Kolego da sie na pewno tylko z prawej strony trzeba zdjac zabezpieczenie wlozyc reke przytrzyac widelki
Skrzynia DQW, która jest zamontowana to prawidłowa skrzynia. To ten sam numer katalogowy co skrzynia DKF. To , że w systemie są inne oznaczenie silnika I skrzyni może być powodem rocznika auta i nieprecyzyjnego systemu. Generalnie silniki i skrzynie mają te same parametry. Może problem leży w łapie, dźwigni sprzęgła.
Jak sie nie da naprawić polecam zapomnieć o tym pseudo automacie. W bardzo prosty sposób można go przerobić na manuala i tez problemy sie kończą. Strona mechaniczna jest praktycznie banalna. Wymiana lewarka dźwigni zmiany biegów, cięgna, oraz wymiana podstawy pedałów hamulca i sprzęgła. Później tylko mała przeróbka instalacji elektrycznej i przeprogramowanie...
Czy ktoś przerabiał temat wymiany dwu-masa na jedno-masa ? Tak zaglądam w etka i oprócz sprzęgła inna jest dźwignia, łożysko, tuleja prowadząca. A co z wałkiem?
VIPER555, wyczuwam sceptycyzm. Odkręciłem tak już kilka sprzęgieł także nie może być mowy, że miałem szczęścia więcej jak rozumu. Nie użyłem ani młotka ani rury ani wyciągarki ani innych cudów. Tylko dźwignia i oczkowa siedemnastka. Mogę zrobić foto story jeśli jesteście zainteresowani.
Myślę, że najpierw wyreguluj cięgno , na którym jest kawałek gumowej tulejki. Cięgno to służy do hamowania dolnego wałka w skrzyni biegów! No i sprzęgło , pedał powinien wyłączać tylko I stopień i po wysprzęgleniu ma "spłaszczyć" gumową tulejkę hamującą dolny wałek w skrzyni . Do II stopnia służy dźwignia ręczna
U mnie trzeszczało tylko wtedy, kiedy siła występowała nagle, na przykład kiedy po wymianie klocków nie „powachlowałem” dźwignią przy zacisku aby skasować luz na samoregulatorze i dźwignia dochodziła do ogranicznika. Moim zdaniem, jeśli zaciąga przy 720N to się nie przejmować, ponad 1000N to naprawdę dużo jest.
Skok pedału sprzęgła 127 + -5 mm .Regulacja na lince przy dźwigni wyłączania .Jak nie pomoże -wymiana.
weź jakąś brechę i spróbuj popchnąć dźwignię na skrzyni w kierunku tyłu samochodu, czy wtedy czuć, że sprzęgło się wyłącza ?
Kiedyś miałem podobny problem z niby za długą linką sprzęgła. Sprawę załatwiła wymiana zużytej, plastikowej nakładki (w kształcie wydrążonej połowy kulki) na trzpieniu o który opiera się "łapa" (dźwignia) wyłączająca sprzęgło. Od razu zwiększył się skok "łapy" i poprawiło wysprzęglanie i tym samym wrzucanie biegów, zwłaszcza wstecznego i jedynki. Pozdrawiam.
Przecież tuleja nie wyjdzie Ci do tyłu, musisz zrzucać pompę oleju i tuleję wytargać do dołu. Wałek wom I wbić do środka w stronę sprzęgła, powinien się schować na tyle żeby można było wyciągnąć tuleję. Jak Ci wałek nie chce iść to poruszaj dźwignią od obrotów zależnych.
Dźwignia porusza w stronę ściany grodziowej. Więc raczej będzie okey. W najgorszym przypadku może to być wymiana sprzęgła czy raczej nie? Na co zwrócić uwagę po rozebraniu?
Dźwignia przy uchwycie nad cylindrem , trzeba ją mocno pociągnąc do tyłu. Jeżeli łańcuch jest zablokowany i nie można go przesunąc ręką to pewnie hamulec jeżeli lekko chodzi w prowadnicy to zębatka napędzająca łańcuch ,koszt około 30 zet. Oczywiście zakładam że łańcuch był odpowiednio napięty i nie spadł z zębatki. Wszystko do zrobienia we własnym zakresie
Przecież to się robi z dźwigni shutltla i pedału sprzęgła a nie z menu H. Chyba ze ktoś wczesniej w H8 namieszał w eepromie sterownika CFPS....to dupa blada.i wymiana sterownika.bo nowego softu to te tłumoki z serwisu raczej nie wgrają.
Witam Nie wiem jak jest w Saabinie ale jeśli jest tam podparty wałek sprzęgłowy to może być zatarte łożysko lub tulejka diabeł wie co tam jest jeśli jest, Sprawdź pompę , wysprzęglik na dzień dobry , potem ewentualnie skrzynia do wyjęcia i wymiana sprzęgła, no i zasada zawsze po zdjęciu skrzyni wymieniamy łożysko bez względu czy wymieniamy sprzęgło...
2- to zależy od dostępu jak zewnętrzny to nie ma potrzeby wymieniać, a po łapie widać że zewnętrzny co i innego wewnętrzny. Chodzi o to, że jak padnie to łatwy dostęp i szybka wymiana?, dobrze czaję ;) 3- jak nie poci się to po co? Prawie 300tys. -jakby profilaktycznie ;) , a tutaj dostęp nie jest łatwy ... 4- sprawdż elementy 10/12 to bardzo często...
Witam służyłem sprzęgło włożyłem pond 5mm przekładek, ale nadal ciągnie sprzęgło wcześniej rozbierałem pompkę i pre uszczelnień było wymienianych (dorabianych ) i teraz jest tak że przy pedale u góry brak ciśnienia na sprzęgle po naciśnięciu pedału pojawia się jakieś ciśnienie odpowietrzone jest jako tako. Zastanawiam się czy ta ilość podkładek jest...
Kolego Zico63 wykonałem telefon pod wskazane miejsce i faktycznie miły człowiek z serwisu udzielił mi odpowiedzi na najbardziej nurtujące mnie pytania. Konstrukcja tego mikrociągnika sama w sobie jest bardzo ciekawa. 4 biegi do przodu, 3 do tyłu, wom, blokada mostu, niezależne hamulce i obracana kierownica. Mnie nie działał silnik, problem rozwiązano...
POSIADAM INSTRUKCJE OBSŁUGI ALE BRAKUJE MI przyrząd kalibracyjny (1] PROSZĘ O POMOC . 2 KALIBRACJA SPEED POWER SHIFT CLUTCH W celu utrzymania optymalnego układu hydraulicznego należy przeprowadzić kalibrację sprzęgła okresowo i po następnej wymianie operacje; - wymiana jednostki sterującej; - wymiana zaworu elektromagnetycznego. Przeprowadzić kalibrację...
Punto sprzedane. Na początku października kupiłem Skodę Felicie za 1800zł z LPG. Obecnie przejechałem nią 5100km i nie miałem żadnych niespodzianek, które spowodowałyby bym nie mógł dalej jechać. Wymieniłem: - przednią szybę, bo była pęknięta (230zł z wymianą) - prawy, gumowy przewód hamulcowy, bo za późno chwytał hamulec i za późno puszczał (26zł+wymiana)...
Obejrzyj dobrze dźwignię zaworu tzw konika, bo może też trzeba wymienić. Jeśli doszło do wyrobienia to wymiana, koszt niewielki, roboty też mało. Może też być wyklepany i nie ustawisz dobrze luzu. Stawiam że do wymiany, ale zweryfikuj to. Tak samo, gdy są znaczące luzy poprzeczne koników na wałku.
Witam, jestem kompletnym laikiem i proszę o pomoc. Posiadam Seata Leona 1,6 16 V 2005 r. Tempomat został założony dodatkowo przez poprzedniego użytkownika. Przestał działać włącznik tempomatu ( -) na dźwigni kierunkowskazów. (+) działał normalnie i tempomat można było uruchomić poprzez dodanie prędkości przyciskiem "+" . Kupiłem nową dźwignię oddałem...
Szanowni użytkownicy !! W ciągu 5 miesięcy w moim fiacie wymieniłem : dwumasa, docisk, tarcza, łożysko, tulejki pod dźwignią ciągnącą docisk oraz 3 razy linka. Przez pierwszy miesiąc od wymiany linki jest ok, potem sprzęgło działa coraz ciężej i nie można wrzucić biegu (przy wrzuconym biegu i wciśniętym sprzęgle samochód powoli porusza się), aż dochodzi...
Witam mam problem z biegami skrzynia biegów 3+1 125 jak się włącza bieg do tyłu to jedzie do przodu jak włącza się do przodu 1 to jedzie do tyłu nie ma 2 i 3 biegu i jak się włącza bieg na wyłączonym... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Biegi zachowują się odwrotnie i „giną” dlatego, że nowo zamontowana skrzynia 3 + 1 nie jest zsynchronizowana z mechanizmem...
W tym problem ze ciągnik kupiłem z Anglii. Kto to zdrutował nie da się ustalić bo komis już nie istnieje😅. Przez 5lat chodziło to idealnie, kolejne 5 ze względu na kilkuprocentowe zużycie się sprzęgieł w normalnym sterowniku podpina się komputer i dokonuje kalibracji, czyli wysterowania czasu i agresywności otwarcia cewek elektrozaworów. Przywrócenie...
Witam serdecznie, wielka prośba o pomoc. VW t4 2,5TDI 2WD stare sprzęgło potrafiło się pośliznąć, więc przyszedł czas na wymiane. Stare sprzęgło dwumas podmęczony, tarcza nity sie już polerowały. Zamontowany nowy zestaw LUKa (dwumasa, tarcza, docisk, łozysko oporowe), zewnętrzny wysprzęglik pozostał stary. Auto złożone wszystko OK, po dłuższej chwili...
Witam Coś tak za bardzo nie widzę związku całej sytuacji ze sprzęgłem jako takim, szukał bym usterki w dźwigniach i lince . I tak przyjmijmy że sprzęgło wymienione bo był już na to czas a serwis zadziałał asekuracyjnie i wymienił też linkę . Jak twierdzisz jakiś czas było poprawnie i po jakimś czasie objaw usterki pojawił się znowu tak więc można przypuszczać...
Witam, mam problem z brakiem iskry zarówno świecy i na samym przewodzie zapłonowym. Nie wiem co może być przyczyną, kiedyś motorek kiepsko palił, zapłon włączał się i wyłączał przy ruchach kierownicy i do tego miał problem z kręceniem rozrusznikiem i falowaniem obrotów. Nie chciałem się bawić w ustalanie przyczyny więc za śmieszne pieniądze kupiłem...
Panowie w tym autku sprzęgło powinno być sterowane hydraulicznie. Proszę przy okazji sprawdzić poduszki, szczególnie pod skrzynią biegów a w następnej kolejności regulację cięgieł od dźwigni biegów. Jeśli to nie da efektów, to pozostaje wymiana synchronizatorów - kosztowna sprawa, bądź nabycie skrzyni używki.
TIT było odgłosem zaskoczenia blokady i jest on słyszalny po każdym rozblokowaniu napędu. Wymiana kondensatora zalecam jeżeli siłownik ma więcej jak 7 lat. WAŻNE aby pojemność była taka sama jak wymienianego kondensatora. Ten na zdjęciu ma 16 mikrofaradów. Oczywiście musi to być kondensator "silnikowy". Problem w fazie otwierania podsuwa mi jeszcze...
Witam, Olej do zwolnic to Hipol 15F pojemność to ok 1,5l do otworu kontrolnego rys 5. co do króćców to jest tam gwint metryczny ( o ile dobrze pamiętam) i jeden z nich jest z dławikiem jednostronnego działania ( w jedną stronę ma pełny przepływ w drugą olej płynie prze mały otwór ) i nie wolno ich zamieniać ze sobą. Na twoim miejscu sprawdziłbym czy...
gdy mam auto na biegu jałowym to słychac jak coś żęzi, gdy wcisne sprzęgło to ten odgłos ustaje-wyczytałem ze to wina łożyska oporowego, czy da sie je wymnienić w łatwy sposób ??-mój sąsiad w aucie KIA sportage miał taki sam problem z tym łożyskiem i przez jakiś otwór przy sprzegle nasmarował to łożysko i ten hałas mu zniknął a autku podobno przybyło...
Uszkodzoną linkę można wykluczyć, gdyż dzisiaj rano po raz kolejny nie mogłem włączyć żadnego biegu , więc otworzyłem maskę i co się okazało? Pedał sprzęgła daje się normalnie wcisnąć gdyż napina się napinacz na lince, natomiast łapa od sprzęgła nawet nie drgnie (zupełnie jakby się gdzieś zakleszczyła). udało mi się wbić 3 bieg (po chwili siłowania...
Witam, Panowie mam problem i potrzebuje pomocy bo już normalnie jestem głupi z tego wszystkiego. Ale najlepiej zacznę od początku. Pierwszym objawem jakichkolwiek nieprawidłowości był następujący objaw: podczas jazdy ze stałą prędkością a zwłaszcza na ostatnim biegu przy delikatnym naciśnięciu pedału gazu zauważalne było falowanie obrotów. Innych nieprawidłowości...
Sprzęgło przecież jest nowe ma 400km przebiegu docisk łożysko, tarcza. Reklamuj wykonaną usługę. Czy było tak przed wymianą sprzęgła, i czy mechanicy o tym wiedzieli? Do sprawdzenia dźwignia wyłączająca sprzęgło, problem może też być po stronie hydraulicznej, uszczelniacze pompki i siłownika, ewentualnie rozwarstwiony przewód hydrauliczny.
Ha :D przypomniały mi się stare czasy, miałem identyczny problem z Fiatem CC, chrobotanie wydostające się ze skrzyni biegów tak jak piszesz, wymiana łożysk w skrzyni nie pomogła, tak samo sprzęgło, a że oprócz lekkiego hałasu w niczym to nie przeszkadzało to tak jeździłem (ok. 20 tyś km) Ostatecznie auto sprzedałem właśnie z tym. Na krótko przed sprzedażą...
Przyczyna okazała się bajecznie prosta! Ale po kolei. Najpierw jak działa mechanizm. Przy braku zasilania klapę mona otworzyć ręcznie, ale o to ciężko, bo każde naciśnięcie guziczka otwarcia powoduje uruchomienie mechanizmu. Za to spokojnie można ją ręcznie zamknąć - dźwignia porusza się bez oporów do momentu podania zasilania - wtedy sprzęgło łączy...
Czołem motorzyści! Dawno mnie tu nie było więc jakie zaszły zmiany: -silnik z Orkana przełożyłem do Krossa Hexagon V2 - zmiana zębatki na 36z - zmiana hamulca przedniego na tarczowy (zauważalna różnica na korzyść krótszej drogi hamowania) - wymiana tłumika na sportowy Simson (tu chyba największa korzyść, silnik teraz żwawo reaguje na gaz, czuć większą...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Mieszek nie ma nic do sprzęgła.Jeżeli dobrze masz dobrane i założone sprzęgło to albo coś z linką,albo coś z dzwignią sprzęgła.
No to masz przesrane (z tą robotą). Nagrzewnica w fiatach i pochodnych znajduje się w bloku tworzącym komplet. W skrócie - jest to taka skrzynia gdzie wszystko znajduje się razem (silnik nadmuchu, klapy kierunkowe, silniczki lub cięgła itd. Cała ta skrzynia przykręcana jest do ściany grodziowej, a do niej dopinane przewody lub cięgła. Wyjąć to "cacko"...
To ja w takim razie troszkę zamieszam i zaproponuję centralę Panasonic KX-NS500, która na pewno spełni oczekiwania a nie ma ograniczeń w zarządzaniu na poziomie instalator czy użytkownik. Tego Panasonica oglądałem, jest to ciekawa, tania centrala, ale ma dla nas bardzo poważne minusy. Obecny Mikrotel jest zainstalowany na ścianie w sekretariacie. Jeśli...
Nastaw się psychicznie i finansowo na wymianę wszystkiego, czyli tarcza, docisk, łożysko, podpora łożyska, dźwignia, sworzeń kulowy dźwigni. Dopiero po wyjęciu skrzyni będzie można zweryfikować.
Przedstawiam mój traktorek wykonany 7 lat temu- w drugiej wersji. Jest to konstrukcja oparta na silniku z Fiata 126p 600, jego skrzyni biegów, i skróconym moście Żuka. W oryginalnej skrzyni biegów usunąłem mechanizm różnicowy. Napęd jest wyprowadzony z obecnej prawej strony skrzyni przez dorobioną przekładnię kątową. Wykorzystałem tam komplet kół zębatych...
Sony MHC 771 30 lat z tego ostatnie 20 nieuruchamiana. Jest to forum dla początkujących... to za dużo powiedziane.. początkującym to mogłem być 60 lat temu jak bym się za elektronikę zabrał.. Moje dotychczasowe osiągnięcia: "radio na kryształek" 65 lat temu. A więc po prostu laik. Do rzeczy, potrzebuję pomocy w naprawie tej wieży, jak się znajdzie jakaś...
wymień paski najlepiej w obu kieszeniach cały problem w tym że paski z koła zamachowego na sprzęgło są pewnie za lużne i mechanizm żle się przełącza w 1 stronę przed wymianą zwródz uwagę na to w jakim położeniu jeet dzwignia przełączania w stosunku do zębatki z krzywką tak aby po wymianie była ona ustawiona w tej samej pozycji
Witam. Miałem uszkodzone gniazdo dźwigni zmiany biegów-po prostu pękło. Po wizytach u mechaników usłyszałem co mnie i ile czeka. Demontaż/montaż: wydechu osłony termicznej, a śruby wiadomo skorodowane. Postanowiłem zrobić to swoim sposobem, aby uniknąć w/w demontażów - zgodnie z zasadą Polak jak chce potrafi wszystko. Piszę o tym, bo się może ta wiedza...
Witam, trzeba sprawdzić dokładnie położenie samej linki sprzęgłowej na motocyklu, czy wszędzie przechodzi łagodnymi lukami - bo czasem wystarczy zbyt mocne zagięcie pancerzyka lub przyciśnięcie, np. zbiornikiem i linka ciężko pracuje, zacina się lub właśnie nie wysprzęgla do końca i sprzęgło "ciągnie"... Na ogół dzieje się tak, jak linka sprzęgłowa...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
Jestem użytkownikiem volvo FH16 470 KM niestety ale przyszedł czas na wymianę sprzęgła dwutarczowego, po skompletowaniu wszystkich części nasunęło się pytanie w jakiej pozycji ustawić śrubę regulacyjną na wyprzęgliku który łączy się z dźwignią widełek sprzęgła. Proszę o wskazówki jak ustawić luz na dźwigni bądź nie aby sprzęgło działało poprawnie. Muszę...
wymiana dźwigni blokada dźwigni ramię dźwigni
turbina pompy myjącej przyciski przestają działać karta graficzna niskoprofilowa
schemat przełącznika spawarki tracer zasilacz
Wymiana żarówek w kontrolkach Peugeot 3008 2012 Maszynka Philips nie działa z gniazdka – przyczyny i rozwiązania