nie trzeba kupowac wirnika.W tym mechaczu po prostu obrywa się końcówka uzwojenia od horągiewki komutatora. Trzeba ją odnaleźć (która) i dolutować :)
gdy włączę wycieraczki na czasowe , na 1 stopień i tak dalej to wycieraczki zatrzymują się w rożnym położeniu. To za każdym razem w innym miejscu?
Czyli dobrze przypuszczałem - rozjechane zero mechanizmu. Zrób tak : -włącz czasówkę, gdy wycieraczki staną wyłącz stacyjkę. -odkręć nakrętkę z ośki silnika i unieś do góry ramię (to pod nakrętką) -chwyć za dwie wycieraczki i ustaw je tak jak powinny stać (leżeć) gdy nie pracują -ponownie włącz czasówkę, gdy silniczek stanie wyłącz stacyjkę. -skręć...
Może też byc to wyłącznik krańcowy w silniku wycieraczek. Regulator czasowy wycieraczek jest w skrzynce bezpieczników "R2"
Źle założone ramię na silniczku.
dokładnie usterka mechaniczna, zatarty mechanizm wyczyścić przesmarować i będzie dobrze bo jak nie to spalisz silnik a wtedy już będzie usterka elektryczna
A jednak masz uszkodzony silnik wycieraczek! Napewno uszkodzony jest jeden ze styków pod metalową nitowaną przykrywką silniczka. Wystarczy rozwiercić nity, naprawić styk (dolutowac blaszkę np. od starego przekażnika),wyczyścić dokładnie powierzchnie po której się :D ślizga, potem już tylko nawiercić dziurki zamiast nitów, gwintowanko i działa jak nowy!:D
Korbowód ustaw dobrze i po kłopocie.
Konkretnie wygląda to tak: przednie wycieraczki nie wracają na pozycję "0", w pierwszym położeniu zatrzymują się w połowie, więc wyciągnąłem silniczek aby go sprawdzić. W czasie kiedy jeździłem bez silniczka, na wstecznym włączała się tylna wycieraczka. Włożyłem silniczek, i wszystko działało po staremu, aż któregoś dnia przednie wycieraczki zaczęły...
Od tygodnia jestem posiadaczem UNO 1,0 z 96r. do tej pory w/w wycieraczka działała bez problemu jednak zaczęła się zatrzymywać kiedy chciała, gdy jej pomogłem to ruszała. Teraz klapa, ani drgnie. Jest to moje pierwsze auto i za bardzo się nie orientuje może przepalił się bezpiecznik lub cos podobnego. Proszę o pomoc ????. Pozdrawiam
Przekaźnik wycieraczek lub krańcówka.
Powinny być mniej więcej tak, jak czerwona kreska. Zresztą jak dasz wycieraczki na dół, to ramię samo ustawi się jak trzeba. Luzujesz nakrętkę, klucz 13, podwadzasz jakimś śrubokrętem żeby zeskoczyło z wieloklina, przestawiasz wycieraczki w pozycję spoczynkową i dokręcasz nakrętkę. Miejsca będzie mało, bo nachodzi od góry łącznik, ale płaskim kluczem...
To zmienia postać rzeczy, w starym Masterze zatrzymanie realizowane jest za pośrednictwem plusa po zapłonie będącego cały cza na przekładni napędowej a praca przerywana to zadanie sterownika wyglądającego jak przekaźnik. Jeśli wycieraczki zatrzymują się zaraz po wyłączeniu a nie na dole szyby to sprawdź czy na kostce zasilającej masz plus po zapłonie,...
Witam, temat stary ale komuś mała podpowiedź się może przydać. W silniczkach wycieraczek montowanych w Traficach, ulega wygięciu lub wyłamaniu styk informujący moduł zarządzający ster.wycieraczek o ich położeniu.Moduł w tym wypadku wył. wycieraczki po kilkunastu sekundach. Można"uzdrowić" styk lub w momencie jego urwania zastosować przekaźnik. Chętnym...
Sprawdź jeszcze zasilanie na silniku wycieraczek . Czy wycieraczki zatrzymują się w przypadkowych miejscach czy zawsze w tym samym miejscu? / czy cykl zaczyna się i kończy w tym samym miejscu /
Nie wiem jak ją można sprawdzić, jak pisałem miałem podobny problem, tyle że w innym samochodzie. Wycieraczki zatrzymywały się gdzie im się podobało, i nie zawsze szło je załączyć, natomiast wszystko inne działało bez zarzutów. Pojechałem do mechanika i okazało się że trzeba było oddać manetką przy kierownicy do regeneracji. Regeneracja na pewno wychodzi...
Krańcówka w silniczku kaput.
Przestawiła się dźwignia(ta krótka) na osi napędowej silnika wycieraczek. Jak wycieraczki zatrzymają się, poluzuj nakrętkę mocującą dźwignię do osi silnika, zjedź wycieraczkami w dół szyby i dokręć nakrętkę. Może być, że wycieraczki przymarzły do szyby i ścięło wielowpust na dźwigni lub osi silnika, wtedy tylko wymiana uszkodzonego elementu.
WITAM, czy udało się rozwiązać problem? Jaka była przyczyna jeśli się udało i koszty naprawy Mam taki sam problem, nie działają mi wgl przednie wycieraczki. Pozdrawiam.
Było wiele razy ,typowa usterka krańcówki w silniczku.P
Witam. Ja dla odmiany sprawdziłbym czy nic ci się nie obraca. tj. czy dobrze poskręcałeś wszystko montując nowy silniczcek. A i może nie potrzebnie się rozpisuje ale ciegła zakładane na silnik muszą być w takiej samej pozycji jak były na starym. Nie da sie tego wyprostować przez pózniejsze ustawienie wycieraczek na wielowypuście. Wynikiem takiego prostowania...
sprawdzić wsystkie bezpieczniki,powrót i praca przerywana ma osobny
Witam . S to sterowanie,uruchomienie silnika. Połącz na próbę S -(-) czy zadziała,lub S -do(+).Jak ruszy ,to sprawdź czy wycieraczka zatrzymuje się w położeniu krańcowym.Jeżeli nie (pozostaje pośrodku),to oznacza że chcąc ją zatrzymać ,należy połączyć S z (+ lub -) przeciwniwe jak jest uruchamiana.Czyli jak uruchamiana podaniem na S + ,to zatrzymywanie...
Witam Problem Twoich wycieraczek polega na złym ustawieniu mechanizmu napędzającego wycieraczki.Aby usterkę tą zlikwidować zdejmij z osi silnika wycieraczek dzwignie mechanizmu,a następnie uruchom wycieraczki na ułamek sekundy tak by silnik owych wycieraczek poprzez swój układ styków powrócił samoczynnie do pozycji wyjściowej.Następnie załóż ponownie...
Pierwsze co to manetka do przejrzenia bądź wymiany.
witam, A czy wiecie za co odpowiadają inne przekaźniki? Dokłądnie potrzebuje dowiedzieć się który odpowiada za wentylator chłodnicy w kangurku bez klimatyzacji.
... i na koniec jeszcze dodać przekaźnik.. ;)
przed ingerencją w elektrykę sprawdź czy nie zacierają się trzpienie ramion i przeguby mechanizmu napędowego
Nie jest ok. Ponieważ ten trzeci przewód odpowiada za powrót wycieraczki we właściwe miejsce.
Pewnie się zatarły ośki ramion, w szczególności do sprawdzenia ta od strony kierowcy.
Prawdopodobnie uszkodzony silniczek Możliwe zużyte ślizgacze na stykach przekładni.[/quote] Da się coś z tym zrobić czy pozostaje wymiana kompletnego silniczka wycieraczek?
Problem rozwiązałem. Zdjąłem obicie tylnej klapy i dostałem się do mechanizmu wycieraczki. Wymontowałem cały mechanizm. Po analizie podobnych tematów choć dotyczących innych modeli doszedłem do wniosku, że przyczyną będzie prawdopodobnie zardzewienie trzpienia w tulei przenoszącej ruch z mechanizmu napędowego na wycieraczkę. Nie ma raczej możliwości...
Właśnie niedawno miałem to rozebrane i wygląda, że mechanicznie w podszybiu jest ok. Wymieniłem te plastiki i teraz nie ma żadnych luzów. Problem jest gdzieś dalej, tylko nie wiem gdzie. Może coś w silniku wycieraczek się zepsuło, albo jakiś element elektryczny?
Witam. Posiadam Fiata seicento i pojawił się problem z wycieraczkami tzn. Zaczęły dziwnie działać, wychodzą poza szybę i się blokują oraz nie wracają do pozycji 0. Został wymieniony silniczek oraz cały mechanizm wycieraczki, mimo to wycieraczki nie wracają do pozycji 0 zatrzymują się w połowie szyby. Czy może to być spowodowane awaria przełącznika??
Witam. to auto nie ma przerywacza.Vic steruje wycieraczkami Tak jak kolega krisbrumm napisał .
Przełóż ramie na silniku i po sprawie.
Gubi zasilanie.
Na zacisku 3 musze być napięcie. Sprawdź przewód od silnika do bloku sterującego. Dodano po 7 Ale ze względu na to że wycieraczki przod też zatrzymuje się w dowolnym miejscu obawiam się że problem w body komputer /bsi.
Mam problem z wycieraczkami przednimi w Golfie 5 Plus. Mianowicie, gdy załączę dźwignię wycieraczek, przesuną się one około 10 cm i dalej nie idą. Gdzie szukać usterki?
a jakaś fotka co dokładnie mam rozebrać??
Wymieniłem już przekaźnik i silniczek wycieraczek i nie pomogło
Do silnika wycieraczki dochodzą trzy przewody. 1- masa 2- zasilanie po włączeniu zapłonu (15) 3- chwilowe wysterowanie Przy tych objawach najczęściej jest uszkodzony silnik wycieraczki. Bardzo często przełamują się przewody w przelotce ( między nadwoziem a tylną klapą)
w silniku wycieraczek jest taki styk lub trzy informujący o położeniu wycieraczek, potrafi się wytrzeć lub wypalić, ewentualnie brak jednego prądu umożliwiającego zasilanie silnika po wyłączeniu wycieraczek
Zgnite złącze śrubowe plusa w czarnej plastikowej osłonie, pod tylnym siedzeniem, po stronie pasażera.
witam, po opisie jaki podałeś to jest wina przekaźnika lub styków,pozdrawiam
Zafira B - wycieraczka tylna na powrocie zatrzymuje się i buczy silniczek tej wycieraczki, przy "pomocy ręką " wraca
Cześć, mam problem z wycieraczkami w Peugeot 207, 1.4 HDI. Po uruchomieniu wycieraczek zatrzymują się losowo w różnych miejscach. Na każdym z trybów "przelatują" 4 razy po szybie i zatrzymują się gdzie chcą. Działają tylko jak znowu je przełączę, nie włączają się ponownie same. Proszę o podpowiedź co może być tego przyczyną i co mam sprawdzić. Nie jestem...
Witam mam taki problem w ww lagunie. Wszystko działa ok gdy jakis program jest włączony. Gdy jednak wyłacze działanie wycieraczek a one jeszcze pracuja to koncza ruch w róznych pozycjach. Np gdy włącze spryskiwanie szyby to wycieraczki poruszaja sie chwile a potem koncza nie na dole tylko w innym miejscu. tak samo w trybie przerywanym. wracaja ładnie...
Tak, odłączyłem silnik. Mechanizm pracował swobodnie, nigdzie nie było widać korozji czy zatarć. Sam silnik pracował głośno, ale nie wiem, czy taki odgłos jest normalny. Przesyłam filmik.
Wycieraczki zamiast zatrzymywać się na dole zatrzymuję się na połowie szyby.
peugeot wycieraczka zatrzymywać zatrzymywać samsung zatrzymywać sekunda
denon 1500ae pozbyć składowej stałej celeron n3350
Brak świateł mijania w Citroën Berlingo 2006 1.6 HDI Odpowietrzanie sprzęgła i pompy w VW LT 2.5