tnać koszta to goły silnik ok 300-500zł w bdb stanie. Jak mechanik ogarnięty to w jeden dzień auto będzie gotowe do jazdy.
Jedynka niektóre firmy robiły otworki a jak nie jesteś pewny to pomiar wystawania tłoka . Tylko na wszystkich 4 cylindrach.
Regulator jest na pewno. To nie jest kosiarka z lat 80-tych, gdzie była dźwignia gazu przy kierownicy. Skoro przepustnica na zgaszonym silniku jest i tak otwarta, paliwo dochodzi, to istnieje opcja, że ścięło klin na kole magnesowym, rozrząd raczej się nie przestawił. Widziałem również przypadek, w którym ukręci się wałek rozrządu. Mogło jeszcze wydmuchać...
Sprawdź czy nie jest wydmuchana uszczelka po głowicą są takie same objawy.
Jak obniżone tuleje to efekt taki jak wydmuchana uszczelka PG. Dodano po 14 Tuleja ma wystawać jeśli pamiętam 0,02-0,06mm.
To chyba 1.6hdi patrz czy nie wydmuchało uszczelek pod wtryskami jeśli tak targaj miske smok pewnie zawalony syfem
możesz miec wydmuchaną uszczelkę pomiędzy cylindrami wtedy też będzie taki efekt
Stukot ma się nijak do wypadającej uszczelki gumowej.Podejrzewam że masz wydmuchaną uszczelkę pod wtryskiwaczem która powoduje przedostawanie się kompresji i to powoduje stukanie i wypadanie uszczelki gumowej.
Co może być tego przyczyną i jak usunąć tą usterkę. Wydmuchana uszczelka pod głowicą.Wymiana.
Nie chodzi mi o wymianę. Gdzieś ten płyn musi ginąć. Zastanawiam się czy nie dostaje się do oleju poprzez wydmuchaną uszczelkę głowicy.
uszczelka pod głowicę kompresora ?
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
czy do auta WDB9066351S438783 pasuje regulator nr A 007 153 14 28 Pasuje. Aktualnie jest dostępny zamiennik 009 153 31 28 Sprawdź wakuometrem, czy wszystkie odbiorniki podłączone do "puszki podciśnieniowej" są szczelne. Zdarzają się upływności i to wpływa na cały podciśnieniowy układ regulacyjny. Drugą popularną usterką w systemie doładowania silnika...
Zdarza się że tuleja wpadnie za głęboko i może to być przyczyną wydmuchania uszczelki. Mierząc najszersza powierzchnia tulei patrząc od góry ma wystawać 0,02-0,06 mm. W 60-ce zawsze po rozgrzaniu silnika dokręć głowice jeszcze raz.
A co macie na myśli mówiąc o mokrych tulejach?? A chcąc zrobić wymianę na silnik z 900ccm to poza skrzynią trzeba coś wymieniać?
A kto Ci wywróży czy to jest poważne, Żebyś potem Miał pretensje jak Ci motor padnie. Najlepiej dla Ciebie i Twojego samochodu będzie podłączenie auta pod kompa, pewnie to wiele wyjaśni. P.s jeżeli kopci na biało to może wydmuchało uszczelkę pod głowicą i płyn dostaje się na cylindry, ale to tylko JEDNA z możliwości.
Jeden czujnik odpowiada za wskaźnik drugi do sterownika silnika Płyn jest w chłodnicy? Węże od nagrzewnicy ciepłe? Jeżeli nie to termostat otwarty i puszcza wszystko na duży obieg tj. chłodnice Jeżeli węże ciepłe a nie grzeje to układ zapowietrzony np. wydmuchaną uszczelka pod głowicą lub uszkodzonym reduktorem lpg o ile występuje Myślę że rozwiałem...
Witam.Auto jak w temacie rok 93 wydmuchana uszczelka głowicy.Głowica po planowaniu jutro zakładam i się zastanawiam czy między głowicą a obudową wałka stosuje się jakieś uszczelnienie?Po rozebraniu wygląda ze niczym nie było tam smarowane ale nie chcę sobie narobić roboty.Przy okazji zapytam jakim momentem dokręcać.Z góry dziękuje za pomoc. Tam idzie...
Dodam że dwa razu spotkałem się w mercedesie A, że przez wydmuchaną uszczelkę wtrysku, nagromadziło się tyle "lawy" że dwóch wtrysków w ogóle nie było widać. Raz mi się trafił taki dostawczak gdzie wtryskiwacz puścił paliwo a jak go zobaczyłem to go nie było widać :) Klient twierdził że ta "lawa" to uszczelnienie położone przez mechanika.
Raczej jakaś nieszczelność, może pęknięty kolektor? albo uszczelka wydmuchana?
Rozumiem że pokrętło w kabinie ustawione na ciepło, ale czy steruje ono zaworem? Mogł się wysunąć pancerz linki, z opaski na jednym z końców sterowania. A jeżeli zawór pracuje, to masz większy problem. Zapowietrzona nagrzewnica. Generalnie po uzupełnieniu płynu powinna odpowietrzyć się sama. Jeżeli tak się nie dzieje to wydmuchana uszczelka pod głowicą...
Ale kompletnie nic nie dmucha?? Może głupie pytanie czy sprężarka jest połączona mechanicznie z silnikiem, w sensie czy kręci się razem z nim?? Czy pasek się nie ślizga? Bo jeśli się kręci, to może być jak kolega wcześniej mówił zawory albo wydmuchało uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam.
Czy te napędzające się węże były przed wlaniem k-seal? Czy piana w układzie powstaje przez wydmuchaną uszczelkę pod głowicą czy przez k-seal?
Wydmuchało Ci uszczelkę z pod głowicy i podciśnienie wydmuchuje płyn chłodzący czyt. wodę. Na 100% USZCZELKA DO ROBOTY. może jeszcze przez wiosennymi pracami zdąrzysz zrobić. Pozdrawiam
Pewnie wydmuchało uszczelkę pod głowicą, dlatego wygania płyn z układu.
Jeśli jest terkot podczas ruszania to przyjrzałbym się układowi wydechowemu w okolicach plecionki. Weź kumpla ze sobą, odpal auto i zatkaj ręką wylot tłumika i zobaczy czy się wytworzy cisnienie. Jeśli nie to poproś kumpla o zatkanie rury, idź do przodu i obsłuchaj połączenie między kolektorem i rurą szczególnie w okolicach plecionki czyli połączenia...
Ale panowie twarde węże będą w tedy gdy wydmuchało uszczelkę pod głowicą. A wentylatory też mogą być słuszną sugestią bo może nie włączać się pierwszy bieg. Ale w takim razie dlaczego na komputerze pokazuje większą temperaturę niż w samochodzie? mogą być czujniki.
mam do sprzedania kosiarkę listwową, kosiarkę obrotową/rotacyjną, ciądniczek MF 70 do remontu - wydmuchał uszczelkę, okazja.
U mnie powodem była lekko wydmuchana uszczelka pod wtryskiwaczem. Ale to inny silnik. Po prostu napisałem, bo sam tego szukałem że 2 miesiące, a może u ciebie być podobnie.
Rozebrałem z ciekawości uszkodzoną sprężarkę i okazało się że wydmuchało uszczelkę na tłoczku. Założyłem używaną sprężarkę SECOP NL7CN (R290). Wszystko polutowałem, sprawdziłem szczelność, nabiłem (około 150-170g R290) i wszystko działa jak należy.
Rok temu robiłem remont ,nie sądziłem że może wydmuchać uszczelkę tak szybko ,min regeneracja głowicy ,pierścienie ,panewki ,rozrząd
Jeśli test był wykonany fachowo i środek do tego użyty dobrej jakości a test był pozytywny to masz trzy opcje. Mianowicie wydmuchaną uszczelkę pod głowicą,pękniętą głowicę albo w rzadkim przypadku pękniętą tuleję cylindra (rzadko się zdarza ale jednak) A skoro mechanik ci powiedział że pompa wydziela CO2 to szybko zabieraj od niego samochód :)
Ale do tego momentu chodził dobrze. Teraz jakby ma wyższe obroty, jak gdyby dostawał za dużo powietrza? Czy to normalne przy docieraniu ? Bo podejrzewam np że wydmuchało uszczelkę, bo jakby kompresia też nieco spadła.
Że 4 lata temu wydmuchał uszczelkę pod głowicą, było ogarnięte wtedy i chodził normalnie do tej pory, często stoi na dworze, ale kominek jest przykrywany, żeby nie napadało do wnętrza tłumika. bearq - właśnie wydmuchuje olej górą przez kominek
Zrób zdjęcie wykręconych świec (tylko w kolejności jak w silniku). Problemy z wypadaniem zapłonu masz po błędach na 1 i 2 cylindrze. Mogą nie mieć nic wspólnego z cewkami czy świecami. CZY BYŁY SPRAWDZANE LUZY ZAWOROWE? CZY BYŁA SPRAWDZANA KOMPRESJA? (mogą być upalone zawory wydechowe bądź wydmuchana uszczelka pod głowicą między cylindrami).
Przyczyna byla w rurce przewodu EGR nie była dokręcona i wydmuchało uszczelkę. dzieki za pomoc
Problem zniknął oczywiście po jakim dłuższym okresie chyba po roku znowu czyściłem, Silnik był zagazowany LPG więc nie ma się co dziwić że po jakimś czasie trzeba było czyścić, Gdybyś miał wydmuchaną uszczelkę to pojawią ci się plamy oleju na powierzchni płyny chłodniczego
Jak w temacie: Actros MP4 euro 6. OM 471 926 Kolejny raz wydmuchało uszczelkę głowicy i zbiera się kompresja w ukł. chłodzenia. Widać niewielkie ślady nagaru na uszczelce. Może być opadnięta tuleja a wspiera się w dolnej części bloku. Czy ktoś ma rozwiązanie problemu?
Witam wszystkich. Bardzo proszę o podanie wielkości luzów zaworowych do silnika Yanmar 3TN66, oraz numeracji przykręcania śrub głowicy (i z jaką siłą). Wykonałem sam naprawę silnika gdyż wydmuchało uszczelkę. Uszczelkę już mam.
Kolejność zapłonu to 1,3,2. A czy wydmuchana uszczelka od kolektora dolotowego może dawać takie objawy? Sprawdź.
Kilka dni minęło, ale może wydmuchało uszczelkę pod głowicą?
Witam wszystkich problem rozwiązany wydmuchana uszczelka pod głowica i peknieta głowica. Sprzedający pokrył koszty naprawy. Pozdrawiam
A co to teraz za różnica? Żadna :-) Taka, że jeśli nastąpiła zaraz po zakupie, to faktycznie mógł kupić auto z wydmuchaną uszczelką, ale jeżeli uszczelkę wydmuchało po 2 tygodniach, to po prostu sam przegrzał silnik i nastąpiła usterka.
Co by nie trzymać w niepewności, moja usterka to była wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym, na postoju ok, powolne dawanie gazu ok, jazda i wciskanie w fotel ciągła piszczałka. Wydmuchana uszczelka pod kolektorem od spodu, tak że nie było widać :D ale jak się pali kontrolka to może być coś ostrzegawczego. Dodano po 1 W MK3 śnieżynka jest od...
Nie miałem okazji spodkać się z takim przypadkiem, ani nie zdarzyło mi się żeby po poprawieniu głowicy wydmuchało uszczelkę. Ale możliwe, nie zaprzeczę że są takie przypadki.
Czy na starej uszczelce były takie same objawy.Gdzie wydmuchało uszczelkę
Wydmuchana uszczelka obudowy EGR w miejscu łączenia z blokiem silnika
Mix to mix ,tylko z różnych szkół. W mojej to typowa konstrukcja palnik emulsyjny z emulsją powietrzną, wodną .Normalną konstrukcją jest palnik zasilany dodatkowo parą wodną, lub palnik zgazowujący olej w obecności katalizatora. Kolega Gripen ma rację woda w palniku na OP to kicha strzela i gaśnie.Palnik zgazowujący to inna bajka.Jeśli chodzi o emulsję...
Dzień dobry. Przychodzę do was z pytaniem dotyczącym planowania głowicy w samochodzie. Wszedłem na ten temat ze znajomym mechanikiem który pracuje w ASO pewnej marki. On stwierdził że nie zawsze planowanie głowicy jest konieczne. Jeśli zdejmujemy głowicę, gdy nie została uszkodzona uszczelka, tylko w innym celu to nie planują takiej głowicy tylko sprawdzają...
Jak nigdy nie dodawałeś jakiegoś złotego środka do uszczelnienia chłodnic a zakładam, że nie dodawałeś to pozostaje uszczelka wydmuchana. Jak nie masz czym sprawdzić kompresji to startuj w ciemno do uszczelki. Nie ma już raczej innych możliwości tego defektu. Całkiem niedawno trafiła do mnie Astra, że się klientowi zagotowała i ubyło płynu. Inteligentnie...
To tak wydmuchane uszczelki pod cylindrami .
Witam. Miałem kiedyś podobny problem pływania silnika na wolnych obrotach i gaśnięcia, przyczyną była wydmuchana uszczelka pod kolektorem ssącym.
Np w wydmuchanej uszczelce pod głowicą.
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Mocno przegrzanym silnik najczęściej objawia się wydmuchaniem uszczelki pod głowicą. A objawy tego to inny i bardzo szeroki temat.
Błąd dotyczy sondy przed katalizatorem, więc katalizator nic do niego nie ma. Kolektor może być pęknięty, lub mieć wydmuchaną uszczelkę między nim, a głowicą... ale przyczyna może być zgoła inna. Problem może leżeć w układzie zasilania paliwem.
Cześć, Mam młotowiertarkę Hilti TE 6 A22 (04) i ostatnio ją trochę przeciążyłem i zaczęła dziwnie hałasować w trybie wiercenia bez udaru. Rozebrałem ją i wygląda na to, że wydmuchało uszczelkę w kształcie 8. Wymieniłem na oryginalną poskładałem i niby jest dobrze tylko, że teraz udar zarówno przy kuciu jak i wierceniu z udarem czasami nie działa (najczęściej...
Witajcie, mądre głowy. Pacjent: Renault Espace 3.0 DCI V6, 2003 rok. Robione były głowice (wydmuchało uszczelkę pod głowicą). Po założeniu głowic, wstawieniu nowego rozrządu i ustawieniu go na znaki, zaczął się problem. Jedynie na ciepłym silniku auto nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie. Problem z odpaleniem. Komputer Inter Cars czyta błąd P1008. Po...
Dlaczego wadliwe?? Wydmuchana uszczelka po 6 latach eksploatacji to nic wielkiego. Zdejmij glowice, wymien uszczelke i z glowy
Tylko wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Nieszczelny korek. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Pęknięty blok silnika. Pęknięta głowica. Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie. Powodem może być którekolwiek z powyższych.
czyli w całym zakresie zielonego pola a nie grozi to wydmuchaniem uszczelki???
Kiedy miałem wydmuchaną uszczelkę, płyn strasznie bulgotał i bardzo szybko go ubywało. Kolega qwertyuiop1000 może mieć rację. Tylko jak to sprawdzić, żeby mieć pewność?
nagrzewnica może być zapchana w 90% i nie będzie ogrzewania, a przewody będą oba ciepłe bo to nie jest wężownica, a co do wydmuchanej uszczelki, hmm trzeba sprawdzić czy nie puchną przewody podczas pracy silnika sam wyciek oleju nie oznacza wydmuchanej uszczelki i zapowietrzania układu chłodzenia. Płynu chłodniczego ubywa?
Wydmuchał uszczelkę pod głowicą.
Wydmuchana uszczelka pod głowicą jest standardem co jakiś czas w tych silnikach, płyn wtedy dosyć często dostaje się do oleju, ale planowanie głowicy przy wydmuchanej uszczelce papierem ściernym, brak mi słów, trzeba było jeżdzić tak dalej i dolewać płyn efekt taki sam. Szkoda twojej pracy i czasu. Pozdrawiam
Nie mam objawów wydmuchanej uszczelki. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie katalizatora bez konieczności jego wyciągania?
Masz wydmuchaną uszczelkę pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem. Drugie podejrzenie to potencjometr
Witam. Robię właśnie taki ciekawy silniczek 2.7 HDi V6 DT17BTED4, który powstał w ramach wspólnego projektu przez inżynierów Jaguara/Ford i PSA Peugeot/Citroen. Niestety wydmuchało uszczelki pod głowicami. Głowice oddane do sprawdzenia (są szczelne) i planowania (zebrane 0,025) Moje pytanie jest takie? Jakiej grubości uszczelkę teraz zastosować? Na...
gaźnik kompletny nowy wraz z membraną, króciec łączący gaźnik z membraną był poluzowanych i z wydmuchana uszczelką w dodatku krociec jest pęknięty, od str gaźnika jakby przypalony. Po wyeliminowaniu powyższych problemów jest lepiej ale nadal parska i traci zaplon , nierówno pracuję, zostaje klinek na wale i zawory, wymiana całego króćcu bo tego niema...
Ale pieprzycie, ma wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
Witam. W aucie była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów. Po niecałych 10tyś, zaczął lecieć z niej olej, guma zrobiła się twarda (przejechałem na tej uszczelce nie całe 10tyś / 6msc). Czego to może być wina? Słabej jakości uszczelki (montowana była AJUSA)?, czy jest możliwe ze LPG wydmuchało uszczelkę (auto posiada instalację gazową, auto robi trasy...
przyczynom była wydmuchana uszczelka pod głowicą
Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Te stukanie to popychacze.
Mi to wygląda na rozszczelnienie komory spalania, może została wydmuchana uszczelka.
Witam. Zauważyłem że ubyło mi płynu w chłodnicy, więc odrazu zabrałem się za sprawdzanie i okazało się że uszczelka pod głowicą. Na szczęście tylko przedostała się na cylinder. Zdemontowałem głowicę, sprawdziłem szczelność i wziąłem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie jednak, że po demontażu kolektora ssącego wylała się z niego woda. Zacząłem obracać...
Bym nie był gołosłowny c.d.n. Dokonałem szczegółowych testów związanych z termostatem i zauważyłem, że nie otwiera się pomimo temperatury płynu w głowicy ponad 104 st.C. Postanowiłem wymontowac obudowe z termostatem i dokonać jego sprawdzenia, próba wykazała brak otwarcia, co mogło być powodem wydmuchania uszczelki pod głowica i uszkodzenia uszczelniaczy...
Witam, po raz kolejny wydmuchana uszczelka pod głowicę w ursusie 1034, ale po kolei: Po zakupie ciągnika po ok 100mth wydmuchało uszczelkę na kanał wodny, więc głowica do kapitalnego remontu, splanowana , nowa uszczelka ze sklepu dokręcona momentem 185Nm i w pole. Po ok. 60mth znowu dmuchnęło, ale w innym miejscu. Mechanik stwierdził, że można by uszczelkę...
Nagraj to, jak pierdzi to mogło wydmuchać uszczelkę pod kolektorem wydechowym
Prawdopodeobnie wydmuchana uszczelka pod głowicą nabija układ spalinami i dlatego nie masz ogrzewania
Na moje ucho to wydmuchana uszczelka pomiędzy cylindrami.
Cóż się od nas spodziewasz? Skoro złożyłeś i uruchomiłeś to potrafisz. Teraz pozostało sprawdzenie, czy wtrysk występuje na obu wtryskiwaczach i czy jest ciśnienie sprężania. Gdyby w grę wchodziła woda w cylindrze to raczej rozrusznik nie poradziłby sobie nie mówiąc o pracy ciągłej. Wydmuchanie uszczelki głowicy też idzie namierzyć. Regulacja zaworów...
Mogło wydmuchać uszczelkę głowicy między cylindrami
Próbowałeś odpalić bez tłumika? Lekki dymek świadczy, że mieszanka się zapala ale być może tłumik ma zbyt mały przepływ. Mi to zaczyna wyglądać na wydmuchaną uszczelkę pod cylindrem lub uszczelniacze wału.
http://obrazki.elektroda.pl/3212341800_1... Ponad to sprawdź czy w chłodnicy nie ma oznak wydmuchanej uszczelki, czy drożny jest filtr powietrza, czyste filtry paliwa i czy samo paliwo jest ok.
może ktoś się spotkał z takim problemem i coś potrafi podpowiedzieć ? Wiele razy, nieszczelność pomiędzy wydechem a turbosprężarką, pęknięta rurka od EGR-a, wydmuchana uszczelka z pod rurki egr. Szukaj okopcenia.
Witam Mam ten sam problem . Dziś głowice zdjąłem bo uszczelkę wydmuchało i tez na 6 tuleja lekko opuszczona . Robiłem uszczelkę przy 506tkm a teraz auto ma 667tkm i znowu to samo model 1845.
Daj spokój z tymi zbiorniczkami. Będziesz tak jeździł z wydmuchaną uszczelką, to może się zrobić większy kłopot
A może jest wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym ??? albo wypalił się pierścień uszczelniający między rurą a kolektorem???
Na 90% wydmuchana uszczelka pod głowicą, znajomy w STAR'rze miał takie same objawy, wymiana uszczelki je całkowicie usunęła.
Witam, jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowicą w Audi 80 1.6 TD 80KM (SB) Zwykłą uszczelkę wydmuchało, była marnej jakości. Teraz chce założyć metalową wzmacnianą. Jaką uszczelkę polecacie kupić? Obecna założona ma grubość 3 puste dziurki
Uszczelka była wydmuchana a turbina była robiona i handlarza ake sprawdzałem czy faktycznie była
Objawy te świadczą o tym że jest wydmuchana uszczelka pod głowicą, przed wymianą uszczelki należy sprawdzić czy równa jest głowica, będzie wiadomo dlaczego wydmuchało uszczeke.
Witam Pierwsza myśl zawsze najlepsza!!! WYDMUCHANA USZCZELKA POD GŁOWICĄ!!!!Trzeba było od razu tak zrobić i zaoszczędzić sobie kłopotu i roboty... Dzięki i pozdrawiam
Przyczyn może być wiele. A sprawdzałeś czy blok silnika jest szczelny. W dwusuwach ważne jest uszczelnienie. Simeringi łożysk muszą być szczelne. Może gdzieś wydmuchało uszczelkę. Gaźnik rozbierałeś. Są w nim siteczka bardzo drobne i je też trzeba wyczyścić. Piła nawet nie próbuje odpalić.?????
Sprawdź jeszcze pod kątem szczelności dolotu. Kiedy się nagrzeje to może sprawiać większe kłopoty jakaś wydmuchana uszczelka.
Ma albo uwalony potencjometr, albo wydmuchaną uszczelkę pomiędy korpusem przepustnicy a kolektorem.
Ja osobiście miałem przypadek że wydmuchało uszczelkę pokrywy zaworów przez zamarznięta odmę w Skodzie Felicji 1,6
Sprawdzałem. Stare były twarde dlatego dałem nowe kable. Nic nie pomogło... ciągle to samo.. Dodano po 11 Już zanim wymieniłem iskrownik cewke i moduł dałem nowe kable bo tamte były przegrzane i pękały. Iskra jest dużo lepsza niż była niestety to nie pomogło. Może wydmuchało uszczelkę pod glowica albo zapiekło pierścień? Sam już nie wiem co mam robić
Wyginający się kolektor? hmm zauważyłem ogólnie że spod maski nieraz para sie unosi, po prostu się dymi czyli pewnie gdzieś puszcza - podejrzewam że do solidnego przejrzenia kolektor, ale jestem ciekaw co tam się stało? wydmuchana uszczelka? czy kiepskiej jakości czy źle zmontowane?
wydmuchana uszczelka głowicą uszczelka czajnik uszczelka przepustnice
fotowoltaika napięcie sieci elektrobim napięcie vectra wyświetlacz radio
blokada operator pralka głośno wiruje
Peugeot Partner 1.6 HDI 2013 - Odcięte turbo i kontrolki poduszek Kolektor słoneczny w układzie otwartym z pompą - zasady działania i wyzwania