Nie zacisnięta a zgrzane. Trzeba zalutować.
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Ojojoj! Każdy doświadczony elektronik pewnie zawiodł sie na swoim multimetrze gdy mierzył tranzystor czy diodę i stwierdzał że dobra, a w układzie lipa. Pomiar miernikiem nie zawsze jest miarodajny. A diody z alternatora trzeba mierzyć pod obciążeniem. Ponadto z własnego doświadczenia wiem że wymiana uszkodzonej diody w mostku alternatora nie wystarcza...
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Podaj dane alternatora i diody ktora wstawileś.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Miałem kiedyś taki problem, że płytka padła mi kilka razy. Rozebrałem i wyczyściłem silnik, od tego czasu usterka zniknęła. A co do pryskania i wymiany diod, to wiele lat wymieniałem diody w Besterach na te z alternatorów i nie robiły problemów.
Problem okazał się banalny, wymiana regulatora napięcia pomogła, ale nie do końca ponieważ po wymianie regulatora napięcia znów spadło ładowanie akumulatora i co ....?? popalone diody na alternatorze. Koszt regulatora napięcia-100zł Wymiana diod na alternatorze+robocizna-100zł Całkowity koszt z robocizną=200zł
No to pół biedy - odpadnie wymiana diod w alternatorze co jakiś czas a to też trochę kosztuje. Regulator prądnicy jest mechaniczny czy elektroniczny?
http://skoda.autokacik.pl/ 1. Wchodzisz na tą stronę. 2. Po lewej stronie masz dział informacje 3. w tym dziale jest link "Zrób to sam"- klikasz na to i wybierasz "Wymiana diod w alternatorze Magneton 70A" Tam masz pokazane szczegółowo jak wymienić diody w alternatorze. Jest to dział poświęcony Skodzie, ale przecież wszystkie alternatory są prawie takie...
pozostaje wymiana regulatora o przepraszam kolega elektrit już o tym wspomniał
alternator od Nissana Sunny firmy Hitachi, pekły 3 diody , niestety całego mostka nie mozna zdobyć ale juz kiedys był naprawiany i wtedy były wymieniane same diody .Więc teraz mam pytanie jakie diody by mozna było wstawić zeby to działało ?
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Akumulator lub alternator jak masz od kogo pożyczyć aku to włóż do siebie i zobaczysz czy tak samo ci się dzieje i wtedy będziesz wiedział co jest grane.W najgorszym wypadku zostanie ci podjechać do elektronika i sprawdzić alternator i wymiana diod.
Witam. Cóż to za głupoty wypisujesz?!?!?! Po raz pierwszy spotykam się z hasłem, że wymiana diod na mocniejsze powoduje spadek obciążenia. (?!?!?!) W jakiej szkole takich bzdur uczą? A może opuszczałeś jakieś lekcje? Im Meritum: Diody trzeba zmienić (na większe) i uzwojenie stojana ( na grubsze) Wirnik wystarczy, różnice oporności wirnika są zbliżone...
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
Jak już rozebrałem cały alternator zrobiłem pełną regenerację (przetoczenie ślizgów, wymiana diod do wzbudzenia, wymiana łożysk) i problem rozwiązany. Niechciałem ryzykować kolejnego wyjmowanie alternatora z samochodu :-). Wszystkim dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że troszkę po takiej regeneracji jeszcze podziała ;-). Pozdrawiam.
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Witam, ja bym zrobił tak; wywalił te diody i sprawdził transformator jak pisze Motronic zarówno z układem regulacji jak i bez niego i jeśli transformator jest w porządku zamontował jakieś dwie porządne diody (np. z alternatora) na kawałku radiatora.
To ilu "podpowiadaczy" już odpadło. Było : -Wymień akumulator -uszkodzone diody w alternatorze - teraz w modzie jest wymiana regulatora A ja ci mówię - wymiana regulatora też nic nie pomoże. Robi się całkiem fajnie, ciekawe jakie będą następne propozycje.
Tam sie zaklada to co kolega wyżej polecił. A nie to co fabryka wsadziła. 12 diod
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
2. rozpinając kostkę 2 pinową od alternatora Przebita/ zwarta dioda główna + w alternatorze
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
Witam prostownik fajny co do mostka wymiana . Zastosował bym 4 diody od alternatora 50A Co do trafa świetnie nadaje śię trafo od telewizora RUBIN.Jes on wytrzymaly ,mozna wydusić jeszcze więcej amper . Swego czasu myślałem nad zrobieniem regulacj ,mianowicie odsuwanie uzwojenia 1 od uzwojenia2 . Przykadem była by spawarka ,co wy nato:::?:
Skoro tarczę to, może wymiana diod poskutkuje. Sprawdzę te diody. Dziękuje za rady.
Prawy przedni słupek? Czytałem kilka podobnych tematów, ale często to były stare alternatory / akumulatory, a w tym przypadku wymiana tych części nie pomogła.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
Nie,nie wytrzymaja prądowo.Te diody które ci się uskodziły przewodzą nawet 40A. Pozostaje wymiana mostka na nowy-typ DER2000 i to jest jedyna metoda naprawy.
Jeśli nie dostaniesz oryginalnych wciśnij diody od alternatorów. Robiłem z nich całe mostki i ani jedna nie padła:idea::!:
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
Rozwiązaniem była wymiana dwóch diod. Były uszkodzone.
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Diody w mostku sprawdź pod obciążeniem.
witam u mnie problemy (przynajmniej z tym mam spokój) z rozruchem się skończyły (odpukać). elektryk w rozruszniku wymienił bendix i jakies tulejki. Co ciekawe u mnie po wielu próbach (4-6) akumulator kręcił cały czas mocno, więc mimo, że dioda/y w alternorze mam przepalone to alternator ładuje dobrze. Z wymiana tych diod spieszyć się nie będę. gothi86...
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
pomogła wymiana regulatora.
Czyli potwierdziłeś moje długoletnie badania. :D Próbowalem wielu rozwiązań, ale nic nie pomagało. Sprawdzenie diód, też niewiele dawało. Bo diody działają źle tylko pod obciążeniem. Czasami to była przyczyna złego stanu akumulatora, który pobierał dużo prądu i działał jak drut oporowy, a sam się nie ładował. Czasami trzeba było zmienić cały mostek...
Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel. Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki...
Jaki problem zrobić np. z 15km i sprawdzić napięcie a jak nie to może diody alternatora. Raz w roku to za mało.
Miałem taki przypadek tylko jak obroty spadały to zapalała się kontrolka i przestawał ładować a na gazie było ok. Wymiana regulatora załatwiła sprawe.
Wymień diody 1 amperowe w alternatorze (wszystkie trzy). Miałem taki przypadek. Mierzyłem diody miernikiem i pokazywał że OK a, jednak dopiero wymiana pomogła.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Nie baw się w diody, zapodaj kpl mostek. Ja wymieniałem to bez wyciągania alternatora,
Witam. Jeżeli było by coś nie w porządku z diodami świeciła by kontrolka . Zdarza się gdy padnie dioda na jednej fazie ,że jeszcze nie zaświeci a wydajność jest mniejsza, bo inna sprawa jest z diodami do wzbudzenia . wszystko to można sprawdzić i tak jak napisał kolega wcześniej wymiana na inne wynalazki nie ma zadnego uzasadnienia Pozdrawiam
Witam. Sprawdź jeszcze szczotki. Jak to nie pomoże to będziesz musiał go zdemontować i sprawdzić nie tylko diody ale teź uzwojenia. Pozdrawiam.
A tak orientacyjnie ile moze wyniesc wymiana wirnika, a ile naprawa?
Sprawa jest prosta wymieniasz mostek i po problemie kupisz u każdego dostawcy części. Diod nie polecam wymieniać jak ktoś nie wprawny.
Lepiej, ale koszty sa w moim przypadku duzo duzo wieksze. Bo tak mam juz zalozony nowy altek 70A, a stary regeneruje: wymiana lozysk, szczotek, przetoczenie pierscieni, wymiana diod prostownika, kontrola uzwojen. czyszczenie. Wiec mam juz dwa alternatory identyczne, dlatego opcja wymiany na jeden co by dal te 140A odpada. Musze kombinowac z tymi dwoma.
No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace...
Alternator uszkodzony. Sama wymiana szczotek i regulatora nie mogła pomóc. Wyciągnąć alternator, miernik do ręki i szukać uszkodzenia. Stojan, diody, wirnik do sprawdzenia. Powodzenia w szukaniu i popraw pisownię (błędy) zanim moderator się za to weźmie tzn. usunie Twój post :)
Witam. Mam prostownik do naprawy i wyszło, że padł mostek prostowniczy zbudowany na diodach prostowniczy. Mam stary alternator i w nim jest mostek prostowniczy, mogę go zastosować?
Witam W mojej Felicji mam ten sam problem. Wymieniałem regulatory napięcia- bez efektów.W ciągu 4 lat padły 2 akumulatory.Problem zawsze pojawiają się od października , kończą w kwietniu (światła). Nie pomogła wymiana alternatora na nowy.Wstawiłem diodę między alternetor a regulator, napięcie wzrosło o 0,3 do 14,1V a i tak akumulator muszę co 3-4 tyg....
Sprawa zamknięta - regulator napięcia + regeneracja alternatora załatwiła sprawę. Auto 2 dni po naprawie jeździ, żadnych problemów. Zamknięty temat. Dodano po 56 J.w. - wymiana regulatora napięcia + regeneracja alternatora.
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
Witam czyli wymiana na nowy ale to nie jest na 100% pewne że to regulator pozdrawiam.
stąd moje pytanie - rozumiem, że awarii uległy prawdopodobnie diody, czy są one zabezpieczone bezpiecznikiem ? Gdzie go szukać ? Czy wymiana regulatora napięcia ( w nim znajdują się diody ) rozwiąże problem ? Nie ma żadnego bezpiecznika na diodach. Może być tylko między alternatorem a akumulatorem.
potrzebuje pomocy brak ładowania w fiacie 126. zapaliła się kontrolka ładowania po raz pierwszy wymieniłem regulator pomogło na chwile po tygodniu od nowa pali sie kontrolka ładowania. w czym jest problem??? czy zespół prostowniczy w alternatorze (tzw. diody)?????
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Nic nie da wymiana regulatora który jest sprawny, uszkodzona jest dioda w prostowniku powodująca świecenie kontrolki i wzrost napięcia.P
Odpalanie jest możliwe ale sterowanie musiało by być dosyć skomplikowane w przeciwnym razie może się skończyć wymianą całej elektroniki w samochodzie z diodami w alternatorze włącznie.
Ja bym powiedział na 100% diody(jedna uszkodzona) wzubudzenia ładowanie będzie jaknajbardziej prawidłowe tylko wymiana może pomóc nie widze problemu jeżeli jest to polonezowski altek to komplet diod z całym pierścieniem kosztuje chyba 9 zł, może tez być z cinkusia alternator (takie tez sa w poldkach)to już jest problem bo tam jest razem regler diody...
miałem takie radyjko zamontowane w astrze2 ale niestety po awarii alternatora zadymiło. Po naprawie radia i alternatora (wymiana diody) i włozeniu radia znów dym. Radio to gra ale niestety nie daje się wyłączyć - podswietlenie wyswietlacza dziąła dalej, a po chwili dalej gra jak gdyby nigdy nic. Jedynym wyjściem jest wyjęcie kluczyka ze stacyjki albo...
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
Witam. Niestety wymiana samych diod to półśrodek który może pomóc na krótko (w tym przypadku 2 tygodnie). Najlepiej jest wymienić cały kompletny mostek prostowniczy.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Ale ta kontrolka swieci sie cały czas, bez wzgledu na obroty? Świeci z tą samą uintensywnością, nie przygasa?? Musisz go rozebrać i miernikiem sprawdzić która z tych małych diod ma przebicie. Jesli kontrolka sieci sie cały czas to możesz miec uszkodzone 3 diody lub takżę odczepione - uszkodzone połaczenie miedzy tymi diodami a regulatrem napiecia. Wymiana...
W końcu alternator uległ uszkodzeniu. Gdyby nie miernik zamontowany w aucie stałbym jak sierota na drodze. Napięcie spadło do 10 V, potem wszytko zdechło. Na szczęście zdążyłem dojechać na parking i po czasie wymontowac alternator. Uszkodzone były diody w alternatorze. Po wymianie i sprawdzeniu( dałem to do zrobienia do warsztatu zajmującego się alternatorami)...
Napisałeś, że sprawdziłeś mostek prostowniczy. Napisz jeszcze w jaki sposób. Należy sprawdzić każdą z diod mostka. Też miałem taki przypadek. Padła jedna z diod i po alternatorze. Wymieniłem cały mostek (40 pln) i wszystko działało tylko przy skręcaniu alternatora urwałem jedną śrubę (była lekko skorodowana). Wymiana na alternator regenerowany 300 pln...
kolego kończy ci się alternator cały nowy na alegro to 400 zł regulator 140zł ten silnik tak ma że świece grzeją długo bo do 60 c płynu silnika i alternator dostaje ja już w swoim combo 1,7 wymieniłem 2 przejechane 400 tys wymiana poszczególnych podzespołów alternatora nic nie da bo będą sie przepały po koleji diody regulator a na koniec wirnik a ty...
ja bym zaczął od naprawy wymiana mostka diodowego powinna pomóc miałem kilka takich przypadków ze wzrostem obciążenia spadało napięcie to padnięta była dioda plusowa na jednej fazie
Jeśli chcesz sprawdzić czy jest ładowanie uruchom samochód, do klem akumulatora podłącz woltomierz. Wskazanie woltomierza powinno wynosić ok 14,4V. Jesli tak jest to ładowanie jest OK, pozostaje wymiana żaróweczki w desce rozdzielczej. Jeśli nie ładuje to uszkodzony jest regulator napięcia, sczotki albo uład diod w alternatorze.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Spróbuję innym miernikiem choć mierzyłem wcześniej tym samym i wskazywało poprawnie. Kontrolka ładowania działa prawidłowo czyli zapala się po zapłonie, natomiast po starcie silnika gaśnie. Z tym regulatorem prawda - tylko wiadomo jak z tymi chińskimi zamiennikami, jak brać to tylko oryginał i mieć spokój. A z diodami myślałem że w razie awarii nie...
[syntax=basic4gl]jeszcze można spróbować odpalenia jak osobówka będzie "gazowana"[/syntax] A tego nie radzę jeśli nie chce się naprawiać alternatora. Wynika to z charakterystyki urządzenia, kiedy to przy wysokich obrotach urządzenie mogłoby wytworzyć moce znacznie przekraczające wytrzymałość diod. Jako, że napięcie na instalacji spadnie a regulator...
adamekamator zrób prosty test - odłącz kabel od tej kontrolki (może być przy alternatorze) i zobaczysz że ładowanie będzie takie samo nadal. Wiem na pewno że to tak działa bo jeździłem tak wiele lat bo mi się nie chciało naprawić tej wsuwki do alternatora i przewód wisiał zaizolowany obok. PS. A co do wzbudzania to alternator jest zespolony z regulatorem...
Więc zrobię tak jak radzisz "wiertacz", kupię mostek i zobaczę czy będzie wszystko działało tak jak powinno. Dodano po 3 A zapytam czysto teoretycznie - czy diody do mostka prostownika można by wykonać z diód które są w alternatorze samochodowym
Winny okazał się cały alternator - spalony wirnik, stojan, regulator i diody (dziwne, że w ogóle czasem ładował). Wymiana na nowy Bosch (chińskich nie można regenerować) oraz nowy pasek z montażem wyniósł 700 PLN i problem rozwiązany. Tym samym zamykam temat i dziękuję za udzieloną pomoc.
Widzę, że pan Grzegorz_madera zajmuje się Elektromechaniką pojazdową, to czy mógłby mi coś więcej podpowiedzieć w temacie, czy mogę coś jeszcze sprawdzić w domowych warunkach? Jakieś pomiary na alternatorze, czy od razu wymiana? A tak a propos co się dzieje z tymi diodami? Można prosić o wyjaśnienie osobą nie z branży?
Akumulator jest nowy, bo właśnie stary "zdechł" i dlatego ujawnił się problem z ładowaniem gdy trzeba było podbić kartę gwarancyjną. Diody sprawdziłem, a przyrząd jest "prof" i mierzy prawidłowo. Jestem prawie pewien, że usterka siedzi w alternatorze, ale gdzie? Wymiana wszystkiego po kolei nie ma sensu , bo ile by to kosztowało?!
W takim razie jak moge sprawdzić diode jak już ją wylutuje ? Dodano po 12 http://skoda.autokacik.pl/pages/zrobsam/... tutaj znalazłem jak koleś wymienia diody i je sprawdza . Na razie mam 6 diod i ciągle pokazuje mi 0.00 znaczy to że wszystkie są popsute ? Na jednych diodach są napisy w kolorze czerwonym a na innych w kolorze czarnym...
oplaca sie bawic jesli wiesz co robisz. ktos rowniez moglby powiedziec, ze nie oplaca sie bawic z calym autem. Skoro nic nie dala wymiana regulatora, pewnie walnela ktoras z diod a to latwo sprawdzic miernikiem po rozebraniu alternatora... No ale dobrze, ze twoj akumulator ma czym oddychac, wiec problem przestal istniec :) .
Przede wszystkim alternator wymontowac ... zdjac regulator napiecia (zintegrowany ze szczotkami) - sprawdzic stan szczotek - jesli juz za krotkie to pozostaje wymiana calosci - koszt ok. 70 pln. Celowo nie pisze o wymianie samych szczotek chociaz jest to mozliwe (mozna wrzucic szczotki z malucha i odpowiednio je doszlifowac na wymiar). Jesli szczotki...
Oddałem go do jednego elektromechanika, którego przypadkiem znalazłem. Powiedział, że spalone są diody i koszt naprawy to 120 zł. Jak również powiedział, dopiero po wymianie diod stwierdzić będzie można, czy regulator napięcia też nie padł. Także o ile to same diody, to jeszcze się opłaca, ale pakować 120 zł i czekać na dalszą diagnozę trochę bez sensu.
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Viper, Wszyscy uzywamy miernikow do kontroli diod. Jednak w tym przypadku, co mozna powiedziec na podstawie wynikow pomiarow wykonanych przez kogos innego, nienanym miernikiem, w nieznany sposob (nie chce tu podwazac kompetencji seven'a). Ja jestem w stanie wyciagnac jeden wniosek z pewna doza prawdopodobienstwa: zadna z diod nie ma zwarcia lub zwarcia...
Ja tego badania nie widziałem. zostawiłem auto u mechanika który zawiózł alternator do elektryka i wg relacji elektryk wsadził go na jakiś stół i powiedział że daje równe napięcie 14,3 V. Napewno nie był rozkręcany. Kurcze napewno pozostaje mi coś wymienić. Na allegro pytałem jakiej firmy są te alternatory i czy nie są chińskie. Dostałem odpowiedź,...
Rozumiem, czyli rozłożyć wymienić i złożyc http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopi... ;) Czy w takim przypadku konieczna jest niezwłoczna wymiana czy można używać alternatora jeszcze kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin bez szkody dla akumulatorów. Za co odpowiedzialne są te diody? POzdrawiam i dziękuje za pomoc i poświęcony czas. http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopi...
Regulator wymieniał mechanik. Nie miałem możliwości sprawdzić mostków, izolacji uzwojeń itd. Jak do soboty nie dam sobie rady to poniedziałek mechanik wyciągnie alternator i sprawdzę wszystkie diody. Wyciąganie alternatora to ostateczność bo aby wyjąć alternator trzeba zdemontować pompę od klimy. Czy ktoś z Was spotkał się z koniecznością wpisywania...
to co sie poprawia diodą na regulatorze jest spowodowane korozją aluminium na glownym prostowniku diodach plusowych Całkiem możliwe, przy czym wymiana zestawu prostownika głównego powinnaby załatwić problem, ale koszt prostownika a koszt dodatkowej diody to subtelna różnica, a jeszcze problem z dostępnością nowych części do starego grata... Schemat...
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
Zawiozłem alternator do fachowca i okazało się że są spalone diody w alternatorze. Elektryk mówił że przyczyną mogło być podłączenie odwrotnie klem do akumulatora. Także sprawa wyjaśniona. Dziękuję za pomoc. Dodano po 5 Aha , jeszcze jedno. W moim przypadku diody się spaliły gdyż pękł mi pasek na alternatorze i jechałem kilka kilometrów bez paska. Akumulatora...
sprawdzilem ladowanie i na obrotach wysokich ma kolo 14 a na wolnych ma 12.5 i podobno jakas dioda sie spalila w alternatorze... i czy jak mam bardzo slabe ladowanie to moge miec problemy z odpaleniem go rano?? i ile kosztuje taka wymiana??
Problem jest (niestety) szeroko znany... (Ten Typ Tak Ma) Przyczyną problemów jest zbyt cienki kabel alternator-akumulator. Przy większym obciążeniu (w zimie: światła+ogrzewanie) spadek napięcia na nim jest tak duży, że akku przestaje być ładowane... Rowiązania są dwa: 1) Dioda schottky'ego dołączona do alternatora, powodująca podbicie napięcia. Proste....
Witam. Pagne zamknac temat regulatora od Boscha i alternatora PF125p lub poloneza. Ale jeszcze kilka wyjasnien. Alternator juz pracuje na pokladzie C360, ale z zegulatorem RNc12. Dalem spokoj eksperymentom bo zaszla potrzeba uzycia go do konkretnych celow. Wymiana diod wzbudzenia okazala sie bajecznie prosta. Troche problemow sprawilo wymienienie lozysk....
kidziorv1 Chyba za dużo od ciebie wymagam.. a ty masz dość podstawowe problemy z samym alternatorem i nie tylko. Musisz je na początek rozwiązać. Jednak regulator jako układ elektroniczny i osobny problem można (i trzeba!) sprawdzić na stole. Pisałem jak to zrobić. Alternator "zostawiam" Błażejowi. :D Przecież to dość proste sprawy... Odpowiadam na...
Witam. Pojechałem do Holandii i najprawdopodobniej padł mi regulator napięcia w alternatorze. Podłączyłem miernik i na biegu jałowym jest 12.8V , 1000 obr-13,5V 2000 obr - 15V a 2500 ok 16V (na światłach). Popaliło mi już żarówki w desce rozdzielczej. Jak włączę trochę odbiorników - wentylator na maxa i tylną szybę to spada do ok 13-14V. Mam do domu...
Problem tkwi w diodach pomocniczych w alternatorze,z tym żeby je dobrze sprawdzić,trzeba wziąść żarówkę np.1W/12V i sprawdzić w obu kierunkach diody z akumulatora(tzn.dynamicznie).Jakiekolwie... przewodzenie diod w kierunku zaporowym wyklucza ich sprawność,omomierz może pokazać że są dobre.Ale najpewniejszym wyjściem jest ich wymiana,koszty są niewielkie.
sprawdzić diody alternatorze diody prostownicze alternatorze diody alternatorze delco
cyfra moduł miernik decybeli kenwood grzeje
pomiary oscyloskopem okiem praktyka arduino zegar
Huntron: Przydatność w diagnostyce PCB i ASA SABA UW32B100 TV Software Update Guide