Jaki silnik, dezel turbo czy wolnossący, benzyna, jaka moc silnika? Dla każdego z tych silników technika jazdy jest inna bi inna charakterystyka mocy silnika. Otwórz instrukcję samochodu, masz tam zapewne wykres charakterystyki zależności momentu od obrotów i zużycia paliwa. Przeciążony silnik zużywa więcej paliwa. Zbyt niskie obroty szkodzą silnikowi....
Charakterystyka pokazuje, że dla nastawionego prądu (czyli x1) wyłącznik nie zadziała. Na pionowej osi masz czas po którym zadziała, czyli jeśli wykres dla 3 biegunów się z osią pionową nie przecina, to nie zadziała... Jak masz 1,5x nastawionego prądu, to zależnie od wcześniejszego stanu wyłącznika, czyli ciepły czy zimny, zadziała po 15s lub po 250s.....
Moment silnika ind zależy od kwadratu napięcia , tak że malutkie zmiany napięcia dają ogromne zmiany momentu. Mamy silnik pracujący przy napięciu znamionowym, obciążony jakimś momentem i mającym daną prędkość. Zmniejszamy napięcie zasilania (jak wcześniej pisałem silnik by zwolnił), ale jeżeli zmniejszymy też moment obrotowy to prędkość pozostanie...
myslę że da rade to zrobić ale nie wysterujesz gaznika na sondzie lambda w calym zakresie obrotów. Jesli zaczniesz stroic silnik na wolnych obrotach na biegu jałowym to prawdopodobnie uda Ci się to prawidłowo zrobic, ale wtedy bedziesz musial wkrecac sonde po kolei do kazdego runera i stroic dany cylinder;> Tak czy inaczej gaźnik żaden nie jest tak...
Jakieś obliczenia trakcyjne ktoś zrobił ? Podstawowe jak w technikum samochodowym ? Wykresy sił/mocy oporow toczenia, wzniesienia, powietrza ? Charakterystyka siły napędowej na kołach, siły wolnej itd ? Bo z tego co widzę to to silnik dobrany chyba na tzw. jana. Jak dobrane przełożenie/a w układzie napędowym itd. Znacie wymiary, masy, ogumienie, współczynnik...
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Przebieg momentu przypomina połówkę paraboli. Wynika to stąd, że moment silnika jest proporcjonalny do iloczynu prądu twornika i strumienia magnesującego. Strumień z kolei jest proporcjonalny do prądu uzwojenia wzbudzenia, które w silniku szeregowym jest jednocześnie prądem twornika. Czyli przebieg momentu jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Obroty...
Jeśli mogę usystematyzować, bo widzę, że każdy po trochu coś słyszał ale do końca nie jest pewien. I każdy po trochu ma rację, co ciekawe. Mówię tutaj o wszystkich tematach tego forum. Więc po pierwsze: ucho ludzkie ma charakterystykę LOGARYTMICZNĄ a nie wykładniczą (czyli im głośniej, tym coraz "gorszy" słuch, czy też coraz mniejsza rozróżnialność...
Kupiłem ostatnio audi a4 od znajomego (samochód stał nie używany z pół roku, bo każdy sobie kupił nowy...), historię samochodu znam i jest pewna. Auto od kilku ładnych lat ma chip tuning na 163KM. Kiedyś miało niezłego kopa, dziś jak nim jeżdżę to jest mułem, skrzydła rozwija dopiero powyżej 3000 obrotów. VAG pokazał, że dostaje mniej powietrza niż...
Przyrost mocy około 6% raczej nie będzie za bardzo odczuwalny. Na pewno ulegnie zmianie charakterystyka silnik pytanie tylko czy na lepsze czy na gorsze. Ale 1000zł lepiej przeznaczyć na coś innego. P.S. Może dopiszesz co to za silniczek ( dokładnie) i co ewentualnie w nim zrobiłeś. O to wykres mojego silniczka http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/oz4...
Żadna wiedza tajemna tylko działanie prądnicy prądu przemiennego trójfazowego. A jeśli chodzi o źródła mojej informacji to Antoni Plamitzer Maszyny elektryczne. Prawo indukcji elektromagnetycznej e=-N delta Fi/delta t. Wykres podany ze strony ma przebieg logarytmiczny. Nie jest proporcjonalny do obrotów? To dlaczego dla obrotów 1800 mamy prąd na poziomie...
No właśnie warto się zapoznać. W okolicach maksymalnego momentu silnik ma zwykle optymalne zużycie paliwa w stosunku do siły osiąganej na kołach. To nie jest prawda. Maksymalny moment obrotowy, to maksymalna zdolność silnika do konwersji energii zawartej w paliwie, przez ciśnienie w cylindrze na moment obrotowy na wale korbowym, a finalnie na siłę...
mój znajomy, który jak twierdzi "zna się trochę" na silnikach, zobaczył wykres prędkości, stwierdził, że skoro silnik ten pracuje przy "stałym momencie" to prędkość nie powinna spaść. Ale gdy obciążymy go zbyt dużym momentem to powinien "utknąć" i przestać się obracać. Witam, Twój znajomy rzeczywiście "trochę" się zna. W układach napędowych z silnikami...
A to nowina! Co za głupcy siedzą w tych wszystkich laboratoriach i niepotrzebnie trudzą się nad poniesieniem sprawności/wydajności/ czy zmniejszeniem paliwożerności silnika. Musi ich koniecznie kolega uświadomić. Ci co projektują silniki nie zastanawiają się nad zastąpieniem układu tłokowo-korbowego, bo to nic nie wnosi prócz chorej fantazji niedouczonych...
Pewnie takim jeździ. Co robicie obliczenia trakcyjne ? Trzeba było wybrać sobie bardziej interesujący obiekt, na takiego parcha szkoda obliczeń robić. Tak się składa, że mam takowy wykres tylko, że tych siników pewnie było naklepane z 10 wersji, podaj jaka moc i moment ma być ?
Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem , np. znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla U=Un i U<Un).
Nie zdechnie, spadną obroty to i spadnie moc prądnicy. A potem się podniosą. Patrz na wykres charakterystyki zewnętrznej silnika. To silnik przemysłowy. Ma 11KM.
Wykresu poszuka kolega tutaj http://rototest-research.eu/index.php?DN... Z tego co widzę to jest to ten sam silnik co w polonezie 1.4
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
Pojęcie lepszy jest bardzo szerokie, jest lepszy w sprincie 0-100km/h co wcale nie musi się przekładać na komfort czy ekonomiczność. Na pytanie kiedy najlepiej zmieniać biegi odpowie wykres charakterystyki silnika, a jeszcze lepiej wykres przyspieszenia na poszczególnych biegach. Znów też jest kwestia pojęcia najlepiej - zależy czy chcesz jechać maksymalnie...
Silnik indukcyjny pracujący jako prądnica (z falownikiem) może się sprawdzić. Można tym sposobem zapewnić stabilizację obrotów albo stabilizację momentu. Czyli sterować tym jak hamulcem, aby zrobić wykres charakterystyki drugiego silnika. Oczywiście będzie jeszcze potrzebny czujnik momenty obrotowego opomiędzy wałami tych dwóch silników. Można też ten...
Sprężarka oparta na silniku BLDC ma większą sprawnośc od silnika indukcyjnego Bredzisz! Sprężarka jest taka sama, a różnica jest tylko w rodzaju silnika. Sprawność silnika zależy od jego obciążenia i nie ma tu znaczenia czy indukcyjny czy BLDC. Prawidłowo zbudowana instalacja na silniku indukcyjnym zużyje porównywalną ilość energii jak taka sama instalacja...
a żeby się rozpędzić musi działać większą siła Większa od czego? Fizycznie musi być większa niż opory ruchu pojazdu przy danej nawierzchni i prędkości. a żeby się rozpędzić musi działać większą siła w związku z powyższym jak moc wzrasta a moment maleje? A dla czego tak miało by być. Jak silnik się kręci szybciej bez wiekszegonmomentu. Może pomyśl co...
Może ktoś mi podać inne informacje o silniku sczególnie tego wykresu bo nie moge go znaleźć!!!!!!!!!!
ale jesteś mało inteligętny ,to że ty się nie uczyłeś to nie znaczy że musisz se jaja robić z kogoś.lepiej byś pomógł.© sorry, do mnie to bylo? troche wykresikow http://www.ttc.com.pl/wykresy/SeatDaniel... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W...
A czy moment ten ma jakiś wpływ przy rozruchu takiego silnika?? oczywiście że silnik z większym momentem , będzie wymagał innych parametrów zasilania niż z mniejszym momentem I jak sie ma on do mocy?? analogicznie im większy moment tym większa moc silnika , tylko jest male ale w silnikach krokowych dość trudno jest określić moc ponieważ charakterystyka...
http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/CW1... Rysunki, wzory i wykresy znajdziesz w open dir (image0xx.jpg/image0xx.jgif): http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/CW1... :)
Przepraszam piszę z telefonu który czasem uważa że tak lepiej. Karty katalogowe akumulatorów masz w jednym miejscu np. Tutaj -> www.baterie-a.pl Co do zużycia paliwa masz na stronach producentów wykresy charakterystyki zewnętrznej silników. Co niektórzy pasjonaci szczególnie po tuningu też je pokazują. Dokładniejsz mapy masz pod hasłem "bsfc"
Remont tego Deutz-a jest tani. Koszt przeróbki na inny silnik podobny lub większy. Przeróbka silnika trakcyjnego na stacjonarny to niezbyt dobry pomysł. Patrz na wykres charakterystyki zewnętrznej i chłodzenie.
Silnik trakcyjny (z samochodu) i tak się nie nadaje do napędu sprężarki, trzeba przerabiać pompę wtryskową, teoretycznie da się, a praktycznie trzeba gadać z 'pompiarzem'. Nie trzeba przerabiać weż wykres charakterystyki zewnętrznej silnika i porównaj z zapotrzebowaniem na moc tych sprężarek.
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Witam wszystkich, mam pytanie gdzie mogę znaleźć charakterystyki dotyczące tego silnika, chodzi mi o wykresy zależności momentu obrotów i zużycia paliwa, może ktoś wie gdzie coś takiego dostanę?
czyli arg(x) zwróci mi bezpośrednio wartość kąta w radianach? Ten wykres to ma być charakterystyka cos(fi) silnika w zależności od poślizgu. Wyliczyłem to dla trzech punktów i chciałem narysować wykres. Ale znając odpowiedź na pierwsze moje pytanie bez problemu wyznaczę wzór na to i narysuję ją. Dzięki. Pozdrawiam
Moment razy obroty i sprawa mocy wyjaśniona. Można w prostszy sposób, ale trzeba posiadać śmigła o znanych charakterystykach. Kiedyś w Modelarzu był artykuł p. W.Schiera z wykresami charakterystyk różnych śmigieł dostępnych na rynku.
O ja Cię.... A wiesz, że to zależy od obciążenia auta np? Pod wiatr jest inaczej, z teściową wewnątrz jeszcze inaczej.... Oj nieszczęśniku ja swoją teściową pochowałem. ::D A teraz poważnie najniższe spalanie silnik ma przy takich obrotach gdzie moment obrotowy jest najwyższy ( wykres charakterystyki zewnętrznej silnika się kłania ). Co do ekonomicznej...
Nie rozumiemy się. To, że pokazuje czujnik, jaka jest aktualnie temp. na dworze, o niczym nie świadczy. Potrzebne jest "zdjęcie", zilustrowanie na wykresie charakterystyki pracy tego czujnika. Chociaż kup właściwy.
dziękuje za zainteresowanie, pomoc :) Jednak najbardziej zależało by mi żeby wykresy zawierały warstwice jednostkowego zużycia paliwa. Później dorzuce to co mam, tylko zrobie skany :)
Jest niższe. Potrafisz czytać ze zrozumieniem? No to przedstaw wykresy, to o co prosiłem o zużycie paliwa silnika!!! A nie samochodu bo to są dwie różne rzeczy. Tylko dokładnie to o co prosiłem poprzednika, ciebie też tyczy, pokaż wykres charakterystyki zewnętrznej jednego i drugiego i trójwymiarową mapę spalania. Chcesz z samochodu nie ma problemu...
Kiedy Tesla konstruował swój silnik ,też nie miał charakterystyk, ani parametrów. Czy kolega W5 zakłada (zgodnie z charakterystykami i wzorami ) że kolega Jędrzej 36 ma w domu laboratorium i zdejmie mu charakterystyki pracy, ewentualnie ,,nie pracy", lub zbada parametry budowanej konstrukcji. Widać, że nadchodzące upały już na kolegę W5 działają. Kolega...
Witam Szanownych Kolegów Poszukuję wykresu charakterystyki zewnętrznej silnika (moc i moment) oplowski 2,2 DTR
Witam Czy ktoś z forumowiczów posiada wykres charakterystyki pracy tego silnika ? Znalazłem w sieci tylko coś takiego ale za nic nie mogę odczytać dokładnie a dodatkowo wydaje mi sie że nieco się różnią skale. Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/2606477400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5779611200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1290353900_1...
To przedstaw na dowód jakikolwiek wykres charakterystyki zewnętrzne silnika w obiegu Otto którego moc równa się momentowi obrotowymi w tym samym zakresie prędkości obrotowej silnika. Bo ja jeszcze takiego nie widziałem. A teraz się nimi do starych czasów golfa 3 i znajdź prosty 90km diesel który był montowany w golfie w Passacie oraz w Audi. Golf przyspieszał...
Łańcuch rozrządu, a właściwie jego wadliwy napinacz. W moim Puncie przy podobnym przebiegu był wymieniany na gwarancji. Ale nie katuj tego silnika, minimalne sensowne obroty do przyspieszania to ok 1700rpm, próbując przyspieszać mając poniżej 1500rpm zarzynasz ten silnik. Ten silnik to dzieło FIATa (SDE MultiJet produkowany w FIAT Powertrain w Bielsku-Białej)......
A umiesz to wytłumaczyć ? Oczywiście. Proszę się zapoznać z charakterystykami poszczególnych elementów i nanieść obie charakterystyki na 1 wykres. Ewentualnie jeśli ktoś nie potrafi tego zrobić to w katalogu legranda jest to zrobione w postaci tabeli i potwierdza się to, o czym pisałem. Tłumacząc to jak najprościej się da: bezpiecznik topikowy jest...
Przez wydajność rozumiem "moc chłodzenia" całego układu klimy. Ponawiam prośbę: czy może ktoś podać wykres zależności wydajności sprężarki klimatyzacji w funkcji obrotów silnika? Jak byś mógł zdradzić cel zdobycia powyższych informacji, tj. charakterystyki sprężarki ? Już pisałem, że o aktualnej mocy chłodniczej decydują WSZYSTKIE elementy układu chłodniczego,...
Dzięki ale akurat transportera tu nie ma. Może ma ktoś w posiadaniu chociaż charakterystykę sławnego silnika 1,9D volkswagena
Musiałbym znać wszystkie wzory, a mi potrzebne też wykresy np ze strumieniem i jego zmianami.
Chodzi o silniki bipolarne. Jest sterownik ktory kontroluje silniki - pozwala na ruch o okreslonej liczbie krokow oraz z zadaną szybkością. Chodzi o to jak sprawdzić czy zadana szybkość (kroki na sekundę) jest dobra ( silnik pracuje najlepiej jak potrafi, nie gubi kroków). Jakie i jak wykorzystać do tego charakterystyki silników ? mam wykres okreslający...
Gdzie mogę znaleźć informacje przy jakim napięciu bramki dany tranzystor otwiera się w pełni? Na wykresie w datasheet tranzystora Ten wykres dla tranzystora IRFP4710 http://obrazki.elektroda.pl/8447027700_1... Nie, nieprawda. To tylko charakterystyka przejściowa. Tu podano: http://www.irf.com/product-info/datashee...
Powiedzmy że rozrząd jest przestawiony o 10 stopni. Patrząc na wykres czasów rozrządu, to przekręcony zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Problem jest tylko z kątem zamknięcia zaworu ssącego, bo 10° później np. 55° zamiast 45° po DMP oznacza trochę mniejsze ciśnienie sprężania w cylindrze (statyczne). Jeśli silnik jest po remoncie i jest szczelny to...
Jak w tym silniku po "zawirusowaniu" osiagniesz przyrost rzedu 10 koni to powinienes skakac z radosci. Moze zmienilaby sie nieco charakterystyka silnika (te wykresy), to cos co mozna odczuc. Ogolnie chiptuning kosztuje jakies 1500-2000 zl, wiec totalnie sie nie oplaca. Co innego jak masz silnik z turbo (diesla czy benzyne). Tam to zupelnie inna bajka....
Tu wychodzi, że albo nie umiesz jeździć albo masz 18 lat, świeże prawko i potrzebujesz auto do pochwalenia się ile ma mocy i jak zapie.. Chodzi o coś zupełnie innego, vagowe 1,6 to jest silnik archaiczny 8V, kiepściutka charakterystyka, pali jak smok itd. U konkurencji typu japońce te 16V albo jakieś Megane itd to zupełnie inne silniki które lepiej...
Przedstawiam część charakterystyki silnika asynchronicznego Oznaczenia na wykresie : s - poślizg n - prędkość obrotowa silnika n1 - prędkość synchroniczna (poślizg jest niewielki poniżej 1%) sm - poślizg krytyczny (koło 4%) Jak widać z wykresu wynika że moment generowany przez silnik zależy od jego prędkości obrotowej, ale lepiej jest prędkość obrotową...
Witam.Poszukuje zewnętrznej charakterystyki silnika np z mercedesa w124 obojętnie jaki silnik , seryjnego nowego silnika , nie po modyfikacjach itp.Chodzi mi generalnie o wykres.
Czasami przy ciężkich rozruchach zaburza się tą zależność zwiększając np. napięcie przy niskich częstotliwościach aby uzyskać wyższy moment startowy. Mi chodzi o zastosowanie charakterystyki jak na wykresie poniżej. Tak to wiemy, ale tylko czy tak chcesz zrobić. Tu nie napisałeś o tym.
Witam. Czy posiada ktoś może charakterystykę silnika SW 400? Tak ogólnie to interesuje mnie najbardziej przebieg momentu względem prędkości obrotowej (forma- wykres lub tabela). Będę bardzo wdzięczny za satysfakcjonującą odpowiedź. Pozdrawiam.
Podstawowy czynnik mający wpływ na zużycie paliwa to wykorzystanie mocy. Na wykorzystanie mocy w pierwszej kolejności ma wpływ masa pojazdu, opory toczenia i opory powietrza. Następnym czynnikiem jest technika jazdy. Rozwijając: Masa teoretycznie oczywiste ale znaczenie ma równomierność rozkładu masy na osiach i czy jest to oś napędowa czy wleczona(pchana)...
Wykres powyżej służy do doboru pojemności w ogólnym przypadku. Jest to charakterystyka empiryczna. Po prostu ktoś tam kiedyś zauważył, że w sumie można by tak na szybko za pomocą takiej uproszczonej charakterystyki dobierać kondensatory. Z tego co pamiętam z laborek to poprawnie dobrane kondensatory nie będą powodowały przekraczania prądu maksymalnego...
(at)kkknc Wydaje mi się ze rozwiązałeś zagadkę. Tajemnica jest w wykresach po prostu w którymś miejscu zapotrzebowanie na moc jest przekroczone i silnik się nie rozkręca wyżej. Elektryczny ma inną charakterystykę bardziej płaską.
Najmocniej Kolegę przepraszam jeżeli uraziłem pytaniem o to co znaczy stałość ale to zboczenie zawodowe. Pracuję w laboratorium i dla mnie wynik bez niepewności nie jest wynikiem dlatego pytałem o wykres (czy ktoś ściągał rzeczywistą charakterystykę)? Może inaczej! Skoro scorpion, z tego co wyczytałem, rozbiega się w zakresie 1 - 1,2bar, to jaki to...
Co tam szukać w nim wykresów i charakterystyk, 75 ps. i 120nm to zwyczajny kapeluszowóz, jak byś nie cisnął to wiecznie będzie mało buta :D
Nie przeglądałem parametrów wszystkich falowników oferowanych na rynku. Gdybyś znalazł jakieś wykonanie z wyjściem 3 x 400 V, to miałbyś parametry pracy jak w punktach 1-2. Osobiście nie zetknąłem się jeszcze z falownikiem zasilanym napięciem jednofazowym 200 - 240V, który miałby na wyjściu 3x400V. Możliwe, że są ale chyba nie w serii falowników kompaktowych...
Dokładnie się nie orientuję.... ...Jest to niby charakterystyka żelówki 12V/7Ah Skoro taki mały aku nie ma problemów z prądem 20A to 19Ah powinien dać radę przy twoich 4 silnikach. Obawiam się, że się nie orientujesz, a i wujkowi Google, źle postawiłeś pytanie. Także wykres źle odczytujesz. Przeciętna wydajność tradycyjnych "żelówek" to tylko 0,1C...
Witam! Szukałem, lecz nie znalazłem w całym internecie takiego wątku. Silnik ma pracować z przekładnią mechaniczną. Dobralem silnik , który ma 15kW mocy oraz obroty 3000/minute, jego moment znamionowy to 48Nm , a obroty znamionowe 2935/minutę. Urządzenie za przekładnią mechaniczną wymaga mocy 11.57 kW i przekładnia ma dawać 540 obrotów/min. Jak pewnie...
To dla konkretnego silnika spalinowego trzeba by zdobyć jego charakterystyki (wykres wiążący prędkość obrotową z mocą i zużyciem paliwa np. w litrach na godzinę, czy jakoś tak, nie pamiętam dokładnie). ------- Opcja "Szukaj" ----------------- Znalazłem przykład takiej charakterystyki (z jakiegoś Fiata): http://obrazki.elektroda.pl/6239706600_1...
Mocny silnik, powinien odnosić się do liniowej zmiany sygnału sterujacego z odbiornika, według jakiejś charakterystyki/krzywej/tablicy. Najlepiej byłoby taką tablicę wpisać do mikrokontrolera. Ma ktoś może rozeznanie jak powinien wyglądać wykres zmiany prędkości?
Hm... to chyba nie w tym rzecz, że z wieloma silnikami takie włączanie kondensatora szeregowo pozwala zmniejszać obroty, tylko jak to działa z dokładnie takim silnikiem, z jakim chcesz to zrobić. Na to albo trzeba by znaleźć opis, że ktoś coś takiego zrobił (z tym dokładnie typem silnika), pomierzył i przedstawił wyniki (może producent opublikował taką...
Trzeba podejść do tego metodycznie. Po pierwsze trzeba mieć wykres mocy i momentu tego silnika. Po kolejne trzeba mieć dane obu skrzyń, czyli przełożenia na poszczególnych biegach + FD. Dlaczego tak: Kręcisz silnik do jakiegoś pułapu, a potem wsadzasz następny bieg i okazuje się, że albo auto się już nie rozpędzi, albo ma niewykorzystany moment. Diesel...
Witam ponownie.Stanelo na tym że sonda lambda do wymiany.Jest nowa taka jak dedykowana do silnika(firmy bosch).Niby się poprawilo ale niewiele.Jest problem z ponieważ sonda oscyluje na jalowym pomiędzy0,5-0,6V(charakterystyka wykresu jest zachowana,tylko sam wykres jest drobniutki).Sonda ladnie reaguje na wciśnięcie pedalu gazu(wykres mocno spada,potem...
W roli zabezpieczenia przy małych turbinach wystarczy odpowiednio ją przeciążyć, czyli zejść z obrotami na lewą stronę ch-ki momentu obr, wówczas obciązenie wcale nie wychodzi duże, a mimo to działa. To ten dołek na wykresie momentu. Dodano po 2 najlepiej tak dobierać moc by utrzymać prędkość obrotową. Tak, i o te obroty własnie chodzi. One nie są...
ja to traktuję jako rozważania czysto teoretyczne - ciekawie jest się zmierzyć z niektórymi problemami jeśli się na czymś skończy, to albo na niczym albo na zamontowaniu tego turbo po bożemu ;) co do wykresu 30KM na uzyskanie nadciśnienia 0.4 bara to bardzo dużo, jeszcze te niskie obroty prawdopodobnie jest to charakterystyka do jakiegoś wielkiego,...
Podobny jest TDA2006, też ma układ różnicowy na wejściu, i zbliżone napięcia na wyjściu. Przy niskim napięciu zasilania TDA2003 będzie lepszy - z wykresów wychodzi, że z napięcia zasilania traci prawie 2x mniej, niż TDA2006 / TDA2030 - np. przy zasilaniu 12V powinien dać ponad 10V na silnik, a TDA2006 / TDA2030 pewnie około 8V (nie podają charakterystyk...
W kwestii przyśpieszania to tak naprawdę liczy się moc a nie moment. Największe przyśpieszenie będzie wtedy, gdy obroty silnika będą w szczycie wykresu mocy a nie momentu. Zwiększenie biegu za szybko spowoduje zwiększenie przełożenia i w efekcie mniejszy moment obrotowy na kołach. Masa błędnych wpisów jest wszędzie, że momenent jest najważniejszy.....
Mam nadzieje że uda mi się tak ustawić bieg jałowy by podgrzewacz mógł działać na zasadzie 1/0 , a jednocześnie by auto nie wyło jak głupie na jałowych. Elektronika wewnątrz podgrzewacza wtedy tylko załączała/wyłączała by tranzystory grzałek Przydał by się wykres charakterystyki alternatora dla danych obrotów
Tu masz o członach inercyjnych, powinno wiele wyjaśnić: http://www.tu.kielce.pl/~cltm/studenci/w... http://www.zap-robotyka.com.pl/html/KSS-... http://pl.wikipedia.org/wiki/Cz%C5%82on_... na rysunku masz przykład elektrycznego układu inercyjnego. Po zmianie wejścia skokowo z 0 na 1 w chwili 0 (skok jednostkowy oznaczany 1...
Interesuje mnie wyłącznie prędkość krytyczna wiatru. Jestem w stanie wygenerować 20m/s i zapewne taka też będzie wartość krytyczna, może nieco mniejsza, ale w każdym bądź razie będzie to bardzo silny wiatr. Muszę użyć do tego jakiegoś silnika wysokoobrotowego czy może to być jakikolwiek silniczek? Charakterystykę i tak miałem robić i jakiś tam wykres...
Jeśli w zasilaczu jest ograniczenie prądu wyjściowego, to powinno spadać napięcie i rosnąć w miarę spadku poboru prądu. Tu zachowanie zależy od zabezpieczenia. W wielu zasilaczach laboratoryjnych jest zabezpieczenie CV/CC czyli po przekroczeniu nastawionego natężenia jest utrzymany stały prąd a napięcie spada stosownie do obciążenia. W takim wypadku...
co po przekroczeniu 1600 obr powoduje ssanie z baku ? Powoduje to charakterystyka silnika (malejąca sprawność silnika powyżej maksymalnego momentu silnika (poniżej zresztą też)). Popatrz na wykres (co prawda dotyczy to innego turbodiesla, ale charakter krzywych jest identyczny). Wykres przy pedale gazu wciśniętym w podłogę/pełnym obciążeniu (silnik...
W zadanej pracy jest IDEALNY przebieg (zapewne celem uproszczenia zadania) - ale nigdy nie występujący w praktyce No to wtedy nie można ich przypisać do konkretnych charakterystyk . To po co pyta ucznia jaki to rodzaj charakterystyk . A to nie będzie czasem praca S1 Kolego praca S1 to praca ciągła, a taka tu nie występuje. Praca S3 też nie, bo okresy...
Jak znajdę po południu chwilę czasu to postaram się zbadać charakterystykę. Niestety noty katalogowej z wykresami nie posiadam. Termistor nazywa się NTC220D-15. Prąd maksymalny 1,5A, rezystancja na zimno 220Ω. Jakiej mocy był silnik to nie wiem. Zelmer obecnie podaje jakieś wartości z kosmosu, albo na przykład moc elektryczną dla zablokowanego...
W tzw eskach trudno o selektywność. Analiza wykresów, nachodzenia charakterystyk itd. - jest to loteria. Przestańcie z tymi C, jakby to było remedium na selektywność. Aha, w domu nie mam silników o ciężkim rozruchu, no chyba że pralka, ale ona daje rade na B16. :)
Oto co daje montaż przypadkowej strumienicy w miejsce katalizatora czy tłumnika środkowego, straty i pogorszenie charakterystyki silnika. Ależ ludziom mina rzednie gdy wjeżdżają na hamownie przed i po montażu. Ale przed pomiarem 100% tjunerów twierdzi że ma większą moc, lepsze przyspieszenie itp. A po pomiarze w 90% jest gorzej. 1* Nie wszystko za co...
Witajcie, Chciałbym się Was zapytać czy poniższa charakterystyka pracy sondy lambda jest prawidłowa ? Początek i koniec wykresu to praca na biegu jałowym 750 obr/min, środek 3000 obr/min (silnik zagrzany do 90C). Auto pali w mieście około 12l/100, przebieg 215000. http://obrazki.elektroda.pl/4390615600_1...
Witam wszystkich! Temat o tej nazwie pojawił się już na innym forum. Mój problem jest nieco podobny do tam opisanego, ale w moim przypadku trzeba go ugryźć z innej strony. Założenia: Potrzebuję kupić i wysterować silnik krokowy tak, aby praca w warunkach 6-12 obrotów na sekundę nie stanowiła dla niego problemu, ale żeby chwilami można było pojechać...
Jak obliczyć najprościej i w przybliżeniu czas rozruchu silnika. Do obliczeń, wymagane są informacje : Charakterystyka mechaniczna silnika w określonych warunkach zasilania M=M(ω) Charakterystyka mechaniczna momentu obciążenia Mobc=Mobc(ω) Suma momentów bezwładności mas wirujących J Wtedy wystarczy rozwiązać proste równanie różniczkowe: M(ω)-Mobc(ω)=J(dω/dt),...
Da się to zrobić ;) Tym bardziej, że w vba można używać dll'ek z c++. Jednak jest dość spory problem z większą ilością wykresów w wypadku zakresów dla całego arkusza (typu A:A) lub dużej ilości danych - ale to już wynika z winy samego programu - jak ręcznie modyfikujesz dane to excel nie wyrabia, ale można to obejść odświeżając dane co któryś pomiar...
Czyli trzeba by dodać scalak z układem logicznym żeby mieć do dyspozycji bramkę logiczną or A w praktyce jak by mogła wyglądać taka modyfikacja, chodzi mi o schemat bo nie chce się pomylić Dodano po 16 ,,Pogubiłeś się - bo temperatura wyłączenia silnika nie ma zwiazku z temperaturą otoczenia.'' Temperatura wyłączenia nie ma związku z temperaturą otoczenia,...
Lepiej się wstrzymaj z piciem tego piwa, bo może się okazać, że będziesz je zwracał... Z kontekstu pytania (konie mechaniczne) wynika, że pokłóciliście się o przeliczanie danych dotyczących silników samochodowych. Zapewne odbyła się burzliwa dyskusja o wyższości Momentu na Mocą lub odwrotnie, czyli klasyczna mniemanologia stosowana. Zakładając, że był...
Zobacz tu jest charakterystyka silnika z dmuchawą odkurzacza http://dev.ametekfsm.com/Bulletins/11611... jeśli podzielisz l/s i kPa przez 2 i pomnożysz wyniki ze sobą to otrzymasz miej więcej moc ssania czyli Air Watts, czyli 31,5 l/s * 0,5 * 23 kPa * 0,5 = 181,125 Air Watt +- Tu są charakterystyki w pdf kilku odkurzaczy www.ces.clemson.edu/courses/me322/pdf/va...
Witam! 1. Na napięcie przekładają się OBROTY, a moment wynika z POBIERANEGO prądu. Jeżeli prąd nie jest pobierany, a regler nie działa, gdyż napięcie jest jeszcze za niskie, to wytworzone napięcie rośnie liniowo od zera: U = n* dΦ/dt , gdzie n - ilość zwojów, Φ - strumień magnetyczny, a strumień = przekrój bieguna x indukcja. Tą zależność...
Możesz wyliczyć jaki prąd będzie płyną w silniku 11kW 3f 440V w układzie trójkąta bez obciążenia i pod obciążeniem i przedstawić na wykresie ten prąd względem napięcia. Aby wyliczyć prąd płynący w silniku trójfazowym 11 kW 440 V w układzie trójkąta, możemy posłużyć się podstawowymi wzorami dla obciążeń trójfazowych. ### Prąd Pod Obciążeniem (Pełne...
Na początek kazanie.:D Nie wiem czego uczą teraz w szkole elektronicznej. Nie wiem czego uczyli kiedyś. Mogę się tylko domyślać czytając podręczniki. W ogóle edukacja i dydaktyka to bardzo trudna dziedzina. Jednak wiem, że większość ludzi z olbrzymią wiedzą (z geniuszami włącznie) nie zdobyła wiedzy w szkole! Po prostu SAMI ją zdobywali w różnych miejscach...
https://termoregulatory.pl/pl/blog/p-sil... Mniej więcej zacząłem rozumieć dlaczego jest stosowany kondensator, ale mnie wciąż ciekawi (ponieważ nie mogę sobie to wyobrazić) jak wygląda taki rozpływ prądów oraz przesunięcie kątowe (czy się znoszą, czy jak). Dlaczego zmiana umiejscowienia kondensatora zmienia biegun obrotów...
MirekCz...mijasz się z prawdą, lub nie przeczytałeś tego, co napisałem :). 1.Możesz wskazać, która część mojej poprzedniej wypowiedzi jest nieprawdziwa, jeśli możesz to zacytuj, będzie nam łatwiej dyskutować. 2.Lekko "naginasz" i zaprzeczasz opiniom, których nie ma w mojej wypowiedzi :) . Rzeczywiście te charakterystyki, które wymieniłeś są prawie liniowe,...
Wg eko jazdy z tvn turbo 5-tke wrzucamy juz nawet od 50km/h bez szkody dla silnika a co sądzicie Wy o tym? Ja mam bardzo specyficzne podejście do tej 'eko' jazdy. Tak samo jak wskaźnika zmiany biegów dla ekonomicznej jazdy. Według mnie to konkretna głupota. Jeździłem 60km/h na 5tym biegu, rozpędzałem się do 2000 rpm (diesel) a i tak spalanie miałem...
Jeżeli szczelina wpływa na zmniejszenie sprawności silnika i transformatora, to dlaczego nie powoduje zmniejszenia sprawności prądnicy? Czym się różni pole magnetyczne wytworzone przez magnes, od pola wytworzonego przez elektromagnes? Czy jest jakiś przyrząd, który potrafi to odróżnić? Jeżeli szczelina powietrzna korzystnie zmniejsza opory prądnicy...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Witam wszystkich w zadaniu 32 odpowiedź b jest prawidłowa wyłącznik nadprądowy o którym mowa w zadaniu jest urządzeniem bezzwłocznym jeśli zostaną zachowane warunki SWZ i nie przekracza 0,1 s do niego odnoszą się poszczególne charakterystyki a b c d tzn do członu nadprądowego ,jeśli warunki swz nie sa spełnione wówczas o ile prąd wyłączenia In większe...
Skąd wziąłeś 16, na rys jest -6 dla To. Faktycznie, mój błąd, jest -6 a nie 6 (czyli +6). Więc temp otoczenia ok +4 oC. A dlaczego tak, to się domyśl. :D tyle że dla mieszaniny gazów nie określisz temp ani ciśnień tym bardziej że nie jest to mieszanina izotropowa, propan i butan zbyt bardzo się różnią. Nie izotropowa, tylko azeotropowa. Mieszanina...
Stopnie otwarcia przepustnicy na wykresie są oznaczone indeksami h1 - h3, tzn. że przepustnica ma stałe otwarcie dla poszczególnych wykresów. Zmienia się obciążenie na wale. Spadek mocy i momentu obrotowego a wzrost jednostkowego zużycia paliwa dla wyższych prędkości obrotowych wynika głównie z rosnących wraz z prędkością oporów przepływu w kanałach...
wykres charakterystyka tranzystor wykres charakterystyka tranzystora wykres charakterystyka uniwersalny
ekspres bosch wyczyść zaparzacz alpine kostki skoda fabia kontrolka silnik
dyson bateria kocioł deditrich
Jak wyłączyć tryb demo w wieży Philips BTM3260? Napięcia zasilania i poziomy logiczne kart SD