Akumulator może nie pierwszej świeżości ale jak po długim postoju dał radę odpalić to raczej powinien jeszcze troszkę pożyć zwłaszcza że mamy wiosnę. Wybuch akumulatora to przypadki jednostkowe wiec bym się tym nie przejmował zazwyczaj wybuchają albo przy ładowaniu albo podczas rozruchu gdy oddają duży prąd. Jeśli rozrusznik kręci pełną mocą (nie słychać...
To chcesz w ciemno wymieniać ? Lepiej już żarówka H4 w rękę i wyjmować po kolei i zwierać żarówką obwody aż rozrusznik się odezwie.
Zanim zaczniesz wyjmować rozrusznik to zdejmij jedną z klem akumulatora.
Po długim czasie i ogromnej liczbie kombinacji i pomysłów(miałem już silnik wyjmować i zmienić koło zamachowe), wymienłem rozrusznik, było u kilka mechaników wydaniu prawie 500zł zrobione:) Padł:..................................P... Miałem luzem zrobiłem w 15 min, załamka :)
Wiem, ale tulejki w rozruszniku smaruję pomimo, ze są ze stopu samosmarującego,ponieważ dłużej wytrzymują (sam sprawdzałem), ale komu sie chce wyjmować rozrusznik w malcu, przecież to niezła gimnastyka,pomimo że to tylko parę śrub i zawsze można się poparzyć o wydech :) . Narazie
Dzięki za pomoc powiedz mi tylko czy muszę wyjmować cały rozrusznik
Nie wszystkie wartości mam: - krzyżaki wtrysków - 6 Nm + obrót o 180 stopni - pompa serwa 22 Nm, koło pasowe pompy 64 Nm - pokrywa wałków rozrządu 10 Nm - wspornik alternatora 47 Nm - najważniejsze - świece żarowe 12 Nm, ale radzę posmarować gwint białą pastą ceramiczną, jest tania i łatwo dostępna w małych tubkach; pasta ceramiczna zabezpiecza świece...
Prawdopodobnie jest to grafit tylko nie taki ołówkowy osobiście polecałbym kupno nowych szczotek jak już masz ten rozrusznik na stole i wymianę łożysk oczywiście jeśli umiesz to zrobić bo po co 2 razy wyjmować ten sam rozrusznik :) a mając go na stole można zrobić generalny remont .
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Mam już 10 letnie auto, nigdy nie sprawdzałem ile ładuje, nigdy nie doładowywałem akumulatora (przebieg 250 000), stoi nie raz w garażu przez miesiąc lub więcej niejeżdżony. Jak pracowałem i dojeżdżałem do pracy, to też się zbytnio tym nie interesowałem, bo nie miałem kłopotów z odpalaniem silnika. W okresie zimowym, jak mi się przypomniało, to podłączałem...
Posprawdzaj zaciski prądowe jeszcze, klemry na akumulatorze przeczyść, główny zacisk prądowy przy rozruszniku (zacisk 30) też przeczyść. Spróbuj połączyć też zacisk 50 z 30 na rozruszniku, puścisz w ten sposób zasilanie na elektromagnes rozrusznika z ominięciem stacyjki. Jeśli nie zakręci dopiero wtedy wyjmuj rozrusznik.
Witam dziękuje za zainteresowanie moim problemem... Skrzynka po prawej stronie w komorze silnika, jest tam kilka przekaźników próbowałem wyjmować po kolei i zapalać, rozrusznik działał czyli tam go nie ma. ale wypatrzyłem jeszcze jakieś przekaźniki pod schowkiem (od strony pasażera) muszę to kiedyś rozmontować i sprawdzić pozdrawiam wojtek...
Jak dłużej pokręcisz i z wydechu leci mgła : to paliwo jest. Brak kompresji może być spowodowany tylko dwoma rzeczami. Zawory albo pierścienie. (dziura w tłoku to już hardkor). Przy prawidłowej kompresji powinien odpalić nawet na plaku - do weryfikacji. Nie używaj samostartu bo przy odrobinie pecha można korbowód wyjmować z miski olejowej :D
Po pierwsze to wiem co to jest koło zamachowe i wymieniłem na nim wieniec, po drugie aby wymienić wieniec nie trzeba wyjmować silnika tylko skrzynię biegów, po trzecie rozrusznik był sprawny i dobrze kręcił przed wymianą a po czwarte to nie wiem w czym masz problem.
Chciałbym opisać przypadek, który miałem w swoim Passacie z 96 roku, slinik 2.0 AGG 8V. Przez długi czas przerywał zupełnie nieregularnie, czasami zjawisko ustawało, czasami się nasilało. Najczęćciej pojawiało się po ok. 15 min jazdy i przez chwilę nie dawało się uruchomić samochodu. Wymieniłem kostkę stacyjki, przekaźnik pompy paliwa, moduł ale nie...
wymontowałem rozrusznik oddałem znajomemu który zajmuje się takimi rzeczami i faktycznie, plusowe szczotki są mocno wytarte, zaraz będę jechał odebrać i zobaczymy czy to to. A mam jeszcze jedno pytanko bo podczas demontażu wyszedł mi sam rozrusznik a automat został i tu moje pytanie czy trzeba wyjmować automat żeby złożyć to do kupy czy wystarczy wsadzić...
witam, wyjmuj rozrusznik i sprawdż elektromagnes, jest zwarcie i dalsze opisywanie nie ma sensu, jeszcze sprawdż czy jak odepniesz ten przewód to jest ok, jeśli tak to wina elektromagnesu jeżeli dalej jest problem to na wiażce jest zwarcie i trzeba szukać gdzie sie przetarł przewód, powodzenia
Syn ma getza z 2004 roku, i autko odpala dosłownie na dotyk (aku oryginalny). Zasada jest prosta - jak jest coś dobre to jest dobre i żadne niekorzystne czynniki nie mają na to większego wpływu. Jeżeli wymieniłeś już dwa aku w tak krótkim czasie to najprawdopodobniej przyczyna tkwi gdzie indziej - kiepskie ładowanie, zbyt duży pobór prądu na postoju,...
Kolego, zrób kontrolkę z żarówki od reflektora przedniego, podłącz ją jednym przewodem do masy a drugi przewód podłącz do cienkiego przewodu od rozrusznika. Jeśli kontrolka zaświeci w chwili próby uruchomienia auta (zrób kilka prób), masz do zrobienia rozrusznik a instalacja auta jest sprawna. Następnie podaj zasilanie na krótko w miejsce tego przewodu...
Właśnie dlatego, że auto nie zostało naprawione tylko dołożono "obejście" problemu to uważam, że diagnostyka ma sens. BSI oglądałem,wygląda bardzo dobrze. A ponieważ mam dwa auta w podobnej konfiguracji to czepiam się właśnie różnic wynikających z diagnostyki - gdybym miał lapka z DB to może szybciej by mi szło, niestety do diagnostyki używam stacjonarki...
Witam. Od niedawana jestem posiadaczem Aveo 1.2 2004r.benzyna gaz(mistral). Opiszę cały problem. Podczas zakupu w instalacji gazowej auta, do wymiany był rozdzielacz gazu-tak twierdził poprzedni właściciel. Aby jechać na lpg, trzeba było powoli dawać gazu, w innym przypadku się dławił, mulił. Okazało się też, że przecieka parownik. Wymieniłem parownik...
Chciałbym opisać przypadek, który miałem w swoim Passacie z 96 roku, slinik 2.0 AGG 8V. Przez długi czas przerywał zupełnie nieregularnie, czasami zjawisko ustawało, czasami się nasilało. Najczęćciej pojawiało się po ok. 15 min jazdy i przez chwilę nie dawało się uruchomić samochodu. Wymieniłem kostkę stacyjki, przekaźnik pompy paliwa, moduł ale nie...
Z jednej strony rzesza handlarzy-rzeźbiarzy, z drugiej technologia, z trzeciej bariery finansowe. Pozostaje czwarta strona - rower ale ... dobry rower to często koszt małego grata na 4 kołach. Szok. Od xxx czasu szukam dla siebie jakiegoś małego, benzynowego autka do przemieszczania się z punktu A do B po mieście. Coś wielkości a'la Corsa C, Focus itp....
(...) Otóż gdy miałem podłączone radio to pobór prądu wynosił 0,08A a robiąc trasy 10 km dziennie w 2 strony to jest wręcz zabójczy pobór prądu dla akumulatora. (...) Tia :) 0,08A w porównaniu do prądu pobieranego z aku przez rozrusznik to naprawdę zabójczy prąd ;) Ciekawe, że te 80mA poprzednio koledze nie przeszkadzało. Swoją drogą - administrator...
A skrzyni biegów ktoś nie wyjmował wcześniej lub rozrusznika ?
Polonez Caro Plus 1,6 GLI 99 r. Kolektora nie trzeba demontować, tylko blachę osłony, ale jest dużo radości przy wyjmowaniu rozrusznika, a jeszcze więcej przy wkładaniu. Jak bym wiedział, że tylko 120 zł biorą to bym się nie czepiał. Demontaż rozrusznika bez kanału (szczególnie odkręcenie jednej śruby) to jak jazda na rowerze bez kół. Fakt - jak już...
Nie trzeba wyciągać półosi. Najlepiej jest z kanału, ale z podnośnika też można. Wyciągałem rozrusznik osobiście 2 razy, mając tylko podnośnik + kobyłkę do dyspozycji i 2 wykładziny ze środka aby się na nich położyć ;) 1. Odpinamy klemę minus z akumulatora 2. Zdejmujemy dolot powietrza. Można bez ściągania, ale będzie łatwiej. 3. Luzujemy śruby rozrusznika...
W myślach miałem przypadek gdzie źle została podłączona masa silnika, ale raczej tutaj to nie jest to. Uwagi odnośnie wyjmowania silnika. Przewód rozrusznika od ramy. Węże układu chłodzenia odłącza się poprzez odkręcenie plastikowych króćców od głowicy i od wlotu pompy, mają one oringi. Nie trzeba skutera kłaść na bok. Co do licznika, w pierwszej kolejności...
Koło zamachowe blokujesz od dołu za rozrusznikiem bodajże 6mm jak ładnie powyginasz to bez wyjmowania rozrusznika się obejdzie .
Bezskutecznie szukam też przekaźnika od rozrusznika, wyjmowałem wszystkie, po wyjęciu przekaźnika od deski rozdzielczej zapala z kluczyka (ale deska nie świeci).
Dokładnie wyjmuj rozrusznik i rozbietaj bendx wymień i bedzie ok
Nie było możliwości uszkodzić uszkodzić wiązki że świateł przy wyjmowaniu rozrusznika
Witam ponownie, Udało mi się usunąć usterkę rozrusznika w mojej lagunie. Polegała ona na tym że kable elektryczne podłączone do rozrusznika które powinny być przykręcone w odpowiedni sposób. W przypadku mojego samochodu były praktycznie nie przykręcone i powodowało to zwarcie i brak reakcji rozrusznika (według mnie to pozostałość jakiejś wcześniejszej...
Nie miałem żadnych większych problemów z wyjmowaniem rozruszników w renault, nie powinno być i w tym. Pozdrawiam.
Ale chyba nie michy? :) Wałek ze skrzyni jest trochę "przydługi", to chyba jedyna niedogodność przy wyjmowaniu i wkładaniu skrzyni.
Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy
Sprawdż czy nie ma zimnego lutu między końcówką a uzwojeniem automatu.Nadziałem się na taki "numer" w Mercedesie A Classe,tam się "fajnie"wyjmuje rozrusznik.Dwa razy musiałem to robić.
Roboty na godzinę, z wsadzaniem i wyjmowaniem rozrusznika a tyle gadania. A jak ci sie chce to szczotki od poloneza dopasujesz, trzeba lekko doszlifowac.
Ja wtedy wyjmuje rozrusznik i na wiencu blokuje. Ale miałem tak chyba raz tylko. Te śruby w renault nie wiem czemu, często trafiam dokrecone do oporu. Ale przecinak pomaga, albo dospawanie nakrętki, tylko trzeba się tam nakombinowac bo miejsca mało.
Stukałem, pukałem i nic... Biorę się właśnie za wyjmowanie rozrusznika. W kraju w którym mieszkam, regeneracji nikt nie robi. Robił to ktoś już w tej wersji silnikowej? Jakieś wskazówki? Z góry dziękuję.
nie bardzo chciałbym zacząć od wyjmowania rozrusznika Zacznij, od czego chcesz, ale i tak skonczy sie na wyjeciu rozrusznika. Jesli masz ochote tracic czas i enegrie, to nie sa ci potrzebne zadne sugestie.
To ten "+" gdzie przykręcić? "+" z akumulatora zwykle idzie gdzieś do skrzynki bezpiecznikowej instalacji, może iść również do alternatora, i zwykle gruby przewód idzie od akumulatora do rozrusznika. Skoro wyjmowany był silnik, to obstawiam, że właśnie jest to przewód zasilający do rozrusznika.
Dodatkowa masa przykręcona, bez zmian. Pominąłem niejako wszystkie złącza wyjmując przekaźnik rozrusznika i po połączeniu pinów przekaźnika zworką, kręci jak szalony, ale nadal nie odpala, oczywiście na zapłonie i kiedy ktoś wciska pedał sprzęgła w kabinie. Jak nie odpala i w momencie przekręcenia kluczyka na rozruch "cyka", przekaźnik rozrusznika cały...
W 700 ce to nawet nie zdejmuje żadnego filtra 2 śruby od alternatora opinam klemę na plusie akumulatora odkręcasz nakrętkę przewodu bezpośredniego do akumulatora kluczem 10 i odpinasz kabel od kontrolki od ładowania i po temacie wychodzi do góry .A rozrusznik to najlepiej i najwygodniej z kanału bez odkręcania koła .Pozdrawiam . Dodano po 5 Najlepsza...
Nie wiem czy wyjmowac rozrusznik bo jest trudno z wyjęcie. Nie wiem dlaczego cię to martwi, robi to mechanik, oceni problem, zrobi, a ty tylko zapłacisz i masz z głowy..
Auto odpala bez problemu, lecz co jakiś czas nie kręci rozrusznikiem. Pierwszym razem po konsultacji telefonicznej z mechanikiem rozrusznik odezwał się po przełączeniu lewarka na pozycje N. Innym razem kiedy byłem tego świadkiem nie pomagało nic. 15 minut walki, pozycja N i nic. Słychać było przekaźnik za schowkiem od strony pasażera, ale żadnej innej...
Witam Szanowni koledzy proszę o pomoc , wyjmowałem rozrusznik (szczotki się skończyły) i aby było wygodniej zdemontowałem przepustnicę , przy okazji wyczyściłem i teraz przy montażu przepustnicy dwa wężyki wiem gdzie podłączyć - zaworki membranowe , ale gdzie podłączyć pozostałe dwa wężyki z jednej i drugiej wiązki wężyków . Dodam zdjęcia aby było łatwiej
Mam taki problem z nawigacją mianowicie mechanik podczas wyjmowania rozrusznika odłączył akumulator a gdy naprawił rozrusznik i po składał wszystko przestało działać radio i nawigacja przestały także działać obie kamery może ktoś by pod powiedział gdzie szukać usterki oczywiście przed tą naprawą wszystko działało.Wyświetla się taki właśnie komunikat.
Dziękuje za wyjaśnienie ale bezpiecznik i tak się spalił 3 razy a po czynnościach jakie wykonałem jest dobrze też czasem ciężko wszystko zrozumieć i pojąć nie ma na razie najmniejszego problemu lub zastanowienia działa od strzała:) problem się rozwiązał a najważniejsze ze bez kosztów i wyjmowania rozrusznika bo w tym aucie to nie żadna przyjemność....
Dziwię się Twojemu podejściu do problemu. Z tego co piszesz, wyjmowałeś rozrusznik wielokrotnie. Czy go "otworzyłeś aby sprawdzić choćby szczotki i komutator? Doktoryzujemy się tu wszyscy z wróżenia, a Ty robisz jakieś dziwne "wygibasy". :cry: Zadajesz pytania na które nikt rozsądny nie może odpowiedzieć. Po co tworzyć teorie i hipotezy? Czy nie lepiej...
wyjmować zasilacz wyjmować zasobnik wyjmować głowica
uszkodzony pentagram panasonic świecić czerwona dioda odzyskiwanie systemu ukrytej partycji
tomasz łysek pompa paliwa objawy
Znaczenie oznaczenia CL na płytce Yamaha Podkładka LED przestała świecić w połowie - co robić?