Koleżko idę o duży zakład że więcej naprawiam dziennie aut niż ty w całym swoim życiu. A po drugie nie jest wstyd pytać, wstydem jest udawać że się wie.
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. A gdzie 10 kW stawia alternator. Chyba w ciężarówce. 14 V 150 A to dopiero...
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Tak było sprawdzane, pasek jest cały. Po wyjęciu alternatora słychać w nim już łożysko. I ogólnie jakoś wolno chodzi pasek od alternatora oraz wspomagania.
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Szczotki się skończyły, bieżnie pewnie też. Alternator do wyjęcia i regeneracji
Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
ktoś orientuje się , jaka może być przyczyna, że po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka , bez przerwy słychać przy alternatorze "tak jakby płynelo napięcie " , a po wyjęciu wtyczki z alternatora , nie slychac.
Nie odpalałem auta po wyjęciu alternatora, ale ręką można obracać wał korbowy więc reszta chyba będzie ok. Jaki alternator kupić? Oryginał firmy Denso (który słynie właśnie z zacierania się i pękania obudowy - tak jak to się stało w moim wypadku) Czy wziąć jakiś zamiennik? (myślicie że nie będzie jeszcze gorszy od oryginału?) Auta używam w bardzo nietypowy...
Jeszcze nie widziałem nikogo kto wykonałby to bez wyjęcia alternatora. . Jedyne które mi przychodzi do głowy, gdzie od biedy (ale bez z nędzą) da sie tak to tylko Visteon w Fordzie.
U mnie wyjęcie wtyczki alternatora nic nie daje,ledy mrugają cały czas gdy pracuje silnik
Rozrusznik do wyjęcia będzie, pewnie i alternator padł i masę na silniku trzeba poprawić.
Uwalony regulator a alternatorze,raczej bez wyjęcia się nie obędzie,sprawdz czy nie ginie 30 po uruchomieniu silnika.
Właśnie - zanim zdecyduję się na wyjęcie alternatora chciałbym sprawdzić czy faktycznie zdechł. No i mam parę pytań: 1. Na których stykach wtyczki alternator powinien podawać napięcie? 2. Jak w ogóle tę wtyczkę zdjąć? Próbowałem, ale nie za bardzo wiem co gdzie nacisnąć a nie chcę urwać. 3. Czy kabel w tym grubym peszlu obok wtyczki to masa? 4. Dlaczego...
Najprawdopodobniej alternator do wyjęcia i regeneracji. Ładowanie zbyt małe. Jakie napięcie jest na wyłączonym aucie?
ten regulator po firmie może pochodzić dzień, 2, 2 miesiące lub do końca szczotek Również mam takie zdanie nt. tych regulatorów. Może to jego wina, może wirnika, nieważne, alternator znów do wyjęcia Ps. sprzęt grający nie ubije alternatora, nie ma takiej mozliwości
Witam, posiadam auto Seata Ibizę IV (6j) 1,6TDI. Potrzebuję w nim wymienić alternator, wymiana szła dobrze, lecz natrafiłem na problem z wyjęciem alternatora. Wszystko już porozkręcałem, alternator był luźny, i po prostu nie mam jak go wyjąc, nawet odkręciłem poduszkę silnika, i próbowałem podnieś silnik ale dalej jest za mało miejsca na wyjęcie go....
Dziękuję za sugestie. Osłon wewnętrznych silnika faktycznie nie mam. Napięcie rośnie wraz z obrotami ale tylko do 12,7 V. Na jałowym spada czsami poniżej 12 V. Czyli bez wyjęcia alternatora nie będzie diagnozy. W tym modelu jest to dosyć trudne z uwagi na sąsiedztwo sprężarki klimy. Jeszcze raz dzięki za pomoc Pozdrawiam Ps. Czy może to być też uszkodzony...
Nissan Maxima rocznik 1955 Oooo, stary ;) czy może być inna przyczyna nieładowania niż zepsuty alternator Oczywiście. Napięcie paska czy rozwalony akumulator. Świecą Ci się jakieś kontrolki od ładowania na desce? Sprawdzałeś akumulator? Mierzyłeś napięcie ładowania przy alternatorze i akumulatorze? To są podstawy. Być może na alterku będziesz miał...
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
Zacząć od wyjęcia alternatora. Następnie sprawdzenie i naprawa.
No to już wiesz dlaczego ja nie wyjmuję. :D :D :D Mechanik bierze za tę robotę 200 zł. Z ciekawości zadzwoniłem do mechanika i spytałem co dalej. Jego odpowiedź to "bez wyjęcia półosi będzie ciężko". Pamiętam takie doblo sprzed 2 tygodni bo klient się strasznie pluł że musi zapłacić 460 zł w tym 200 za wyjęcie.
Faktycznie, sorry za niedopatrzenie, sprawdź obwód wzbudzenia przed wyjęciem alternatora.
Najlepiej jak byś podrzucił regulator od innego alternatora , ponieważ regulator jest dosyć często narażony na uszkodzenia . A tak napawdę nie ma jak go zbadać na stole po wyjęciu z alternatora .
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Alternator do wyjęcia i sprawdzenia.
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
Zwarcie w instalacji odpada,jedynie zostaje wyjęcie alternatora ,rozebranie go i sprawdzenie stojana i oczywiście mostka prostowniczego.
Czy jest jakiś szybki, praktyczny sposób wyjęcia alternatora?
Pierścienie ślizgowe alternatora mogą wołać o wymianę. Czeka Cię wyjęcie alternatora i jego pełna diagnostyka.
Tam żadnej ingerencji w chłodnice nie potrzeba do wyjęcia alternatora. Wszystko dołem wylatuje.
W ekstremalnych wypadkach można przeciąć pasek i wyjąć. Tu jest chyba pompa wody na rozrządzie ,wiec ok. W taki sposób dojechać do mechanika przy wyjęciu alternatora i tak pasek trzeba zrzucić i jak jest stary to tym bardziej należy mu się wymiana. Z katalogu pasek 6pk1690 jakieś 50 pln. Raz tak robiłem w multipli 1.6 16V jak alternator stanął dęba...
Bardzo dobrze zdiagnozowałeś usterkę, teraz do roboty wyjęcie i naprawa.
A co masz klime czy co? Po drugie wyjęcie alternatora to jak wypicie 2 browarków w tym samochodzie.
Wypadałoby podać jaki jest silnik... U mnie, 1.7DTI wyjęcie sprężarki jest bezproblemowe - jest na górze, natomiast alternator to z kanału.
Dzięki kolego po wyjęciu alternatora okazało się że regulator napięcia wysiadł. Problem rozwiązany
Ale wyjęcie całej pompy oznacza wyjęcie alternatora, pompy wspomagania i sprężarki klimatyzacji ? To już chyba łatwiej zwalić rozrząd.
Klucz do filtra to pół biedy. Gdyby był problem z wyjęciem alternatora - wolałbym odkręcić filtr :D Czyli olej zleci?
Witam Sprawdź przed wyjęciem alternatora,czy szczotki nie są zawieszone,to był częsty przypadek ,zwłaszcza w alternatorach z regulatorami (z Malucha) montowanymi na alternatorze.
No dobra, z wyjęciem alternatora się liczę, ale auto potrzebuję cały czas i muszę wiedzieć co i jak sprawdzać, żeby niepotrzebnie czasu nie tracić.
Jutro jade zregenerować alternator, zobaczymy może coś pomoże. 320zł za wyjęcie alternatora, pełną regeneracje jesli wszystko bedzie wymieniane i włożenie to dużo?
Przecież napisałem że 95 % , może Ty jesteś w tych 5 %, tylko pozostaje pytanie - po co to założyłeś, chcesz taniej to kup diesla. Co do drugiego pytania - jest mnóstwo takich przypadków -Wyjęcie alternatora - wyjęcie rozrusznika - nawet wczoraj przy wyjmowaniu czujnika prędkości itd, itp. Niektórzy mają te gazy założone całkiem możliwie (jeżeli tak...
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Usterka zdiagnozowana i naprawiona. Okazał się 'zimny' (może lepiej zaśniedziały) lut na jednej z końcówek uzwojenia stojana w alternatorze. Gdyby nie problemy z wyjęciem alternatora (silnik 1.8 16V, ale pewnie podobnie jak w 2.0), to cała reszta to "pikuś". Dzięki wszystkim za zainteresowanie.
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Jak włączam silnik to nadal na aku jest 11,6 tak jakby nie było w ogóle alternatora. Nawet jak podłączam do plusa ten kabel bezpośrednio od alternatora to mam napięcie 11,6-11,8 V. Czyli diody padły? No to kiepsko. Mam mieszalnik gazu na drodze do wyjęcia alternatora i elektryk sobie niezłą kasę zaśpiewa za remont.
Mam to samo nie ładuje nie ma klimy i obrotomierz się nie rusza. Koledzy powiedzcie co jest bo ja już jestem po wyjęciu alternatora (trzeba wyjąć półośkę) po 2 tygodniach nerwów i szukaniu przyczyny. Elektryk zaproponował mi zrobienie obejścia do ładowania, a przy okazji żebym zajżał do internetu więc zaglądam.:?:
Jak "na sztukę" to tak można ale raczej szybciej wyjąc cały no może poza starym modelem altka. Jak porządnie ma być zrobione to jak kolega wyżej: łożyska ,pierścienie, regulator ze szczotkami i spokojnie można śmigać. Więcej czasem zajmuje zdjęcie metalowego naleśnika pod silnikiem jak wyjęcie alternatora.No i w 2.5tdi ten pasek zdjąć :(
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
zrobiłem pierwsze podejście do wyjęcia alternatora, lecz mój kanał jest z byt mały gdyż tam trzeba odkręcić cały wózek silnika . jutro jadę na podnośnik. jak sprawdzić czy to regulator jest trafiony, jak już go będę miał wyjętego?
No tak ale u mnie to nie za bardzo bo regulator jest w obudowie i ze szczotkami razem. Możnaby co najwyżej przylutować kable i wyprowadzić na zewnątrz i wtedy badać. Myślałem że jest jakaś metoda po wyjęciu alternatora i regulatora "na zimno".
Sprawdź kontrolnie ładowanie - między B+ alternatora a jego korpusem. Jeśli odczyt z voltomierza się nie zmieni to można obstawiać, że uszkodzony jest alternator pod warunkiem, że nie jest uszkodzona wiązka wzbudzania(mała wtyczka). Jeśli wyjęcie alternatora nie jest kłopotliwe - wyjąć i sprawdzić na stole probierczym.
Witam wszystkich. Mam problem z audi A6 C6 mianowicie po rozładowaniu akumulatora i odpalił na szelkach bez problemu. Ale szybko się okazało że nie ma ładowania. Błąd 02254 jak dobrze pamiętam. Kodowanie przeprowadziłem bez problemu lecz dalej nie ma ładowania. Może ktoś miał podobny przypadek bo nie wiem co robić. Myślę o wyjęciu alternatora i sprawdzeniu....
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe niż na akumulatorze ro winne będą przewody albo+ albo masa.Czasem po wyjęciu alternatora z silnika i ponownym zamontowaniu gubi się gdzieś masa i zmniejsza się nap. ładowania.Właściwe napięcie ładowania powinno wynosić od 13.8-14.4V.
Odłącz alternator na próbę.
Da sie sprawdzić alternator za pomocą multimetru przy odłączonych wszystkich przewodach od niego. Nie do końca. Multimetr nie wykryje, czy izlocja uzwojenia w stojanie jest w porządku czy też nie. Wyciąganie alternatora z malucha tylko na pozór jest wredne, ale jeśli się odkręci nakrętkę wentylatora przez wlot powietrza z tyłu silnika to i wyjęcie...
Przede wszystkim błędem było odpalenie silnika z odłączonym alternatorem, jest to alternator z magnesami trwałymi, wprowadzenie go na obroty bez obciążenia spowoduje wzrost napięcia nawet do kilkuset wolt i przebicie izolacji uzwojeń. Niestety, jak wyżej napisano alternator do prucia, a w wulkanie to wredna robota jest.... Po wyjęciu alternatora przemierz...
Wyjęcie samej wiskozy nic nie da. Kółko pasowe i tak zostaje i blokuje możliwość wyjęcia śruby alternatora.
Ładowania niestety brak chociaż kontrolka ładowania się nie zapala , czyli pozostaje wyjęcie i naprawa alternatora. Czy ktoś posiada jakiś opis czynności podczas demontazu, żeby nie 'odkrywać ameryki'. W Golfie III 1,8 wyjęcie alternatora to żaden problem, natomiast Astra 1,8 z klimą ma go głęboko schowany. Przy okazji, macie jakiś pomysł na kod do...
Witam Dziękuję za odpowiedź w sprawie ładowania. Czeka mnie chyba w pierwszej kolejności wyjęcie alternatora i trzeba mieć nadzieję że trafię na dobrego fachowca. Faktycznie ładowanie na poziomie 13,4-6V jest wystarczające latem. Zima, jazda na światłach i na krótkich odcinkach wykończyły akumulator (90Ah). W sobotę go naładowałem i na razie jest OK....
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Witam. Czy ktoś orientuje się , jaka może być przyczyna, że po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka , bez przerwy słychać przy alternatorze "tak jakby płynelo napięcie " , a po wyjęciu wtyczki z alternatora , nie slychac. Drugi jaki problem jest w Mazdzie , to po przekręceniu zapłonu ( silnik nie odpalony) słychać w miarę głośne "cykanie" które tak...
Czytając Wasze odpowiedzi wnioskuję,że najsensowniejsze byłoby w pierwszej kolejności wizyta w dobrym serwisie z akumulatorami,zmierzyć napięcie na zaciskach i ewentualnie wykluczyć lub nie sprawność akumulatora.W przypadku ,że akumulator jest w porządku to czeka mnie prawdopodobnie wyjęcie alternatora i poddanie go sprawdzeniu w serwisie zajmującym...
Alternator do wyjęcia i do sprawdzenia na stole.
Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
Alternator do wyjęcia i naprawy
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
Jeszcze nie zdecydowałem się na wyjęcie alternatora bo jest to kłopotliwe w tym silniku i bardzo pracochłonne a ja teraz za bardzo nie mam czasu. Ale dziś zauważyłem po pomiarach kontrolką że prąd doprowadzany do świec żarowych cały czas płynie nawet po zgaśnięciu kontrolki od świeć, aż do momentu kiedy silnik nie osiągnął 3000 obr. Co może być tego...
Z klimatyzacją. Plan mam taki, że zdemontuję zderzak, a potem wykręcę 3 śruby mocujące alternator od przodu i potem mam kłopot, bo jest pasek do usunięcia. Zastanawiam się, czy po wyjęciu śrub alternatora to da się jakoś zsunąć pasek z tych plastikowych rolek? Dodano po 11 Znalazlem taki rysunek od Clio, wygląda podobnie jak u mnie. Tutaj niby do poluzowania...
Jeżeli był wyciągany alternator to może popuściła nakrętka na wentylatorze. E tam. Ja kiedyś zapomniałem przykręcić wentylatora, wiesz jaki jest łomot ? :D Choć jeśli się lekko poluzował to może obcierać ale nakrętka sie dociąga podczas pracy wentylatora. A do tematu. Łożyska kosztują kilkanaście PLN komplet, sama robocizna nie jest zby skomplikowana...
prawdopodnie czeka wyjęcie alternatora. tylko tam jest ciasno i pytanie czy ktoś już kiedyś wyciągł? Dodano po 3 Tam jest duże koło pasowe, może masz za duże obciążenie na wolnych obrotach. Tak tylko od paru dni na wolnych obr. jak są światła zapalone to przygasa wszystko po jakimś czasie. pasek ok po dodaniu gazu ładowanie jest. Moim zdaniem albo regulator...
Czy jest możliwość uszczelnienia pompy bez jej wyjęcia? Np wyjąć alternator to wtedy był by dostęp i można by było zlokalizować wyciek. Tylko jak jest z uszczelnieniem?
Bez pojęcia o tym to się nie da. On nie jest przy, a na alternatorze. Alternator do wyjęcia. Część trzeba dokupić do konkretnego typu alternatora.
pewnie chodzi ci odolną śrube,ona tak wychodzi ciężko ,jak sie nie uda to odkręć wentylator ,z tyłu jest śruba na inbusa
Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu:...
Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko będzie.
W większości nowszych samochodów, nie obejdzie się bez, wyjęcia alternatora na zewnątrz .A często są "dobrze schowane. A jeśli chodzi o diagnozę ; 1-Regulator napięcia 2-szczotki. to na początek. Tylko jeśli chodzi o szczotki, to wzrokowo ocenimy i jak są kiepskie, to można wymienić.Natomiast regulator można sprawdzić raczej w dobrym warsztacie.Chyba...
Maluch ma strasznie skomplikowaną instalację elektryczną. A tak poważnie to jeśli nawet w czasie postoju gdy silnik nie pracuje kontrolka przygasa to szukałbym w obwodzie wzbudzenia. Na początek przy zgaszonym silniku na luzie oczywiście włącz zapłon i ręcznie wolno obracaj „alternatorem” za pasek klinowy. Możesz tak wykonać kilka obrotów...
Usterka moze być spowodowana przez wiele podzespołów. Generalnie masz 15 cały czas(czytaj zwarcie do plusa). Na pracujacym silniku i wyjętym kluczyku odpinaj podzespoły. Ster skrzyni, alternator, stacyjka, przekaznik główny itd itd
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
po wyjęciu alternatora - odkręceniu obudowy szczotkotrzymacza z regulatorem BOSCH 1 197 311 509 EL 14V ewidentnie upalona jedna ze szczotek - wersja orginał 230 zł zamiennik 65zł niczym sie w sumie nie różni mozna byłoby wymienić same szczotki ale ... po ogledzinach zbyt wiele zabawy z roznitowaniem składaniem - a faktycznie demontaż jak i montaż posypało...
Kolego dzięki za odzew.A więc bezpieczniki przed nogami pasażera sprawdzone(wszystkie automaty)Wszystko działało do momentu wyjęcia alternatora,po jego zamontowaniu zonk(błąd ms 0204,brak na wyświetlaczu poziomu adblu)Nie bardzo wiem gdzie sprawdzić zasilanie o którym Piszesz''Zasilanie kl.30 na A1 F1? i kl.15 na głównej centralce F25? ''naprowadź mnie...
Dziekuje za odpowiedzi. Mechanik ze mnie zaden i jak zaczalem sie do tego zabierac to stwierdzilem ze juz lepiej dac to do warsztatu zajmujacego sie glownie elektromechanika samochodowa. Autko juz sprawne. Przyczyna usterki - niesprawny regulator napiecia - wymieniono. Zregenerowano tez alternator - nowe szczotki i lozyska. Za calosc 150 zl. Wydaje...
Witam. Samochód po roku 2000 silnik 2.4. Alternator bosch 75A. ładowanie dochodzi do 14.7 na wolnych obrotach. Kontrolka ładowania świeci cały czas. Po wyjęciu alternatora i obejrzeniu wszystko wygląda dobrze. Uzwojenie stojana nie ma żadnych przebarwień świadczących o spaleniu. Uzwojenie wirnika to samo. Diody wszystkie sprawne przejście w jedna stronę...
Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
Bez wyjęcia i rozpołowienia alternatora nie da się stwierdzić co jest w nim uszkodzone.
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
W moim autku padło ładowanie ,zacznę od tego że siostrze nie odpalało cinqę podłączyłem mojego seicza na kablach przy włączonym silniku do jej akumulatora klemy dobrze+ i - cinqe odpalił ,ale na drugi dzień seicz kaput . Raz ładuje raz nie sprawdziłem napięcie ładowania na wolnych obrotach 12.9 -13,05 ,zwiększając obroty napięcie spada do 12,6. Czy...
Witam wszystkich serdecznie, mam problem z ategiem: miga kontrolka ładowania, wyświetlają się następujące błędy: MR 1 1820, nr 1 0162, FR 0 4041 oraz art zapalił się komunikat! UBAT-!. MR 1820 - za wysokie ciśnienie doładowania NR 0162 - na szynie CAN przy sterowniku NR brak sygnału prędkości FR 4041 - nie znalazłem (chociaż wydaje mi się jakiś znany)...
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje się to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze jak dodawałem gazu w granicach 1500 rpm to swiatla się nieco rozjaśnialy...
Sprawdz żarówka od masy do śruby B+ ma świecić , jak świeci alternator do wyjęcia , jak nie świeci leć po przewodzie grubym i szukaj gdzie nie łączy.
Z wyrozumiałością stwierdzam że na skutek tej pomyłki nieodwracalnemu zniszczeniu uległy min. diody w mostku prostowniczym alternatora. Tak czy owak alternator do wyjęcia i naprawy. Po zamontowaniu sprawnego alternatora okaże się czy nie walneło coś jeszcze , oby nie.
Alternator do wyjęcia i przejrzenia. Mogły polecieć diody, regulator napięcia lub skończyły się szczotki.
Może nie jestem Specjalistą - elektroniki samochodowej, ale przypadłość FORDA w tym temacie mi jest znana Ciocia Teodozja wyjechała do Irlandii bo dostała posadę nadwornej sprzątaczki Królowej. Może moja wypowiedź nie jest super poprawna Technicznie, ale wyjęcie alternatora w moim przypadku ( z identycznym objawem ) P O M O G Ł O Dodano po 17 z tego...
Witam jak w temacie autko Opel Vectra 89r problem z Ładowaniem. Zapaliła sie czerwona Lampka od Ładowania i już nie chciała zgasnąć. Sprawa wygląda tak. Alternator wykręciłem na początek wykręciłem z alternatora ten czarny element o oznaczeniu EL 14V 4C (wnioskuje że to jakiś stabilizator) on ma jedną szczotkę przydartą dość mocno. Poczyściłem to zapakowałem...
To zależy, czy uda się odkręcić rolkę (odpowiedni klucz) i czy zejdzie bez ściągacza.
Specjalna nasadka do kółka jest. Lewy gwint. I pneumatykiem trzeba strzelić. Najszybciej i najtaniej wyjąć alternator i dać tym, co regenerują, bo nowe kółko będą pewnie mieć na miejscu.
Pasuje poluzować pasek zdjąć potem przygotować miejsce korytarz trasę na alternator wyjęcie i włożenie. Zbędne elementy zdemontować. Rury filtry powietrza silnika paliwa jeśli od góry chcesz wyjąć. Chyba że masz kanał to albo wachacze będą przeszkadzać albo coś tam jeszcze. Ogólnie mechanika samochodowa to nie jest łatwe zadanie bez odpowiedniego sprzętu...
Wyjmij alternator, idź z nim do elektryka i sprawdzi ci ładowanie a że alternator będziesz miał wtedy na wierzchu o tyle szybciej ci to naprawi. Zalanie alternatora najpierw spowoduje niepalenie się kontrolki ładowania podczas uruchomienia silnika i brak ładowania akumulatora. Po chwili pracy silnika ładowanie powinno wrócić a jeśli nie to najpierw...
wyjęcie wtryskiwaczy wyjęcie akumulatora wyjęcie wiertła
wymiana łożyska oporowego tyrystorowy moduł zapłonowy schemat moduł zasilający bosch
licznik geigera licznik geigera
Jak sprawdzić driver MOSFET-ów: krok po kroku Jak uzyskać dostęp do gier na konsoli X12 z komputera?