Kolego, podstawowa sprawa to diagnostyka. Podepnij się i posprawdzaj błędy, wysterowanie wycieraczek, prędkości kół ... to wiele wyjaśni. Teraz to działanie we mgle.
Objaw wycieraczek prawidłowy,potwierdzony w mojej nienaprawianej Astrze.
A czy nie prościej jest zmierzyć czas np. 10 wahnięć wycieraczek i policzyć zęby przekładni ? :roll:
Sterowanie to jest możliwe ale mało ekonomiczne z powodu mocy (energii cieplnej) traconej na potencjometrze: P=UR•I [W], gdzie UR jest to spadek napięcia na potencjometrze. Lepszy byłby jakiś układ elektroniczny obniżający napięcie zasilania - większa sprawność.
Podłączyłem. Wyskakują dwa błędy od przekaźnika wycieraczek. Przekaźnik wycieraczki szyby - 1 prędkość, przekaźnik wycieraczki szyby - 2 prędkość. Z tego co wiem, przekaźniki są w module BSI.
Szybka prędkość wycieraczek zrealizowana jest przez dodatkowe uzwojenie silnika. Poszukaj schematu do 106 lub 306 (są podobne) gdzieś widziałem na tym forum.
Nie może być VIC a to z prostej przyczyny, a mianowicie jeżeli jest tak jak piszesz że wycieraczki nie działają na wszystkich prędkościach, to przy najwyższej prędkości wycieraczek obwód wycieraczek odbywa się bez jakiejkolwiek ingerencji VIC-a.Jest to wówczas zwykły obwód elektryczny jak z jakiegoś duzego fiata. Sprawdź obydwa przekaźniki tzn. G236...
Próba włączenia wycieraczki przedniej na prędkości małej lub szybkiej interfejsem launch bez powodzenia. Manetka od prędkości wycieraczki na interfejsie działa, przełącza wszystkie zakresy. Interfejs nie widzi przedniej wycieraczki - inaktive Tylna wycieraczka działa i z interfejsu i z manetki.
Jak chodzi twardo to znaczy że nie działa regulator kąta wtrysku.
Winą był lut na przełączniku prędkości wycieraczek. Poprawiłem lut i zaczęło działać.
Dźwignia od wycieraczek raz na dół uruchamia wycieraczki w trybie touch, czyli jeden raz jeden ruch wycieraczek, dźwignia raz do góry uruchamia wycieraczki na pierwszym biegu w trybie ciągłym, drugi raz do góry - drugi bieg w trybie ciągłym. Przyciśnięcie przycisku na dźwigni uruchamia wycieraczki automatyczne i wtedy jest możliwość regulowania częstotliwości...
Popsikaj jakims penetrantem (WD40 np.) na osie ramion wycieraczek. Czesto tam sie mechanizm zaciera.
Tam jest zwykły silnik elektryczny ze stałymi magnesami. To jest napęd. Napędza on przekładnię ślimakową, która redukuje obroty, a równocześnie siłę na osi. Na osi zamontowana jest krótka dźwignia, która wykonuje ruch obrotowy i łączy się z długą dźwignią, która to już wykonuje ruch posuwisto zwrotny. Zasada taka sama jak w korbowodzie w silniku spalinowym....
Warto by sprawdzić czy kąty ramion są właściwe.
Ale właśnie jak te uzwojenia sa podłączone Żadnych uzwojeń się nie przełącza, po prostu jesli szczotka będzie w innym miejscu komutatora to silnik będzie miał mniejszą moc i obroty względem idealnej pozycji czyli biegu szybkiego.
Włącznik wycieraczek ma kilka prędkości czy to możliwe żeby wszystkie prędkości nie działały.
To musiał bym przerobić instalację czy wystarczy podmienić przekaźnik? U mnie dźwignia działa tak, ale opcji 1 brakuje do dołu 1 Przerywana praca wycieraczek 2 Praca wycieraczek z małą prędkością 3 Praca wycieraczek z dużą prędkością 4 do góry Chwilowe włączenie wycieraczek mam tylko opcje 2,3,4 brak na manetce opcji 1. Może kupić manetki od corolli...
Witam. Mam kilka pytań do speców z naszego forum odnośnie mojego autka. 1 problem brak ABS - czujnik sprawdzany i działa a kontrolka ABS wciąż świeci. 2 problem tylna wycieraczka - sprawdzam przy pompce napięcie na tylna wycieraczkę jest normalnie 12v a przy silniczku od wycieraczek mam ok 3v działa tylko włączenie wycieraczek a nie działa spryskiwacz....
Bo to niezależne od prędkości wycieraczek. To styk służący do zaparkowania ramion z każdej prędkości po wyłączeniu wycieraczek. Na 100% problem z nim.
Na początku zaznaczam, że wyszukałem podobne tematy, ale nie pomogły mi z moim problemem. Wiec tak, manetka wycieraczek na 5 pierwszych pozycjach reguluje czułość czujnika deszczu. Na pozycji 6 i 7 włącza wycieraczki manualnie, ale praktycznie z najszybszą prędkością. Na pozycji 1-5 wycieraczki włączają się tylko raz po przekręceniu i dalej nic. czujnik...
przekaźnik zespolony (ten przy kierownicy od kierunkowskazów, spryskiwacza, świateł i zmiany biegów (0,1,2,3) prędkości wycieraczek) został wymieniony, i właśnie czy jest jakiś inny specjalny przekaźnik odpowiadający za zmianę prędkości pracy wycieraczek... z załączonego do instrukcji opisu elektrycznego tego modelu (A168 rok prod. 1999 170 CDI) wynika...
Kolego! Może lepiej przeczyścić i przesmarować mechanizm? Pójdzie "jak burza" - aż się zdziwisz ile taki "banalny" zabieg może przynieść korzyści. Można też zasilanie do styku szczotki wysuniętej ze sterfy neutralnej (czyli tej od większej szybkości) - styk " D ", kolor przewodu szary - zasilić bezpośrednio z akumulatora przez przekaźnik. Po tych kilku...
Proszę o informację, czy wycieraczki nie działają w ogóle, czy tylko określona prędkość lub czasówki??
Nie będzie czasówki bo tym sterowała elektronika w czujniku. A żeby zadziała szybka prędkość to zewrzyj styki 8 i 9.
Witam opis do błędu 75 Wycieraczka szyby przedniej, niska prędkość. Identyfikacja błędu Przerwa lub zbyt niskie zużycie prądu w obwodzie. Przyczyna Przyczyną może być niesprawny silnik wycieraczek przedniej szyby lub przerwany przewód. Uwagi Nie jest dostępna niska prędkość wycieraczek przedniej szyby. Jednostka sterująca monitoruje obwód, gdy wyjście...
Możliwe ze tak bo co wiem juz raczej nic innego nie ma wpływu na prędkość wycieraczek z która pracują
Nie w temacie wycieraczek, ale jak miałeś zatkany kanał, to lepiej sprawdź sobie jak wygląda serwo (jest pod obudową filtra kabinowego od strony kierowcy), bo się możesz zimą zdziwić jak serwo zamarznie, ewentualnie jak ci zassie wodę do silnika
Witam, sytuacja się poprawiła po zdemontowaniu wycieraczek i wyczyszczeniu mechanizmu obrotu wycieraczek. Wycieraczki obracają się znacznie szybciej. Niestety nadal brakuje jakby najszybszego poziomu obrotu. Tzn wycieraczki obracają się z prędkością około 80-90% nominalnej na każdym poziomie. Co mogę jeszcze zrobić by uzyskać nominalną prędkość? Czy...
Ogólny schemat elektryczny wycieraczek z dwiema prędkościami. Pin od styku położenia wału, jest często połączony wspólnie z pinem od szczotki silnika. Wtedy kostka ma 5 pinów. Jeżeli wycieraczka ma 4 piny to nie ma drugiej prędkości. http://obrazki.elektroda.net/10_12032828...
Gałka wygląda na tempomat, choć to może być tez regulacja prędkości pracy wycieraczek.
Bardzo dziwna sprawa bo jak wytłumaczyć działanie wycieraczek na najwyższym biegu, jeżeli byłby silniczek zepsuty to na logikę przestały by w ogóle działać. Może jest tam jakiś przekaźnik, który steruje prędkością wycieraczek.
Przełącznik - to dźwignia od zmiany prędkości wycieraczek.
Do testera serw musiał byś mieć jeszcze serwo. Lub, czy można użyć do huśtania huśtawki mechanizm wycieraczek z regulatorem prędkości. Z góry thx za odpowiedzi. Można, ale trzeba to zrobić umiejętnie, jak pisałem powyżej
W tych siłownikach z silnikami od wycieraczek , dla zwiększenia prędkości miałem zastosowaną przekładnię z zębatek od podnośnika poloneza, coś na wzór tego ze zdjęcia kolegi Neo-k.
Może całkiem pokusić się o zrobienie czujnika deszczu i dostosowywanie prędkości wycieraczek do opadów...?
Sprawdź czy jak ruszysz ręką to próbują pracować (zrób to na najszybszej prędkości) jak próbują to zatarte są tulejki ślizgowe pod ramionami wycieraczek. posłuchaj czy słychać przekaźnik o czasówek.
Wycieraczki działają z normalną prędkością, natomiast gdy przygasa tablica coś cyka i wówczas wycieraczki tak jakby się zawieszają, postaram się nagrać filmik przy okazji.
Są awaryjne? Ponadto, czy wszystkie prędkości wycieraczek znikły, czy np. chodzą tylko na maxymalnej prędkości? Jeśli są awaryjne, a wycieraczek nie ma wcale, to masz problem z połączeniem pomiędzy kostką do wyłącznika wycieraczek a tablicą z bezpiecznikami, tzn z tyłu za tablicą.ewentualnie tablica bezpieczników ma wewnątrz otwarty obwód.
Na 1 stopniu są wycieraczki czasowe zobacz czy masz przekaźnik wycieraczek czasowych na 2 jest pierwsza prędkość a na 3 druga prędkość
Oprócz najszybszego biegu (czyli czasowe i wolne) wycieraczkami steruje VIC unit.Najszybsza prędkość jest bezpośrednio bez żadnego sterownika- czyli konwencjonalna elektryka.
Ale wycieraczki wraz z róznymi prędkościami działa
Wygląda na brak powrotu wycieraczek. Niezbyt dokładnie opisałeś. Poi co można wnioskować trzy uszkodzenia. Styki na silniku wycieraczek, uszkodzenie wiązki, uszkodzenie przekaźnika wycieraczek. Do wyboru. Jeśli na pozycji drugiej, stała praca wycieraczek z wolniejszą prędkością, masz te same objawy, pod uwagę należy wziąć uszkodzenie przełącznika wycieraczek....
Szczotki są 3, jedna od 3 biegu, druga od 1 i 2. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17... nie działa 1 wolny bieg i 2 szybszy bieg Nie prawda. 1 i 2 mają taką samą prędkość.
Może to być wina przełącznika zespolonego - należy przemierzyć miernikiem przejścia,może to być wina również sterownika pracy wycieraczek jak również wina silniczka.To,że działa on na 3 biegu nie znaczy,ze jest sprawny.Do biegu wolnego ma inne uzwojenie.Wówczas też może nie działać praca przerywana,ponieważ jest ona realizowana z biegu wolnego.
Nie przesadziłeś trochę z tymi obrotami? Nie wiem ile taki silniczek ma, ale 2600 obrotów na kilkadziesiąt watów silnika to wydaje mi sie troche za dużo. Proponuję sie upewnić.
prędkość będzie ta sama jakbyś tam nie ustawił to jest do ustawienia czasu pomiędzy cyklami bo dotyczy to czasówki (większy odstęp czasowy między kolejnym ruchem wycieraczek lub mniejszy)
ale silnik od wycieraczek pracuje tylko w jedną strone
Witam! A wiec z przełącznika wychodzi sygnał na BCM znajdujący się w przestrzeni ściany grodziowej w okolicy dzwigni sprzęgła. Następnie wysyłany jest do FCM. alminiowy prostokąt przy skrzynce bezpieczników pod maską silnika (okolice akumulatora) W skrzynce bezpieczników znajdują się przekażniki odpowiedzialne za prędkość pracy wycieraczek. Zacznij...
Witam. Problem z radiem faktycznie dotyczył źle wcyśniętej, luźnej kostki. Problem usunięto. Jeżeli chodzi o wycieraczki to rozmawiałem z fachowcami i potwierdzili, że w szaranach może coś takiego występować jeśli jest czujnik deszczu, który automatycznie reguluje prędkość wycieraczek.
Witam. Po kilku dniach nieużywania auta rozładował się akumulator. Sprawdziłem pobór prądu na postoju - po kilkunastu minutach ok 180mA. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - bez zmian. Po wyjęciu przekaźnika K5 pobór prądu spada do około 30mA. Przekaźnik sprawdzony zasilaczem sprawny. W momencie wkładania przekaźnika w swoje miejsce słychać że się załącza...
Co do VIS: Napięcie zasilania Napięcie zasilania jednostki sterującej przekroczyło 30,5 V. Podczas pracy alternatora mógł zostać odłączony akumulator. Przy napięciu powyżej 30,5 V dostępne są tylko następujące funkcje: Światła mijania, światła postojowe, przekaźnik 21, światła hamowania, kierunkowskazy, wycieraczki szyby przedniej (niska prędkość)....
Nie działa mi regulator prędkości wycieraczek (INCOR PF126S)- na obu biegach działają z jednakową prędkością. Może ktoś wie który z elementów w/w regulatora najczęściej się uszkadza? Mam zapasowy regulator INCOR PF126P ale ma inne wyprowadzenia - może ktoś zna oba typy i pomoże mi przy ich zamianie.
no właśnie silniki od wycieraczek mają małą prędkość.. a jakiś silnik indukcyjny z przekładnią i sprzęgłem byłby wg mnie najlepszy
Silnik z wycieraczek średnio się nada, bo trzeba regulować prędkość, a taki nie radzi sobie z tym za dobrze.
Wycieraczki z regulowaną prędkością pracy :) Jak nie pomacam to nie będe wiedział co mogło się zepsiuć :( Masz schemat powinieneś dojść co i jak.
spoko dzięki. tylko jeszce jedna rzecz. jak przekaźnik włoże dtylko do połowy to mi chodzą dwie prędkości wycieraczek tylko nie czasówka. to też może być wina przełącznika??
W Passacie taki przypadek miałem,tam do wymiany był przekaźnik wycieraczek. Dochodzi tam sygnał prędkości auta i on słabo na niego reagował..
Czy będzie się obracać wokół własnej osi? Może cięgno na mimośrodzie? I silniczek do wycieraczek samochodowych? Tani z przekładnią, prosta regulacja prędkości?
Witam auto jak w temacie , po włączeniu zapłonu cały czas chodzi wycieraczka. Błąd B3793 Obwód wyboru prędkości pracy wycieraczek przednich( sygnał zbyt wysoki) Wycieraczka chodzi nawet jak jest wypięta manetka. Moduł komfortu podmieniony/ bez zmian Przekażniki sprawdzone Następnym problemem w tym aucie jest ładowanie skacze z 13 V do 14,40 i cały czas...
Zanim rozłaczyłem złącza zrobiłem zdjęcie aby później przy łączeniu nie pomylić. Problem ten nastąpił dopiero po rozłączeniu wtyczek. Muszę dodać że nawet przekaźnik prędkości wycieraczek przy kierownicy nie działa ani spryskiwacze.
Właśnie o tym napisałem koledze wyżej. Ja Ci nie napisałem co jest na 4 pinie tylko że na 1 i 9 masz sterowanie wycieraczek w zależności od biegu/prędkości.
błędy na desce to ESP/ASR Ja bym od tego zaczął. Dlaczego? 1.Bo złacza czujników i pompa są w zasięgu karchera myjącego silnik 2.Bo sygnał prędkości idzie do: - wspomagania - wycieraczek - poziomowania ksenonów BSI zostawiłbym na deser - przecież jest w kabinie i woda mu raczej nie zaszkodziła. Tak więc podepnij komputer, sprawdź błedy ESP/ASR i zobacz...
W mercu 190 2.5TD `88 wycieraczka dziwnie się zachowuje, działa tylko na pierszej prędkości i jak naciśnie się spryskiwacz. Jeśli ustawię na 2 lub 3 prędkość to nie działa, nawet jak wcisnę spryskiwacz. Co to może być uszkodzone ? Styki czy układ sterowania ? Gdzie go szukać ?
moze warto zmienic cala manetke ?
Witam zgadza się są dwie prędkości silnika od wycieraczek jeżeli się nie mylę to obudowa zewnętrzna jest połączona z masą i według potrzeb kolegi albo szybsze obroty albo wolniejsze jak kolega rozbierze silnik prędkości są uzyskane przez przesunięcie szczotko trzymacza pozdrawiam Robert.
Odgrzewam temat (nie wiem czemu temat przegapiłem). Powyższe jak rozumiem opisuje element nr 71. A jaka jest rola zacisków F i C silniczka wycieraczek (element nr 154) i co oznacza przerywana kreska pomiedzy silniczkiem a zaznaczonymi stykami? Zacisk D to "podwójna prędkość wycieraczek"?
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora.
Witam, proszę o pomoc z moim peugotkiem.. wersja 1.4 HDI wyposażona w automatyczne wycieraczki, po uruchomieniu auta na ekranie dostaję komunikat auto wipe faul, co ciekawsze przy próbie uruchomienia wycieraczek ręcznie działają ale nie do końca. Otóż nie ma regulacji 1-2 po prostu jak się je włączy machną 4 razy i zatrzymują się gdzie im się spodoba,...
Kolego, wyczep wtyczkę sterowniak silnika i zobacz, czy piny nie śpiewają "zielono mi". Sam nie wiem którędy tam sie woda dostaje. Woda tam się dostaje przez zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, zalejesz 3, 4 litry i podczas hamowania idzie przez nieszczelny korek wprost na wiązkę komputera. Objawem jest m.in właśnie zły odczyt prędkości na zegarze,...
Wstawiałem w sklepie nowy przekaźnik 19 w to samo miejsce gdzie wyciągnąłem ten przekaźnik. Styki wyglądają dobrze. Nadal brak czasówki i pierwszego stopnia prędkości wycieraczek. Jóż mi ręce opadają. Nie mam pojęcia co jeszcze sprawdzić :cry:
Witam. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć mi czy istnieje jakiś mechanizm/silnik którego możnaby było użyć na wzór wycieraczki od samochodu. W takim sensie że jest guzik, bądź pilot który ma powiedzmy 3 różne tryby wolny, szybszy i najszybszy i uruchamia "coś" co zmienia swoją pozycję właśnie jak wycieraczka, rozpędza się, zatrzymuje w pewnym momencie i...
jest to fabryczny feler tych wycieraczek w Golfie Mk4, zaciera się ich mechanizm. U niektórych objawia się to zmniejszeniem prędkości ruchu tych wycieraczek a u niektórych totalnym ich zastojem. Jest na internecie fotoporada regeneracji tego mechanizmu. Jak zainteresowany będzie zdesperowany to znajdzie tę fotoporadę. Nic więcej nie mam do dodania....
Na silniku wycieraczki masz piny : 2 kabel czarny plus po zapłonie 4 kabel biały czarny to masa 1 biały prąd po przekaźniku do pozycji zero 3 żółty jedna prędkości 5 niebieski druga prędkość Coś kojarzę że ten przekaźnik jest za włącznikiem wycieraczki.
Poradziłeś sobie z tematem? Mam takiego po liftingu, silnik na lin widzi pozycję manetki i cały czas prędkość mała na silniku wycieraczki a ten nie pracuje. Podmieniony silniczek wycieraczek i bezpieczniki ok. Brakuje mi schematu gdzie w uch przychodzi.
proponuje abyś przemyślał zastosowanie przekładni ślimakowej , odpadnie problem z trzymaniem silnikiem ustalonego położenia , myślę że napęd wycieraczek powinien dobrze spełnić to zadanie oczywiście przy takim rozwiązaniu zyskasz na sile , ale spadnie prędkość poruszania się
https://obrazki.elektroda.pl/8569080900_... Witam posiadam fiata 126p Bis dokupiłem regulator prędkości wycieraczek typ RPW126. Potrzebuje pomocy jak podłączyć ten regulator do oryginalnej instalacji. Ma może ktoś schemat z objaśnieniami elementów?
Ty masz już wycieraczki czasowe :D Tyle że ze stałym interwałem czasowym, ustalonym przez producenta. Na schemacie masz element opisany jako: obwód przekaźnika przerywanej pracy, to usuwasz i w jego miejsce montujesz ten od malucha. W ten sposób w pierwszym położeniu manetki, zamiast tego co było, będziesz miał regulację czasową. A najwyższą prędkość...
Witam, szukam pomocy w prawie problemu z działaniem wycieraczek przedniej szyby w mercedesie W221 4matic 3dci z 2008roku. Problem polega na tym że po włączeniu trybu automatycznego działania wycieraczek z początku wszystko działa ok ale po jakimś czasie wycieraczki zaczynają dziwnie pracować, mimo niewielkiego deszczu pracują prawie bez przerwy. W czasie...
Witam! Jeżeli strumień magnetyczny jest stały to nie ma różnicy, czy model uwzględnia zmianę strumienia czy też nie. Modele silników z możliwością zmiany strumienia buduje się po to, aby można było badać zachowanie silnika w II strefie regulacji prędkości obrotowej (regulacja prędkości obrotowej "w górę"). Pozdrowienia Jan
Schematów muszę poszukać bo Seicento nie mam od ponad roku więc nie pamiętam nigdzie je miałem. Ze swojej strony to poderzyj jaką masz wersję spryskiwaczy. A z silnikiem od wycieraczek o coś kojarzę że były właśnie wersje z 2 bądź 3 prędkościami i u mnie był zmieniany silnik albo manetki, nie pamiętam już. Dodano po 12 Dobra znalazłem schematy. Strona...
Witam Zakupiłem silnik do wycieraczek (do szyb), chcę go zamontować w łodzi. Silnik ma dwie prędkości oraz powrót do pozycji "0" wycieraczki. Potrzebny zatem jest przełącznik 3 pozycyjny ale 3 obowodowy. 1 obwód to powót do pozycji "0" i zarazem wyłączenie wycieraczki, 2 obwód to pierwsza prędkość i 3 obwód druga prędkość. Nie mogę znaleźć takiego przełącznika,...
Witam opis jak w temacie, nie działają wycieraczki oraz światła. Mianowicie problem polega na tym, że w wartościach rzeczywistych gdy zmieniam manetką światła lub prędkość wycieraczek to UCH widzi ta zmianę, a z światłami lub wycieraczkami nic się nie dzieje. Drogowe, mijania, pozycyjne, przeciwmgielne, bez różnicy. Jedynie kierunkowskazy działają....
Być może nadały by sie jakieś silniki z wycieraczek z jakiś aut ciężarowych,ale o takich prędkościach możesz zapomnieć stosując silniki z wycieraczek(zły stosunek przeładni)
Informacje na ten temat masz tutaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic92... W szczególności post #3 który napisał Stary Brat Ogólny schemat elektryczny wycieraczek z dwiema prędkościami. Pin od styku położenia wału, jest często połączony wspólnie z pinem od szczotki silnika. Wtedy kostka ma 5 pinów. Jeżeli wycieraczka ma 4 piny to nie ma drugiej...
Jadę sobie samochodem i nagle włączyły mi się wycieraczki przednie i tylna. Nie ma możliwości ich wyłączenia (jedyna jaka była to wyjęcie bezpiecznika). Objawy są następujące: 1. Jest możliwość zwiększenia szybkości pracy wycieraczek przednich przez włączenie ich na 2 prędkość. 2. Tylna wycieraczka pracuje non-stop, pomimo że normalnie takiej możliwości...
Nie jestem pewien, ale z tego co widzę na tym zdjęciu, to ten silniczek ma jedną prędkość obrotową.
Witam. Mój problem jest taki że wycieraczki przednie nie działają. Działa tylko prędkość najszybsza a wolna, średnia i przednie ze spryskiwaczami nie reaguje na nic. Spryskiwacze dają płyn. Sprawdziłem bezpiecznik od wycieraczek- dobry jest. Za wszystkie pomocne odpowiedzi dziękuję.
Tutii56 napisz jak naprawiłeś usterkę, mam ten sam problem. Nawiew prawie wcale nie działa, a zmieniając prędkość 12345, wycieraczki działają coraz szybciej. Dziś właśnie odkryłem że jak siłą zatrzymam działanie wycieraczek wtedy nawiew zaczyna poprawnie pracować. Bezpieczniki wszystkie OK. Pomocy. peterv(at)10g.pl
Przekaźnik zespolony nie bierze udziału w pracy wycieraczki jeżeli jest ona ustawiona na pracę ciągłą (prędkość wolniejsza lub szybsza) Prąd idzie bezpośrednio z dźwigienki pod kierownicą. Jak nie wierzysz to wyjmij przekaźnik i załącz wycieraczkę.
Poszukuję jakichkolwiek informacji na temat tegoż tyrystora. Przejrzałem katalogi i nic nie znalazłem. Chodzi mi mianowicie o to jaka nóżka to bramka, max. prąd itp. Tyrystor ten pracuje w układzie regulacji prędkości wycieraczek do 126p i uległ uszkodzeniu. Chciałbym naprawić ten układzik. Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Czyli moja robota nie poszła na marne. Problem chyba jednak istnieje gdzieś w alternatorze bo przy dodawaniu gazu nie ma poprawnej regulacji napięcia... A po drugie po odpaleniu silnika muszę dodać gazu aby wycieraczki zaczęły pracować z normalną prędkością. Co to są objawy?
Witam, jak w temacie, po wymianie akumulatorów wycieraczki przednie zaczęły wariować. Po przekręceniu kluczyka, albo odpaleniu silnika wycieraczki włączają się na najszybszą prędkość i nie da się ich już wyłączyć. Przyczyna nie leży w manetce, odłączyłem ją i wycieraczki dalej się włączają. Pod maską w skrzynce bezpieczników jest przekaźnik od wycieraczek...
Witam. Przeglądałem starocie i znalazłem parę prostych układzików z zastosowaniem tyrystorów - więc przesyłam - może kogoś zainteresują chociażby w celach edukacyjnych. 1. Betransformatorowy zasilacz sieciowy. 2. Układ do ładowania akumulatorów. 3. Regulator prędkości wycieraczek samochodowych. Jeszcze jeden: Uniwersalny układ ładowania akumulatorów...
ale w tym przypadku jest inaczej bo nie jest to mechanizm który ma jedno stałe zasilanie i drugie, które ma powodować przesunięcie się z pozycji parkującej, tak było w starych typach wycieraczek. Tu jest 4 przewody czyli: masa, zasilanie dla pierwszej prędkości, zasilanie dla drugiej prędkości, cienki przewód sygnałowy.
Coś się pokopało w moim VW BORA . Na każdym biegu wycieraczki nie zmieniają prędkości . Cały czas chodzą powoli , niezależnie jak ustawię dźwignię . Zaczynam podejrzewać przekaźnik , lub ewentualnie zwarcie na masę , chociaż wtedy pewno wogóle by nie działały . Wybiłoby bezpiecznik . Podrzućcie jakieś pomysły . Może kogoś trapiły już takie problemy...
Masz tam czujnik deszczu, wycieraczkę można włączyć w tryb prędkości zależnej od opadów itp ? wyposażenie masz takie jak Niemiec sobie zażyczył więc przyjrzyj się mu, ja tu widzę problem bliżej przełącznika niż silniczka. Najlepiej zczytać CarConfig żeby wiedzieć co masz na pokładzie i błędy przy okazji może jakieś będą.
Jeszcze napisz która to meganka i zaczynamy imprezę.
Cześć. Problemem są cały czas pracujące wycieraczki, Stało się to po wymianie BSI 966405908002. Konfiguracja pojazdu w BSI zrobiona na wyczucie. błędów nie ma. Kluczyki zaprogramowane. Na podglądzie wartości rzeczywistych widzi stopnie pracy przełącznika, natomiast szybkości pracy nie zmienia. w wartościach rzeczywistych wycieraczki pracują z wolną...
Dzięki!! To raczej sterownik czasu nie jest... to wycieraczki reflektorów, więc mają jedną prędkość. Czy może to być jakiś kondensator, który dodaje na moment mocy silniczkowi by ruszył całym mechanizmem? wojtek
Z tego co widziałem była jedna prędkość wycieraczek, ale w przełączniku była jeszcze dioda, ale nie działała. Przełącznik typu 0-1. Wszystkie wyprowadzenia starego wyłącznika są podłączone tak jak pokazałem na rysunku. Nic nie wisi. Nie mam tylko pewności czy dobrze pokazałem te przejścia przy starym przełączniku, ale dopiero wieczorem będę mógł to...
prędkość silnik wycieraczki prędkość prędkość sprinter wycieraczki schemat
otwieranie klapy focus rozmagnesować magnes peugeot wymiana akumulatora
styczniki czujniki kupie styczniki czujniki kupie
Brother MFC-L8690CDW - Jak przeprowadzić cykl czyszczenia? Antygrawitacja: Teoria i Zastosowania w Elektronice