Moim zdaniem to obie ch-ki są dla silnika asynchronicznego i obie są poprawne, ale pierwsza jest to ch-ka silnika asynchronicznego zasilonego danym napięciem , np. znamionowym, a druga to wykres charakterystyk silnika asynchronicznego przy regulacji napięciowej (dla U=Un i U<Un).
Przebieg momentu przypomina połówkę paraboli. Wynika to stąd, że moment silnika jest proporcjonalny do iloczynu prądu twornika i strumienia magnesującego. Strumień z kolei jest proporcjonalny do prądu uzwojenia wzbudzenia, które w silniku szeregowym jest jednocześnie prądem twornika. Czyli przebieg momentu jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Obroty...
Przez wydajność rozumiem "moc chłodzenia" całego układu klimy. Ponawiam prośbę: czy może ktoś podać wykres zależności wydajności sprężarki klimatyzacji w funkcji obrotów silnika? Jak byś mógł zdradzić cel zdobycia powyższych informacji, tj. charakterystyki sprężarki ? Już pisałem, że o aktualnej mocy chłodniczej decydują WSZYSTKIE elementy układu chłodniczego,...
Moment silnika ind zależy od kwadratu napięcia , tak że malutkie zmiany napięcia dają ogromne zmiany momentu. Mamy silnik pracujący przy napięciu znamionowym, obciążony jakimś momentem i mającym daną prędkość. Zmniejszamy napięcie zasilania (jak wcześniej pisałem silnik by zwolnił), ale jeżeli zmniejszymy też moment obrotowy to prędkość pozostanie...
myslę że da rade to zrobić ale nie wysterujesz gaznika na sondzie lambda w calym zakresie obrotów. Jesli zaczniesz stroic silnik na wolnych obrotach na biegu jałowym to prawdopodobnie uda Ci się to prawidłowo zrobic, ale wtedy bedziesz musial wkrecac sonde po kolei do kazdego runera i stroic dany cylinder;> Tak czy inaczej gaźnik żaden nie jest tak...
Musiałbym znać wszystkie wzory, a mi potrzebne też wykresy np ze strumieniem i jego zmianami.
Wykres powyżej służy do doboru pojemności w ogólnym przypadku. Jest to charakterystyka empiryczna. Po prostu ktoś tam kiedyś zauważył, że w sumie można by tak na szybko za pomocą takiej uproszczonej charakterystyki dobierać kondensatory. Z tego co pamiętam z laborek to poprawnie dobrane kondensatory nie będą powodowały przekraczania prądu maksymalnego...
Jakieś obliczenia trakcyjne ktoś zrobił ? Podstawowe jak w technikum samochodowym ? Wykresy sił/mocy oporow toczenia, wzniesienia, powietrza ? Charakterystyka siły napędowej na kołach, siły wolnej itd ? Bo z tego co widzę to to silnik dobrany chyba na tzw. jana. Jak dobrane przełożenie/a w układzie napędowym itd. Znacie wymiary, masy, ogumienie, współczynnik...
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
czyli arg(x) zwróci mi bezpośrednio wartość kąta w radianach? Ten wykres to ma być charakterystyka cos(fi) silnika w zależności od poślizgu. Wyliczyłem to dla trzech punktów i chciałem narysować wykres. Ale znając odpowiedź na pierwsze moje pytanie bez problemu wyznaczę wzór na to i narysuję ją. Dzięki. Pozdrawiam
Witam Czy ktoś z forumowiczów posiada wykres charakterystyki pracy tego silnika ? Znalazłem w sieci tylko coś takiego ale za nic nie mogę odczytać dokładnie a dodatkowo wydaje mi sie że nieco się różnią skale. Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/2606477400_1... http://obrazki.elektroda.pl/5779611200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1290353900_1...
witam poszukuję charakterystyki uniwersalnej do silnika benzynowego (może też być diesel), marka dowolna. wykres M[Nm]=f(w[1/s]) oraz ge[g/kWh]=f(w) lub M=f(n[obr/min]) oraz ge=f(n) Najlepiej gdyby miał parametry: 6 (lub 8 ) cylindrów, pojemność 3-4l, moc ok 200-300KM, moment obrotowy powyżej 300Nm Mile widziane też inne silniki za pomoc dziekuje
Jak obliczyć najprościej i w przybliżeniu czas rozruchu silnika. Do obliczeń, wymagane są informacje : Charakterystyka mechaniczna silnika w określonych warunkach zasilania M=M(ω) Charakterystyka mechaniczna momentu obciążenia Mobc=Mobc(ω) Suma momentów bezwładności mas wirujących J Wtedy wystarczy rozwiązać proste równanie różniczkowe: M(ω)-Mobc(ω)=J(dω/dt),...
Witam Chciałbym się dowiedzieć, czy te charaktertstyki są dobrze narysowane, z drugą charaktertystyką mam problem dlatego narysowałem ją dwa razy, czy któraś z nich jest dobrze narysowana? http://obrazki.elektroda.pl/4637109400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9803137500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5708378000_1...
co po przekroczeniu 1600 obr powoduje ssanie z baku ? Powoduje to charakterystyka silnika (malejąca sprawność silnika powyżej maksymalnego momentu silnika (poniżej zresztą też)). Popatrz na wykres (co prawda dotyczy to innego turbodiesla, ale charakter krzywych jest identyczny). Wykres przy pedale gazu wciśniętym w podłogę/pełnym obciążeniu (silnik...
No właśnie warto się zapoznać. W okolicach maksymalnego momentu silnik ma zwykle optymalne zużycie paliwa w stosunku do siły osiąganej na kołach. To nie jest prawda. Maksymalny moment obrotowy, to maksymalna zdolność silnika do konwersji energii zawartej w paliwie, przez ciśnienie w cylindrze na moment obrotowy na wale korbowym, a finalnie na siłę...
Witam. Czy posiada ktoś może charakterystykę silnika SW 400? Tak ogólnie to interesuje mnie najbardziej przebieg momentu względem prędkości obrotowej (forma- wykres lub tabela). Będę bardzo wdzięczny za satysfakcjonującą odpowiedź. Pozdrawiam.
Witam, posiadam taki silnik elektryczny i potrzebuję pomocy przy jego identyfikacji, tabliczka słabo czytelna. https://obrazki.elektroda.pl/7325150300_... https://obrazki.elektroda.pl/8851080400_... https://obrazki.elektroda.pl/7245928700_... https://obrazki.elektroda.pl/7754106100_...
mój znajomy, który jak twierdzi "zna się trochę" na silnikach, zobaczył wykres prędkości, stwierdził, że skoro silnik ten pracuje przy "stałym momencie" to prędkość nie powinna spaść. Ale gdy obciążymy go zbyt dużym momentem to powinien "utknąć" i przestać się obracać. Witam, Twój znajomy rzeczywiście "trochę" się zna. W układach napędowych z silnikami...
A to nowina! Co za głupcy siedzą w tych wszystkich laboratoriach i niepotrzebnie trudzą się nad poniesieniem sprawności/wydajności/ czy zmniejszeniem paliwożerności silnika. Musi ich koniecznie kolega uświadomić. Ci co projektują silniki nie zastanawiają się nad zastąpieniem układu tłokowo-korbowego, bo to nic nie wnosi prócz chorej fantazji niedouczonych...
A odnośnie poprzedniej teorii z impedacją - specjalnie dla Kolegi zostałem dziś po godzinach w pracy, bo już nie mogę czytać pewnych tez. Rozebrałem głośnik (w zasadzie tylko zdjąłem kapselek, usztywniłem cewkę i dokonałem pomiarów Dzięki za te pomiary, z pewnością się przydadzą. Czerwona to charakterystyka impedancji głośnika "normalnie" na wolnym...
Pewnie takim jeździ. Co robicie obliczenia trakcyjne ? Trzeba było wybrać sobie bardziej interesujący obiekt, na takiego parcha szkoda obliczeń robić. Tak się składa, że mam takowy wykres tylko, że tych siników pewnie było naklepane z 10 wersji, podaj jaka moc i moment ma być ?
Nie zdechnie, spadną obroty to i spadnie moc prądnicy. A potem się podniosą. Patrz na wykres charakterystyki zewnętrznej silnika. To silnik przemysłowy. Ma 11KM.
Pojęcie lepszy jest bardzo szerokie, jest lepszy w sprincie 0-100km/h co wcale nie musi się przekładać na komfort czy ekonomiczność. Na pytanie kiedy najlepiej zmieniać biegi odpowie wykres charakterystyki silnika, a jeszcze lepiej wykres przyspieszenia na poszczególnych biegach. Znów też jest kwestia pojęcia najlepiej - zależy czy chcesz jechać maksymalnie...
Wykresu poszuka kolega tutaj http://rototest-research.eu/index.php?DN... Z tego co widzę to jest to ten sam silnik co w polonezie 1.4
Silnik indukcyjny pracujący jako prądnica (z falownikiem) może się sprawdzić. Można tym sposobem zapewnić stabilizację obrotów albo stabilizację momentu. Czyli sterować tym jak hamulcem, aby zrobić wykres charakterystyki drugiego silnika. Oczywiście będzie jeszcze potrzebny czujnik momenty obrotowego opomiędzy wałami tych dwóch silników. Można też ten...
Sprężarka oparta na silniku BLDC ma większą sprawnośc od silnika indukcyjnego Bredzisz! Sprężarka jest taka sama, a różnica jest tylko w rodzaju silnika. Sprawność silnika zależy od jego obciążenia i nie ma tu znaczenia czy indukcyjny czy BLDC. Prawidłowo zbudowana instalacja na silniku indukcyjnym zużyje porównywalną ilość energii jak taka sama instalacja...
a żeby się rozpędzić musi działać większą siła Większa od czego? Fizycznie musi być większa niż opory ruchu pojazdu przy danej nawierzchni i prędkości. a żeby się rozpędzić musi działać większą siła w związku z powyższym jak moc wzrasta a moment maleje? A dla czego tak miało by być. Jak silnik się kręci szybciej bez wiekszegonmomentu. Może pomyśl co...
ale jesteś mało inteligętny ,to że ty się nie uczyłeś to nie znaczy że musisz se jaja robić z kogoś.lepiej byś pomógł.© sorry, do mnie to bylo? troche wykresikow http://www.ttc.com.pl/wykresy/SeatDaniel... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W... http://www.gaweda.com/Matschke/Zdjecia/W...
http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/CW1... Rysunki, wzory i wykresy znajdziesz w open dir (image0xx.jpg/image0xx.jgif): http://www.imne.pwr.wroc.pl/SkryptME/CW1... :)
Przepraszam piszę z telefonu który czasem uważa że tak lepiej. Karty katalogowe akumulatorów masz w jednym miejscu np. Tutaj -> www.baterie-a.pl Co do zużycia paliwa masz na stronach producentów wykresy charakterystyki zewnętrznej silników. Co niektórzy pasjonaci szczególnie po tuningu też je pokazują. Dokładniejsz mapy masz pod hasłem "bsfc"
Jaki silnik, dezel turbo czy wolnossący, benzyna, jaka moc silnika? Dla każdego z tych silników technika jazdy jest inna bi inna charakterystyka mocy silnika. Otwórz instrukcję samochodu, masz tam zapewne wykres charakterystyki zależności momentu od obrotów i zużycia paliwa. Przeciążony silnik zużywa więcej paliwa. Zbyt niskie obroty szkodzą silnikowi....
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
Remont tego Deutz-a jest tani. Koszt przeróbki na inny silnik podobny lub większy. Przeróbka silnika trakcyjnego na stacjonarny to niezbyt dobry pomysł. Patrz na wykres charakterystyki zewnętrznej i chłodzenie.
Silnik trakcyjny (z samochodu) i tak się nie nadaje do napędu sprężarki, trzeba przerabiać pompę wtryskową, teoretycznie da się, a praktycznie trzeba gadać z 'pompiarzem'. Nie trzeba przerabiać weż wykres charakterystyki zewnętrznej silnika i porównaj z zapotrzebowaniem na moc tych sprężarek.
Może ktoś mi podać inne informacje o silniku sczególnie tego wykresu bo nie moge go znaleźć!!!!!!!!!!
http://www.terytorium126p.pl/forum/ladow... Masz tam wykresy charakterystyk prądnicy i alternatora. Wszystko zależy, jakie obciążenie planujesz, trzeba to policzyć. Resztę załatwi odpowiednia przekładnia, by nadać wybranemu generatorowi odpowiednią prędkość przy typowej pracy silnika. I pamiętaj, że zarówno prądnica, jak i alternator...
Witam wszystkich, mam pytanie gdzie mogę znaleźć charakterystyki dotyczące tego silnika, chodzi mi o wykresy zależności momentu obrotów i zużycia paliwa, może ktoś wie gdzie coś takiego dostanę?
A czy moment ten ma jakiś wpływ przy rozruchu takiego silnika?? oczywiście że silnik z większym momentem , będzie wymagał innych parametrów zasilania niż z mniejszym momentem I jak sie ma on do mocy?? analogicznie im większy moment tym większa moc silnika , tylko jest male ale w silnikach krokowych dość trudno jest określić moc ponieważ charakterystyka...
O ja Cię.... A wiesz, że to zależy od obciążenia auta np? Pod wiatr jest inaczej, z teściową wewnątrz jeszcze inaczej.... Oj nieszczęśniku ja swoją teściową pochowałem. ::D A teraz poważnie najniższe spalanie silnik ma przy takich obrotach gdzie moment obrotowy jest najwyższy ( wykres charakterystyki zewnętrznej silnika się kłania ). Co do ekonomicznej...
Nie rozumiemy się. To, że pokazuje czujnik, jaka jest aktualnie temp. na dworze, o niczym nie świadczy. Potrzebne jest "zdjęcie", zilustrowanie na wykresie charakterystyki pracy tego czujnika. Chociaż kup właściwy.
Jest niższe. Potrafisz czytać ze zrozumieniem? No to przedstaw wykresy, to o co prosiłem o zużycie paliwa silnika!!! A nie samochodu bo to są dwie różne rzeczy. Tylko dokładnie to o co prosiłem poprzednika, ciebie też tyczy, pokaż wykres charakterystyki zewnętrznej jednego i drugiego i trójwymiarową mapę spalania. Chcesz z samochodu nie ma problemu...
Moment razy obroty i sprawa mocy wyjaśniona. Można w prostszy sposób, ale trzeba posiadać śmigła o znanych charakterystykach. Kiedyś w Modelarzu był artykuł p. W.Schiera z wykresami charakterystyk różnych śmigieł dostępnych na rynku.
Witam Szanownych Kolegów Poszukuję wykresu charakterystyki zewnętrznej silnika (moc i moment) oplowski 2,2 DTR
Kiedy Tesla konstruował swój silnik ,też nie miał charakterystyk, ani parametrów. Czy kolega W5 zakłada (zgodnie z charakterystykami i wzorami ) że kolega Jędrzej 36 ma w domu laboratorium i zdejmie mu charakterystyki pracy, ewentualnie ,,nie pracy", lub zbada parametry budowanej konstrukcji. Widać, że nadchodzące upały już na kolegę W5 działają. Kolega...
To przedstaw na dowód jakikolwiek wykres charakterystyki zewnętrzne silnika w obiegu Otto którego moc równa się momentowi obrotowymi w tym samym zakresie prędkości obrotowej silnika. Bo ja jeszcze takiego nie widziałem. A teraz się nimi do starych czasów golfa 3 i znajdź prosty 90km diesel który był montowany w golfie w Passacie oraz w Audi. Golf przyspieszał...
Łańcuch rozrządu, a właściwie jego wadliwy napinacz. W moim Puncie przy podobnym przebiegu był wymieniany na gwarancji. Ale nie katuj tego silnika, minimalne sensowne obroty do przyspieszania to ok 1700rpm, próbując przyspieszać mając poniżej 1500rpm zarzynasz ten silnik. Ten silnik to dzieło FIATa (SDE MultiJet produkowany w FIAT Powertrain w Bielsku-Białej)......
Dzięki ale akurat transportera tu nie ma. Może ma ktoś w posiadaniu chociaż charakterystykę sławnego silnika 1,9D volkswagena
Chodzi o silniki bipolarne. Jest sterownik ktory kontroluje silniki - pozwala na ruch o okreslonej liczbie krokow oraz z zadaną szybkością. Chodzi o to jak sprawdzić czy zadana szybkość (kroki na sekundę) jest dobra ( silnik pracuje najlepiej jak potrafi, nie gubi kroków). Jakie i jak wykorzystać do tego charakterystyki silników ? mam wykres okreslający...
Jak w tym silniku po "zawirusowaniu" osiagniesz przyrost rzedu 10 koni to powinienes skakac z radosci. Moze zmienilaby sie nieco charakterystyka silnika (te wykresy), to cos co mozna odczuc. Ogolnie chiptuning kosztuje jakies 1500-2000 zl, wiec totalnie sie nie oplaca. Co innego jak masz silnik z turbo (diesla czy benzyne). Tam to zupelnie inna bajka....
Przedstawiam część charakterystyki silnika asynchronicznego Oznaczenia na wykresie : s - poślizg n - prędkość obrotowa silnika n1 - prędkość synchroniczna (poślizg jest niewielki poniżej 1%) sm - poślizg krytyczny (koło 4%) Jak widać z wykresu wynika że moment generowany przez silnik zależy od jego prędkości obrotowej, ale lepiej jest prędkość obrotową...
Witam.Poszukuje zewnętrznej charakterystyki silnika np z mercedesa w124 obojętnie jaki silnik , seryjnego nowego silnika , nie po modyfikacjach itp.Chodzi mi generalnie o wykres.
Czasami przy ciężkich rozruchach zaburza się tą zależność zwiększając np. napięcie przy niskich częstotliwościach aby uzyskać wyższy moment startowy. Mi chodzi o zastosowanie charakterystyki jak na wykresie poniżej. Tak to wiemy, ale tylko czy tak chcesz zrobić. Tu nie napisałeś o tym.
wykres charakterystyka tranzystora wykres charakterystyka silnik wykres charakterystyka uniwersalny
bosch serwisowy pokrętło diagnostyka windows fabia 01314
Schemat podłączenia stacyjki 6-pinowej kosiarka Husqvarna, John Deere, Cub Cadet Czujnik położenia wału korbowego – wymiana, ustawienie szczeliny, błędy P0335–P0339 Bosch, Denso, VDO