Jak działa to nie ma po co wymieniać termostatu. Dokręca się z wyczuciem, na to chyba nie ma podanego momentu.
Słabo widać na filmie skąd. Skoro leci z góry i widać na filmie że jest mokro pod kołem pasowym pompy cieczy chłodzącej to raczej pompa do wymiany. Jeżeli jest wyciek to zazwyczaj będzie się co chwilę zapoeietdac więc z ogrzewaniem mogą być problemy. Zazwyczaj leci z okolic tego broku zaznaczonego na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5638108800_...
Czujnik trzeba wykręcić i zobaczyć jak wygląda jego uszczelniacz, możliwe że wystarczy go wyczyścić i dobrze dokręcić ewentualnie wymienić cały czujnik, nie jest on drogi. Nie muszę chyba wspominać że po wykręceniu czujnika zacznie lecieć płyn chłodniczy i trzeba coś podstawić. Rozrząd do sprawdzenia naciągu, jeśli zbliża się jego wymiana bądź nie wiadomo...
Wszystko jest na dole posta.
To się nazywa odpowietrznik i kosztuje ok 5pln.
Króciec do wymiany, one pękają od środka i gumowy o-ring przestaje spełniać swoją rolę
sprezarka??
Jeśli chcesz to wystarczy chyba 5 a nie 4 śruby.
Uczę się, naiwnie wierzę że "mechanik" to z nazwy ktoś kto potrafi Okazuje się że nie :-DDDD Może sam założe warsztat? Mam idealne wykształcenie do tego :-DDDDD Poinformuję o dalszym przebiegu tego "dramatu" dla mechaników Poszło PW.
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Wymień rurki i przestanie lecieć. Skorodowały ze starości.
Do sprawdzenia 1. Termostat 2. Pompa wody
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
sprawdź czy nie ma plamy pod dywanikiem pasażera - może nagrzewnica się rozszczelniła
Z przodu silnika,macaj po wężu od chłodnicy
JJednak jeżeli świeciła się kontrolka za wysokiej temperatury silnika to miał 120 stopni i nie wróżę usterki termostatu jako jedynej przyczyny wywalania płynu. Nie przesadzaj. Jednorazowe podniesienie temperatury raczej od razu uszczelki nie uszkadza. Więcej - efekt może wyjść dopiero za jakiś czas.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Wymień oring gumowy tego czujnika
Ten plastikowy był wymieniany niedawno To pewnie coś nie pstrykło i masz poprawkę roboty bo tam nie ma innego miejsca do wycieku
Pewno gdzieś tam jest chłodnica oleju, należy ją wymontować i wymienić uzczelnienia. Kompresor nie wrzuci oleju do wody. Gdyby była w oleju, wtedy mogła by to być tuleja, ale nie jest.
Zalej płynem układ nagrzej silnik i co jakieś 5min odkręcaj zaworek ale nie do końca i kontroluj poziom w zbiorniczku.Sprawdż czy na innych wężach od chłodnicy nie ma podobnych zaworów.
Proponuje wymianę korka w zbiorniku wyrównawczym.
W króćcu jest tylko oringn nic więcej. Dokładnie są krople między aluminiowym korpusem a wychodzącym wężem To jest metalowa rura nie wąż.
3 torx.
Parownik? Chodzi tobie o skraplacz od klimatyzacji? Ale to nie ma nic wspólnego z ubytkami płynu. Najpierw sprawdź przewody, czy nie ma na ich złączeniach białego nalotu, bo on oznacza drobne wycieki. Pozdrawiam
Nagrzewnica jest pod kokpitem i bez zdjęcia go się nie da wymienić nagrzewnicy.Podaj więcej danych -model-rok-poj.silnika. http://obrazki.elektroda.net/26_12670398...
Zostaw tę turbinę. Pewnie będzie ok, w razie czego wytaszczysz ponownie. Śruby już masz rozruszane :)
To jest kruciec i jest on uszczelniany oring-iem. Możesz to wymienić w całości, możesz wymienić sam oring. Dodatkowo, jeśli po zdemontowaniu go, będziesz widział wżery, to je z kolei uszczelnisz silikonem (kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym).
Zmień mechanika a nie uszczelkę pod glowicą
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Na bank nieszczelny przewód, wracaj do mechanika, lub jeśli sam grzebałeś musisz pogrzebać raz jeszcze. Płyn do uszczelniania nie poradzi sobie z tym. Odnośnie dymu - nie czuć spalin? Każdy DYM ma swój zapach, spróbuj go określić. st.
To się nazywa "brok", lub po prostu zaślepka.
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
W twoim przypadku wystarczy jak uzupełnisz płyn do właściwego poziomu i będziesz obserwował, co się tam dzieje. W razie zaobserwowania kolejnych wycieków - wymiana, trochę upierdliwa.
jeżeli silnik jest mokry od głowicy w dól to na 99% masz uszczelke do wymiany
Gdyby to była droga, nietypowa, nieosiągalna chlodnica to co innego. Naprawa tej twojej nie da ci gwarancji że za miesiąc nie puści w kolejnym miejscu.
W desce jest przecież nagrzewnica i tam jest przecież płyn. Trzeba się położyć i patrzeć, co tam na górze jest, nie znam tego modelu, ale masz 3 możliwości: płyn chłodniczy z nagrzewnicy, hamulcowy z pompy hamulca lub pompy sprzęgła, ale tam jest chyba na linkę.
Dzwonił mechanik, że znalazł usterkę, więc zostawiam tutaj dla potomnych. Może komuś się ta informacja przyda. Pęknięta jest ponoć podstawa filtra oleju. Według mechanika zużycie ze starości. 🙂
Nie jest to przypadkiem rynienka spływu ropy z wtryskiwaczy ? Ale u mnie cały czas już od 3 tygodni cieknie płyn chłodniczy...
Płyn ze zbiorniczka też ubywa, tylko dziwi mnie to, że to co spływa na asfalt to jest takie tłuste, a nie wodne... Muszę się zaopatrzyć w jakiś baniak 5l płynu G12, coś w dobrej ofercie, bo jak to tak spływa, to nic dobrego nie ma sensu wlewać, o ile w ogóle to ma sens. Zastanawiam się, czy gdzieś na kanał nie podjechać i to obejrzeć na rozgrzanym aucie,...
Witam mam problem z bmw e60 525d z 2004 roku mianowicie odkad kupilem autko mam wyciek plynu chlodniczego ale tylko podczas postoju przejechalem na raz ponad 1000km i wszystko bylo ok przy predkosci 140 do 180 km autko smigalo bez zadnego ale. Problem sie pojawil jak zaczelem jezdzic po miescie mianowicie okazalo sie ze silnik najprawdopodobniej sie...
Hej, mam problem spod auta ( Audi A3 r.2000 1.6 benzyna) wycieka mi plyn chlodniczy (na zimnym silniku, na nieodpalonym silniku, na płaskiej powierzchni). I problem się pojawia bo nie mogę namierzyc wycieku, a mechanika dopiero w styczniu. Może macie jakieś pomysły skąd może to lecieć co sprawdzic albo jaka jest tego przyczyna? https://obrazki.elektroda.pl/3671966100_...
Mercedes Sprinter 2,2 cdi 2012r. Wyciek płynu chłodniczego z góry silnika, nie widać na postoju z czego cieknie. Dawane ciśnienie na układ 1,5 bara i dalej nic nie widać. Wywala płyn w czasie jazdy zawsze tyle samo, brak około 2 litrów.
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
Witam, mam podobny problem. Posiadam audi a3 1.6 w benzynie bez gazu rocznik: 1997. Samochód kupiłem 2 tyg temu, przyjechał z niemiec. Problem polega na tym, że gdzieś znika mi woda ze zbiorniczka od chłodnicy. Muszę dolewać non stop wodę bo co 10-20 km wyskakuje mi kontrolka mówiąca o chłodnicy. Nie ma wycieku, po prostu znika. Poziom oleju jest w...
No jak cieknie to zmieniasz na nowe i sprawdzasz koncówke węża,dolewasz specjalny uszczelniasz do układu chłodniczego,a jeśli masz nadal przecieki zwiazane jest to z ciśnieniem !!Zreszta tu Panowie jasno napisali też czego nie robić !!
czesc, mam takie pytanko, jestem posiadaczem golf 4 2.0 w gazie, pewnego razu uciekł mi cały płyn chłodniczy, winowajcą okazał się jakiś plasticzek obok czujki temperatury, czesc wymienilem auto sprawne, lecz dzisiaj stalo sie to samo... plyn caly wylecial, pod maska mokro w tym samym miescu, nie widze czy konkretnie ta sama czesc popsuta, moje pytanie...
Witam u mnie po dodaniu płynu po 3 dniach wyciek płynu do stanu minimum,i zapalenie kontrolki
To jest glikol, rozpuszcza się w wodzie.
Camry 2007 Hybryda wycieka z pod dekielka ze zdjęcia mocowanie 6 śrubek niby banalne ale czy mogę zdemontować dekielek bez obaw ze wysypią się jakieś klamoty https://obrazki.elektroda.pl/3456041100_...
Cześć, w Peugeocie 407 2.0 HDi 136KM 2010 rok. Płyn chłodniczy po wlaniu, kapie mi na ziemię. Czym może to być spowodowane (czy to coś z silnikiem, czy przewodami) i ile może kosztować naprawa u mechanika?
Ten zakończony białą plastikową końcówką, to jest przewód odpowietrzający skrzyni biegów. Wchodzi na skrzynię a nie do komory silnika. I nie powinno tam być żadnej opaski. Jeśli przy nim na skrzyni masz płyn chłodniczy, to należy dokładnie obejrzeć obudowę termostatu. Stamtąd najprawdopodobniej będzie wyciek.
Płyn chłodniczy doprowadza do silnika.Z tyłu silnika.
Sensownie to nowy rozrząd z nową pompą. Tam pompa lata na pasku pk Dodano po 1 czy jest możliwość jakiejś sensownej naprawy Jeśli cieknie na łączeniu pompy z korpusem to uszczelnić miejsce wycieku
Witam Ostatnio zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego (pod silnikiem robiła się na ziemi duża kałuża) . Kapie z prawej strony na skrzynię biegów. Czy miał ktoś może kiedyś taki problem i gdzie uciekał ten płyn? Pozdrawiam
Pompe sprawdz
Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ??? Witam, mam dokładnie taki sam problem z ta...
Problem może tkwić w szczelności układu. Skoro śmierdzi płyn, to jest gdzieś wyciek, jak jest wyciek to go zlokalizuj i usuń wyciek. Nikt na odległość nie wskarze Ci miejsca gdzie masz dziurę. Ps. Każdy układ chłodzenia jest ciśnieniowy.
Wymieniona zaślepka, wszystko poskładane do kupy, płyny pouzupełniane, jeżdżę już 2 tygodnie i wszystko jest ok
Najszybciej wyciek masz z króćca w głowicy od strony skrzyni, dobrze się przyjrzyj.
Olej już spuszczony i poziom jest maksymalny ... więc problem jeszcze z wyciekiem , dzisiaj próbowałem zlokalizować ( węże od płynu chłodniczego w okolicach lewej głowicy i zbiorniczka płynu wspomagania ) lecz bez efektu , nic nie widać podejrzanego ...
Witam. Posiadam Hondę civic 1.7 ctdi. Borykam się z problemem jakim jest wyciek płynu chłodniczego. Wykluczałem już uszczelkę pod głowica, robiąc test. Po podłączeniu komputera pod samochód pokazuje błąd w układzie rozrządu. Gdy auto stoi płyn nie ubywa, nie ma żadnych śladów wycieku. Natomiast podczas całego tygodnia jeżdżenia w zbiorniku nie ma ani...
Jeśli chodzi o cenę części zależy też gdzie kupisz. Mnie kupuje mechanik w hurcie więc nie drogo. Dam przykład z moich napraw, biorąc też pod uwagę częste usterki opisywane na forach: 1. Pompa wody ok 300 zł - jak nie wymieniona niedawno to pewnie wymienisz. Tylko z metalowym wirnikiem jak to ma pochodzić. 2. Cewka zapłonowa - ja mam używkę, oryginał,...
Nie. Nie uruchamia sie. Przy czym oczywiście przy większych prędkościach temperatura idzie szybko w górę
Pompa wody, chłodnica i termostat sprawdzone?
Uszkodzona membrana w parowaczu gazu.
Obejrzyj wszystkie przewody. Któryś pękł. Nie znam się za bardzo na samochodach, patrzyłem pobieżnie to cieżko było cokolwiek wypatrzyć z racji, że płyn porozlewany jest po wszystkich częściach pod maską. Podpowiesz mi gdzie szukać tych wężyków? Ze schematów średnio potrafię cokolwiek wyczytać.
Cikitusia89 razem z Norbiiis - zapraszam na tzw. PW. Z tego może być fajny romans, natomiast na forum chciałbym, żeby już Was nie było. Wszystkiego najlepszego życzę na nowej drodze życia. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.....
może pompa wodna uszkodzona i gotuje
Dzień dobry. Wczoraj wymieniałem w moim golfie II 1,6 benzyna płyn chłodniczy i dzisiaj po przejechaniu 10 km płyn się zagotował i zaczął wyciekać ze zbiorniczka. Mógłby mi ktoś powiedzieć co może być tego przyczyną? Dodam jeszcze że przed wymiana samochód przejechał 200 km i wszystko było dobrze. Z góry dzięki za pomoc.
Przekroj silnika pewnie maja we francji ,popatrz dobrze albo dja cis w uklad i wtedy patrz skad leci a zobaczysz wiecej jak na przekroju.
ja wiem ze mam wyciek pod glowica nei prosze o jakies domysly gdize jeszcze moze plyn uciekac.Pytam tylko czy taki wyciek ma jakies odczuwalne skutki.np czy jest jakis ubytek mocy.Lub czy glowica moze sie zniszczyc
[qu ote="czarek73"]poprostu bylo malo plynu...[/quote]\ Teraz zapamietaj że nigdy nie dolewa się płynu do zbiorniczka gdy płyn jest gorący :!: :!: :idea: ,bo zawsze ci płyn wywali nawet jak jest go mało w zbiorniczku :idea: :idea: ,to układ zamknięty :!: :idea: , dolewanie po odpowietrzeniu układu możliwe jest tylko na zimnym silniku :!: :D
witam jestem mechanikiem w serwisie daewoo najczęściej jest to uszczelka kolektora sącego należy go skleić :D
Strona zachlapana jest od strony zbiornika ,nalałem dziś płynu ,auto odpalone na biegu jałowym , temperatura 90* rozszczelnienia nie widać na wężach ,nie kapie nic ,wąż u góry gorący na dole zimny ,po czasie termostat puszcza i obydwa są juz ciepłe ,trochę mokro co zauważyłem jest na zbiorniczku w miejscu gdzie wywala nadmiar płynu (tak przypuszczam...
Króciec z silnika się pewno wypaczył - standard.
Wiecie Termostat był sprawdzony bo puszcza normalnie obieg tak jak powinien, to że to jest temp 105 to jest nowością, nigdy tak nie podchodziło, a jak zakręce korek wlewu to wytwarza sie ciśnienie, zapowietrza sie i wtedy wywala mi calutki płyn, a tak to tylko gdzieś sobie gdzieś wykapuje (tak podejrzewam - albo paruje) i co jakiś czas tylko musze dolewać....
Dobra to wina uszczelki albo pękniętej obudowy dzisiaj ewidentnie było widać skąd cieknie tylko gdzie szukać uszczelki do tego parownika zwykły sklep motoryzacyjny ??
zajrzyj pod spód auta, u mnie było to samo, okazało się że zgubiły się korki, które odprowadzają wodę z auta.
Usterka usunięta. Powodem był nalot na rurce i guma z opaską nie uszczelniała poprawnie.
ostatnio zauważyłem znaczne ubytki płynu chłodniczego, dodatkowo w zbiorniku na płyn pojawił się dziwny osad, następnie w okolicy EGR czy (filtru oleju) pojawił się wyciek bezbarwnej cieczy (płynu chłodniczego?), wymieniłem uszczelkę zabezpieczyłem ją silikonem - niestety nie zlikwidowało to tegoż wycieku, ciągle jest "mokro" w tej okolicy -> co może...
tłusta plama jest po płynie tuż przy bloku silnika, zacznę od sprawdzenia opasek może to tylko one, interesuje mnie co tam jest przy silniku - może ktoś wie i czy na coś zwrócić szczególną uwagę
Pomoc wymaga inwencji własnej. Trzeba podnieść maske i za pomocą latarki i oczu zlokalizować wyciek . Masz tam bardzo dużo miejsca na ogledziny.
Głowica pasuje od każdego roverka więc jest ok , to nie majątek na VVC .
Możesz spuścić cały płyn chłodniczy, wyjąć nagrzewnice i wstawić nową. Albo wyjąć i nie wkładać jej już.
Witam, Mam pewien problem a mianowicie, dzisiaj jechałem swoim oplem na trasie i jak zatrzymałam sie pod marketem po zakupy zobaczyłem ze wyciekł cały płyn chłodniczych w ciagu kilku minut. I tu moje pytania: 1. Czy to uszczelka pod głowicą? 2. Jeśli nie uszczelka to co? Wyciek zlokalizowany jest pod termostatem, ale nie z termostatu. 3. Czy to możliwe...
Witam. Znów mam kłopot ze swoją asterką. A mianowicie ^poszedł^ mi płyn chłodniczy. Zagotował się gdy odpaliłem ciekł po zgaszeniu nie i tak dwa razy i ta czynność ustąpila. Moje pytanie skad poszedł płyn skoro teraz juz nie wycieka i czy to może termostat ?
Witam wszystkich! Mam problem z Passatem B5 1997 rok, a mianowicie. Problem polega na wycieku płynu chłodniczego, nie wiem co jest ale gdy wleje do niego płynu między poziomami MIN i MAX czyli tak jak powinno być na drugi dzień zbiornik jest prawie pusty, zauważyłem też że przy odkręcaniu korka od zbiornika płynu słychać charakterystyczne wypuszczenie...
Chłodnica oleju. Rób bo silnik zatrzesz Dodano po 2 Chłodnica oleju. Rób bo silnik zatrzesz
Reperaturka pompy wody do wymiany, niestety musisz zdjąć miskę olejową.
Zdjęcie nic nikomu nie powie. Musisz sam do tego dojść. Musisz wszystko posprawdzać. Przewód od dołu dochodzi? Nieszczelny, pęknięty? Pęknięty zbiornik?
Na bank dmuchnęło uszczelkę pomiędzy którymś z cylindrów, a kanałem wodnym.Tam jest bardzo mała powierzchnia do uszczelnienia, a zatem uszczelka posiada tendencję do wypalania.
Witam wszytkich tu zgromadzonych. Tak siedze i czytam o tej temperaturze i nic nie mogę znależć na temat mojego problemu. Jestem posiadaczem omegi mv6 i od tygodnia zauważyłem wyciek płynu chłodniczego i nagrzewający sie silnik aż do czerwonej lampki ostrzegawczej (jadąc na włączonej klimatyzacji). Ale jak tylko podniose temperature w samochodzie na...
Pompa wody ?
Do płynu można dodać kontrast by zostawił ślad wycieku.
Wywalać deskę i wymieniać/naprawiać nagrzewnicę.
Witam. Opiszę problem z autem od początku. W aucie był przed zimą uwalony termostat. Mechanik wymienił na nowy oryginalny. W zbiorniczku jednak była jakaś mazia. Za czas jakiś okazało się że kontrolka od płynu się świeci. Poziom plynu poniżej minimum. Płynu dodałem jednak taki glut w zbiorniku wypłynął na górę. Następnie spuściłem płyn jednak za dużo...
Olej ci cieknie oringiem lub uszczelką.Pewnie odma też zapchana.
Witam, dzisiaj po jeździe autem zauważyłem wyciek płynu chłodniczego z auta. Dzieje się to od razu po zgaszeniu auta lub po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego(na zgaszonym silniku). Wyciek jest gdzieś pod kolektorem(nie widać dokładnie gdzie) i spływa po misie olejowej. Co może być tego powodem? Uszczelka pod głowicą, zapowietrzony układ chłodniczy,...
Witam. Mam uni fire 1.0 problem jest taki ze samochód po pół godziny chodzenia jest juz mocno rozgrzany. Mechanik sprawdzał i wentylator jest ok, ale nie włącza sie . Termostat ok bo wszystkie przewody nagrzewaja sie mocno i równo. Uszczelka ok. grzanie ok. Powinien sie wentylator właczyc jak samochód pochodzi kilka minut i jest mocno rozgrzany. Poza...
płyn chłodniczy wyciek wyciek płyn chłodniczy passat wyciek płyn chłodniczy przyczyna
krótkie przewody spawalnicze adblue podgrzewanie iveco daily problemy klimatyzacja
telewizor elektron telewizor elektron
Jak odzyskać skasowane nagranie z dekodera? Efekt "Red Eye" na matrycy WS2812B 32x8 z Arduino