Koleżko idę o duży zakład że więcej naprawiam dziennie aut niż ty w całym swoim życiu. A po drugie nie jest wstyd pytać, wstydem jest udawać że się wie.
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. A gdzie 10 kW stawia alternator. Chyba w ciężarówce. 14 V 150 A to dopiero...
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Hej, witam. Chciałem zapytać, jak wyjąć alternator z Opla Astry 1,6, 77 kW, wersja z klimą. Nie dało się ani od góry wyjąć, ani od dołu. Dodam, że jest już odkręcony od silnika. Nie mam już pojęcia, jak to zrobić, wszędzie brakuje miejsca. Coś jeszcze trzeba zdemontować? Dzięki za pomoc.
Samochód Brava 1,6 16V - pęknięta obudowa alternatora. Mam kupiony przód i tył obudowy z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony. Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód? Czy wyjęcie wirnika nie jest skomplikowane i jak to zrobić aby niczego nie uszkodzić...
Czego kolega gossipgirl nie rozumie? Kolego lukasz506 , nie wiem jak to trzepanie przebiegało. Przypuszczam, że w ten sposób: przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, między biegun + i klemę + był włączony miernik i pokazywał na początku jakiś pobór prądu i teraz po kolei wyjmuję bezpieczniki i za każdym wyjęciem sprawdzam jaki jest pobór i zapisuję...
U mnie wyjęcie wtyczki alternatora nic nie daje,ledy mrugają cały czas gdy pracuje silnik
Właśnie - zanim zdecyduję się na wyjęcie alternatora chciałbym sprawdzić czy faktycznie zdechł. No i mam parę pytań: 1. Na których stykach wtyczki alternator powinien podawać napięcie? 2. Jak w ogóle tę wtyczkę zdjąć? Próbowałem, ale nie za bardzo wiem co gdzie nacisnąć a nie chcę urwać. 3. Czy kabel w tym grubym peszlu obok wtyczki to masa? 4. Dlaczego...
Odłącz masę akumulatora. Zdemontuj prawe wewnętrzne nadkole i osłonę. Zdemontuj filtr powietrza Spuść płyn. Zdemontuj rurki płynu Wykręć alternator. Gotowe
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
Witam Dziękuję za odpowiedź w sprawie ładowania. Czeka mnie chyba w pierwszej kolejności wyjęcie alternatora i trzeba mieć nadzieję że trafię na dobrego fachowca. Faktycznie ładowanie na poziomie 13,4-6V jest wystarczające latem. Zima, jazda na światłach i na krótkich odcinkach wykończyły akumulator (90Ah). W sobotę go naładowałem i na razie jest OK....
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Pandę mam od 18 lat. Od samego początku kontrolka kierownicy zapalała mi się kilka do kilkunastu razy w roku z reguły bez utraty wspomagania. Tak na 100 włączeń kontrolki kierownicy ok. 2 razy traciłem wspomaganie. Wygaszenie kontrolki tak jak piszesz - wyłączenie silnika odczekanie około 6-7 sekund do momentu charakterystycznego "kliku" (chyba przekaźnika...
Nissan Maxima rocznik 1955 Oooo, stary ;) czy może być inna przyczyna nieładowania niż zepsuty alternator Oczywiście. Napięcie paska czy rozwalony akumulator. Świecą Ci się jakieś kontrolki od ładowania na desce? Sprawdzałeś akumulator? Mierzyłeś napięcie ładowania przy alternatorze i akumulatorze? To są podstawy. Być może na alterku będziesz miał...
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
Dla mnie porażką jest wymiana świec żarowych w fiatowskich 1.9jtd, nie dość, że blisko ściany grodziowej to jeszcze głeboko za kolektorem. Do tego dodam wymianę alternatora w matizie, oraz w moim ulubionym e34 prowadzenie przewodów do tylnej klapy i notoryczne ich pękanie na zawiasie. Męczące jest też wyjęcie sprzęgła hydrokinetycznego w volvach serii...
Pasuje poluzować pasek zdjąć potem przygotować miejsce korytarz trasę na alternator wyjęcie i włożenie. Zbędne elementy zdemontować. Rury filtry powietrza silnika paliwa jeśli od góry chcesz wyjąć. Chyba że masz kanał to albo wachacze będą przeszkadzać albo coś tam jeszcze. Ogólnie mechanika samochodowa to nie jest łatwe zadanie bez odpowiedniego sprzętu...
Zwarcie w instalacji odpada,jedynie zostaje wyjęcie alternatora ,rozebranie go i sprawdzenie stojana i oczywiście mostka prostowniczego.
Pierścienie ślizgowe alternatora mogą wołać o wymianę. Czeka Cię wyjęcie alternatora i jego pełna diagnostyka.
Przecież napisałem że 95 % , może Ty jesteś w tych 5 %, tylko pozostaje pytanie - po co to założyłeś, chcesz taniej to kup diesla. Co do drugiego pytania - jest mnóstwo takich przypadków -Wyjęcie alternatora - wyjęcie rozrusznika - nawet wczoraj przy wyjmowaniu czujnika prędkości itd, itp. Niektórzy mają te gazy założone całkiem możliwie (jeżeli tak...
Da sie sprawdzić alternator za pomocą multimetru przy odłączonych wszystkich przewodach od niego. Nie do końca. Multimetr nie wykryje, czy izlocja uzwojenia w stojanie jest w porządku czy też nie. Wyciąganie alternatora z malucha tylko na pozór jest wredne, ale jeśli się odkręci nakrętkę wentylatora przez wlot powietrza z tyłu silnika to i wyjęcie...
A co masz klime czy co? Po drugie wyjęcie alternatora to jak wypicie 2 browarków w tym samochodzie.
Czytając Wasze odpowiedzi wnioskuję,że najsensowniejsze byłoby w pierwszej kolejności wizyta w dobrym serwisie z akumulatorami,zmierzyć napięcie na zaciskach i ewentualnie wykluczyć lub nie sprawność akumulatora.W przypadku ,że akumulator jest w porządku to czeka mnie prawdopodobnie wyjęcie alternatora i poddanie go sprawdzeniu w serwisie zajmującym...
Pobór prądu na postoju wynosi po pół godzinie postoju 65mA-77mA. Inni użytkownicy mają taki sam pobór, moim zdaniem jest on za duży. Wstępnie wykluczone elementy/układy: - radio, które jest na kluczyk, odłączyłem je całkowicie, by sprawdzić czy to może pamięć radia pobiera taki prąd; - alarm, którego jest brak w samochodzie; - oświetlenie wnętrza; -...
Sprawdź kontrolnie ładowanie - między B+ alternatora a jego korpusem. Jeśli odczyt z voltomierza się nie zmieni to można obstawiać, że uszkodzony jest alternator pod warunkiem, że nie jest uszkodzona wiązka wzbudzania(mała wtyczka). Jeśli wyjęcie alternatora nie jest kłopotliwe - wyjąć i sprawdzić na stole probierczym.
Hejka Czy da radę otworzyć alternator za pomocą srubokręta bo kazdy mi mówi zę bez sciągacza nie pojdzie??
Mam pytanie: Jak dostać się do szczotek alternatora w fiacie brava 1.6? Ewentualnie jak wymontować cały alternator.
witam wszystkich panowie jak można zdjąć domowym sposobem łożysko w alternatorze nie mając specjalnego ściągacza, da się? jest jakiś sposób? próbowałem swych sił :D ale nie mam siły na te łożysko :cry:
Witam Fiat Doblo benzyna starszy model nie ładuje akumulatora,alternator jest za silnikiem od strony pasażera pytanie,żeby wymienić szczotki należy wyciągnąć alternator,jak go się wyciąga od góry czy od dołu,z góry dziękuje za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/9111090100_...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Ładowania niestety brak chociaż kontrolka ładowania się nie zapala , czyli pozostaje wyjęcie i naprawa alternatora. Czy ktoś posiada jakiś opis czynności podczas demontazu, żeby nie 'odkrywać ameryki'. W Golfie III 1,8 wyjęcie alternatora to żaden problem, natomiast Astra 1,8 z klimą ma go głęboko schowany. Przy okazji, macie jakiś pomysł na kod do...
Tak jak w temacie posiadam dany alternator, oraz regulator niestety nie wiem jak go podłaczyć aby alternator ładował i nie świeciiła kontrolka od ładowania. prosze o szybką pomoc
Potrzebuje jakieś fachowej wskazówki w jaki najleprzy sposób zdjąć łożyska z wirnika alternatora w fiacie uno model alternatora to magneti marelli aa125r-14v-55a no i jak założyć nowe może zna ktoś domowy sposób na przprowadzenie tej czynności. Druga sprawa dotycząca tego tematu to czy szczotkotrzymacz ze szczotkami to jest jedna nierozłączna część...
Witam Mam problem z wyciągnienciem altelnatora z astry 2 1,7 tdi alternator już sie rusza ale zatrzymało mnie takie małe koło po prawej stronie altelnatora tam nies podpięte pare wężyków i jak sobie z tym poradzić czy odpinać te wężyki czy co dalej ?? :arrow: Pisz staranniej! j.
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Panowie, czy jest jakas szansa na dobranie sie do szczotek bez wyciagania tego cholerstwa ? Mam problem: Zgubilem gdzies ladowanie. Przewody od alternatora ida w peszlu w metalowej niby-rynience... Niestety plyn chlodniczy wyciekal spod uszczelki i na nie kapal. Teraz nie wiem, czy to przez to (wygladaja raczej OK, chociaz w peszlu bylo mokro), czy...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Silnik 100 koni. Pytanie krótkie-w którą stronę go wyciągac, bo wszedzie ciasno?
Witam. Problem dotyczy alternatora z Getza 1.1 Alternator VALEO 2655517 Generalnie mam jedno szybkie pytanie czy po wyjęciu regulatora napięcia, powinno być przejście pomiędzy dwoma szczotkami ? Regulator napięcia taki: http://www.as-pl.com/p/ARE3060
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
Czy ktoś wyjmował i naprawiał ten alternator.Jak go wyjąć z tego samochodu.Jak wymienia się szczotki.Nie mam ładowania. Proszę pilnie o porady. Pozdrawiam
Jeżeli był wyciągany alternator to może popuściła nakrętka na wentylatorze. E tam. Ja kiedyś zapomniałem przykręcić wentylatora, wiesz jaki jest łomot ? :D Choć jeśli się lekko poluzował to może obcierać ale nakrętka sie dociąga podczas pracy wentylatora. A do tematu. Łożyska kosztują kilkanaście PLN komplet, sama robocizna nie jest zby skomplikowana...
Mistrzowie, jaki macie sposóby aby go wyjąć? Ja odkręcam przepustnicę, demontuję rozrusznik, zwalam węże nagrzewnicy i tamtędy wyciągam. W sumie wyszedł by i dołem, ale trzeba się szarpać w półosią, jedyna pociecha taka, że jest dzielona. Jest szybsza metoda?
Witam Orientuje się ktoś może jak podłączyć alternator od Wartburga(stary typ 2-sów).Chodzi mi o zielony kabel który wychodzi z regulatora oraz podwójny konektor (męski) ,bo śruba M6 to wiadomo.Poradziłbym sobie sam ale niema żadnych oznaczeń. Pozdrawiam
Jak najłatwiej i szybko wyciągnąć alternator?
Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu:...
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Idę mu dokręcić jeszcze śrubę i dam znać jak poszło Dodano po 36 No i lipa silnik był całkiem zimny i ładowanie utrzymywało się prze jakieś 3 min potem spadło do 12,5 V koło pasowe było ciepłe ale raczej nagrzało się od alternatora pracującego pod pełnym obciążeniem, a dokręcenie jeszcze bardziej paska nic nie pomogło a skutkowało jedynie obawą o łożyska...
Jeszcze nie zdecydowałem się na wyjęcie alternatora bo jest to kłopotliwe w tym silniku i bardzo pracochłonne a ja teraz za bardzo nie mam czasu. Ale dziś zauważyłem po pomiarach kontrolką że prąd doprowadzany do świec żarowych cały czas płynie nawet po zgaśnięciu kontrolki od świeć, aż do momentu kiedy silnik nie osiągnął 3000 obr. Co może być tego...
Dziekuje za odpowiedzi. Mechanik ze mnie zaden i jak zaczalem sie do tego zabierac to stwierdzilem ze juz lepiej dac to do warsztatu zajmujacego sie glownie elektromechanika samochodowa. Autko juz sprawne. Przyczyna usterki - niesprawny regulator napiecia - wymieniono. Zregenerowano tez alternator - nowe szczotki i lozyska. Za calosc 150 zl. Wydaje...
Dzisiaj znowu w chwili wolnego zajrzałem do tej koparki i stwierdziłem dodatkowo: 1) przy wciśniętym gazie do oporu koparka odpala(pojawia się 12V na elektrozaworze) i po odpaleniu można gaz odpuścić i nie gaśnie, przy każdym innym położeniu gazu nie odpala(brak 12V na elektrozaworze), jednak nie można jej zgaśić, przekręcenie kluczyka i wyjęcie go...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Z autopsji: - dostęp do alternatora od spodu/tył silnika, nawet ok, ale wyjęcie go z auta graniczy z cudem, - przeguby zewnętrzne bardzo wrażliwe (albo ja tak trafiałem), później wymieniałem całe półosie, to trochę dłużej pojeździłem, ogólnie bardzo trzeba pilnować osłon gumowych, a poza tym bus powinien być RWD :D, - nie wiem jak polift, ale w przedlift'cie...
Mam takie auto jak narazie sprawuje się ok, ale zaczyna mnie niepokoić alternator strasznie wyje to już jest tak od dłuszego czasu, dzisaj zauważyłem że staje się to coraz głośnejsze, coś jak by zaczeło sierdzeć w okolicach alternatora, kontrolka gaśnie od razu bez problemu, ale zawsze jak dodawałem gazu w granicach 1500 rpm to swiatla się nieco rozjaśnialy...
W moim autku padło ładowanie ,zacznę od tego że siostrze nie odpalało cinqę podłączyłem mojego seicza na kablach przy włączonym silniku do jej akumulatora klemy dobrze+ i - cinqe odpalił ,ale na drugi dzień seicz kaput . Raz ładuje raz nie sprawdziłem napięcie ładowania na wolnych obrotach 12.9 -13,05 ,zwiększając obroty napięcie spada do 12,6. Czy...
Jeśli alternator jest ok to wina leży prawdopodobnie w okablowaniu sterującym a z tym sprawdzeniem to ten fachowiec na dobry pomysł wpadł ponieważ wyjęcie tego alternatora jest prawie niemożliwe acz wykonalne ale to kupa rozbierania i nerwów. Z drugiej strony to nie widzę tego samochodu i na oko będe zgadywał może uda mi się znaleść usterkę a na razie...
Może nie jestem Specjalistą - elektroniki samochodowej, ale przypadłość FORDA w tym temacie mi jest znana Ciocia Teodozja wyjechała do Irlandii bo dostała posadę nadwornej sprzątaczki Królowej. Może moja wypowiedź nie jest super poprawna Technicznie, ale wyjęcie alternatora w moim przypadku ( z identycznym objawem ) P O M O G Ł O Dodano po 17 z tego...
Dodam że samochód jest (był) po wypadku. Pasek idzie w jednej płaszczyźnie. Mam urwany jeden przewód (kolor biały lub białoczarny, jutro sprawdzę), w wiązce obok alternatora i kolektora ssącego. Do alternatora dochodzi jeden przewód, drugie miejsce we wtyczce jest fabrycznie zaślepione. Przewód sterujący alternatorem "pociągnął" poprzednik osobno. Wyjęcie...
Witam! Wyjęcie alternatora jeszcze raz i rozebranie, potem rozlutowanie uzwojeń stojana. Jak to zrobisz to sprawdź uzwojenie na przebicie do masy - Podłącz w szereg z uzwojeniem żarówkę 230V/100W a potem podaj napięcie 230V jeden biegun do żarówki a drugi do masy stojana - jeżeli żarówka się zaświeci to jasne że uzwojenia padły a z miejsca przebicia...
Wyjęcie napinacza bez rozbierania przodu zajmuje 15minut.
Odpowiadam na temat ładowania, ponieważ znalazłem włąściwą usterkę. Następna próba pomiarów napięcia akumulatora potwierdziła lekkie przekroczenie naięcia na wysokich obrotach, natomiast w trakcie nagłego przyśpieszania występował chwilowy spadeknapięcia, a następnie znaczne chwiloweprzekroczenie napięcia. Po demontażu okazało się że pierścienie wymagają...
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
Kolego, jeśli już tyle sprawdziłeś i chce Ci się z tym dalej bawić, a nie jeździć, to kup lakier do uzwojeń i pozalewaj pędzlem całe uzwojenie potem sprawdź. Ten lakier dość szybko schnie. Oczywiście diodę sobie wymienisz i może będzie Ok. Jednak nawet jak sprawdzisz, to pewności nie ma jeśli chodzi o uzwojenia. Jednakże podpowiem Ci co ja robę jak...
A łożysko nie wygniotło sobie ścieżki na czopie wirnika alternatora? Swoją drogą nakrętka powinna tam być solidnie dokręcona, najlepiej przy wyjętym alternatorze.
Alternatora jeszcze nie odłączałem, natomiast jeszcze raz sprawdziłem napięcie na wyprowadzeniu 17 sterownika silnika, po wyjęciu kluczyka napięcie nadal było. Dalsze próby wyglądały następująco: Przecięcie przewodu 17 "gasi" silnik, więc wnioskuje, że sam sterownik jest sprawny. Zauważyłem, że wyjęcie bezpiecznika o numerze 22, czyli drugiego od lewej...
Teraz kumam - niestety nie widzę pęknięcia więc nie wiem czy tylko przód wystarczy ale serdeczne dzięki za podpowiedzi. Dodano po 4 Mam kupiony przód i tył z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony.Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód?Czy wyjęcie...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
wyjęcie akumulatora wyjęcie wtryskiwaczy wyjęcie matrycy
licznik zegar renault zmiana softu motorola integra restarty
vestel 17mb170 firmware radio internetowe
Niskie ciśnienie po wymianie pompy wody – przyczyny, diagnostyka, marki Mercury, Yamaha, hydrofor Gardena 3000/4 – wyłączanie po 20 min pracy, przegrzewanie, termik, diagnostyka usterki