Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Zadałem pytanie i sam na nie odpowiem. Po 2 dniach działania na wzbudzeniu po stacyjce alternator przestał całkiem ładować. Wymiana regulatora na nowy oryginalny postawiło alternator na nogi. Ładuje 14,60V z małymi wahaniami jak załączam dodatkowe obciążenia. Idealnie.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Wymiana alternatora pomogła
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Wymiana alternatora, dobre ładowanie, kontrolki abs zwiazane z błędem zgasły. Temat rozwiązany.
Wymień mostek. Dobra porada ale zbyt wczesna. Te alternatory ładuja bez wtyczki jak są sprawne. No właśnie, wyjmij wtyczkę z alternatora, powinien zacząć ładować około 13,7 V. Jeżeli "zdechnie" po czasie to masz odpowiedź, jeżeli nie to też masz odpowiedź.
Miałem kiedyś identyczny objaw w starym escorcie - wymiana regulatora napięcia i wyczyszczenie zaśniedziałych styków w alternatorze pomogła od ręki.
wymiana alternatora na używany rozwiązało problem
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Czy ktoś może miał jeszcze taki problem i go rozwiązał ? Miałem takie komunikaty we Fiacie 500x w którym skończyło się ładowanie akumulatora. Wymiana alternatora i naładowanie akumulatora ożywiły samochód.
Klasycznym rozwiązaniem jest dioda Shottky lub zwykła krzemowa w postaci przejściówki do kabelka w alternatorze. Podbija napięcie odpowiednio o 0.3. albo 0.6 V. Zwykle Schttky wystarcza. Poza tym, czy sprawdziłeś długość szczotek w alternatorze? Bo jak się kończą to ładowanie siada.
Niestety szału nie zrobisz, masz prądnice bezpośrednio na wale silnika, gdzie w autach są przekładnie min. 2:1. Zerowy bilans energetyczny uzyskujesz gdzieś przy około 2000 rpm. Więc podnoszenie obrotów nie ma sensu. Masz dwie drogi, minimalizować pobór prądu (ledy których jestem przeciwnikiem) lub wymiana na alternator.
Witam mam podobny problem z alternatorem niebardzo wiem co jest grane bo mam autko dopiero 2 tygodnie . Otórz problem polega na tym że niechce ładować tzn. na wyższychg obrotach przygasa a niższych oświeca się całkowicie wymieniłem rygler i nic dalej to samo mogą to być diody ?? Plis pomóżcie Pozdrówka Gicer
Dokładnie , 12V masz do uruchomienia elektroniki. Start za pomocą " alternatora" wysokonapięciowego.
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
Są dwie rzeczy według mnie co mają winę albo altka komp nie widzi. Druga to wiązka przetarta. Dodano po 2 Miałem kiedyś to samo w vectrze 2004 rok. Komp nie widział altka signum dopiero wymiana na denso dała radę.
+ jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
Dzięki za odpodwiedzi. Problemem był Padnięty alternator. W pewnym momencie przestał już wogóle ładować. Szybka wymiana na nowy (brak czasu na rozbieranie) - rozwiązała problem.
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Nie zgaśnie gdyż tu tkwi problem musisz je sprawdzić na ciągłość obwodu najprawdopodobniej niebieski jest przerwany.
Typowa usterka dla tych alternatorów, wymiana regulatora sprawę załatwi.P
co tu obstawiać czy wymiana alternatora czy to coś innego Udać się na warsztat, i niech fachowo sprawdzą ładowanie, bo po objawach ja bym stawiał na alternator. Na wymianę od razu bym się nie decydował, skłaniał bym się raczej na regenerację, reanimację, naprawę.
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, To mało ważne ważniejsze czy sprżęgło na nim działą. Po drugie daj numery jednego i drugiego alternatora to ci sprawdzę. Dodano po 19 Czy powiedzmy jak będzie taki sam Jak będzie taki sam to będzie. Ale mierz dokładnie średnice.
Raczej tylko wymiana. Bo bedzie 13 max 14 V na wyjsciu.
Witam, Wrzucam update: wydaje się, że pomogła wymiana regulatora napięcia. Musiał paść zaraz po regeneracji alternatora. Ładowanie spadało do 11,5 V w randomowe dni i pewnie altek nie wyrabiał, co kończyło się rozładowywaniem akumulatora. Dziwi mnie tylko, jakim cudem sam się później naładowywał...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
No nie wiem.Żeby urwać przewody wirnika przy wymianie łożyska to trzeba wyć wyjątkowo uzdolnionym.To bardziej niechlujna robota przy wymianie komutatora.Jak mu ładuje przy kręceniu wiertarką to po co to rozbierać?Być może to alternator z COM i coś w aucie popsute?
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
Regulator nie ma masy.
Było sprawdzone wszystko przed wymianą, napisałem to trochę skrótowo, że od razu po sprawdzeniu napięcia. Fakt wyszedł taki, że alternator nie ładował, po wymianie na nowy błąd pozostał. I o to pytam.
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Miałem taki przypadek tylko jak obroty spadały to zapalała się kontrolka i przestawał ładować a na gazie było ok. Wymiana regulatora załatwiła sprawe.
Kolego prosta sprawa po odpięciu wtyczki od alternatora problem powinien minąć. Jeśli to to .
Prawdopodobnie zużyte szczotki, są one mocowane w regulatorze napięcia w alternatorze http://obrazki.elektroda.pl/5709798300_1... wymiana szczotek może wiązac się z wymianą całego regulatora.
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
Mam identyczny problem, jak ruszę tym bezpiecznikiem na klenie plusowej to zegary, licznik i dmuchawa zaczynają działać , jednak po jakimś czasie akumulator siada, alternator ładuje, rozrusznik sprawny. Czy udało się u Ciebie rozwiać problem i co to było?
Sprawdź jak alternator ładuje powinien być w przedziale 12,5V do 14,5V a po zatym to mógł sie wylać elektrolit ale mogły opaść cele. W pierwszym przypadku wlanie elektrolitu może pomóc ale w drugim pomoże wymiana akumulatora.
Udaj się do elektryka niech sprawdzi ładowanie jeśli sam tego nie potrafisz. Zawsze przed wymianą aku na nowy należy sprawdzić alternator aby nie zaorać nowego akumulatora.
BMS był resetowany,ładowanie 14,3
pomogła wymiana regulatora.
Ile mniej więcej może wzrosnąć zużycie paliwa przy zmianie alternatora na mocniejszy albo dołożenie drugiego? Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II Nie znam się na samochodach ale wcześniej w tym samochodzie nie było alternatora? Jak tak to był ładowany akumulator?
Ten typ tak ma! Miałem do czynienia z Uazami dość długo, to stała przypadłość tego alternatora. Powodem jest dość długi wolny odcinek paska klinowego. Przy wyższych obrotach wpada w wibracje i skutkuje to wibracjami wirnika, szczotki słabiej kontaktują i efekt końcowy to słabsze ładowanie. Wymiana szczotek na nowe trochę pomaga.
Witam wszystkich zainteresowanych,przygód ciąg dalszy,sorry że zaśmiecam ale nie spoczne dopóki nie rozwiążę tej zagadki.Na szczęście jest kilku zainteresowanych z podobnymi problemami więc myślę że temat aktualny.Wczoraj w trasie alternator zasygnalizowal awarię na wyświetlaczu, z racji że kiedyś zamontowalem sobie wyswietlacz napięcia miedzy klawiszami...
byc może szwankuje ci sam regulator napięcia. Trzeba by dokładniej wszystko sprawdzic i zastanowic sie nad jego wymianą
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Sprawny alternator może ładować każdy akumulator bo jego regulator utrzymuje stałe napięcie ładowania 14,4 V. Akumulator o większej pojemności będzie ładowany trochę dłużej ale będzie to niezauważalne. Skup się raczej na zakupie akumulatora o odpowiednim dla Twojego auta prądzie rozruchowym i z gwarancją a pojemność akumulatora podaje się w amperogodzinach...
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
Kolego a co było zepsute 2x w tym alternatorze. Bo jeśli to wymiana na pałe to nigdy nie wróci ładowanie.
Oczywiście, że przepływa prąd, ale chodzi o to, że do do namagnesowania potrzebny jest o wiele większy niż płynie podczas nornalnej pracy. Kilka razy miałem taki przypadek, że pracujący w samochodzie alternator przestawał ładować. Wymiana na inny pomagała, ale i koszt był znaczny. Okazywało się, że namagnesowanie wirnika pomagało i alternator zaczynał...
Czyli czeka mnie wymiana alternatora? No nic. Jadę do mechanika niech sprawdzi lądowanie i zobaczymy co powie.
Świszczenie zawsze będzie, zwłaszcza po dłuższym postoju ale ono znika po 15 minutach. Każdy alternator ma swój własny niepowtarzalny świst, więc szukanie czemu ten tak a tamten inaczej nie ma sensu, stary mógł rzeczywiście słabiej ładować to i mniej gwizdał.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? :/ W tym altku na zdjęciu koło pasowe ma 6 rowów i średnicę 65 mm, moje obecne koło ma średnicę 57mm i ma 5 rowów, co dyskfalifikuje ten alternator bo po zmianie koła pasowego moze nie ładować jak trzeba. A styk DF jest wyjściowym stykiem do ECU który nie musi być podpięty. Więc nadal poszukiwania trwają....
Wymiana regulatora napięcia pomogła . Dziękuję wszystkim za pomoc .
Myślałem też o regulatorze napięcia. A tak mnie więcej ile może kosztować wymiana/regeneracja alternatora albo wymiana samego regulatora? Jeśli chodzi o wymianę regulatora napięcia to sprawa wygląda banalnie prosto i stosunkowo tanio. Gorzej wygląda sprawa gdy trzeba będzie wymienić pierścienie po których to ślizgają się szczotki zbierające napięcie...
Ja bym dołożył do naprawy alternatora, wymiana szczotek i ślizgu, jeśli nie w momencie gdy alternator ładuje i miernik wskaże napięcie powyżej 14 V nie ma powodu wymieniać się regulatora. Zbadanie stanu jego paska napędowego po tylu latach jest już pewnie popękany, wyślizgany na co wskazuje opis usterki mówiący, że zaczyna ładować po paru km. Warto...
I co da wymiana kabelka , ten alternator nawet nie musi mieć kontrolki i będzie normalnie ładował. Dziesiątki razy powtarzane jakie napięcie jest na samym alternatorze.P
Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
A jakie masz ładowanie przy tych 2000 i 4000 obrotów w różnym zapotrzebowaniu na energie?
Wieszają ci się szczotki kolego. Może pomóc naciągnięcie sprężynki lub najlepiej wymiana szczotek na nowe i przeczyszczenie.
Czy coś poza wymianą prostownika robiłeś, sprawdzałeś? Czy masz schemat? Jak nie znajdź! Łatwiej będzie tobie naprawiać, a innym cię nakierować. Kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu bez zapalania silnika i gasnąć jak alternator zacznie ładować. Może spalona? Może przekaźnik kontrolki uszkodzony? Sprawdź szczotki. Czy w instalacji było coś grzebane?...
Kolego starsze 330 miały+na masę i odwrócenie akumulatorów zmieni biegunowość,a prądnica sama się przemagnesuje i będzie ładować odwrotnie Nowsze 330 m miały -na masę od początku.
Pewnie "skończyły" się szczotki w alternatorze...
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
Są 3 kable 1 ładowanie aku 2 kontrolka ładowania i ten 3 właśnie chyba od obrotomierza tylko że nie działa
Polecam sprawdzić całą elektrykę, stawiam na ładowanie.
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
witam ponownie. wymiana alternatora pomogła jet ładowanie;] ale..... mam pytanie do znawcow czy moze mi ktos napisac jak wyregulowac gaznik 30N3 tak zeby były wolne obroty i motor działął oki. aktualnie nie mam wolnych obrotow bo go tak jak by muli na wysokich jest oki no i dodam jeszcze ze moto jest na dotarciu.
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Rozwiązaniem było w moim przypadku wymiana całego alternatora, co było najkorzystniejsze cenowo.
Znalazlem problem. Przy akumulatorze jest plytka z bezpiecznikiem od rozrusznika 500A. Spalil sie ten bezpiecznik. Tylko teraz druga kwestia ze wspomaganie nadal nie dziala. Komunikat caly czas na wyswietlaczu jest. Alternator ładuje. Ktos wie czy jest jakis bezpiecznik od silnika wspomagania?
Witam. Trafiło do nie auto bo miało problem z ładowaniem. Po odpaleniu silnika bez wcześniejszego dodania gazu multimetr wskazywał brak ładowania ale jak tylko dodało się gazu na ułamek sekundy to alternator zaczął ładować.Wymieniłem regulator napięcia na oryginalny valeo i nic się nie zmieniło, dodam że ISTA pokazuje dwa błędy 4686 BSD. messager: alternator...
trojan. Dzięki za pomoc zrobiłem tak jak poleciłeś i prostownik ładuje jak wściekły
A alternatory się uszkadzały czy przestawały ładować? A jak się uszkadzały to co konkretnie w nich padało. To mogło by naprowadzić na genezę problemu.
Ostatnio miałem croslanda z taką przypadłością oczywiście z grupy PSA już na ecu Continental V56.1 bo z niego wychodzi lin do altka. Na liczniku ładowanie sprawdź i w ecu błąd Sieci Lin alternatora kasuje się po chwili wraca. Sygnał idzie chyba w każdy PSA przez 6 pionową kostkę na lewej podłużnicy koło aku. Sygnał płaskie 12.5v na innych podgląd i...
Sprawdź ładowanie. Jak to sprawdzić ? Zmierzyć prąd ładowania ? Jeśli tak to jaki powinien być ? Napięcie na aku to 14,8 V. Dodam, że komputer auta podajemy mi iż akumulator jest częściowo naładowany. Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje.
VW T-4 Brak ładowania... Skończyły się szczotki. Wymiana regulatora - ładowanie jest. Na drugi dzień - brak ładowania... jedna szczotka puściła na zgrzewie. Wymiana regulatora - ładowanie jest. Następny dzień - brak ładowania... Oderwany przewód od alternatora. Zlutowanie, połatanie - ładowanie jest. Następny dzień - brak ładowania (orzesz w d...e,...
elektronika6 ! Sądzisz, że wynikiem naszej dyskusji mogą być jakieś zalecenia dla producentów alternatorów, lub akumulatorów? Jestem przekonany, że i jedni, i drudzy, dogadali sie bez nas już jakoś wcześniej i nie słyszałem o pretensjach producentów akumulatorów, że ich akumulatory są niekorzystnie ładowane alternatorami ... Więc może to nie problem,...
Wymieniłem regulator napięcia na nowy , bo szczotki były już kompletnie zużyte. Po wymianie akumulator nadal nie ładuje. Napięcie na rozruchu 12.4V. Zmierzyłem napięcie na alternatorze i tam jest 12V , a przed wymianą regulatora było zaledwie 10 V. Wygląda chyba na to, że padł sam alternator. Co myślicie?
Akumulator nie ma jeszcze roku. Jak sprawdzić jaki mam spadek napięcia na kablu do wzbudzania? Wymiana której żarówki ma pomóc?
Posprawdzane wyszyto co mogłem i wydaje się być ok, przejechałem samochodem 20km zmienikiem przeczepionym do wycieraczki i napięcie 14 v i nagle spadło na 12,5v tak jak kolego andrzej20001 pisał ze ten alternator potrzebuje wzbudzenia i później już ma lądować zastanawiam się nad wymiana wirnika lub całego alternatora.
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Pytałeś który lepiej daje. Jak są wszystkie takie same to do ciągnika lepiej włożyć sprawdzić pod obciążeniem, mocowanie pasuje a sama wymiana to ledwo 5 minut.
Przewody masy sprawdzone, wyczyszczone i problem nadal występuje 🤬 rozkładam już ręce całkowicie w mojej głowie jedyny pomysł jaki został to wymiana instalacji. Narazie szukam dalej. Przecież wymiana instalacji nie ma sensu. Instalacja to przewody i ich złącza. Nie wiem jaki tam jest alternator, ale jak ma szczotki to przyjrzyj się czy się...
Wymiana na nowy alternator Czemu był wymieniony na nowy ? ale coś mnie zaintrygowało Traci ładowanie po nagrzaniu silnika mianowicie traci sygnał do pobudzenia alternatora przy gaszeniu czuć że trzesie cała budą więc traci zasilanie również na przepustnicy nie działaja wtedy światła radio i jest brak reakcji na gaz Co wyświetla na konsoli ? .
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Dzięki za pomoc regulator napięcia padł, wymieniłem i puki co ładuje.
Witam poszukuję schematów instalacji elektrycznej do autka KIA Clarus I silnik2.0l 16v głownie chodzi mi o schematy instalacji i podłączenia alternatora gdyż zniknęło ładowanie po małych naprawach(wymiana uszczelki pod pokrywą głowicy, wymiana listwy zas. wtryski paliwem i klocki hamulcowe) nie wiem co teraz zrobić. Proszę o podesłanie schematów na...
Witam, mam problem z elektryką w ursusie c-385. Padły mi po 7 latach akumulatory miałem 2x 6v 195Ah 900A. Przed wymianą sprawdzałem ładowanie alternatora, które wynosiło 14,4 czyli ok. Poztanowiłem wymianić akumulatory (i tu mnie pokusiło) wstawiłem jeden aku 12v 165Ah 870A próba odpalenia no i porażka, kręci jakby chciał a nie mógł. No ale podpinam...
Witam. Koledzy pytanie czy nie wyłączający się wentylator chłodnicy jest jakimś objawem typowej awarii w tym aucie ? Zaczęło się to nagle aż rozładował się akumulator. Pierwsza próba naprawy to wymiana regulatora w alternatorze bo ładowanie było kiepskie. Akumulator po tym naładowany, sprawdzony testerem i jest ok. Auto jeździło dwa dni ok po czym znów...
Tarcze zbędny wydatek - swoje przetoczyłem (OM), oczywiście mierząc grubość. Klocki grubsze (istnieją takie). W tym tygodniu wymienione świece żarowe. A teraz Twoje auto: tarcze - niepotrzebny wydatek, klocki tak, wtryski - po co? Pojechać, sprawdzić na komputer, a potem do wtryskowca żeby wiedział co robić, a nie wymieniać wszystko( a może się uda,...
Oj coś chyba Ci się pomyliło z tymi amperogodzinami. W Twoim przypadku zwiekszyć prąd na tyle aby ładować dwa akumulatory to tylko wymiana alternatora na naprawde bardzo wydajny, albo zamontować drugi. Mój kolega zamontował kiedyś do mazdy drugi alternator dla zasilania modułów Peltiera (taka mini klimatyzacja) i jakoś to chodziło.
ładować wymian licznik mazda alternator ładować toyota ładować alternator
32lg3000 pilot wskazania termometru zewnętrznego jakość sygnału cyfry
spawarka transformatorowa spawarka transformatorowa
Pol-Mot, Ursus: brak wskazań obrotomierza – diagnostyka, alternator, czujnik, naprawa Fiat Panda 1.1 2004 – montaż liczników z obrotomierzem i halogenów, instalacja, kompatybilność