po wyciągnięciu klucza ze stacyjki auto wciąż pracuje i nie gaśnie Trzeba zdusić go hamulcem aby zgasł Jednak kontrolki wciąż się palą i pracuje jakaś pompka pod maską. Sprawdź czy "sprzęgiełko" w stacyjce - przy przekręcaniu klucza - potrafi za każdym razem mechanicznie "przekręcić" kostkę stacyjki ? Rozbierz obudowy kolumny kierownicy i sprawdź czy...
Arming The system is armed when the ignition switch is turned from the ON to the ACC position. The security indicator light in the instrument panel flashes every 2 seconds until the system is disarmed. [url=http://www.mazda.ca/MciWeb/displayP...
No to BSM przywarł.
Luknij do modułu USM w skrzynce obok akumulatora,pewnie mu mokro
Spróbuj zamienić miejscami przewody żółty i czerwony.
Masz probowke? jesli tak to w reke i sprawdz na ktorym (podejrzewam pustym pinie masz stale 12v
zwarcie w instalacji elektrycznej
Nic w stacyjce popsute nie jest. Radia fabryczne uruchamiane są sygnałem z szyny CAN, dlatego w kostce radia nie ma ''plusa po stacyjce''. Można sobie pobrać taki plus z kostki stacyjki tzw. S-kont. Prawdopodobnie będzie on na niebieskim przewodzie z kostki stacyjki. Można go użyć do zasilania radia lub wysterowania przekaźnika do tego celu.
Dokładnie należy podciągnąć zgodnie z instrukcją podłączenia podciągnąć /plus po stacyjce z instalacji samochodu.
https://obrazki.elektroda.pl/3549365300_... Zazwyczaj jest tak: Gniazdo A 1 - sygnał prędkości auta GALA 2 - mute (wyciszenie) 3 - linia diagnostyczna K 4 - plus po stacyjce 5 - sterowanie antena automatyczną 6 - podświetlanie 7 - plus z akumulatora 8 - masa Nie widać zbytnio kolorów na twoich zdjęciach ale raczej ten jasny to szaro-biały...
kolego przerabiałem ten sam temat w oplu astra 2004 rok , urwała się masa łącząca silnik z nadwoziem.. taki plaski pasek...
Bo tam masz zasilanie po zapłonie i stałe na regulatorze.P
Zwarcie w wiązce lub bardziej sklejony przekaźnik
Typowy problem, ukręcona wkładka stacyjki.
czy zamiana kabli nr 4 i 7 pozwoli utrzymać pamięć w radiu czy coś źle zrozumiałem? Dobrze kombinujesz.
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
To odetnij ten po stacyjce przy radiu.
Zamień piny w kostce.Tzn tam gdzie jest + po stacyjce zrób stały plus,a tam gdzie jest stały + niech będzie po stacyjce.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Napędza to pole magnetyczne wywołane prądem płynącym przez skrzyżowane 2 cewki.Różnica prądów ustawia wskaźnik w określonym położeniu. Po wyłączeniu napięcia(stacyjki)tarcie nie pozwala zmienić położenia wskazówki np. pod wpływem grawitacji.Rezystancja potencjometru czujnika poziomu paliwa wynosi ok 500Ω.
Na foto widać niezbyt wyraźnie, że kabel od podtrzymania pamięci leci na pomarańczowy (podświetlenie panelu) w kostce ISO-A. Z kolei czajna-tajwan polish na naklejce podaje, że jest to BEZ EFEKTU (nie wykorzystany chyba jest) i trzeba by przerzucić żółty+czerwony na kabel od podtrzymania - tak wynika z foto, że czerwony+żółty są skręcone do kupy (radio...
Blue 32-Pin Multi-Pin Connector for Basic Functions 1 - Terminal 15 2 - Brake pad wear 3 - Tachometer output 1 4 - not occupied 5 - Tank sensor 6 - Tank warning OBD 2 7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND)) 8 - Coolant temperature 9 - Terminal 31 (load Ground (GND)) 10 - Oil pressure 2 (high) 11 - RPM signal 12 - A/C shut-off 13 - E-Gas/glow plug control...
Zamień żółto srebrny z czerwono -srebrnym
problem jest prosty, lecz dla mnie za trudny. Pięknie to ująłeś! akieś pomysły, sugestie Sugeruję wizytę w warsztacie.
Nie gaśnie ale obroty troche się zmniejszają? Zawór gaszenia na pompie (gumka)
Zobacz czy nie masz akwarium na podszbiu!
Ostatnio podłączałem tylko wideorejestrator, ale problem z napięciem na ACC powstał dopiero po jakimś czasie od jego montażu. Możliwe, że przeciążyłeś obwód i coś się uszkodziło. Wiązka jest uniwersalna i sam widzisz, że plus po kluczyku masz niepodłączony Masz Can Bus Dekoder i to z niego powinny wychodzić do radia sygnały ACC i podświetlenie (ILL)...
Ja bym zaczął od sprawdzenia stacyjki czy czasami nie uszkodziły się styki zasilania opisywanego na schematach jako ACC i czy czasami po wyjęciu kluczyka, nadal nie ma tam napięcia zasilania +12V. Jeżeli silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjny to znaczy, że nadal jest podawane zasilanie na komputer silnika, a tym samym na pompę paliwa, wtryski....
Na pompie wtryskowej są dwa siłowniki podciśnieniowe. Z tego co pamiętam, jeden odpowiada za zatrzymanie silnika, a drugi do podciśnieniowej regulacji obrotów. Jest jeszcze czujnik podciśnieniowy do tzw. podwyższonych obrotów biegu jałowego przy zimnym silniku. Do stacyjki są doprowadzone przewody podciśnieniowe, które po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Witam,a kluczyk nie upadł bez diagnozy będzie ciężko zaholuj samochód do mechanika
Witam, 94 220hp z 97r bez EDC sterowaną ma pompę wtryskową za pomocą linki. Linka obraca o kilkadziesiąt stopni dźwignię przy pompie i w ten sposób regulowana jest dawka. Ehab, pompka paliwa, z. ciśnieniowy niewątpliwie ma duży wpływ na pracę silnika tyle że na jego uruchomienie. W tym silniku gaszenie odbywa się po przez wywarcie nacisku przez siłownik...
Uszkodzenie mimośrodu w zamku, sterującego zewnętrznym mikroprzełącznikiem zamka drzwi kierowcy jeśli oczywiście wraz z brakiem buzera wystąpił również brak reakcji oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi. Można sobie z tym poradzić podkładając pomiędzy mikroprzełącznik a mimośród sprężystą blaszkę - fotki z zamka w Passacie i Golfa IV (bo są takie same)...
W seacie w diesel nie ma nic fabrycznie zamontowanego co by mogło piszczeć po wyłączeniu zapłonu Więc szukaj jakiego ustrojstwa dodatkowo zamontowanego o którym nie wiesz że jest, może alarm, jakaś blokada anty kradzieżowa, abo jakiś przypominać żeby czegoś nie zapomnieć o czym wiedział poprzedni właściciel a zapomniał powiedzieć
Np. radio albo jakiś automat świateł Nic nie było robione czy montowane?
To zapewne oznacza że stacyjka nie ma połączenia z masą lub sama w sobie nie zwiera do masy. Początkowo polecam rozłączyć różne kostki w okolicy stacyjki i sprawdzić czy coś nie jest skorodowane. Jeśli tak - wyczyścić. Zalecam rozłączać kostki pojedynczo by się nie pogubić co gdzie było :) . Jeden przewód który idzie do stacyjki powinien być połączony...
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
sprawdź bezpieczniki na aku
W środkowej kostce zasilania trzeba zamienić czerwone przewody miejscami, czerwony grubszy z cieńszym pin nr.4 i 7 w kostce. https://obrazki.elektroda.pl/3534671200_...
Przekaźnik od zapłonu sprawdź pod maską czy się nie z kleił .
z ecu nie mogę się w ogóle połączyć Do sprawdzenia, w pierwszej kolejnosci, wszystkie zasilania i masy ECU oraz skretki CAN (i VAN jesli auto stare). Niestety, nie mam schematow Citroëna.
+12V do którego podłączyleś radio jest za stacyjką i dlatego radio się wyłącza. Rozumiem że kostki ISO masz oryginalne... Zalecałbym znlezienie +12V niezależnego od stacyjki... Piszesz że masz dostęp tylko do I kostki ale inaczej tego nie zrobisz... Pozdrawiam!
witam , z radia wychodzi kostka zamień przewody żółty z czerwonym to jest zasilaie .pozd
W kostce zasilającej radia żółty przewód musi być podłączony do stałego zasilania +12v,natomiast czerwony do +12v po stacyjce.W niemieckich autach w kostce zasilającej jest odwrotnie niż powinno być w Twoim radiu,w kostce radia powinna być opcja przełożenia tych przewodów bez lutowania.
Reset w postaci zdjęcia zasilania zrób.
W niektórych wersjach trzymało zegarek do otwarcia drzwi. W niektórych,(tych z USA) trzeba było przytrzymać jeden klawisz ,na świecącym zegarku. Wsteczną pozycję stacyjki testowałeś?może nie rozłącza napięcia.
Witam . 1. Jeżeli jest zamontowane nieoryginalne wyposażenie a szczególnie radio to je odłącz 2. Czy są prawidłowe stałe zasilania na BSI (moduł zarządzający z lewej strony w kabinie), czy nie jest zalane wodą ? 3. Sprawdź bezpieczniki i stan skrzynki w komorze silnika. 4. Sprawdź stan złącz wiązek pod dywanem przy nogach kierowcy.
Auto na warsztat, właściciel niestety sam nie ogarnie, szkoda koszty sobie robić.
Musisz zamienić żółty + z czerwonym + miejscami. Jeżeli jest to radio SONY to powinno mieć łączki na tych przewodach, wystarczy je podłączyć na krzyż i będzie OK. Radio jest zasilane 2 plusami , jeden stały na pamięć, a drugi po stacyjce na uruchomienie radia, instalacje samochodowe mają różne warianty z tąd wielu producentów dodaje dodatkowe złączki...
Problem w podłączeniu radia. Blapunkt ma swoja pamięć , w LG i większości innych musi być ciągle dostarczane napięcie aby radio zapamiętało- Najczęstszym rozwiązaniem jest połączenie razem przewodów zasilania czerwony i żółty
Ja spotkałem się z podobnym przypadkiem. Ale to była wina źle podłączonego systemu alarmowego. Usterka wyszła w dziwny sposób po około 8 miesiącach o momentu grzebania przy tym
Faktycznie się pomyliłem. Dawkę paliwa wyłącza nastawnik, zawór jest dodatkowym zabezpieczeniem. Nie wiem która masa w którym miejscu jest zła. Rozważam teoretycznie. Posprawdzaj kostki z brązowymi przewodami, a w szczególności mocowania oczek do nadwozia. Najlepiej voltomierzem na chodzącym silniku w pozycji wyłączonej stacyjki.
To z przewodami czerwony/żółty tyczy się tego, że w różnych samochodach mogą być zamienione przewody stały plus z plusem po stacyjce. Wtedy radio nie będzie pamiętało ustawień. Za pomocą złączek można w łatwy sposób przełączyć przewody i zamienić miejscami. Sam mam jakiegoś nowszego Sonego z BT, antena wysuwa się wraz z włączeniem radia (jest też to...
Odłącz niebieski przewód (zasilanie autom. ant.) wyprowadzony z radia. Ale żeby radio odbierało poprawnie musisz zastosować separator antenowy. I właśnie do kabelka od separatora podłącz ten niebieski kabelek z kostki radia.
A czy przypapadkiem nie zmieniane były żarówki dwuwłóknowe w tylnych lampach. I wszystko w temacie, a nie jakieś pierdoły o dwu masach jak pisza inni....
Kolego te coś w przezroczystych koszulkach gumowych - to są złączki które możesz przepiąć zależnie od zapotrzebowania. Możesz do czerwonego przewodu od strony ISO (samochodu) przypiąć przewód żółty i czerwony razem. Możesz czerwony z żółtym zamienić, czyli: czerwony-żółty, żółty-czerwony. Możesz zrobić że radio będzie grało bez kluczyka (domyślnie w...
Sterownik silnika obejrzyj.
Albo zamienić w złączu zasilania (A)- przewody czerwony (7) z pomarańczowym (4), albo je spiąć do kupy (bez wypinania ze złącz), wówczas napięcie podtrzymania pamięci i zasilanie radia będą obecne bez względu na położenie kluczyka. Opisuję opcję, gdy doprowadzone są napięcia zasilania i podtrzymania, ale zamienione przewody (co często mam okazję poprawiać...
Do sprawdzenia BSI, mogło wystąpić jakieś zwarcie, albo został zalany (czasem się zdarza), może to być przyczyną obu problemów. Odnośnie kłopotów z kluczykiem to spróbuj jeszcze przeprowadzić synchronizacje, jeśli dobrze pamiętam to tak to szło: wsadź kluczyk do stacyjki przekręć go do pozycji pierwszej i wcisnij na pilocie zamykanie około 3 sekund...
Przełożyłem piny teraz radio się wyłącza lecz brak pamięci. Coś nie tak z tą instalacją, trzeba to sprawdzić. Radio powinno otrzymywać dwa zasilania, jedno bezpośrednio z akumulatora, a drugie zasilanie po stacyjce (rozłączalne). Trzeba to sprawdzić. Czy radio jest podłączone bezpośrednio do instalacji samochodowej, czy może przez jakąś przejściówkę...
Na początek (tak chyba najłatwiej) zacząłbym od przecięcia kabelka. Jeśli silnik zgaśnie to potwierdzi diagnozę i wykluczy zwarcie w samym sterowniku. Kabelek raczej nie opuszcza kabiny. Idzie do stacyjki, ew. skrzynki bezpieczników. Dla pewności; jest czarny?
Witam. Są dwa sposoby na rozwiązanie twojego problemu: 1. Połączyć razem przewody żółty i czerwony. 2. Zamienić przewody żółty i czerwony (przeciąć owe przewody a następnie połączyć). Powodzenia.
Hmm dosyc dziwne objawy. Poniewaz chodzi o Opla, i z doswiadczenia wiem ze jezeli w aucie dzieja sie dziwne rzeczy z pradem, ktowych nie mozna wyjasnic w prosty sposob- zacznij od sprawdzenia MASY auta. Gdzies moze byc przewra. Na ogol to z odpaleniem moglby byc problem, ale dziwne ze wlaczenie sporych odbiornikow pradu pomaga wiec mozna sie spodziewac...
sprawdź kostke stacyjki.
Elektrozawór się wiesza
Jeszcze nie sprawdzałem na schemacie, ale w takim przypadku raczej trudno będzie zostawić auto z włączonymi pozycyjnymi w nocy. Owszem, można, ale równolegle do styków przekaźnika należałoby podłączyć włacznik, by zamykał obwód w celu zasilenia pozycyjnych. Aha, przekaźnik w szereg zasilania włącznika świateł, bo są obrysówki (prawa i lewa) No i oczywiście...
Zamień na przewodach zasilających kabel żółty z czerwonym miejscami.
Przypuszczalnie masz zamienione zasilanie. Opis na radiu to nr.3 i nr.16, w złączu ISO (czarne), to przewód żółto czerwony i czerwono biały. Należy je zamienić miejscami.
Podłoga sucha czy wilgotna? Podnosiłeś tą gąbkę?
Możesz poprostu podłączyć radyjko bezpośrednio pod akumulator ale najlepiej dać jakiś bezpiecznik do tego .Chyba że masz coś ze stacyjką pokićkane , masz imobilaiser ?? Może ktoś sprytnie podłączył zasilanie od radia do imobilaisera. Wtedy po wyjęciu kluczyka radio się będzie wyłanczać .
Switch przy stacyjce do wymiany. Dodano po 1 ...lub cała stacyjka. na odległość trudno powiedzieć.
https://youtu.be/Pj5qTsaC2XM?si=_OMNCSd_... Tam w komentarzach autor pisze że wadliwie działający komputer może dawać różne objawy nawet w aucie. Dodano po 2 A jeszcze sprawdzając te kostkę miałem na myśli czy bez podłączonego komputera auto wysyła napięcie na podświetlenie po wyjęciu kluczyka. Tylko do takich pomiarów najlepiej mieć opis pinów...
Masz problem z kostką stacyjki, odlącz i podłącz na krótko, to rozwieje wszystkie wątpliwości. Dodano po 2 Masz też pewnie spalony bezpiecznik, stąd reset zegara i radia.
A skąd pewność, że tam alarm jest? Immo włącza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Czyli ten plus, który wychodzi ze stacyjki po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu. Jak podłączysz plus z akumulatora pod zacisk 16, to po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik dalej będzie chodzić.
Benzyna , i mam tak od 2dni i A to radzę odszukać paragon za tą operację i poczytać. Mnie w przeszłości udało si coś takiego dokonać u w żaden sposób nie kojarzyłem dlaczego, Połapałem się kiedy w poszukiwaniu przyczyn wymontowałem filtr paliwa i zapach uświadomił. Na świecach pojawił się nagar i samozapłon.
Błąd synchronizacji. Usterka usunięta. Zamykam temat.
O ile dobrze pamiętam , to te styczniki są do świateł parkingowych , prawa , lewa strona , mają zasilanie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki .
Hehe dobre,,, W potszybiu, silniczka od wycieraczek zalane woda, deszcz, mycie auta i stało się,,,
Akurat wentylator nie idzie z 15, przecież działa nawet po wyjęciu kluczyka. Co nie zmienia faktu, że koledzy mają rację.
Posiadasz miernik, umiesz go obsługiwać?
A to juz jest dziwne, bo po wyjęciu kluczyka musi odpalać od razu. No więc jednak masz awarię. Niestety, nie wiem czego to awaria może być.
Masz pewnie klimatronic. Problem masz w opornicy dmuchawy..
Może ktoś zna gotowca który mógłby się nadać? Za mało danych, musisz się bardziej postarać. Przekaźnik możesz użyć taki: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,p... - ma różne konfiguracje wejściowe/wyjściowe i czasowe. Jest przeznaczony do branży automotive. U siebie zainstalowałem taki i uruchamiam go zdalnie pilotem od auta.
Dałoby się wytłumaczyć to tak w miarę prosto? I czy jestem w stanie sama naprawić ten problem, czy raczej potrzebne tu są jakieś ultra umiejętności?
Witam, mam problem z Wackerem 6003, chodzi mi głównie o to, że ktoś dołożył dodatkowe zabezpieczenie na kod, które się zepsuło. Ja to wyrzuciłem, ale jak to się mówi, ,,coś nie pykło'', a dokładnie opisując, na pewno źle zmostkowałem kable i mam zasilanie na przełącznikach nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, a do Was, szanowni grupowicze, mam...
Jeżeli na bezpieczniku radia jest stale +12V, a na żółto czerwonym (pin4), pojawia się +12V po włączeniu zapłonu, to radio będzie uruchamiało się po włączeniu zapłonu i wyłączało po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Może też być wkładka stacyjki nie odskakuje do końca po wyjęciu klucza.
Cześć Mam problem peugeot 206 1.4 2002 r. Samochód po wyciągnięciu kluczyka świeci ikoną akumulatora i ma załączony częściowy zapłon. Sprawdziłem i ustawiłem telekodowanie po poprzedniku, ale niestety usterka dalej występuje. Zapłon gaśnie po odłączeniu akumulatora do czasu ponownego uruchomienia pojazdu, ponadto da się go na stałe wyłączyć wyciągając...
Problemem był "switch" w kluczyku. Blaszka odkleiła się i robiła zwarcia w losowych momentach.
Tak jak wspomniałem obsługuje światła stop moduł podstawowy GM czyli ta skrzynka z bezpiecznikami. światła stop wychodzą z wtyczki X6 pin 3 i pin 10 .Jeżeli jest tam zawsze prąd to zwarcie jest w tym module. Przekaźnik K2 jest uruchomiany przez moduł FR czyli ten od tempomatu , pedału gazu pedału hamulca przystawki i itp. Czy jego wyjęcie wyłącza światła...
Tak też zrobię. Dzięki
Witam, mam Citroena C5 2006 r. Po wymianie żarówek pozycyjnych palą się cały czas po wyjęciu kluczyka. Czy to normalne?
Witam, jestem posiadaczem Seata Ibizy 1.2 benzyna, rocznik 2002 r. Problem polega na tym, że gdy wszystko jest wyłączone, kluczyk wyjęty ze stacyjki, światła pozycyjne wyłączone, świeci się prawy zegar, czasem też lewy, kontrolka od temp, mimo że silnik jest zimny, oraz podświetlenie przebiegu, czasem też zamiga od rezerwy paliwa. Jest czas, że nie...
Nie ma takiej funkcji. Jak najbardziej jest taka funkcja w Oplu. Wchodzisz przez radio do Menu i tam w którejś zakładce masz funkcję czy radio ma się wyłączać po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
Witam, Peugeot Boxer 2017 2.0 HDI, mam problem z dmuchawą kabiny, cały czas jest włączona po wyjęciu kluczyka ze stacyjki. Zakupiłem tego Peugeota kilka dni temu... dmuchawa nie działała na 123, tylko kręciła na 4. Zakupiłem nowy rezystor dmuchawy wraz z wtyczką. Co najlepsze, że poprzedni właściciel wcześniej wypiął wtyczkę... ale stwierdziłem, że...
Usunąłem wszystkie przekaźniki bez zmian żaden z bezpiecznikow nie jest przepalony. No fantastycznie. I co z tego? Nie pamiętam dokładnie, bo z 10 lat temu studiowałem elektrykę tego auta, ale w tej skrzynce bezpieczników, jest wysuwany moduł z elektroniką i to jego wina będzie.
[XC90,2.4D5,2005] Świecące światła postojowe po wyjęciu kluczyka Witam, mam problem z Volvo XC-90 2005 2.4 diesel. Dzieje się tak, że auto gaszę, wyjmuję kluczyk, po minucie zapalają się światła postojowe. Gdy otwieram drzwi, to gasną, ale gdy zamknę drzwi, po minucie się zapalą i świecą do rozładowania akumulatora. Czy może ktoś pomóc rozwiązać problem?
Gdy go przetniesz nie uruchomisz wtedy auta, można to usunąć ale ten czarny przewód musisz podpiąć do + po zapłonie. Na 99 % jest on podpięty do zaworu w pompie dlatego po wyjęciu kluczyka auto dalej pracuje.
Tak dokładnie.Np. W Matiz cały czas pokazuje nawet po wyjęciu kluczyka.
Seat Ibiza 3, kontrolka świec żarowych żarzy się, nawet po wyjęciu kluczyka. Nie świeci jak inne kontrolki, tylko tak bardzo delikatnie. Jest to wina wilgoci, czy coś z wtryskami może?
piszczy wyjęciu kluczyka wyjęciu kluczyka podświetlenie wyjęciu kluczyka podświetlenie deski
fiata punto kontrolka poduszki scroll myszka przestal dzialac
renault trafic schemat elektryczny renault trafic schemat elektryczny
Typ lasera w odtwarzaczu Denon DCR-210 Skuter odpala, ale ma trudności z ruszeniem - przyczyny i rozwiązania