Bo żeby wbić wsteczny podciągasz pierścień blokujący na lewarku do góry. Prawdopodobnie na podniesionym pierścieniu 5 wbijesz. Klasyczna usterka w seicento, obluzowane połączenia wybieraka biegów.
Linka wybieraka ciężko chodziła
Jeżeli chodzi o stuki, to zależy jaki, metaliczny czy pukanie, obstawiam panewke. Co do biegów, to obstawiam że źle ustawiony wybierak, tylko tak o skręcony i zamiast 1, wrzucasz 3. W skrzyni powinna być zaślepka do blokowania skrzyni na luzie i tak samo obok drążka. To się ustawia i mocno skręca. Jeżeli winne było by sprzęglo bądź też linka to: a/...
Witam. Z tego co pamiętam to tam jest linka sprzęgła. Dobrze wyregulowana? Łożysko dobrze siadło na tulei prowadzącej? To taka pierwsza diagnoza. A biegi na sucho (bez pracy silnika) wchodzą?. Jedna z linek wybieraka ma regulację. Jeżeli na sucho chce wejść a na pracującym silniku "zgrzyta" to ta regulacja. Pozdrawiam.
A inne biegi wchodzą bez problemów i nie "zgrzytają" podczas przełączania ? Może być: -zużyte sprzęgło -zużyte wybieraki w skrzyni biegów -zużyty/luźny mechanizm wybierania biegów -luźny mechanizm lewarka wewnątrz/pod samochodem
Pamiętam że ciotka kiedyś we Fiacie Seicento miała podobny problem, tylko tutaj jest ten dylemat czy to przypadek że po zakupie takie coś się pojawiło czy to jakoś było ukryte np hmm sklejone? Nikt na to pytanie Ci nie odpowie przez internet. Mogło być coś przydrutowane a równie dobrze po prostu się zepsuło.
Są na jednym wybieraku. Jeśli trzeba pociągnąć zdrowo za "wajchę", to pewnie przesuwka z wodzikiem do wymiany.
A jak wrzucasz biegi to wajcha od biegów nie stuka już o blachę przypadkiem? Bo linki nie wyregulowane, albo taki już luz na wybieraku? Jak miałem Cieniasa 900 to tak właśnie 5 mi nie do końca przez to wchodziła bo już się wajcha biegów zapierała o krawędź tej "dziury" w tunelu, a że mi się nie chciało wybieraka wymieniać, to nieco młotkiem poszerzyłem...
Mocowanie do silnika takie same, bo silniki FIRE mają ciągle te same bloki, chyba inne mocowanie poduszki skrzyni i inny wybierak biegów potrzebny, ale to wszystko do przerobienia jak się chce, bo to w końcu Fiat :) stary typ: https://allegro.pl/oferta/fiat-seic... typ: https://allegro.pl/oferta/fiat-seic...
chodzi o to, że wraz z kolegami chcemy zrobic na uczelnie model, ale w pełni sprawny i funkcjonalny model sekwencyjnej (półautomatycznej skrzyni biegów). Bazą jest skrzynia od seicento 1.1 siłowniki potrzebne są do wysterowania wybieraka. Wybierak w skrzyni wygląda tak, że są tam trzy wałki, które poruszają sie w przód i tył w zależności jaki chcemy...
Sprzęgło wymieniał uczeń, wszystko więc możliwe ;) w sumie zapomniałem o jeszcze jednym szczególe, widziałem że kręcili się tam ze spawarkąm przy wybieraku biegów - z tym że na pewno nie było wtedy podłączonego akumulatora. kompletnie nie mam już pomysłu, wezmę jutro oscyloskop i zobaczę impulsy na cewkach i wtrysku.
Mogę pomóc takimi zdjęciami: Głowiczka wybieraka jest przykręcona na 4 śruby od góry i to możesz odkręcić i sprawdzić co się stało, rozumiem, że wylazła ta górna dźwignia a nie ta poprzeczna z ciężarkiem? Bo ta z ciężarkiem to niewykonalne żeby sama wyszła. W razie czego mam całą skrzynię z 900-tki (z przebiegiem 60 tys km, nie tą ze zdjęć). https://obrazki.elektroda.pl/7584183200_...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Mimo wszystko uważam że w amatorskich konstrukcjach lepiej dłubać w bardziej przyjaznym środowisku. Lewarek jest wewnątrz auta, wybierak skrzyni na zewnątrz, w temperaturze, wibracjach, możliwym oleju, soli, błocie i innych syfach? Co byś wybrał? Zadałeś takie pytanie bo, nigdy nie widziałeś skrzyni seicento, tu wybierak jest na górze, łatwy dostęp....
Nie neguję doświadczenia kolegi powyżej, ale mam Seicento od prawie pięciu lat, nie doświadczyłem przegrzania silnika ani pęknięcia alternatora (choć łożyska w nim musiałem wymieniać w tym czasie dwukrotnie), ma tylko małe purchle rdzy na tylnej klapie, zrobiłem w tym czasie ponad 50 000 km w różnych warunkach pogodowych i zastanawiam się, czy mam...
Coś już sprawdzałeś ? Sprawdz na początek linki od zmiany biegów jedna jest odpowiedzialna za zmianę biegów a druga od wybierania biegów
Witam! Moja żona jeździ seicento 1100 w sposób, który powoduje mój głęboki dyskomfort, gdyż jestem przekonany o niewłaściwym doborze przełożenia do prędkości. Sądzę, że automatyczna skrzynia biegów powinna "załatwić" ten problem. Niestety, samochód żony ma skrzynię manualną. Czy któryś z szanownych Kolegów spotkał się z ofertą przeróbki seicento ze...
Jeżeli byłby to synchronizator lu wodzik to miałbyś problemy z 1 i 2 biegiem lub z 3 i 4. A Ty masz problem z 1 i 3 biegiem co wskazuje na problem właśnie z cięgłami. Spróbuj wbić 1 albo 3 bezpośrednio mechanizmem wybieraka na skrzyni biegów. Dodano po 19 http://obrazki.elektroda.pl/5030551600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5955195000_1...
ja tam akumulatora nigdy nowego nie kupiłem, za 1/4 ceny kupilem nową opornicę i idę sobie z nią na złom i wybieram najlepszy akumulator, zostawiam stary i dopłacam "na flaszkę" :) teraz bardzo łatwo o dobry akumulator na złomie, kiedyś to było bardzo ciężko rozrząd? no proszę... pasek ok 70zł kosztuje, rolki/pompa zwykle są dobre (jak nie mają luzów...
wybierak biegów wybierak biegów mercedes wybierak skrzynia biegów
schemat podłączenie żarówki piać pralka danfoss panel
Mitsubishi Colt 1.3 1998 nie odpala po plaku – brak iskry, rozrząd, kompresja Whirlpool ADP606F/IX ECO – wyciek wody, uszczelki, węże, diagnostyka zmywarki