Jak ma się urwać to się urwie. Sposoby to klucz udarowy, bardzo rozgrzany silnik lub lewo - prawo i psiukanie preparatem. Ewentualnie jak bardzo dobry dostęp to rwanie i wiercenie.
Jak wykręcić zapieczone świece zapłonowe żeby nie uszkodzić gwintów w głowicy?
Cześć, jakiś czas temu podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka check engine oraz zapaliła się kontrolka ESP. Auto chodziło jak traktor i było widać spadek mocy. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy przez jakiś miesiąc. Kilka dni temu znów to samo. Po wykręceniu świec, czwarta miała zapieczoną końcówkę. Wyczyściłem i wszystko było ok przez jeden...
z silnikiem nagrzanym bym się zgodził ,a co do odkręcania udarem to nie końca. Norwegia trochę mniej zapieczone, ja bym proponował odkręcać do oporu i trochą wkręcać i tak naprzemian
witam na pewno zapiekły się pierścienie , nie wiem czy uda ci się to naprawić bez rozbierania silnika możesz spróbowac wykręcić świece i zalać tłoki naftą może to pomoże ( jeśli będą mocno zapieczone to nafta dostanie sie do oleju - trzeba będzie wymienić) powodzenia Dodano po 3 a co do uszczelniaczy to jeśli auto tak długo stało to prawdopodobnie wszystkie...
Zawsze dzień wcześniej warto polać obficie WD-40 (nawet cola, nafta pomaga czy ocet). Najgorsze co można zrobić to próbować odkręcić świece powolnym naciągiem klucza - tu trzeba ostro i zdecydowanie odkręcić po to masz klucz dynamometryczny żeby nie urwać. Nowe świece przesmaruj "smarem porcelanowym" do świec pełno tego w sklepach. Producent na swojej...
Trzeba odkręcić erg jest na 3 śrubach, jedna jest od spodu i to z nią jest największy problem, brak ruchu. Wyciągasz też rurę do której podłączone są woda i spaliny. Zasilanie świec też trochę skopane bo na nakrętki (mogło by być na wcisk) Jeśli świeczki nie są zapieczone to wykręcenie ich jest proste i szybkie, ale zrobienie do nich dostępu już nie...
jeżeli trochę puściła to próbuj starą i skuteczną metodą ... delikatnie ją zakręć i znów odkręć o te pół obrotu - powinna pójść troszkę dalej .. i tak się baw aż wykręcisz.. jeżeli przy kręceniu prawo/lewo nie będzie popuszczać to świeca jest zapieczona i prawdopodobnie oderwała kawałek gwintu od głowicy co blokuje dalsze kręcenie... jedź z tym do mechaników,...
Witam !!! Tak trzeba długo kręcić rozrusznikiem po kilka razy aż w końcu zapali , dodam że nie mogę wykręcić jednej świecy żarowej tak jest zapieczona ,pozostałe są wymienione
Faktycznie mazda ma takie patologiczne oprogramowanie, które ogranicza moc, gdy wszystkie świece są spalone. Urwać świece przy wykręcaniu? Jak ktoś nie ma pojęcia jak wykręcać zapieczone świece to tak jest. Jeszcze nigdy mi nie pękła a wykręciłem wiele.
Koledzy sytuacja wygląda następująco: - klocki na pewno poskładane są w ten sam sposób jak było, wszystko jest dokładnie złożone jak przed demontażem. Także tutaj nie ma mowy o pomyłce. - na obecną chwilę pojawił się dosyć spory problem. Świeca żarowa od samego rana była traktowana WD-40 i obstukiwana. Właśnie wróciłem z warsztatu i co? Niestety to...
Witam . Ja wlewałem naftę przez otwory po wykręceniu świecy . W cylindrach , w których są mocno zapieczone pierścienie nafta wycieka do skrzyni korbowej i należy ją często dolewać i ewentualnie zmienić nieco położenie wału korbowego . Cała zabawa powinna trwać ok 24 godz . Jeżeli niewiele nafty przeleciało do skrzyni korbowej to wystarczy zakręcić rozrusznikiem...
Nawierć i wykrętak, dojście w miare jest, albo zostaw. Tylko skoro się ukręciła to pewnie zapieczona i tak łatwo wykrętakiem nie pójdzie.
Świece żarowe są pomiędzy szyną CR i kolektorem wlotowym (na zdjęciu kolektor jest zdjęty). Widoczna jest tzw. szyna prądowa świec, czyli gruby przewód, od którego odchodzą szerokie końcówki z otworem, założone na świece i przykręcone - zaznaczyłem je strzałkami. Jeżeli silnik pali dobrze na zimnym, nie szukaj kłopotów i nie grzeb przy świecach. Zbyt...
Witam. Tylko wspomnę. Znajomy lata temu ale w VW u mnie na garażu sam sobie uzdrawiał auto. Honownica na wiertarkę i nowe pierścienie. Poprawiło się mega i jeździł tym jeszcze kilka lat. Też byłem przeciwny roboty - ale jego sprawa i jego robota - wyszło. A innemu użyczyłem garażu na kilak dni. Sam pomagałem. Megane 2 1,6 Podejrzenie było zapieczonych...
Witam, w moim fiacie doblo 1.3jtd po odpaleniu przez 30 sekund miga kontrolka grzania świec żarowych. Rano gdy jest chłodno, samochód musi trochę pokręcić nim odpali a po odpaleniu z wydechu leci biały dym. Byłem na komputerze, wykazało błąd: P0683 - Sygnał świec żarowych - "niski sygnał" Skasowali 7 dyszek mówiąc że nie wiadomo co to dokładnie ale...
Następnie wykręć świece, ustaw tłoki mniej-więcej w pół skoku, wlej do cylindrów gęsty olej, A po co tak ? Włożyć można sznurek przez otwór na świecę.
Firma powinna uprzedzić Cie ze takie rzeczy się zdarzają jak urwanie się wtryskiwacza. To też nie jest ich wina że one się urywają. Zazwyczaj na właścicielu samochodu spoczywa koszt naprawy silnika po urwaniu wtryskiwacza. Jeśli natomiast końcówka wtrysku pękła a oni zakręcili silnikiem to jest ich wina. Ale będzie ciężko im to udowodnić. Ja przed wykręceniem...
Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy wgl wał się obróci. Dobrze by było wykręcić świecę i zobaczyć jak wygląda temat w środku. Jeśli widzisz rdzę w miejscu gdzie była świeca - to kaplica. Silnik nadaje się do generalnego remontu. Jeśli rdzy nie ma, wpsikaj tam jakieś WD40 lub daj z 2ml oleju i spróbuj zakręcić wałem. Jeśli silnik posiada "kopkę" do...
Temat śliski,to nie vw czy MB na komorze wstępnej Jesteś pewien że w MB wychodziły tak łatwo. Wykręcałem trzy po urwani z silnika 2.5. A co do odkręcania ostatnio gdzieś zobaczyłem klucz pneumatyczny przystosowany specjalnie do zapieczonych świec. I tak jak pisałem jak ma się urwać to się urwie. Ja osobiście już na to nie zważam, bo szybciej wykręcę...
Planuję zalać na dzień i noc cylinder naftą. Podejrzewam zapieczone lub pęknięte pierścienie na tłoku. Powód: kompresja na sucho ciepły silni - 6 bar, po próbie olejowej 12 bar. Jeśli zapieczone - powinno pomóc, jeśli pęknięte - nie. I teraz jak to poprawnie zrobić? Planuję: zlać olej, wykręcić świece, zalać cały cylinder naftą powinno wejść ok. 250ml...
"] Co zamierzam zrobić i czekam na części: Wymiana sondy lambda, widać, że była już wcześniej wymieniana na zamiennik BOSCH i kable są łączone w dodatkowej kostce. Pomiar ciśnienia sprężania na cylindrze nr 2 (czekam za zamówionym miernikiem) Płukanka TEC2000 podobno pomaga na zapieczone pierścienia przetestuje i zobaczymy. Możliwe ale teraz tego nie...
Witam!!! Po około 4-letnim postoju Pontiaca postanowiłem go odpalić, ale niestety nic z tego. Na początku okazało sie że zapiekła sie pompka paliwa(oczywiście kupiłem nową),teraz paliwo dochodzi do listwy, świece są wyczyszczone iskra jest,kompresja oczywiście też jest, następnym krokiem który zamierzam zrobić jest wykręcenie oraz wyczyszczenie wtryskiwaczy...
Ten silnik jest na tyle prosty że przyczyny mogą być trzy: - świece żarowe o tym świadczy biały dym , nie wiem jak je sprawdzałeś ale jeśli tylko miernikiem to pomiar może być błędny , trzeba je wykręcić podłączyć do aku "na krótko" i zobaczyć czy faktycznie grzeją ( osobiście miałem taki przypadek że miernik pokazywał że jest OK a nie grzała jedna...
Do wniosku doszedłem z tego powodu ze rano jak wstaje to przez jakiś czas kreci normalnie. Słychać ze jest wszystko ok.A później kreci tak jakby miał wykręcone wszystkie świece a gdy wykręcę którąś z nich i przykładam palca i druga osoba kreci rozrusznikiem to nic nie czuć, tak by była kompresja.A pierścienie były wymieniane bo była słaba kompresja.Pierścienie...
Jak wyglądały świece zapłonowe po wykręceniu ? Czy silnik kopci na niebieskawo ? JAkieś wycieki oleju z silnika ? Mogą też być uszkodzone uszczelniacze zaworowe , co do pierścieni zgarniających to mogły pęknąć {w co wątpię } lub {są zapieczone , to prędzej jeżeli samochód długo stał }.
Jeśli się mylę , niech ktoś poprawi mój tok rozumowania. Czyli, że "moment ciągły" miał prawo trwale zniekształcić wzmocnioną hartowaną stal narzędziową niczym precla a przyłożone udary (z dużo silniejszym momentem osiowym, tyle, że chwilowym) nie wygięłyby już bitów osiowo ? Czy tak ? Nic mi się nie trzyma kupy. Bo to trochę tak, jakby tłumaczyć,...
Łopatka (dźwignia regulacyjna) powinna działać lekko bez żadnych oporów. Jak zdejmiesz górną obudowę to palcem przesuwając powinna lekko pracować. Czasem na tej śrubie co jest przykręcona zapiecze się, wd 40 powinno pomóc, albo oczyścić otwór po wykręceniu śruby. Możesz odpalić kosiarkę na zdjętej osłonie i tą łopatką poruszając ją możesz "dodawać gazu",...
Dziękuję za zainteresowanie tematem. Odpowiadając na pytania: http://obrazki.elektroda.pl/8819191800_1... Na kolejnym zdjęciu widać rodzaj wtryskiwaczy, jakie są w moim silniku. http://obrazki.elektroda.pl/8710229400_1... http://obrazki.elektroda.pl/6150770100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6564682900_1...
Witam.Zastanawia mnie porada kolegi barteqqq z tym poczytaniem co i jak.Udzielam rady opierając się na swoim doświadczeniu zawodowym.Może troch inaczej podchodzę do sprawy bo dla mnie przy takich problemach ze świecami to albo wykręcę co najpierw staram się zrobić a jak ma się ukręcić to i tak nie ma na to rady a ja i tak ją wydostanę.Owszem koszta...
wisko nie groźne, może co najwyżej być niedogrzany... dziurawy tłumik poza dyskomfortem werbalnym zmniejszy Ci moc, ale też nie powinien robić aż takich jazd z obrotami. Mimo wszystko sprawdź świece i kable. To, ze były wymieniane niedawno i to w ASO nic nie zmienia. Jak masz zapieczony pierścień na którymś tłoku to popuszcza olej do komory spalania,...
kurcze , nie pomyślałem o tym ... ale zdejmując wtyczkę z wtrysku na którym to cylindrze kuleje bylo bez zmian. pomyślałem że może zapiec się wtrysk i elektronika go nie zamknie a o pompie nie pomyślałem- dzięki . co do spalania to średnio 10 l dolewam jak tankuję gaz i starcza na 150 km (przybliżona ilość odpaleń to 15razy)a gazu jak wyżej ok.18 litrów...
Masz rację że zostaną wydmuchnięte i tylko delikatnie połaskoczą turbinę, ale tylko część z nich. Te drobniejsze jednak nieco wcześniej w momencie suwu sprężania znajdą sobie szczelinki między pierścieniami. Spustoszenia które mogą dokonać przecież silnikowi nie zaszkodzą. Jedynie mogą porysować cylinder i lub zapiec-zaciąć pierścienie. Źle złożona...
Witam Z kontrolką Abs sprawa załatwiona do wymiany okazała się przednia lewa piasta, co do kontrolki silnika to do wymiany są świece żarowe i tu pojawił się problem. Mianowicie trzy zostały wymienione dwie bez większy problemów z jedną było troche zachodu. Ale została ta czwarta, problem polega że jest chyba zapieczona i przy odkręcaniu zerwała się...
Odkręć tłumik i zobacz czy jest cały tłok bo może masz zatarty silnik albo pierścień się zapiekł i nie ma odpowiedniej kompresji. Ok. dzisiaj to zrobię, wieczorem dam znać jak to wygląda. Pierścień, łożyska i uszczelniacze wału były wymieniane w ubiegłym roku. Tak na oko kompresja jest, po wykręceniu świecy i przytkaniu palcem jej gniazda jest duża...
No więc gdyby kogoś to interesowało to dziś sobie z tym poradziłem . Aby wymienić świece w tym aucie trzeba odkręcić łapę silnika ( po lewej stronie gdy patrzymy na silnik z przodu ). Najpierw należy odkręcić zbiorniczek chłodnicy aby mieć dojście do 5 śrub łapy silnika ( jedną czyli 6-stą śrube trzeba odkręcić od spodu auta , najlepiej jako pierwszą...
Jakoś to trzeba będzie w końcu kiedyś wyjąć . Dobrze zagrzać piec - najlepiej pojeździć trochę na wysokich obrotach , najlepiej na jak najwyższym biegu - w miarę możliwości . Oczywiście można na postoju zagrzać , ale temperatura będzie trochę niższa. Wtedy jakosć to chwycić , wbić może coś do rurki i wykręcić - powinno pojsc bez problemu. Dzien wczesniej...
Ok wielkie dzięki. Ze śrubą trzymającą krzywkę będzie problem. Z tego co wiem jest ukręcona. Razem z motorowerem dostałem jej odłamany koniec, reszta siedzi w środku i za cholerę nie wiem jak to wykręcić teraz, niby są sposoby tylko ona jest długa i złamała się przy gwincie dość głęboko. Ale całość jest dobrze zapieczona i nawet siłą nie daję się zdjąć...
Dziś wyjechałem dziadka Polówką ('94 1.4 8V MPI 60KM AEX) z garażu i wszystko było ok, odstawiłem na plac 5m dalej i zostawiłem, po 2h godzinach z trudem zapaliła i zgasła przy próbie ruszenia, po kolejnej próbie uruchomienia jakoś dojechałem do garażu. Spod maski czuć benzynę, a po kilku minutach pracy z wydechu siarkowodór. Silnikiem niemiłosiernie...
Witam, No więc tak...nie ma właśnie ściągacza i w tym problem...muszę gdzieś dobrać odpowiedni. W ogóle nie mogę zdjąć nawet tego wentylatora, bo dwie śrubki są strasznie zapieczone a "krzyżakowy" gwint na nich jest wyrobiony..ktoś trenował z tym i to zrypał...pozostanie mi chyba jakimś cudem naciąć je, żeby próbować to wykręcić ;( Tak na szybko zmieniłem...
Witam. Pomocy bo mi sie pomysły skończyły i już brak sił. Mam golfika 3 1.6 AFT 101km (+LPG STAG4) 97' variant. Padła mi sonda lambda, a więc podczas jej wymiany musiałem wykręcić kolektor wydechowy bo wszystkie inne śruby były tak zapieczone ze normalnie sie nie dało, przez co musiałem wymontować kolektor ssący żeby dostać sie do wydechowego- wiadomo...
Witam Problem jak w temacie. Przeczysciłem spręzonym powietrzem gaźnik, który wcale taki brudny nie był, lecz nic to nie pomogło. Silnik nawet nie drgnie, zeby chcoiaz przez chwile pochodził i zgasł, albo dusił sie, ale nic, kompletnie nic. Tak czy siak dostałem sie do cylindra który zdemontowałem. Uszczelki które tam były (pokazane na zdjeciach) ułamały...
zaczeło się od szarpnięcia podczas jazdy i stracił moc po zgaszeniu i zapaleniu problem zniknął ale zaczeło się dziać tak częściej wymieniłem więc filtr paliwa i nie pomogło po jakimś czasie zaczął ciężko zapalać i miga kontrolka od świec żarowych pojechałem do serwisu vw bo mam tam kolegę podłączył komputer ipokazał usterkę czujnika sprzęgła i hamulca...
No właśnie nie wiem czy tak dźwignia zastępuje dlatego próbuje się dowiedzieć. Ok sprawdzę ten filtr, jak będzie dalej gasł to szukam przyczyny dalej albo oddam do jakiegoś mechanika. Dodano po 4 Filtr przeczyszczony, świeca wymieniona i nadal to samo. Znalazłem film instruktażowy jak wyczyścić gaźnik więc spróbuję go wyczyścić. Z tego filmiku dowiedziałem...
Zbadałem silnik: 1. Ustawienie rozrządu - ok 2. Podciśnienie dolotu na wolnych obrotach (silnik nagrzany)- wartość -0,6bar - ok 3. Świece, kable, palec i kopułka - ok (wymiana na nowe) 4. Ciśnienie sprężania - NIE OK :/ Ale równe. Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Warunki: silnik rozgrzany do temp pracy, przepustnica na max otwarta. Wyniki badania: 1,2,3,4...
Pęka zawsze pierścień na pierwszym tłoku. Z tego co mówił mi mechanik ostatnim razem jest jakaś nie duża rysa na cylindrze, a teraz że jest pierścionek pęknięty stwierdził to po tym, że już 3 raz jestem z tym problem, że olej wali do filtra powietrza znowu, kopci bardzo i tłumik skaczę, a na sam koniec wykręcił świece i sprawdzał Ciśnienia na poszczególnych...
Za późno, wczoraj u znajomego wycisnąłem na prasie. Chyba sobie kupię prasę do domu... Silnik położony na prasie poprzez tulejkę od strony koła magnesowego, najlepiej użyć tulejki z płaskim czołem i otworem 12+ mm, aby oparło się jednocześnie o oba pierścienie łożyska i korpus silnika który jest zlicowany z łożyskiem. Łożysko od strony komory korbowej...
Przepraszam, że zakładając temat pierwszym razem nie zastosowałem się do pkt.11 regulaminu. mam nadzieję, że teraz zrobiłem to prawidłowo. Chciałbym opisać problem, który mnie po prostu przerósł, a przede wszystkim zaskoczył Ale po kolei. Było dokładnie tak: 1.pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach 1 cylinder 14, 2 cylinder 14, 3. cylinder14,...
głównym składnikiem płukanki jest po prostu nafta. Od zawsze się robiło tak, że jak był strasznie zanagarzony silnik np w maluchu czy dużym Fiacie, to się świece wykręcało, tłoki wałem kręcąc ustawiało w miarę w połowie wszystkie, wlewało tej nafty do pełna do cylindrów i zostawiało na noc, a jeszcze lepiej na weekend. a potem się judłało rozrusznikiem...
- Świece sprawdzamy za pomocą multimetra i funkcji omomierza oraz amperomierza, te dwa pomiary będą miarodajne. Wykręcanie świec jest ryzykowne (zerwanie), świece wykręcamy tylko i wyłącznie do wymiany (wtedy już musimy). Zapieczone świece się często zrywają i można niepotrzebnie narobić sobie dodatkowej roboty, nawet jak świece były sprawne. - jeżeli...
Pierścienie to takie "uszczelki cylindra" żeby tłok był dobrze uszczelniony do gładzi cylindra. U ciebie są najpewniej zapieczone od sadzy, przez co nie przylegają do cylindra, a przez to silnik ma osłabioną kompresję. Najprościej to sprawdzić tzw "próbą olejową" czyli wykręcasz świecę zapłonową, wlewasz około 0,5 ml oleju, delikatnie kopiesz w dźwignię...
Otóż kupiłem niedawno mini ciągnik (japoński)3cylindry około 15km. Przy zapaleniu zimnego kopci na biało (a może jasny niebieski). Jak się rozchodzi wtedy praktycznie nie widać dymu. Olej zmieniony, filtry też, świece żarowe sprawdziłem miernikiem (bez wykręcania). Płyn nowy(zalany od nowa bo wymieniałem pompę a nie było prawie nic). Płynu chłodzącego...
Jeszcze przepływka była podmieniana bez rezultatu. Wtryski wyciągałem i na podłączonych kręciłem rozrusznikiem. Tak organoleptycznie wszystkie działały i dość sporo paliwa rozpylały i wszystkie podobnie. Poza tym chyba na rozgrzanym silniku wtryski dalej były by zapieczone, a w tym przypadku po rozgrzaniu jest prawie ok. czasem strzeli i może nie idealnie...
Patrze na watek ale nie bardzo mialem pomysł co podpowiedzieć do tej pory. Zaniepokoił mnie ten mokry tłok, może tu być problem z uszczelniaczem, zaworem, pierścieniami. Jaki masz przebieg i czy jesteś pewien tego przebiegu historia auta znana? Może problem ma swoje podłoże w zużyciu eksploatacyjnym, uszczelniacze, zapieczone pierścienie zgarniające....
Palec to tam złazi jak żyd do nieba, tak się potrafi zapiec. Jeżeli nie chce zejść to trzeba go rozłupać np żabką do rur, później ośkę przeszklić papierem ściernym. Nie wiem co te Laguny takie są. A masz iskrę z cewki ? A jak to sprawdzić? Bo ja znalazłem gdzieś tu opis ogólnie żeby sprawdzić iskrę żeby wykręcać świece i próbować zapalić. Tak zrobiłem...
Niestety to nie jest tak pięknie i ślicznie z tymi błędami. Błąd sondy lambda to w sumie błąd mieszanki a co za tym idzie spalin i na to może się składać wiele czynników. Również nierówna praca może być wywołana wieloma przyczynami. Zaczął bym tak jak Ty - świece. To podstawa. Ja zawsze wsadzałem NGK ale jest parę innych firm tez dobrych. Unikam natomiast...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
wykręcić świeca świeca zapiec zapiec świeca
renault scenic sterownik oznaczenie zmywarka siemens oznaczenie silnika renault
prostownik rozruchem schemat eltax atomic
Konica Minolta bizhub 363 - Brudzenie brzegów kartek Iveco 2.4 - Migająca kontrolka wtryskiwaczy i brak rozruchu