S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
COM - Czarny - Masa Napięcie OK - Szary - Około +3V przy włączonym zasilaniu bez podłączonej płyty głównej REM - Włączanie - Zielony - Zwarcie do masy, aby włączyć zasilanie TAC - Biały - Wyjście obrotomierza wentylatora FANCMD - Biały z czerwonym paskiem - Wejście sterowania PWM wentylatora.
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Ten AAN to tez nie taki nowy. ECU ma normalnie analogowe wyjście na obrotomierz, pin 40.
https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Powinien być jeszcze biały na obrotomierz (wyjście z fazy jest na obudowie na wsuwkę ). Czwartego to ja w Lublinie na alternator nie widziałem raczej to czujnik temp. lub oleju.
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Wyjście na obrotomierz to koniec dowolnego z trzech uzwojeń ale "złapany" przed jego diodą; tak by otrzymywać jeszcze napięcie zmienne. Jeśli Kolega ustawi miernik na ≈V i dołączy do badanej końcówki i masy - coś powinno pokazać.
Zapomniałem o tym temacie, wrzucam fotki z opisem jak to mam u siebie podłączone. Czerwony (gruby) to +zasilania, Czarny -Masa, Czerwony (cienki) sygnał obrotów, który standardowo idzie do licznika, Pomarańczowy to wyjście na obrotomierz do licznika Astry II
Wychodzi na to że można obciążyć każde wyjście 13 mA
Kolego ten styk zostawiasz ,jest to wyjście obrotomierza.
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
Podłączenie amperomierza https://obrazki.elektroda.pl/8863675100_... Podłączenie radia https://obrazki.elektroda.pl/4882353000_... Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej https://obrazki.elektroda.pl/3785347100_...
Wyjście do wejścia obrotomierza.
Jeśli masz informacje, że sygnał obrotomierza jest doprowadzony do zegarów, to albo wygooglaj sobie opis złącza, albo sprawdź u siebie, czy nie masz jakiegoś pinu w kostce zegarów niewykorzystanego przez nie, sprawdź co się na nim dzieje. Albo poszukaj sobie wyraźnego zdjęcia zegarów z obrotomierzem i popatrz na przebieg połączeń. Na stronach miłośników...
B+ - akumulator W- wyjście obrotomierz / nie interesuje Cię/ wsuwka- pod kondensator przeciwzakłóceniowy /nie interesuje Cię/ nieoznakowany- kontrolka.P
W zostawiam puste jest to wyjście do obrotomierza? Tak, lub MTH albo 2 w 1
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Tach , to wyjście sygnału do podłączenia obrotomierza ( zostawiasz niepodłączone). Enable , włączenie/wyłączenie silnika. Tranzystory można wyrzucić. Wtedy łączysz pin 7 LM741 do +12V. Nie ma wtedy sygnału ENABLE. Silnik uruchamia się po podaniu zasilania.
te dodatkowy wtyk to wyjście obrotomierza-jak dobrze zrozumiałem
W ten sposób palala nie podniesiesz sygnału na poziom 12v. Owszem tranzystor ale NPN z emiterem na masie. Z kolektora wyjście na obrotomierz lecz ten kolektor trzeba podpiąć przez rezystor np. 10 k do 12v.
M-6 na plastiku + z akumulatora, M-4 -kontrolka, W- wyjście na obrotomierz ale Tobie nie potrzebny.P
Jeśli masz w alternatorze wyjście na obrotomierz to można dać.
Są dwa rodzaje mostków gdyby była zrzucona pokrywa i zdjęcie wtedy wszystko byłoby jasne ,bo to wyjście na obrotomierz. Tak na zielonym ma być kontrolka.P
Już tylko gwoli uzupełnienia: styk W to wyjście na obrotomierz, rozwiązanie stosowane w silnikach Diesla VW z lat 80- i 90-tych.
Jak się okazało jednak komputer g60 miał (nieobsadzone co prawda) wyjście dla obrotomierza elektronicznego. Temat do zamknięcia
Zetec ma wyjście na obrotomierz z ECU. Pozdrawiam
Gdy jest wyjście na obrotomierz ,to są 4-piny.W Twojej kostce jest tak ; -zasilanie stałe 30 -zasilanie po kluczyku 15 -wyjście na kontrolkę. Czy fizycznie masz licznik z obrotomierzem.
Na wejście 7805 sygnał z silnika, wyjście na obrotomierz i masa. Czy to będzie działać przekonamy się po próbie.
Tak na początek to ECU ma osobne wyjście na obrotomierz, zwane "tacho". Podłączałeś licznik pod to wyjście? Działało czy nie?
Ten obrotomierz będzie działał tylko wtedy jak podłączysz go pod alternator mający wyjście do obrotomierza. Pozdrawiam.
Sprawdź przewód na alternatorze podłączany na wsuwkę. Jest to zacisk W alternatora - wyjście na obrotomierz. http://obrazki.elektroda.net/61_12354037...
Witam Nawet alternatory mające vacum pompe mają wyjście na obrotomierz,przykład Corsa.
musisz zobaczyć czy alternator ma wyjście do obrotomierza jak nie to alternator też musisz wymienić.
+/B to główny przewód ładowania a obok plusa masz bodajże A i tam podłączasz wzbudzenie z żarówki. Trzeci zacisk oddalony od tych dwóch to zacisk W/SZ, to wyjście na elektroniczny obrotomierz.
Nie. Wyjście na obrotomierz z alternatora, to wyprowadzenie jednej fazy sprzed prostownika, czyli sinus o częstotliwości zależnej od obrotów.
Na module licząc od prawej: 1- zielony gruby do 1 cewki WN, cienki NC lub patrz 7 2- brązowy gruby masa (bardzo istotna do pewnego działania układu zapłonowego, w niektórych VW szła bezpośrednio do klemy - akumulatora) 3-brąz-biały masa czujnika halla 4- czarny z czerwonym + po zapłonie do styku 15 cewki WN 5- czerwony, zasilanie + czujnika halla 6-...
Zobacz dokładnie są takie same tylko wyjście na obrotomierz jest z drugiej strony.P
Do zacisku śrubowego B+ podłącz napięcie z akumulatora, przewód 6-10² Lewa górna końcówka konektorowa D+, to jest zacisk kontrolki ładowania. Dolna końcówka W, to jest wyjście na obrotomierz, jeżeli jest elektroniczny.
Na pewno jest to kostka powiązana z zapłonem.Mogła być tam wpięta blokada obrotów,może być to też wyjście na obrotomierz .
W to zazwyczaj wyjście do obrotomierza, prąd zmienny z jednej z faz uzwojeń stojana. Podłącz + po stacyjce poprzez żarówkę 3W do cienkiej śruby alternatora, jak się okaże, że to nie jest D+, to do tego konektora W, nic nie uszkodzisz
Na alternatorze masz też plus na stałe i plus po stacyjce chyba że masz wyjście na obrotomierz to wtedy zda to egzamin
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze.
Dziękuję. Jednak jest P L I S. Rozumiem, że I=Ignition, L=Lamp, S=Sense, a to nieszczęsne P? Wyjście na obrotomierz?
W tym samochodzie sygnał do obrotomierza wytwarza alternator wyjście "W" . Sprawdź ciągłość przewodu.
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Musisz mieć wyjście z alternatora do obrotomierza.
Gdzie podpięty sygnał obrotów? Pewnie pod cewkę. Jeśli tak to zmień to. Pin B2 ECU masz wyjście na obrotomierz, jak się tam podepniesz to nie będzie miał żadnych problemów z czytaniem obrotów. Tylko w ustawieniach Staga musisz wtedy dać "cewka pojedyncza". Sugeruję się po innym Twoim temacie że masz silnik X18XE1. czy da się taki typ sterownika naprawić...
W liczniku Golfa, obrotek zawsze ma "10". Znalazłem materiał do silnika 2.0, Toledo: ECU wyjście sygnału obrotomierza pin 22, licznik wejście sygnału obrotomierza pin "10" - czyli to samo.
Jeżeli kontrolka gaśnie ,ładowanie jest prawidłowe i alternator ma wyjście na obrotomierz W / ale byli tacy co podłączali zamiast kondensatora bo nie było wyjścia / to nie ma to nic wspólnego z alternatorem.Sprawdzić instalację do licznika.P
Przekaźnika pompy paliwa, Wyjście sygnału obrotomierza i sterowania modułem zapłonowym. Szpilki oscylują od 25hz do 280hz. ROZWIĄZANIE - softwareowy debouncing. jeśli przezwa mniejsza niż 0,2ms to ignoruj impuls. Dziekuję dobranoc.
Jak jest 12,5V to ładowania nie ma. Być może to regulator albo prolem z uzwojeniem. Jest to altek Hitachi z pompą Vacum regulator wewnątrz altka, problematyczny demontaż. Sprawdź wtyczkę altka na początek http://obrazki.elektroda.net/38_12631530... IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora, zacisk...
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
podaj mi dokładny model, typ silnika samochodu to powiem Ci czy alternator ma wyjście na obrotomierz. Choćby miał to co z tego? I tak w tym audi jest niewykorzystane.
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Witam! W załącznikach to co obiecałem.Układ nie był robiony przezemnie więc nie wiem czy działa ale chyba tak bo inne układy z tej książki robiłem i nie było problemów. Życzę miłej zabawy :D Ps.Sory za skany ale skaner chyba chce podwyżkę i strajkuje :D :D :D Napisz czy coś z tego wyjdzie ?
Do przeróbki tego obrotomierze skorzystaj z opisu, jak przerobić obrotomierz do malucha. bo w sumie tez będziesz tylko z dwóch cylindrów "czytał". A może wsadzić jakiś klucz tranzystorowy na wyjście ze sterownika i dopasować poziomy? Nie próbowałeś dopasować tylnego mostu z jakiegoś innego, mocniejszego auta?
Tak jest jeden alternator. To też jest irizar tyle że na podzespołach volvo. Sam alternator ma wyjście na obrotomierz ale jest tylko jeden przewód do kontrolki. Z tego co pamiętam w moim starszym volvo b12 z 94 roku (pompa wtryskowa sterowana alektrycznie) też szedł tylko przewód na kontrolke. Vin autobusu to YV3R2A314XA007356
Ustaw obroty na zimnym silniku na minimalne - tak byś mógł odpalić silnik bez gazu, żeby nim nie tlepotało. Wtedy zabierz się za resztę. Nie sądze by twój alternator miał wyjście na obrotomierz.
Obydwa D+ to zasilanie(akumulator).Regulator dobrze,zaś tam gdzie napisałeś akumulator to wyjście na obrotomierz .Między D+ a B+powinna być śruba 5mm i to jest wyjście na wzbudzenie.Po niżej B+ powinna być śruba 8mm i to również zasilanie z akumulatora.
Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. To grubo bo mało silników powszechnie stosowanych ma takie obroty (małe modelarskie, jakieś turbiny itp.). Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Bez tego ani rusz bo nie wiadomo jakiej mocy się spodziewać a bez tego ciężko projektować hamulec. Oblicz ten moment albo zbuduj silnik i...
Witam, jak z mikrokontrolera mega328 3,3V wyciągnąć wyjście binarne podające niskoprądowy sygnał do innego układu z zakresie 0V/12V? Chcę z tej atmegi sterować obrotomierzem reagującym na impulsy ok 12V
Witam. Taki sam problem miałem montując obrotomierz do VW PASSATA, na identycznynym układzie wtryskowym. Trzeba odnaleźć urządzenie sterujące(komputer) i za pomocą oscyloskopu na którymś z wolnych odczepów odszukać impulsów o kształcie prostokątnm 0-5V(im więcej obrotów tym impulsy krótsze) to jest wyjście na obrotomierz. Następnie w obrotomierzu trzeba...
Masz tam prawdopodobnie wyjście z ECU na obrotomierz. Napisz dokładnie o jakie auto i silnik chodzi.
A na alternatorze masz wyjście W?
Przeważnie każdy alternator ma wyjście do obrotomierza, jest ono oznaczone literką W, a jeśli niema to musisz się wpiąć w mostek diodowy w alternatorze. Jeśli podepniesz przez opornik i za opornikiem dioda zenera 5.1V to wszystko powinno być ok!
Czyli alternator dostaje wzbudzenie w momencie odpalania na zaciskach plus i minus. Auto odpali, wzbudzenie z zacisków znika, alternator ładuje i i na zacisku B+ pojawia się około 14V? Natomiast zacisk W jest to wyjście na obrotomierz. Dobrze rozumuję?
W benzyniaku zegary są podłączone do cewki zapłonowej, a w dieslu do alternatora pod wyjście W.Poza tym obrotomierze też są inne.
Przewód do aku. z oczkiem fi6 pod nakrętkę, a kontrolka wsuwka na 2 i wszystko. 1 jest połączone z B+ , wyjście na ewentualny kondensator. W to jest wyjście na ewentualny obrotomierz.
Może dla pewności odciąć/odlutować te dwa kable. Wywal całkiem to partactwo, bo od tego cewki padają, i przywróć wiązkę do oryginału. Sygnał obrotów dla instalacji gazowej weź z pinu nr 9 ECU, jest to wyjście na obrotomierz.
Czemu chcesz kombinować z wyjściem alternatora i przeróbką obrotomierza skoro ten silnik na prawie 100% ma wyjście impulsów do podłączenia oryginalnego obrotomierza.
kdvc , może zamilknij. Jakbyś nie widział, to jest cewka z elektroniką i ona POTRZEBUJE masy. Twoja twórczość jest co najmniej wątpliwa... stan242 , według schematu, przewód pomarańczowy - C we wtyczce potrójnej, to wyjście na obrotomierz.
Czyli wina musi być gdzieś w jakimś przerwanym albo przełamanym kablu albo masie. Bo zegary działają na 100%, bo już 3 wkładałem i w każdym to samo. No lampka gaśnie i jest ładowanie ale czy te wyjście na obrotomierz nie jest niezależne od reszty? Tzn np gdy alternator ładuje ok, to nie ma możliwości aby obrotomierz nie działał?
Czy mogę zastosować obrotomierz przystosowany do silników benzynowych 4 cylindrowych do Golfa Diesla? Czy taki obrotomierz od benzyniaka będzie pasował? Mam auto Diesla Golf 2 bez fabrycznego obrotomierza, natomiast w alternatorze jest wyjście "W" na obrotomierz - czy jak podłaczę go do tegoż obrotomierza to będzie ok? I czy wskazania będą dobre, czy...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Tam powinny być trzy zaciski. Jeden gruby idący do aku, drugi D idący do lampki ładowania i trzeci zacisk do obrotomierza, wychodzący z uzwojenia stojana, natym zacisku jest wyjście zmiennego przebiegu do obrotomierza.
Gdzieś przeczytałem, że stare np AAA ma wyjście na obrotomierz na 12V a w MK4 jest na niecałe 4V. Założenie jakiegoś przetwornika napięcia albo jakiegoś emulatora może pomóc? Bo niby nie jestem pierwszy z takim fantem do rozmyślenia, bo wrzucają i VR5 i R32 czy R36 no i wszystko tak samo jest jakby nie patrzeć.
Witam. Mam do Was pytanie. Czy da radę podłączyć kwadratowy obrotomierz z Fiata 125p do Golfa z silnikiem diesla? W tym aucie obrotomierz podłącza się pod wyjście W z alternatora. Czy z obrotomierzem od Fiata da się coś podobnego zrobić? Pozdrawiam. Z góry dziękuję za pomoc.
witam obrotomierz jest impulsowany przez specjalne wyjście z alternatora... pozdrawiam
CD4013 powinien działać. Czy prąd z jego wyjścia wystarczy, to już sprawdzisz w praktyce. Gdyby wydajność była zbyt mała, to możesz wyjście dzielnika podłączyć do wtórnika emiterowego i do niego podłączyć obrotomierz.
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
Włożyłem oplowski silnik c20XE z aparatem wraz z wiązką do Lanosa marki Deawoo. Wiązka z opla ma dwa wyjścia na obrotomierz ( zielony kabelek ), jedno jest w małej kwadratowej kostce (4 pin), wyjście ze sterownika a drugie jest przy cewce (1 pin). Teraz podłączyłem obrotomierz z Lanosa ( zielono-czarny przewód) z wyjściem na obrotomierz ze sterownika...
To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...
Cewki masz 2, po jednej na 2 cylindry (DIS). Ale człowiek rozsądny podpiął by się pod wyjście sterownika na obrotomierz a nie pod cewkę.
Ad1 Element mechaniczny żeby sie wszystko nie rozleciało :) Ad2 Nie. To wyjście W ,impulsy, zwykle do obrotomierza albo innych układów. D+ ma wyjście z tych małych diod, jest obok "oczka" plusowego
W obrotomierzu po podłączeniu zaczyna grzać się opornik. W schemacie brak tego przewodu AUX więc chyba go ktoś dołożył ale nie wiem w jakim celu. Jak mogę sprawdzić to wyjście 6/7 V ? Bo po podłączeniu i dodawaniu gazu obrotomierz stoi w okolicy 10 tysi obrotów
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych. To nie tak W- wyjście na obrotomierz, wsuwki L-kontrolka , +-...
Witam I chciałbym sprawdzić koledze alternator od forda mondeo 1.8td ale nie wiem jakie ma wyprowadzenia. Śruba 6mm -zacisk + Bat. mała kostka -jedna wsuwka -prawdopodobnie wyjście W obrotomierza duża kostka na cztery wyjścia na regulatorze napięcia i tu mam problem alternator taki jak na tej aukcji w allegro. http://moto.allegro.pl/item146550452_alt...
Jak zatem przekształcić ten sygnał by nadawał się do wysterowania obrotomierza? Jeśli chodzi tylko o negację sygnału to pomiędzy wyjście Arduino a wejście obrotomierza należy wpiąć zwykły tranzystor npn małej mocy (np. BC547) w konfiguracji klucza.
Witam, chce założyć Rev limiter ( odcina iskrę przy danych obrotach) do mojego samochodu (nie wnikajmy już jak działa to na silnik i turbinę) ale jest problem. O ile zapłon łatwo zlokalizować i podłączyć 4 świece pod ten przewód to sygnał rpm gorzej. Próbowałem podłączyć się do środkowego PINu czujnika położenia walka ale nic z tego, podpięcie pod cewkę...
1. czy zamiast zegara analogowego mogę wstawić obrotomierz i czy da się go podłączyć aby działał? Sprawdź, czy masz wyjście W w alternatorze. 2. czy mając stary zegar od prędkościomierza mogę też wymienić go na cyfrowy? Jeśli wymienisz też impulsator w skrzyni biegów na elektryczny to tak.
B+ to wyjście prądowe, W wyjście z jednej cewki służy do sterowania obrotomierzem w dieslu ,D+ wyjście zasilania regulatora napięcia i kontrolkę ładowania, DF wejście napięcia z regulatora na szczotki
Podpowiem tylko żebyś sygnału obrotów nie brał z cewki zapłonowej żeby nie zakłócać jej pracy, tylko w sterowniku masz wyjście na obrotomierz i tam podłączaj. Będą to 2 impulsy na obrót wału, czyli w sterowniku (o ile to będzie jakiś bardziej cywilizowany niż ten śmieć stag l) ustawiasz "4 cylindry 1 cewka" mimo że faktycznie masz 2 cewki.
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
Witam Na obrotnik w dieslu jest kilka sposobów. 1. jak kolega Fachman napisał czyli wyjście z alternatora. 2. tak jak jest np w poldolotach 1.9GLD czyli czujnik halla przy kole zamachowym bierze impulsy z pierścienia zębatego (tego co kręci za niego rozrusznik) 2a,b,... lub podobne rozwiązania z "zębami" na kołach pasowych, czy wałkach rozrządu i czujnikach...
alternator wyjście obrotomierz soundbar wyjście wyjście wyjście głośnikowy wyjście liniowy
integrator sondy lambda mikrotik firewall filter windows schowek
Iveco: Kod błędu EBC 40B10 05 119 - przyczyny i rozwiązania Uszczelnianie krućca ssącego w Oleo-Mac 937