Skoro masz wszystko a nie pali wykręć sondę i spróbuj odpalić.
Wykręć sondę, wkręć manometr bo wygląda mi to na zapchany katalizator. Jak nie masz manometru to odkręć wydech od kolektora i odpal. Jeśli będzie ok. to wywal kat.
Skoro w silniku benzynowym był problem z EGRem, to musiał ostro kopcić, dlatego też podejrzewałbym zatkany wydech. Wykręć sondę lambda i spróbuj się kawałek przejechać (to da ujście spalinom przed katalizatorem).
Czyli masz wtrysk jednopunktowy, a nie gaźnik. Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa, ma być ok 1 bar i nie spadać po dodaniu gazu. Wykręć sondę lambda i przejedź się z dziurą w wydechu, sprawdzisz w ten sposób drożność wydechu (zatkany kat)
Pod wtyczką od cewki zapłonowej jest plastikowy zaworek (EVAP), tam powinna być ta rurka podłączona. Katalizator sprawdzić nie przez wymianę, tylko np wykręcić sondę i tam sprawdzić ciśnienie spalin. Wymienianie części na takie tandety jak Hart (przewody WN) to tylko proszenie się o problemy.
Z parametrów ok, słuchaj, jeżeli jesteś pewien mechaniki ( że trzyma ręczny) to przegoń ją, wykręć sondę i przez otwór zobacz czy nie żarzy się wkład katalizatora. W tych żeliwiokach często się zapychał. Do sondy dostęp cymesik. No i czy gaz dziala w całym zakresie, mógł się pancerz przesunąć.
Eee, zawiodłeś mnie. Nie nurkujesz - to nie mam porad. Ruch masz, tylko sobie czymś pomóż. Wystarczy, że ruszysz....Sprawdzałeś może wcześniej, czy grzała grzała i czy jest ok? I nie oczkowym do tego czegoś, nie dwunastokątnym...
Poluzuj katalizator. Albo wykręć pierwszą sondę i go odpal bez niej.
Wykręć jeszcze sondę i zobacz czy będzie silniejszy bez niej.
Poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda, jeśli wróci kultura pracy silnika to masz rozwiązanie, zatkany wydech, jeśli nie to podążaj dalej drogą, którą wskazują Koledzy.
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
Pozostaje tylko lub aż tylko wykręcić starą sondę Jeżeli by nie chciała iść na zimno - nie ciągnij kluczem tylko takie energiczne szarpnięcie - wręcz uderzenie młotkiem w klucz. To zagrzej auto i po zgaszeniu polej okolice sondy wodą i zaraz kręć (lej sam element sonda/gwint) - uważaj żeby się nie poparzyć. Dobrze spasowanym kluczem oczkowym - wiem...
Co do wydechu to wykręć tylko sondę, spaliny tam ujdą. W te mrozy ogólnie był problem z zamarzniętymi katalizatorami, zwłaszcza w pojazdach które większość tras robią na krótkich odcinkach i katalizator nie rozgrzał się na tyle aby skroplona woda odparowała.
"ponoć" sonda w moim aucie wolno reaguje na skład mieszanki, a wynika to z jej zabrudzenia (ponoc jak swiece) i nalezy ja przeczyscic lub wymienić. Jak się wykręca i wkręca sonde? Wykręca się przy zimnym wydechu czy ciepłym? Jakieś specjalne pasty są potrzebne do wkręcania? Jak przeczyścić sondę i jak ją sprawdzić że jest "szybka"
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
Może wystarczy wykręcić sondę ? Jak pójdzie.
To była karkołomna sprawa z tą sondą. Wpierw należało wykręcić świecę i zwiększyć odstęp elektrod (choć nie zawsze). Nastepnie sondę wpinało się pomiędzy świecę a kabel WN nań nachodzący.
Witam ponownie. Wróciłem z roboty wykręciłam sondę a tam pusto echo quwa kto i po co wyciął kata? Auto z pewniej ręki ale ok nie ważne. Poza nowym katem jak można oszukać druga sondę aby błąd nie wywalał. Mam nadzieję że dla silnika nie będzie nic zlego co?
Wykręć sondę i odpal bez niej
Na sam początek proponuje wykręcić śrubę obok sondy i zobaczyć czy po jej wykręceniu auto zapala i normalnie wchodzi na obroty. Ostre danie w gaz mogło cos przytkać w wydechu. Tak wg mnie wynika z opisu zachowania silnika. Dalej bym szukał co mogłeś zrobić przy wymianie uszczelki np. przycięcie jakiegoś przewodu itp. A co do zaparcia zaworów to wymieniając...
Prawdopodobnie masz zatkany katalizator. wykręć sondę i sprawdź czy osiągi wróciły.
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Witam, sprawdź czy katalizator nie zapchany, jak sonda przed katalizatorem to wykręć i zobacz czy tak samo będzie.
Podłącze się pod sondę lambda ;-). Jakim sposobme wykręcić sondę, która nawet nie chce drgnąć, mocno zapieczona jest. Nawet mechanik nie mógł odkręcić. Poradzćie coś. Dzięki.
Wykręć sondę i spróbuj odpalić
Wygląda na zamarznięty układ wydechowy Wykręć sondę i sprawdź czy odpali
wpadłem na pomysł że może po prostu mam zatkany katalizator Co za błyskotliwa myśl, serio popuść wydech przed katem i zobacz czy przybędzie mu mocy, wykręcenie sondy też pomaga.
Może być też zapchany wydech, aby się przekonać wystarczy wykręcić sondę lambda i wtedy zapalić.
Popuść go na śrubach lub wykręć sondę lambda.
Słuchaj, wykręć sondę i wtedy go pal, wygląda mi to na zatkany wydech
(at)dryfterer koleś na SKP miał albo gorszy dzień albo chciał coś ugrać. Jeśli nie robi analizy spalin to nie ma podstaw żeby mieć zastrzeżenia co do stanu technicznego i tym samym odmowy podbicia przeglądu. Tak jak wcześniej koledzy wspominali popukać to on może się po głowie i stwierdzić że jest pusta. Jak chcesz mieć pewność że wkład katalizatora...
Niekoniecznie, mało wiarygodny test, poluzuj wydech lub wykręć sondę lambda.
Wykręciłem sondę i wiem że chociaż grzałka działa. Ale czy te odczyty wskazują na uszkodzenie sondy?
Nie, to nie kable, nie pracował by na 2 cyl. katalizator się stopił i blokuje wydech, możesz wykręcić sondę lambda przed nim i przejechać się z dziurą w wydechu, będzie hałasował ale powinien mieć moc
przy okazji skorzystaj z rady Pawła wawa,wykręć sondę i sprawdź efekt.
wykręć sondę i przejedz się,może masz przytkany wydech.
Nie,wystarczy wykręcić sondę-jest przed katem.Fakt że silnik będzie pierdział,ale na czas testu przeciez.
jak czujnik temp. się odlączy to silnik domyślnie przyjmuje, że ma 90 st. Jak przyspieszasz na 1, 2, i 3 biegu masz moc czy nie? Jeśli nie to raczej tłumik jest zapchany (nie wiem czy masz oryginalny czy też może niedawno wymieniałeś na sport ale raczej któryś z tlumików. Można wykręcić sondę Lambda i sprawdzić jakie jest ciśnienie w układzie wydechowym...
Dziękuje wszystkim za pomoc przyczyną usterki był katalizator. Sprawdzić czy katalizator jest zapchany można następująco wykręcić sondę lambda przed katalizatorem i uruchomić silnik (spaliny będą wychodzić przez wolny otwór po sondzie lambda), i jeśli silnik pracuje po wykręceniu sondy lambda równo i wchodzi na obroty a po wkręceniu dalej ma problemy...
Katalizator zapchany - wykręć sondę lambda i pruba, a ta iskra to z cewki czy na swiecy?
Jeśli podejrzewasz zatkany katalizator, to wykręć sondę lambda i uruchom sinik, zmierz podciśnienie, czy się zmieniło. Oczywiście na rozgrzanym silniku.
Wykręć sondę lambada i zobaczysz, czy sie poprawi, jeśli to wina katalizatora. Druga metoda to pomiar vaccu - na biegu jałowym ma być w okolicach 350mBar. Jeśli będzie wartość wyższa, to chyba wiadomo. Chociaż ja bym jeszcze ciśnienie paliwa sprawdził...
To masz zatkany katalizator, wykręć sondę i wtedy zobacz jak idzie. Albo coś z rozrządem.
Wykręć sondę przed katalizatorem i jazda próbna (bez sondy - błąd póżniej wykasujesz).
Witam. Wykręć sondę, próbuj odpalić. Jak zapali, to masz katalizator zatkany. Pozdrawiam.
W takim razie, jak masz VCDS to zrób log z pomiaru ciśnienia paliwa na railu (wartości zmierzona i oczekiwana przez sterownik) Tam są 3 pompy paliwa: w baku, pod nogami pasażera i wysokiego ciśnienia. Może któraś kończy żywot i po odpaleniu musi się "rozhulać" Również to już sprawdzałem na KTS, wartości zadane z rzeczywistymi pokrywają się idealnie...
Wykręć sondę lambda i sprawdź czy będzie bardziej żwawy. Wówczas katalizator będzie można wykluczyć
Jak masz katalizator to zrób test, wykręć sondę lambda i odpal auto, może się zapchał na amen.
NGK NTK podpowiada żeby sprawdzić szczelność zaworu EGR. Nieszczelność -> zwiększenie poziomu tlenu w wydechu -> wzbogacenie mieszanki przez ECU. Myślę że przepływomierz powinien wykryć zwiększony przepływ powietrza przez silnik. Sondę należałoby wykręcić i obejrzeć czy nie została zatruta osadami z paliwa/oleju/dodatków uszlachetniających. Jeżeli sonda...
Zapchany kat, wykręć sondę i zajrzyj do środka - widać pięknie niedrożność i uszkodzenia . Jeśli zaślepienie EGR zniweluje szarpanie to patrz wyżej. Wzrasta ciśnienie spalin w kolektorze co powoduje nadmiar spalin podawanych do kolektora ssącego przez EGR, mieszanka się nie spala bo jest jej za mało. Do tego spadek mocy wynika z niedrożności układu...
Mimo wszystko, jeśli można, to wykręcić sondę przed katalizatorem i odpalić...i sprawdzić czy będzie dłużej pracował silnik...
No to wykręć sondę i spróbuj odpalić, poza tym nie podałeś typu silnika ale jeśli jest tam kopułka i palec to wymień
Paliwo masz iskrę masz ? Jak tak ,to masz np: złe stare paliwo, przestawiony rozrząd, zapchany wydech, brak sprężania ,uszkodzony ECM. A wykręć sondę na próbę i spróbuj. Albo co innego z wydechy za silnikiem jak nie pordzewiałe nie wiadomo jak. A błędy czy łapie to sprawdzisz odpinając np wtyczkę ok CKP lub innego czujnika.
Próbowałeś rozłączyć wydech przed pierwszym tłumikiem? Albo chociaż odłącz i wykręć sondę lambda i tak się przejedź.
Wykręć pierwszą sondę i spróbuj odpalić.
Ciśnienie MAP jest 60Kpa przy normalnej pracy To za dużo. Poluzuj wydech lub wykręć sondę na tych cylindrach jeśli jest.
W tym autku występują 2 typowe usterki 1 nr 1 aparat zapłonowy sprawdz na innym , 2 wykręć sondę i postaraj sie uruchomić na wykręconej jak zapali brak przepływu spalin przez kata
Wykręciłem sondę Lambda w ramach luzu i włożyłem kamerę do katalizatora, i się okazało że już go tam nie ma. A czujnik z wału odpiołem na pracującym silniku i zgasł od razu .
Wystarczy wykręcić sondę , już będzie wiadomo czy to katalizator - tym bardziej jeżeli samochód ma podejrzanie cichy wydech. Wydaje mi się jednak że to nie to będzie - któryś cylinder nie wypada z pracy ?
Tam notorycznie siadały układy paliwowe. .Sprawdź ciśnienie na pompie i magistrali Bardzo trafna rada. Drugie co, zatkany wydech. Wystarczy wykręcić sondę lub poluzować kolektor wydechowy i sprawa będzie jasna.
Zgadza się, białe to grzałka a czarny sygnałowy względem masy. Możesz mieć zły skład mieszanki. Wykręć sondę i sprawdź palnikiem czy moduluje. Przy okazji oczyści się z nagaru:)
Sonda to koszt około 50 zł. Sonde można dostać tylko w serwisie Beretta, do jej wymiany potrzeba krzyżakowy śrubokręt (zdjęcie obudowy) i płaski a nawet lepiej oczkowy klucz 13 mm (wykręcenie sondy) operacja bardzo łatwa i do opanowania.
Dzisiaj troszkę grzebałem, wyszło że, na wtyczce od ECU jest prąd taki jaki powinien być, wykręciłem sondę sprawdziłem przewody i co? Znalazłem dwa kable które prawdopodobnie, ocierały o siebie zaizolowałem je przejechałem się i póki co, błędu nie ma.
Wykręciłem kabel wsadziłem sondę, druga na złączu nr 1. Nie pokazuje nic. Czy może to faktycznie wskazywać na problem z cewką, skoro podłączenie jakie opisalem na początku skutkowało iskra ?
Wykręć pierwszą sondę lambda i odpal. Nie musisz rozpiepszać wydechu
Witam ! Prosta próba : odpal auto , rękę przyłożyć do końcówki wydechu druga osoba niech stara się wprowadzić auto na obroty . Przy energicznych przegazówkach powinno dłoń odpychać od wydechu . Można też na chwilę wykręcić sondę lambdę i odpalić . Będzie głośno , ale da to jakąś odpowiedź . Też stawiam na zapchany katalizator lub tłumik.
Miałem dziurę w łączniku wydechu, na wolnych obrotach nie było słychać różnicy tylko przy dodawaniu gazu chodził jak WRC ;) podobny jest efekt jak się wykręci sondę lambda z kolektora - na wolnych obrotach praktycznie nie ma różnicy w dźwięku silnika. Jeśli jest sprawny to ten silnik chodzi równo i cicho, nic nie "pyrczy".
witam. tak krótko. jeden mechanik powiedział mi żeby przy zapalonym silniku mierzyć sondę voltomierzem. jak jest 0,5 do 0,6V to jest dobrze. czy to prawda? ja mam w tej chwili 0,97V. wykręcona sonda trzymana nad palnikiem gazowym ma z kolei mieć opór. nie pamiętam wartości. czy to prawidłowe informacje?
Wystarczy wykręcić pierwszą sondę i podłaczyć tam manometr i nie trzeba gdybać ;)
Wykręć całkiem sondę lambda i zapal tego Unochoda. Coś mi się widzi ze masz zatkany wydech (lub katalizator) Spaliny bedą uchodzić otworem po sondzie-ta próba wykluczy tą ewentualność. Niestety to nie to, nic się nie zmieniło po wykręceniu sondy. Obserwowałem wtryskiwacz i na wolnych obrotach lekko "kropli", po otwarciu przepustnicy nie rozpyla, tylko...
Z płynem chłodzącym jest wszystko OK, silnik normalnie się nagrzewa do właściwej temperatury. A co do oleju, to po wykręceniu sondy Lambda, nie było na niej żadnych śladów oleju. A w takim stanie zrobiłem kilkadziesiąt kilometrów.
A jakbyś tak uprzejmie przyłożył ucho do wylotu tłumika? Albo chociaż wykręcił sondę znad katalizatora? Bo jedyne co byłeś w stanie stwierdzić z fejsikiem to brak błędów - ale odczytanie parametrów już było widać zbyt trudne.
Dołączam się i stawiam również na katalizator mógł się rozsypać i zatkać wylot spalin ewentualnie przeskoczył pasek rozrządu. Warto sprawdzić. Co do katalizatora to wykręć sondę lambda i wtedy zobacz czy się silnik wkręca. UWAGA może być bardzo głośno.
To masz zatkany wydech. Wykręć pierwszą sondę i zobaczysz jak ładnie zapali, tyko nie pal długo.
Spróbuj sprawdzić,czy silnik będzie pracował jak odkrecisz katalizator, albo wykręcisz sondę, lub śrubę ( jeśli coś takiego masz) w kolektorze wydechowym. Ja i wszyscy fachowcy w moim mieście walczyłem trzy miesiące, a nikomu nie przyszło do głowy,że katalizator się zapchał.
Kolego szanowny, nowy katalizator to wydatek kilku tysięcy złotych, więc po cóż chcesz w nim w ciemno grzebać? Mało istotne czy jest jeden czy dwa, dla oceny tego czy jest zapchany wystarczy zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym i wykręcić sondę. Brniesz na slepo, bez jakiejkolwiek diagnostyki.
To wykręć jeszcze sondę i zobacz czy będzie szedł. Byc może coś blokuje wydech.
a jak katalizator spotkałem się z tym że kat został wydmuchany do środkowego tłumika i nie było przepływu spalin, pomogła wymiana tłumików i czujnika halla (nie wiedzieć dlaczego poleciał) sprubój na początek wykręcić sondę lambda i wtedy się przewieź)
Nissan Almera N16 1.8 16V 84kW 2000r. Na biegu jałowym oraz podczas jazdy do 2000obr/min jest ok, potem jest dziura i buczenie w filtr powietrza. Brak błędów, podciśnienie 0.7bar. po wykręceniu sondy przed kat. brak poprawy, na biegu jałowym sonda 900mV bez zmian (nie oscyluje). Co może być nie tak ?
stare katalizatory skupują i nawet dobrze płacą (dostałem za stary na złomie 80 zł.) Jeżeli wykręcisz sondę to otwor popraw gwintownikiem M18x1,5 a sondę wkręć na pastę miedzianą do kupienia w sklepach motoryzacyjnych.Po 130 tys, km lepiej założyć nową sondę koszt nowej uniwersalnej BERU ok 100zł.
Kolego-masz zatkany wydech, np roszypał się katalizator. Teraz spręż się cofa do kolektora ssącego. Wykręć sondę i odpal na próbę, zobaczysz jak maszyna zajara. Nie cwicz go tak długo bo spaliny celują wprost na matę izolującą i oprócz silnika zapali coś jeszcze.
witam dziś wykręciłem sondę i miała na sobie czarny osad , wyczyściłem to szczotka druciana( nie wiem czy tak można ) , wkręciłem z powrotem zresetowałem komputer tak jak kolega napisał i nadal lipa.. dodam ze na gazie jak zimny tez nierówno chodzi , jak się rozgrzeje jest wszystko ok. ale kopcenie tylko troszkę ustaje.
kostkę sondy przed katalizatorem wypniesz podnoszac jedynie maskę, jednakjak chcesz wykręcić samą sondę to kanał bedzie potrzebny
No i wykręciliśmy sondę za katalizatorem. Oznaczenie fordowskie podobne do sondy przed katalizatorem czyli F1F1-9Y460-BA (przed ma DA w końcówce) i jest firmy NTK. Fizycznie sonda wylada tak samo tylko ma krótszy kabel. Nie stwierdziłem oporności pomiędzy żółtym a niebieskim czyli tam gdzie powinna być grzałka. Ciekawe czy te sondy różnią się tylko...
ok dzieki jak będę miał czas to zrobię to i dam znać czy wszystko działa dobrze Dodano po 1 jeszcze coś dlaczego jak wpisze w wyszukiwarce montowanie emulatora z jedną sondą to wyskakuje taka odpowiedź Montaż emulatora jest możliwy wyłącznie w samochodach, które mają dwie sondy lambda, bo urządzenie wkłada się przy drugiej z nich. Najpierw należy wykręcić...
Jeżeli nie wyświetla błędów kontrolką to może wskazywać przytkanie katalizatora (przegrzanie przez zbyt bogatą mieszankę paliwa bo było zbyt mało powietrza) lub filtra cząstek jeżeli to diesel. Wykręcić sondę lambda i za pomocą kamery inspekcyjnej sprawdzić jak wygląda katalizator (jeżeli to silnik benzynowy). Będzie od razu widać czy jest zatkany czy...
Witam, po podłączeniu sondy współczynnik lambda na wolnych obrotach wyniósł 1,195 a w trakcie jazdy napięcie zmieniało się w przedziale 0,1-0,67V. Wykręciłem sondę lambda i prosiłbym o ocenę lambdy na podstawie danych i dołączonego zdjęcia czy mam ja wymieniać Chodzi mi o ten białawy nalot na sondzie opór na grzałce wynosi ok.31 omów http://obrazki.elektroda.pl/9249629800_1...
chcę ją zdiagnozować, ponieważ jakiś czas temu miałem zapchany katalizator niemal całkowicie, po wykręceniu sondy była cała zaczadzona mocno czarna a spalanie mam raczej duże jak na silnik 1.4 około 8-9l poza tym mam w aucie usterkę nieco gorszą i raczej nie związaną z sondą, ale to raczej na nowy temat który napisze może jeszcze dzisiaj . ( gaśnie,...
Wykręć sobie pierwszą sondę, przed katalizatorem i przejedź się z dziurą w wydechu
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
Katalizator jest, po wykręceniu pierwszej sondy i podświetleniu w otworze widać że niby prześwit jest. Teoretycznie najlepiej wyjąć katalizator i go sprawdzić ale jest w paskudnym miejscu, pomiędzy ścianą grodziową i silnikiem, trzeba dużo rozbierania. W poniedziałek idę jeszcze raz do mechanika. Zauważyłem jeszcze jedno, po skasowaniu błędu przez około...
Musisz nabyć emulator sondy lambda a najlepiej 2. Wykręcić trzeba obie sondy za katalizatorami, wkręcić emulatory, wykasować błędy i powinno być dobrze.
odłączyć wtyczkę od sondy wykręcić starą wkręcić nową i to wszystko co trzeba zrobić Pozdrawiam
Błąd sondy może być od braku katalizatora który sie rozpadł i go nie ma . Można sprawdzić po wykręceniu sondy i poświeceniu w otwór. Powinno być widać taką drobną siateczkę. Natomiast właśnie borykałem się z błędem sondy,EGRa, map sensora, pojawiały się , kasowałem i pojawiały się znowu lub na przemian. Przyczyną była cewka zapłonowa na cylindrze 1...
Wykręcić pierwszą sondę . Ubrać rękawicę spawalniczą . zatkać dziurę po sądzie paluchem. Druga osoba uruchamia auto jak spaliny nie odpychają palca to układ drożny.
Zabity wydech tak wygląda , poluzuj przy kolektorze śruby lub wykręć pierwszą sondę i zobacz czy wtedy będzie sie wkręcał.
Czesc! No i stało się: pękł mi na szwie katalizator w CC 704. Co prawda mam drugi używany, ale za cholerę nie moge odkręcić ani śrub przy kolektorze (strasznie zapieczone) ani sondy lambda. Może znacie jakiś sposób, jak poodkręcac te śruby, może jest jakiś specyfik do tego? A i jak wykręcić sondę lambada z katalizatora, czy tam jest tylko jedna naketka...
Spróbuje wykręcić sondę i zobaczymy czy da poprawe. Może faktycznie zapchany katalizator. Bo co do paliwa, to nie obstawiałbym tego. Na obroty się wkręca normalnie na postoju. Podczas jazdy nie szarpie. Po prostu jedzie jakby miała 40 KM a nie 90. Znalazłem również nie podpiętą kostkę przy podszybiu. Pomoże ktoś od czego ona jest? https://obrazki.elektroda.pl/4340048500_...
Witam, też mam poloneza tylko 1.4 rover :) jak wiadomo polonez jest to świetny samochód i sentymentalny a nie dziadostwo jak golf czy inne auta, ale cóż w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak...
to może być zatkany katalizator ,wykręć 1 sondę i zobacz do środka, ew odkręć rurę za katalizatorem
sonda lambda wykręcić wykręcić rozrusznik wykręcić wkładka
środek czyścić myjka podsłuch telefon analogowy zespół parzenia
piaskownica windows lodówka haier a3fe742cmj
Naprawa prawej wycieraczki w Fiacie Panda 1.1 54 KM Ulepszenie HP 620 do Windows 10: Koszty i Wydajność