Jak działa to nie ma po co wymieniać termostatu. Dokręca się z wyczuciem, na to chyba nie ma podanego momentu.
Słabo widać na filmie skąd. Skoro leci z góry i widać na filmie że jest mokro pod kołem pasowym pompy cieczy chłodzącej to raczej pompa do wymiany. Jeżeli jest wyciek to zazwyczaj będzie się co chwilę zapoeietdac więc z ogrzewaniem mogą być problemy. Zazwyczaj leci z okolic tego broku zaznaczonego na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/5638108800_...
Jak najbardziej. Oczywiście z odpiętą wtyczką na cewkomodule.
Wszystko jest na dole posta.
To się nazywa odpowietrznik i kosztuje ok 5pln.
Króciec do wymiany, one pękają od środka i gumowy o-ring przestaje spełniać swoją rolę
Uczę się, naiwnie wierzę że "mechanik" to z nazwy ktoś kto potrafi Okazuje się że nie :-DDDD Może sam założe warsztat? Mam idealne wykształcenie do tego :-DDDDD Poinformuję o dalszym przebiegu tego "dramatu" dla mechaników Poszło PW.
sprezarka??
Jeśli chcesz to wystarczy chyba 5 a nie 4 śruby.
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Wymień rurki i przestanie lecieć. Skorodowały ze starości.
Do sprawdzenia 1. Termostat 2. Pompa wody
sprawdź czy nie ma plamy pod dywanikiem pasażera - może nagrzewnica się rozszczelniła
Jakiś czas po wyłączeniu silnika poszedłem myć auto i słyszalne było lekkie syczenie z okolic korka. A węże do chłodnicy sprawdzałeś czy są twarde, silnik się nie przegrzewa? Jak nie masz zagazowany silnik, to może reduktor gazować do układu lub przedmuch ze strony silnika. A swoją drogą zanim się zada pytanie, to warto poszukać na forum oraz poczytać,...
Z przodu silnika,macaj po wężu od chłodnicy
JJednak jeżeli świeciła się kontrolka za wysokiej temperatury silnika to miał 120 stopni i nie wróżę usterki termostatu jako jedynej przyczyny wywalania płynu. Nie przesadzaj. Jednorazowe podniesienie temperatury raczej od razu uszczelki nie uszkadza. Więcej - efekt może wyjść dopiero za jakiś czas.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Wymień oring gumowy tego czujnika
Ten plastikowy był wymieniany niedawno To pewnie coś nie pstrykło i masz poprawkę roboty bo tam nie ma innego miejsca do wycieku
Pewno gdzieś tam jest chłodnica oleju, należy ją wymontować i wymienić uzczelnienia. Kompresor nie wrzuci oleju do wody. Gdyby była w oleju, wtedy mogła by to być tuleja, ale nie jest.
W króćcu jest tylko oringn nic więcej. Dokładnie są krople między aluminiowym korpusem a wychodzącym wężem To jest metalowa rura nie wąż.
Zalej płynem układ nagrzej silnik i co jakieś 5min odkręcaj zaworek ale nie do końca i kontroluj poziom w zbiorniczku.Sprawdż czy na innych wężach od chłodnicy nie ma podobnych zaworów.
Proponuje wymianę korka w zbiorniku wyrównawczym.
3 torx.
Parownik? Chodzi tobie o skraplacz od klimatyzacji? Ale to nie ma nic wspólnego z ubytkami płynu. Najpierw sprawdź przewody, czy nie ma na ich złączeniach białego nalotu, bo on oznacza drobne wycieki. Pozdrawiam
Nagrzewnica jest pod kokpitem i bez zdjęcia go się nie da wymienić nagrzewnicy.Podaj więcej danych -model-rok-poj.silnika. http://obrazki.elektroda.net/26_12670398...
Zostaw tę turbinę. Pewnie będzie ok, w razie czego wytaszczysz ponownie. Śruby już masz rozruszane :)
To jest kruciec i jest on uszczelniany oring-iem. Możesz to wymienić w całości, możesz wymienić sam oring. Dodatkowo, jeśli po zdemontowaniu go, będziesz widział wżery, to je z kolei uszczelnisz silikonem (kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym).
Zmień mechanika a nie uszczelkę pod glowicą
węże miekkie wetylator chodzi na ''krótko ''po zwarciu pinów zdjąłem korek i woda się zagotowała w zbiorniczku Te dwa wpisy są w sprzeczności. Jak są miękkie węże to nie ma ciśnienia, więc po odkręceniu korka nie powinno dojść do wyrzucenia płynu (zagotowania), bo nie ma nadciśnienia w układzie zapobiegającego zawrzeniu płynu (temperatura wrzenia podnosi...
Na bank nieszczelny przewód, wracaj do mechanika, lub jeśli sam grzebałeś musisz pogrzebać raz jeszcze. Płyn do uszczelniania nie poradzi sobie z tym. Odnośnie dymu - nie czuć spalin? Każdy DYM ma swój zapach, spróbuj go określić. st.
To się nazywa "brok", lub po prostu zaślepka.
nie odpowietrza się układu chłodzącego,na zdjęciu co pokazałeś jest to śruba do podtrzymanai chłodnicy,jęzeli płyn się wydostawał śrubą,chłodnica jest w tym miejscu dziurawa,poprzez ciśnienie tamtędy wydostawał się płyn chłodzący,najlepiej proponował bym wymontować chłodnicę i sprawdzić szczelność wtedy będziesz miał 100% pewność w jakim stanie jest...
W twoim przypadku wystarczy jak uzupełnisz płyn do właściwego poziomu i będziesz obserwował, co się tam dzieje. W razie zaobserwowania kolejnych wycieków - wymiana, trochę upierdliwa.
jeżeli silnik jest mokry od głowicy w dól to na 99% masz uszczelke do wymiany
Gdyby to była droga, nietypowa, nieosiągalna chlodnica to co innego. Naprawa tej twojej nie da ci gwarancji że za miesiąc nie puści w kolejnym miejscu.
Co to za płyn pod wycieraczką w kabinie? Wygląda jak z chłodnicy i skąd on tam się wziął, gdzie wyciek? https://obrazki.elektroda.pl/7346059900_... https://obrazki.elektroda.pl/6387904300_...
Dzwonił mechanik, że znalazł usterkę, więc zostawiam tutaj dla potomnych. Może komuś się ta informacja przyda. Pęknięta jest ponoć podstawa filtra oleju. Według mechanika zużycie ze starości. 🙂
Nie jest to przypadkiem rynienka spływu ropy z wtryskiwaczy ? Ale u mnie cały czas już od 3 tygodni cieknie płyn chłodniczy...
Płyn ze zbiorniczka też ubywa, tylko dziwi mnie to, że to co spływa na asfalt to jest takie tłuste, a nie wodne... Muszę się zaopatrzyć w jakiś baniak 5l płynu G12, coś w dobrej ofercie, bo jak to tak spływa, to nic dobrego nie ma sensu wlewać, o ile w ogóle to ma sens. Zastanawiam się, czy gdzieś na kanał nie podjechać i to obejrzeć na rozgrzanym aucie,...
Na zdjęciu jest koło od pompy płynu chłodzącego? Jeżeli tak, to simering do wymiany.
Zacznij od sprawdzenia czy wiatrak dziala
Mercedes Sprinter 2,2 cdi 2012r. Wyciek płynu chłodniczego z góry silnika, nie widać na postoju z czego cieknie. Dawane ciśnienie na układ 1,5 bara i dalej nic nie widać. Wywala płyn w czasie jazdy zawsze tyle samo, brak około 2 litrów.
No jak cieknie to zmieniasz na nowe i sprawdzasz koncówke węża,dolewasz specjalny uszczelniasz do układu chłodniczego,a jeśli masz nadal przecieki zwiazane jest to z ciśnieniem !!Zreszta tu Panowie jasno napisali też czego nie robić !!
Witam u mnie po dodaniu płynu po 3 dniach wyciek płynu do stanu minimum,i zapalenie kontrolki
witam ja mam tez ten sam problem z ktorym borykam sie juz od dobrych paru miesiecy bylem u roznych mechanikow jeden mowil ze moze byc opadnieta tuleja pod cylindrem i zaproponowal ze najlepsza opcja bedzie jak auto sprzedam:/ co mi sie nie kalkulje poniewaz juz troche przez rok jezdzenia dolozylem. auto z 98 roku 1,6 benz. wie ktos co to moze byc?
To jest glikol, rozpuszcza się w wodzie.
Rozumiem że wymieniłeś rurkę w którą wpinany jest czujnik temperatury? Czy płyn ucieka w miejscu czujnika temperatury? Może oring uszczelniający od czujnika temperatury jest uszkodzony i tam cieknie. Miałem niedawno taką sytuację w samochodzie innej marki, myślałem że problemem jest rurka ale okazało się, że trzeba wymienić sam oring na czujniku temperatury.
Camry 2007 Hybryda wycieka z pod dekielka ze zdjęcia mocowanie 6 śrubek niby banalne ale czy mogę zdemontować dekielek bez obaw ze wysypią się jakieś klamoty https://obrazki.elektroda.pl/3456041100_...
Cześć, w Peugeocie 407 2.0 HDi 136KM 2010 rok. Płyn chłodniczy po wlaniu, kapie mi na ziemię. Czym może to być spowodowane (czy to coś z silnikiem, czy przewodami) i ile może kosztować naprawa u mechanika?
Sensownie to nowy rozrząd z nową pompą. Tam pompa lata na pasku pk Dodano po 1 czy jest możliwość jakiejś sensownej naprawy Jeśli cieknie na łączeniu pompy z korpusem to uszczelnić miejsce wycieku
Co ma dać opaska na odpowietrzniku skrzyni?Ma to zapobiec wyciekowi płynu ?Czy ktoś kontroluje to forum jeszcze?
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
Płyn chłodniczy doprowadza do silnika.Z tyłu silnika.
Witam Ostatnio zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego (pod silnikiem robiła się na ziemi duża kałuża) . Kapie z prawej strony na skrzynię biegów. Czy miał ktoś może kiedyś taki problem i gdzie uciekał ten płyn? Pozdrawiam
Pompe sprawdz
Problem może tkwić w szczelności układu. Skoro śmierdzi płyn, to jest gdzieś wyciek, jak jest wyciek to go zlokalizuj i usuń wyciek. Nikt na odległość nie wskarze Ci miejsca gdzie masz dziurę. Ps. Każdy układ chłodzenia jest ciśnieniowy.
Wymieniona zaślepka, wszystko poskładane do kupy, płyny pouzupełniane, jeżdżę już 2 tygodnie i wszystko jest ok
Najszybciej wyciek masz z króćca w głowicy od strony skrzyni, dobrze się przyjrzyj.
Olej już spuszczony i poziom jest maksymalny ... więc problem jeszcze z wyciekiem , dzisiaj próbowałem zlokalizować ( węże od płynu chłodniczego w okolicach lewej głowicy i zbiorniczka płynu wspomagania ) lecz bez efektu , nic nie widać podejrzanego ...
Obejrzyj wszystkie przewody. Któryś pękł. Nie znam się za bardzo na samochodach, patrzyłem pobieżnie to cieżko było cokolwiek wypatrzyć z racji, że płyn porozlewany jest po wszystkich częściach pod maską. Podpowiesz mi gdzie szukać tych wężyków? Ze schematów średnio potrafię cokolwiek wyczytać.
Po zdjęciu głowicy okazało się że poszła uszczelka. Dziwi mnie tylko dlaczego, ponieważ w ciągu ostatnich 3 lat ta sama awaria powtórzyła się 3 krotnie co około 30tys km. Dodam że przed każdym ponownym założeniem nowej uszczelki głowica była splanowana.Wiec dlaczego do chodzi do uszkodzeń owej uszczelki ??? Witam, mam dokładnie taki sam problem z ta...
Jeśli chodzi o cenę części zależy też gdzie kupisz. Mnie kupuje mechanik w hurcie więc nie drogo. Dam przykład z moich napraw, biorąc też pod uwagę częste usterki opisywane na forach: 1. Pompa wody ok 300 zł - jak nie wymieniona niedawno to pewnie wymienisz. Tylko z metalowym wirnikiem jak to ma pochodzić. 2. Cewka zapłonowa - ja mam używkę, oryginał,...
Nie. Nie uruchamia sie. Przy czym oczywiście przy większych prędkościach temperatura idzie szybko w górę
Pompa wody, chłodnica i termostat sprawdzone?
Uszkodzona membrana w parowaczu gazu.
Sprawdzić wycieki w okolicy pompy wody Węży, chłodnicy, nagrzeenicy
może pompa wodna uszkodzona i gotuje
Cikitusia89 razem z Norbiiis - zapraszam na tzw. PW. Z tego może być fajny romans, natomiast na forum chciałbym, żeby już Was nie było. Wszystkiego najlepszego życzę na nowej drodze życia. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.....
Przekroj silnika pewnie maja we francji ,popatrz dobrze albo dja cis w uklad i wtedy patrz skad leci a zobaczysz wiecej jak na przekroju.
ja wiem ze mam wyciek pod glowica nei prosze o jakies domysly gdize jeszcze moze plyn uciekac.Pytam tylko czy taki wyciek ma jakies odczuwalne skutki.np czy jest jakis ubytek mocy.Lub czy glowica moze sie zniszczyc
Usterka usunięta. Powodem był nalot na rurce i guma z opaską nie uszczelniała poprawnie.
[qu ote="czarek73"]poprostu bylo malo plynu...[/quote]\ Teraz zapamietaj że nigdy nie dolewa się płynu do zbiorniczka gdy płyn jest gorący :!: :!: :idea: ,bo zawsze ci płyn wywali nawet jak jest go mało w zbiorniczku :idea: :idea: ,to układ zamknięty :!: :idea: , dolewanie po odpowietrzeniu układu możliwe jest tylko na zimnym silniku :!: :D
Strona zachlapana jest od strony zbiornika ,nalałem dziś płynu ,auto odpalone na biegu jałowym , temperatura 90* rozszczelnienia nie widać na wężach ,nie kapie nic ,wąż u góry gorący na dole zimny ,po czasie termostat puszcza i obydwa są juz ciepłe ,trochę mokro co zauważyłem jest na zbiorniczku w miejscu gdzie wywala nadmiar płynu (tak przypuszczam...
Króciec z silnika się pewno wypaczył - standard.
Wiecie Termostat był sprawdzony bo puszcza normalnie obieg tak jak powinien, to że to jest temp 105 to jest nowością, nigdy tak nie podchodziło, a jak zakręce korek wlewu to wytwarza sie ciśnienie, zapowietrza sie i wtedy wywala mi calutki płyn, a tak to tylko gdzieś sobie gdzieś wykapuje (tak podejrzewam - albo paruje) i co jakiś czas tylko musze dolewać....
Dobra to wina uszczelki albo pękniętej obudowy dzisiaj ewidentnie było widać skąd cieknie tylko gdzie szukać uszczelki do tego parownika zwykły sklep motoryzacyjny ??
ostatnio zauważyłem znaczne ubytki płynu chłodniczego, dodatkowo w zbiorniku na płyn pojawił się dziwny osad, następnie w okolicy EGR czy (filtru oleju) pojawił się wyciek bezbarwnej cieczy (płynu chłodniczego?), wymieniłem uszczelkę zabezpieczyłem ją silikonem - niestety nie zlikwidowało to tegoż wycieku, ciągle jest "mokro" w tej okolicy -> co może...
Pomoc wymaga inwencji własnej. Trzeba podnieść maske i za pomocą latarki i oczu zlokalizować wyciek . Masz tam bardzo dużo miejsca na ogledziny.
tłusta plama jest po płynie tuż przy bloku silnika, zacznę od sprawdzenia opasek może to tylko one, interesuje mnie co tam jest przy silniku - może ktoś wie i czy na coś zwrócić szczególną uwagę
zajrzyj pod spód auta, u mnie było to samo, okazało się że zgubiły się korki, które odprowadzają wodę z auta.
Dzień dobry. Wczoraj wymieniałem w moim golfie II 1,6 benzyna płyn chłodniczy i dzisiaj po przejechaniu 10 km płyn się zagotował i zaczął wyciekać ze zbiorniczka. Mógłby mi ktoś powiedzieć co może być tego przyczyną? Dodam jeszcze że przed wymiana samochód przejechał 200 km i wszystko było dobrze. Z góry dzięki za pomoc.
Głowica pasuje od każdego roverka więc jest ok , to nie majątek na VVC .
Chłodnica oleju. Rób bo silnik zatrzesz Dodano po 2 Chłodnica oleju. Rób bo silnik zatrzesz
Witam wszystkich! Mam problem z Passatem B5 1997 rok, a mianowicie. Problem polega na wycieku płynu chłodniczego, nie wiem co jest ale gdy wleje do niego płynu między poziomami MIN i MAX czyli tak jak powinno być na drugi dzień zbiornik jest prawie pusty, zauważyłem też że przy odkręcaniu korka od zbiornika płynu słychać charakterystyczne wypuszczenie...
Wywalać deskę i wymieniać/naprawiać nagrzewnicę.
Witam. Opiszę problem z autem od początku. W aucie był przed zimą uwalony termostat. Mechanik wymienił na nowy oryginalny. W zbiorniczku jednak była jakaś mazia. Za czas jakiś okazało się że kontrolka od płynu się świeci. Poziom plynu poniżej minimum. Płynu dodałem jednak taki glut w zbiorniku wypłynął na górę. Następnie spuściłem płyn jednak za dużo...
Reperaturka pompy wody do wymiany, niestety musisz zdjąć miskę olejową.
Zdjęcie nic nikomu nie powie. Musisz sam do tego dojść. Musisz wszystko posprawdzać. Przewód od dołu dochodzi? Nieszczelny, pęknięty? Pęknięty zbiornik?
Na bank dmuchnęło uszczelkę pomiędzy którymś z cylindrów, a kanałem wodnym.Tam jest bardzo mała powierzchnia do uszczelnienia, a zatem uszczelka posiada tendencję do wypalania.
Witam wszytkich tu zgromadzonych. Tak siedze i czytam o tej temperaturze i nic nie mogę znależć na temat mojego problemu. Jestem posiadaczem omegi mv6 i od tygodnia zauważyłem wyciek płynu chłodniczego i nagrzewający sie silnik aż do czerwonej lampki ostrzegawczej (jadąc na włączonej klimatyzacji). Ale jak tylko podniose temperature w samochodzie na...
Pompa wody ?
Olej ci cieknie oringiem lub uszczelką.Pewnie odma też zapchana.
Może podzieliłby się ktoś jakimś doświadczeniem z podobnym wyciekiem, może jest to jakieś "typowe" miejsce w tych silnikach. Ułatwiło by to znalezienie wycieku. Nie ma typowego wycieku. W takich ilościach, to zapewne cieknie na jednym z przewodów. Jak twierdzisz, że nie ma dostępu, to jak chcesz naprawić ? Trzeba zdemontować to co przeszkadza i ustalić...
Witam. Znów mam kłopot ze swoją asterką. A mianowicie ^poszedł^ mi płyn chłodniczy. Zagotował się gdy odpaliłem ciekł po zgaszeniu nie i tak dwa razy i ta czynność ustąpila. Moje pytanie skad poszedł płyn skoro teraz juz nie wycieka i czy to może termostat ?
Możesz spuścić cały płyn chłodniczy, wyjąć nagrzewnice i wstawić nową. Albo wyjąć i nie wkładać jej już.
Wlej nowy płyn i przymocuj szlaufa jak należy. klima to oddzielny uklad i nie są ze sobą połącznone.
Moze go trza dobrze odpowietrzyc wpierw.Pomocne przy zalewaniu plynem moze byc odkrecenie czujnika temperatury w glowicy termostatu- lac plyn az zacznie wyciekac otworem po czujniku , dodatkowo gniesc dolny waz chlodnicy .Oczywiscie przy tym ogrzewanie otwarte na max (jest zaworek na nagrzewnicy).
Uszczelnienie korpusu termostatu.
Spuść płyn, wydłub starą zaślepkę ( pełna improwizacja : przebić śrubokrętem i na wagę wyciągać itp.) , wyczyścić otwór i zabić nową.
wyciek płynu chłodniczego renault wyciek płynu chłodniczego passat wyciek płynu chłodniczego przyczyny
rozrusznik sterowanie ducato alternator powiadomienie dzwonienia
Kody błędów skuter Kymco 500 - diagnostyka i naprawa Jak podłączyć silnik trójkąt 380V do sieci trójfazowej?