Pasuje.
Wg mnie te nawinięte cewki to jakieś filtry by np radio nie wzbudzało się w głośnikach przy pracy silnika wycieraczek .
Nie dasz rady wykonać takiego podłączenia bez odseparowania masy silniczka. Sam przełącznik potem to pestka. Obroty lewo i prawo uzyskujesz zmianą polaryzacji na zasilaniu silnika. Z racji odciążenia styków przełącznika, konieczne będą dwa przekaźniki.
Usterka typowa jak dla wszystkich tylnych wycieraczek, wiązka, silniczek, mechanizm
Oryginalny zasilacz daje stabilizowane 12V pod warunkiem, że obwód 5V jest obciążony.
Dotknij ręką czy podjedziesz aby dać nakrętkę.Śrubkę po nicie zawsze da radę w dziurkę włożyć😅
Silnik tylnej wycieraczki ma mniejszą moc i jest jednobiegowy .
Z tego, co opisujesz kolego to masz uszkodzony albo sam silniczek wycieraczek, albo regulator pracy wycieraczek, są podobne objawy w jednym i drugim, silniczek znajduje się pod podszybiem przy całym mechanizmie, a regulator jest zamontowany na silniczku.
Od strony szyby (z zewnątrz) masz jeszcze nakrętkę.
Blokada silnika powinna spowodować spalenie bezpiecznika. Jeśli tak się nie stało, to znaczy że jako "zabezpieczenie" zadziałał inny element obwodu. Najdelikatniejsze są tutaj wyłącznik zespolony i przekaźnik wycieraczek. Od nich zacząłbym sprawdzanie.
Witam. 1.Odłącz kostkę od silniczka wycieraczek. 2.Włącz wycieraczki - jeżeli bezpieczik uległ spaleniu to usterkę masz gdzieś w przewodach (prawdopodobnie zwarcie) Jeżeli bezpiecznik "ocalał" to uszkodzenie masz w silniczku wycieraczek. W tym przypadku zdemontuj silniczek i poszukaj przyczyny. I jeszcze jedno (powinno być na początku), sprawdź czy...
Śniegu pozbędziesz się ogrzewając antenę. Albo fabryczne albo samodzielnie łatwe to do zrobienia. Takie rzeczy w ubiegłym wieku się robiło...:) Najprostszy "patent" to kilkadziesiąt rezystorów 2W przyklejonych czerwonym silikonem od tyłu anteny. Żadnych mechanicznych elementów. W razie potrzeby wystarczy podłączyć napięcie..;))
A czy nie prościej jest zmierzyć czas np. 10 wahnięć wycieraczek i policzyć zęby przekładni ? :roll:
Tu potrzeba kolegi Elektrit bo tego problemu bez jego pomocy nikt nie rozwiąże. Jedyny fachman od rzeczy beznadziejnych.
Nie czysto mechaniczne rozwiązanie. Ten trzeci przewód.
http://obrazki.elektroda.pl/4878605700_1... Zabezpieczenie jest z przodu i wybijasz ośkę razem z zębatką.P
Im większy akumulator, tym na dłużej starczy. Po prostu na duży zapas "mocy". Jak nie wierzysz to weź wentylator z zasilacza komputerowego na 12V i podłącz go. Zobaczysz czy się spali.
Zazwyczaj silniczki maja 3 kable Podłączysz masę gdzieś do kabiny + po kluczyku do silniczka bezpośrednio [stacyjka zacisk 45 lub 15] i do jednego z pinów np przez przełącznik lampki nocnej Tak że po wyłączeniu klawiszem silniczek będzie się zawsze zatrzymywał w bocznym położeniu Zasilanie należy puścić przez bezpiecznik ze względów bezpieczeństwa
obudowa tak
Silniczek wycieraczek był jeden, nie było kilku wersji. Jeżeli mówili o pinach to nie o ich licznie, tak żebyś musiał je zliczać, a kształcie, np wąskie, szerokie, itp. Ale jak pisałem-tam był jeden typ silniczka.
Ja miałem raz taka przypadłosc w seiczaku. satło się coś takiego ze wycieraczki działały tylko przez chwile a potem wogóle. szczerze przyznam ze trzaba miec sporo cierpliwości zeby to rozebrac no i sporo czasu! Cały ambraas twkwi w sumie w tym ze trzeba wyciągnąc silniczek, i przy tym sie trzeba nakombinować. Ale po jakiś czasiue sam do tego dojdziesz....
Tak więc nadal podtrzymuje zdanie o rewizji mechanizmu. Co do kierunku patrz post #2 :-)
Zatarty mechanizm i tyle, a może już spalony silnik.
Lub sam silniczek, dokładniej, brak impulsu spoczynkowego, wychodzącego z silniczka.
Straty - to zależy przede wszystkim od budowy i jakości wykonania transformatora. Transformatory toroidalne są to trafa o wysokiej sprawności i pobór prądu na biegu jałowym będzie mały (nigdy nie mierzyłem ale myślę że kilka mA). Pozdrawiam.
Potwierdzam niezawodność silniczka i przekładni od wycieraczek. Również używałem w bramie - bardzo pomocne i niezawodne. Siłą rzeczy musi to być przewidziane na ogromną ilość cykli.
Jak można zauważyć "te" ustrojstwo posiada trzy punkty mocowania, musisz je rozwiercić ponieważ to są nity aluminiowe no i oczywiście puźniej "te" ustrojstwo spowrotem zanitować, i do tego potrzebujesz jeszcze ściągacz by najpierw zdemontować ramie wycieraczki od zewnętrznej strony które przykręcone jest nakrętką na klucz nr. 13,
no właśnie też mi sie wydaje że jak odpycham no to ma tylna chodzić a tu nic słychać tylko spryskiwacz A widać chociaż coś z tego spryskiwacza czy tylko słychać? Z lewej strony klapy, u góry, jest gumowa osłona, taki wężyk. Odsuń go trochę i zobacz czy tam cokolwiek jest. Może była wymieniana klapa i nie chciało się komuś przeciągać kabli i wężyka;...
No niestety ta wersja nie ma czujnika w zamku :cry: P.S. Zrobiłem jeszcze "coś" ;-) zamiast zasilania do pompki spryskiwacza zasiliłem pompkę wtyczką od halogenów i o dziwo po włączeniu halogenów pompka zaczęła pracować i w momencie włączenia spryskiwaczów wycieraczki zaczęły pracować. :roll: :roll: :roll:
Golf IV to chyba to samo co Octavia 1. W Octavii sterownik tylnej wycieraczki jestt wewnątrz obudowy silniczka. (Numer silniczka 1J6955711C). Może ten temat pomoże: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Jak nie "zbudować" , to po prostu wymienić silniczek.
Przekazniki masz w silniczku wycieraczek. nie w bcm zobacz czy nie masz wypalonej kości przy silniczku
prawdopodobnie masz zatarty mechanizm wycieraczek ,odłącz go od silniczka (jedna nakrętka) i sprawdź czy można poruszyć wycieraczkami,przeważnie zacierają się końcówki do których przykręcone sa ramiona wycieraczek
Sprawdź raczej przekaźnik przy silniczku wycieraczki
Kolego mam ten sam problem od kąd wymieniłem mechanizm wycieraczek i silniczek mam wode na dywaniuku i nasiąka mi ta gąbka nad pedalem sprzęgła jak to rozwiązałeś ??
Według schematu tylna wycieraczka - nie ma przekażnika , jest układ elektroniczny w silniczku wycieraczki . Przewody ; czarny - +12V po zapłonie przez bezpiecznik nr. 32 (10A) brązowy - masa zielono/czerwony (INT) - podanie masy uruchamia wycieraczkę w trybie przerywanym . zielono/biały (WW) - dołączenie tutaj plusa bez zdejmowania masy z przewodu zielono/czerwonego...
Tez podejrzewałem ze winą może być jakiś przekaźnik. Posiadasz może schemat do tej instalacji wycieraczek?
ściągasz taki druciany pierścione zabezpiecający,podkładkę dystansową,nastepnie nakręcasz na gwint nakretkę M6 i nastepnie "jebudu" o podłogę (uderzaj w tą nakrętkę,nakręcasz ja po to aby nie splaszczyć gwintu). Jeżeli nie ruszy to od dołu chwytasz w szczeki imadła za tą przekłądne zebatą i wahadliwywmi ruchami starasz się rozruszać.
Witam. Obruszać i zsunąć, to chyba jasne. Na ośce jest zabezpieczenie /seger/, pod nim podkładka i uszczelka, nie pogubić.
Po tym numerze co ma silniczek na aukcji wychodzi mi że jest do drzwi skrzydłowych.
Podczas testowania spryskiwacza, przy podniesionej klapie płyn uciekał z obiegu i wyciekał w okolicy silniczka wycieraczki. W takim razie warto by było sprawdzić czy płyn nie znajduje się również w samym silniczku.
Samochodowy silniczek od wycieraczek.
Jedna z trzech blaszek w silniczku wycieraczek podwinęła się i robiła zwarcie, silniczek wymieniony wycieraczki działają.
Zafira B - wycieraczka tylna na powrocie zatrzymuje się i buczy silniczek tej wycieraczki, przy "pomocy ręką " wraca
piotrek22101 Dobra no jeśli wycieraczki dają taki opór to wymienic wycieraczki? Najlepiej kupic silniczek i zobaczyć a jak to nie pomoże to przyczyną jest zwarcie w samochodzi, tak mi się wydaje xd Dodano po 3 Aleksander_01 Ziomuś nie chce za bardzo grzebać przy tym silniczku bo się nie znam, no co a jeśli silniczek jest dobry i przyczyna to zwarcie...
W białej kostce w skrzynce na podszybiu (pod silniczkiem wycieraczek), tam masz pin do czujnika pedału sprzęgła https://obrazki.elektroda.pl/3938655900_...
Sprawdź przewody w przelotce miedzy karoserią a klapa, przewody lubią się tam łamać.
Sprawdzałeś stan przewodów w gumowej harmonijce u góry klapy? Bardzo często w rezultacie otwierania/zamykania klapy, w tym miejscu pęka izolacja żył i przewody przełamują się. Z powodu zwarć do masy masz choinkę w światłach oraz brak prawidłowego działania wycieraczki (przerwany jeden z przewodów zasilających silniczka wycieraczki).
Witam. niestety jak juz wspomnial kolega powyzej zle zalozone ramie silniczka wycieraczek. Nalezy odkrecic ramiona wycieraczek (klucz podajze 13) , nastepnie zdjac oslone podszybia (zewnetrzna :) oczywiscie) , odkrecic silniczek i mocowania ramion silniczka pod oslona podszybia , odkrecic ramie ktore mocowane jest bezposrednio do silniczka i obrocic...
Podjedź do kogoś na diagnostykę. Wydaje mi się że 5A na wycieraczki to na 100% za mało więc albo masz zły opis bezpieczników albo źle patrzysz.
Witam mam takie pytanko: mam Omege 2,5 TDS 95 rok jak wlaczam wycieraczki to mam wrazenie ze ramiona przesowaja mi ise po szybie jakby z lenistwa jakby nie daly rady sa ospale i tak jest na kazdym zakresie...coz to moze byc....czy konczy sie moze silniczek, czy moze cos ze stykami??? prosze poradzcie, zblizaja sie dni deszczowe i nie tylko a tu one...
Witam. Silniczki wycieraczek są skonstruowane w ten sposób że na osi mają specjalny garbik , który po wykonaniu obrotu rozłącza obwód. Oprócz tego mają jeszcze styki podtrzymujące (praca ciągła). Musisz wymontować silniczek z auta i rozebrać go. Podejrzewam tak jak mój przedmówca że masz uszkodzony jeden ze styków. Da się to naprawić. Pozdrawiam
1. Silniczek by wytrzymał - ale z taką zębatką jak oryginalna - co i tak odpada - bo z prostego wylicznia wynika że na minute przeciągnąłby 1,2 m bramy - czyli z całą męczyłby się z 5 minut :) 2. Co do postu wyżej - jedyna zaleta 12 V to możliwość podpięcia 1 akumulatora samochodowego ( bo żelówek 6V i tak trzba baterię z kilku składać). Zauważ że wszystkie...
Budżet max 20 zł. Silniczek do wycieraczek może być nawet Polonez, ok 50-60 rpm.
Musisz sprawdzić czy pojawia się napięcie na silniczku wycieraczek po włączeniu ich na pierwsze pozycję. Możliwe, że uszkodzony jest włącznik. Zacznij od sprawdzenia tego
Posprawdzaj masy przy module, znajduje się on koło silniczka wycieraczek i sprawdź styki wiązki na aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
Czy za wolną pracę wycieraczek w każdym z położeń manetki może odpowiadać uszkodzony silniczek? A może to korazja ośki?
Może być że nie współgra pokrywka z stykami.
WITAM, czy udało się rozwiązać problem? Jaka była przyczyna jeśli się udało i koszty naprawy Mam taki sam problem, nie działają mi wgl przednie wycieraczki. Pozdrawiam.
Poszukaj na OLX-ie, takie silniczki (do wycieraczek) są od "za darmo" do kilkudziesięciu złotych. Bezpieczniej jest bawić się z silniczkami na 12V - do ich zasilania wykorzystasz zasilacz "komputerowy" typu AT, do dostania za czteropak żywca ...
Problem rozwiązany. Winowajcą okazał się przewód sygnałowy łączący BCM z silniczkiem wycieraczek. To połączenie zielono-brązowego przewodu z różowej kości X6/16pin i 4 pinu wtyczki silniczka.
Częstą awarią jest uszkodzony wirnik silniczka.
witam prawdopodobnie zatarły sie tobie wycieraczki odepnij je od silniczka i sprawdz czy luźno chodzą najcześciej zacieraja sie w tulei
Wydaje mi się, że mechanizm powrotu do pozycji startowej wycieraczek powinien być przy silniczku.
Wybić ośkę wycieraczki (tam jest na niej pierścień, który trzeba zdjąć) Manetka podaje masę na styki sterownika silniczka
W lewym silniczku wycieraczek jest sterownik, który odpowiada za działanie obu (w prawym silniczku też jest sterownik, ale jest on "slave"), komunikacja z silniczkami leci cyfrową magistralą lin z modułu BSI
Przekanik znajduje sie przy samym silniczku .
Jednym słowem wygląda że silniczek wycieczek zakończył swój żywot.
Może być problem z silniczkiem.
Silniczek wycieraczek ma trzy styki: masa-czarny przód-żółto pomarańczowy tył-zielono pomarańczowy Tył spryskiwacza jest bezpośrednio zasilany z przełącznika. I z tego samego źródła co tylna wycieraczka. Zacznij od sprawdzenia napięcia przy silniku spryskiwacza.
To nie tranzystor, a umowne oznaczenie bloku elektroniki. Tu masz oznaczenia: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... A niżej w wątku, który przytaczasz masz wyjaśnione, jak to pracuje.
Wygląda na sterownik siłownika (obrotnicy) do anteny satelitarnej, silniczek od wycieraczek, śruba i kręciło to talerzem prawo-lewo, sterowanie albo z przycisków, albo z pilota
Witam . Do silniczka powinna dochodzić masa (jest bo silniczek pracuje chociaż skokowo). Powinno być zasilanie stałe (oczywiście po kluczyku). Napięcie w impulsie po włączeniu wycieraczki (gdyż pracują czasowo),to podstawowe warunki. Nastepnie należy sprawdzić ośkę czy nie zatarta,zardzewiała,czy lekko się obraca. Jeżeli pracuje skokowo to sprawdź styki...
Witam. Radziłbym rozebrać silniczek wycieraczek i jego sterowanie.
Masz cztery przewody do silniczka ; brazowy - masa niebieski lila - plus w momencie spryskiwania czarno zołty -plus po zapłonie bezp.27 zielono zołty - plus z wyłacznika sprawdz czego nie masz
Zmieniałem mechanizm wycieraczek, bo przegub z plastiku pękł. Wymieniłem mechanizm, lecz silniczek nie kręci. Przed podmianą mechanizmu ściągnąłem lekko obudowę styków i z powrotem ją docisnąłem. Zajrzałem jeszcze raz i zobaczyłem, że styki odpowiadające za zatrzymanie się wycieraczek nie odpowiadają położeniu na trybie, poprawiłem to lecz to samo -...
https://obrazki.elektroda.pl/7587777300_... Użyłem dwóch takich silniczków - jeden skręca koła, drugi zmienia biegi. Taki silniczek działa tak, że do pinu C podłączony jest na stałe biegun akumulatora (u mnie -). Jak podłączę drugi biegun do pinu A skręci w lewo, jak do pinu B - skręci w prawo. Drugi pin nie robi nic, więc oznaczyłem...
Włącz zapłon i wycieraczki, i słuchaj czy sam silniczek od wycieraczek działa, możliwe że spadło któreś z ramion od mechanizmu wycieraczek(na podszybju)
Krańcówka w silniczku kaput.
Obstawiam silniczek wycieraczek.
Silniczek masz zabudowany w zespole nagrzewnicy w środku w kabinie. Dostęp do niego jest o strony podszybia. Demontujesz ramiona wycieraczki i plastik podszybia.
Witam wszystkich Czy ktoś może mi zaznaczyć na zdjęciu gdzie jest sterownik na płytce i czy da się go wymienić jaki koszt? To jest silniczek wycieraczek. https://obrazki.elektroda.pl/1513580200_...
Ale w czym masz problem ? Zamontuj czujnik spowrotem i po problemie. Jest to włącznik dogrzewacza. Działa tak że zwiera swoje styki przy temperaturze poniżej 5 stopni. A umieszczony jest w pobliżu kostki silniczka wycieraczek.
Ale co ją popchnie w drugą strone? Ciężar rusztu. No ale już nie ważna bo zrobione na sztywno, z rozłączalnymi przegubami (oryginalny mechanizm wycieraczek).
prawdopodobnie nie działa styk położenia krańcowego piór wycieraczek. Jest on w silniczku,jak plastikowe koło slimacznicy. Przekaźnik czasowy nie dostaje sygnału aby rozłączyc obwód.
Witam Kolegów na forum. Otóż w mojej Corsie czas wycieraczek nie ma stałego cyklu tylko wycieraczki zatrzymują się w różnych miejscach. Co steruje czasem wycieraczek, silniczek czy przekaźnik? Jeżeli przekaźnik to gdzie on się znajduje? Pozdrawiam.
Nie możesz oddać wozu do warsztatu? Przy okazji powiem tak- wymiana silnika wycierania (któregokolwiek) w tym wozie, jak i w bliźniaczych to podłączenie pod tester, odczytanie nastaw starego silniczka i wpisanie w zamienny tych nastaw. Robi to nawet zakichany delphi w funkcji zespół centralnej elektryki->regulacje->wymiana silniczka wycieraczek. Ja...
Masz do naprawy silniczek wycieraczek, zapieczony na ośce.
Witam, szanownych kolegów, Pacjent to Peugeot 607 2005r. nie działają wycieraczki Co sprawdziłem: -po włączeniu wycieraczek wyświetla się na fisie że wycieraczki są włączone(więc przełącznik można wykluczyć) -nie dochodzi prąd do silniczka wycieraczek(silniczek sprawny) -bezpieczniki sprawdzone Został jeszcze przekaźnik tylko gdzie on jest w BSI przy...
Silnik powinien pobierać prąd wynikający z jego mocy. Nawet jak podłączysz ten silniczek pod akumulator samochodowy, który jest w stanie dać chwilowy prąd rzędu kilkuset amper to silnik pobierze np. 5A, które będzie wynikało między innymi przekroju i rezystancji jego uzwojeń. Prąd ten może się wahać w przypadku gdy silnik zostanie obciążony mechanicznie,...
Silniczek wycieraczek nie pływa. Skoda Fabia 3 1.0 benzyna 2017 r.
To raczej z wycieraczki tylnej szyby.
Witaj, przekaźników jest kilka, bezpieczniki są chyba dwa. Obrazki może pomogą. http://obrazki.elektroda.pl/6619771700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5646095000_1... Pozdrawiam.
Wyłącznik (przekaźnik) wycieraczek jest w skrzynce bezpieczników pod maską. Najprawdopodobniej jest uszkodzony (na 90 %). Jak wymiana nie pomoże to sprawdź mikrowyłącznik w silniczku wycieraczek i przełącznik zespolony bo w nim często wyrabiały się styki.
Nie próbowałem . A gdzie mam szukać tego przekaźnika ??? Czy on czasem nie jest zespolony na stałe z silniczkiem wycieraczek ??? Mam jeszcze takie pytanie czy silniczek wycieraczek CORSA C jest identyczny jak CORSY B ??
Spalony silniczek wycieraczki
Robin161 wskaż tę krańcówkę ... ... Jeżeli to masz to musisz rozebbrać przekłkadnęi i sprawdzić ślizgacze (najprawdopodobniej masz urwany ślizgacz od stałego plusa . Sam piszesz a nie wiesz o czym. To jest właśnie krańcówka. Czyli nic innego jak wyłącznik krańcowy powodujący zatrzymanie ramion wycieraczek w ściśle określonym położeniu. Usunięcie usterki...
dzisiaj zakładałem od suzuki baleno a wcześniej był od poloneza myśle ze jeszcze pare innych dałoby sie założyć
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Zatarł się mechanizm wycieraczek, więc może da się to jeszcze uratować. Tak dobrze myślisz, silniczek kręci do pozycji 0 więc dlatego pali bezpiecznik.
Orientuje się ktoś gdzie znajduje się przekaźnik odpowiedzialny za tylną wycieraczkę??? Silniczek dobry, kable w klapie nie przetarte, więc winny według mnie będzie ten przekaźnik. On jest chyba z jakimś układem czasowym???
silniczek wycieraczki silniczek tylnej wycieraczki silniczek wycieraczki polonez
głowica próżniowy bascom input bajty sonel pomiar uziemienia
falownik zeversolar falownik zeversolar
Magnum 201 MMA - Spawarka inwertorowa, funkcje i problemy Naprawa radia Unitra Diora: Diagnostyka i modernizacja