z silnikiem nagrzanym bym się zgodził ,a co do odkręcania udarem to nie końca. Norwegia trochę mniej zapieczone, ja bym proponował odkręcać do oporu i trochą wkręcać i tak naprzemian
Ciężka sprawa. Zależy jak została zerwana a raczej czy coś wystaje z poza gniazda. Są giganci, którzy rozwiercali, spawali i kombinowali. Nie polecam - do cylindra może wpaś troche złomu który niestety... zalecam zrzucenie głowicy pzdr
Dokładnie to chodzi o to że rozszerzalnośc cieplna aluminium jest wieksza niż stali. Jeżeli masz głowice aluminiową, a świece są stalowe to głowica poprostu gdy jest ciepła "ściska" świece i jest je trudniej wykręcić.
Przepaliło się sitko rozpylająca paliwo na sztyft żarowy. Mysisz wykręcić świecę żarową i wymienić sitko. Na 100% wypaliła się w nim dziura. Koszt sitka około 40zł
Jakby złapało panewkę, to nie dało by się ruszyć wałem nawet o mm W którymś cylindrze jest ropa/olej i rozrusznik nie jest w stanie sprężyć cieczy, trzeba wykręcić świece żarowe i pokręcić wałem za pomocą klucza żeby silnik wypluł z siebie "co nieco", dopiero później można próbować kręcić rozrusznikiem
Najpierw jak kolega mówi podłącz się bezpośrednio plusem pod rozrusznik a masą na silnik. Silnik był z rozrządem czy sam składałeś rozrząd? Załóż klucz na koło pasowe i sprobuj ręcznie obrócić silnikiem. To że go przepchałeś na biegu o niczym jeszcze nie świadczy. Wykręć świece żarowe albo wtryski i sprubuj zakręcić wtedy powinieneś obracać bez wysiłku....
Nie lepiej wykręcić świece żarową i ustawić gmp Stara metoda śrubokręt wkładasz i ustawiasz W passacie było jak pamiętam przy krawędzi dolnej To taka robota trochę po januszowemu nie sądzisz. Gdybyś napisał o czujniku zegarowym to tak. Ciekawe czy byś ustawił śrubokrętem i zero się pokrywało idealnie ? Ja z tego co pamiętam to ustawiałem zawsze pół...
Wykręć pierwszą świece żarową od rorządu i kręcąc wałem ustaw GMP tłoka a wtedy w okienku powinieneś mieć znak-tak mini kreska którą najlepiej czasami szukać przez lornetke :)
Witam.Masz Kolego ukrecona swieczke a nie zerwany gwint.Przy zerwanym gwincie na swiecy czy w glowicy to przy odpaleniu silnika wystrzeli swieca jak z armaty.Samo sie nie zrobilo bo codow nie ma i pozbycie sie tego problemu jest mozliwe bez zdejmowania czapki i moge wykonac ten zabieg.Pozdrawiam.
Kompresje manometrem sprawdzasz po wykręceniu wtryskiwacza/ świecy żarowej. Odkręcić obudowę i sprawdzić znaki. A mi się wydaje że jestem piękny i młody jak Ibisz. Czy napięcie dochodzi do zaworka pompy?
Można kręcić (można by też świece żarowe wykręcić), ale tokarki to ty rozrusznikiem nie zrobisz
Witam! Kupiłem wewasto sirokko i ładnie mi odpaliło, po próbie ponownego odpalenia, nie świeci pomarańczowa kontrolka, turbina się kręci, paliwo jest podawane, nadmiar wykapuje, po wykręceniu świecy żarowej była cała mokra. świeca jest dobra bo próbowałem na akumulatorze w czym tkwi problem. Z góry dzięki
Jak ma się urwać to się urwie. Sposoby to klucz udarowy, bardzo rozgrzany silnik lub lewo - prawo i psiukanie preparatem. Ewentualnie jak bardzo dobry dostęp to rwanie i wiercenie.
Pewnie nawaliłes plaka lub ON tak że nie ma jak przekręcić wałem. WYkręć świece żarowe i wtedy obracaj silnikiem.
Może do tyłu niech spróbuje. Raczej nie mówi wszystkiego co robił. Pewnie w cylindrach jest po pół szklanki ropy. Wykręcić świece żarowe i wtedy kręcić.
Żeby sprawdzić musisz je wykręcić,ja zakładam NGK i BERU.
Witam. Samemu to Kolego zapomnij musisz szukać kogoś kto to już robił bo narobisz sobie problemów i dojdzie do zwalenia głowicy a to nie jest konieczne.
Jeśli chodzi Ci o określenie GMP na kole zamachowy, jak nie masz pewności co do oznaczeń to wykręć sobie świecę żarową z pierwszego cylindra (najlepeij w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy)ale jeśli nie posiadasz czujnika przy zachwaniua szczególnych środków ostrożności można włożyć cienki sztywny drut i obserwować jego ruch. Przy najwyżej wysuniętym...
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
wykręć świece żarowe i zobacz jak się nagrzewają, dobre świece robią się prawie białe
Prawdopodobnie któraś świeca powoduje zwarcie, jak wykręciłeś poruszyłeś było dobrze a po przykręceniu przewodu jest zwarcie.
Pewnie tak jest, jak piszesz, tylko że wykręcenie 4 (najczęściej) świec żarowych, przy tym odłączenie przewodów, a później wkręcenie i podłączenie, może zająć np.1 godzinę, a już usunięcie urwanej świecy, wiąże się nieraz z bardziej poważną naprawą, dlatego tak się przed tym bronią, bądź uprzedzają o większych kosztach.
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Wykręć świece żarowe. Powinno być widać mgłę z paliwa jak pompki podają.
Niech mechanik wykręci świece żarowe i wtedy spróbuje obrócić rozrusznikiem. Jeśli nadal nie obróci to zatarty silnik. Możliwe że diesel dostał się do oleju i ten przestał smarować.
Sam niech lepiej nie wykręca, bo zaraz będzie temat jak wykręcić ukręconą świecę żarową z głowicy... Witam. Mam pytanie z innej beczki na temat wykręcenia świec żarowych. A mianowicie. Wykręcać na zimnym silniku czy gorącym. Pytam, ponieważ prawa fizyki podpowiadają, że na zimnym ( inna kurczliwość materiałów świecy i głowicy ). Słyszałem również,...
Tu się mylisz ,nie wszystkie działają dlatego je wykręciłem
Według mnie lepiej zmiejszyć prawdopodobieństwo niepowodzenia Przezorny zawsze zabezpieczony, powiedziała zakonnica zakładając drugą prezerwatywę na świeczkę... Myślę, że ja ikilku kolegów tu piszących wykręciło wiele świec żarowych, więc słuchaj i działaj. Chyba, że ma to być rozprawa teoretyczna na temat: Wykręcać czy nie wykręcać? Oto jest pytanie!
Ehhh... Troche czasu minęło, ale na przyszłość - przy ukręconej świecy - jeśli chociaż malutka cząstka wystaje ponad głowicę da rade wykręcić świecę bez żadnych frezów, nawierceń itd. Trzeba "złotej rączki", cierpliwości i spawarki :) U siebie ukręciłem świecę - wszędzie słyszałem, że tylko podniesienie głowicy mnie ratuje, aż w końcu jeden mechanik...
myślę jak to sprawdzić bez rozbierania - jak wykręcę świece żarową z pierwszego wsadzę tam cos cienkiego żeby wymacać czy tłok dochodzi do góry - do przewodu impulsów z pompy przez rezystor dam led do masy -będę kręcił wałem kluczem i obserwował kiedy led mrugnie ? i gdzie znajduje się tłok czy to ma sens ?
mam oberwana świece żarowa czy obejdzie sie bez ściagania głowicy żeby ją wykręcic?
Witam wszystkich. Mam mały problem w moim fordem. Przejdę do sedna sprawy. Jak zakupiłem forda była wczesna jesień. Było wszystko ok. Gdy pojawiły się pierwsze przymrozki nawet 0 stopni Celsjusza pojawił się problem z odpalaniem. Okazało się jak mechanik wykręcił świece żarowe że tylko jedna lekko końcówka grzeje reszta spalona. Pytanie moje jest takie,...
Panowie a może świece żarowe ? Świece żarowe można w prosty sposób sprawdzić. Problemem jednak jest ich wykręcenie. Uszkodzenie świec żarowych również powinno spowodować zarejestrowanie błędu przez komputer
Wykręć wtryskiwacz lub świece żarowa, niedawno były wyciągane nie powinno być problemu. Zajrzyj do gara . I jak kręcisz rozrządem to w jedną stronę kręć , tak jak motor idzie , w przeciwnym kierunku możesz rozrząd przestawić
Raczej uszczelniacze zaworów , luz na pierścieniach sprawdzisz jak wykręcisz świece żarowe - wlejesz po 50 gr nafty i sprawdzisz czy zejdzie do miski czy wypłynie z gniazd od świec tyle samo .
Zassał wodę do cylindrów. Jak masz szczęście to wykręcisz świece żarowe ,wydmuchasz i bedzie, jak szczęścia nie masz to korbowody do wymiany przy okazji.
Moja diagnoza to uszkodzenie rozrządu. Prawdopodobnie stuka uszkodzony zawór o denko tłoka. Zanim ściągniesz głowicę wykręć świece żarowe i zmierz ciśnienie sprężania.
Miewałem ( NIE MAM ) kłopot z chmurą niespalonego paliwa wydobywającego się z rury wydechowej. A że nie mam łatwego dostępu do wykręcenia świec żarowych, użyłem kamery termowizyjnej. Zdjęcia zaraz wkleję a film pomyślę jak wkleję. https://youtu.be/sPv17JJB_mA
Panewki są bardzo wrażliwe na brak ciśnienia oleju. Kręcenie 20 minut bez ciśnienia na pewno zostawiło swoje ślady. Trzeba było wykręcić świece żarowe i kręcić bez obciążenia. Jak przez pierwszy 1000 km nic nie wyjdzie to silnik będzie chodził. Mozna zamontować dodatkowo wskaźnik ciśnienia oleju na wskazówkę.
Sprawdź VAGiem kąt wtrysku,wskazania czujnika temperatury.Sprawdź czy świece dostają napięcie do grzania, wykręć świece żarowe i każdą sprawdź podłączając pod akumulator czy grzeje.Bardzo ważne jest jak szybko kręci rozrusznik.
Po wykręceniu świec żarowych okazało się że na 1 i 4 cylindrze mam 1 bar a na 2 i 4 3 bary, No to chyba wszystko jasne. Z taką kompresją nie odpali ci ani benzyniak ani tym bardziej diesel. Silnik zatarty. Poprawna kompresja dla diesla to minimum 25bar.
Witam podczas próby wykręcenia świecy żarowej urwałem ją więc mam takie pytanko w jaki sposób najprościej ustawić rozrząd czy na wałkach są jakieś znaki czy blokować pompę żeby zdjąć głowice jaki jest klucz do odkręcania głowicy
Rada jedna trzeba sprawdzać co się zdarzyło a tego on-line nie da się zrobić. 1. Sprawdzić czy wałem da się kręcić. 2. Można wykręcić świece żarowe i sprawdzić kompresję. 3. Przejrzeć cały dolot czy drożny. 4. Sprawdzić przy okazji luzy turbo i jego stan. itd.
Kolego ,wykręć pierwszą z brzegu , tam gdzie masz swobodny dostęp ( Prawa lub Lewa strona) i będziesz wiedział. czy to jest 1 -ka czy 4-ka ..A tak na marginesie , to świece powinno się wymienić wszystkie ,bo za chwilę będziesz wymieniać kolejne.Piszę tak dlatego , że świece wypalają się nierówno. Wcześniej napisałem jak sprawdzam i co widzę pod prostownikiem....
Usunąć wodę z układu dolotowego, wykręcić świece żarowe i zakręcić rozrusznikiem celem usunięcia wody z cylindrów, jeśli nie pomoże - wymienić sprężony korbowód i/lub wygięty wał. Sprawdzić olej w silniku na obecność wody.
Obróciło panewkę Korbową drugiego cylindra (licząc od skrzyni biegów). Sprężanie jest bo jak dostaje silnik plaka to go zatrzymuje ale po wykręceniu świec żarowych silnik kręci lekko... wał i cała reszta obraca bez oporów.
Wina turbiny to na pewno nie jest. Mi to wygląda ta złą prace układu wtrysku paliwa, ewentualnie auto zaczęło palić olej pod dużym obciążeniem. Ciekaw jestem czy tak samo nie wyglądają wtryski i komora spalania. Wykręć świece żarowe i się im przyjrzyj czy nie ma tam czegoś takiego samego.
Witam Auto zaprowadziłem do mechanika. Zdjęta głowica naprawa gniazda po ukręconej świecy plus zabielenie gniazd wtryskiwaczy. Wszystko ładnie zrobione. Po nocy identyczny problem mianowicie auto musi trochę pokręcić nim zapali. Wykręciłem świecę żarową podłączylem i obserwuję - kontrolka od grzania świec gaśnie a świeca po 10-15 sekund zaczyna się...
wykręć pierwszą świece żarową i ustaw w górnym położeniu
Czy poziom oleju się podnosił ? Jakie jest ciśnienie na cylindrach ? Czy silnik ma regulowane luzy zaworowe i DPF ? Czy była robiona próba przelewowa ? Czy końcówki wtrysków są jednakowego koloru i nie mają przebarwień od przegrzania ? Czy silnik kopcił przed usterką ? Wykręć świece żarowe i zobacz jak wyglądają. Silnik mógł chodzić na benzynie. Przed...
wykręcić świeca wykręcić zapiec świeca świeca żarowy świeca żarowy aster
broadcom virtual wireless adapter laserjet lasera diora cd504
naprawa udaru makita pralka candy usterka
Pilot zamienny RAK-SC510W do Technics SU-CH7 SC-CH7 – jaki wybrać? Chińska kamerka samochodowa – jak wgrać polskie menu, firmware, identyfikacja modelu