Właściwie to się źle wyraziłem, przy próbie drukowania wyskakuje komunikat o żle załadowanym papierze lub jego braku. Już trząsałem wcześniej. Drukarka nie była używana kilka dobrych miesięcy, włączyłem ją kilka dni temu, wydrukowałem parę stron. Wczoraj nie chciała już podawać papieru.
Śrubokręt torx 10, odkręcasz od góry 2 śruby, zdejmujesz górną cześć obudowy ze skanerem odpinając wcześniej taśmy, potem musisz odkręcić całą blachę na której masz karetkę, wypiąć taśmę od karetki i wtyczkę silnika.
Ma być korek wlewu na moście szukaj od strony karetki.
Sprzęgło to znajduje się z prawej strony drukarki. Jej cześć wystaje i zaczepiana jest przez karetkę gdy przesuwa się do prawego boku. Należy zdjąć obudowę, mechanizm z karetką, wyjąć element czyszczący kartridże, wyjąć całą mechanikę z rolkami. Z prawej strony zdjąć blaszkę. I masz dostęp do sprzęgiełka.
Czujnik znajduje się z prawej strony karetki ( mała czarna kostka ). Być może czujnik jest zabrudzony tuszem, uszkodzony lub brak kontaktu elektrycznego. Wyjmij czarny wkład drukujący z karetki i wyjmij czujnik - od strony wyjętego wkładu czarnego jest plastikowe zabezpieczenie, należy lekko podważyć a drugą ręką wysunąć czujnik ku górze. Wilgotną miękką...
Wyciągnij karetkę na środek, wyjmij tusze i wtedy włącz drukarkę - czy też jest to samo?
Moim zdaniem trzeba zdemontować obudowe drukarki i wyjąć karetkę z kardridzami.
Może być jakiś problem z enkoderem karetki lub jego czujnikiem (najczęściej zabrudzenie). Przecież od wymiany paska trzeba było wyjąć karetkę, zdjąć i założyć enkoder.
Jeśli karetka po podniesieniu pokrywy wyjeżdża to po wyjechaniu wkładów na środek wyjmij wtyczkę zasilania wtedy karetka z wkładami jest " lużna" parę kropel oleju na wałek prowadzący karetkę ten srebrny i ręczne przesówanie karetki po prowadnicy aby olej się rozprowadził. A co do drukowania najprawdopodobniej zaschły wkłady do ciepłej wody tak aby...
Sprawdż połączenie karetki z płytą główną,najprawdopodobniej to ona jest uszkodzona.Warto ją wyjąć i zobaczyć,czasem widać nieprawidłowość gołym okiem.
Pęknięty trzpień na której osadzona jest ta zębatka. Częsty problem w tych drukarkach jak i w modelu 3325. Trzeba odkręcić całą blachę z karetką i wyjąć cały zestaw tych zębatek. Musisz wyjąć duże rolki z gumą, odkręcić jeden wkręt, który trzyma plastik z zębatkami i wyjąć go. Co do naprawy to pozostawiam twojej inwencji. Części tylko z demobilu.
Pojawia się taki błąd jak w temacie. Zacząłem czyścić pasek, ale zauważyłem takie ślady. Czy to może być powodem błędu? W jaki sposób wyjąć karetkę, aby ewentualnie wyczyścić czujnik? https://obrazki.elektroda.pl/2376304600_... https://obrazki.elektroda.pl/2217737300_...
Drukarka naprawiona wszystko działa. Temat do zamknięcia. Dla potomnych żeby wyjąć karetkę nie trzeba rozbierać wszystkiego. Wystarczy odkręcić śrubę z przodu po lewej patrząc od przodu. Z tyłu zaczepy i pomarańczowa taśma. Reszta zatrzaski jak na każdym filmiku. Schodzi cała góra ze skanerem tylko uwaga na przewód od czytnika kart jest krótki ale nie...
Wyjmij kartirdże i głowicę. Zobacz jak wtedy zachowa się karetka. Przeczyść styki na głowicy i w karetce.
Na pewno masz rację, nawet podejrzewam jeden z bolców płytki zestykowej (rusza się)ale nie wiem jak tą płytkę wydostać i ewentualnie go dolutować. Jak wyjąć karetkę? Jeszcze raz bardzo dziękuję za dobre serce i szybką odpowiedź.
Aby zabrać się za udrażnianie karetki należy zdemontować obudowę urządzenia i wyjąć karetkę z urządzenia. Należy obchodzić się delikatnie z samą głowicą aby nie uszkodzić dysz drukujących. Po wyjęciu karetkę kładziemy nap. na spodku porcelanowym do którego nalewamy płyn udrażniający zewnętrzny Tak ok. 4, 5 mm na wysokość. Karetkę pozostawiamy tak przynajmniej...
Widać go dopiero jak wyjmiesz całą karetkę.
Spróbuj wyjąć dysk z lapka i odpalić bez dysku. Jeśli dalej będzie karetka musisz dostać się do baterii podtrzymującej bios i wyjąć ją na kilka minut. Powinno pomóc. Przy okazji sprawdź jakie ma napięcie albo od razu wymień na nową koszt 5zł. Jak nie czujesz się na siłach to do mnie masz blisko.
Witam. Panowie jak wyjąć karetkę z tej drukarki. Jak narazie doszedłem do momentu gdy wyjmuję głowicę i odkręcam dwie śrubki. I tu koniec nie wiem jak zdjąć teraz tą większą część karetki z tej listwy po której ona się przesuwa. Zaważyłem, że przymocowana ona jest jakimś białym plastikowym zaczepem. Co zrobić dalej?
Tak zrobiłem wyjąłem karetkę i nic nie dało dalej nie chciała się uruchomić. Kupiłem używanego mp520. Facet co sprzedawał napisał, ze ma problem z wyświetlaczem ze jest cały biały i nie chodzi mi tylko zależało na głowicy to kupiłem po zainstalowaniu głowicy chciałem zrobić skan i wydrukować podczas skanowania wyłączyła się. P.S dziękuje za pomoc
Jak zajrzysz od strony wkładanych kartek po prawej tronie jest gumka pomarańczowa albo zielona jak dobrze pamiętam. Można ją wyjąć od tyłu po wyjęciu zaślepki razem z plastikiem który ją trzyma. Wyczyść ją lub wymień.
Najpierw wyczyść i nasmaruj prowadnicę czyli ten metalowy walek po którym przesuwa sie karetka (tusze).Jeżeli bierze ci kilka kartek to: 1.Albo masz wilgotny papier 2.separator do wymiany (część podajnika papieru -korkowa) A ta tasiemka za karetką jest po to aby drukarka "widziala" w jakiej pozycji jest karetka. Po tej tasiemce jezdzi czujnik optyczny...
Posprawdzaj dobrze czy wszystko dobrze podłączyłeś-bo bardzo w to wątpie.Jeśli mimo wszystko podłączenia są ok tzn że mało delikatnie obchodziłeś się ze sprzętem-bo właśnie padł ci zasilacz. Nie za dużo tego kontaktu 60 ? Ja stosuję spirytus-szybko wysych i nie powoduje zwarć. Pozdrawiam Dodano po 15 Przed chwilą włączam ją do prądu, przycisk power...
Wyjąłem, wyczyściłem i karetka nawet nie drgnie. Dalej ten sam błąd. Jedynie skaner słychać. Dodano po 1 (at)tato56 zrobiłem to na samym początku i nic.
nic0n - w twoim przypadku masz zatkane dysze koloru czarnego. Tak sie dzieje jeśli dłuższy czas sprzęt nie pracuje lub są stosowane tusze zamienniki. Należy spróbować udrożnić dysze - rozebrać urządzenie wyjąć karetkę, która następnie wkładamy do płynu udrażniającego. Druga metoda to wymiana karetki na sprawna technicznie. Jeśli nie masz doświadczenia...
Ja zwykle zdejmuję skaner i górną pokrywę, żeby mieć dobry dostęp. Potem szukasz zaślepek i śrubek w karetce. Pewnie trzeba będzie też wyjąć element z pinami. Nie rozbiłem tego modelu, więc szczegółowo tego nie wyjaśnię. Możesz też spróbować innych metod opisywanych na forum.
nie mogę wyjąć tuszy - karetka jest zaparkowana i nie przechodzi w pozycję do wynmiany tuszy, jest takie samo mignięcie lampki i cisza bez efektu.
Właściwy "pampers" jest w dolnej, tylnej części drukarki - prowadzą do niego te gumowe wężyki wychodzące spod stacji parkującej głowic. Żeby się do niego dostać, trzeba po zdjęciu boków i góry obudowy, najpierw wyjąć ramę wraz z prowadnicami, karetką i elektroniką (nie zapominając o odłączeniu części kabelków od elektroniki), a potem wymontować prawą...
Może połamałeś karetkę? Wyjmij tusze i sprawdź.
Jeśli masz pewność co do prowadnic i przekładni napędu to pozostaje korekcją kąta padania lasera. Trzeba wyjąć cały napęd tak, żeby mieć dostęp do karetki lasera podczas odtwarzania czyli od dołu. Spróbuj podczas odtwarzania DELIKATNIE nagiąć karetkę w kierunku środka płyty (nie napisałeś czy skacze w przód, czy w tył), ale też i odwrotnie - w kierunku...
A jak przesuniesz w lewo i użyjesz pensety :). Jak nie to musisz odkręcić całą blachę po której jeździ karetka i wyjąć ją w prawą stronę.
Możesz spróbować jako ostatniej deski ratunku. Wyłączyć ploter, uwolnić karetkę, wyjąć głowicę, zamknąć pokrywę, włączyć ploter i jak poprosi o montaż to zainstalować ją jako nową. Jak nie zadziała to czeka Cie wymiana na nową.
No to na 99 % masz uwalony czujnik pozycjonujący karetkę wyjmij pasek pozycji całkowicie z drukarki i sprawdź czy obiaw jest ten sam.
Witajcie, Mam drukarkę jak w temacie i mam z nią taki problem że nie drukuje w Jasno-Purpurowym i Purpurowym kolorze. Wymieniłem komplet tuszy, myślałem że te dwa kartridże są jakieś lewe więc kupiłem te dwa kolory z którymi jest problem podmieniłem i dalej to samo. Rozebrałem drukarkę, wyjąłem karetkę, wyczyściłem głowicę, złożyłem i bez zmian. Przy...
Zastanawiam jakim sposobem jej się to udało. Aby wyjąć i nic nie uszkodzić należy zdjąć obudowę a następnie wymontować całą szynę po której jeździ karetka. Jak juz karetka będzie na wierzchu to będzie dobry dostęp aby zwolnić trzy lekko sprężynujące zaczepy od spodu karetki. Można pokusić się aby owe zaczepy zwolnić bez rozbierania drukarki, ale należy...
Cze Podręcznik serwisowy w takim przypadku mówi: "Scan Carriage out of position, Home Sensor flag not found, ROM checksum error, RAM read/write error, NvRam read/write error, or IOT Control PWB error" Niestety mało pocieszające jest rozwiązanie - wymień IOT Control PWB. Ale spróbuj sprawdzić czy tasiemka kodująca położenie karetki nie wyskoczyła z czujnika,...
Wyjmij głowicę, przeczyść styki. Karetka jeździ swobodnie?
w końcu się za to zabrałem :) mam mały problem Mianowicie żeby wyjąć i przeczyścić karetkę musze (albo tak mi się wydaje) zdjąć wałek (metalowy pręt po którym porusza się karetka). Jak go zdjąć?
Wysuń ręcznie przy wyłączonej drukarce karetkę i wyjmij kartridż. Włącz ponownie. Jeśli nie będzie poprawy to uszkodzona może być karetka, listwa skanująca lub elektronika.
Nawet ponad godzinę, drukarka włączona, głowica wyjęta, a karetka grzecznie sobie stoi w miejscu wymiany. Tak jest. Ale jeśli nie wyjmiesz głowicy, to karetka ucieka po jakiś 2 minutach. Wyjmowania głowicy unikam - blokada głowicy potrafi mocno "trzepnąć" jeśli przypadkowo się zamknie i zawsze się obawiam, że wtedy coś urwie lub rozwali. Głowicę poza...
Naprzemienne miganie diód świadczy przeważnie o problemach z przesuwem karetki... spróbuj wyjąć kartridże i sprawdź czy drukarka prawidłowo reaguje, tzn. czy karetka wyjedzie dp pozycji wymiany kartridży i napisz jak się zachowała to pokombinujemy dalej.
Wyciągasz ten element w który wkłada się tusze. Może głowica się przegrzała i przykleiła do karetki.
Gdzie można szukać przyczyny? Wymienić pojemniki z tuszem na nowe. Tu nie masz głowicy w drukarce. To, co chciałeś wyjąć to jest karetka. Głowice są zintegrowane z wkładami.
Witam, ten film wprowadza zamieszanie. Sugestia, że karetkę można sobie ot tak przesuwać jest złośliwością - drukarka na to nie pozwala, "kontruje" przytrzymując karetkę w miejscu. Również odłączanie zasilania podczas pracy drukarki to zły pomysł. Jeśli drukarka uruchamia się i nie ma błędów krytycznych, to głowicę można wyjąć tak: - uruchom drukarkę...
Jeśli E0 to błąd tuszy należałoby je wyjąć i przemyć isopropanolem styki kartridży i karetki. Jeśli E0 jest błędem związanym z papierem to sprawdź flagi czujników i tor przesuwu papieru. E0 jest różnie opisywany...
Każda taka kosteczka z blaszkami przypada na 1 kolor, czyli razem w karetce są 4 kosteczki i każdą z osobna można wyjąć. W ubiegłym roku wymieniałem taką kosteczkę w modelu SX200, który ma bardzo podobną konstrukcję karetki. Dodano po 7 Znalazłem też takie zdjęcie pochodzące z modelu SX400, które może być pomocne: http://kb.epson-europe.com/pf/12/webfile...
Witajcie, miałem ten sam problem w swoim hapeku psc 1510. Po włożeniu nowego tuszu kolorowego pokazywał się błąd E i migała kontrolka kolor. Długo szukałem odpowiedzi na to. Reklamowałem tusze, że są wadliwe, czyściłem styki i nic. Nic nie pomagało. Czasem chodziła dobrze a po wyrównaniu tuszy znów błąd i co chwila drukowała kartkę z wyrównaniem tuszy....
Ja właśnie rozebrałem karetkę. Najpierw trzeba wyjąć styki (drugi zdjęcie z postu wyżej). Po lewej i prawej stronie karetki, są zatrzaski, które trzeba podważyć (widać je na 2 zdjęciu). Później wyjąć taśmę od tych styków i je wyciągnąć. Następnie delikatnie podważać plastik osłaniający taśmę przy dyszach (3 zdjęcie już bez tego plastiku). Odkręcić 3...
a spróbuj te tulejki jeszcze raz wyjąć i ponownie zamontować. Coś takiego miałem akurat w tym modelu. Po odkręceniu źle weszły w te frezowanie w plastiku i przy pracy blokowało powrót karetki.
głowica to ten czarny plastik , który mozna wyjąć jak się na karetce podniesie taka zielona dzwigienkę. 2 mm odstepu jest Ok.
karetka jest schowana z prawej strony więc tusze również ciężko będzie wyjąć bez rozbierania obudowy...
Obawiam się, że bez zdjęcia górnej obudowy drukarki się nie obędzie - dopiero wtedy można wyjąć tusze, głowicę z karetki, by dostać się do zaciętego lub uszkodzonego mechanizmu czyszczącego.
Klapka się nie uszkodziła, styki od czarnego czyściłem, więc zostaje rozebranie karetki, ale jak to zrobić żeby niczego nie uszkodzić? Przede wszystkim ostrożnie :) Poza tym przed wyjęciem karetki zaznacz sobie pozycję pręta metalowego po którym jeździ karetka - bo się może okazać że już zadna naprawa nie pomoże. Ostatnio miałem podobny problem z taką...
Cześć, mam na stole drukarkę Epson WF-2750. Klient dostarczył odrobinę rozkręconą. Jak wyjąłem karetkę to znalazłem 3 luźne części i za nic nie wiem skąd one. Może ktoś ma taką w serwisie albo ma więcej doświadczenia niż ja i pomoże? Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Poniżej zdjęcia. Dwie sprężynki i jeden plastik. https://obrazki.elektroda.pl/6829371200_...
Wyjmij głowice, włącz (kabel zasilacza) drukarkę i otwórz pokrywe. Jeżeli ta procedura działa, to oznacza że drukarka jest o.k. Karetka pewnie wyjechała na środek, więc załuz głowice i zamknij pokrywę. Jeżeli przestała działać drukarka to masz coś z głowicą lub z karetką drukarki. Aby się przekonać podmień na inną głowice.
Czesc. Co do 100 to ona miały bardzo słabe formatery ( płyty główne) , ale taki problem może wywoływać karetka w sumie elektronika karetki , wyjmij wszystkie głowice i tusze ( miałem przypadek ze nie oryginalny tusz blokował dziwnie cały ploter ) jeżeli ruszy to wlóż potem głowice , a póżniej tusze, Pozdrawiam
Dokładnie już nie pamiętam, ale na pewno trzeba odpiąć ten widoczny na zdjęciu czarny plastik na lewej ściance karetki, potem wyjąć i rozłożyć znajdującą się pod nim część taśmy, potem odłączasz cienką końcówkę tej taśmy (też widać ją na zdjęciu), a druga gruba końcówka wchodzi do płytki za karetką i żeby się do niej dostać, trzeba rozłożyć kartkę i...
witaj, własnie miałem dopisać, że pomęczyłem tę drukarkę i zauważyłem że dokładnie to ona nie drukuje koloru czerwonego.. a tę karetkę można wyjąć czy trzeba to robić wewnątrz drukarki?
Jak masz możliwość -sprawdz na innym zasilaczu A czujnik za karetką też czyściłeś? Wyjmij kartridże przesuń karetke max w lewą stronę i sprawdz. Spróbuj na innym kabu zasilającym.
Rozumiem że po włączeniu urządzenia nie rusza ani karetka ani też układ pobierania papieru a jedyna operacja to tylko kalibracja skanera. Jeśli tak jest to proszę wyjąć wkłady drukujące z karetki i włączyć urządzenie, jeśli nadal nie ruszy karetka i układ pobierania papieru to usterka leży po stronie płyty głównej.
Z opisu wnioskuję że z wyjęciem zużytych pojemników nie było problemów - karetka wyjechała i mogłaś pojemniki wyjąć. Teraz chcesz zamontować nowe pojemniki i karetka ( kasetka na tusze ) nie wyjeżdża pomimo ze wszystkie czynności robisz poprawnie. A zatem napisz jak zachowuje się drukarka zaraz po włączeniu do zasilania - czy drukarka wykonuje jakieś...
Włącz drukarkę może się uda żeby na chwikę wyjechała karetka, jeśli wyjedzie odłącz zasilacz - musisz zdążyć przed schowaniem się karetki. Nasępnie wyjmij tusze i zobacz jak się bedzie zachowywać. Następnie odklej pin który zakleiłeś włóż tusze i zobacz co będzie się działo.
No i w końcu się wydało, oczywiście pomoc kolegów była nie zastąpiona szczególnie Artur K., już wyjaśniam. Otóż tak, wyjąłem silnik karetki i rozebrałem przeczyściłem a silnik talerzyka potraktowałem WD-40, wszystko poskładałem do kupy i cooooooo, normalnie cud sprzęcik hula jak nowy. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, dlaczego chociaż chwilowo nie...
Widzę, że wymieniane było sprzęgiełko (chyba, że to ty wyjmowałeś). Fabrycznie nie ma aż takiego luzu. Spróbuj je wyjąć i włożyć ponownie. Niestety tak jak fabryka nie włożysz tego. Zobacz też czy nie jest pęknięte. Na pierwszy rzut oka może być ok. Warto też posmarować tą krzywiznę na którą wchodzi karetka.
Panowie...... Rozciągnięcie sprężyny naciągającej pasek przesuwu karetki załatwia sprawę, (szukaj po lewej stronie drukarki), po tej operacji należy wyjąć resztki mechów z piasty karetki i nasmarować wałek. Ja wałek smaruję wazeliną do maszyn szwalniczych i jest OK.
Ja zacząłbym od tego: przy wyłączonym urządzeniu wysunąć ręcznie karetkę na środek, wyjąć tusze i sprawdzić, jak się wtedy zachowa urządzenie po włączeniu.
Mam dwa pomysły: sprawdzić czystość styków w karetce w gniazdach obu kartridży oraz wyjąć kartridż kolorowy (jeżeli jest) i robić próby tylko na czarnym (albo tylko na kolorowym). Ta drukarka powinna drukować w trybie tylko jednego pojemnika.
Witam. Pół roku temu zakupiłem urządzenie wielofunkcyjne HP C8180 . Ostatnio przy próbie wydruku na ekranie pojawił się komunikat : Błąd systemu tuszy, Nie można drukować . Błąd :0xc19a0005. Tusze cały czas były te same i orginalne oczywiście. Próbowałem wykonać wszystkie czynności jakie zaleca HP lecz bez skutku. Błąd cały czas występuje. Drukarka...
Wyjmij kartridże i przemyj izopropanolem ich styki oraz styki w karetce. Te kartridże nie mają czipów, może zalewać tuszem bez końca.
Witam, Stacja serwisowa jest o stronie prawej. Aby ją wyjąć musisz odkręcić 2 śruby trzymające prowadnicę karetki (widoczne od przodu) oraz 2 śruby trzymające pręt prowadnicy. Dodatkowo musisz odkręcić wkręt po prawej stronie wkręcony w stację serwisową (wkręt najprawdopodobniej koloru czerwonego). Po wyjęciu prowadnicy karetki (podciągając ją do góry)...
Właściwie to głowicy nie trzeba wyjmować - wystarczy wysunąć karetkę na środek drukarki (najlepiej ręcznie przy wyłączonej drukarce, tylko trzeba wcisnąć taki biały ząbek blokujący ją w stacji serwisowej), wyjąć zbiorniczki, podłożyć pod głowicę papierowy ręcznik, nabrać w strzykawkę z nałożonym gumowym wężykiem płynu do czyszczenia i przepompować go...
1) Wyjmij głowicę i sprawdź, czy wtedy karetka się przesunie. 2) Podmień pionową płytę. 3) podmień karetkę.
Jakieś rozwiązanie - nie instalować "na pałę" coraz to nowszych firmware, gdyż mogą zawierać rozpoznawanie nieoryginalnych chipów na tuszach, konsekwencją jest taki właśnie komunikat. Po drugie - po wyjęciu tuszu dobrze jest wacikiem zmoczonym w isopropanolu lub spirytusie delikatnie przemyć styki w karetce (miejscu skąd się wyjęło kartridż) uważając,...
Witam Problem jest taki że podczas próby drukowania kartka zostaje delikatnie pociągnięta ale nie przechodzi dalej pod karetkę (można ją swobodnie wyjąć) Głowica normalnie pracuje tak jak by miała drukować Co to może być ? I jak to naprawić domowymi sposobami ?
Zamieniki, czyli częściej się psują. Proponowałbym też wyjąć tusze i przeczyścić styki w karetce - najlepiej szmatka zwilżona alkoholem, odczekać aż wyparuje i wtedy włożyć tusze z powrotem.
Opór karetki jest taki sam na całej długosci prowadnicy, a czy jest duży to trudno mi to stwierdzić.... Ale wydaje mi sie ze nie jest to opór który mógłby zablokować karetkę, szczególnie ze ona się jednak przesuwa ( 2cm w lewo i z powrotem 2 cm w prawo) więc zakleszczona raczej nie jest.... Nieważne tez w którym miejscu prowadnicy ją ustawię to objawy...
Spacing alarm. Oprócz porad kris21 sprawdź czy karetka płynnie się przesuwa, czy jak puścisz wydruk bez tasiemki też się tak dzieje? Czy szczelina na papier między głowicą a wałkiem jest ustawiona na odpowiednią szerokość do grubości papieru? Czy jak wystąpi alarm karetka jest zablokowana czy możesz ją spokojnie przesunąć? Jak sprawdzisz wszystko powyższe...
W drukarce jest jeszcze jakiś inny błąd. Po wprowadzeniu drukarki w tryb serwisowy wyjmiesz tusze i głowicę, opuścisz blokadę karetki i sprawdzisz, jaki kod błędu zgłasza drukarka (ilość mignięć - patrz diody opisane wyżej). Dalej sprawdzisz czy daje się zrzucić dane EEPROM (service tool: Operation -> EEPROM save) do pliku (który tu umieścisz).
Niestety nie wykonywałem żadnych prac z drukarką z powodu braku czasu, ale zanim podejmę decyzję sklejenia uszkodzonego trybu i przyklejeniem go do sworznia wolałbym mieć pewność, że nic innego nie jest uszkodzone i nie blokuje prawidłowej pracy karetki. Nie wiem czy czasem nie wyjąć wcześniej wszystkich elementów które zbierają nadmiar tuszu i nie...
Przeczyść styki w karetce i na kartridżu.
W tego typu drukarkach, często do spodu karetki przykleja się kurz z papieru. Jak się tego zbierze więcej i pozlepia tuszem to tworza się "miotełki", ktore brudzą wydruki. Najlepiej wyjąć pojemniki z tuszem i wyczyścić karetkę od spodu. Szmatką albo nawet papierem toaletowym.
Tak - to ten sam typ głowicy drukującej - QY6-0080. Generalnie w trybie serwisowym (ekran jest czarny, ale mechanizm "żyje") drukarka od razu pokaże, czy głowica jest uszkodzona czy też nie. Nie trzeba nawet wsadzać tuszów - wszystkie błędy są sygnalizowane diodami: - zielona miga na przemian z żółtą 10x to B200 (wtedy drukarkę można tylko wyłączyć...
Czy po podłączeniu do prądu słychać z wnętrza drukarki jakieś odgłosy mechanizmów? Czy lampa skanera świeci? Sugerowałbym też wyjąć tusze (w tym modelu karetka chyba da się ręcznie przesunąć na lewą stronę) i wtedy podłączyć do prądu.
Jak tylko włączam drukowanie i ruszy się karetka pojawia się komunikat "Wyjmij i sprawdź lewy pojemnik". Czyściłem styki spirytusem. Wymieniłem Kardridż na nowy. Co mogę jeszcze zrobić oprócz wymiany drukarki?
Encoder karetki - czy nie spadł lub nie jest bardzo brudny, encoder kołowy czy nie ma luzu na wieloklinie. Musisz wyjąć mechanizm. Zobaczysz też od razu czy sprzęgiełko nie jest uszkodzone.
Po dogłębnym oglądzie z małym uchybieniem wyjąłem styki, na bokach karetki są małe rowki w których są zatrzaski(blokady) styków, trzeba je wcisnąć i jednocześnie podnosić styki. Teraz mam pytanie, na głowicy jest wąski 0,5 mm i długości ok 1 cm oczywiście niejednolity pasek i na końcu kropka ok. 1mm jakby zlutowane, czy to świadczy, że w tym miejscu...
Sterowniki nie mają nic wspólnego z kartridżem, karetką i stykami. Wyjmij kartridż, przemyj jego styki ( te na bocznej ściance, nie od spodu ), przemyj styki w karetce, czyli w miejscu gdzie wkładasz kartridż. Jak nie pomoże należy sprawdzić kartridż w innej drukarce - nowy nie znaczy sprawny. Sterowniki służą do komunikacji pomiędzy komputerem a drukarką....
Wyjmij tusze i wyczyść styki na nich oraz w karetce - najlepiej zrobić to czystą szmatką nasączoną alkoholem, nie zapominając o dopilnowaniu, by wszystkie styki były suche przed ponownym włożeniem tuszy.
witam kolego mozesz mi powiedziec jak wyjałes z karetki w swoim epsonie te styki?
Prawdopodobnie spalona głowica. Może być uszkodzona również karetka jak i płyta główna. Wyjmij głowicę i zobacz jak zachowa się drukarka.
Wzrokowo :) Jeżeli odpowietrzyłeś układ zgodnie z instrukcją to kartridż powinien być pełny, a wężyki bez pęcherzyków powietrza. Jak to teraz wygląda? Wyjmij kartridże i sprawdź czy w karetce nie ma tuszu.
Witam. Ok, dzięki za podpowiedź, Wydaje mi się, że może to nie być wina taśmy i karetki, bo dioda migała od razu jak wyczyściłem pampersa i zmontowałem drukarkę (wyjąłem pampersa bez demontażu karetek i taśmy, bo wystarczyło je tylko przesunąć na skraj). Po zmontowaniu urządzenia gdy okazało się, że kartridże tak walą na boki i miga dioda, to wpadłem...
Wyjmij i włóż jeszcze raz, sprawdź czy dokładnie weszła
Dawno nie miałem do czynienia z tą drukarką ale o ile dobrze pamiętam to folia ta kieruje papier pod głowicę tak by nie zaczepiała o niego. Ma ona takie zaczepy, zatrzaski które utrzymują ją na swoim miejscu. Jeżeli zaczepy te zostały oberwane to papier prawdopodobnie będzie zaczepiał o tą folie. Co do konserwacji to należy zdjąć obudowę, wyjąć kasetę...
Czy to samo dzieje się z wyjętymi tuszami?
wyjmij wszystkie głowice i tusze, wyczyść styki w karetce czymś na spirytusie i odpal drukarke. napisz co wtedy wyświetla.
Sprawdzałem drożność kartridż, spróbuje sprawdzić głowice jak znajdę na forum wskazówki jak to zrobić Wyjmij kartridże, podnieś łapkę w karetce i wyjmij głowicę. Masz to na pewno opisane w instrukcji obsługi. Przyłóż dysze głowicy do ręcznika papierowego i sprawdź czy odbiją się wszystkie kolory. Jeśli nie to zrób czyszczenie głowicy z poziomu komputera....
Mogą być uszkodzone kartridże. Tylko podmiana na inne, 100% sprawne. Lecz najpierw to wyjmij je i dokładnie przeczyść pola stykowe na nich oraz w karetce ( czyli, tam gdzie siedzą w drukarce ).
Wyjmij taśmę i wydrukuj bez niej. Czasami zdarzają się takie które potrafią zablokować karetkę.
U mnie na mierniku były OK te switch'e ale mierzyłem je przy mechanice obróconej do dołu (od strony ścieżek). Ale jak obróciłem całość tak jak powinna być to ten przy silniku płyty się rozsypał. Miał potwornie wygiętą blaszkę styku i latała luźno. To on informuje o pozycji karetki. Spróbuj zrobić tak jak ja tzn. wyjąć ten switch i wlutować przewody...
wyjąć karetka epson wyjąć karetka canon karetka zablokowana
działa wkrętarka schemat przewodów paliwa gniazdka angielskie
Maksymalny prąd bazy tranzystora BD281 - szczegóły i obliczenia Diagnostyka przeskoczenia łańcucha rozrządu w Nissan Qashqai 1.2 benzyna