Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Pasek raczej nie bo wielorowkowy natomiast radzę nastawić się na wymianę alternatora. Palenie kontrolki oznacza awarię alternatora czyli brak ładowania akumulatora. P
Witam. Mam problem z peugeot 508 hybryda 2013r, HDI. Samochód podczas jazdy po paru kilometrach zgasł. Błędy w sterowniku hybrydy były od paska alternatora, samego alternatora i silnika/napędu hybrydowego Diagboxem zresetowałem wymianę paska i alternatora, auto odpaliło, ładowanie jest, ale zostaje na desce usterka silnika, po minucie ładowanie idzie...
co tu obstawiać czy wymiana alternatora czy to coś innego Udać się na warsztat, i niech fachowo sprawdzą ładowanie, bo po objawach ja bym stawiał na alternator. Na wymianę od razu bym się nie decydował, skłaniał bym się raczej na regenerację, reanimację, naprawę.
Kilka lat temu wymieniałem regulator napięcia. Alternator dawał 13,8V, co uznałem za wystarczające, jednak mechanik nakazał wymianę regulatora. Regulator wymieniony, napięcie wróciło do 14.4V.
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Witam, Któregoś pięknego ranka BMW nie miał prądu, żeby odpalić... Ponieważ mocno się spieszyłem, odpaliłem od prostownika. Po kilku minutach alternator się zadymił i przestał ładować. Założyłem używkę, ponieważ ten zaczął się równierz grzać, zmierzyłem cęgami prąd. Na wyjściu z alternatora miernik pokazał 65A, na wejściu do akumulatora było 45A. Pomijając...
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
schemat już zdążyłem znaleźć ale nie mogę znaleźć informacji jakie zmiany w instalacji muszę wykonać montując alternator np. od poloneza Zdaję sobie sprawę z zalet alternatora ale trochę jestem ograniczony brakiem czasu i próbuję znaleźć optymalne rozwiązanie. Jeśli okaże się , że przeróbka nie wymaga ogromnych nakładów pracy to zdecyduje się na wymianę...
Możesz podać źródło tych informacji? Noty techniczne Renault dla alternatorów nie zarządzanych elektrycznie przez ECU podają, że prawidłowa wartość to 14,4V +/- 0,3V przy 20°C. Schemat z testem alternatora nakazuje wymianę alternatora gdy napięcie ładowania jest mniejsze niż 13,5V i większe od 14,8V. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Możliwe jest, że alternator...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Zadałem pytanie i sam na nie odpowiem. Po 2 dniach działania na wzbudzeniu po stacyjce alternator przestał całkiem ładować. Wymiana regulatora na nowy oryginalny postawiło alternator na nogi. Ładuje 14,60V z małymi wahaniami jak załączam dodatkowe obciążenia. Idealnie.
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Dzięki :) Da się je jakoś wymienić ? czy są przylutowane do tego radiatora w sposób uniemożliwiający wymianę?
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
Wymiana alternatora, dobre ładowanie, kontrolki abs zwiazane z błędem zgasły. Temat rozwiązany.
A alternatory się uszkadzały czy przestawały ładować? A jak się uszkadzały to co konkretnie w nich padało. To mogło by naprowadzić na genezę problemu.
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
Jeśli to standardowa instalacja i typowy ołowiowy akumulator rozruchowy, to tak powinno być. Nominalnie jest 12V, ale tak naprawdę 12V jest wtedy kiedy alternator nie pracuje, a akumulator jest częściowo rozładowany, napięcie ładowania akumulatora "12V" zawsze było i jest ok 14V. Twoje pytanie nasuwa podejrzenie że kombinujesz, cos nietypowego, bo ludzie...
Jak chcecie mieć ładowanie na niskich obrotach to zmniejszcie koło pasowe alternatora. Tak jak najbardziej polecam ale wymianę łożysk po tygodniu przy jeździe z tym patentem
Sprawa już się wyjaśniła. Był to wadliwy regulator napięcia. Serwisant sklepu zezwolił na wymianę na regulator, który miałem z wcześniejszej wymiany w poprzednim alternatorze. Z tym działa wszystko OK! Regulator wysyłam na wymianę. Dzięki za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
elektronika6 ! Sądzisz, że wynikiem naszej dyskusji mogą być jakieś zalecenia dla producentów alternatorów, lub akumulatorów? Jestem przekonany, że i jedni, i drudzy, dogadali sie bez nas już jakoś wcześniej i nie słyszałem o pretensjach producentów akumulatorów, że ich akumulatory są niekorzystnie ładowane alternatorami ... Więc może to nie problem,...
Dzisiaj wziąłem się za sprawdzenie poboru prądu Gdzie i jak oraz za wymianę alternatora gdyż wczoraj przestał mi ładować. Wszystko sprawdziłem i wyszło że alternator przestał działać pomyślałem o regulatorze napięcia ale prawdopodobnie komputer steruje napięciem ładowania. ( wymieniłem alternator na nowy i jest OK) Podłączając miernik do akumulatora...
Regeneracja alternatora kosztowała 350 zł + 100 zł wziął mój znajomy mechanik za wymianę, czyli cała naprawa kosztowała mnie 450 zł. Na drugi dzień zauważyłem, że czasami się włączała na jakąś sekundę kontrolka akumulatora i zaraz gasła, ale ładowanie na pewno jest i alternator w 100% zregenerowany poprawnie. Na szrocie mogłem kupić niesprawdzony za...
Wymień mostek. Dobra porada ale zbyt wczesna. Te alternatory ładuja bez wtyczki jak są sprawne. No właśnie, wyjmij wtyczkę z alternatora, powinien zacząć ładować około 13,7 V. Jeżeli "zdechnie" po czasie to masz odpowiedź, jeżeli nie to też masz odpowiedź.
Wymiana alternatora pomogła
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Witam, wydaje się, że problem został rozwiązany poprzez naprawę/wymianę alternatora, jednak jeszcze nie mogą tego w 100% potwierdzić.
Wskazuje na jakąś usterkę altka lub reglera. Bo jak juz wiesz w tym aucie alternator odpowiada za ładowanie i generowanie impulsów do obrotomierza. czyli kłania sie przegląd alternatora. Na począątek standard: szczotki, regulator. Potem diody, uzwojenia. Przy rozbieraniu alternatora poleciłbym wymianę łożysk (ile lat to już chodzi?).
Witam mam podobny problem z alternatorem niebardzo wiem co jest grane bo mam autko dopiero 2 tygodnie . Otórz problem polega na tym że niechce ładować tzn. na wyższychg obrotach przygasa a niższych oświeca się całkowicie wymieniłem rygler i nic dalej to samo mogą to być diody ?? Plis pomóżcie Pozdrówka Gicer
Witam, Nie chciałem rozpoczynać nowego tematu, bo widzę, że ten jest podobny. Mam Saxiarza z silnikiem 1.1 z 2000 roku. Od zimy zaczęła mi szaleć elektryka. Zaczęło się od tego, że podczas parkowania coś "walnęło" jak to określiła moja siostra i przestało działać ładowanie. Do tego dołączyło się mimowolne włączanie się wspomaganie kierownicy na postoju...
Na L przy sprawdzaniu probówką lub żarówką może świecić słabo (prąd płynie przez tę żaróweczkę w liczniku). Natomiast na S musi być pełne napięcie akumulatora. Jeżeli jest 12 V to bierz się za wymianę regulatora. Sprawdź dokładnie mostek prostowniczy (musisz odczepić, odlutować przynajmniej dwa końce uzwojeń). Standardowo wymień zimering uszczelniający...
Skoro te same wartości rozważał bym wymianę regulatora napięcia.. Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami. Wole dobrą używkę.. ;)
witam.mam pytanie odnosnie świecącej kontroliki ładowania na wolnych obrotach(po dodaniu gazu gaśnie).czy wystarczy wymiana szczotek w alternatorze?prosze o rade.dzięki.
Wymieniłem dziś alternator na używany taki jak był Delco i ładowanie wróciło na 14.5V tak więc ok. Oprócz popalonych żarówek mijania , drogowych i postojowych nic więcej się nie uszkodziło - wymiana godzinka bo podejście dobre, nie chciałem się bawić w wymianę regulatora napięcia bo mogło być to ale nie musiało (mostek).
Musisz zrozumieć, że niestety błądzisz. Człowieku, alternator z malucha ma taką moc (ok. 500 - 600 W), że na pewno ci wystarczy. Przyczyna twojego niezadowolenia tkwi w czym innym - pisałem o tym w poście ALTERNATOR-SEICENTO. Rozwiązanie jest jedno - wymienić koło pasowe na alternatorze na mniejsze - o jakieś 1 - 1.5 cm na średnicy, o ile takie załatwisz,...
Kiedy dokładnie zapala się tzw. lampka ładowania akumulatora ? Sprawdziłem, że przy pracującym silniku napięcie na akumulatorze wynosi 13.6V niezależnie od tego jakie odbiorniki są aktualnie włączone. Po wyłączeniu silnika spada do około 12V. Wywnioskowałem więc, że ładowanie jest OK. Wymieniona lampka jednak cały czas się świeci. W serwisie firmowym...
Problem rozwiązany. Sprzedano mi niewłaściwy regulator napięcia. Polecam wszytkim wymianę i zakup regulatora ściśle wg. numerów seryjnych alternatora.
Zrób pomiar na alternatorze i aku. Takie napięcie wskazuje na awarię ładowania więc alternator i tak do wyjęcia. Pewnie pierścienie si wytarły albo szczotki wołają o wymianę. Odnośnie schematu to żadnych cudów nie ma - przewód z kontrolki przez diody połączone katodą i z katody do alternatora. Pozostałe anody są wykorzystane chyba do blokady rozruchu...
Jeszcze nie doszedłem. W dwóch serwisach powiedziano mi, że to będzie na 99% jedna z diód wzbudzenia. Czyli wymiana całego mostka. Na razie poprosiłem o sprawdzenie dostępności mostka do takiego alternatora i ceny oczywiście. Altek - Denso. Ale żeby mieć 100% pewności to trzeba zdemontować alternator. Niestety zachciało mi się przeglądać internet i...
Witam. Przez wymianę szczotek mam rozumieć, że same szczotki Jeśli tak to wymień cały regulator napięcia.
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Witam, potrzebuję pomocy. Oddałem Jeepa Grand Cherokee 2003 3.0 Diesel do warsztatu na wymianę oleju i przy okazji mieli zrobić wyłącznik całkowity prądu. Zrobili, tylko teraz brak życia na wskaźniku ładowania na desce. Alternator i akumulator podmieniany i nic to nie dało, instalacja podobno przejrzana i też jest komunikacja, a brak wskazań. AI: Czy...
kontrolki świecą sie i gasną prawidłowo, niby to nie problem ale mnie to denerwuje, prosze o poradę co zrobić w tym przypadku:) Zawsze można zmienić samochód na lepszy, proponuję golfik 4 wiadomo w tedeiku, jakaś klijóweczka dwójka, fiacik tipo z szóstą parą wymienianych progów. To żarcik, teraz już będzie na poważnie. To że nie masz ładowania wcale...
Czy ktoś może miał jeszcze taki problem i go rozwiązał ? Miałem takie komunikaty we Fiacie 500x w którym skończyło się ładowanie akumulatora. Wymiana alternatora i naładowanie akumulatora ożywiły samochód.
Przeglądałem przed chwilą charakterystyki alternatora A 108-14V-35A oraz A 115-34b. Charakterystyka prądowo-prędkościowa tego drugiego jest bardziej stroma, tzn., że przy niższych prędkościach oddaje większą moc (przy 2000 obr/min - około 17A, a pierwszy tylko 13A). Dodatkową zaletą jest to, że ma regulator napięcia elektroniczny. Trzeba przeanalizować...
Wygląda na to, że i ja mam podobny problem, zatem dziś zabieram się za kupno szczotek i wymianę. Warto wymienić regulację napięcia, czy to zbędny wydatek?
+ jest opisane na obudowie L także. Bez tego plusa po zapłonie nie będzie ładować akumulator.
Ładowanie na poziomie 15,4 jest ładowaniem dopuszczalnym ale wskazującym na duży wydatek prądowy alternatora Mylisz się kolego i to bardzo tak na 400zł , czyli szybką i niepotrzebną wymianę akumulatora, taka porada o kant 3 . Wydatek prądowy a napięcie ładowania to dwie różna rzeczy.
Witam Dzięki kolego za podpowiedz myślałem że ta operacja jest bardziej skomplikowana Jeszcze miałbym pytanie. Co może być przyczyną ubytku powietrza z podstawy osuszacza powietrze nie ucieka zbijakiem tylko z okolic elektronki obok wtyczki elektrycznej. Ten ubytek powietrza pojawia się gdy podczas postoju ciśnienie w układzie spadnie poniżej 8 bar...
Odpiąłem "+" i kabel od regulatora, obroty silnika są wyższe niż z podpiętym alternatorem ok 900, z alternatorem ok 750. Po włączeniu świateł i dmuchawy obroty stabilne nawet nie zmieniają się z chwilą załączania. Przy okazji odpowiedziałem sobie na pytanie kiedy zapala się kontrolka "brak ładowania": przy odłączonym "+", a podpiętym kablem do regulatora....
Ja u mnie w moim MK3 1.8 125 KM wymieniłem tylko szczotki . Powiem tak efekt był marny, napięcie ładowania podskoczyło zaledwie o 0,3V . Pierścieni nie wymieniałem bo to naprawdę ciężka sprawa. A są naprawdę zużyte. W tym momencie mam ładowanie prawie na styk i wynosi ono przy prawie max obciążeniu 13,7V. Nic nie napisałeś jakie napięcie ładowania jest...
Dokładnie , 12V masz do uruchomienia elektroniki. Start za pomocą " alternatora" wysokonapięciowego.
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Panowie z diodami led na wzbudzeniu zawsze będzie problem przy alternatorze samowzbudnym dlatego że przy diodzie w obwodzie wzbudzenia płynie prawie zerowy prąd natomiast przy żarówce jest to około 0.3A i nie ma żadnego problemu z wzbudzeniem gdzie przy diodzie alternator wzbudza się praktycznie z magnetyzmu szczątkowego i tylko odpowiedni regulator...
Dziękuję za słuszną uwagę. W tym tygodniu biorę się za wymianę oleju, właściwego filtra oraz separatora. Wyczyszczę chłodnicę i poinformuję o efektach. Olej hydrauliczny z tego co wyczytałem to powinien być H-LP30. W między czasie jeszcze walczę z ładowaniem alternatora. Alternator sprawdzony w zakładzie, ładuje. Po podpięciu do sprężarki niestety nie....
Witam wszystkich zainteresowanych,przygód ciąg dalszy,sorry że zaśmiecam ale nie spoczne dopóki nie rozwiążę tej zagadki.Na szczęście jest kilku zainteresowanych z podobnymi problemami więc myślę że temat aktualny.Wczoraj w trasie alternator zasygnalizowal awarię na wyświetlaczu, z racji że kiedyś zamontowalem sobie wyswietlacz napięcia miedzy klawiszami...
bo jeżeli przez całą noc się ładuje to następnego dnia kręci już fajnie , ale nie będę akumulatora co dzień podłączał do ładowania , nie po to się ma samochód i ma ładowanie żeby go ładować co noc. Czy jesteś absolutnie pewien, ze alternator dobrze ładuje a akumulator trzyma przynajmniej 60 procent pojemności znamionowej :?: Jeżeli auto jeździ na bardzo...
Drugi alternator przyniósł pożądany efekt. Wszystko ok. ps. Pracownik serwisu ze Szcz-na w rozmowie telefonicznej był delikatnie mówiąc zdziwiony takimi objawami. Zalecił wymianę całego alternatora. Nie wiem czy jest to na jego + czy może - ale wymiana dała pozytywny efekt.
Podłączyłem się do tego auta i znalazłem kod . P065C GENERATOR MECHANICAL PERFORMANCE Idąc za wskazówkami kolegów zaproponowałem wymianę alternatora na inny - problem w tym że warsztat oddał oryginał przy pierwszej wymianie , pierwsze dwa generowały ten sam kod dopiero Lukas "zaczął gadać " i wszystko wróciło do normy
Witam !! Zasadniczo w polonezach montowano alternatory 9 diodowe. Zastosowanie alternatora 6-cio diodowego z regulatorem 9d się nie powiedzie. Załączam sklecone przed chwilą schematy dla pokazania różnic w obu przypadkach. Przy wymianie alternatora zalecam też wymianę regulatora napięcia na elektroniczny, napięcie w instalacji jest wtedy bardziej stabilne....
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
szczotki w alternatorze padły i opuścił mi z ceny na wymianę szczotek To akurat sie nie psuje w nich :) gadka "Miro handlarza" https://www.youtube.com/watch?v=IjfaYrfI...
Temat stary ale potwierdzam wszystko jest ok moj agm miał 8lat ale na mrozach już kręcił za długo sprawność czasami wynosiła 50% a przy maksymalnym jego obciążeniu na odpowiedniej maszynie juz poza samochodem napiecie spadalo do 6.5v a prąd rozruchu 330a z 680 znamionowych, więc najwyższy czas na wymianę po kolejnej zimy nie przetrwa. Oczywiście start...
Typowa usterka dla tych alternatorów, wymiana regulatora sprawę załatwi.P
Nie zgaśnie gdyż tu tkwi problem musisz je sprawdzić na ciągłość obwodu najprawdopodobniej niebieski jest przerwany.
Czymże jest 80 A prądu dla akumulatora, który oferuje 680A A czy to co pisze brat autora w poście 81 że napiecie na akumulatorze wynosi 19.5 v to też normalne??? napięcie ładowania było sprawdzane nie na akumulatorze, a identycznie jak na filmiku co podeslalwm dzisiaj w moim sprawnym Passacie. ;) w sprawnym 1.37v (około) a w tym drugim aż 19.5v Dodano...
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
JEŻELI jest prawidłowo i solidnie podłączona masa i plus do alternatora to pomiary są w normie. Podwyższenie napięcia tylko przez wymianę reglera. Poza tym poszukaj na forum temat kilku krotnie dość dokładnie wałkowany.
A może całkiem od innej strony- może alternator nie ładuje akumulatora do pełnego napięcia? Sprawdź napięcie, mam tak u siebie- najpierw 2,500 obrotów na silniku żeby ładował, potem wymiana na światła dzienne z normalnych ale dalej nie to. Robię alternator.
Witam. Mam taki problem z alternatorem Mitsubishi w danym aucie. Klient mi przyniósł ze nie ładuje. Rozebrałem, mostek diodowy był spalony, szczotki przy końcu. To zmieniłem regulator że szczotkami, mostek i łożyska. Sprawdzam wiertarka, zapiąłem kontrolkę pod wejscie L regulatora, plus gruby i masę. Podczas kręcenia ładuje na ponad 14v. Kontrolka nie...
Wszystko wskazuje raczej na koniecznośc wymiany akumulatora - utrata pojemności. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania jest niskie, bo zużyłeś energię na grzanie świec i pracę rozrusznika. Jak zauważyłeś, im dłużej jedziesz tym wyższe napięcie ładowania, bo mniejsze obciążenie alternatora (doładowuje sie akumulator). Napięcie ładowania powinno...
Mam pytanie do Motronic. NApisałeś, że za długo grzeją świece i to zabija alternator. Ale jaka jest przyczyna? Moduł sterujący czasem podgrzewania? Proszę o jakąś rade bo bylem już u innego elektryka i zaproponował mi tylko ponownie wymianę mostka ewentualnie reg. napięcia NIe chce ponownie naprawiać alternatora i znów za miesiąc mieć to samo.
Po jednym dniu przestał ładować. Były uszkodzone 3 diody(te do regulatora). Miałem pod ręką 1N5406 - wymieniłem i wszystko gra.
Na pewno masz uszkodzony regulator. Jak już wyzej napisano. Możesz próbować go ustawić poprzez regulowanie blaszek. Ale lepiej idź do sklepu i za kilkanaście złotych kup regulator elektroniczny. i bedziesz miał po problemie. A jeśli chcesz jeszcze użytkować bolida, to rozsądnym wyjściem bedzie założenie alternatora. Kupisz na każdym szrocie lub jeszcze...
No to dobra czyli teraz podsumowując. Żarówka od wzbudzenia żeby świeciła musi być podpięta pod plus i masę. Czyli na wzbudzenie mogę zrobić wzbudzenie na krótko żeby zobaczyć czy alternator zaczyna ładować. Biorę z zacisku plusa alternatora przewód i podłączam do plusa żarówki a minus żarówki do D+ wtedy żarówka świeci a gdy alternator się kręci na...
Witam.Podobny problem miał mój znajomy.Nawet namawiał mnie na wymianę regulatora napięcia.Wziąłem do testowania jego akumulator pożyczając mu na ten czas pewny.Okzało się, ze tak jak u Ciebie napięcie spoczynkowe spada do 12V.Na moim jest OK więc mamy winowajcę.W Opelku dobrze jest sprawdzić czy alternator ma dobrą masę.Wystarcza kawałek przewodu łączącego...
Regulator nie ma masy.
Ponieważ z ekonomicznego punktu widzenia mieli rację. Jak wspominałem padł mi alternator. Tak koledzy mieliście rację padła jedna dioda w mostku. Postanowiłem alternator oddać fachowcowi. Wcześniej się dowiadywałem ile kosztuje używany na szrotach cena ok 150z. Ja za regenerację zapłaciłem 270 zł gdzie zażyczyłem sobie wymianę łożysk, mostka, szczotek...
potrzebuję dołożyć dodatkowy akumulator 160 ah przetwornica pełen sinus 3000 w i klimatyzator dachowy 1600 w , aby to działało zasugerowano mi wymianę alternatora więc kupiłem oryginalny z iveco (tyle że z euro 5 a ja mam euro 4) 210 amper
VOLVO FH 440 chińczyk z 2005r. Wczoraj kierowca zgłosił brak ładowania. Sprawdziłem napięcie na kostce przy alternatorze pin 3 i 4. Było ok, jedno na stałe drugie po zapłonie więc padło na wymianę regulatora napięcia. Po wymianie wydawało się wszystko w porządku. Napięcie na alternatorze jaki na klemach akumulatorów po odpaleniu wynosiło 28,1V. Auto...
A w którym to miejscu napisałem że silnik chłodzone powietrzem są lepsze. Wskaż mi to miejsce. O jakiej wymianie oleju piszesz co 2-3 tygodnie? Przecież aku starczają ci na 2tygodnie a ich na ładowanie zajmie max2h. Przeciętnie 1h z hakiem. Wymianę oleju masz co 100h ( strona 7 instrukcji się kłania ) czyli autonomiczność na poziomie 2 lat. To skąd...
Witam. Potrzebuję porady! Kupiłam nowy akumulator do Audi A3 8P, facet w sklepie zaoferował wymianę na miejscu, tak też zrobił. Pomylił bieguny, samochód zaczął wyć, jakoś dojechałam do domu. Cała drogę świeciła kontrolka ładowania, zawiozlam alternator do regeneracji bo nie podawał prądu, alternator nie był spalony. Po podłączeniu komputera okazało...
Napisze w skrócie: PRZED wymianą diód wzbudzenia alternator ładował, lampka żarzyła PO wymianie diód wzbudzenia alternator nie ładuje, lampka się świeci. Bezpośrednio do regulatora przykręcony jest szczotkotrzymacz więc jakiekolwiek błędne podłączenie nie wchodzi w grę bo po prostu nie dałoby się tego złożyć. Daj masę na obudowę alternatora Przecież...
witam posiadam auto dodge g.caravan 2005 3,8 litra, sprowadziłem z USA. Po dotarciu promu do PL okazało się że auto miało rozładowany akumulator, ponowne ładowanie nie pomagało na długo. Sprawdzałem ładowanie wydawało mi się zbyt niskie. Znajomy elektryk zalecał mi wymianę regulatora napięcia ładowania a z tego co się orientuję znajduje się ono w alternatorze....
W moim autku padło ładowanie ,zacznę od tego że siostrze nie odpalało cinqę podłączyłem mojego seicza na kablach przy włączonym silniku do jej akumulatora klemy dobrze+ i - cinqe odpalił ,ale na drugi dzień seicz kaput . Raz ładuje raz nie sprawdziłem napięcie ładowania na wolnych obrotach 12.9 -13,05 ,zwiększając obroty napięcie spada do 12,6. Czy...
wymianę alternatora na taki z wbudowanym regulatorem od opla omegi bo taki mam. Wymienić zawsze możesz . Po drugie zobacz czy w ogóle masz wzbudzenie na alternatorze.
Dzięki za odpodwiedzi. Problemem był Padnięty alternator. W pewnym momencie przestał już wogóle ładować. Szybka wymiana na nowy (brak czasu na rozbieranie) - rozwiązała problem.
Kolego Adasku, tylko z tym jest tak że nie wiadomo czy to się opłaca, według moich wstepnych obliczeń sie opłaca, jezeli bdziesz miał jakieś ciekawe wiadomości i materiały to prosze o wymianę :) Masz może schemat regulatora ładowania i soft-startu ? Np dzisiaj wieje potwornie mocno ale z tym wiatrem też jest róznie, pozatym od poniedziałku chyba zacznę...
Cześć! Mam dwa problemy z samochodem Citroen C3 1.1 HFX 2007 z LPG (niefabryczne) A. Elektryka Szukam informacji jaki model alternatora był oryginalnie w Citroenie C3 1.1 z 2007 roku. Niestety http://public.servicebox-parts.com nie jest już dostępny. Nawet jakbym chciał się zarejestrować i zapłacić, to pod koniec rejestracji występuje nieokreślony błąd....
Witam, w mojej carismie 1.8 GDI wymieniłem alternator na nowy, akumulator tez miał swoje lata wiec wymieniony również na nowy. Ładowanie po odpaleniu 14,8 po minucie spada na 12,5 na obrotach czasami pokaże i 18V, alternator przyjechał z wydrukiem sprawności i wykresem w pełnym zakresie obrotów wiec stawiam ze jest sprawny fabrycznie. Klemy i końcówki...
Hmm..no właśnie jest taki myk, że alternator był wymieniany bo chyba mi przeładowywał.. kontrolka bardzo mocno się świeciłą aż się zjarała... a nie mam żaróweczki na wymianę :| więc nie mogę sprawdzić nic w ten sposób
Przyczyną może być regulator niestety. Zdarzają się trefne egzemplarze które muszą mieć większe wzbudzenie lub obroty niż normalnie . Natomiast co do alternator to bym się go nie czepiał jeśli po uruchomieniu i wzbudzeniu utrzymuje 14,2V do 14,4V przy włączonych światłach , nawiewie , ogrzewanej szybie itp. Jeśli po wzbudzeniu alternator pracuje normalnie...
Alternator dobry,ładowanie 14,5V
Raczej tylko wymiana. Bo bedzie 13 max 14 V na wyjsciu.
ładować wymian licznik mazda alternator ładować toyota ładować alternator
tablet wgrywać android audio cambridge monitor zmiana rozdzielczosci
resetowanie baterii ładowanie akumulatora buforowe
Jak zatrzymać kręcące się kółko w aplikacji? Regulacja temperatury bojlera Simat - jak ustawić?