Zacznij działać jak najszybciej bo płyn na pasku rozrządu grozi jego zerwaniem! Koszty naprawy będą wtedy znaczne albo naprawa silnika będzie w ogóle nieopłacalna. Puściło prawdopodobnie uszczelnienie wewnątrz pompy wody.
witam kupiłem nową pompę za 150zł. czy ma ktoś jakieś wskazówki co do wymiany?? słyszałem że trzeba sciągać pasek rozrządu bo rolka jest do niej przykręcona a także podobno będę musiał zdjąć koło pasowe z korbowodu czy to prawda jeśli tak to widzę że zajmie mi to z pół dnia...
No to chyba że tak... a czy doraźnie dobić ten korek i zakleić tak na kilka dni zanim się za to zabiorę? Dodano po 40 No to pytanie już nie ważnie wyjaśniłeś wszystko :)
Zdejmij osłonę rozrządu i zobacz czy nie cieknie z pompy wody.
Na zdjęciu jest koło od pompy płynu chłodzącego? Jeżeli tak, to simering do wymiany.
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
To jest uszczelnione oringiem na wejsciu do pompy. Nie trzeba demontować pompy
A teraz pytanie jakie mogą być objawy uszkodzonej pompy wody w silniku 1.4 T 120 KM
Ten otwór jest po to by minimalna ilość płynu mogła wyciec w razie awarii uszczelnienia , większy wyciek kwalifikuje pompę do wymiany.
Witam mam wyciek płynu chłodzącego pod alternatorem z rurki bodajże przelew pompy czy może ktoś wymieniał czy są tam jakieś oringi proszę o pomoc jak to zdemontować z góry dziękuję.[/syntax]
Pompa płynu chłodzącego-sprawdż czy nie ma wycieku przez otwór pod spodem pompy.Chłodnica ewentualnie wymiennik ciepła nagrzewnicy[nie masz czasem mokrej wykładziny w okolicy nagrzewnicy?],na wężach to zobaczysz i jeszcze ewentualnie uszkodzona uszczelka głowicy.
Pewny jesteś że z góry na chłodnicy a nie w okolicach pompy wody??
Na filmiku wyraźnie jest widoczny wyciek z pod rurki wychodzącej z pompy cieczy chłodzącej do chłodnicy, jest ona uszczelniona za pomocą oringu, również widoczne jest że ta rurka nie jest w dobrej kondycji, a jest bardzo cienka ścianka, więc jeśli nie jest przegnita to niedługo przegnije. Należy wymontować rurkę i wymienić oring, a jeśli zajdzie potrzeba...
Przy odmie wyczyściłem elementy z oleju i nic niepokojącego tam się nie dzieje. Co do znikającego płynu chłodzącego. Zdjąłem pokrywę rozrządu i zdjagnozowałem wyciek z pompy cieczy chłodzącej. Po wymianie rozrządu wszystko jest ok.
Szukaj. Taka ilość nie mogła wyparować. Sprawdź, czy nie ląduje w misce olejowej, sprawdź dywaniki pod nogami, czy nie są wilgotne (nagrzewnica). Sprawdź, czy nie wylatuje tłumikiem w postaci pary wodnej. Dalsze kroki: Sprawdź na włączonym silniku, czy nie wypluwa płynu z okolic pompy wody. Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Witam To jest taki dodatek do płynu chłodzącego ,który uszczelnia głównie chłodnice jeżeli są malutkie nieszczelności i jest on środkiem doraźnym nie na dłuższą metę.Jeżeli masz wycieki na pomie wody to nie radze tym sposobem usuwać tę usterkę tylko wymień pompę będzie to najrozsądniejsze wyjście.Możesz to połączyć z wymianą paska rozrządu jeżeli cię...
W każdej ciężarówce układ chłodzenia jest ciśnieniowy, żeby np. nie powstawał proces kawitacji i temperatura wżenia trochę się zwiększa . Korek pod ciśnieniem W szkole uczą nas, że w miarę spadku temperatury wszystko się kurczy, a wmiarę wzrostu się rozszerza. I to jest prawda także wobec wody ipowietrza, czyli głównych elementów wypełniających układ...
uklad odpowietrzony. Kto go odpowietrzał i jak ? Tam są silniki robione przy współpracy z BMW. Dodano po 1 Z naszego forum elektrody: "Miałem ten sam problem już myślałem że będę zrzucał głowice ale udało się opanować sprawę Sprawdź korek płynu chłodzącego ten co jest zamontowany na obudowie termostatu . Jeżeli luźno się zapina (brak oporu sprężyny)...
Mógł zaciąć sie termostat. Maska do góry,uzupełnić płyn , zapalić silnik, czekać aż rozgrzeje się do temp 80 - 90 stopni , obserwować zachowanie płynu. Następnie sprawdzić ciepłotę węży do i od chłodnicy, winny być ciepłe. Jest druga ewentualność , stary płyn , z dolewkami wody, przy temp.18 stopni , zrobiło kaszę w pompie paliwa i pleciały skrzydełka...
Możesz mieć wyciek (pompa, przewody, ucieka ze zbiorniczka). Jak pod korkiem w zbiorniczku wyrównawczym jest tłusta maź (taki 'smalec') to masz problem z uszczelką pod głowicą.
Proponuję sprawdzić okolice pompy cieczy chłodzącej, bo w tym miejscu często powstają wycieki. Co do płynu chłodzącego to większość dzisiejszych płynów jest na bazie glikolu, więc są w zasadzie mieszalne.
no i zabrałem się za asteroida:) zlokalizowałem rurkę która biegnie do bloku silnika (rurka ze zdjęcia zdjęcie na pierwszym poście . Rurka zaznaczona na zdjęciu ( ta dolna) biegnie od pompy wodnej własnie do bloku silnika (do turbiny?). Obok widoczna jest czarna obudowa. muszę ją zdjąć aby dostać sie do tej rurki przy pompie, dostęp bardzo utrudniony....
Witam, ja już jestem po wymianie turbiny. Robiłem wszystko sam. Turbinę kupiłem regenerowaną (starą musiałem oddać). Jestem zadowolony bo auto chodzi idealnie, ciągnie równo bez szarpnięć i ma moc jak na starej zanim padła. Turbina pracuje ciszej, ale jednak tak przy 1500 obr. ją słychać, potem już jest cicho. Jezeli ubywa ci płynu chłodzącego i nie...
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Opel zafira B 2010r. Czy można się w jakiś prosty sposób dowiedzieć czy uszkodzona jest uszczelka pod głowicą czy uszczelka od pompy oleju? Podobno można sprawdzić uszczelkę pod głowicą tym testerem to nakłada się na zbiornik od płynu chłodzącego? Jest wyciek oleju kapie na rurę od katalizatora ale wygląda to na wyciek z pod uszczelki miski oleju bo...
Jeżeli jak napisałeś w #1 wentylator kręci to sprawdziłbym pompę płynu chłodzącego bo prawdopodobnie nie pompuje.
W takim razie ja bym sprawdził jeszcze pompę wody i oddał głowicę na test szczelności...
VW Polo 1,4 TDI 2002 pojawił się ubytek płynu chłodzącego więc dolałem płynu chłodzącego ok 650 ml ,po przejechaniu ok 450 km poziom płynu chłodzącego poniżej poziomu minimalnego . Olej w silniku czysty , płyn chłodniczy czysty w zbiorniczku bez przebarwień ,ale jest trochę spieniony ,temperatura płynu podczas jazdy prawidłowa 90 °C nigdzie nie zauważyłem...
Prawodpodobnie pompa wody padła/uszczelniacz? Co do objawów to nie wiem, najpierw napraw pompe wody/uszczelniacz. Sprawdzić błędy komputerem/wypipkać zależy co i jak. Zobaczymy co powie, ogolnie powodów może być dużo, dlatego narazie zobaczyć co powie sam komputer silnika a potem brać sie za dalszą diagnostyke/naprawy.
Plama pod silnikiem wskazuje na pompę wody, bliżej zderzaka na chłodnicę
Wiatj!Sprawdzić trzeba: 1.poziom płynu ( uzupełnić ,gdy mało i odpowietrzyć) 2.pompę 3.przepustowość nagrzewnicy ( np.zamulenie ) 4.drożność układu chłodzącego silnik 5.wycieki płynu z instalacji 6.zawór doprowadzający obieg chłodzenia silnika do nagrzewnicy (tzn.czy pokrętło zmienia położenie dźwigni zaworu. Pozdrawiam.
jeżeli jest to 700 tka to na dole w tzw misce olejowej jest mały kwadratowy otwór w tym miejscu jest wewnątrz pompa płynu chłodzącego jeżeli z otworka kapie to znaczy że poleciał uszczelniacz pompy a co do samouszczelnienia to w takie rzeczy bym raczej nie wierzył prawdopodobnie jak odkręcisz korek wlewu na troche to znowu poleci
nie ma bata albo ucieka przez uwaloną uszczelke pod głowicą albo masz zewnętrzną nieszczelność np koło pompy wody może uciekać. Są take proszki co wsypujesz do układu i pod wpływem chyba lampy uv widać gdzie ucieka ale bez tego wynalazku powinieneś dać rade.
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem znikanie płynu chłodzącego. Zawsze zalewałem zielony Borygo. Niestety będąc w trasie nie dostałem dokładnie takiego i uzupełniłem brak płynu wlewając jakiś niebieski płyn chłodzący. Następnego dnia po przyjrzeniu się dokładnie wszystkim rurom gumowym zaobserwowałem różne wycieki spowodowane albo przegryzieniem albo pękniętą...
Sam musisz dojść do tego gdzie Ci wycieka płyn bo lokalizacji może być kilka. Otwórz maskę i zobacz samemu. Skoro wyciek jest dość duży to bez problemu go znajdziesz. Na odpalonym silniku będzie widać jeszcze lepiej bo pompa spowoduje obieg płynu. Podejrzewam że wlałeś czerwony a był tam niebieski i stąd ten kolor.
Mam ten sam problem Na zimnym nie pali. Zaczną się to już od ok7 stopni. Przy np 10 stopniach pali na strzała. Po odpaleniu i przejechaniu 10m gaszę i odpala na strzała. Ale pierwszy rozruch prY niższych temperaturach to udręka. Z zastosowaniem startera lub płakać pali na strzała nawet przy niskiej temp. Błędy jakie pokazuje p0380 (obwód swiec zarowych)...
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
Taka droga wymiana rozrządu? To co tam jest takiego skomplikowanego. Mój bierze 60zł/godz. to rozrząd wymienia się 4godz. :O Płyn chłodzący trzeba uzupełnić nowym bo wycieka. Ile będzie kosztowało przeczyszczenie układu chłodzącego z uzupełnieniem płynu wspomagania i chłodzenia?
witam , najprawdopodobnie jest to wina pompy cieczy chłodzacej, jak sam stoi to jest ok, jak pracuje to przyciepłym silniku nie widac wycieku bo odparuje i nic nie widac , ale jak podejrzysz to pewnie bedzie widac slad na korpusie ,powodzenia
Witam Mam taki problem z VW Touareg z silnikiem 2.5TDIi 174KM, ubywa w nim płynu chłodniczego. Byłem u dwóch mechaników, robili test na szczelność głowicy, sprawdzali chłodnicę EGR i nic, żadnych wycieków na zewnątrz, poziom oleju w normie, chcielibyśmy pomóc, ale niczego nie widzimy". Zadałem pytanie, czy może odpowietrzenie pompy wody jest drożne,...
Sprawdzałem przy pompie wody i nie ma śladu...zimny tez odpala dobrze.Ciężko zlokalizowac ten wyciek o ile to jest to...
A więc poszło bez ściągania głowic. Po opuszczeniu miski olejowej delikatnie dało się ściągnąć pokrywę. Z założeniem też trochę trzeba pomanewrować ale się da. Nawiasem mówiąc dziwna to konstrukcja. Ten oring zescalony jest z rurką, która idzie wzdłuż silnika pod kolektorem ssącym w kanale wodnym. Koszt takiej rurki z uszczelniaczem to chyba jak pamiętam...
Parownik jest wyżej od zbiornika płynu chłodzącego. Czyli mam te dwa węże od parownika odkręcić zalać płynem do max i spowrotem je przykręcić i tak samo zbiornik płynu zalać w pierwszej kolejności.
W jakim silniku? 2.0 DTI? W tym silniku pasek albo rolka może przetrzeć blok silnika, ale nie wiem czy może doprowadzić do wycieku płynu. Nie kojarzę czy są w tej okolicy przewody metalowe którymi może być doprowadzony płyn do nagrzewnicy. Pompa w tym silniku ma komorę na ewentualne delikatne przecieki przez uszczelnienie mechaniczne. Teoretycznie minimalny...
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
Sprawdź termostat.Aby to zrobić musisz go wymontować i wstawić do jakiegoś pojemnika z wrzątkiem - powinien się otworzyć. Jeżeli się nie otworzy to znaczy że jest uszkodzony. Sprawdź też czy nie ma wycieków płynu chłodzącego. Jednak po tym co napisałeś wnioskuję że poprzedni właściciel auta wymienił pompę wody.Sprzedał auto - można przypuszczać że uszkodzona...
Ciekawi mnie skąd wiesz jaka jest temperatura oleju? Wprawdzie nie znam w szczegółach Felicji. Kolejna ciekawostka to dlaczego obserwujac temperaturę oleju oczekujesz działania termostatu układu chłodzenia i wentylatora? I wreszcie 70-80 st C to nie jest wielka temperatura przy pracy silnika spalinowego. I jeszcze jedno. Dokładność wskazań wskaźników...
Ja miałem ten sam problem w moim passacie. Co dwa tygodnie musiałem dolewać ok.1/2 litra płynu chłodzącego. Wreszcie dopatrzyłem się pęknięcia plastykowego króćca wody zamocowanego do głowicy. Znajdziesz go umiejscowinego zaraz za pompą wtryskową. Trudno wypatrzyć ten wyciek, bo jak silnik chodzi na biegu jałowym to prawie nic nie widać. Dopiero po...
(at)sigwa18 - Tego nie wiemy na chwilę obecną. Ubytki płynu chłodzącego były, mechanik twierdzi, że możliwe iż z powodu takiego paska, który znajduje się w pompie wody, był bardzo "powyginany/połamany" (pompa została wymieniona). Był też wyciek oleju, ale to podobno wina śruby, przy wymianie oleju została uszkodzona. Dzisiaj odbieram od mechanika,...
przypadkow jest wiecej niz u pana ktory mial taki przypadek.... to cytat nie moje !!!......Taka podpowiedz dla potomnych mających TGA z silnikiem rodziny D28 i podobnych d2... Jeśli ubywa wam płyn chłodzący i nie widać wycieków oraz kompresji w układzie chłodzącym a wyeliminowaliście nieszczęsny EGR który też często i gęsto cieknie oraz widać wylatującą...
Jak świat motoryzacji już się przekonał nie raz nagłe wycieki zdarzają się po zmianie woda-płyn chłodzący
Do 150stopni działa LM35. Nie wiem co potem,pewnie przestaje mierzyć. A jakby nawet, to na pewno nieprawidłowo. 150stopni? To płyn się gotuje... Widzisz jakieś niepokojące objawy? Płyn nie wycieka? Poziom płynu ok? Może czujnik padł. Albo trzeba przepłukać blok silnika, węże, chłodnicę, by udrożnić wszystkie kanały.Sprawdzić pompę płynu chłodzącego?
Witam wszystkich i proszę o pomoc. Zauważyłem wyciek płynu chłodzącego. Odstawiłem auto do mechanika. Diagnoza uszczelka pod głowicą. Wymiana uszczelki ,planowanie głowicy, wymiana rozrządu komplet z pompą. Poskładali i po 4 dniach ubyło 1 litr plynu. Dolałem bo mechanik stwierdził że może było zapowietrzone. Dwa dni później to samo. Co dwa dni dolewam...
Fabia 2 z silnikiem 1,4 BXW, stała półtora roku, po uruchomieniu silnika normalnie jeździła, jednak po miesiącu zaczął być wyczuwalny zapach płynu chłodzącego silnik, sprawdziłem pod maską, nie było przepływu przez chłodnicę, górna rura bardzo gorąca do kolanka przy chłodnicy a chłodnica zimna. Podjechałem do warsztatu, pan stwierdził, że termostat...
Zobaczyłem jeszcze przed chwilą coś niepokojącego otóż jest wyciek płynu chłodzącego na zewnątrz zbiera się pod autem kałuża. Na szybko od góry nigdzie nie widzę aby ciekło z węży. Wymieniałem rozrząd ale zostawiłem starą pompę wody. A może blok jest uszkodzony i nowy płyn wypłukał nalot ? Płyn nie dostaje się do oleju ani olej do płynu ciężko to bynajmniej...
Dzisiaj pogrzebałem trochę przy autku przecieki płynu usunąłem, korek od wlewu jest sprawny, termostat wymontowałem wrzuciłem do gotującej wody i zadziałał ale jakimś cudem woda gotuje się w chłodnicy a na liczniku wskazówka jeszcze jest jakieś 4 mm od czerwonego pola poziom wody rośnie i wysadza korek I teraz nie mam pojęcia czy czujniki sa do wymiany...
Typowe reakcja węży gumowych na kapiące paliwo z pompy wtryskowej. :arrow: Zdemontuj te węże, przetnij delikatnie opaskę piłka do metalu i zastosuj wąż inny i obejmę. :arrow: Spotkałem też opcje z skróceniem i naciągnięciem węża na trójnik, ale wtedy naprężony jest zbytnio, ale można.
Jest jeszcze jeden sposób (dalej twierdzę że do spawu silnik się rozbiera!! ). Nie jestem zwolennikiem tego systemu , ale dwa razy uszczelniałem podobne wycieki . Czyścimy blok , grzejemy silnik tak aby reszta pyłu została wypłukana z mikro kanalików .Studzimy silnik , spuszczamy płyn chłodzący . Odkręcamy węże od silnika , blokujemy wloty płynu chłodzącego...
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
poniewarz nie dopatrzyłem sią żadnych wycieków Bo wyciek płynu trzeba potrafić zlokalizować... Płyn szybko odparowuje i nie widać żadnych mokrych miejsc. Szukaj miejsc które wyglądają jak utlenianie się miedzi. Biały, zielony, niebieski nalot (proszek) w miejscach łączeń,przy pompie wody itp.
Witam .przekonać się tylko można w jeden sposób .Włączyć ją regulatorem termostatu na maksa.Do zamrażalnika włożyć termometr i poczekać .Około 10 minut wystarczy.Jeżeli temperatura osiągnie -18-20 jest dobrze.Trzeba sprawdzić czy pompa pracuje cały czas (po jej lekkim drganiu).Jeśli to wszystko działa a temperatura nie podchodzi,nastąpił wyciek płynu...
Witam .Auto jeżdziło "koło komina" i było wszystko ok , płynu w układzie chłodzenia ubywało ale w granicach zwykłej eksploatacji - jakiś litr na półtorej roku.Niestety zaszła potrzeba przejechania dalszej trasy , ciurkiem jakieś 600km i następnego dnia po powrocie auto się rozciekło . Byłem przekonany że to pompa ale zdjąłem osprzęt , dostałem się do...
Koledzy i kolezanki. Mam kilka pytań dotyczących układu chłodzącego w WV golf 2 1991 1,8. Gdzie znajduje sie termostat? nie mam pojecia? czy przy pompie wodnej? Czy znajduje sie w układzie jakiś odpowietrznik? czy ktoś moze mi narysować jaka jest zasada działanie tego układu? Dlaczego z pompy wodnej wychodzą az trzy weze? Mam takie objawy: Cisnienie...
A propos dodatków do płynu chłodzącego można dodać jak się jest 500km od domu bo potem trzeba wymienić pompę wodną.Wszelkie dodatki uszkadzają reparaturkę /uszczelniacz/ w pompie wodnej i pompa zaczyna cieknąć.
auto stało u zaufanego mechanika dwa dni sprawdzali pod względem wycieku z węży, chłodnicy, korka, pompy wody, obudowy termostatu - brak widocznych wycieków, auto stało całą sobotę i niedzielę żeby obciekło ze śniegu, następnie wjechało na podnośnik pod samochodem została umyta podłoga było to w poniedziałek samochód został odpalony chodził prawie godzinę...
Dziwne, że w krótkim okresie czasu "zniknęło" tyle płynu. Jak by ubywało to jeszcze bym rozumiał i szukał nieszczelności. Ale tak to już głupi zupełnie jestem. Może macie jakieś sugestie czego szukać, gdzie i jak? Teraz upały i różne "dziwne" rzeczy się dzieją. W Stilo mojej ślubnej wyciekł cały płyn. Na szczęście miałem z górki pod dom i dojechałem...
Jak wentylator jest sprawny, a się nie załącza to sprawdź czujnik od temperatury płynu chłodzącego który załącza wentylator. Znajdziesz go po przewodach od wentylatora. A co do temperatury płynu chłodzącego to skąd wiesz że jest zadurza jego temperatura jak nie masz wskaźnika temperatury. Normalna temperatura cieczy po rozgrzaniu silnika to około 90...
Witam wszystkich. Może ktoś pomoże. Chodzi o układ chłodzenia a szczególności płyn chłodzacy. Co chwile muszę dolewać okoł 2 cm do 3 cm płynu. Przewody wszystkie sprawne, Korek w zbiorniczku wymieniony na nowy. Co2 sprawdzone pozytywnie. Przy pompie sucho. Oleju w zbiorniczku czy osadu brak. A ciągle muszę dolewać. A jak doleję to w zbiorniczku jest...
Witam Mam poważny problem w samochodzie renault kangoo 1.4 z 2001r. Mianowicie mam gdzieś wyciek z układu chłodzącego problem jest w tym że wyciek nie jest duży i jest niewidoczny. Po zagrzaniu samochodu i dokładnych oględzinach nie widać nawet miejsca w którym by coś parowało nawet mimo niskich temperatur na dworze, które powinny ułatwić odnalezienie...
U mnie w megance miałem inny problem z układem chłodzenia, na który nie mam logicznego wyjaśnienia - piszę miałem, bo nie mam już meganki. Zauważyłem ubywanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. problem pojawił się (zwróciłem na to uwagę) po zagazowaniu silnika. Nigdzie nie miałem wycieków. Podejrzewałem właśnie uszczelką pod głowicą, tym bardziej,...
Ja bym jeszcze obejrzał czy nie leci z pompy cieczy chłodzącej...długo stał z pustym układem chlodzenia , przedtem jeżdziłeś na wodzie ( a nie powinno się) i po prostu ( moja teoria) rozeschnięciu i utracie elastyczności doznał uszczelniacz na wałku pompy cieczy chłodzącej...Pomyślnego szukania nieszczelności.... .
Problem już dawno odszedł do historii a temat jeszcze nie zakończony. Oczywiście skończyło się na warsztacie. Wcześniej zauważyłem świeży ślad na śniegu. Wyciek wskazywał na okolice rozrządu - zatem pompa. Do czasu odstawienia do warsztatu obserwowałem zachowanie wycieku. Raz potrafiło zejść ponad 2 l przez kilka godzin postoju, innym razem nie musiałem...
Witam Przed wyjazdem sprawdziłem poziom plynow i był ok. Po przejechaniu 300 km dzień wcześniej na następny dzień wybrałem się wczoraj na przejażdżkę. Było wszystko OK nic nie wskazywało na jakąś usterkę. Temperatura silnika utrzymywała się w normie. Po postoju auta jakieś 3-4 godziny. Zapalił normalnie ale kontrolka ładowania nie zgasła. Pomyślałem...
Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody? Odpowiedź - nie. Układ chłodzenia w ogóle nie łączy się z układem paliwowym chyba że miałbyś webasto, ale M47 w E46 miał fabrycznie tylko dogrzewacz elektryczny. Może faktycznie zapowietrzać się bądź cofać paliwo, najlepiej zaobserwować w półprzeźroczystych przewodach paliwowych pompy wysokiego ciśnienia....
Witam Od kilku dni zaobserwowałem wyciek płynu chłodniczego w szczególności objawiający się po nagrzaniu samochodu, czyli silnika. Po przejechaniu około 100 km trzy dni po kolei musiałem dolewać za każdym razem po około 1 litr płynu chłodzącego. W chwili obecnej po podobnych przebiegach od dwóch dni wyciek ustąpił. Wycieki miały miejsce patrząc od...
co do uszczelki jest orginalna i byla wymieniana w serwisie co do temperatury nie wzrasta utrzymuje sie w normie powyzej 80 stopni celciusza ojeju tez nie przybywa raz przy pompie wodnej widzialem bialom smuge tak jakby to byl wyciek plymu chlodzoncego ale po wytarcu sie wiecej nie pojawil Dodano po 2 co do uszczelki jest orginalna i byla wymieniana...
Za turbinę ma płacić ten kto Ci ją założył nie wykrywając przyczyny tylko usuwając skutki. Powinien zmierzyć ciśnienie oleju i nie jest normalne gdy ubywa Ci 1 litr płynu chłodzącego w ciągu dnia. Może przyczyną tego wszystkiego co się stało była tylko uszczelka pod głowicą o której powinien się domyśleć nie widząc wycieków na zewnątrz. Kupa kasy więc...
Witam serdecznie forumowiczów. Zwracam się z prośbą o pomoc w diagnostyce problemu.... Mam Romka 2011 1,6 TDi, 66kW, 90 moc, aktualny przebieg 184764 km, ostatnia wymiana oleju - 171615 [ 26-06-2019 ], olej Total Quartz 9000 Energy 5W40. Poziom oleju prawidłowy - prawie max, bliżej górnej wartości. Pod korkiem wlewu oleju - czysto. Auto w ciągłe eksploatacji,...
Witam Mam problem z autem dostawczym Ford Transit 2.5D MK5 2000r. Auto wcześniej miało wymieniane dwa paski klinowe, pompy chłodziwa i alternatora. Po tej operacji zaczęły się problemy z uciekającym płynem chłodniczym. Pod samochodem plama, a okolice wycieku wskazują na pompę. Płyn był co jakiś czas dolewany, a naprawa odkładana na później. Jakie objawy,...
Witam. Mam problem z zamarzającym reduktorem gazu w instalacji sekwencyjnej STAG300. Polega to na tym, że jadąc po mieście reduktor jest ciepły i jest wszystko OK, a wyjeżdżając poza miasto, przy prędkości ok.100km/h, po przejechaniu mniej więcej 4 km reduktor zamarza.Instalacje gazową mam 3 lata i działała bezawaryjnie Auto podpięli pod komputer od...
Mam problem z autkiem Audi A3 8P 2003 r. 2.0 FSI. Dałem autko do mechanika, bo wywalało mi błąd Oldruck, poza tym nie paliło na ciepłym silniku. Zmieniony olej i filtr, czujnik ciśnienia oleju, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału korbowego, zrobiona pompa i zlikwidowany wyciek, bo gdzieś z przodu ciekł olej i było wymieniane coś...
Witam, mam problem z układem chłodzącym. Około 2-3 tygodnie temu podczas trasy pojawił się komunikat o tym aby dolać płynu w układzie. Jakoś bardzo mnie to nie przejęło - samochód jest z 2016 roku. Płyn nigdy nie był wymieniany ani dolewany. Dolewka po 5 latach użytkowania 100 czy 200 ml w mojej opinii nie powinna być niczym dziwnym i w ogóle nie biłem...
witam ponownie, wczoraj miałem 1/4 zbiornika paliwa i odpalanie na 3 gary to standard, zatankowałem do ok 3/4 zbiornika paliwa i to samo bez poprawy nawet gorzej bo trzebabyło po odpaleniu nieźle przegazować żeby zaskoczył, no to powyślałem że wleju mu do pełna (i dla odmiany wlałem 98 verva) i nie ten samochód (odpala idealnie nawet zgasła po pilkunastu...
Zrób test uszczelki pod głowicą może płyn chłodzący dostaje się do komory spalania. Sprawdź również pompę wody czy nie masz gdzieś wycieku jednak
Witam, mam taki problem, nie dawno kupiłem Lagunę II DCI 130KM initiale 2007r. Niby wszystko pięknie, ale nie było książki serwisowej, więc postanowiłem zmienić dla pewności rozrząd, filtry płyny itd. Po kilku dniach zaczęła mi kopcić na niebiesko po rozgrzaniu silnika(na zimnym ani dymka) i zaczął znikać płyn chłodzący. Oddałem do serwisu(nie autoryzowanego),...
w serwisie brak wolnych terminów, czy może dam radę sobie z tym poradzić sam? Tymczasowo możesz poruszać spustem góra > dół, może się oczyści. Chyba, że masz zamiar sam to naprawić, ale wtedy trzeba spuścić płyn chłodzący z układu i najlepiej zdemontować pompę.
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
Witam, jak w temacie Seat Ibiza 1.9 TDI 130KM 1998r. Kolego kubers80 , określ się skąd w Twojej Ibizie silnik TDI o mocy 130 KM z 1998 roku - jakiś swap silnika ASZ, AWX itp. czy też podniesienie mocy starego, poczciwego AFN-a i kto to robił - czy Ty sam ? Skoro wentylatory się włączają to dlaczego zadajesz pytanie o termostat i pompę wody, wentylatory...
koda Octavia 1 1.9TDI AHF 110KM z prawdziwym przebiegiem 254 tys km. Objawy usterki: Zaobserwowałem u siebie ubytek płynu chłodzącego jakieś 400ml na 500km ( trasy). Objawy wycieku dopiero zaobserwowałem po zimie. Ubytki występują tylko przy jeździe w trasie w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z...
Witam Problem z autem jak w temacie AUDI 80, B4, 1992r, 1.9 TDi, 1Z. Kręci dobrze, nie odpala, przy dłuższym przytrzymaniu jakby chciał zaskoczyć, ale nie daje rady. Po podpięciu komputer pokazał takie błędy: - czujnik temp płynu chłodzącego - G62 - 522 - niskie napięcie zasilające lub zła jakość masy - 523 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym...
Witam jestem pierwszy raz na forum Mam taki problem Uniak silnik 999 fire rok prod 2000 jednopunktowy wtrysk no więc już pisze o co chodzi jechałem ostatnio taką niedługą trase około 20 km , jest chłodno więc włączyłem ogrzewanie a tu nic nie grzej tylko chłodem daje spojrzałem na temp płynu chłodniczego normalka 90 st , ale zatrzymałem sie wyłączyłem...
Witam. To znów kolejny temat o tym parchu... Niestety. Otóż przedstawię problem od początku. Jakiś czas temu w aucie poszła uszczelka pod kolektorem dolotowym, przez co podczas jazdy płyn chłodniczy zalał cylindry i auto zaczęło dymić, po zgaszeniu- nie odpaliło bo płyn zablokował cylindry. Po spuszczeniu płynu, wymianie uszczelki i ponownym zalaniu...
Witam, od pewnego czasu walczę ze swoją cytryną czyli C2 1,4 HDI 2006 r. wtryski SIEMENS Wszystko zaczęło się od tego, że po wymianie przewodu od płynu chłodzącego (ten czarny przewód harmonijka z tyłu) był uszkodzony i był wyciek płynu. Wracam z miasta i samochód przechodził w tryb awaryjny. Następnie po postoju 5-10 min tak jakby zapowietrzał się...
A pompę cieczy chłodzącej to gdzie ma zamontowaną? Czy nie przypadkiem w tej okolicy? Może to być rozszczelnienie pompy , i dlatego płyn pod silnikiem.
Problem z płynem chłodzącym. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km. Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jest poniżej minimum. Zdarzało się, ze płyn dolewałem ale zazwyczaj w niewielkich ilościach, nie wiem 100 ml na miesiąc, może mniej....
Witam Panów Problem dotyczy nie stabilnej temperatory i wadliwego obiegu oraz nadmiernego wlaczania sie wentylatora. Zaczelo sie od tego ze był mały wyciek, dolewalem dolewalem plynu az po namowie dolalem chemię do uszczelniania układu chłodzącego, (wybaczcie takie zachowanie tym bardziej że płyn był jakiś glutowaty). Okazało się jednak, że to pompa...
Z pompy cieczy chłodzącej wychodzi przewód sztywny doprowadzający - wycieka płyn na tym połączeniu z pompą. Jak uszczelnić? mdel 60s silnik 1108
Witam wszystkich użytkowników Na wstępie zaznaczę, że chciałem wszystko opisać najdokładniej stąd długość postu. Moje kłopoty z autem zaczęły się praktycznie od momentu zakupu tj sierpnia 2008 roku. Od początku użytkowania miałem problem z nieszczelnym układem chłodzenia. Co jakiś czas pękały gumowe przewody płynu chłodzącego. Pomyślałem najpierw, że...
Witam, wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów i uszczelniacze. Nie ma już wycieków. Zużycie oleju będę widział za parę dni. Jeśli chodzi o kopcenie to jest jak było. Zauważyłem że kopci na max gdy temp. silnika > 95°C. Rano jadąc do pracy nic takiego nie widzę ( i nie warjuje przy zmianie biegów). Te dziwne szarpanie i zwiększenie obrotów (w benzynie...
(...) dni - silnik kręci tak jakby się dławiąc, odpali po ok. 10 sekundach i puści biały dym z rury. Zdarza się rzadko ale zdarza. 4. Problem opisany w temacie pojawił się kilka dni temu, spalanie wzrosło o ponad 1l na 100,km, spadła moc i zaczął głośniej pracować i wibrować. 5. OBDocker z allegro za 20zl 🙃 Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję...
wyciek płynu chłodzącego wyciek płynu układu chłodzącego matiz wyciek płynu chłodzącego
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 rezonans karoserii klejenie żywicą metal
współczesne badziewie radmor5412 przestrojenie
Gniazdo bezpiecznika składania lusterek w PEUGEOT PARTNER Tepee 2018 Grid10minOVP - Ochrona przed przepięciem w sieci