Kolega robokop ma rację. Umyć przepustnicę, wykasować wartości wyuczone i zaadoptować przepustnicę. Wszystko zgodnie z procedurą. Jeśli to nie pomoże to szukaj dziury lub uszkodzonego czujnika temperatury.
Po włożeniu wtrysków powinien zagadać, ale dobrze jednak wprowadzić wtryski do PCM, wykasować wartości wyuczone i niech sobie zrobi samoadaptację. Ostatnio ktoś walczył z 2.0 ( Ford - nierówna praca, klekotanie ) dopiero kodowanie i samoadaptacja, która powinna trwać 20-30 km, a u niego trwała 300km zmieniła zachowanie samochodu.
Szukam instrukcji krok po kroku, jak wykasować wartości wyuczone przepustnicy w Audi A3 8L 1.6 BFQ. Czy ktoś może podzielić się doświadczeniem z adaptacją przepustnicy?
Nic nie da odpinanie akumulatora. Dotyczy to wykasowania wartości wyuczonych.
EGR po każdej wymianie, wyczyszczeniu powinno się zaadaptować - wykasować wartości wyuczone, bo może zmienić się zakres działania.
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
Co do komunikatu o oleju to przy wymianie nikt go nie ustawił. Żadnych negatywnych skutków. Ustawiając go teraz powinieneś zmniejszyć ilość km do następnego przeglądu jak i ilość dni o to co minęło od wymiany oleju. Ja nie widze żadnej informacji by była uszkodzona sonda. Drugi błąd jest spowodowany uszkodzonym czujnikiem wspomaganie przez co był odłączony...
Wiec zrób adaptację egr i po problemie. Sam się z tym pieprzyłem, wymieniałem MAP, szukałem nieszczelności i kupa. Zawsze trzeba robić adaptację EGR po: -wykasowaniu wartości wyuczonych (kanał 00) -wykonaniu nastaw podstawowych (001, 060, 098)
Sama adaptacja nie pomoże, wpierw sie robi wykasowanie wartości wyuczonych.
Daj nr błędów wraz z dokładnymi opisami. Próbowałeś samej jazdy na PB i wykasowania wartości wyuczonych w ECU?
Zaczął bym o pierwszej rzeczy (jak jest gazownia)-wykasowania wartości wyuczonych.
Myślę z na początek pasowało by wykasować wartości wyuczone.
Jest to możliwe, po kilku dniach powinno wrócić do normy. Można spróbować wykasować wartości wyuczone w ECU o ile jest taka opcja.
Wykasować wartości wyuczone, pojeździć tylko na PB. Jeżeli błąd nie wyskoczy to sprawa jasna. Jeżeli wyskoczy to szukać lewego powietrza w dolocie.
Ale jest ,,wykasowanie wartości wyuczonych,, Tu nawet tego nie ma, tylko mogę sobie sprzęgło odpowietrzyć. Przyuczanie robiłem OpCom-em. To jest uniwersalny tester więc nie wymagaj cudów. No co ty, to samo pisałem w poście #18 :D
Wciskasz pedał gazu do końca i patrzysz czy się przepustnica otwarła na maksa - nie potrzebny do tego VAG tylko dobry wzrok. Wykasowanie wartości wyuczonych to właśnie w kanale 00 adaptacji zrobienie TEST, ZAPISZ, nic się tam nie wpisuje.
To niech napiszą jak to się robi a nie ktoś coś pisze bez potwierdzenia. Żeby ECU się nauczyło wszystkiego od nowa to trzeba wykasować z niego wartości wyuczone. Można zrobić adaptację np. EGR, przepustnicy ale nic więcej.
Tyle że po tym zabiegu należy wykasować wartości wyuczone w sterowniku i zrobić adaptację przepustnicy. Nie spotkałem się jeszcze z 1.4 16V który miałby przepływomierz, tam masz czujnik ciśnienia w kolektorze. Jego też warto wyczyścić.
Cytat: W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00). Dodam że spotkałem się z kilkoma pojazdami , którym ta procedura i adaptacja nie...
Przepustnica może być też od silnika 1.0. Kupiłem kiedyś kilka takich i w większości zamontowałem w silniku 1.4. Do dziś jeżdżą i nic nie faluje. Adaptacje zrobić na rozgrzanym silniku i po wykasowaniu wartości wyuczonych.
Nie, wykasować VCDSem wartości wyuczone + błędy i nie jeździć na LPG.
podmienić cewkę możesz, ale to nic nie da... jeśli na gazie układ zapłonowy daje radę to na benzynie ma jeszcze lżej... obawiam się, że nadal masz problem z "rozjechanymi adaptacjami" zrobiłeś tak jak Ci pisałem?.. wykasowałeś wyuczone wartości?.. odczekałeś 30 sekund, a następnie wykonałeś adaptację przepustnicy?..
Nie chodzi o wykasowanie błędów tylko wartości wyuczonych.
no to bardzo ładnie, że operacja z "uszczelnieniem" silnika się udała... po "wyczyszczeniu przepustnicy" trzeba wykasować "wyuczone wartości" oraz przeprowadzić Jej adaptację... jeśli się tego Nie wykona to mogą wystąpić problemy z obrotami silnika, uruchamianiem itp...
wartości wyuczone wykasowałeś?
10->kanał 00 to nie procedura adaptacji a wykasowania wyuczonych wartości.
Wykasuj wartości wyuczone i wtedy sprawdź wykres sygnału sond.
W końcu znalazłem trochę czasu aby wrócić do tematu. W międzyczasie pojawił się problem z grzaniem drugiej sondy lambda (sprawdziłem miernikiem opór i rzeczywiście złom) który po wymianie zniknął. Zakupiłem też interfejs LPG, z programu STAG wynika że rozjezdza się mapa benzyny i LPG: https://obrazki.elektroda.pl/2820169200_... Nic...
Masz LPG na mieszalniku czy na wtryskach? Wykasuj wartości wyuczone w sterowniku silnika.
Jakie masz ciśnienie paliwa, może regulator szwankuje. Masz gaz, wykasuj wartości wyuczone i wtedy zobacz czy tak przelewa. Zaobserwuj jak to wygląda po nagrzaniu silnika.
Po zamontowaniu potencjometru przepustnicę ustawiłem na 0,51V co odpowiada krokowi 33. Ale i tak trzeba było wykasowac wartości wyuczone, co dziwne w Clipie nie widziałem w tej funkcji za to poszło walizką (G60*)
Jaką masz instalację lpg? Domyślam się, że mieszalnikową. Odłącz akumulator, sterownik wykasuje wartości wyuczone. Czy usterka na benzynie nadal występuje? Jakieś błędy ? Auto widziało ostatnio mechanika? Problem występuje od kiedy?
Wykasuj wartości wyuczone, zrób jego adaptacje. Może masz tak zawalone rurki od EGR że ECU widzi po podciśnieniu w kolektorze że pomimo otwarcia EGR podciśnienie w kolektorze się nie zmienia tak jak powinno.
Wykasuj najpierw wartości wyuczone w sterowniku. Ten sterownik niema progów adaptacji potrafi sie rozjechać na amen.
Witajcie, mam problem z moim audi. Auto dziwnie się zachowuje, ogólnie jest tak jakby było słabsze niż przedtem, objaw jest taki żę jak nagle chce się przyspieszyć to czuć dosłownie jakby samochód coś trzymało, potem puszcza i jedzie i potem znowu. Nie ma reguły czy zimny czy ciepły. Auto ma lpg, i na tym paliwie i na tym jest to samo. Auta zachowuje...
Na pewno dobrze sprawdzać na gorącym silniku. Wykasuj po prostu wartości wyuczone i błędy bo sterownik się "uczy" i wyrównuje korekty. Odczyt wartości na wolnych i nie zaszkodzi przy wyższych obrotach np 3000. Obserwuj działanie sond i korekt. Coś powoduje że jest za bogato.
Czyściłem i nadal to samo, przechodzi adaptację (ADAPT OK) ale nic sie nie poprawia. A kwesti jak zrobic adaptację: W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym"...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
A w parametry bieżące zaglądałeś? Wartości wyuczone wykasuj i na benzynie pośmigaj, daj mu na wolnych obrotach pochodzić.
W którym kanale robiłeś nastawy podstawowe?Warto zrobic tak:adaptacja,wpisać nr kanału 00,tester się zapyta czy wymazać wartości wyuczone,potwierdzić ok i następnie zrobić nastawy podstawowe.Kombinuj w kanałach 01,60,98.Jeszcze jedno-do nastaw silnik musi mieć 80 st.c i bezwarunkowo wykasowane usterki z pamięci.Po nastawach wyłącz zapłon na minutę.
dobra opisze po kolei co robię. wszystko robię według procedury podanej na stronie vag-com.pl Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki: ► Brak błędów a pamięci sterownika silnika. Błędów brak więc nie ma czego kasować. ► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V Napięcie jest...
Jak masz sondę z 6 przewodami to sterowana jest bezpośrednio z ECU, jak z 4 to przez przekaźnik. Skoro uważasz że jest tak przez wartości wyuczone to wykasuj je w zerowym kanale adaptacji w ECU.
Po pierwsze opcja szukaj :) A to opis dla wszystkich zeby juz takich prostych pytan nie było 2.2.2Dla modeli z immobilizerem w zestawie wskaźników Funkcja 17 – zestaw wskaźników Funkcja 11 – login (wpisujemy czterocyfrowy tajny kod immobilizera, poprzedzamy do zerem) Funkcja 10 – dopasowanie Kanał 21 Cyfra w prawym górnym rogu „2”...
W google pełno o tym, ale co tam. 2.2.2 Dla modeli z immobilizerem w zestawie wskaźników Funkcja 17 – zestaw wskaźników Funkcja 11 – login (wpisujemy czterocyfrowy tajny kod immobilizera, poprzedzamy do zerem) Funkcja 10 – dopasowanie Kanał 21 Cyfra w prawym górnym rogu „2” oznacza ilość kluczyków którą możemy zaprogramować....
Witam! Potrzebna pomoc w postępowaniu z Lexią w zakresie inicjacja i adaptacje citroen C2 1.4 54KW (ecu J34P JOHNSON wymieniony z powodów -niżej w opisie). Teraz o co chodzi -aby dokładnie wykonać procedurę wykasowania wartosci adaptacyjnych i ecu przyuczyło się do nowych warunków -bo ecu nowe więc wszystko jest nowe. 1 wchodzę w te zakładkę potwierdzam...
Jest to kopia cudzego postu :-) (dużo pisania) 2.2.2 Dla modeli z immobilizerem w zestawie wskaźników Funkcja 17 – zestaw wskaźników Funkcja 11 – login (wpisujemy czterocyfrowy tajny kod immobilizera, poprzedzamy do zerem) Funkcja 10 – dopasowanie Kanał 21 Cyfra w prawym górnym rogu „2” oznacza ilość kluczyków którą możemy...
Witam! Dziękuję kol. Jaca za sprostowanie informacji odnośnie hasła na system i setup. Zauważyłem to dopiero po wysłaniu post-u a wkrótce póżniej straciłem dostęp do bazy danych elektrody (ostatnio często się to zdarza - "phpDB error, can not connect to Database" lub "this site is locked") i nie mogłem już sprostować. Zgadzam się z tym, że jeśli założy...
Witam, Jaguar x-type 2. 5V6 2001r. automat z USA. W samochodzie zainstalowany był emulator AEB394 Typ J ale pojawiał się błąd P0191 i samochód wkręcał się max. do 3000obr/min na benzynie i na gazie. Po skasowaniu błędu było ok przez ok tydzień, potem w kółko to samo. Teraz zainstalowałem FPE ale na benzynie odczyty ciśnienia paliwa waha się od 3,5 do...
Witam, Auto: Golf 3 1.6 AEE. W związku z: Falujące obroty na zimnym silniku rano - obroty wtedy lekko wręcz szarpią(tylko wtedy). Po rozgrzaniu praca silnika bez zastrzeżeń. Czy może ktoś poratować mnie informacją na temat pola w grupie 4 o nazwie "OR-ID-PT-FT" bodajże trzecie. Chodzi o to że posprawdzane są czujniki, wyczyszczona przepustnica, wykasowane...
wartości wyuczone kasowanie wartości wyuczone wykasować licznik
chłodziarko zamrażarka ariston satel czujka pożarowa robot kuchenny zelmera
Lokalizacja przekaźnika klaksonu w Chevrolet Captiva Zamiennik diody SMD S638 - SS34, MBR340, SB340