Przestań bredzić. Ognia w skuterku 50ccm. Jeszcze raz powtarzam - pierścienia uszczelniającego ciśnienie nie wypchnie. Tym bardziej że można sobie sprawić "tunningowe" - miedziane.
Tutaj masz trochę informacji. Ja tez nich korzystałem. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Wygląda na uszczelniacze wału korbowego. Właśnie na nich gubi kompresję. Jeśli będziesz wymieniał to tylko na orginały. Co ty opowiadasz. Uszczelniacze wału nie mają nic do kompresji. Zmierzyć...
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Witam! Mam wielki problem z uruchomieniem silnika w Peugeot 406 2.2 benzyna (kod silnika 3FZ). Raz odpala bez problemu (nawet kilka razy raz za razem), a innym razem trzeba długo, kilka razy kręcić rozrusznikiem, czasem lekko dodając gazu, aby zapalił. W tym czasie strzela w wydech. Najczęściej, jak przerywam kręcenie rozrusznikiem, to w momencie odpuszczania...
P0300 oznacza to, że na cylindrach wykryto wypadanie zapłonu. W tym przypadku jest to losowe wypadanie zapłonu, więc dotyczy więcej niż jednego cylindra i może występować na wszystkich. Brudne, zatkane lub uszkodzone wtryskiwacze paliwa. - Brudne, zatkane lub uszkodzone wtryskiwacze paliwa. - Wiązka elektryczna, kostka podłączeniowa wtryskiwaczy paliwa...
W presostacie jest zawór odprężający sprężarkę (spuszczający ciśnienie z cylindra sprężarki), gdy jest w stanie wyłączonym. Presostat wyłączony - zawór otwarty. Presostat załączony - zawór zamknięty. Jeśli ta rurka do presostatu nie jest dziurawa, to trzeba wyjąć zawór odprężający z presostatu i go sprawdzić. Kiedyś demontowałem to w presostacie wyglądającym...
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
To zacznijmy raz jeszcze . Zainteresowała mnie Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM znaleziona przy przydrożnym warsztacie w miejscowości Zamość. Oględziny auta zaczęły się od ogólnego sprawdzenia wizualnego pojazdu oraz prośby o odpalenie pojazdu. Początkowo nie chciała odpalać z racji starego zużytego akumulatora. Po wymianie akumulatora na drugi odpaliła...
Cześć wszystkim, Niestety, ja nie doszedłem końca z tym autem. Moja i ingerencja w silnik zaczęła się od głupoty bo ciekło mi spod pokrywy tak bardzo że olej zabijał alternator. Dodam tylko że przy wyjmowaniu wtrysków po raz pierwszy musialem rozebrać wtryskiwacz i użyć specjalnej prasy. Po wszystkich zabiegach i złożeniu okazalo sie ze to już nie ten...
Witam..problem jest jak dla mnie bardzo ogromny, a mianowicie...Audi a4 B6 1.9 Tdi model silnika AVF 96 kw..Przebieg 266 124 km...mam je już 8 lat i nie było z nimi żadnych problemów. Odjakichś 4 miesięcy na poczatku zaczął lekko drgać silnik na postoju. Z czasem problem narastał. Jedyny błąd jaki byl to wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.Nie...
No tak, pod koniec mojego pierwszego posta właśnie hydroregulatory opisałem z nadzieją, że to nie to bo wymiana oleju miała jakoś im pomóc ale tak się nie stało :(. Jak zmierzę ciśnienie to się pochwalę ale tak sobie myślę, że sam pomiar może nie wskazywać jednoznacznie na regulatory bo i wypalony zawór też będzie je obniżał. Tak czy inaczej usterka...
Witam. Mam problem trochę już szukałem ale nie znalazłem, mam piłę chińską (nie wiem jaki model bo naklejki zerwane) kupiłem ostatnio nowy cylinder i tłok (komplet) bo była ostro przytarta i odpalała ale gasła. Założyłem nowy zestaw na nowe uszczelki i coś nie gra bo piła nie chce chodzić na ustawionym gaźniku na podstawowych ustawieniach czyli L 1obrót...
Ludzie co wy za bzdury piszecie strzały z kolektora to przez zużyte zawory? i prowadnice w tym przypadku ewidentnie jest wina osprzętu.Sprawdzić ciśnienie paliwa , czujnik temp cieczy , wtryskiwacz 5 cylindra cewkę zasilanie na cewkę impuls, szczelność układu dolotowego bardzo podobny przypadek miałem przy pękniętym kolektorze (strzały nie równa praca...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
No gdyby cały czas iść takim tokiem myślenia to najlepiej nigdy nic nie robić przy samochodzie. Turbina robiona 7 kkm temu, a rozrząd 6 kkm, także to już odpada. Same szklanki gdyby coś to koszt niewielki. Uszczelniacze to koszt z rzędu 30 zł. A czas mój, więc tego się nie liczy. A gdyby okazało się, że prowadnice luźne, to zakładam nowe uszczelniacze,...
Witam, zmierz jaka jest różnica w średnicach otworu w uszczelce pod głowicę i tego pierścienia. Ważna jest też grubość uszczelki. Jeżeli głowica dociśnie pierścień ogniowy to tuleja pęknie. Minimalne zmniejszenie komory spalania nie będzie miało wpływu na pracę silnika. Po montażu mozna zmierzyć ciśnienie na cylindrach.
Podepnę się pod temat bo od pewnego czasu mam ten sam problem. Moja Corsa B 1.0 12v z 1997 roku ma najechane 198tyś. km. Od roku 2009 kiedy ją mam leję olej pół syntetyk 10w40 Orlen albo Lotos. Kiedy jest chłodno dymi najpierw na biało później jak się nagrzeje na niebiesko. Teraz po nagrzaniu od razu na niebiesko. Silnik odpala bez problemu na wolnych...
Z niedowierzania poszedłem do garażu, aby zmierzyć, czy głowica HS-11 będzie pasować do 126p 650 cm³ - wygląda że tak (dokładne wymiary w załączniku). Wydajność o ile pamiętam liczyło się tak (jeśli się mylę to proszę mnie poprawić): 1) (pojemność zbiornika w litrach razy max ciśnienie w barach) dzielone przez czas napełniania w minutach (np 3...
Jeżeli silnik się nie tłucze bardzo to tylko tzw mały remont. Ja bym zrobił tak. -sprawdził czy wszystko z silnikiem ok, nie szarpie nie gaśnie itp -ciśnienie sprężania, jeżeli mieści się w normie producenta to remontować, oczywiście próba olejowa jeśli jest bardzo niskie -jeżeli ciśnienie sprężania jest ok (wysokie i bez różnic większych jak 0.5 bara)...
Witam, Proszę o doczytanie do końca (niestety długo bo chcę opisać dokładnie), a amatorów o powstrzymanie się od komentarzy. Chcę to naprawić dobrze, bo jest to auto zadbane, od nowości w rodzinie. Posiadam pojazd Opel Kadett E z silnikiem C16NZ i automatyczną skrzynią biegów, przebieg oryginalny około 120 000 km. W silniku jest zalany olej syntetyczny...
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
Ty mierzyłeś ciśnienia a nie stopień sprężania - to co innego. Silnik zużywa Ci olej czyli dostaje się na tłoki. Ciśnienie wyszło ci wyższe bo olej który się tam dostaje uszczelnia. Trzeba zdjąć głowicę dać ją jakiemuś majstrowi co się tym zajmuje by ocenił stan prowadnic i gniazd zaworowych, sprawdzić stan cylindrów i pomierzyć ich średnice. Wtedy...
OK. Pomieszałem dwa problemy w jednym zdaniu. W chwili obecnej silnik nie ma ciśnienia na 2-gim cylindrze, po zalaniu oleju do cylindra czujnik pokazał 8bar. Przed poprzednim remontem ciśnienie na drugim cylindrze też było wyraźnie niższe - tylko 3atm. -na pozostałych cylindrach 8-10atm. Widoczne ślady zużycia gładzi cylindra były na 4tym cylindrze....
Też tak wnioskuje zbyszekss. Czy wymiana samych pierścieni coś poprawi? Nie ukrywam że szukam auta na parę miesięcy. Wiem, że w motocyklach zanim jajowatość cylindra zniszczyła nowe pierścienie z pół roku, rok przejeździłem. Jeśli cylindry są nominał i tłoki to po założeniu powinna być znaczna poprawa? Tylko jak olej trochę uszczelnił trochę już pierścienie...
. Zakładam, że takie niechlujstwo językowe wynika z Twojej niechęci do angażowania się w temat (choć na początku wyglądało to inaczej) a nie z braku wiedzy i chęci jej pogłębiania. Rzeczywiście, zaniedbanie i pośpiech spowodowało kilka merytorycznych błędów. Chodziło mi o wtrysk MGŁY wodnej, czyli wysoko zatomizowaną ciecz. Kwestia dodatku pary wodnej...
Olej był lany z beczki w takim dość dużym punkcie wymiany oleju. Nie wiem czy mi teraz wymiana oleju coś pomoże skoro już silnik nie pali...Ten diagnosta po sprawdzeniu ciśnienia stwierdził ze są przegrzane pierścienie, które straciły swoja sprężystość i nie przylegają dobrze do gładzi cylindrycznej. Tylko czemu przez pierwsze 5 sekund ciśnienie w cylindrze...
Miałem dość podobnie (fiat1,3 jtd) tzn. nawet na ciepłym silniku na niskich obrotach z tyłu biała chmura, na wysokich obrotach objaw ustepował, płynu chłodzącego nie ubywało. Na kompie żadnych błędów. W niedługim czasie (kilkaset km) biała chmura w całym zakresie obrotów (ale to chmura, że w lusterku nic innego), na wolnych obrotach nierównomierna praca...
Witam! Napiszę tu, ponieważ liczę na odpowiedź kolegi kkknc. Umiesz liczyć licz na siebie :) Mój silnik f3l912 bardzo dymi z odmy i tłumika. Odpowiedzi wyżej silnik do kapitalki, to, co dopiszę niżej wyciągając wnioski z twoich wypowiedzi kolego "marian7k" będzie świadczyło o tym dobitnie. ... po zdjęciu pierwszej głowicy i cylindra widać malutki próg...
Z góry sorry za tak długi opis ale chcę zamieścić jak najwięcej informacji więc: Koledzy mam problem z hondą mtx 89r. chłodzona cieczą jak w tytule motor mam od znajomego nie był dobrze traktowany. Sprzęt miał być po wymianie cylindra i zalewało mu świecę. Iskra była OK tyle wiedziałem. Oczywiście po czyszczeniu gaźnika nic się nie zmieniło. Po wlaniu...
Termostat nie ma nic do rzeczy.To co skrobałeś pod pierścieniami nie powstało z tego powodu.Naprawa głowicy o której pisałem nie kosztuje wiele i można zrobić to samemu bez specjalnego warsztatu ,poza tym można zweryfikować co zrobiłeś źle. No jasne, że termostat nie ma nic wspólnego z nagarem. Zamknięty termostat był przyczyną przegrzania silnika...
Witam! Mam dziwny przypadek z Astrą G 1.4 Z14XE. Sporadycznie przestaje chodzić na 1 cylinder. Wymiana cewki nic nie pomogła, podczas przerwy w pracy cylindra iskra jest ok. (na próbę zakładane przewody między cewkę a świece... kombinacje). Nowe świece. Przekładane kostki z wtrysków (zamiana 1 z 2), zamieniane wtryskiwacze. Ciśnienie sprężania ok. Szczelność...
Mam Volvo FH 12 2002r(chińczyk) z automatyczną skrzynią biegów I-shift.Wyświetla mi się komunikat:sprawdź skrzynie biegów na następnym postoju.Błędy odczytane z komputera to:MID130 PID37 FMIO.Ciśnienie powietrza skrzyni biegów wartość zbyt wysoka.Proszę o pomoc. Uwalony jest czujnik ciśnienia w skrzyni. Koszt naprawy ok 1000zł, a nie ma wpływu na jazdę...
Corolla 1997 E11 4e-fe 330 tys przejechane, od 200tys. gaz. 2 lata temu remont głowicy, bo ubywał olej, nie wiadomo czy więcej kapał na zewnatrz czy się spalał. Remont wszystkiego od napędu rozrządu i uszczelniaczy wałów od strony pasków, kontroli głowicy, wymiany uszczelniaczy zaworów, wymiana uszczelki pod głowicą i uszczelki klawiatury. Gniazda zaworowe...
Chcesz powiedzieć, że "zaprojektowane żeby się zepsuć" dotyczy też samochodów? Dotyczy przede wszystkim samochodów bo auta naprawia się za grubą kasę a nie jak drukarkę za kopiejki ;) Większość nowszych aut co dziwne nawet japońskich to niestety pomyłka z popierdułką i cieszysz się tym autem tylko kiedy kupisz nowe bo z przebiegiem p 200k często płacz...
Witam Wymieniono mi 4 zaworki (niby regeneracja wtrysków w Appal, ale bez kodów, i dostałem tylko stare zaworki) w TDCI 130KM 2003 rok, i mam pytania: 1. ile trwa układanie się spalania, zrobiłem 200km (już 400km)i na razie pali ponad litr więcej niż wcześniej oraz dymi na czarno przy przyspieszaniu. 2. Ecu się uczy wtrysków po naprawie, załóżmy że...
Witaj. Wymiana filtra fazy lotnej nic nie pomogła. Nadal dostaje telepawki na wolnych obrotach. Ciśnienie z reduktora jest stabilne (na pewno nie zmienia się bardziej niż 10%). Czasami przy starcie (chwilkę po przełączeniu się na gaz) jest 1,5bar. Napisałeś coś o zaworze bezpieczeństwa i zalewaniu silnika. Czy towarzyszy mu wysokie ciśnienie obserwowane...
Witam szanowne grono, Układami próżniowymi interesuję się od dość dawna. Niestety dopiero ostatnimi czasy udało mi się zdobyć pewne fundusze na „zabawy” z próżnią. Zakupiłem pompę próżniową Edwardsa E2M5. (Z allegro, za 400pln.) Do tego zegar (80mm – do próżnowania klimatyzacji) pokazujący w hPa. (z prawej strony 0, z lewej 1013hPa)....
Ile może kosztować wymiana tłoka razem z cylindrem? Może to będzie najlepsze wyjście. Jeżeli ciśnienie w cylindrze jest w granicach normy , to wymiana jest zbędna i nic nie pomoże. Daj kosę fachowcom , to postawią diagnozę.
Witam. Jestem strasznie ubawiony metodą sprawdzania szczelnośći, ze zdejmowaniem głowicy, ale to że zmiana pierscieni coś tu pomoze, / na jak długo ????/, to juz szczyt. Do autora postu ; Nie słuchaj takich bzdetów, tylko zakładaj gaz i rura. Autko pewnie pochodzi z zachodu, a silnik pracował na szlachetnym oleju. Takie silniki wytrzymują bardzo duze...
Z czasem mogą padać pozostałe cewki, ale to nie problem. Gorzej z tym ciśnieniem. Być może wymiana pierścieni jest trochę na wyrost, ale bez remontu/wymiany głowicy raczej się nie obejdzie.
Zrób pomiar ciśnienia na każdym cylindrze na sucho i z próbą olejowa jeżeli będzie na którymś słabe ciśnienie to bez do zbierania silnika może Ci z całego serca polecić ceramizer do silnika sprawdzony produkt Takie trochę placebo. Niby z początku działa, ale sprawdzał ktokolwiek jak długo? Tak sprawdzałem działa na na około 10 tyś km Dodano po 47 Zrób...
Witam. Mam nissana almerę n16 1.5 benzyna. Samochód z 2003 roku. Silnik ma przejechane ok 200 tyś km. Od dłuższego czasu bierze olej, ok 2l na 10 tyś. W misce olejowej jest 2.7l oleju. Ostatnio robiłem próbę ciśnienia w cylindrach, na gorącym silniku wyszło po ok 8 bar na cylinder. Co teraz można zrobić. Czy płukać pierścienie, czy ściągać głowicę,...
Sprawdź ciśnienie sprężania na tym cylindrze. Możesz też spryskać kable W N spryskiwaczem z wodą jak będzie przebicie to wymiana kabli.
Pisaleś wcześniej że powodem nieodpalania może być zly stan rozrusznika, tak więc co da ci prostownik rozruchowy ja rozrusznik jest do banii? Czyli jeżeli kręci rozrusznik to przyczyna jest gdzie indziej, jest to silnik diesela i sprawdź ciśnienie na cylindrach. Jeśli jest niskie to żadna przeróbka spawarki nie pomoże, czeka cię remont lub wymiana silnika....
a sprawdzałeś ciśnienie w cylindrach, przy nie równym ciśnieniu też korekty są duże, może końcówki wtrysku, a co się dzieje w samochodzie
Trafiały się przeskoczone a pasek jak nówka. Nie wiem jakim cudem ale się zdarzało. Ustaw rozrząd jak książka pisze i mierz ciśnienia.
W tych silnikach występuje też problem że zacierają się zawory w głowicy. Dlatego ciężko jest to zdiagnozować bo czasem chodzi a czasem lipa, jak się zawór wypali to nie chodzi cały czas a jak zaciera (przyciera) to sprawdzisz tylko w momencie kiedy gubi ciśnienie. stwierdził ze to wina wtrysku. Wyskakuje błąd zapłonu 'Błąd zapłonu' to szerokie pojęcie...
Zmierz ciśnienie na poszczególnych cylindrach, po wykręceniu świecy Ciśnienie książkowe wyjdzie, bo olej uszczelnia pierścienie. Moim zdaniem silnik do wymiany albo kapitalnego remontu, i raczej "pałowany" był, solidne przegrzanie daje taki efekt i wymiana pierścieni nic nie da, kiedy masz owal na cylindrach. W misce szlam, silnik może być już przytarty,...
A czy nie warto by było sprawdzić przed wymiana uszczelki ciśnienie w cylindrach?
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie. Przy okazji dla świętego spokoju chcę zerknąć na ciśnienie w cylindrach. No i może uda im się zgasić ten pierniczony CHECK.
Spodziewam sie luzu nałożyskach na wale i na łożysku swożnia tłoka,nie wiem co z łożyskiem korbowodu na wale bo jesli będzie do wymiany to czy musze wymienić caly wał ?Mam jeszcze pytanie czy jesli cisnienie w cylindrze słabe to czy wymiana tylko pierscieni coś pomoże. Dodano po 4 Dodam że silnik odpala bez problemu wieć to cisnienie nie jest jeszcze...
Prawdopodobnie padła uszczelka pod głowicą czyli czeka ją wymiana + planowanie głowicy, ale trzeba z tym jechać do jakiegoś dobrego mechanika.
Może napisz co było przyczyną wymiany cylindra, tłoka i pierścienia na nowe. Warto by zmierzyć przed wymianą na sucho jaka jest szczelina na pierścieniu po włożeniu do cylindra. Przyczyn niskiego ciśnienia może być wiele i trzeba je eliminować od najłatwiejszych. Może to być krzywa przylgnia na głowicy, uszkodzona (o ile kopci i ubywa płynu chłodniczego)...
Po porostu łapie większe obciążenie. Ciśnienie słabe bardzo słabe. Ja na wymianę cylindrów.
Czy ktoś wie jakie powinno być ciśnienie na cylindrach silnik 1.6 thp? Wychodzi mi 9 atmosfer...
Na początek podstawowe czynności. Diagnostyka komputerowa, sprawdzenie ciśnienia cylindrów, wymiana filtrów i świec zapłonowych.
Przed wymianą oleju zalej cylindry nafta , może pierścienie odpuszcza , przeczyści nagar , zaszkodzić nie zaszkodzi, koszt niewielki a może pomoże
Jeżeli przed wymianą było dobrze , po wymianie jest źle, sprawdź ciśnienie oleju czy jest dobre , zacznij od podstawy , ciśnienie na cylindrach, więcej błedów nie ma , dobrze spala paliwo , zamień wtryski miejscami
Zastanawiam się czy nie za małe ciśnienie na cylindrach (kompresja).
Jakie powinno być minimalne ciśnienie w cylindrze kwalifikujące układ do naprawy - wymiana tłoka kpl. i cylindra?
Cały czas masz zbyt niskie ciśnienie sprężania. To właśnie jest przyczyną. Remont silnika lub wymiana.
X12XE, tak samo jak Z12XE mają problem z ciśnieniem oleju z powodu przytkanego smoka w misce. Jeżeli nie zmieniałeś łańcucha rozrządu a silnik przejechał już swoje (na pewno ze 100000km) - sądząc po oznaczeniu silnika (X - do 2000 roku), to radziłbym jednak zmienić komplet, w miarę możliwości z pompą oleju, wyczyścić smok, zmienić uszczelniacze zaworów...
Miałem też przypadek, kiedy wszystko było oprócz ciśnienia w cylindrze. Ale na to wpadłem późno. Wcześniej naczyściłem się kilka razy gaźnik, dmuchanie sprężonym powietrzem we wszystkie otwory silnika, wymiana kilku świec. O bezsensownym szarpaniu startera nie wspomnę. Nie mierzyłem niczym ciśnienia, tylko otwór po świecy przycisnąłem palcem i pociągałem...
Zmierz ciśnienie sprężania. Wykręcasz świecę, wkręcasz przyrząd, gaźnik otwierasz maksymalnie i kręcisz silnikiem z rozrusznika przez kilka sekund. Odczytujesz wynik. Poniżej wskazanej wcześniej wartości kwalifikuje silnik do remontu. Zużyty jest cylinder i tłok. Wymiana pierścieni na zowalizowanym cylindrze pogorszy jeszcze sytuację, bo założysz okrągłe...
Ciśnienie na cylindrach, korekty do sprawdzenia, kody wtrysków i oczywiście aktualizacja sterownika bo było kilka.
Witaj! Nie bronię mechanika. To nie powinno się zdarzyć, ale się stało. Zostało sprawdzone ciśnienie w cylindrach to znaczy, że zawory na szczęście nie zostały uszkodzone. Gdyby zawory zostały pogięte to nie było by ciśnienia w cylindrach. Samochód nie odpalał i konieczna wymiana zaworów i wszystko związane z tym uszkodzeniem. Śmiało można jeździć nic...
No to stopień spreżania na cylindrach zmierz,choć jak zimny pracuję dobrze to chyba nie to. Jak już to ciśnienie sprężania... stopień sprężania się raczej oblicza niż mierzy.
Za mało danych, czy w passacie ten silnik działał odpalał na dotyk? był sprawny. I co oznacza " na 2. cylindrze wywala paliwo pod ciśnieniem." skąd te paliwo dokładnie poleciało i kiedy w jakich okolicznościach.
Za duże te ciśnienia, dobry nowy benzyniak powinien mieć ok. 13-14 Bar. Ty masz ponad normę więc masz nagar na tłokach. Pierścienie poszły, poza tym cylindry też do kontroli, pomiary. Bo wymiana samych pierścieni bez kontroli cylindrów to błąd.
Silnik zassał olej? Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Głowica 72ccm ma wizualnie większe zawory od głowicy 50ccm ma też większą komorę spalania.Zakładając głowicę 50ccm na cylinder 72ccm podniosłeś ciśnienie sprężania co odbije się trwałością łożysk wału korbowego i korbowodu.Silnik wcale nie będzie mocniejszy będzie się grzał i będzie miał problem z wkręcaniem się na obroty ponieważ dusi się swoimi spalinami.Proponuję...
Nie mam szklanej kuli, nie jestem jasnowidzem, ale jeśli: 1. klientka, 2. 100k km, 3. turbo wymiana/regeneracja, to może: 1. jeździła bez oleju, 2. wlała benzynę do zbiornika, lub jeszcze coś w podobnym stylu.
Cześć, Leon 1M1 2004, 1.6 BCB 105km + LPG. Mocne falowanie na wolnych obrotach, tylko na nagrzanym silniku. Niezależnie od tego czy chodzi na benzynie czy na gazie. Do tej pory zrobione: - wymiana i adaptacja przepustnicy, - wymiana świec i cewek oraz przewodów elektrycznych, - wymiana czujników temperatur, - sprawdzenie szczelności dolotu i ciśnienie...
Silnik z14xep wypadanie zapłonu na 4 cylindrze sporadycznie zdarza się że na 1. Czasami po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez chwile chodzi normalnie. Co było sprawdzone to: Rozrząd prawidłowo ustawiony i łańcuch w dobrym stanie. Cewka i świece ok, podkładane dla pewności z innego. Wtryski sprawdzone i podkładane z innego. Ciśnienie sprężania na wszystkich...
Zastosuj zawór ciśnieniowy pompy oleju z ursusa c 360 . Niech Ci tokarz dorobi korek na zbiornik do oleju w który od środka wkręcisz ten zawór . Z wyjścia pompy dasz trójnik ,jeden koniec do sprężarki a drugi na ten korek . Zawór będzie w środku zbiornika i będzie regulował ciśnienie . Jeżeli cylindry nie mają żadnych rys ,ani śladów przytarć to można...
Witam, piszesz jedynie,że silnik klekocze jak jest zimny, sprawdż może ciśnienie w cylindrach i ciśnienie oleju, bo może wystarczy wyregulować zawory i wlać świeży olej 15W40
sprawa się potoczyła tak ;konsultowałem się z innymi mechanikami i mieli takie przypadki że auto nagle straciło ciśnienie ,2 przypadki 4 cyl.1 przypadek wszystkie cylindry .dowiadywali się również w serwisie opla - po objawach odpowiedzieli kłódko ''zapraszamy na wymianę silnika"
łańcuch powinien wystarczyć do końca silnika. Jakie ciśnienie na cylindrach? Osłuchaj pompę oleju.
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
Na razie to jest nieistotne. Zmierz ciśnienie sprężania i sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku.
Jeśli silnik bierze olej to to wina albo pierścieni albo zaworów, zdejmiesz wszystkie głowice i najlepiej nalać nafty do wszystkich cylindrów i do gniazd głowic odwróconych do góry kołami ( tłoki wcześniej ustaw w poziomie na równo wszystkie) Może brać również przez prowadnice zaworów. Zakładam oczywiście że nie ma wycieków z silnika (wielkich) i nie...
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Po pierwsze po demontażu silnika i pomiarach powinno sie dopiero kupować części, wymiana pierścieni bez wymiany tłoków i wytaczaniu pod ich wymiar cylindrów na koleiny wymiar naprawczy jest nieprawidłowe a wręcz szkodliwe, sporo było na ten temat na elektrodzie, podobnie z czopami wału główne jak i korbowodowe, natomiast pytanie co zrobić by zrobić...
Niech ci w warsztacie sprawdzą ciśnienie na cylindrach. Tak czy inaczej chyba czeka cię remont silnika, może samej głowicy lub wymiana silnika.
To prawdopodbnie ta wymiana tylko pogorszyła sytuacje. Jeśli po próbie olejowej ciśnienie się poprawia to wina jest tylko po stronie dołu silnika. Jeśli chcesz sprawdzić konkretnie co jest przyczyną utraty ciśnienia to rozbierz rozrzad aby zawory były zamknięte, ustaw tłoki w połowie i zablokuj wal. Podając sprężone powietrze przez otwory po świecach...
Ja przypuszczam, że jeżdżąc przed wymianą na tych tzw. dolewkach przegrzałeś uszczelkę głowicy zapewne mimo tego, że dolewałeś to układ się nie odpowietrzył. Samo wyrwanie węży jest konsekwencją nieszczelnej uszczelki a wysokie ciśnienie sprężania z diesla potrafi dużo zniszczyć gdy dostanie się do układu chłodzenia podobnie jak płyn chłodniczy w cylindrach....
Witam. Nabyłem BMW niedawno i nie znam jej przeszłości. Po nocy nie łapie mi na wszystkich cylindrach. Potem jak pochodzi chwilę już jest ok. Wymieniłem bo miałem przewody, cewkę i świece. Zauważyłem że robi sie pewne ciśnienie w układzie chłodzenia co wskazywało by na uszczelkę pod głowicą. Świece były czarnawe. Dodatkowo wydaje mi sie ze za dużo kopci...
To ciśnienie które podajesz 17 14 23 18 dla mnie bardziej wygląda na ciśnienie w cylindrach niż na wtryskiwaczach. Jeżeli to jest dobrze zmierzone ciśnienie w cylindrach to ten silnik jest total złom, albo do remontu albo drugi tylko lepszy na wymianę.
A ciśnienie w cylindrze zmierzyłeś?
Zamykam temat wymieniłem pompę przy okazji czyszczenie zbiornika wymiana filtra teraz pali na dotyk wszystko śmiga Dodano po 3 Pomogła wymiana pompy paliwa stara nie wytwarzała już takiego ciśnienia jak powinna co powodowało zalewanie cylindrów ponieważ wtryskiwacze zamiast rozpylać tzw mgielke lały jak dynguska z powodu braku ciśnienia dziękuję za...
Robie dzienie okolo 50-80km temperatura utrzymuje sie w granicach 90c a przy okolo 70-80c dopiero startuje ,zaowazylem taka zecz niepokojaca : plyn chlodniczy znika mi szybko pojawiaja sie babelki powietrza w zbiorniku :/ szukalem wycieku nalotu ale nic nie znalazlem zadnych oleistych mazi w zbiorniku nie znalazlem .Przy starcie slysze jak cos mi bulgocze...
EFEKT KONCOWY, konieczna wymiana walka rozrzadu, pomimo tego ze nie bylo na nim bylo widac nadmiernego zuzycia. Wymiana POMOGLA. Dziekuje wszystkim zainteresowanym w rozwiazaniu problemu.
panowie, pomocy mam instalacje gazową w kijance 1.6 niestety w ostatnim czasie zaczęło się źle dziać było już robione: planowanie głowicy (od razu z utwardzaniem gniazd) + wymiana wałka rozrządu. przez pewien czas było ok (przestałem jeździć non stop na gazie, tylko sporadycznie) i nagle zaczął znów check in się zapalać (błędy P0301 i P0302 Cylinder...
To może wina leży po stronie czujnika ciśnienia? Czy przed wymianą rozrządu było tak samo?
Sprawdz pompę niskiego ciśnienia nawet na krótko i czy ma zasilanie od tego zaczni
Witam wszystkich, dzisiaj dla pewności sprawdziłem ciśnienie sprężania i wynik 16bar praktycznie minimalne różnice na każdym cylindrze (trochę to dziwne kiedy serwisówka wskazuje 11-14bar) dodam że przed wymianą oleju zrobiłem płukankę może dlatego taki wynik. Możliwe że w moim przypadku wystarczy zmiana oleju na docelowy dobry olej + zajęcie się odmą...
No jak takie ciśnienie na cylindrach faktycznie to grubsza robota. A silnik kpl. ile?
Podczas jazdy jedzie normalnie, nie kopci, ma moc Praca silnika nawet nie zmienia się gdy wypniemy wtyczkę na 3 cylindrze. Tak samo było przed wymianą. To co piszesz jest całkowicie sprzeczne. Jakie jest cisnienie na garach ,błędy i korekty?
wymiana cylindra ciśnienie cylindra kosiarce tuleja cylindra wymiana
punto filtr paliwa awaria krups wyświetlacz blaupunkt renault
budowa elektrowni wiatrowej budowa elektrowni wiatrowej
Klikanie przekaźnika w Fordzie Focus 2000 - przyczyny Niedziałające przyciski w radiu nawigacji Fiat Stilo 1.9