z silnikiem nagrzanym bym się zgodził ,a co do odkręcania udarem to nie końca. Norwegia trochę mniej zapieczone, ja bym proponował odkręcać do oporu i trochą wkręcać i tak naprzemian
Ciężka sprawa. Zależy jak została zerwana a raczej czy coś wystaje z poza gniazda. Są giganci, którzy rozwiercali, spawali i kombinowali. Nie polecam - do cylindra może wpaś troche złomu który niestety... zalecam zrzucenie głowicy pzdr
Dokładnie to chodzi o to że rozszerzalnośc cieplna aluminium jest wieksza niż stali. Jeżeli masz głowice aluminiową, a świece są stalowe to głowica poprostu gdy jest ciepła "ściska" świece i jest je trudniej wykręcić.
Przepaliło się sitko rozpylająca paliwo na sztyft żarowy. Mysisz wykręcić świecę żarową i wymienić sitko. Na 100% wypaliła się w nim dziura. Koszt sitka około 40zł
Jakby złapało panewkę, to nie dało by się ruszyć wałem nawet o mm W którymś cylindrze jest ropa/olej i rozrusznik nie jest w stanie sprężyć cieczy, trzeba wykręcić świece żarowe i pokręcić wałem za pomocą klucza żeby silnik wypluł z siebie "co nieco", dopiero później można próbować kręcić rozrusznikiem
Najpierw jak kolega mówi podłącz się bezpośrednio plusem pod rozrusznik a masą na silnik. Silnik był z rozrządem czy sam składałeś rozrząd? Załóż klucz na koło pasowe i sprobuj ręcznie obrócić silnikiem. To że go przepchałeś na biegu o niczym jeszcze nie świadczy. Wykręć świece żarowe albo wtryski i sprubuj zakręcić wtedy powinieneś obracać bez wysiłku....
Nie lepiej wykręcić świece żarową i ustawić gmp Stara metoda śrubokręt wkładasz i ustawiasz W passacie było jak pamiętam przy krawędzi dolnej To taka robota trochę po januszowemu nie sądzisz. Gdybyś napisał o czujniku zegarowym to tak. Ciekawe czy byś ustawił śrubokrętem i zero się pokrywało idealnie ? Ja z tego co pamiętam to ustawiałem zawsze pół...
Witam.Masz Kolego ukrecona swieczke a nie zerwany gwint.Przy zerwanym gwincie na swiecy czy w glowicy to przy odpaleniu silnika wystrzeli swieca jak z armaty.Samo sie nie zrobilo bo codow nie ma i pozbycie sie tego problemu jest mozliwe bez zdejmowania czapki i moge wykonac ten zabieg.Pozdrawiam.
Wykręć pierwszą świece żarową od rorządu i kręcąc wałem ustaw GMP tłoka a wtedy w okienku powinieneś mieć znak-tak mini kreska którą najlepiej czasami szukać przez lornetke :)
Kompresje manometrem sprawdzasz po wykręceniu wtryskiwacza/ świecy żarowej. Odkręcić obudowę i sprawdzić znaki. A mi się wydaje że jestem piękny i młody jak Ibisz. Czy napięcie dochodzi do zaworka pompy?
Witam! Kupiłem wewasto sirokko i ładnie mi odpaliło, po próbie ponownego odpalenia, nie świeci pomarańczowa kontrolka, turbina się kręci, paliwo jest podawane, nadmiar wykapuje, po wykręceniu świecy żarowej była cała mokra. świeca jest dobra bo próbowałem na akumulatorze w czym tkwi problem. Z góry dzięki
Jak ma się urwać to się urwie. Sposoby to klucz udarowy, bardzo rozgrzany silnik lub lewo - prawo i psiukanie preparatem. Ewentualnie jak bardzo dobry dostęp to rwanie i wiercenie.
Można kręcić (można by też świece żarowe wykręcić), ale tokarki to ty rozrusznikiem nie zrobisz
Pewnie nawaliłes plaka lub ON tak że nie ma jak przekręcić wałem. WYkręć świece żarowe i wtedy obracaj silnikiem.
Może do tyłu niech spróbuje. Raczej nie mówi wszystkiego co robił. Pewnie w cylindrach jest po pół szklanki ropy. Wykręcić świece żarowe i wtedy kręcić.
Witam. Samemu to Kolego zapomnij musisz szukać kogoś kto to już robił bo narobisz sobie problemów i dojdzie do zwalenia głowicy a to nie jest konieczne.
Niech mechanik wykręci świece żarowe i wtedy spróbuje obrócić rozrusznikiem. Jeśli nadal nie obróci to zatarty silnik. Możliwe że diesel dostał się do oleju i ten przestał smarować.
Wykręć świece żarowe. Powinno być widać mgłę z paliwa jak pompki podają.
wykręć świece żarowe i zobacz jak się nagrzewają, dobre świece robią się prawie białe
Jeśli chodzi Ci o określenie GMP na kole zamachowy, jak nie masz pewności co do oznaczeń to wykręć sobie świecę żarową z pierwszego cylindra (najlepeij w jej miejsce wkręcić czujnik zegarowy)ale jeśli nie posiadasz czujnika przy zachwaniua szczególnych środków ostrożności można włożyć cienki sztywny drut i obserwować jego ruch. Przy najwyżej wysuniętym...
Ehhh... Troche czasu minęło, ale na przyszłość - przy ukręconej świecy - jeśli chociaż malutka cząstka wystaje ponad głowicę da rade wykręcić świecę bez żadnych frezów, nawierceń itd. Trzeba "złotej rączki", cierpliwości i spawarki :) U siebie ukręciłem świecę - wszędzie słyszałem, że tylko podniesienie głowicy mnie ratuje, aż w końcu jeden mechanik...
myślę jak to sprawdzić bez rozbierania - jak wykręcę świece żarową z pierwszego wsadzę tam cos cienkiego żeby wymacać czy tłok dochodzi do góry - do przewodu impulsów z pompy przez rezystor dam led do masy -będę kręcił wałem kluczem i obserwował kiedy led mrugnie ? i gdzie znajduje się tłok czy to ma sens ?
Sam niech lepiej nie wykręca, bo zaraz będzie temat jak wykręcić ukręconą świecę żarową z głowicy... Witam. Mam pytanie z innej beczki na temat wykręcenia świec żarowych. A mianowicie. Wykręcać na zimnym silniku czy gorącym. Pytam, ponieważ prawa fizyki podpowiadają, że na zimnym ( inna kurczliwość materiałów świecy i głowicy ). Słyszałem również,...
Żeby sprawdzić musisz je wykręcić,ja zakładam NGK i BERU.
mam oberwana świece żarowa czy obejdzie sie bez ściagania głowicy żeby ją wykręcic?
Raczej uszczelniacze zaworów , luz na pierścieniach sprawdzisz jak wykręcisz świece żarowe - wlejesz po 50 gr nafty i sprawdzisz czy zejdzie do miski czy wypłynie z gniazd od świec tyle samo .
Zassał wodę do cylindrów. Jak masz szczęście to wykręcisz świece żarowe ,wydmuchasz i bedzie, jak szczęścia nie masz to korbowody do wymiany przy okazji.
Panewki są bardzo wrażliwe na brak ciśnienia oleju. Kręcenie 20 minut bez ciśnienia na pewno zostawiło swoje ślady. Trzeba było wykręcić świece żarowe i kręcić bez obciążenia. Jak przez pierwszy 1000 km nic nie wyjdzie to silnik będzie chodził. Mozna zamontować dodatkowo wskaźnik ciśnienia oleju na wskazówkę.
Tu się mylisz ,nie wszystkie działają dlatego je wykręciłem
Witam wszystkich. Mam mały problem w moim fordem. Przejdę do sedna sprawy. Jak zakupiłem forda była wczesna jesień. Było wszystko ok. Gdy pojawiły się pierwsze przymrozki nawet 0 stopni Celsjusza pojawił się problem z odpalaniem. Okazało się jak mechanik wykręcił świece żarowe że tylko jedna lekko końcówka grzeje reszta spalona. Pytanie moje jest takie,...
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Wykręć wtryskiwacz lub świece żarowa, niedawno były wyciągane nie powinno być problemu. Zajrzyj do gara . I jak kręcisz rozrządem to w jedną stronę kręć , tak jak motor idzie , w przeciwnym kierunku możesz rozrząd przestawić
Według mnie lepiej zmiejszyć prawdopodobieństwo niepowodzenia Przezorny zawsze zabezpieczony, powiedziała zakonnica zakładając drugą prezerwatywę na świeczkę... Myślę, że ja ikilku kolegów tu piszących wykręciło wiele świec żarowych, więc słuchaj i działaj. Chyba, że ma to być rozprawa teoretyczna na temat: Wykręcać czy nie wykręcać? Oto jest pytanie!
Moja diagnoza to uszkodzenie rozrządu. Prawdopodobnie stuka uszkodzony zawór o denko tłoka. Zanim ściągniesz głowicę wykręć świece żarowe i zmierz ciśnienie sprężania.
Miewałem ( NIE MAM ) kłopot z chmurą niespalonego paliwa wydobywającego się z rury wydechowej. A że nie mam łatwego dostępu do wykręcenia świec żarowych, użyłem kamery termowizyjnej. Zdjęcia zaraz wkleję a film pomyślę jak wkleję. https://youtu.be/sPv17JJB_mA
Po wykręceniu świec żarowych okazało się że na 1 i 4 cylindrze mam 1 bar a na 2 i 4 3 bary, No to chyba wszystko jasne. Z taką kompresją nie odpali ci ani benzyniak ani tym bardziej diesel. Silnik zatarty. Poprawna kompresja dla diesla to minimum 25bar.
Panowie a może świece żarowe ? Świece żarowe można w prosty sposób sprawdzić. Problemem jednak jest ich wykręcenie. Uszkodzenie świec żarowych również powinno spowodować zarejestrowanie błędu przez komputer
Sprawdź VAGiem kąt wtrysku,wskazania czujnika temperatury.Sprawdź czy świece dostają napięcie do grzania, wykręć świece żarowe i każdą sprawdź podłączając pod akumulator czy grzeje.Bardzo ważne jest jak szybko kręci rozrusznik.
Witam podczas próby wykręcenia świecy żarowej urwałem ją więc mam takie pytanko w jaki sposób najprościej ustawić rozrząd czy na wałkach są jakieś znaki czy blokować pompę żeby zdjąć głowice jaki jest klucz do odkręcania głowicy
Obróciło panewkę Korbową drugiego cylindra (licząc od skrzyni biegów). Sprężanie jest bo jak dostaje silnik plaka to go zatrzymuje ale po wykręceniu świec żarowych silnik kręci lekko... wał i cała reszta obraca bez oporów.
Rada jedna trzeba sprawdzać co się zdarzyło a tego on-line nie da się zrobić. 1. Sprawdzić czy wałem da się kręcić. 2. Można wykręcić świece żarowe i sprawdzić kompresję. 3. Przejrzeć cały dolot czy drożny. 4. Sprawdzić przy okazji luzy turbo i jego stan. itd.
Usunąć wodę z układu dolotowego, wykręcić świece żarowe i zakręcić rozrusznikiem celem usunięcia wody z cylindrów, jeśli nie pomoże - wymienić sprężony korbowód i/lub wygięty wał. Sprawdzić olej w silniku na obecność wody.
Wina turbiny to na pewno nie jest. Mi to wygląda ta złą prace układu wtrysku paliwa, ewentualnie auto zaczęło palić olej pod dużym obciążeniem. Ciekaw jestem czy tak samo nie wyglądają wtryski i komora spalania. Wykręć świece żarowe i się im przyjrzyj czy nie ma tam czegoś takiego samego.
Czy poziom oleju się podnosił ? Jakie jest ciśnienie na cylindrach ? Czy silnik ma regulowane luzy zaworowe i DPF ? Czy była robiona próba przelewowa ? Czy końcówki wtrysków są jednakowego koloru i nie mają przebarwień od przegrzania ? Czy silnik kopcił przed usterką ? Wykręć świece żarowe i zobacz jak wyglądają. Silnik mógł chodzić na benzynie. Przed...
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
Proponuję sprawdzić, napięcie na świecach (wymieniałeś przekaźnik, może coś dalej w instalacji). Proponuję jeszcze wykręcić świecę żarową i sprawdzić, jak się rozgrzewa (wszystkie), powinna robić się czerwona na samym końcu. Jeśli jest inaczej to źle. Upewnisz się również czy instalacja jest OK, wykonując 4 razy. Pozdrawiam
Witam Auto zaprowadziłem do mechanika. Zdjęta głowica naprawa gniazda po ukręconej świecy plus zabielenie gniazd wtryskiwaczy. Wszystko ładnie zrobione. Po nocy identyczny problem mianowicie auto musi trochę pokręcić nim zapali. Wykręciłem świecę żarową podłączylem i obserwuję - kontrolka od grzania świec gaśnie a świeca po 10-15 sekund zaczyna się...
Pewnie tak jest, jak piszesz, tylko że wykręcenie 4 (najczęściej) świec żarowych, przy tym odłączenie przewodów, a później wkręcenie i podłączenie, może zająć np.1 godzinę, a już usunięcie urwanej świecy, wiąże się nieraz z bardziej poważną naprawą, dlatego tak się przed tym bronią, bądź uprzedzają o większych kosztach.
wykręć pierwszą świece żarową i ustaw w górnym położeniu
Jeśli masz obawy że olej został zassany na tłoki to, jeśli Ci się uda, wykręć świece żarowe i włącz rozrusznik na 10-15s... tylko jeśli został zassany to i tak jest już po przynajmniej jednej korbie. Możesz więc odessać olej strzykawką/osuszyć ręcznikiem papierowym i sprawdzić czy można obrócić wałem.
Jest jeszcze jeden sposób zablokowania silnika :) Wykręcić świecę żarową - wsadzić lekko podgięty drut metalowy fi 6,7,8 tak , żeby wlazł nad tłok , przekręcić wałem , żeby tłok się oparł o drut i można kręcić . Jeśli wtrysk jest bezpośredni - można też otworem po wtrysku ale lepiej otworem po świecy żarowej . Odległość między głowicą a tłokiem jest...
Po złożeniu silnika i zamontowaniu zrobiłem próbę ciśnienia na wykręconych świecach żarowych, ciśnienie oleju dobre, kontrolka gaśnie na rozruszniku, smarowanie na wałki rozrządu dochodzi, ciśnienie sprężania bardzo dobre, wymiana pierścieni dała efekt. Dodano po 17 Niestety silnik nie odpala, spaliny w kolektorze ssącym i wypycha przez odmę silnika...
Prawdopodobnie któraś świeca powoduje zwarcie, jak wykręciłeś poruszyłeś było dobrze a po przykręceniu przewodu jest zwarcie.
Z tego co pamiętam to są to seryjne świece żarowe. Wystarczy wykręcić i kupić takie same.
Panowie chyba znalazłem przyczynę,ale to się okaże dopiero przy ponownym odpaleniu jutro.Jeszcze raz wykręciłem świece żarowe i dwie były zimne,na 2 i 3 cylindrze świece nie grzeją.Na końcówkach nie ma napięcia,połączyłem z 1 cylindrem i auto odpaliło.Teraz mam pytanie,gdzie mogą być połączone te przewody od świec,bo z przekaźnika wychodzi jeden przewód,a...
kolego wykręć świecę żarową i w środku gdzie znajduje się świeca jest sitko ,sprubój je wyciągnąć i wyczyścić .Prawdopodobnie jest zatkane paliwo nie dostaje się do świecy Dodano po 7 jeszcze jedna sprawa sprawdz przewód czy nie jest po drodze przetarty ,wtedy paliwo nie dotrze do kociołka(komory spalania) pozdrawiam
Przy rolkach podstawa to przed ponownym odpaleniem wykręcić świece zapłonowe/żarowe i wtedy kręcić wałem.
Pytanie tylko czy jeszcze jest jakiś sposób określenia bez miernika ciśnienia na garach albo testera wycieku kompresji , czy aby napewno zawory zanim zrzuce głowice ? Jak chcesz to możesz wykręcić świece żarowe , ustawić tłok w GMP tak żeby oba zawory były przymknięte i wtedy dmuchnąć powietrzem w cylinder . Jeśli zawory nie trzymają to powinieneś...
Witam Pytanie może głupie ale czy jest jakiś prosty sprawdzony sposób na obracanie wałem korbowym w passacie ze skrzynią automatyczną bez rozbierania przodu? Czy np, po wykręceniu świec żarowych wał da się obrócić korzystając z kół agregatów pomocniczych? Próbowałem założyć klucz fajkowy na śrubę koła zębatego ale standardowy klucz jest za krótki. Czekam...
wczoraj zrobiłem mały zabieg... spuściłem olej z silnika, wykręciłem świece żarowe oraz ustawiłem tłoki w jednakowym położeniu i wlałem na każdy cylinder przez otwory świec po 100ml nafty. Następnie odczekałem 3 godziny pokręciłem w lewo i prawo wałem aby ruszyć pierścienie. Wczoraj zrobiłem tak 3 razy. Dzisiaj jeszcze powtórzę to do wieczora i zostawię...
Wykręć wszystkie świece żarowe (z wszystkich cylindrów jednocześnie) i ponów pomiar sprężania.
Dzięki za odpowiedź. No mam taki zestaw tylko innej firmy. Czyli wystarczy wykręci świecę żarową wkręcić adapter z manometrem i zakręcić silnikiem ,?? A czy nie trzeba odpiąć dopływu paliwa ? Który przekaźnik w Alhambrze odpowiada za pompę paliwową ?? Jest w ogóle taki w tym modelu ?? Dodano po 11 A co może być przyczyną pocenia się naokoło świecy ??...
Witam mam kłopot z webastem w sharanie z 2004 r próbowałem rozebrać sprawdzić np.sprawdziłem kostkę tę która jest przy urządzeniu wszystko ok napięcie dochodzi póżniej sprawdziłem elektrozawór przez dostarczenie plusa z akumulatora też ok nawet wykręciłem świece żarową okazało sie też ok a webasto dalej nie działa czy ktoś może doradzić co jeszcze można...
Jedyne co przychodzi mi na myśl to olej w komorze spalania. Jak auto jest rozgrzane wykręć szybko świece żarowe. Jezeli wtedy przekręcisz wałem za pomocą klucza, to albo olej, albo plyn bedzie na tłoku i blokuje silnik.
Witam w jaki sposób można wykręcić urwane świece żarowe w ford mondeo mk3 2.0tdci 2003r. bez zdejmowania głowicy 814964 814965 814966
Witam, pomóżcie rozwiązać sprawę trudnego rozruchu silnika 1.3 CDTI. Kiedy silnik jest zimny zachowuje się tak, że po uruchomieniu zaraz gaśnie (tak zachowuje się zimny diesel). Nie pomaga kilkakrotne grzanie świec, kiedy już zapali, pracuje równo i bez problemów. Ciepły też zapala. Mogę go uruchomić jak lekko uchylę przepustnicę (dodam trochę gazu...
Przy zjeżdżającym pasku rozrządu problemem może być wyrobione koło paska rozrządu na wale korbowym. Cena nowego odstrasza, a dobrej używki trzeba trochę poszukać. Wtryskiwacze (zostały stare?), ustawienia kąta wtrysku i wałka rozrządu są w porządku? Po wykręceniu świec żarowych nie ma na nich nadtopień i śladów przegrzania? W czasie jazdy barwa spalin...
Tam rozrządu nie sprawdzisz, nie ma znaków. Blokady wsadzasz z tyłu w wałki gdzie jest w lewej głowicy vakupompa, w prawej zaślepka a wał blokujesz przez wkręcenie czpienia w blok za sprężarką od klimy a pompę bolcem 6 lub 7 mm. Ide o zakład ze nie będą pasować a jak zdejmiesz głowice to w lewej będą pogięte zawory... Dodano po 1 Wykręć świece żarowe,...
Czarna magia z tym autem :( wtryski wymienione na nowe z serwisu volvo . Auto przykapca nie spalona ropa z wydechu i delikatnie przerywa do 2 tys obrotów , po wykręceniu świec żarowych świece śmierdzą ropa . Kompresja zmierzona 26.5 bara na każdym po 2 dniach stania na zimnym Ciśnienie paliwa na wolnych 280 290 tys hPa przy kopceniu 300 310 hPa . Rozrzad...
Witam, problem polega na tym, że silnik zaczyna nierówno pracować po osiągnięciu zakresu temperatury 50 -90 st. C. Stwierdzono złe korekcje na trzech wtryskiwaczach - zostały wymienione wszystkie na nowe. Wprowadzono oczywiście kody do sterownika silnika. Niestety problem występuje nadal. Ciśnienie paliwa w momencie "telepania" silnika nieznacznie odbiega...
Ja się zastanawiam po co się w ogóle sam za to bierzesz bez narzędzi. Zostaw to komuś kto sobie ewentualnie poradzi z urwaną świecą. Jak urwie to będzie szukać porad w necie, co z tym fantem dalej robić. Ale nie siejmy paniki, może koledze się uda wykręcić.
Próbowałem na tak zwanego pycha odpalić auto to przy dobrym pchaniu przy próbie odpalenia na 2 nic aby koła delikatnie zblokowały i nic się nie działo żeby chciał odpalić. A przy drugiej próbie na 3 tak samo nic nie chciał ująć. Sprawdzałem rozrząd po zdjęciu osłony i nie wygląda żeby coś było nie tak na pierwszy rzut oka i pasek na napięty widać dobrze....
Witam !!! Tak trzeba długo kręcić rozrusznikiem po kilka razy aż w końcu zapali , dodam że nie mogę wykręcić jednej świecy żarowej tak jest zapieczona ,pozostałe są wymienione
1. Chcę mierzyć wkręcając złączkę w otwór świecy żarowej - uprzednio wykręcę wszystkie świece żarowe oraz odłączę wszystkie wtryskiwacze od pompy Po raz 2 piszę odepnij zasilanie zaworka gaszenia i ci nie poda paliwa. Dodano po 1 Zresztą jak podasz 5 ml oleju na każdy gar to powinien odpaić od strzała bo olej uszczelni pierścienie. Jest też opcja rozrządu...
Wypalone świece żarowe i dopóki nie rozgrzeje się będzie szarpał falował. Sprawdzić oporność świec albo wykręcić i sprawdzić na akumulatorze
Witam wszystkich. Mam problem, a zarazem dziwną sytuację z Masterem 2. Wymieniłem silnik na drugi, to jest 2.5 dci z 2007 r., 120 koni. Po wymianie na warsztacie chodzi wzorcowo, bez błędów w komputerze. Problem pojawia się, gdy samochód jest wystawiony na noc na dwór. Po nocy pod chmurką samochód, podczas odpalania, odpala za pierwszym razem i zaraz...
A o czym możne świadczyć mokra jedna świeca żarowa? Świeca po wykręceniu wyglądała na mokra z ropy.
Kolego ,wykręć pierwszą z brzegu , tam gdzie masz swobodny dostęp ( Prawa lub Lewa strona) i będziesz wiedział. czy to jest 1 -ka czy 4-ka ..A tak na marginesie , to świece powinno się wymienić wszystkie ,bo za chwilę będziesz wymieniać kolejne.Piszę tak dlatego , że świece wypalają się nierówno. Wcześniej napisałem jak sprawdzam i co widzę pod prostownikiem....
Nie, chcemy powiedzieć, że dzisiejsze auta są tak produkowane, że nie zawsze i nie wszystko da się w/g producenta naprawić. Jedyną słuszną drogą, jest wymiana na nowe części, czasem cały nowy silnik. Podejmując się jakiejkolwiek naprawy, należy klienta uprzedzić o takim ryzyku. Nie jest to zła wola mechaników. Czasami jest to wprost kuriozalne, mała...
Do nOOBie Fakt że koło zębate na wałku zaworów nie jest na klinie w golfie 3 ale jeśli by się ślizgało czekał by cię poważny remont silnika. Wał korbowy jest napędzany przez tłoki poprzez korbowody jeśli byłby uszkodzony (co się nie zdarza prawie wcale mój golf 1.6 D miał prawie mln przejechane i nigdy nie zaglądałem do silnika a z tego co wiem nadal...
Kupiłem alhambrę z 2002r sprzedawca stwierdził że silnik jest do wymiany.Kiedy już w domu zabrałem się za to auto okazało się że w turbinie jest woda i tu zaczyna się przygoda. 1.wykręciłem świece żarowe i zaczołem kręcić rozrusznikiem po kilku takich operacjach i zdęciu rury z turbo i wylaniu wody samochód zaczął palić:-)))) dobry znak pomyślałem....
Kupiłem alhambrę z 2002r 1.9tdi AUY przebieg 121500km. sprzedawca stwierdził że silnik jest do wymiany.Kiedy już w domu zabrałem się za to auto okazało się że w turbinie jest woda i tu zaczyna się przygoda. 1.wykręciłem świece żarowe i zaczołem kręcić rozrusznikiem po kilku takich operacjach i zdęciu rury z turbo i wylaniu wody samochód zaczął palić:-))))...
Jeśli masz problem z uruchomieniem silnika (w zimie), który dymi na biało w początkowej fazie pracy, to na początek m.in. sprawdź działanie świec żarowych. Test ten przeprowadź z wykorzystaniem próbnika wykonanego np. z żarówki o mocy min. 12 V/21 W, po zdemontowaniu "fajek" zasilania, badając każdą świecę oddzielnie. Świece żarowe uszkodzone należy...
Biały dym to niespalona mieszanka(dośc intensywny nieprzyjemny, duszący, olejowy zapach.), jeżeli to jest tylko zaraz po próbie startu na zimnym silniku to widac trudność w odpaleniu któregoś garu. Może zanim kolega zacznie rozbierać pół silnika niech wykręci te nieszczęsne świece żarowe i je po prostu sprawdzi. Jeszcze druga gorsza ewentualność to...
Problem powstał na zasilaniu pompy wtryskowej i sterownika silnika. Razem ze składową stałą zasilania pojawiały się piki zakłócające. Dopiero pomiar zasilań oscyloskopem pokazał skalę zakłóceń. Gdy wykręciliśmy świece żarowe ciśnienie pokazało się na wtryskiwaczach(brak obciążenia). jednak po wkręceniu świec auto dalej nie zapalało. Zakłócenia były...
Jesteś mechanik czy dupa to tylko decyzja jak je wykręcisz.
Na Twoim miejscu, wykręcił jedną starą świece i według niej kupił komplet. Często się zdarza, że katalogi co innego mówią, a co inne w aucie siedzi.
To już wszystko wiem nie ma rezystancji na świecy żarowej- 0,00Ω Tak poza tym wszystko jest OK. jak kolega (andrzej104) przedstawił- Wielkie dzięki, ale jak tą świece wykręcić? Pompka jest OK....
Świece w tym autku mogą grzać od temp. +5 lub -5 to zależy jaką masz wersję oprogramowania. Co do świec to mogą się spalić ale wszystkie naraz to byłby dziwny przypadek . Najlepiej wykręcić i sprawdzić.
1. Sprawdź świece żarowe. Najlepiej każdą wykręcić i podłączyć do akumulatora (widać jak grzeje). Świece mają grzać również w czasie pracy silnika. 2. Wymienić filtr paliwa (może w filtrze jest grzałka, to sprawdzić).
Im dłużej niesprawne świece pozostają w silniku tym mniejsze szanse ze uda je się kiedyś wykręcić w jednym kawałku.
Wykręć świece od kolegi lub załóż jego moduł grzania.
Dzień dobry, Teraz gdy mamy niższe temperatury, muszę kręcić kilka sekund na zimnym by silnik zaskoczył. Na ciepłym pali w sekundę, kontrolka od świec świeci na zapłonie (w 1 pozycji) kilka sekund i gaśnie. Wykręciłem świece żarowe (na szczęście bez problemu), jedna spalona, dwie mają rezystencje 1,6 Ω więc zdecydowanie za wysoka, ale grzeją. W...
Witam mam problem ponieważ przy wymianie świec żarowych jedna z nich została ukręcona i nie wiem jak mam ją wykręcić jest ukręcona przy samej głowicy . z góry dziękuję .
Przepraszam może się mylę ale czy świece są w lecie albo przy ciepłym silniku są grzane 1 minutę ? Myślę że w współczesnych rozwiązaniach to góra kilka sekund. Myślę że po 1min "grzania" to świecie będą się nadawać do wymiany o ile w ogóle się uda je wykręcić.
Akurat przy elementach wykonawczych, pobierających znaczne prądy, próbnik jest bardziej wiarygodny... Błąd P0380 to dość ogólny błąd zasilania świec żarowych. Skoro był przepalony główny bezpiecznik, to nic dziwnego że jest obecny. Swoją drogą tak wszystko skrupulatnie sprawdzałeś, a nie sprawdziłeś czy napięcie dochodzi do świec... Co do samych świec,...
witam posiadam w aucie webasto jak w tytule jednak poprzedni właściciel wykręcił świecę żarową i nie wiem jaka ma tam być jeżeli ktoś posiada takie na 12 volt bardzo bym prosił o podanie nr katalogowego lub linku z taką świecą
Świece żarowe nawet wykręciłem i każdą z nich sprawdziłem. Każda w ciągu 2-3 sekund robi się czerwona. Prąd również miernikiem sprawdziłem i też dochodzi.
Po wykręceniu podłączone na krótko.
Świece żarowe możesz sprawdzić sam. Po wykręceniu najpierw sprawdź omomierzem, czy czasem nie ma przerwy. Można też na krótko podać napięcie z akumulatora i obserwować końcówkę.
wykręcić świeca wykręcić zapiec świeca świeca żarowy świeca żarowy aster
schemat matrix uszkodzony sensor philips serwisowy zmiana matryca
toshiba reset instrukcja serwisowa zmywarki whirlpool
Biostar TG250-BTC – 8 sygnałów dźwiękowych BIOS AMI, brak obrazu, błąd karty graficznej Deutz F2L511 – moment dokręcania śrub korbowodowych, procedura TTY i klasyczna