jego styki powinny być złączone, a kiedy wirnik nabierze obrotów, to pod wpływem siły odśrodkowej, ciężarki odciągną pierścień, który zwolni nacisk na dźwignię wyłącznika odśrodkowego i uzwojenie rozruchowe zostanie odłączone.
Silnikowi brakuje kondensatora rozruchowego To jest silnik od Frani starszej wersji, w oryginale ma wewnątrz wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe (cienki drut) z nim współpracujące. W wiązce brak przewodów od wyłącznika- albo silnik zdekompletowany, albo ucięte w środku przewody, albo po przezwojeniu na wersję pod kondensator rozruchowy. Test...
Jest problem z jednofazowymi silnikami. Jeżeli rozruch jest poprzez chwilowe załączenie uzwojenia rozruchowego poprzez wyłącznik odśrodkowy lub czasowy to ciężko wymyślić falownik który skutecznie by to realizował. Jeżeli ten silnik ma uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) zasilane poprzez szeregowy kondensator to istnieją falowniki przeznaczone do takich...
Niektóre małe silniczki, np w starych gramofonach miały celowo zwarty zwój, aby same startowały. W większych silnikach były uzwojenia rozruchowe rozwierane przez wyłączniki odśrodkowe lub włączane tylko na czas rozruchu (w dawnych lodówkach). W tym przypadku jeżeli sam rusza to może być zwarcie zwojowe - tak sądziłem do czasu opisanego przeze mnie przypadku....
Do zasilenia silnika jednofazowego można zastosować falownik zasilany jednofazowo tj. z 230V. Falownik musi mieć możliwość wyłączenia kontroli asymetrii (niektóre falowniki mają taką możliwość, np. LG). Silniki kondensatorowe napędzające wentylatory znakomicie pracują powyżej 10 Hz, a startują sprawnie przy kilkunastu Hz. Silniki z odśrodkowym wyłącznikiem...
Silniki asynchroniczne są wrażliwe na poziom napięcia zasilania. Odchylenie o 5% znacznie zwiększa ogrzewanie; przy odchyleniu o 10% praca silnika staje się problematyczna. Jaki typ rozruchu ma silnik - rozruch kondensatorowy z uzwojeniem rozruchowym lub tylko uzwojenie rozruchowe. Jakie jest napięcie sieciowe w czasie testu? W przypadku rozruchu z...
A jak to rozpoznać, zmierzyć że oba uzwojenia pracują razem? W chwili włączenia- oba uzwojenia muszą pracować i za chwilę wyłącznik odśrodkowy rozłącza uzwojenie rozruchowe. Gdyby uzwojenie rozruchowe nie było załączone w trakcie rozruchu silnik buczy i nie chce się obracać. Albo jak wygląda ten wyłącznik odśrodkowy i gdzie się mogę go spodziewać....
Witam Jeśli to jest taki silnik jak w tym temacie na zdjęciu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... to nie potrzebuje kondensatora. W tych silnikach był stosowany wyłącznik odśrodkowy Po włączeniu i nabraniu prędkości włącznik odłączał uzwojenie rozruchowe. Czy podłącza sie ją bezposrednio pod wyłacznik a potem do 230 czy musi być ten kondenstaor?...
Te silniki pracują bez kondensatora, uzwojenie rozruchowe odłącza wyłącznik odśrodkowy.Zmierz rezystancję uzwojeń żeby określić które to uzwojenie pracy a które uzwojenie rozruchowe.
A może zmierz oporności uzwojeń i ustal, jak są w środku połączone? Ilość i kolory to coś nie bardzo pasują na silnik trójfazowy - taki silnik może albo mieć wyprowadzone końce wszystkich uzwojeń (czyli 6 przewodów), albo mieć je w środku połaczone w trójkąt (wtedy powinny być 3 przewody), albo w gwiazdę (i wtedy mogą być 4, ale wyróżniony jest 1 -...
Przecież ŁK15 to właśnie typ łącznika. ŁK15 to ŁK- Łącznik krzywkowy 15 - Prąd znamionowy ciągły In=16A Koledze rybakm jest potrzebne dalsze oznaczenie typu tego łącznika. Wszystkim nadal radzę pytać przy zakupie o silniki jednofazowe zasilane z jednej fazy 230V a w celu osiągnięcia momentu rozruchowego mające dodatkowe uzwojenie rozruchowe nawinięte...
Uszkodzone uzwojenie rozruchowe lub wyłącznik odśrodkowy.
Podobne były wyłączniki rozruchowe występujący w starszych modelach sprężarek stosowanych w chłodziarkach domowych. Zamiast tego wyłącznika mozna zastosować czasem wyłącznik który puszczając powoduje odłączenie uzwojenia rozruchowego po osiągnięciu przez silnik znamionowych obrotów. Dobrze jest by to wykonał elektryk.
UWAGA! taki kompresor to nie żarty jeżeli nie znamy zasady działania takiego kompresora inaczej MAŁA BOMBA ! układ zasilania z sieci 220 V posiada wyłącznik uzwojenia rozruchowego, nie zastosowanie połączeń zgodnych ze schematem grozi spaleniem silnika ,chodż posiada zabezpieczenie termiczne , a co za tym idzie rozgrzanie się oleju i wzrostu ciśnienia...
Witam spróbuj to podłączyć, tak nie będę teraz pisał o numeracji uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego bo sam znajdziesz i tak uzwojenie pracy normalnie pod zasił czyli jak najmniejsza oporność, a w szereg wyłącznik odśrodkowy uzwojenie rozruchowe te o większej oporności i kondensator powiedzmy ok 7uF i zobaczymy. Proszę poprawić pisownię , interpunkcję...
Może to być silnik S Fe-90L4 . Piszę może,bo jest podobny do tego co posiadam,ale nie mam całkowitej pewności,czy jest identyczny. Silnik posiada dwa uzwojenia : -uzw. robocze -uzw. rozruchowe. Oba łączy się równolegle. Uzwojenie rozruchowe jest wpięte szeregowo z kondensatorem o pojemności (z tabliczki) 125-150µF i wyłącznikiem odśrodkowym (to...
Ten silnik ma 1.5 kW. Jest chyba stary i jest w nim wyłącznik odśrodkowy. Mnie zastanawia, czy można by było zamiast tego wyłącznika zamontować odpowiedni kondensator, aby uzwojenie rozruchowe działało jako pomocnicze. Przy tym silniku są dwa kondensatory. Niestety nie znam ich pojemności.
Na odwrocie pokrywy powinien być schemat. Ten typ silnika nie ma kondensatora wewnątrz ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego.. Tutaj masz schemat http://obrazki.elektroda.pl/6221968300_1... http://obrazki.elektroda.pl/2688056000_1...
Nie ma uzwojenia rozruchowego odśrodkowego, jest wyłącznik odśrodkowy , który wyłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik osiągnie ok. 70 % obrotów znamionowych. Uzwojenie rozruchowe (tzw. faza rozruchowa) może być oporowa lub kondenastorowa. W obu przypadkach zmiana kierunku obrotów polega na tym samym czyli odwróceniu jednego z uzwojeń. Jeśli ten przełącznik...
wola napisał: Nie znam daty produkcji tego silnika ,ale być może kondensator liczony był na napięcie 220V. Tak, to jest silnik z czasów gdzie królowało jeszcze 220V i nikt nawet nie myślał, że kiedykolwiek będzie 230V. g73 napisał: Kolego przezwajam silniki to wiem,ten silnik oryginalnie posiada wyłącznik odśrodkowy który służy do odłączenia kondensatora...
Na odlewie ładnie "narysowane" co i jak. Tam jest uzwojenie rozruchowe odłączane wyłącznikiem odśrodkowym. Trzeba rozebrać i zobaczyć co się stało. Pewnie usterka czysto mechaniczna. Mechanizm bardzo prosty, jak rozbierzesz to łatwo zrozumiesz jak to działa.
Nie znam dokładnie wyprowadzeń ale należy zrobić tak: 1. Zmierzyć rezystancję uzwojeń Jeden pin okaże się wspólny 2. To uzwojenie o mniejszym oporze to uzwojenie rozruchowe 3. Analogicznie o mniejszym to robocze 4. Podłącz przez wyłącznik pin wspólny i roboczy do sieci, a przez przycisk uzwojenie rozruchowe 5. Uruchomienie: włączasz wyłącznik (silnik...
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Może wyłącznik odśrodkowy nie odącza uzwojenia rozruchowego.
Witam. Skąd pewność,że jest to kondensator rozruchowy.? Czy był w tej wirówce zamontowany wyłącznik rozłączający kondensator, po rozruchu.? Wiedza czy jest to kondensator do pracy ,czy do rozruchu>>,to zależy od producenta. Jeśli miałby to być kondensator rozruchowy to musi być założony wyłącznik odśrodkowy,bądź na zasilaniu wyłącznik 0>>rozruch >>praca,,lub...
Jest to silnik dwufazowy którego uzwojenie rozruchowe jest zasilane przez kondensator. Czasem w tego typu silnikach występuje wyłącznik odśrodkowy ktory po uzyskaniu pewnej prędkości obrotowej wału rozłącza uzwojenie rozruchowe. Sprawdź czy masz taki wyłącznik bo czasem mugł się podwiesić i uzwojenie nie będzie pracować.
rezystancja uzwojenia rozruchowego wyłącznik kondensatora rozruchowego wyłącznik odśrodkowy uzwojenia
sharp migające podświetlenie piasta łożyska potencjometr cambridge audio
hulajnogi elektryczne problemy suszarka elektrolux
Pilot do alarmu Skorpion 2003 - problemy i rozwiązania Obsługiwane formaty wideo przez Blaupunkt BN32H1032EEB