Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Zadałem pytanie i sam na nie odpowiem. Po 2 dniach działania na wzbudzeniu po stacyjce alternator przestał całkiem ładować. Wymiana regulatora na nowy oryginalny postawiło alternator na nogi. Ładuje 14,60V z małymi wahaniami jak załączam dodatkowe obciążenia. Idealnie.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Wymiana alternatora pomogła
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Wymiana alternatora, dobre ładowanie, kontrolki abs zwiazane z błędem zgasły. Temat rozwiązany.
Wymień mostek. Dobra porada ale zbyt wczesna. Te alternatory ładuja bez wtyczki jak są sprawne. No właśnie, wyjmij wtyczkę z alternatora, powinien zacząć ładować około 13,7 V. Jeżeli "zdechnie" po czasie to masz odpowiedź, jeżeli nie to też masz odpowiedź.
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
wymiana alternatora na używany rozwiązało problem
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Czy ktoś może miał jeszcze taki problem i go rozwiązał ? Miałem takie komunikaty we Fiacie 500x w którym skończyło się ładowanie akumulatora. Wymiana alternatora i naładowanie akumulatora ożywiły samochód.
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Niestety szału nie zrobisz, masz prądnice bezpośrednio na wale silnika, gdzie w autach są przekładnie min. 2:1. Zerowy bilans energetyczny uzyskujesz gdzieś przy około 2000 rpm. Więc podnoszenie obrotów nie ma sensu. Masz dwie drogi, minimalizować pobór prądu (ledy których jestem przeciwnikiem) lub wymiana na alternator.
Witam mam podobny problem z alternatorem niebardzo wiem co jest grane bo mam autko dopiero 2 tygodnie . Otórz problem polega na tym że niechce ładować tzn. na wyższychg obrotach przygasa a niższych oświeca się całkowicie wymieniłem rygler i nic dalej to samo mogą to być diody ?? Plis pomóżcie Pozdrówka Gicer
Dokładnie , 12V masz do uruchomienia elektroniki. Start za pomocą " alternatora" wysokonapięciowego.
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
Są dwie rzeczy według mnie co mają winę albo altka komp nie widzi. Druga to wiązka przetarta. Dodano po 2 Miałem kiedyś to samo w vectrze 2004 rok. Komp nie widział altka signum dopiero wymiana na denso dała radę.
+ jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
Dzięki za odpodwiedzi. Problemem był Padnięty alternator. W pewnym momencie przestał już wogóle ładować. Szybka wymiana na nowy (brak czasu na rozbieranie) - rozwiązała problem.
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Nie zgaśnie gdyż tu tkwi problem musisz je sprawdzić na ciągłość obwodu najprawdopodobniej niebieski jest przerwany.
Witam wszystkich zainteresowanych,przygód ciąg dalszy,sorry że zaśmiecam ale nie spoczne dopóki nie rozwiążę tej zagadki.Na szczęście jest kilku zainteresowanych z podobnymi problemami więc myślę że temat aktualny.Wczoraj w trasie alternator zasygnalizowal awarię na wyświetlaczu, z racji że kiedyś zamontowalem sobie wyswietlacz napięcia miedzy klawiszami...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Typowa usterka dla tych alternatorów, wymiana regulatora sprawę załatwi.P
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, To mało ważne ważniejsze czy sprżęgło na nim działą. Po drugie daj numery jednego i drugiego alternatora to ci sprawdzę. Dodano po 19 Czy powiedzmy jak będzie taki sam Jak będzie taki sam to będzie. Ale mierz dokładnie średnice.
co tu obstawiać czy wymiana alternatora czy to coś innego Udać się na warsztat, i niech fachowo sprawdzą ładowanie, bo po objawach ja bym stawiał na alternator. Na wymianę od razu bym się nie decydował, skłaniał bym się raczej na regenerację, reanimację, naprawę.
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Raczej tylko wymiana. Bo bedzie 13 max 14 V na wyjsciu.
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Niech mi ktos łopatologicznie wyjaśni dlaczego mierzy się napięcie alternatora i prawidłowe to 14-14,4V a nie mierzy się ile daje alternator prądu A do akumulatora i czy w ogole można to w jakis sposób zmierzyć? przeciez może alternator dawać 14V i np tylko 100mA zamiast np 5A Np mamy rozładowany akumulator 12V jak ładujemy prostownikiem to na początku...
No nie wiem.Żeby urwać przewody wirnika przy wymianie łożyska to trzeba wyć wyjątkowo uzdolnionym.To bardziej niechlujna robota przy wymianie komutatora.Jak mu ładuje przy kręceniu wiertarką to po co to rozbierać?Być może to alternator z COM i coś w aucie popsute?
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam, Wrzucam update: wydaje się, że pomogła wymiana regulatora napięcia. Musiał paść zaraz po regeneracji alternatora. Ładowanie spadało do 11,5 V w randomowe dni i pewnie altek nie wyrabiał, co kończyło się rozładowywaniem akumulatora. Dziwi mnie tylko, jakim cudem sam się później naładowywał...
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
Regulator nie ma masy.
Witam! Chcę zamontować dodatkowy alternator do auta z powodu dużego poboru prądu przez odbiorniki. Fabrycznie montowany był 70A a drugi mam 55A. Myślę je podłączyć równolegle do akumulatora 55Ah. Zastanawiam się tylko czy to wszystko będzie idealnie współpracować? Zasada działania regulatora napięcia i ogólnie ładowania jest mi dobrze znana, wiec proszę...
Wiadomo, że akumulator samochodowy jest doładowywany w czasie jazdy przez alternator i następuje moment w którym samochodowy akumulator jest pełny, szczególnie przy dużych przebiegach samochodu. Czy dołączenie drugiego akumulatora równolegle, spowoduje ładowanie obu akumulatorów jednocześnie?
Witam Czy takie rozwiązanie będzie miało rację bytu? Chodzi o to żeby po skończonym procesie ładowania prąd między akumulatorami nie wędrował sobie. Czemu ma to służyć? 1 akumulator samochodowy, 2gi do użytku na działce, czasem podłączany do niego falownik 12>230. Nie chciałbym doprowadzić do sytuacji, że rozładuje oba akumulatory i zostanę na działce...
Wytłumaczcie mi łopatologicznie następujące kwestie 1. którą metodą naładujemy szybciej akumulator do pełna alternatorem czy prostownikiem automatycznym powiedzmy od 50% do 100% od 12.1 do 13V i czy w ogóle jest możliwe naładowanie akumulatora do pełna alternatorem bądź prostownikiem 2. Dlaczego prostownikiem ładujemy prądem 1/10 a alternator daje np...
jak w temacie jak to zrobić
Zostawiłem na 3 dni włączone radio i wyładował mi się akumulator AGM do napiecia 10.9V także auto nie chciało zakręcić po podłączeniu ładowarki automatycznej na 15min auto odpaliło i ile muszę przejechać by ten akumulator naładować do pelna tak jak prostownikiem? Czy 60km w zupełności wystarczy? Dziwi mnie też dlaczego po 15min ladowania odpaliło jeśli...
Czym skuteczniej ładuje się akumulator w samochodzie - alternatorem (podczas jazdy) czy prostownikiem? Zakładając, że w czasie jazdy nie jest pobierany prąd.
Witam!. Zwracam się z prośbą do osób, które w jaki kolwiek sposób mogą mi pomóc. Otóż dostałem zadanie zaprojektowania instalacji elektrycznej na jachcie. Wszystko ok oprócz samego ładowania akumulatorów. Jest ich 3 - dwa do odbiorników (lodówka, światła i itp.) i jeden tylko i wyłącznie na potrzeby silnika (rozrusznik, czujniki i itp.). Mając jeden...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Witam ;) mam zamiar wykonać agregat 12V DC z wykorzystaniem silnika z kosiarki i alternatora samochodowego. Agregat ten chce wykorzystać do ładowania akumulatorów w miejscu gdzie nie mam dostępu do prądu. Moje pytanie jest następujące: czy można tak ładować akumulator bez jego uszkodzenia ? I jak długo powinno się lądować akumulator, czy prąd z alternatora...
Witam brakło mi ładowania w aucie i zdemontowałem alternator celem jego sprawdzenia jednak po zdemontowaniu temat mnie trochę przerósl. W cywilizowanym aucie nie było problemu plus z Aku do jednego zacisku minus do masy między b+ i d+ żarówka i po sprawie, ale nie w tym przypadku. Alternator to mando ab195126 i oprócz zacisku + jest kostka na regulatorze...
Pytanie : Jak ładować akumulator samochodowy najlepiej(aby działał jak najdłuzej) -stalym napieciem (poleca EDW) -prostownikiem jednopołówkowym (np.RE'87) na forum też są różne zdania. Może ktoś ma doświadczenia w tym zakresie?
Witam, Jak w temacie mam problem z alternatorem a raczej ładowaniem. Miałem rozwalone sprzęgiełko alternatora wymieniłem na nowe sprawne ale alternator dalej nie ładuję. Co robić dalej, bo żadnych uszkodzeń nie widzę wszystko działa tak jak powinno a ładowania nie ma zupełnie.
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
Witam!!! Chcialbym podłączyc akumulator żelowy do wzmacniacza aby nie obciążać samochodowego, poniewaz przy dluzszym sluchaniu nie moge odlapic samochodu a pozatym sie boje ze go zasiarcze. A teraz moje pytania 1. Czy wogole jest sens robienie takiego numeru? 2. Jak podlaczyc taki akumulator? 3. Jak ladowac taki akumulator? Pozdrawiam Łukasz
Było sprawdzone wszystko przed wymianą, napisałem to trochę skrótowo, że od razu po sprawdzeniu napięcia. Fakt wyszedł taki, że alternator nie ładował, po wymianie na nowy błąd pozostał. I o to pytam.
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Miałem taki przypadek tylko jak obroty spadały to zapalała się kontrolka i przestawał ładować a na gazie było ok. Wymiana regulatora załatwiła sprawe.
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Sprawdź jak alternator ładuje powinien być w przedziale 12,5V do 14,5V a po zatym to mógł sie wylać elektrolit ale mogły opaść cele. W pierwszym przypadku wlanie elektrolitu może pomóc ale w drugim pomoże wymiana akumulatora.
Mam identyczny problem, jak ruszę tym bezpiecznikiem na klenie plusowej to zegary, licznik i dmuchawa zaczynają działać , jednak po jakimś czasie akumulator siada, alternator ładuje, rozrusznik sprawny. Czy udało się u Ciebie rozwiać problem i co to było?
pomogła wymiana regulatora.
Udaj się do elektryka niech sprawdzi ładowanie jeśli sam tego nie potrafisz. Zawsze przed wymianą aku na nowy należy sprawdzić alternator aby nie zaorać nowego akumulatora.
BMS był resetowany,ładowanie 14,3
Ile mniej więcej może wzrosnąć zużycie paliwa przy zmianie alternatora na mocniejszy albo dołożenie drugiego? Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II Nie znam się na samochodach ale wcześniej w tym samochodzie nie było alternatora? Jak tak to był ładowany akumulator?
ładować wymian licznik mazda alternator ładować toyota ładować alternator
bambino modyfikacja gotowanie płynu chłodniczego lenovo ciemny
podłączyć wentylator łazienkowy
Zestrojenie zera dyskryminatora: jak to zrobić? Toshiba 40LV833G LCD TV Features and Troubleshooting