1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Podłączenie amperomierza https://obrazki.elektroda.pl/8863675100_... Podłączenie radia https://obrazki.elektroda.pl/4882353000_... Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej https://obrazki.elektroda.pl/3785347100_...
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Powinien być jeszcze biały na obrotomierz (wyjście z fazy jest na obudowie na wsuwkę ). Czwartego to ja w Lublinie na alternator nie widziałem raczej to czujnik temp. lub oleju.
Jeśli masz w alternatorze wyjście na obrotomierz to można dać.
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
Sprawdź przewód na alternatorze podłączany na wsuwkę. Jest to zacisk W alternatora - wyjście na obrotomierz. http://obrazki.elektroda.net/61_12354037...
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Kolego ten styk zostawiasz ,jest to wyjście obrotomierza.
musisz zobaczyć czy alternator ma wyjście do obrotomierza jak nie to alternator też musisz wymienić.
W tym samochodzie sygnał do obrotomierza wytwarza alternator wyjście "W" . Sprawdź ciągłość przewodu.
Ten obrotomierz będzie działał tylko wtedy jak podłączysz go pod alternator mający wyjście do obrotomierza. Pozdrawiam.
Musisz mieć wyjście z alternatora do obrotomierza.
podaj mi dokładny model, typ silnika samochodu to powiem Ci czy alternator ma wyjście na obrotomierz. Choćby miał to co z tego? I tak w tym audi jest niewykorzystane.
Z tego, co pamiętam, to obrotomierz w mietku 250D był podłączony pod alternator, możesz w alternatorze nie mieć wyjścia oznaczonego W. Musisz sprawdzić czy masz to wyjście w alternatorze.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... google Jest tego sporo na form. Wystarczy poszukać. Do alternatora podpina się tylko obrotomierze do diesla. Musisz mieć specjalne wyjście W w alternatorze.
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Jeżeli kontrolka gaśnie ,ładowanie jest prawidłowe i alternator ma wyjście na obrotomierz W / ale byli tacy co podłączali zamiast kondensatora bo nie było wyjścia / to nie ma to nic wspólnego z alternatorem.Sprawdzić instalację do licznika.P
Przeważnie każdy alternator ma wyjście do obrotomierza, jest ono oznaczone literką W, a jeśli niema to musisz się wpiąć w mostek diodowy w alternatorze. Jeśli podepniesz przez opornik i za opornikiem dioda zenera 5.1V to wszystko powinno być ok!
Tak jest jeden alternator. To też jest irizar tyle że na podzespołach volvo. Sam alternator ma wyjście na obrotomierz ale jest tylko jeden przewód do kontrolki. Z tego co pamiętam w moim starszym volvo b12 z 94 roku (pompa wtryskowa sterowana alektrycznie) też szedł tylko przewód na kontrolke. Vin autobusu to YV3R2A314XA007356
A na alternatorze masz wyjście W?
witam obrotomierz jest impulsowany przez specjalne wyjście z alternatora... pozdrawiam
Obrotomierz już działa:) Poradziłem sobie z nim. Zrobiłem wyjście W w alternatorze, podpiąłem obrotomierz i wyregulowałem. Zamykam temat i dziękuję tym co pomagali i tym co przeszkadzali:)
Ustaw obroty na zimnym silniku na minimalne - tak byś mógł odpalić silnik bez gazu, żeby nim nie tlepotało. Wtedy zabierz się za resztę. Nie sądze by twój alternator miał wyjście na obrotomierz.
Czy mogę zastosować obrotomierz przystosowany do silników benzynowych 4 cylindrowych do Golfa Diesla? Czy taki obrotomierz od benzyniaka będzie pasował? Mam auto Diesla Golf 2 bez fabrycznego obrotomierza, natomiast w alternatorze jest wyjście "W" na obrotomierz - czy jak podłaczę go do tegoż obrotomierza to będzie ok? I czy wskazania będą dobre, czy...
Dolutować wyjście spod alternatora. Ten ciągnik to jakąś nazwę ma czy sam go zrobiłeś?
W benzyniaku zegary są podłączone do cewki zapłonowej, a w dieslu do alternatora pod wyjście W.Poza tym obrotomierze też są inne.
Literka, wyjście "W" alternatora to whele, czyli fala - info o częstotliwości dla obrotomierza, stosowane przeważnie w starszych dieslach. Co do zrobienia takiego stanowiska to już pisałem - "Panowie ja tych stołów nie robię seryjnie. Ten który zrobiłem był wykonany z części z odzysku. Silnik wziąłem od jakiejś maszyny (miał przytarte łożyska), blachę...
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Witam. Mam do Was pytanie. Czy da radę podłączyć kwadratowy obrotomierz z Fiata 125p do Golfa z silnikiem diesla? W tym aucie obrotomierz podłącza się pod wyjście W z alternatora. Czy z obrotomierzem od Fiata da się coś podobnego zrobić? Pozdrawiam. Z góry dziękuję za pomoc.
Tak tylko alternator moze ie mieć wyjścia tak jak było u mie w r-19. Kabelek w instalaci był tylko nie było wyjścia w alternatorze - więc dolutowałem do uzwojenia. napisz czy masz wyjście w alternatorze chyba "W"
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Nie znam się na tym ,zwykłe wyjście z alternatora o oznaczeniu W -czyli do obrotomierza
Nie bardzo, musisz przerobic elektronikę, poza tym obrotomierz do diesla ma inny zakres obrotów, a podpina się go pod alternator ( musi być wyjście, najczęściej oznaczone W )
Podłącz plus, masę i sygnał z cewki dowolnego silnika benzynowego (z tradycyjną cewką, tzn taki gdzie obrotomierzem steruje impuls cewki a nie np. czujnik wału) do obrotomierza i ten powinien działać (na folii licznika są opisy, pod plastikowymi obudowami złącza). Ale... Nawet jeśli zadziała, to nie można go podłączyć do diesla, gdyż całkiem inna zasada...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
+/B to główny przewód ładowania a obok plusa masz bodajże A i tam podłączasz wzbudzenie z żarówki. Trzeci zacisk oddalony od tych dwóch to zacisk W/SZ, to wyjście na elektroniczny obrotomierz.
1. czy zamiast zegara analogowego mogę wstawić obrotomierz i czy da się go podłączyć aby działał? Sprawdź, czy masz wyjście W w alternatorze. 2. czy mając stary zegar od prędkościomierza mogę też wymienić go na cyfrowy? Jeśli wymienisz też impulsator w skrzyni biegów na elektryczny to tak.
Witam Nawet alternatory mające vacum pompe mają wyjście na obrotomierz,przykład Corsa.
Co do obrotomierza to fachowiec zawalił. Wsadzony został obrotomierz z benzyniaka a Ty masz diesla. Alternatory z diesla maja wyjście W do którego podłączony jest obrotomierz. Jedynym rozwiązaniem w tym wypadku jest dolutowanie przewodu pod jedno z wyjść uzwojeń (przed mostkiem lub diodami prostowniczymi) i do tego podłączyć obrotomierz. A jak tam regulator...
Miałem ten sam problem...przy sowim escorcie. masz licznik z obrotomierzem od diesla dlatego Ci zaniza. musisz podłączyć obrotomierz pod alternator wyjście "W" (taka wystająca śrubka M5) i wymienić opornik w obrotomierzu na...i tu doświadczalnie...ja założyłem 220kOhm (był 180 kOhm) i teraz pokazuje dobrze. Napisz czy udało Ci się zrobić. Pozwodzenia.
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Nie. Wyjście na obrotomierz z alternatora, to wyprowadzenie jednej fazy sprzed prostownika, czyli sinus o częstotliwości zależnej od obrotów.
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
A może jest inna średnica koła pasowego alternatora? Regulacja, jeśli istnieje, jest w obrotomierzu...
Dziękuję. Jednak jest P L I S. Rozumiem, że I=Ignition, L=Lamp, S=Sense, a to nieszczęsne P? Wyjście na obrotomierz?
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do koparko ładowarki komatsu. Na załączonym schemacie widać wyjście trzech przewodów z alternatora i dwa z nich idą do obrotomierza. Na alternatorze mam całkiem inne wyjścia niż na schemacie. Które to D+ i W ? Mam wyjścia IND , AUX i 6/7V. W IND i AUX są napięcia po odpaleniu ponad 14v . W 6/7V jest 6.2V....
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Mam na alternatorze wyjście aby podłączyć obrotomierz. Jak to zainstalować od nowa ? Dodano po 1 poszukałem trochę... jeśli dobrze zrozumiałem to potrzebuje przeprowadzić kabel z 3 przewodami z licznika obrotów do czujnika położenia wału korbowego i to podłączyć razem. Na jednym forum znalazłem schemat : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Na alternatorze masz też plus na stałe i plus po stacyjce chyba że masz wyjście na obrotomierz to wtedy zda to egzamin
Czyli alternator dostaje wzbudzenie w momencie odpalania na zaciskach plus i minus. Auto odpali, wzbudzenie z zacisków znika, alternator ładuje i i na zacisku B+ pojawia się około 14V? Natomiast zacisk W jest to wyjście na obrotomierz. Dobrze rozumuję?
Alternator jest stary bo prawie 14-letni, wiec naklejek już nie ma. Zastanawiam się nad podłączeniem takim: a-N b-S c-L? Styk c jest doprowadzany białym przewodem i jest on minimalnie grubszy od przewodu białego z czerwonym paskiem (styku c), a także czarnego z białym paskiem (styk a). Sugerując się grubością przewodów dlaczego na kontrolkę wychodzi...
Witam otóż ostatnio nie mam ładowania w moim Case tzn. jak wezmę kabelek od + na akumulatorze i dam do wyjscia na kontrolkę to ładowanie już jest, A kontrolka nie jest spalona? Jest poprawnie załaczana przez stacyjkę? Tam gdzie jest ten żółty kabelek do czego to wyjście z alternatora. Obrotomierz?
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Do zacisku śrubowego B+ podłącz napięcie z akumulatora, przewód 6-10² Lewa górna końcówka konektorowa D+, to jest zacisk kontrolki ładowania. Dolna końcówka W, to jest wyjście na obrotomierz, jeżeli jest elektroniczny.
te dodatkowy wtyk to wyjście obrotomierza-jak dobrze zrozumiałem
M-6 na plastiku + z akumulatora, M-4 -kontrolka, W- wyjście na obrotomierz ale Tobie nie potrzebny.P
Witam na forum mam taki problem podłaczyłem obrotomierz z licznikiem MTH od ursusa do alternatora pod wyjście W ale po odpaleniu obroty idą na maxa. Wiem że oryginalnie w tym ciagniku jest prądniczka z której idzie sygnał na obrotomierz. Myślałem że jak dostanie sygnał z alternatora to będzie działać prawidłowo. Słyszałem że jakoś to przerabiaja. Na...
Obrotomierz od benzyny będzie pracował w dieslu :!: pod warunkiem : 1. Alternator musi posiadać wyjście "W" (wyjście z jednej z cewek stojana) W obrotomierz zmieniamy opornik wejściowy i kondensator czułości.
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
Mam alternator do Forda Mondeo, ale nie wiem jego nazwy. Jest w nim regulator Motorcraft typ-F5RU-10316-AA, są z niego trzy wyjścia A,S,I oraz jedna mała kostka na alternatorze wyprowadzona z jednej z faz i to jest prawdopodobnie wyjście W lub S na obrotomierz.
Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. To grubo bo mało silników powszechnie stosowanych ma takie obroty (małe modelarskie, jakieś turbiny itp.). Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Bez tego ani rusz bo nie wiadomo jakiej mocy się spodziewać a bez tego ciężko projektować hamulec. Oblicz ten moment albo zbuduj silnik i...
Cześć. Sprawdź, czy nasz na alternatorze wyjście "W"- stamtąd weźmiesz sygnał do obrotomierza. A o schemat do polo zapytaj tu
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Miałem akurat taki sam problem.Też próbowałem podłączyć obrotomierz do "elekrtonika",na różne sposoby i niestety nie udało się. A w fabrycznym wykonaniu wygląda to tak że albo jest dodatkowe wyjście z modułu zapłonu albo prądnicy(alternatora).
To pojedyncze wejście na konektor to zapewne wyjście sygnału obrotów do obrotomierza...
Licznik kupiłem taki jak był w oryginale. Prądnice też mam taką jak miałem może zamieszcze fotki obrotomierza. Dodano po 8 Gdzieś słyszałem że w tych modelach jedno wyjście sie bierze z alternatora czy jakoś tak ;)
Witam...Mam pytanie dotyczące mojego staruszka Golfa II , dotyczące obrotomierza.Golf jest z 91 roku i jest składakiem . Karoseria i instalacją el. to benzyna a silnik to 1,6 TD.Zdaniem wielu to taczka....Może i tak,,,Ale ekonomiczna. Niedawno wymieniłem mu silnik wsadziłem mu od PASSATA 1,6 TDI pozbawiłem go interkolera a i tak zbiera się aż za bardzo...Do...
Są dwa rodzaje mostków gdyby była zrzucona pokrywa i zdjęcie wtedy wszystko byłoby jasne ,bo to wyjście na obrotomierz. Tak na zielonym ma być kontrolka.P
Witam. Potrzebuje, aby ktoś wypowiedział się na temat podłączenia obrotomierza do auta, które fabrycznie go nie miały, w żadnym modelu. Do zamontowania jest w dostawczym mercedesie 94r silnik 2.3diesel model 208 tzw. kaczce. Potrzebuje schematu, jak przerobić alternator ( lub co w nim zmienić ) aby zrobić wyjście ( sygnał) na obrotomierz. Najlepszy...
W 1.9d masz opcję tylko z alternatora uzyskać obroty. Wyjście W w 2-pinowej wtyczce.
W pierwszej kolejności sprawdź połączenia przewodów przy alternatorze, konkretnie wyjście "W", może być również oznaczone jako "+-12" Jeżeli połączenie jest poprawne, to trzeba sprawdzić czy alternator generuje na tym pinie napięcie przemienne.
Niestety nie mogę sprawdzić w tej chwili czy jest takie wyjście w alternatorze. Samochód stoi w warsztacie (poza obrotomierzem, trwa tez zmiana skrzyni biegów). Zegary są od diesla.
Jeden na obrotomierz, drugi do kontrolki ładowania.Powinien być jeszcze jeden najgrubszy, jest to wyjście alternatora podpięte do + akumulatora.
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze.
Czemu chcesz kombinować z wyjściem alternatora i przeróbką obrotomierza skoro ten silnik na prawie 100% ma wyjście impulsów do podłączenia oryginalnego obrotomierza.
Przewód do aku. z oczkiem fi6 pod nakrętkę, a kontrolka wsuwka na 2 i wszystko. 1 jest połączone z B+ , wyjście na ewentualny kondensator. W to jest wyjście na ewentualny obrotomierz.
wielkie dzięki.... czyli że D+ to kabel od stacyjki(od zapłonu)? które wyjście jest na kontrolkę(ta biała kostka?), a które na obrotomierz(to "czarne"?)? to tak dla upewnienia;);p
B+ - akumulator W- wyjście obrotomierz / nie interesuje Cię/ wsuwka- pod kondensator przeciwzakłóceniowy /nie interesuje Cię/ nieoznakowany- kontrolka.P
Już jest ok poprowadziłem nowy przewód bezpośrednio od alternatora wyjście W do licznika pod pin 10. Pozdrawiam
Witam podepnę się pod temat.Też mam problem z obrotomierzem tyle że mam diesla 1.9 td a silnik jest 1.3 benzyna.Obrotomierz jest podpięty pod wyjście W z alternatora,ale pokazuje 5.5 tys.obr/min. Teraz pytanie czy jest możliwość wykonania potencjometru tak aby można było wyregulować ręcznie obroty?
A jak wyglądają pierścienie na alternatorze? Podłącz na wyjście alternatora gdzie idzie przewód do żarówki do wskaźników (nie pomyl z wyjściem na obrotomierz), na krótko żarówkę 5 wat i do plusa aku. Jeśli ładowanie się pojawi, problem z kontrolką i jej obwodem, jeśli nie, alternator uszkodzony.
Ad1 Element mechaniczny żeby sie wszystko nie rozleciało :) Ad2 Nie. To wyjście W ,impulsy, zwykle do obrotomierza albo innych układów. D+ ma wyjście z tych małych diod, jest obok "oczka" plusowego
Z tego co mi wiadomo to jest czujnik na alternatorze. Ale wątpie, żeby był od niego poprowadzony kabel do zegarów. Poprostu mósisz poprowadzić sobie kabel od alternatora (powinno być gdzieś tam wyjście) do zegarów.
Witam mam prośbę o poradę, nie świeci mi kontrolka od ładowania w wyżej wymienionym samochodzie autko jest z 95r, sam alternator ładuje i obrotomierz chodzi, alternator ma kostkę 2 pinową, z jednej jest wyjście na obrotomierz, z drugiego wydaję mi się wyjście na kontrolkę, jak dam tam masę to załącza mi żółty przekaźnik pod maską i kontrolka świeci,ale...
Zobacz dokładnie są takie same tylko wyjście na obrotomierz jest z drugiej strony.P
Na alternatorze jest kostka dwupinowa. Napięcie masz prawidłowe bo tyle wychodzi z jednej fazy alternatora a tak jest podłączone wyjście obrotomierza.P
Już tylko gwoli uzupełnienia: styk W to wyjście na obrotomierz, rozwiązanie stosowane w silnikach Diesla VW z lat 80- i 90-tych.
Witam zastanawiałem się do czego są wyprowadzenia w alternatorze z BMW E39 2,5 benzyna. Posiada on w sumie 4 wyprowadzenia. B+, W, 61E, 15, w tym W, 61E, 15 w jednej wtyczce. Zacisk W jest nie podłączony (wiadomo że jest od obrotomierza), B+ wyjście alternatora. Zostaje złącze 61E i 15. 61E kolor niebieski o mniejszej średnicy, natomiast złącze 15 przewód...
https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
mam wyjście R w alternatorze. Jak go sprawdzić czy zmienia się napięcie - gdzie wpiąć miernik mam taki alternator http://img204.imageshack.us/img204/2801/...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora . Wyjście to ma oznaczenie W Tak jak pisze kolega wyżej.Na obrotomierz sygnał idzie z wyjścia W ,ale i sam obrotomierz musi być z wersji dieslowskiej, gdyż do diesla są wyskalowane niższe obroty tylko do 6 tys./min. Oryginalny obrotomierz jest sterowany sygnałem ze sterownika wolnych obrotów...
Oryginalnie w Masterze jest alternator Valeo i posiada wyjście "W" a ktoś widocznie zamontował Boscha który ,nie posiada tego wyjścia , ale jak potrafisz to można sobie takie wyjście wyprowadzić z fazy stojana obojętnie której ,ale nie ze środka gwiazdy jeśli jest pozdrawiam i życzę powodzenia.
Witam serdecznie, O alternatorach Hitachi przeczytałem już wiele tematów, lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Chciałbym poradzić się kolegów jaki zastosować zamiennik alternatora do silnika 1.7D Isuzu corsy b zamiast oryginalnego Hitachi? Chodzi o to, że ten silnik będę wykorzystywał do napędzania czegoś zupełnie innego niż corsa, dlatego...
Witam. Jak obrotomierz bierze napięcie z alternatora, to zazwyczaj (w 99%) jest to połowa napięcia ładowania, czyli jak masz instalacje 12V to przyładowaniu np. 14,4 wskazanie miernika powinno wskazywać ~7,2 V, podobnie przy instalacji 24V (28V). Na alternatorze powinieneś mieć opisane wyjścia : DF, +, -, W, B, itp. , napisz na jakim wyjściu mierzysz...
Uzwojenie alternatora wytwarza napięcie zmienne które jest prostowane w układzie diodowym Wyjście wyprowadzone jest z jednego z uzwojeń Jest to typowe rozwiązanie Ile przewodow dochodzi do alternatora i jakie sa oznaczenia na alernatorze w miejscu połączenia
tak tylko nie wiem czy nie prościej by mi było dorobić układ elektroniczny obrotomierza zostawiając tylko wskaźnik pomiarowy ( patrz 7 postów wyżej autor Dogma ) sterowanego wyjściem alternatora jako że mam to wyjście u siebie - Escort z 87r a z tymi czujnikami miałbym trochę problemów z natury mechanicznej... pozdrawiam
Chciałbym coś dodać. Możesz nie mieć wyjścia W ale możesz wyciągnąć alternator ( odkręcić koło i ściągnąć nadkole) i w samym alternatorze zdjąć plastikową osłonkę. Pod nią znajdują się trzy przewody i mostek prostowniczy. Podpinasz się pod którykolwiek przewód i robisz wyprowadzenie na zewnątrz. To masz właśnie wyjście W. Ja już swój obrotomierz podpiąłem...
Witam. Mam problem zlicznikiem. Posiadam paska z 92r. 1.9D licznik Motometer zwykły z zegarkiem, dwie kontrolki migaczy. Kupiłem licznik od pasata tdi z 94r ten z szarymi tarczami, z obrotomierzem. wszystko działa pięknie tylko obrotomierz po uruchomieniu silnika pokazuje max pozycję. Na alternatorze jest wyjście W, do którego podpięta jest kostka....
wyjście obrotomierz obrotomierz alternator alternator obrotomierz
schemat kuchni mastercook z18xe wymiana silnika mikrotik firewall filter
robot humanoidalny robot humanoidalny
Wyświetlacz Toyota Avensis T25 - brak danych, przyczyny i diagnostyka Technics SU-A808: Podłączenie dwóch końcówek mocy