Wieksza wydajnosc pradowa? wymienic alternator na inny
12V to napięcie znamionowe. 100A to znamionowa wydajność prądowa tyle że przy 14V. Z alternatora da się pociągnąć trochę więcej. Tyle że współczesne alternatory nie są konstruowane do max mocy ciągłej przez długi czas. A sprawność alternatora to jakieś 50% więc żeby wziąć z niego kilowat trzeba włożyć dwa.....
Wydajność alternatora nie zależy od obrotów. Od tego jest regulator napięcia w alternatorze. Powiedz, czy przy dodaniu gazu napięcie ładowania się zmienia
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska.
Renault Modus 1,4 ma alternator 14V/120A czyli 1680 W mocy maksymalnej. Renault Modus 1,2 ma alternator 14V/90A czyli 1260W mocy maksymalnej. Dane te a także dla innych silników można znaleźć w internecie. Oczywiście dla ciągłej , długotrwałej pracy nie powinieneś pobierać pełnej mocy. W sytuacjach awaryjnych jak najbardziej mógłbyś z takiego źródła...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
A jak można sprawdzic wydajność alternatora. Mam uniwersalny miernik jak go podłączyc
BO jak dodają kiper to powinni dodać alternator. A jak wydoi akumulator na zgaszonym silniku to ja nie chcę być wzywany do wypychania autka w błocie i szlamie i zapalania go na kable.
Prąd (wartość skuteczna)z jednego uzwojenia to około połowa całego prądu jaki alternator 3-fazowy oddaje za prostownikiem ps. Sówmiarka nie pokazuje przekroju w mm² tylko φ
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
To było dość dawno i nie pamiętam już... :cry: Ale zrób pomiary: Akumulator musi dostawać z alternatora napięcie 14,3 - 14,4 V. Jak pamiętam to spadek napięcia na kablach dochodził w 126p do 2V :!: I wtedy niestety prądu w akumulatorze brakuje bo jest niedoładowywany...
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
R=U/I. R-rezystancja U-napięcie I-natężenie. Biorąc pod uwagę wydajność alternatora w maluchu, podłączenie odbiornika o mocy powyżej 100W, czyli przy napięciu 12V ok 9A Czyli całkowita rezystancja grzałek nie mniejsza niż 1,3 Ohm. Jeśli chodzi o uzyskiwaną temperaturę, to będzie ona zależna od temp otoczenia więc jednoznacznie nie da się jej określić...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Tak tylko z małą różnicą. Uzwojenie musi być podłączone bezpośrednio do regulatora, a nie poprzez mostek, bo regulator napięcia nie zadziała poprawnie. Po drugie wspomniałem że w tym rozwiązaniu wydajność alternatora może być za mała i zabraknie prądu przy pracy zapłonu bateryjnego i oświetlenia (R2/H4).
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Witam. Według mnie rosnąca charakterystyka może też uwzględniać maksymalne straty ciepła na uzwojeniu. Dlatego wraz ze wzrostem obrotów rośnie bo rośnie też wydajność chłodzenia.
Czy zamiast tego 60Ah 640A mogę sobie wrzucić 'coś mocniejszego'? Oczywiście, że tak. czy autko nie będzie miało problemu z naładowaniem czegoś innego niż to co miałem do tej pory W żadnym wypadku. Wydajność alternatora jest wielokrotnie większa, niż potrzeby nawet wielkiego akumulatora.
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Ale z drugiej strony dzisiejsze marketowe kable rozruchowe mają znikomy przekrój i on niweluje wydajność alternatora. A ogólnie przy paleniu na kable dobrze jest z 2 minuty podładować akumulator padnięty- poprzez kable r. i potem palić -a nie od razu.
Jeśli jedna sztuka to 120W to mamy 10amperów prądu na jedną lampę. Jaki ciągnik? Jakie napięcie? Wydajność alternatora?
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Możesz tylko ważne żeby wzbudzenie odpowiednio podpiąć, poza tym to tylko czysta mechanika, mocowania żeby pasowały i pasek najlepiej żeby był też odpowiedni tzn. ilość rowków bo długość nie ma znaczenia bo każdy mechanik ci dobierze pasek krótszy czy dłuższy, jeśli chodzi o amperaż to obojętnie jaki byle miał maksymalnie 10A więcej niż pojemność akumulatora...
najpierw zwróć uwagę na wydajność alternatora
Lepiej nie oznacza szybciej. Wydajność alternatora ma małe znaczenie, to akumulator wymusza dany prąd przy ładowaniu określonym napięciem.
Takie zachowanie jest możliwe w warunkach zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest niższa niż przy obrotach eksploatacyjnych silnika. Mogły być włączone prądożerne urządzenia takie jak np. świece żarowe, podgrzewacz płynu, ogrzewana tylna ew. przednia szyba, wentylacja i wentylator chłodnicy,...
Witam! Zasilacz buforowy dla akumulatora bezobsługowego powinien dawać 2,3V na ogniwo, czyli 13,8V dla akumulatora 12V. W trybie buforowym prąd jaki daje zasilacz jest "wymuszony" stanem akumulatora, jeśli obciążalność zasilacza będzie znacznie większa, niż 0,5A to nic się nie stanie, akumulator "weźmie" tylko tyle - ile potrzebuje dla podtrzymania...
Sprawdzić koło pasowe czy nie wytarte kliny pod pasek lub słaba wydajność alternatora,problem z puchnącym uzwojeniem :D .
Normalne zjawisko. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest znacznie mniejsza niż przy obrotach użytkowych (normalnej jazdy). Jeżeli przy zwiększeniu obrotów napięcie wzrasta do 13.5 V, to oznacza że bilans jest dodatni — akumulator jest doładowywany. Napięcie 14.4 V uzyskasz przy mniejszym obciążeniu instalacji elektrycznej, po osiągnięciu...
Aku mam naładowane (prostownikiem). Dalej podtrzymuję kwestię że producent chyba dał za słaby alternator. Wymiana aku. nic nie da. Jeżeli po włączeniu wszystkich odbiorników zapotrzebowanie jest większe niż wydajność alternatora to wymiana aku raczej tu nic nie pomoże.
Wydajność alternatora a to ile odbiornik pobiera prądu to dwie różne sprawy.
Witam, Posiadam wyżej wymieniony samochód. Rocznik 1997. Z tego co się dowiedziałem autko te ma fabrycznie alternator 70A. Chcę sobie w nim zamontować kilka bajerów, które są niestety prądożerne. Stąd też moje pytanie czy można jakimkolwiek sposobem zwiększyć wydajność obecnego alternatora bądź też czy będzie pasować alternator 90A ze skody felicji...
To standardowe zachowanie nowych "inteligentnych" systemów zarządzania energią. Kiedy system "stwierdzi", że akumulator jest wystarczająco naładowany, obniża wydajność alternatora, tak by tylko podtrzymywał napięcie. To nie jest tak, że całkowicie odłącza alternator, ale obniża napięcie do 13,8 V lub nawet mniej. Ładuje podczas hamowania silnikiem....
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Co za rada...obawiam się, że cegła na pedale gazu będzie lepszym rozwiązaniem. Wiesz ile prądu zżera klimatyzacja? To ma podnieść "wydajność alternatora"? Owszem, może podnieść - w samochodach ze sterowanym alternatorem.
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Nie twierdzę że tylko to, ale wszystko razem, tj. świece, wspomaganie, światła, ładowanie tid. dlatego obecnie wydajność alternatorów 120 A to teraz standard, żeby nie powiedzieć minimum.
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Odpowiadam na pytanie, jak z pralki i alternatora chcę zrobić wiatrak? Normalnie idziesz na złomowisko sprzedajesz pralkę i alternator, następnie idziesz do sklepu z wiatrakami i kupujesz wiatrak.
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Tylko nie rozumiem po co włączasz obciążenie na wolnych obrotach musisz podnieść obroty aby nastąpiła pełna wydajność alternatora i jego maksymalne chłodzenie.P
Jakieś wyjaśnienie techniczne? Wydajność alternatora. Tyle w temacie. Jakieś potwierdzenie obalenia "mitu"?
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
Pożyczyć od kogoś miernik cęgowy, powłączać wszystkie urządzenia ( drogowe ,pmgielne. klima , radio .grzanie szyb itp ) i zmierzyć prąd oddawany przez alternator. Lub pojechać do dobrego elektromechanika który będzie wiedział co zrobić a być może podpowie jakieś rozwiązanie.. Na chwilę obecną wg tych 300 rms wydaje się że wydajność alternatora będzie...
Ja bym stawiał również na zbyt duży pobór prądu niż może dać alternator. Najlepiej by było sprawdzić prąd jaki wychodzi z alternatora po uruchomieniu silnika, możesz to zrobić miernikiem cęgowym lub jak masz (lub wiesz kto ma) bocznik ze 100A to i zwykłym woltomierzem sprawdzisz prąd alternatora. Używając bocznika to mógłbyś nawet i w czasie jazdy obserwować...
To jest naturalny objaw. Załóżmy że masz alternator 60A (tyle maksymalnie wyprodukuje alternator przy odpowiednio wysokich obrotach), w 126p chyba 45A. Oblicz teraz bilans mocy. Światła - 2x55W (przód) +2x10 (tył) +kilka amper pompa paliwowa (jeśli to nie maluch) i układ zapłonowy + ok10A ogrzewanie szyby + radyjko na ful ok5A co pewnie w sumie zamknie...
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
A może ogrzewanie postojowe lub chociaż podgrzewacz np. Webasto? Chociaż 5km drogi - podejrzewam że może brakować prądu, tu nie tylko chodzi o wydajność prądową alternatora ale też czas w jakim akumulator jest ładowany.
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Witam. Akumulatory żelowe ładuje się stałym napięciem - z ograniczeniem początkowego prądu. W miarę ładowania prąd spada. Akumulatory " tradycyjne " - stałym prądem. Tak więc i krzywa ładowania jest nieco inna. Pozdrawiam. W samochodzie masz stałe napięcie 14,4 , ogranicznikiem prądu jest tylko wydajność alternatora, daleko tam do stałego prądu. Chociaż...
motocyklach wydajność alternatora 30-80A, aku jakie jest malutkie 8-14Ah. I tylko stosuje AGM i tylko raz trafił się trefny. A moje motocykle mają systemy ładowania proste-prymitywne. Jechaliśmy dłuższą trasę na moto i koledze AQ żel się zagotował (i spuchł oczywiście). Nie wiem czy reg. napięcia był winien czy przeładowanie przez długi czas nadmiernym...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Vin na poczcie. Co do błędu to tylko tyle: DTC920F Napotkalem się na temat: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Tutaj piszą o problemie z tym błędem. Ale u mnie funkcje wszystkie działają oprócz klimy. A co najgorsze w peszlu idzie przewód masowy od Aku do silnika i to jest taka plecionka. Cała zielona.. Ale ładowanie miernikiem...
Witam. Tak jak w temacie, interesuje mnie zmiana alternatora w silniku 1.8 w A4 B5 2000R. Chodzi głównie o to by założyć alternator o jak największej wydajności. Myślałem o wersji z któregoś Diesla i byłoby miło gdyby alternator pasował do fabrycznego mocowania. Podkreślam liczy się jak największa wydajność alternatora związana z rozbudowanym Car Audio.
Czyli łączyć równolegle akumulatory można o różnych wartościach dajmy na to pod machą 56Ah i w bagaju 44Ah. Pomijamy oczywiście wydajność alternatora. A czy takie połączenie jest dopuszczalne jak u mnie na rysunku? Aku w bagażniku będzie doładowywany tylko czy wzmacniacz podoła takiemu połączeniu?
Witam Proponuje poszukać dobrej książki typu "sam naprawiam" może być np. od Poloneza i poszukać sobie charakterystyki wydajności alternatora (prąd w funkcji obrotów). Wykres taki da odpowiedź. 90A to jest maksymalne dopuszczalne obciążenie przy określonych obrotach (zapewne większych niż 2000RPM), wraz ze spadkiem obrotów wydajność alternatora gwałtownie...
Napięcie jest troszkę za małe, najpierw sprawdź naciąg paska alternatora, a także samą wydajność alternatora ( najlepiej na specjalistycznym stole) bo nie wiadomo jakie napięcie z niego wychodzi, moim zdaniem nie ma sensu od razu kupować nowego regulatora...
W samochodzie nie mierzy się prądu ładowania i nie ma to sensu bo zbyt wiele czynników ma na to wpływ między innymi: napięcie jakie daje alternator, pojemność akumulatora, jego stan, stopień rozładowania, wydajność alternatora. Natomiast napięcie jakie daje alternator jak najbardziej mierzymy. Do pomiaru dużych prądów używamy kleszczy - pomiar bez ingerencji...
Kolego Arek460 , Możesz śmiało ładować akumulator w ten sposób, nic złego się nie stanie. Regulator alternatora ograniczy napięcie do wartości nieprzekraczającej 14.5V, domyślam się że chodzi o akumulatory kwasowe, nie żelówki. W samochodzie alternator w zasadzie często jest obciążony prawie samym akumulatorem - diesel z dołożonymi światłami do jazdy...
Nie, nie musisz odpinać klem od samochodu, jeśli samochód pracuje na wolnych obrotach a ciągnik odpala sprawnie to też nic się nie stanie, bo wydajność alternatora przy tych obrotach jest na tyle mała, że diodom powinny wytrzymać, co innego jakby trzeba było załączać rozrusznik na kilkanaście sekund. Mając taką ładowarkę, wpiętą na stałe do sieci kiedy...
Witam Podłączyłem ostatnio do C-330 alternator ze skody 120 (9 diodowy), regulator przykręciłem do obudowy alternatora.... wszystko działa niby dobrze (sprawdziłem amperomierzem wydajność alternatora bez obciążenia- 2A) skutek tego wszystkiego jest taki że niezależnie od temperatury silnika ciężko go odpalić. A wystarczy że postoi pod prostownikiem...
Na jakimś zagranicznym forum znalazłem dość pokrętne wytłumaczenie, że te dwie dodatkowe diody podłączone do punktu środkowego stojana służą do prostowania trzeciej harmonicznej przebiegu prądu i dają dodatkową "wydajność" alternatora przy wysokich obrotach. Ale coś mi się nie chce wierzyć w tą teorię. Skąd ta trzecia harmoniczna w zwykłej trójfazowej...
Wydajność prądowa starego i nowego alternatora jest taka sama?
Dobra piszecie koledze wymienić albo co może być uszkodzone. A gdzie konkretne pomiary ? Czyli napiecie ładowania na klemach napięcie ładowania na samym alternatorze. Wydajność alternatora w A bez obciążenia i z obciążeniem. I czy mi sie wydaje czy kolego powiedział napiecie spoczynkowe 11.8 nie za mało czy samochód na tym akumulatorze odpala ? czy...
Nie wiem po co i w sumie jak. Wartość prądu 70A alternatora to nie jest podana wartość ładowania aku jest to maksymalna wydajność alternatora. Czyli przy obciążeniu 70A będziemy mieli podane napięcie 14,2-14,4V Alternator nie służy tylko do ładowania aku, zasila on cały samochód podczas jazdy. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy potencjałów...
Witam. Chcę zlutować prostownik do mz-tki i mam pytania: Jakie parametry powinien mieć mostek trójfazowy i diody prostownicze aby było małe ryzyko awarii? Czy 100V 50A wystarczy? I jakie diody byście polecili do tego? Motor ma instalcję 12V i wydajność alternatora 180W.
Alternatory sa beznadziejne gdyż trzeba je pierw wzbudzić do pracy (zamiast stałych magnesów są elektromagnesy i tu jest pies pogrzebany) maksymalna wydajność alternatora to cos kolo 1000W (samochodowe 12V) z czego 200W-300W leci na utrzymanie elektromagnesów... Wiec przy słabym wiaterku z chwilowymi jego brakami rozładuje akumulator w ekspresowym tempie......
Źle liczysz. Przy instalacji 12V, żarówka 60W będzie pobierać tylko 5A. Co do przeróbki alternatora - można próbować zwiększyć prąd wzbudzenia, co bez przewinięcia magneśnicy raczej nie da się zrealizować (do tego oczywiście mocniejszy regulator napięcia), dalej co chyba będzie prostsze można by próbować przewinąć stojan - dołożyć zwojów, oczywiście...
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
Jeszcze jedno , czy można regulować wydajność ( prąd ) alternatora VCDS-em, tj. po DMF?. Możesz tylko obserwować obciążenie alternatora.
I tak wydajność prądowa zależy od obrotów alternatora. Po 2 Myśle że tak 180A wystarczy...
Akumulatory były testowane dwa i oba naładowane maksymalnie. Pasek jest nowy i naciąg prawidłowy. Czterema miernikami sprawdzane. Spadek napięcia 0,4V na kablu 4,5 m od alternatora do akumulatora to na tyle dużo, że jest to zjawisko niepożądane? Sprawdzę czy prąd nie ucieka. Jaki jest dopuszczalny pobór? Mechanik zasugerował, że wydajność alternatora...
Wydajność alternatorów masz podaną w książce serwisowej swojego auta. To, że ma 90A nie znaczy, że przy 1000 obr również. Dodatkowo nie podałeś co masz za sprzęt. Zakładam, że peiying 10000W max a 200W RMS i jakiegoś czerwonego peinga 300W max w bagażniku. Więc moim zdaniem drugi akumulator jest zbędny.
Witam Mam Fiata Doblo 1.9 D. Uszkodzeniu ulegl mi alternator (pękła obudowa) i musze go wymienic. Znalazlem używany alternator od tego samego samochodu z tym, ze moj stary altek miał 65 A a ten nowy ma 90A (nowy pochodzi od tego samego samochodu, z tym samym silnikiem tyle, ze z klimą) Czy mogę go zamontować? Czy wiekszą wydajność alternatora nie spowoduję...
Pytanie do autora - Napisałeś, że instalacja orginalna (alternator) ma wydajność 65A, interesuje mnie jaką ma wydajność prądową dostawiony alternator? Przydałby się jakiś namiar na parametry takiego alternatora. PS naprawdę świetna konstrukcja, wykonanie i pomysł! Szacunek się należy!!! :-)
Witam. W swoim aucie Passat B5 TDI (AFN) mam świece żarowe w układzie chłodzenia zdj. nr 1. Są to trzy świece żarowe a działają tak: Warunki załączenia tych świec : - silnik pracuje od min. 10 s - temp. płynu chłodzącego < 70° - temp. powietrza < 5° - obr. silnika > 800 - obciążenie Alternatora < 50% jedna -" małe grzanie " dwie lub trzy...
Witam. Chce założyć wciągarke elektryczną i alternator ma za małą wydajność by dał rade doładowywać jaki by pasował i żeby dawał ponad 100A.
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Akumolator sprawny ładowany cała noc. po odpaleniu pokazywało na wolnych obrotach ok 0,5 A a na wysokich dochodziło do 3A . Przy jakim napięciu na akumulatorze? Przy w pełni naładowanym akumulatorze prąd ładowania nie będzie duży, ale napięcie wysokie. Przydałoby się odtworzyć część schematu z układem ładowania. Koniecznie sprawdź czy w przełączniku...
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
W alternatorze jest regulator prądu ładowania który utrzymuje wydajność alternatora od zapotrzebowania na energię. Oczywiście jak obroty są za małe a pobór prądu za duży to energii nie ma z czego pobać. Ale może być tak ze regulator za słabo reguluje.Półprzewodniki pod wpływem temperatury zmieniają swoją charakterystykę. Jeżeli alternator był sprawdzany...
Silnik od kosy ma 1,3kW -5kW, a ty silnik 7,5kW chcesz zasilać? I się Dziwisz? Alternator też ma pewną wydajność.
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
I czy mógłbym u siebie zastosować taki pakiet? Czy będę miał zbyt słabą instalację? Ja bym się nie odważył (brak układu kontroli ładowania = elektroniki) Tu cytat z pewnego artykułu: "Przy podłączaniu bezpośrednim kondensatora do instalacji zasilającej problem stanowi jego gwałtowne ładowanie. Wartość prądu podczas ładowania przekracza dziesiątki......
Od czasów Tesli i Edisona prąd to prąd, tylko zapotrzebowanie inne. I tak wiec w Fiatach 126p wydajność alternatora to światła mijania i stopu bo już kierunki nie chciały się załączyć, nowe samochody mają alternatory ponad 100A 12V. Tyle że i te 100A można wyżyłować i mimo że napięcie ładowania będzie dobre to akumulator będzie niedoładowany. Jest zima,...
Ten alternator ma wydajność około 130A
Bardziej zastanawiałem się nad akumulatorem turystycznym, który ma ponad 10 Ah. Konkretnie? Litowym? Ołowiowym? Czy długo musiałbym jeździć, żeby podładować akumulator samochodowy i jednocześnie taki zapasowy (załóżmy dwie opcje powerbank i coś ponad 10 Ah)? To zależy od tego jak będzie rozwiązany układ ładowania - wydajność alternatora zwykle przekracza...
Witam Problem nie polega na tym jak ominąć regulator napięcia (wzbudzenie rozłącza wirnik) i można odseparować tak aby auto pracowało przez pewien czas z obwodu akumulatora ale warunkiem spawania jest stała i wysoka wydajność alternatora (prędkość obrotowa silnika i prąd spawania min 120A) W większości alternatory pracują przy obciążeniu max 80A -Więc...
Prąd czerpany przez akumulator z alternatora zależy od jego stopnia rozładowania oraz pojemności. Podawanie ze auta robią po 500km to nie wiem jakim celą mają służyć mogą i nawet po 1000km robić. Ja tylko mówię o początkowej fazie ładowania gdy akumulator jest częściowo rozładowany i duży alternator to w początkowej fazie ładowania może pobrać 80A a...
Tak, kontrolki zachowują się normalnie, ale... Przelutowałem rezystor ze starego do nowego alternatora i niespodzianka, zaraz po odpaleniu ładowanie było na poziomie 14.3V, czyli ładnie, ale po chwili zaczęło spadać. Powyżej 2tys obrotów przy włączonych światłach i nawiewie ładowanie jest w okolicach 13.7-13.9V, poniżej tych obrotów ładowanie zaczyna...
alternator wydajność wydajność okapu wydajność wężownicy
rozebrać quantum astra tunel środkowy katalog transformator indel
obudowa ekspres philips energa zgłoszenie mikroinstalacji
Reliable Refurbished iPhones at Arezona: Affordable & Quality Subwoofer Harman Kardon HKTS200 - migająca dioda i buczenie