Żeby wyjąć przegub a później zwrotnicę trzeba wybić sworzeń wahacza...Nie chce mi się dyskutować na poziomie jaki prezentujesz. Jaki ściągacz da radę wyciągnąć to łożysko, prasy 20 T często stękają...Dam mu ktoś w końcu jakieś ostrzeżenie?
Na szybko rzuciłem okiem i jest to zwykły tripod. Jak wybijesz końcówkę kierowniczą i sworzeń wahacza ze zwrotnicy to wystarczy zdjąć opaskę z przegubu i masz wszystko na wierzchu. Środek co masz na półosi zabezpieczony jest segerem, który zdejmiesz i masz wszystko gotowe do wymiany osłony. Później odwrotna kolejność.
Prosta definicja - może coś wniesie Zwykły, choć ważny kawałek metalu z gumą amortyzującą uderzenia, drgania połączony z jednej strony z piastą i wahaczem. Po tzw. wybiciu (zużyciu) może wypaść, a wtedy problem! pzdr.s.k.
Witam. Ostatnio wymieniałem uszczelniacze i osłony na półosiach w seicento 900 rok 2000.. Problem pojawił się gdy trzeba było odczepić sworzeń od zwrotnicy. Stukanie młotem nic nie dało. Więc kupiłem ściągacz do drążków kierowniczych (niepotrzebnie) - również nie dało się nim wybić sworznia. Ostatecznie odkręciłem wahacz od podwozia i tym sposobem wymieniłem...
Ciesz się że stało sie to na postoju a nie w czasie jazdy. Największy problem będzie w wybiciu sworznia wahacza który został w zwrotnicy. Nie radze tym autem teraz jechać bo rozwalisz przegub. Najlepiej laweta lub naprawa na miejscu. Robota do 100zl. Wahacz od 50zl za używany, ok 120 za nowy do jakiś kilkuset zł w zależności od marki jąka chcesz tam...
Równie dobrze sworzeń wahacza mogło wybić.
Czujnik zostaw w spokoju - odłącz wtyczkę która będzie wyżej i wyjmij zwrotnice razem z czujnikiem. Końcówkę drążka wybij bijąc młotkiem w stronę zwrotnicy.
Proponuję : Po pierwsze użyć ściągacza ;) albo jedna osoba naciska na łom i ciągnie za sworzeń w dół, a druga uderza w zwrotnicę w miejscu mocowania sworznia albo odkręcamy sworzeń od wahacza (może być problem gdy są fabryczne nity) albo odkręcić cały wahacz od nadwozia i nie walczyć ze sworzniem
Nic z tego że obetniesz łby nitów bo i tak nie wybijesz reszty nita.
(at)ociz wewnętrzna osłona ześlizgnęła się z łożyska na półosi (ta mniejsza średnica osłony) W zeszłym roku też zmieniałem osłonę zewnętrzną na lewej półosi i coś takiego się nie stało wydaje mi się że nie wybiłem przegubu ze zwrotnicy i za bardzo pociągnąłem zwrotnice do siebie i dlatego osłona wewnętrzna zeszła z łożyska.
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
U mnie uczeń naciągał linkę sprzęgła w jakimś fiacie, nie pamiętam za bardzo w jakim, ale chłopak pomylił kierunki, wbił jedynkę, niby wcisnął sprzęgło i odpalił auto. Oczywiście auto samoczynnie ruszyło bo sprzęgło nie wysprzęglało, uderzył w jedno auto, a że u nas na placu dużo tego stoi i zazwyczaj na luzie bez ręcznego to ucierpiały aż trzy auta,...
Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane. Widełki mają dużo plusów. Po drugie jak kupisz orginalne sworznie to spokojnie 5 =6 lat pojeździsz.
Amortyzatory mogą być wysłużone. Miałem przypadek w swoim aucie (306 2.0 HDI) że przy gwałtownym ruszaniu ściągało. Okazało się ze amorki do wymiany. Wahacz mocowany do sanek, na wahaczu 2 tuleje i sworzeń wahacza. Trafiło mi się w dwóch 306 że była wybita zwrotnica. Sworzeń 16mm, a wybiło w zwrotnicy na 17mm i ma luz. Żeby były luzy na sankach to samochód...
Koledzy czy ktoś podrzuci zdjęcie sciągacza lub link na pw (chyba, że mozna tu) którym mógłbym rozpiąć sworznie dwóch dolnych wahaczy od żeliwnej/stalowej zwrotnicy w audi a6 c5 Chodzi o to aby zdjąć zwrotnice do wymiany łożyska. Nie chciałbym zniszczyć tych wahaczy. Górę udało się odkręcić zarówno słynną śrubę spinajacą dwa gorne wahacze jak i śrubę...
Do wymiany sworznia nie potrzebujesz tej nasadki nie trzeba wyciągać półosi, jak na tym filmie powyżej? jak wybije sworzeń?lub jak zacznie sie obracać przy odkręcaniu? czy przy dokręcaniu sworznia nie bedzie go można zablokować imbusem lub torxem? Przeczytałem opinie pod tym filmikiem powyżej i masz kolego rację, że nie trzeba demontować półosi, to...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Chciałem się podzielić z innymi przeróbka przegubów kulowych tj sworznie końcówki drążków etc. Już kilka lat temu zmienialiśmy sworznie w kia cee'd 2009 na firmy chyba NTY co się okazało te sworznie mają oryginalnie montowane kalamitki https://obrazki.elektroda.pl/6740438800_... Jakieś 3 lata temu przerobiliśmy wahacze BMW aluminiowe...
Jak w temacie, to skrzypienie słychać np. przy pokonywaniu ronda, przy cofaniu po nierównościach. Ostatnio zleciłem mechanikowi przy okazji uszczelniania pokrywy rozrządu obadać temat, ale widocznie nie chciało mu się, stwierdził jedynie wybicie prawego łącznika stabilizatora, który wymienił, ponadto ponoć wstrzyknął trochę oleju w gumki sworzni, ale...
Audi to nie maluch że smaruje się sworznie. Oryginalnie jest tam napchana odpowiednia ilość smaru i jeżeli nie pęknie osłona a nie pęknie szybciej niż się wybiją, tego smaru starczy. Kup LEMFÖRDERA i zrobisz ponad 100 tkm, tylko uważaj na podróbki, ja na MasterSportach spokojnie przejechałem 50 tkm a kosztują 1/3 ceny. Oczywiście duże znaczenie ma zawieszenie...
Kiedy jadę z małą prędkością i mocnej dodam gazu i poczuje ewidentne szarpniecie autem słyszę takie stukniecie lub przeskoczenie jakiegoś elementu w tym przednim lewym kole. Jeden z dolnych wahaczy do wymiany na 99.9%. Zdiagnozować mało kto potrafi, ale jak rozepniesz sworznie to jeden będzie luźno latał. Czesci zawieszenia to 555, yamato, koyo/kanaco...
Auto z małym prawdziwym przebiegiem. Problem jest taki że kierownicą ciężko się kręci . Wspomaganie niby jakieś jest, bowiem po odpaleniu auta kierownica lżej pracuje niż ze zgaszonym silnikiem. Jednak pracuje ciężko nawet podczas jazdy. Pracuje tak sztywno jakby coś stawiało opór, lub było zatarte. Wymieniłem płyn od wspomagania, wyjąłem wkład plastikowy...
Casami w kijance sworzen jest prasowany. Od ktoregos tam roku przykrecany. Jak prasowany to wahacz do wyjecia a jak przykrecany to 3 sruby do wywalenia i mlotek do wybicia go z wahacza.
Witam Mam problem z wymianą wahacza górnego( jest to całość wraz ze sworzniem) -chodzi o wyjęcie dwóch śrub mimośrodowych, jedna z nich zaznaczona na czerwono -rysunek. Nakrętki w miarę łatwo dało się odkręcić, ale same śruby zapieczone są w tulejach i nie ma jak ich wyjąć/wybić. Próbowałem podgrzać śrubę grzejąc łeb śruby tak na różowo zgrzewarką transformatorową,...
Witam. Od kilku dni meczy mnie problem stukającego przedniego lewego koła. Dzieje się tak podczas gwałtownych skoków tj dziury, obniżenie/podwyższenie wylanego asfaltu, częste powtarzające się skoki koła. Odkręciłem koło i łapką zacząłem odginać wszystkie końcówki sworznie, tuleje. Prawie wszystko było w porządku oprócz tulei, która pukała podczas mocniejszych...
sworzeń wahacza sworzeń wahacza renault sworzeń wahacza peugeot
młotek trzonek uszkodzi drzwi pralka naprawa statecznika elektronicznego
kosiarka traktorek stiga kosiarka traktorek stiga
Amplituner Yamaha, Denon, Sony – nie stroi stacji radiowych, brak odbioru FM/AM, usterka tunera Piksel vs foton – różnice rozmiaru i funkcji w sensorach ISOCELL, Exmor, SPAD, QIS