Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
6202 oraz 6303
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Podobno przy skręcaniu głośniejszy metaliczne dźwięki dochodzące z alternatora są spowodowane większym obciążeniem właśnie samego alternatora. Podczas skręcania kierownicą pompki od układu wspomagającego kierownicę tłoczą olej i dodatkowo obciążają alternator, który automatycznie szybciej się kręci więc łożysko bardziej hałasuje. Dodano po 6 Wydaje...
A jakie masz objawy tego 'padu' ? Pozdr.
W tych alternatorach łożyska rzadko kiedy padają. Sprawdź osadzenie wału na łożysku oraz osadzenie samego łożyska. W poniedziałek miałem "reklamację" na wyjący alternator w pandzie (miesiąc temu naprawa + wymiana łożysk). Jak się okazało wirnik był chu..wo wykonany, łożysko chodziło po nim jak chciało. Co do oznaczeń C3 - łożysko z powiększonym luzem...
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Pamiętasz może na jaką śrubę jest ten korek? Pomogło by to w lokalizacji :-) PS. Jak zdejme lewe koło to będzie dobry dostęp?
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
ale wysiada łozysko?? czy moze wirnik cofa sie do tyłu bo brakuje mu jakiegos dystansu od strony szczotek.a wirnik dostałes orginał moze to jakies rzemiosło.
jeżeli uszkodzeniu ulega łożysko to możliwe że naciąg paska jest za duży. Pozdrawiam.
Witam. Posiadam Toyotę Yaris II, benzyna 1.0 z 2007r., która niedawno zaczęła wydawać niepokojące dźwięki z komory silnika - obecnie jest to już wyraźnie słyszalne i trzeba coś z tym zrobić. Obstawiam, że padło łożysko alternatora ale może bardziej doświadczeni koledzy się zechcą wypowiedzieć (nagranie dźwięku silnika w załączniku). Czy wymiana łożyska...
Witam, Próbuje naprawić swój alternator ( wymiana łożysk, szczotek) i napotkałem problem :) Mianowicie w tym modelu alternatora uzwojenie jest wklejane ( nie wiem co to jest silikon, guma, klej ?) i za bardzo nie mam pomysłu jak na co wkleić moje uzwojenie do alternatora...Próbowałem na sam silikon i niestety jest problem bo bardzo słabo ze schnięciem...
A co ma ten przewód wspólnego z wymianą łożyska?
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Problem rozwiązany. Zapieczone łożysko od alternatora który rozszarpał pasek PK i rozrząd go siorpną po czym przeskoczył o jeden ząbek :/ wymiana dwóch pasków, łożysko alternatora + uszczelnianie pompy wtryskowej (ciekła) koszt 750 zł :/
Wymiana łożysk w alternatorze nie zaszkodzi ale tego problemu nie rozwiąże. Zastanawiam się czy to sam pasek nie generuje tego dźwięku ? Może są paski producentów które tego nie robią a inne jednak tak mają . Silnik PD jest specyficzny bo tam pasek napędza nie tylko zawory ale też pompowtryskiwacze i może stąd są te rezonujące dźwięki ?
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Problem rozwiązany łożysko na alternatorze i rolka napinająca pasek. Wymiana alternatora z polo 1,4 tdi 2009r
Wszystko zależy jakiego producenta masz alternator. Kiedyś też wymianiałem i bez tej informacji nikt nie dobierze. Finalnie okazało się że jest pęknięta obudowa i zamiast łożysk wymiana całego altka.
Kolego,sądząc o co prosisz, mam przeczucie że sam sobie nie poradzisz. Sprawdź najpierw czy to na pewno alternator,jeśli tak to po co go wymieniać,łożyska to koszt około 30zł. Wymiana nie jest skomplikowana,ale lepiej żeby zrobił to ktoś kto wie o co chodzi,czyli mechanik. PS.POPRAW PISOWNIĘ!
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
wymiana łożysk kosztuje zazwyczaj tyle co wymiana regulatora.
Witam wszystkich! Mam pewien problem z moim civicem 1.4 (d14a8) generacja VI. Otóż po rozgrzaniu silnika, mysle ze od momentu wyłączenia sie ssania obroty spadają na biegu jałowym. Na przykład dojeżdżając do skrzyżowania wbijam na luz, samochód tocząc sie ma prawidłowe obroty, dopiero kiedy calkowicie sie zatrzyma obroty spadają z 1000 do 500 a czasami...
Przyczyną okazał się nowy napinacz. Wymiana na gwarancji. Po drugim ściąganiu paska od alternatora doszło jeszcze po miesiącu do dziwnych odgłosów - regeneracja alternatora - łożyska.
Pomiary które zrobiłeś świadczą o tym, że alternator działa prawidłowo. Świst jest efektem obciążenia go odbiornikami. Gdy kręci się na luźno bez obciążenia to nie wyje. Może to być łożysko przy rolce od paska. Pierwsza sprawa to musisz dokładnie wysłuchać który element wyje. Druga to jak nic się nie nagrzewa ponad normę, to bym tak zostawił i obserwował...
Wymiana bieżni(ślizgów) jest pełno filmów, sama wymiana szczotek już pomoże w uzyskaniu większego napięcia, wiem bo sam tak miałem. Pisałem już wcześniej żeby od razu wymienić w kupionym alternatorze szczotki i sprawdzić stan bieżni i ewentualnie łożyska. https://www.youtube.com/watch?v=bHal0gu9... https://www.youtube.com/watch?v=NP7SjinZ...
Pod warunkiem, że to nie piszczy pasek to wymiana łożysk jest sprawą mechaniczną.
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
Ale pierdoły piszecie, jeżeli to stare Delco to z przodu zawsze było 6203. Jeżeli chodzi o tylne łożysko które jest złożeniem igiełkowym to jego wymiana jest zupełnie bez sensu. Macie jakis sposób regenerację ośki? Tak tak moi mili, to tylne, o ile nie jest rozleciane wystarcza przemyć i porządnie nasmarować. Zresztą przeważnie przy próbie jego wybicia/wyprasowania...
Odłączając pracujący alternator można go uszkodzić. W tych autach niejednokrotnie spotkałem się z uszkodzeniami alternatorów spowodowanymi wyciekami z pompy wspomagania. Wtedy niestety jedyne co się opłąca to wymiana alternatora na drugi.
Jak już rozebrałem cały alternator zrobiłem pełną regenerację (przetoczenie ślizgów, wymiana diod do wzbudzenia, wymiana łożysk) i problem rozwiązany. Niechciałem ryzykować kolejnego wyjmowanie alternatora z samochodu :-). Wszystkim dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że troszkę po takiej regeneracji jeszcze podziała ;-). Pozdrawiam.
Gdzie taki ściągacz kupiłeś. Po wielu męczarniach z takimi łożyskami zrobiłem ściągacz z tulei i wspawywałem cienki dekielek.
Już na oko widać. Jeżeli tego nie dostrzegasz, to zainteresuj problemem kogoś, kto tą różnicę zna. Widzisz drogi przyjacielu, wymiana łożysk to już nie taka prosta sprawa.
Jest jeszcze coś takiego jak łożyska w alternatorze lubią sie przycierać.
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Nie odpalił by z tak przestawioną pompą, więc raczej źle na wałek rozrządu patrzyłeś. I punkcik dla Ciebie. :] Rozrząd poskładany, odpalił pięknie i pracuje równo. Regeneracja alternatora, wymiana łożyska w sprężarce klimy, napinacza, rolki prowadzącej, paska i przy okazji jeszcze kilku drobiazgów w upragniona cisza. Pozdrawiam
Wymień regulator napięcia, dodatkowo jeśli chcesz możesz zrobić przegląd alternatora szczotek łożysk raczej zalecam to bo będziesz miał wszystko sprawdzone od razu co do zawieszania szczotek jak się zawiesza to nie będzie wcale ładował bo się nie wzbudzi.
łożyska by huczały. a wymiana możliwa we własnym zakresie (łożyska 2 szt.) ściągacz mile widziany ale na upartego da radę i bez tego (ale trzeba umieć)
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka. Też dużo operacji robię na "otwartym sercu", ale żeby wymienić pierścienie to chyba zmyślasz. -ściągnąć łożysko z wału -trzeba umiejętnie ściągnąć stare pierścienie -umiejętnie zniszczyć stary klej przy podstawie -delikatnie rozłączyć uzwojenie wirnika od pierścieni -oczyścić wałek i równomiernie nabić...
Wymiana wirnika.Kup używke boscha wymień łożyska,ew.pierścienie,szczotki i dzida.
Alternator trzyma się na śrubie u góry od regulacji naciągu i na tej na dole. Naciągać najlepiej delikatnie jakimś drewnianym ewentualnie metalowym "drągiem" delikatnie go napinając (ktoś w tym czasie dokręci górną śrubę na napinaczu). Nie robić tego na "chama" i ile pójdzie bo posypie się pasek albo łożyska.
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
Witajcie. W Kwietniu stałem przed dylematem: Ford/VW/Seat i wybrałem Forda '98 bo - dynamiczni i osczędny TDI od VW 1.9 110KM - mega wygodny w podróżowaniu (również dla 6-7 miejsca) - moim zdaniem wygląd przednich jak i tylnych lamp jest najatrakcyjniejszy z wielkiej 3 Po przejechaniu 35 000 km po POLSKICH tylko drogach stwierdzam że samochód jest bezawaryjny...
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
Tarcze zbędny wydatek - swoje przetoczyłem (OM), oczywiście mierząc grubość. Klocki grubsze (istnieją takie). W tym tygodniu wymienione świece żarowe. A teraz Twoje auto: tarcze - niepotrzebny wydatek, klocki tak, wtryski - po co? Pojechać, sprawdzić na komputer, a potem do wtryskowca żeby wiedział co robić, a nie wymieniać wszystko( a może się uda,...
Witam, mam passata b5 z 2004r. problem z alternatorem miałem podobny...podczas jazdy wyświtlił się komunikat ALTERNATOR WORKSHOP wraz z sygnałem dziękowym i zapaloną ikonką akumulatora . Po przejechaniu 50 km, bez ładowania auto mi padło zupełnie. Zaprowadziłem samochód do elektromechanika a On wymienił łożysko i szczotki w alternatorze. Problem znikł...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Czeka Cię wymiana pierścieni ślizgowych, łożysk i ewentualnie szczotek. Cena którą podał kolega to raczej kompletnej usługi w zakładzie, same części ok. 50 zł. Moim zdaniem lepiej go naprawić niż kupować chinola.
Jakieś 20 tyś km temu wymieniałem pasek alternatora Więc rozumiem, że wymiana paska jest równoznaczna z regeneracją łożyska, tak? Co ma wymiana paska do jego stanu? A teraz doszło ci kolejne 20 kkm. I że przez ten czas łożysko nie miało prawa dokonać żywota, bo 20 kkm temu mechanik powiedział, że jest ok? Zdejmij pasek, zakręć alternatorem i słuchaj....
Dzisiaj po testach wyszło za niskie ładowanie alternatora, demontuje naprawiam i zobaczy co dalej. To też może być przyczyna tej "choinki" komunikatów. Czy możesz jeszcze podpowiedzieĆ gdzie jest i za co odpowiada CAN 1939? Dodano po 3 niestety, alternator naprawiony (wymiana regulatora i łożysk), ale błedy te same
Rozbierz zobacz- jesli się opłaca kup łożyska i szczotki i będziesz miał spokuj.
okazało się że pompa od wspomagania jest dobra, padło koło pasowe na wale i rolka ze sprzegiełkiem na alternatorze, tak przenosiło dzwięk, po wymianie rolki i koła objawy ustąpiły
Dzięki za porady - nie jest to takie straszne , ale w mojej sytuacji musiałem jeszcze kombinować z ośką bo łożyska za lekko wchodziły i po złożeniu buczało jak diabli. zamykam temat.
Alternator 1.5 roku temu był regenerowany, tzn. wymienione łożyska (niepotrzebnie, bo nic to nie polepszyło) oraz szczotki (niepotrzebnie, bo tamte były OK) oraz sprawdzany regulator napięcia. Przez półtorej roku to można i z 60tys km nakręcić .Poza tym głośna praca mogła wynikąć z typowej fiatowskiej usterki tzn pękniętej obudowy alternatora a na...
25 tys., to nie jest dużo, teoretycznie powinny wytrzymać około 100 tys. km. ale to tylko teoria, zdarza się że padną dużo szybciej (np. przez owalne pierścienie, wybite łożyska lub zacinanie w oprawie)
Założyłem kiedyś koło ze sprzęgłem i powiem, że kultura pracy paska PK się poprawiła / furkot się zmniejszył/. Klekot często pochodzi od zużytych tulejek w amortyzatorze „kiwaczka”, co w następstwie wybija łożysko na jego osi i jazgocze to wszystko.
Konieczna jest wymiana łożysk w altku - jest to BOSCH 55A - Opel Corsa C14NZ (pewnie to samo co C12NZ i inne), na wąskim pasku. Nie wiem jakie rozmiarowo łożyska należy zastosować
Panowie trafiliście. Przewód idący z alternatora na rozrusznik zgnił i nie było przejścia. Dodatkowo czeka mnie wymiana alternatora gdyż po demontażu okazało się że pęknięte jest łożysko. Dziękuje za pomoc.
A tak dla zabawy, wiecie ile kosztuje nowy alternator w IC? 1250zł! Chory kraj. Co ma do tego kraj? To nie kraj ustala te ceny. Tak się składa, że trochę udzielam się na fiatforum - zanim następny raz ponarzekasz na swój kraj, zorientuj się ile kosztują choćby drobne naprawy w UK, albo lepiej - ile kosztują tam obowiązkowe opłaty, jak np. ich odpowiednik...
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
mam nissana 2004r dci 90tys km(renault) i jadac autostradą zatarł mi sie (jak sie okazało) alternator. trzeszczał juz od 200km i nie wiedziałem co to. potem jak poleciał biały dym od rozgrzanego paska który po chwili zerwał sie domyśliłem sie ze to alternator. wcześniej myślałem ze to sprężarka klimatyzacji. Ledwo dojechałem do granic miasta wtedy auto...
Dzięki! Najważniejsze, że w tym typie się to robi. Narzędzia mam, łożyska np. w alternatorze, wymieniam, kupić też wiem jak. Naprawa we własnym zakresie wskazana. Jutro demontuję. Jeszcze raz dziękuję za wsparcie. pozdrawiam lublex
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają się czasami przy większych, czasami przy mniejszych...
No nie wiem.Żeby urwać przewody wirnika przy wymianie łożyska to trzeba wyć wyjątkowo uzdolnionym.To bardziej niechlujna robota przy wymianie komutatora.Jak mu ładuje przy kręceniu wiertarką to po co to rozbierać?Być może to alternator z COM i coś w aucie popsute?
Dziękuję za odpowiedź. Długo trwało zanim poszła odpowiedź. Na przełomie roku padł ostatecznie alternator wodny. Auto uceglone. Zamówiłem używany od scenica(150A, napis na regulatorze czy też alternatorze, nie pamiętam). Poszedł do przeglądu- wymiana łożysk, regulatora na pasujący od Especa(nie zgadzało się gniazdo wzbudzenia, czy jakoś tak). Zrobione...
Mój oryginalny regulator był całkowicie uszkodzony alternator wogule nie ładował a przed uszkodzeniem było jakieś 13,80V i to na nieobciążonym :-(. Wymiana regulatora pomogła napięcie jest nie co lepsze 14,37V lecz tak jak pisałem przygasają światła :-(. Sama wymiana komutatora wiem jest prosta lecz nie mam jak zdjąć łożyska...
W ekstremalnych wypadkach można przeciąć pasek i wyjąć. Tu jest chyba pompa wody na rozrządzie ,wiec ok. W taki sposób dojechać do mechanika przy wyjęciu alternatora i tak pasek trzeba zrzucić i jak jest stary to tym bardziej należy mu się wymiana. Z katalogu pasek 6pk1690 jakieś 50 pln. Raz tak robiłem w multipli 1.6 16V jak alternator stanął dęba...
W moim jest cała magneśnica (Wirnik) do wymiany gdyż od strony koła pasowego gdzie przychodzi łożysko 6302 oś magneśnicy w miejscu gdzie przychodzi łożysko zamiast 15mm ma 14,1mm przez co łożysko się w ogóle nie trzyma pozostaje tylko wymiana na nowy wirnik bo z tym się nic nie da zrobić
Więc kolego oddaj samochód do naprawy bo to nawet mogą nie być łożyska w alternatorze a np koło masowe wału , sprężarka klimy, lub osprzęt rozrządu. A to te najczęstsze przypadki w HDI.
Witam, Jeśli chodzi o wymanę łożyska, któro znajduje się w obudowie wymiana wymaga chwilę zabawy, wymieniałem łożysko dzisiał przy okazji wymiany rozrządu, odkręcamy alternator z tyłu w obudowie pod alternatorem w dziurze jest śruba M8 należy ją odkrecić ściagnąć pasek od wiskozy pompy wody i od pompy znajdującej się na dole obudowy. Najpierw musiałem...
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt na złomie nie pozwoli zajrzeć do używki a problem...
Żarówki nowe założyłem. Dziś wezmę się za wymianę łożysk na alternatorze, bo już huczą i przy okazji sprawdzę napięcie na zegarach. Powinno być 12v czy mniejsze?
Nie mam klucza i zastanawiam się czy wymiana samego koła jest opłacalna, bo i tak muszę w najbliższym czasie wymienić łożyska w alternatorze, a za cenę koła pasowego kupię drugi używany alternator (ale z drugiej strony nie mam gwarancji że łożyska w nim też nie będą do wymiany). Na chwilę obecną założę pasek 5 PK i będę myślał co zrobić dalej.
Chyba najlepszym wyborem będzie kupno nowego alternatora. Obecny alternator był dwa lata temu w rękach dobrego elektryka, miał w nim wymienić łożysko, niestety nie dało rady rozkręcić alternatora. Alternator był na imadle i trzeb było coś tam wybić, niestety nie szło, zaczęło pękać aluminium dlatego wymiana łożysk do skutku nie doszła. Teraz tak wymiana...
Witam, w moim Seicento po odpaleniu kontrolka ładowania przygasa ale dalej świeci tylko, że słabiej. Postanowiłem wymienić alternator elmot bo był od nowości (130tys ) a i tak było słychać łożyska. Kupiłem używkę z wyglądu prawie nowy ale nie elmot tylko Magneti Marelli i po wymianie problem pozostał. Auto u mnie od nowości, zegary ok, bezpieczniki...
(at)piachu1994 dobrze radzi. Mam stały kontakt z firmami które "regenerują" alternatory i rozruszniki. Wszędzie jest tak samo. Szkiełkowanie, piaskowanie, nowe łożyska i szczotki (ale i to nie zawsze). Ile to razy widziałem jak piaskują razem z mostkiem i regulatorem. Ta firma widzę też bardzo "łuczciwo", jeżeli to co najdroższe będzie sprawne czyli...
Światło mijania powiadasz... A może byś chociaż żarówkę i bezpiecznik sprawdził? No, może być też usterka masy. W mocno nienowym aucie to ma sie prawo zdarzyć. W tych alternatorach regulator jest zblokowany ze szczotkotrzymaczem, więc wymiana powinna załątwić sprawę. Choć ja poleciłbym ci wyjęcie alternatora z auta i zrobienie gruntownego przeglądu:...
Zrobiłem już kosztorys tj remont tego alternatora to ok 400zł (wymiana uzwojenia a przy okazji jak robic to porządnie - łożysko, komutator) kupno używanego 250 zł ale kupuje się kota w worku i nie wiadomo czy nie będzie w takim stanie jak ten mój, nowy regenerowany alternator z gwarancją na 6msc 550zł i na tą opcje się zdecydowałem. Dziękuje za pomoc...
Alternator nie ładował dobrze aku, wymiana łożysk i regulatora napięcia, i musze dolać wody i podładować akumulator. Mam silnik 1.8 RP 1990 - słychać już łożyska w pompie wspomagania i pompie wodnej. Czy można wymienić same łożyska czy całe pompy ? Jakie to są koszty mniej więcej ? Czy można jeździć bez obawy z takimi pompami ? Druga sprawa to elektryczne...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Zamówiłem już nowy alternator. Możliwe że się pospieszyłem, ale i tak kiedyś stary trzeba by było regenerować. Szczotki,łożyska, diody,koszt przywiezienia części,robocizna. Kto wie, może wyszło by drożej jak zakup nowego. Tą wtyczkę parę razy rozpinałem, zero efektu. Dziękuję za obszerny opis rozwiązania problemu. Wiedziałem, że można tu liczyć na profesjonalną...
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? W starych samochodach był amperomierz - pokazywał, czy więcej ciągniemy...
Błędy z modułu 46: 2 Faults Found: 01336-Data Bus for Comfort System 80-00- Single Wire Operation 01333-Door Control Module: Rear Left (J388) 49-00- No Communications Na przełączniku jest pozycja do grzania lusterek. Zastanawiam się czy to nie będzie miało związku z alternatorem. W tamtym roku był niby regenerowany: wymiana łożysk, szczotek i regulatora...
Może jakieś nowe pomysły, lub rady odnośnie alternatora od palio. Po wymianie stojana przejechałem około 40 tys i problem z powrotem wraca jak bumerang. W uno 2000 tys bez problemu - wymiana tylko szczotek i łożysk.
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Podwinięty simering = do wymiany. Pytanie jak wygląda drugi, od strony sprzęgła. Nie pogniewaj się, ale jeśli wyłożyłeś się na simeringu, to nie wiem co myśleć o twojej regeneracji wału. No gdzieś coś jest nie teges. Sam robiłeś, nikt ci na odległość tego nie zdiagnozuje. Ten wał jednak dałbym do sprawdzenia... PS Teraz zdjęciem mi przypomniałeś. W...
Zakupiłem cały alternator po remoncie i z nowymi łożyskami bo w tym starym było je słychać, za 250zł Wszystko działa. A ten stary próbowałem z mostkiem zewnętrznym tak dla eksperymentu i starym regulatorem i ładowało dobrze,wiec regulator dobry Elektrit miał racje Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Witam Auto posiadam od 10 lat przebieg jest duży w tym czasie alternator przeszedł remont wymiana pierścieni szczotek , regulatora (skończyły się szczotki ) oraz łożysk został tez sprawdzony. Regulator został założony taki prc za 20zł pracowało to tak parę lat ale ładowanie było na zimnym silniku 14,4 V a na rozgrzanym 14,15V mierzone na wyjściu alternatora...
na głównym wyświetlaczu pojawia się taki jak by akumulator z podwójnym sierżantem w środku Tak na przyszłość: Ten "sierżant" pokazuje, że w instalacji jest PRZEŁADOWANIE lub NIEDOŁADOWANIE. Zależnie w którą stronę strzałki są skierowane. Wszystko jest wyjaśnione w instrukcji. Ale ludzie instrukcji nie czytają, bo to książka dla głupków którzy mają...
Jeśli mogę wtrącić parę groszy to akumulatory Yuasa (srebrne) są bardzo dobre i godne polecenia. Taki właśnie był zamontowany i przeżył 4 lata. Już po 1 roku miał parametry -100A poniżej deklaracji i rezystancję za wysoką jak na 65Ah. Pytanie było o alternator, nie chcę zamieniać tego tematu na wojenki akumulatorowe jakich pełno w internecie i na YT....
witam , mam problem z moim autkiem.Po wymianie rozrządu tj. paska ,rolek , pompy wodnej (i to wszystko w orginale) auto po nagrzaniu zaczyna mi brzękać w charakterystyczny sposób jak by coś tarło o plastik (niska częstotliwość ) ,zaznaczam ze sporadycznie wcześniej przed serwisem cichutko coś docierało z pod maski ,ale teraz to już przeszkadza ,auto...
Mam problem z passatem b5 1,6 AHL z 1996r. z LPG. Zaczęło się od tego, że po dłuższym postoju i uruchomieniu auto pracowało jak by na 1 tłok ale po kilku sekundach lub zgaszeniu I odpaleniu ponownie wszystko wracało do normy auto jeździło paliło i tak do ponownego poranka. Udałem się do mechanika, który stwierdził, że to wina wtrysków LPG. Wymienił...
Chciałem użyć prądnicy z motoroweru bo chodziło mi o małe opory i tym samym mniejsze spalanie na czym bardzo mi zależy.Z wydajnością myślę, że byłoby ok.Jednak z powodu mojej niewiedzy elektronicznej zdecyduje się na alternator, wymiana lub dostępność regulatora to żaden problem.Dzięki za podpowiedź. W kwestii oporów i spalania fizyki nie przeskoczysz....
Swoją drogą nigdy nie regeneruję części z obawy przed takimi właśnie przygodami. Wymiana łożysk , szczotek i pierścieni nie ma wpływu na łądowanie. O ile jest dobrze zrobiona. Można dziabnąć uzwojenie, lub źle zlutować fazę lub zrobić 10000 innych wad jak się jest lamerkiem. Dodano po 46 Wole dobrą używkę.. Niby skąd wiesz że jest dobra? hehe
alternator łożysk wymiana łożysk wymiana łożysk peugeot
reset komputera zdalny myphone firmware ujemne napiecie dodatnie
reduktor szumu mikrokomputer cobra1
Obudowa bębna pralki Mastercook PDF 1066 - naprawa i problemy Komputer wyłącza się po podłączeniu karty graficznej