Możliwe, żeby wydech był zatkany i ciśnienie w nim rośnie na tyle, że uchyla EGR i wali spaliny do dolotu?. Przecież zatkany wydech moment wyczaisz. Syczy z połączeń wydechu? Wchodziłeś pod spód? Jak dmucha z końcówki wydechu?
Czyli masz wtrysk jednopunktowy, a nie gaźnik. Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, ma być ok 1 bar i nie spadać po dodaniu gazu. Wykręć sondę lambda i przejedź się z dziurą w wydechu, sprawdzisz w ten sposób drożność wydechu (zatkany kat)
Na słuch wydech zatkany nagarem. Gaźnik oryginalny czy zamiennik?
Takie objawy daje zatkany wydech lub przestawiony rozrząd.
Zatkany wydech. lub urwany wirnik turbiny który zatkał wylot. Spaliny wydostają się do silnika przewodem powrotnym od turbo.
nawet po wypieciu węzyka od turbo powinna ona dawać ciśnienie wię problem jest w samej turbinie lub zatkany wydech, zawór EGR otwarty. Jakie masz parametry turba i przepływki?
Może wydech się zatkał. A do tych 3500 ciągnie normalnie ? jeżeli kulawo to może rozrząd przestawiony. Zapłon najlepiej by było soawdzić stroboskopem, czy nie zanika. Przy okazji tez ustawienie by można zobaczyć.
Ty sobie chyba żarty robisz. Nas nie interesuje czy pompka działa - masz podać wartość ciśnienia paliwa. Tak samo z sondą - masz ją wykręcić - będzie wiadomo czy katalizator wydechu nie zatkał.
Ten dźwięk może wskazywać na zatkany wydech, odkręć sondę lambda i zrób jazdę próbną.
Podejrzewam nieszczelnosc na łączniku elastycznym. Znalazlem na yt filmik ktory pokazuje by zatkac szmatą szczelnie ostatnie 10cm wydechu. Jesli zatkany odpali to pokaze nieszczelnosci spalinami uchodzącymi przez dziury. A co jesli jest szczelny, nieodpali kazdy typ auta? Mi odpalil ale chodzil jak traktor zgasilem po 5 sek bo sie bałem tego testu.
Zatkany wydech (katalizator).ładnie to widać podczas diagnozy,wywala usterkę w obwodzie czujnika sprzeżania ciśnień.
Układ wydechowy do rozpięcia zaraz za kolektorem - w pierwszej kolejności Raczej objawy zatkanego wydechu Dalej pomyślimy jak sprawdzisz....
Iskra jest, paliwo jest, sprężanie jest, rozrusznik kręci, a silnik nie pali. Czary Mary. A wydech nie zatkany?
Witam, jeżeli odbija powietrze podczas gaszenia to sprawdź klapkę gaszącą (przepustnicę). A jak masz ciśnienie większe za dpf to może wydech zatkany.
A wydech nie jest zatkany? Miałem setki razy przypchane wydechy. Spróbuj poluzować na śrubach i sprawdzić.
Skoro w silniku benzynowym był problem z EGRem, to musiał ostro kopcić, dlatego też podejrzewałbym zatkany wydech. Wykręć sondę lambda i spróbuj się kawałek przejechać (to da ujście spalinom przed katalizatorem).
Zatkany wydech ?
Poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda, jeśli wróci kultura pracy silnika to masz rozwiązanie, zatkany wydech, jeśli nie to podążaj dalej drogą, którą wskazują Koledzy.
Zatkany wydech, albo padnięte turbo. Obraca się wirnik w palcach w ogóle ? Jakie ciśnienie doładowania jest ?
Zatkany na amen wydech na przy tych objawach. Ewentualnie wałek rozrządu przestał się kręcić.
Końcowy wydech zatkany? ;-)
Mała nieścisłość - przy zatkanym wydechu spada spada zapotrzebowanie silnika na powietrze. Ale z drugiej strony przy spadającej różnicy ciśnień po obydwu stronach wirnika, a co za tym idzie prędkości spalin, to to faktycznie może i miało by sens. Taniej rozkręcić wydech, niż ładować się w podmianę turbiny. U mnie prywatnie wirnik obraca się jak dla...
Wszystko wskazuje na znacznie opóźniony zapłon - kolektor wydechowy robi się wiśniowy, gdyż spalanie przesuwa się na wydech Wystarczy że będzie zbyt uboga mieszanka i będzie to samo. Zatkany wydech.
Wydech zatkany, rozsypał się katalizator i okruchy zatkały.
Tak jak napisał makary , czy wylot rury wystaje poza obrys zderzaka? Masz spoilery na zderzakach? Nie miałeś końcówki ozdobnej na wydechu? Zatkaj wydech , może gdzieś jest nieszczelny czego nie widzisz? ( a po zatkaniu usłyszysz)
do tego świeci bład silnika nie mam kodu bledu mozliwe ze wydech jest zatkany egr byl wymieniony w servisie bo bral plyn chlodzacy
Jest jakas elektronika do instalacji gazowej. Sonda lambda pracuje? Nie szarpie? Tylko muł? Może faktycznie wydech zatkany! Kompresja sprawdzona?
A może wydech zatkany Dodano po 6 Lub immo go trzyma
Witajcie. Pędząc autostradą moją Astrą G 1.4 benzyna, kod silnika Z14XEP - nagle spadła moc, a z rury wydechowej wypuściłem dwa długie węże czarnych włosów. Jak się już dowiedziałem to było wytłumienie tłumika. Zakładam, że końcowego bo cały wydech oprócz końcowego tłumika mam nowy, założony kilka miesięcy temu. Jadąc jeszcze trochę, silnik od czasu...
Masz auto z zagadką, bez diagnostyki niewiele zdziałasz, brak błędów to nie wszystko. Jeśli nawet nie próbuje zagadać na plaku, masz problem mechaniczny, brak kompresji, zatkany dolot lub wydech.
moze byc wydech zatkany, nieszczelny uklad dolotowy, problemy z EGR, na kompie wyjdzie w 5 minut
Sprawdź wydech może zatkany , odkręć przy kolektorze i zrób próbę
Moim zdaniem przyczyna tkwi w silniku, m.in. przez brak luzu zaworowego, zatkany wydech. Ewentualnie wtryskiwacz się zaciął lub nie jest szczelny, przez co silnik zalewa.
Skoro iskra jest to spróbuj czy odpali na plaka. To wykluczy zatkany wydech i mechaniczne usterki silnika.
Wydech nie zatkany?
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
1cyl -7 2cyl - 4,5 3cyl- 6 raczej już nie odpali No z takim ciśnieniem to na pewno nie. Kwestia teraz tego, czym tanie haniebne wartości są spowodowane - albo przeskoczył rozrząd, albo wydech zatkało.
Z wydechu jak przegazujesz mocno dmucha czy słabo , może zatkany wydech??
Jak masz iskrę (nie wiadomo czy na samych świecach) i sterowanie wtryskami to zostają takie rzeczy: słabe ciśnienie paliwa przestawiony rozrząd słabe sprężanie zatkany wydech złe paliwo
Te silniki były paliwo i olejożerne, ale przy tym prawie bezawaryjne - może poza samym przestawiaczem rozrządu, ale nawet on nie unieruchamiał gwałtownie silnika. Opisany sposób diagnostyki nie pozwala wyciągnąć jakichkolwiek wniosków, poza ty, że silnik nie odpala. A przyczyn tego może być wiele - od zatkanego wydechu, po zatkany dolot - co sugerowała...
Witam. Eber D3LC. Uruchamiam,startuje wentylator,po chwili pompka paliwa,zapala się piec. Po jakichś 10-15 sekundach pompka wyłącza się(brak dopływu paliwa) i piec gaśnie. Następuje próba odpalenia ,migotanie kontrolki sterowania wskazuje na impulsy wysyłane do świecy żarowej. Po nieudanej próbie odpalenia( brak impulsów na pompce paliwa) następuje...
Wydech zatkany bądź przeskoczony rązrząd, ewentualnie przestawiony zapłon. I skąd ci przyszedł na myśl w C16NZ błąd zaworu EGR to nie wiem-tam jest pneumatyczny. 34 to inna usterka.
Wydech niejest zatkany?
Naprawiałem kiedyś auto z identycznymi objawami, tylko że to było clio 1.5 dci. Też był wyrok na silnik, ale okazało sie że urwał sie wirnik turbiny po stronie wydechu, zatkał kanał wylotowy z turbiny, i spaliny z silnika szły rurą spływową oleju do komory silnika. Autem dało sie powoli ruszyć, tylko z odkręconym korkiem wlewu oleju.
Właśnie za bardzo nie zalewa się. Trochoę warczy z przepustnicy, a jak pryskałem samostartem to dmuchało. Może wydech zatkany? Cisnienie paliwa ok. Przepustnica też chodzi przy odpalaniu. Jakby wachy nie dostawał to by z samostartu chociaż zagadał.
VAG w zeszytach serwisowych podaje, że na biegu jałowym rozgrzanego silnika w moim aucie (1.4 16v MPI) czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP powinien wskazywać wartość między 240 a 420 mbar (norma) Norma jest wartość jak najbliżej zbliżona do 340mBar. Odchyłki w górę, lub w dół, mogą raz wynikać ze specyfikacji samego silnika - kwestia kątów...
Myślisz, że skoro normalnie muszę butować z gazem w podłodze żeby to wyszło, to zatkanie wydechu wystarczy?
Od wczoraj normalnie jeździłem samochodem i nagle stracił moc silnika. Jeździ, tylko nie ma mocy. Co może być? Mam Citroena C4, 1,4, 16v. Szukałem na forum wróżbitów i nic. Według moich wróżb pompa paliwa zatkany wydech?
Zatkany wydech.
Zatkany wydech.
Jak podaje paliwo i jest iskra ,to np przestawiony rozrząd, zatkany wydech lub dolot.Zakładając że wtryski otwierają się a paliwo jest ok. Pozostaje jeszcze diagnoza testerem.
A czy np poluzowanie kolektora przy bloku to dobry pomysł aby w 100% zdiagnozować ze to jego wina? A po co, skoro już wiadomo? Pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym by wystarczył - jeśli było by wyższe niż 0,3-0,5 atm, wydech zatkany.
Odczytaj pamięć błędów w pierwszej kolejności, skasuj i pruba drogowa, potem sprawdz jakie zostały, jeżeli zostały związane z doładowaniem a układ jest szczelny to sprawdź szczelność wężyków układu sterowania zaworu turbiny i sam zawór czy nie jest zacięty. Jeżeli to wszystko jest w porządku i niema innych błędów to turbina padła lub wydech zatkany....
Zatkany wydech.
Czerwony kolektor to przeważnie zatkany wydech w miejscu gdzie temperatura spada. Możliwe też że jest za późny zapłon. PS Nie strzela w wydech?
A to możliwe jeżeli padła sonda lambda to że samochód nie chcę wchodzić na obroty i się dusi przy dodawaniu gazu? W subaru tak miałem, ale świeciła się lub ewentualnie cyklicznie co jakiś czas mrugała kontrolka check engine i wskazywał ten błąd komputer. Dodano po 1 Zatkany wydech Przy zatkanym wydechu nie powinien w ogóle zapalić, ewentualnie przytkany...
Popuść mu wydech i wtedy zrób jazdę testową . Jak katalizator zatkany to i wydech zatkany a po drugie jak wiemy ten filtr spalin zapycha się zawsze w jakimś tam stopniu a przy takim przebiegu bo sadza to jedno a popiół to drugie bo takie mamy paliwo, taki używamy olej, w takim a nie innym stanie mamy autko. Katalizator potrafi się w pewnym stopniu...
Mam to samo. Podpowiadano mi egr. Wyjałem, rozebrałem i w zasadzie wyglądał jak nowy. Natomiast u mnie błedom w komputerze towarzyszy smród spalin w kabinie. Zatkałem wydech i okazało się ze "syczy" pod silnikiem. No i faktycznie w okolicy turbiny ucieka powietrze i dookoła wszystko uwalone jest spalinami. Także będę oddawał do mechanika bo znając życie...
Jeśli rozrząd jest ok, to na plaku musi palić. Chyba, że wydech zatkany... Błędy, które masz, nie mają wpływu na odpalanie. Dodano po 2 Oczywiście na plaku palimy we dwóch: jeden kręci, drugi pryska. Chyba, że pociągniesz jakiś kabel do rozrusznika i na krótko dziada :-)
Głupoty ci pisze a ty go słuchasz jak pies trąby. A poza tym sprawdź czy wydech nie zatkany, może o tym świadczyć dudnienie w kolektorze.
Wykręc sonde to odetkasz wydech jeśli zatkany/
Problem rozwiązany.Oberwał się wirnik w turbinie i zatkał wydech.
Ps widziałem zapchany wtryskiwacz który nie przepuszczał, ale żeby lał benzynowy to jeszcze nie. Bardzo rzadko ale niektóre kropliły zamiast rozpylać. Generalnie rzecz ujmując wypadanie zapłonów i skutki długotrwałej jazdy z taką awarią kończy się uszkodzeniem katalizatora do tego stopnia że potrafi wydech zatkać. W Punto spotkałem taka sytuację że...
w zatkanym wydechu
Sprawdź kolego ciśnienie w cylindrach, może pasek rozrządu przeskoczył i sprawdź wydech, może zatkany.
Iskra i mokra świeca to przestawiony rozrząd, zatkany wydech ,niskie sprężanie.
Szybciej zatkany wydech, no chyba ze ktoś szmatę wcisnął Tobie do intercoolera.
Zatkany wydech.
Napięcie akumulatora 12.4 V, więc raczej to nie są parametry z próby odpalenia. Tak na początek, to sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, jeśli nie ma iskry, albo nie pokazuje obrotów podczas kręcenia rozrusznikiem. Następnie sprawdziłbym pompę paliwa (ciśnienie na szynie), ew. układ paliwowy lub samo paliwo (czy nie zostało np. zmieszane z dieslem)....
Kolego, jak świece zalewa to szukaj czemu. Może być za duże ciśnienie paliwa, może paliwo lecieć inną drogą niż wtryskiwacze (np dziurawa membrama w regulatorze ciśnienia), może zatkany wydech, zatkany dolot. Poza tym nie wiadome czym te świece zalewa, może płynem chłodniczym (uszczelka pod głowicą), może i wodą (samochód wystawiony na deszcz, podniesiona...
Wątpię żeby jakiś gumowy przewód miał coś wspólnego z wydechem. Poproś kogoś żeby zatkał wydech i sprawdź czy nie masz przypadkiem kolektora wydechowego uszkodzonego. Zdjęcie jest kiepskie i nie widać za bardzo co to jest. postaraj się o lepsze zdjęcie i wrzuć je na forum.
To są dwie możliwości: -zatkany wydech -masz przestawione fazy rozrządu, w tych silnikach wybijało się nacięcie na klin w dolnym kole.
Podciśnienie masz ok,0,35bara jest wartością poprawną. Przewaznie wynosi 0,33 do 0,40 bara. Czas wtrysku jest ok,powinien się zawierać (na wolnych obr) pomiedzy 2 a 4 ms. Za małe napięcie na sondzie świadczy że wtryskiwacze mało co wtryskują,więc pewnie leży pompa,więc zmierz jakie masz ciśnienie ma magistrali. Zrób tak-weź do strzykawki paliwa,podłącz...
Masz zatkany wydech i tyle.
A może wtryski zaglejowane? A może układ zapłonowy? A może sterownik? A może wiązki? A jeszcze może być rozrząd...Albo wydech zatkany... I jeszcze koło setki przyczyn dla których to niedobre auto nie jeździ. Należy posiadać pewną wiedzę i doświadczenie, podejść osobiście do auta i przeprowadzając kolejne pomiary oraz procedury sprawdzające ( tu już...
Ugotowane turbo. Łopatki powyginane od gorąca. Ogarnij wydech bo raczej coś zatkanie i następne turbo ugotujesz. No chyba że ktoś faktycznie nie w tej mapie grzebał i nie wiedział co robi a że jakiś tam przyrost mocy uzyskał to uznał że jest ok
Problem rozwiązany. Okazało się, że wydech był kompletnie zatkany sadzą. Po umyciu wydechu i wyczyszczeniu gaźnika, piła pracuje jak zegarek.
Jak masz zabity DPF to nie odpali. Jak ma odpalić z zatkanym wydechem.
może zatkany wydech,
Odkręć wydech i sprawdź różnicę. Jeśli już to końcowy wydech bo katalizator raczej się wypali i wyleci właśnie do końcowego lub ewentualnie do środkowego jeśli taki tam jest, ale jeśli szukasz przyczyny twojej usterki w zatkanym wydechu to mało to prawdopodobne moim zdaniem. Przy zatkanym wydechu silnik nie wchodzi na obroty a czasem nawet nie zapala....
A nie rozpadł się czasem katalizator i nie zatkał wydechu ? Trafiłeś kolego. Wielkie dzięki wszystkim za porady. Temat zamknięty
zatkany wydech, może zamarzł katalizator?
Tak rzeczywiście końcowy wydech był zatkany,wydmuchana była również uszczelka ta od dwururki,po zamontowaniu nowego wydechu i wymianie uszczelki,samochód chodzi super,nawet nie pamiętam żeby tak chodził fajnie pełna moc. Dziękuję wszystkim za pomoc:D Temat zamykam
MID128 G002 - Blok elektroniczny silnik PID131 Podciśnienie w układzie wydechowym FMI-2 Dane nieprawidłowe lub niestałe Hmmmm może kat zatkany albo coś z klapą wydechową?
No to spróbujmy tak - użyj plaka, to po pierwsze. Po drugie odepnij wydech. Trzy - zatkaj egr. Cztery - zakładam że rozrząd nie jest przestawiony.
Witam, Twój piec początkowo nie idzie na pełnych obrotach dmuchawy-prawidłowo. Te ogrzewania są bardzo czułe na właściwy skład mieszanki, zarówno chodzi o paliwo jak i obroty dmuchawy. Czy dmuchawa chodzi cicho, lekko i bez zacięć - charakterystycznych dla przytartych łożysk? Te dmuchawy dość często wymieniamy. Dodatkowo sprawdź czy rura ssąca powietrze...
Wydaje mi sie że jest zatkany wydech.
Masz problem z turbiną, pomimo stałego podciśnienia poniżej 2000 obr. różnica ponad pół bara ciśnienia. Albo turbo samo w sobie, albo geometria, albo zatkany wydech lub ssanie.
To masz zatkany wydech. Wykręć pierwszą sondę i zobaczysz jak ładnie zapali, tyko nie pal długo.
A może proste rozwiązania zatkany wydech.
Może i głupie ale zatkanie wydechu wchodzi w grę?
Wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym może oznaczać zatkany wydech. Czy w tym silniku jest MAP sensor ?
Czy jeżeli mam sportowy wydech mam zatkać te dwie rurki czy co?? Bo z tych rurek bije ciśnienie.. Zostaw je odetkane. Gdy zatkasz sprężarka bedzie więcej obciążać silnik.
Po teście plakiem zagadał choć na chwilę? Bo jak nie to problem mechaniczny (brak kompresji , lub zatkany dolot wydech. Mogą też nie otwierać się zawory np przez połamane koniki (pokrywa zaworów w górę).
Na początek zatkaj szmatą wydech, żeby wyeliminować nieszczelność.
To albo coś z rozrządem albo zatkany wydech
A sprawdzałeś czy masz nie zatkany wydech?
stawiam na zatkany wydech
Masz klasyczne objawy zatkanego wydechu, albo przestawionego rozrządu.
Słuchaj, wykręć sondę i wtedy go pal, wygląda mi to na zatkany wydech
zatkany wydech zatkany wydech renault zatkany wydech objawy
prowadnica piła stołowy kolba ekspres odkręcić linux puppy
Canon MG7750 kod błędu 5C00 – usterka purge unit, absorber tuszu, reset licznika Niszczarka Fellowes zablokowana baterią CR – jak bezpiecznie usunąć płaską baterię?