Niestety, z tego co wiem ta instalacja w niektótych regionach Polski jest mało popularna - może ze wzgledu na cenę. Z opisu przypuszczam, że kolega ma ten sam problem,który i ja miałem, to znaczy (ja to tak nazwałem) syndrom pierwszego przełączenia. Objaw ten wystapił u mnie jeszcze w okresie gwarancji i serwis z tym sobie nie poradził, a jak przy tym...
po wymianie filtra gazu srubka wolnych obrotów nie reaguje tylko skrajne pozycje albo gaznie albo takie niby dobre obroty ale nie za duże według niektórych reduktor można wyczyścić czy dam rade sam, musze cos wiedzieć? To zależy od twoich umiejętności
może reduktor i wtryskiwacze były tylko podczyszczane, anie dokładnie i profesjo nalnie wyczyszczone wykonujemy taką usługę najlepiej w europie prinsczyszczenie.pl warto przy okazji wymienić przewody gazowe od reduktora do filtra i od filtra do listwy wtryskowej można także dołóżyć dodatkowy filtr fazy lotnej
Nie piszesz jaka to jest instalacja. Przy takim wieku i przebiegu reduktor ma chyba prawo domagać się jakichś pieszczot. Skontrolowałbym reduktor, prawdopodobnie trzeba będzie wyczyścić środek i wymienić membrany, a przy okazji jak to wyżej nadmieniono sprawdzić szczelność układu ssącego łącznie z instalacją miedzy reduktorem a silnikiem.
W zestawie naprawczym spręzynek nie uświadczysz(takim za 65-70zł). Podobno istnieją droższe zestawy ale reduktor kosztuje poniżej 200zł wiec raczej nie ma sensu. Przy zakupie kup po prostu zestaw naprawczy do swojego reduktora ( dokładne oznaczenie). Po 60000 tysiacach spręznki powinny byc ok. Musisz go badzo dokładnie wyczyścić a potem porzadnie wyeglować...
Rozkalibrowany parownik i/lub wtryski LPG rozjechały Ci adaptacje w sterowniku benzyny. Valteki w miarę trzymają parametry przez 10-15tys. km, reduktor powinien wytrzymać bez regulacji przynajmniej 50 tys. km. Wyregulować/zregenerować reduktor, wyczyścić i skalibrować wtryski, a następnie wykasować adaptacje w ECU, pojeździć na benzynie przynajmniej...
zakładam iż mowa o III generacji więc rożdzielacz + reduktor mają takie astronomiczne ceny.jeśli ktoś ma smykałke do mechaniki można wyczyścić te elementy,zazwyczaj pomaga.
a czy te parametry Rc_inj oraz Off_inj nalezy zmieniac do 5 jednostek? ostatnio zaczęło bardzo mi szarpać, podejrzewam ze moze trzeba wtryskiwacze wyczyścić solidnie, na allegro się ogłaszają ze potrafią super wyczyścić, reduktor mam po regeneracji.
Ciśnienie pompy nie jest tak istotne ponieważ za nią jest reduktor ciśnienia którym regulujesz ciśnienie op na dyszy. Jak już wiesz op filtruje na 5 mikronów . Poza tym układ zasilania jak przy oleju opałowym zaopatrzony jest w szklany filtr siatkowy z odstojnikiem oraz filtr w samej pompie i nic się nie zatyka. Raz chciałem wyczyścić filtr z pompy...
Też posiadam Qubo 1,4 benzyna 8V z Tartarini, silnik PSA, niedawno wymieniałem reduktor na STAG AC r02, bo oryginał miał już przejechane 120tys i przeciekał, nie chciałem regenerować. Też mi szarpał na zimnym, nawet wyskoczył check engine. U mnie zrobiłem tak - regulacja luzów zaworowych( co 20-30tys ) - śruby, wymiana świec na irydowe do gazu(30tys),...
Witam. Na dole u podstawy palnika jest jeszcze takie okienko przysłaniane tulejką - do regulacji składu gaz/powietrze. Tam często zbiera się brud. Regulacja tego wymaga troszkę umiejętności. Ale wyczyścić cienkim pędzelkiem takim do malowania obrazów i wydmuchania nawet ustami zaopatrzonymi w słomkę do picia daje efekty. Ale wielkość i rozlanie płomienia...
Dość typowy problem. Instalacja gazowa Impco, filtr gazu z zaworem odcinającym sterowanym podciśnieniem w kolektorze. Na początek sprawdź czy po zakręceniu rozrusznikiem przycisk na środku reduktora robi się twardy (znaczy to że zawór w filtrze podaje gaz). Jak nie to rozbierz i wyczyść mieszalnik, reduktor i filtr. Jeśli membrany zmęczone życiem, to...
Opisywana instalacja to : Landi Rezo (system wtrysku ster. Elektronicznie LCS1) we Fiat brava 1,6 16V Czynność ta jest bardzo prosta i każdy z nas może ja wykonać (powiem więcej powinien wykonać gdyż oleista maź gromadzi się i zakłóca prawidłowe działanie reduktora ). Kiedy jest jej za dużo ? Kiedy zauważymy się że jakiś olej gromadzi się na reduktorze...
dobrze było by sprawdzić:czy nie czuć gazu po otwarciu maski,filtr gazu,czy jest dużo kondensatu w reduktorze-wyczyścić.odpala bez problemu?nie szarpie,ile spala gazu?
Trochę kiepsko bo te kotły mają 5 lat gwarancji (lub 7 kupione w promocji) ale pod warunkiem wykonywania corocznych przeglądów przez autoryzowany serwis. Jeżeli masz błąd e36 sprawa jest złożona z trzech rzeczy - konserwacja kotła (w tym zakurzone elementy i wymiennik), komin i gaz. Jeżeli wezwiesz serwis (możesz próbować w ramach gwarancji - najwyżej...
Witam Chciałem się was zapytać gdzie mam szukać zaworu koreczka z którego mogę upuścić olej który nazbierał mi się w Reduktorze z gazu bo jestem zielony i nie chciałbym ustawić za małej lub za dużej dawki gazu. Dodam, że na wolnych obrotach samochód chodzi mi jak traktor obroty spadają poniżej 800 RPM natomiast na benzynce jest OK. Wcześniej mechanik...
Jeżeli pojawiają się problemy z wolnymi obrotami, to proponuję: 1. Wyczyścić reduktor i zakupić zestaw naprawczy 2. Wymienić na nowy. Gromadzi się tam syf, co po jakimś czasie ogranicza pracę membrany i pojawiają się problemy. Regulacja może pomóc ale na chwilę. Zrób zdjęcie tego reduktora.
Mam pytanko gdzie w tym reduktotrze jest spust do wypuszczania węglowodorów,zanieczyszczeń z reduktora?I jak to zrobić najskuteczniej?
Witam. Powiedzcie mi gdzie w tym reduktorze spuszcza się syf, bo nie moge tego namierzyć. http://obrazki.elektroda.pl/4219183400_1...
Płyn wycieka prawdopodobnie koło krućcy
zamula ci sie reduktor i czpień elektrozaworu.należy wszystko pożądnie wyczyścić i będzie ok ewentualnie jedną małą gumke od iglicy trzeba wymienić bo puchnie i ogranicza przepływ gazu. dość częsta bolączka KME. POWODZENIA.
Dzisiaj pokusiłem się o wymianę uszczelek w powyższym reduktorze. Wydaje mi się, że wszystko poszło OK tylko miałem problem z wymianą membrany w pierwszej sekcji gdzie wchodzi gaz ze zbiornika. Wystąpiła sytuacja, że podczas skręcania obudowy tej sekcji sprężyna umieszczona wewnątrz obudowy naciska na membranę co powoduje jej zapadanie się do wnętrza...
Witam, Zamierzam wymienić reduktor tomasetto asterik 100hp na taki sam (w aucie zamontowany jest niezintegrowany i na taki sam chcę wymienić). Przy okazji chcę też wymienić filtr w elektrozaworze. Chcę to zrobić własnoręcznie, a jako że zbyt wprawiony w tego typu robotach nie jestem, chciałbym Forumowiczów prosić o pomoc. Mam w związku z tym kilka pytań....
Witam Wszystkich !!! Szukałem, szukałem i znaleźć nie mogłem... Dlatego pisze: Mam instalacje BRC Tecno na gaźniku w starym aucie Oplu Ascona. Chcę wymontować reduktor w celu wykonania jego regeneracji, ale do tej pory w moich przygodach z mechaniką nie dotykałem się instalacji LPG. Pytanie brzmi: czy mam najpierw cały gaz z butli wyjeździć i zamknąć...
Witam wszystkich na forum. Mam do was pytanie jak w temacie. Ostatnio od jakiegoś już czasu po przełączeniu na gaz samochód mi gaśnie na biegu jałowym. Dopiero jak się rozgrzeje do temperatury 70 stopni trzyma ładnie obroty. Dodam że na tym reduktorze przejechałem już 85000 km, co 20000 wymieniałem filterki. Pomyślałem że zrobie mu regenerację. Jak...
W reduktorze kme silver jest śruba imbusowa do regulacji ciśnienia w zakresie 0,9 - 1,7 bar. Czy wartość ciśnienia w tym reduktorze regulowana jest za pomocą wychylenia membrany, czy za pomocą wychylenia gumki w głowicy reduktora ?
Najpierw ogarnę to wypadanie zapłonu tak jak napisał to Karaczan. We wtorek za tydzień pojadę to ma mi facet wyczyścić reduktor i wtryski albo wymienić na nowe i zamontować filtr z odstojnikiem. A co do katalizatora to na razie zamontuje sobie emulator sondy żeby nie pokazywał mi sie check i jak będzie wszystko ok z wypadaniem zapłonu to dopiero sobie...
tylko po co zmieniać dobry reduktor na jakiś szajs może lepiej zmienić stację i raz na 10 czy 20 tyś go wyczyścić a nawet jak pisze mirek1179 że ma geniusa to i tak nie rozwiązał problemu.
Witam . Wymiana zestawu naprawczego pomoże , tylko czy to się opłaca bez myjki ciężko jest wyczyścić stary reduktor a jak zamontujesz nowy to wszystko ma działać poprawnie . Rzadko kiedy trzeba regulować ciśnienie na nowym . Pozdrawiam .
Reduktor warto wyczyścić bo FFC i FFL chyba wymieniłeś?
Jak kolega o tym czytał na lpg-forum to powinien tam trafić również na moją opinie na ten temat, podobną do tej powyżej. Co wtryskiwaczy - w megance mam instalację OMVL DREAM XXI N i wtryskiwacze chyba REG, a w corolli PRINSa z KEIHINami. Obie instalacje mają nawinięte ponad 100 kkm i z wtryskiwaczami nie miałem najmniejszych problemów. W Prinsie musiałem...
Wszystkim Państwu bardzo dziękuję. Wymieniony reduktor na nowy - problem rozwiązany. Dodano po 5 Problem rozwiązano poprzez wymianę reduktora na nowy. Starego nie udało się rozebrać i wyczyścić - totalnie zapieczony i było słychać jak puszcza wodę ponad nastwioną wartość.
Wyczyścić tłoczek elektrozaworu przy reduktorze. W tym celu zakręcić butlę lub odłączyć EZ w WZ, wypalić gaz z rurki na wolnych RPM (aż do zgaśnięcia), zdjąć cewkę EZ z reduktora i powinno dać się odkręcić korpus zaworu dodatkowo można delikatnie rozciągnąć sprężynkę tłoczka. Reszta jasna. Jak pomoże a raczej powinno to nowy reduktor lub regeneracja...
cześć wyczyść mixer (jest w filtrze powietrza) - trzeba go podrasować tzn. wkręcić srubkę do mixera tam gdzie jest od wolnych obrotów i z drugiej strony (tam gdzie przylega do przepustnicy) podszlifować, najlepiej dużo zebrać wiertarką ten rowek. mizer do tej gumy od filtra pow. potr. opaską samozaciskową. masz dobre wolne obroty bo gaz nie jest rozrzedzony...
trzeba kupić zestaw naprawczy : membrany , oringi , sprężynki .... rozebrać reduktor wyczyścić bardzo dokładnie, przemyć w benzynie ekstrakcyjnej i złożyć .
reduktor możesz wyczyścić sam, membrany (jeżeli nadają się do wymiany) kosztują ok.90zł - zaoszczędzisz ok.200zł
podobne objawy występują, gdy poziom cieczy w układzie chłodzenia samochodu jest za niski, co skutkuje niedogrzanym reduktorem wyczyść reduktor, to możesz zrobić sam, dobrze odpowietrz układ chłodzenia, uzupełnij płyn, to na początek, kosztuje Cię tylko pracę
Najlepiej by był jakbyś podał który to jest model, valvematic niby występował w tym najnowszym, ale dobrze by było to wiedzieć na pewno. Do takiego auta najlepiej by było założyć instalacje z wyższej półki, sobie założył bym Prinsa instalacja ma najlepsze wtryskiwacze jakie są dostępne, wielokrotnie widziałem auta z przebiegami ponad 300 tys km na gazie,...
Chodzi o to w jakich warunkach-okolicznościach występują usterki, które Cię niepokoją. W tym przypadku chodzi o to, czy ta usterka (gaśnięcie, szarpanie) występuje tylko na zimnym silniku przy przejściu na b->g, czy na ciepłym też, występuje stale czy okresowo, jakie są warunki temperaturowe na zewnątrz, itd. Na podstawie tych informacji czasami doświadczony...
3) jeśli mam wyjechanie ok polowy baku (toroid) auto jest bardziej zamulone i przy 140 nie ma już czym jechać - przełącza na benzynę. To spostrzeżenie wg mnie nie jest związane z ewentualnym stanem reduktora, przyczyna raczej tkwi w środku butli gazowej (toroidu). Jakaś nieszczelność między końcem ssaka gazu (końcówka przewodu gazowego przy dnie butli),...
Dzięki za rady odkręciłem po rozgrzaniu tą śrubkę z dołu ale wykapało tylko kilka kropli ,może trzeba rozebrać cały reduktor i wyczyścić jeśli tak to czym go czyścić czy można benzyną itp.
Spadki o 0,6 są zbyt duże. Przy takich spadkach znacząco zmienia się wydatek wtryskiwaczy. Sprawa druga niby Reg Fasty mają pracować stabilnie przy ciśnieniu 1,2 bara. Ale w praktyce optymalnie dla nich by pracowały przy ciśnieniu w okolicach 1,0 bara. Wróżę szybką ich śmierć przy ciśnieniu 1,7 bara. Swoją drogą muszą nieżle "prać" po załączeniu gazu....
Witam. Po ciężkich bojach z interfejsem na USB, który był uszkodzony,zakupiłem w końcu na RSa i przejściówkę. Nareszcie śmiga Jeśli ktoś jest w stanie podać mi jakieś przybliżone parametry ustawienia dla Mojego auta Vectra B 1,8poj. 116KM X18XEV Wyczytałem, że reguluje się na zasadzie prób i błędów, bo każde auto pracuje inaczej na tych samych ustawieniach...
Proszę praktyków o podpowiedź. Czy faktycznie reduktor jest się w stanie zużyć w takim stopniu, aby regeneracja adekwatnym zestawem naprawczym nie miała szansy powodzenia? Odpowiem nie jako praktyk, ale użytkownik, który sam taką regenerację przeprowadził na takim reduktorze. Nie widziałem tam takich elementów, których zużycie by dyskwalifikowało reduktor...
Według mnie reduktor trzeba skontrolować (rozebrać i sprawdzić) jak silnik pracuje niestabilnie i nie da się go skutecznie ustawić. Czasami wystarczy tylko wyczyścić (wymyć) w środku, a jak membrany są stwardniałe to trzeba je wymienić. Jak nowy reduktor mało kosztuje to lepiej go wymienić na nowy.
Witam !!! Problemem w tych instalcjach jest czesto sam reduktor po przejechaniu kilku dziesięciu tys. km dochodzi do zabrudzenia zaworka na wejściu do reduktora który sie zacina i powoduje sproblemy z ciśnieniem gazu. Od butli biegnie miedziny przewód do przodu pojazdu. Na koncu tego prżewodu jest wstępny filterek i zaworek elektromagnetyczny za nim...
Cześć, jestem użytkownikiem samochodu Peugeot 207 vti 1.6 z instalacją gazowa AG SGI 3 i reduktorem AC STAG R02 EL (oryginalnie był reduktor GFI/ Teleflex). Podzielę się informacjami, jak tanio naprawić tą instalację, może komuś się przyda. 1. Regeneracja starego reduktora GFI/Teleflex. Od razu lepiej o tym zapomnieć. Oryginalny zestaw naprawczy kosztuje...
Witam, Może ta informacja komuś się przyda: Posiadam Scenic 1.6 16V z instalacją "holenderską" montowaną fabrycznie prawdopodobnie AG DGI. Miałem podobny problem, przetłumaczyłem pytanie na holenderski i na ich forach znalazłem info, że przede wszystkim należy wyczyścić wtryskiwacz, a potem szukać dalej... U mnie czyszczenie wtryskiwacza + zmniejszenie...
pivkoo , reduktor można wymontować na parkingu przed blokiem, a rozebrać i wyczyścić nawet w kuchni na stole (jak żona pozwoli). Podgrzewanie wtryskiwaczy - uważam to za sztukę dla sztuki. Ogrzewanie reduktora miałoby większy sens, ale ogrzewając reduktor trzeba ogrzewać również ciecz przez niego przepływającą, a ta z kolei blok silnika. Policz ile...
a czy na nagrzewnicy powietrza masz zwór? Wtedy zamkniecie ogrzewania powino pomóc. Jeśli zamknięcie nagrzewnicy nie pomaga to znaczy ze reduktor ma za małą moc grzewczą do Twojego silnika.
Reduktor do regeneracji - zawalona jest smołą komora membranki podciśnieniowego uruchamiania reduktora. Chyba że nie jest to reduktor uruchamiany podciśnieniowo tylko elektrycznie ( ma elektrozawór z cewką na sobie), wtedy trzeba rozebrać ten elektrozawór i wyczyścić tłoczek.
Sprawdź silniczek krokowy co do obrotów... U mnie spalanie jest takie same 10l i nie schodzi niżej niż 9 l na 100km na LPG w mieście silnik mam 1,1 a auto fiata punto 1 z 97roku 5-cio drzwiowy. A mam pytanko do znachora... mam 2 auta na LPG w 1 jeżdżę 2lata i z reduktora ani kropli nie poszło "oleju(płyn-olej wiem ze coś się nazywa kondens...czy jakoś...
mam w astrze 1.6 bingo-m + reduktor tomasetto pływały mi wolne obroty, więc pokręciłem troszkę górną śrubą przy reduktorze i to wyregulowałem natomiast gdyby obroty pływały też na benzynie to warto wyczyścić silnik krokowy i gniazdo w którym on jest zamontowany
502799115 , nic nie piszesz co to za instalacja. Na mój nos to reduktor lub parownik, jak kto woli. Rozebrać wyczyścić w środku, ewentualnie przy okazji membrany wymienić jak stwardniałe. I dopiero wtedy brać się za regulację.
Dalej jest niskie. Przy pracy na benzynie zazwyczaj jest wyższe niż nominalnie o 0,5-0,8bara bo wtryskiwacze są zamknięte a nie ma innej drogi upustu ciśnienia zza parownika niż one. Przyjżałbym się elektrozaworom, nie zaszkodzi rozebrać i wyczyścić lub wymienić. O ile dostają zasilanie ze sterownika rzecz jasna. Jeśli z nimi w porządku to idąc dalej...
kolego manio123 to nie jest żadna "cudowna " rada , w celu potwierdzenia sposobu regeneracji proponuje telefon do Zavoli ,może i mądrzejsi to wymyślili ale nie wzięli pod uwagę polskich norm czystości gazu ,moc grzewcza owszem nieco spadnie ale bez przesady , niestety wymieniając reduktor na nowy problem powróci jak bumerang ,bo to jest właśnie bolączka...
Sam posiadam C5 FL 2005 roku z przebiegiem 330 tyś w tym prawie 100 tyś w lpg. Części do zawieszenia b. tanie bo robiłem prawie cały przód prócz hydro. A przy lpg zmieniłem reduktor i troche poprawiłem po innym gaziarzu i auto śmiga bez problemu na lpg. Wadą jak dla mnie jest brak 6 biegu bo wcześniej miałem 307 2.0hdi 136(at)160km i nadal mam 407 sw...
Witam. Mam mały problem z Fiatem Stlo 05r 1.9JTD auto przyprowadziłem uszkodzone, parę dni temu, walnięte po przodzie, silnik niby na chodzie ale po naładowaniu akumulatora nie odpala. Psikałem plakiem no i zapala. Po podłączeniu komputera wyświetla błąd p0191 wyczytałem, że to reduktor ciśnienia i chciałem wyczyścić ale przy rozbieraniu jak nie chciał...
Zauważyłem, że objawy te nie występują gdy odpalam auto na benzynie i jeżdżę tylko na niej, natomiast jeśli jeżdżę na gazie i gdy przełączę na benzynę to silnik się zalewa, gdy dodam mu mocniej gazu. Po dłuższej jeździe na gazie auto nie może odpalić na benzynie - trzeba się nieźle na męczyć by odpalało lub odpalać na gazie, nie dość że dodać lekko...
Witaj, Czy reduktor był już robiony (regenerowany)? U mnie przełączanie na benzynę następowało zawsze po spadku ciśnienia, a przyczyną był stan parownika. Po pierwsze, uszkodzona membrana, przepuszczała gaz wężykiem od podciśnienia, a po drugie radiator gazu był tak zapchany, że gaz w fazie ciekłej miał duże problemy, żeby się przedostać przez zaklejone...
wyczyścić reduktor butli reduktor obrotow reduktor reduktor obrót reduktor
schemat kombajn bizon usbasp fusebit silnik spalinowy zamontowanie pompy
Mercedes Citan – brak kierunkowskazów, wycieraczek i stałe światła mijania – BCM/UCH, manetki, korozja złączy RTC 2049 usterka w Scania - problem z SVS