Podaj dane alternatora i diody ktora wstawileś.
Witam Sprawdź kable przy alternatorze, (jeżeli masz alternator) czy nie masz naderwanych końcówek i przy rozruszniku. Gruby kabel od alternatora idzie do rozrusznika. Jeżeli wszystko ok to sprawdź szczotkotrzymacz (alternator) lub szczotki (prądnica). Jeżeli tutaj jest w porządku to następny jest regulator napięcia (w alternatorze małe metalowe pudełeczko...
17,6 V to bardzo dużo. Nie wiemy wprawdzie czy na wolnych obrotach , czy na wysokich oraz czy pod obciążeniem. Zakładając poprawność twego postępowania należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Nawiązując do póżniejszej wypowiedzi to niestety nie rozumujesz dobrze. Spora część regulatorów reguluje "-" a więc podawaniem...
Nie zacisnięta a zgrzane. Trzeba zalutować.
http://skoda.autokacik.pl/ 1. Wchodzisz na tą stronę. 2. Po lewej stronie masz dział informacje 3. w tym dziale jest link "Zrób to sam"- klikasz na to i wybierasz "Wymiana diod w alternatorze Magneton 70A" Tam masz pokazane szczegółowo jak wymienić diody w alternatorze. Jest to dział poświęcony Skodzie, ale przecież wszystkie alternatory są prawie takie...
To ilu "podpowiadaczy" już odpadło. Było : -Wymień akumulator -uszkodzone diody w alternatorze - teraz w modzie jest wymiana regulatora A ja ci mówię - wymiana regulatora też nic nie pomoże. Robi się całkiem fajnie, ciekawe jakie będą następne propozycje.
Alternator wrócił z warsztatu, diody i regulator napięcia były ok, przygrzana i nadpalona śruba przy B+ (wymieniona) - chyba już wiemy co jest przyczyną - wspominałem o spadku napięcia na przewodzie... Było chyba ukruszone ucho na przewodzie zasilającym przy alternatorze - jakiś mechanior na jego resztki nałożył nowe i zacisnął jedynie kombinerkami......
Witam. Cóż to za głupoty wypisujesz?!?!?! Po raz pierwszy spotykam się z hasłem, że wymiana diod na mocniejsze powoduje spadek obciążenia. (?!?!?!) W jakiej szkole takich bzdur uczą? A może opuszczałeś jakieś lekcje? Im Meritum: Diody trzeba zmienić (na większe) i uzwojenie stojana ( na grubsze) Wirnik wystarczy, różnice oporności wirnika są zbliżone...
Nie,nie wytrzymaja prądowo.Te diody które ci się uskodziły przewodzą nawet 40A. Pozostaje wymiana mostka na nowy-typ DER2000 i to jest jedyna metoda naprawy.
Czyli potwierdziłeś moje długoletnie badania. :D Próbowalem wielu rozwiązań, ale nic nie pomagało. Sprawdzenie diód, też niewiele dawało. Bo diody działają źle tylko pod obciążeniem. Czasami to była przyczyna złego stanu akumulatora, który pobierał dużo prądu i działał jak drut oporowy, a sam się nie ładował. Czasami trzeba było zmienić cały mostek...
Wymień diody 1 amperowe w alternatorze (wszystkie trzy). Miałem taki przypadek. Mierzyłem diody miernikiem i pokazywał że OK a, jednak dopiero wymiana pomogła.
Rozumiem, czyli rozłożyć wymienić i złożyc http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopi... ;) Czy w takim przypadku konieczna jest niezwłoczna wymiana czy można używać alternatora jeszcze kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin bez szkody dla akumulatorów. Za co odpowiedzialne są te diody? POzdrawiam i dziękuje za pomoc i poświęcony czas. http://www.forum.fsoautoklub.pl/viewtopi...
Zawiozłem alternator do fachowca i okazało się że są spalone diody w alternatorze. Elektryk mówił że przyczyną mogło być podłączenie odwrotnie klem do akumulatora. Także sprawa wyjaśniona. Dziękuję za pomoc. Dodano po 5 Aha , jeszcze jedno. W moim przypadku diody się spaliły gdyż pękł mi pasek na alternatorze i jechałem kilka kilometrów bez paska. Akumulatora...
Ja bym powiedział na 100% diody(jedna uszkodzona) wzubudzenia ładowanie będzie jaknajbardziej prawidłowe tylko wymiana może pomóc nie widze problemu jeżeli jest to polonezowski altek to komplet diod z całym pierścieniem kosztuje chyba 9 zł, może tez być z cinkusia alternator (takie tez sa w poldkach)to już jest problem bo tam jest razem regler diody...
Więc zrobię tak jak radzisz "wiertacz", kupię mostek i zobaczę czy będzie wszystko działało tak jak powinno. Dodano po 3 A zapytam czysto teoretycznie - czy diody do mostka prostownika można by wykonać z diód które są w alternatorze samochodowym
Już sobie poradziłem. Ten wężyk jest tylko ciasno wciśnięty... Wymiana nie jest trudna tylko trzeba mieć dużo cierpliwości i narzędzia. Przyczyną awarii był najprawdopodobniej brak śruby mocującej alternator. Tydzień przed awarią tej śruby już nie było. (mam foto silnika) W 2015 roku "fachowiec" wymieniał mi regulator napięcia i diody w alternatorze...
czesc mam pytanko czy w altenatorze da sie wymienic diody i czy jest to trudne bo wymienilem szczotki z regulatorem i nadal mi sie swieci ladowanie
jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci 14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach to miernik źle ci wskazuje. Zrób następująco na zgaszonym...
Viper, Wszyscy uzywamy miernikow do kontroli diod. Jednak w tym przypadku, co mozna powiedziec na podstawie wynikow pomiarow wykonanych przez kogos innego, nienanym miernikiem, w nieznany sposob (nie chce tu podwazac kompetencji seven'a). Ja jestem w stanie wyciagnac jeden wniosek z pewna doza prawdopodobienstwa: zadna z diod nie ma zwarcia lub zwarcia...
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem...
Probując rozwiązac problem z niedostatecznym ładowaniem (13,8V przy zimnym alternatorze i 13V przy rozgrzanym), wymiana już klilku regulatorów i to markowych nie przyniosła rezultatu Też już się z tym problemem dwukrotnie spotkałem - w Mercedesie 124 i w Fordzie (ten sam typ regulatora) Przyznam że w Mercedesie też wszystko prześwietliłem, alternator...
Redukcja SEM nastąpi również gdy podłączysz do ogniwa żarówkę. Jak będzie to żarówka o małej rezystancji to SEM bardzo się zmniejszy. Stabilizator magnetyczny w tym przypadku nie będzie działał. Zapominasz o ruchu magnesów nad biegunami z uzwojeniem. Szczelina będzie zmieniała swoją wielkość a tym samym reluktancję obwodu. W motocyklu stosowane są alternatory...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Mam zepsuty alternator i mechanik powiedział że są zepsute diody ale on jeszcze takich nie widział i nie może ich nigdzie dostać. Zrobiłem zdjęcia i podaje linki: (umieściłem na serwerze) http://dreamtrip.prv.pl/1.JPG http://dreamtrip.prv.pl/2.JPG http://dreamtrip.prv.pl/3.JPG chodzi mi o to co to za diody, gdzie je można dostać i ile mogą kosztować....
Czy poradzę sobie sam z wymianą tych diod i czy można gdzieś kupić takie.Obecnie ładuje mi przy włączonych urządzeniach 13.6 czy to dość czy powinno być więcej.Mam akumulator 2 lata a nie trzyma przy mrozach nawet 2 dni.Jak prosto sprawdzić czy diody są dobre i regulator.Proszę o pomoc.
Witam Obwód ładowania na postoju powoduje pobór prądu na poziomie 2A, w efekcie po kilku godzinach nie mogę odpalić auta. Tymczasowo kupiłem zwykłą diodę prostowniczą 30A i wpiąłem w obwód ładowania tak, aby na postoju nie płynął prąd, bo ładowanie jako takie jeszcze jest. I to rozwiązanie póki co działa. Jak się domyślam, poszła dioda w altku. Dlatego...
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
w autku jak w temacie odlecjał mi pin z diody może zna ktoś symbol tego elementu lub jakiś zamiennik . chciał bym wymienić tylko tę jedną diode.
potrzebuję oznaczenia diód w alternatorze do poloneza 1.6GLi 95 r. popsuła mi sie jedna z diód wzbudzających i nie wiem jaką kupic. Nie wiem też jak dokładnie je sprawdzić. Proszę o pomoc
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Witam. Naczytałem sie sporo na forum o wymianie i mozliwych skutkach uszkodzenia diody w alternatorze. Wychodzi na to, ze jest uszkodzona, ale czy moze mi ktos powiedziec jakie modele tych diod tam ida? najlepiej symbole i gdzie mozna je dostac, bo w 2 sklepach powiedzieli, ze tylko sa cale mostki.... a nie chcialbym, rozkrecic alternator i dopiero...
mój problem polega na tym iz mialem prostownik na 24v a potrzebowałem na 12v wiec odwinąłem kilka uzwojeń i teraz jest na 12v , w starym prostowniku bylo cos w rodzaju diody ale tylko jedna wygląda jak dioda z alternatora ale ma nie jeden odczep a dwa jeden długi i krotki i nie wiem jak teraz to podłączyć tak by działało . mam tez diody z alternatora...
witam, zaczęła mi świecić dioda akumulatora, nie wiem co teraz moze byc przyczyną bo niedawno wymieniałem regulator napięcia i diody wiec nie wiem teraz co to moze być, zaczał od razu jakoś inaczej chodzić, zaczał "klekotać"
Witam, Problem się zaczął gdy alternator czasami ładował napięciem ok. 17V, po paru sekundach było ok. Następnie przestał ładować. Sprawdziłem diody, wymieniłem regulator. Szczotki, uzwojenie ok. Nadal nie ładuje. Zastanawia mnie jeszcze jedna dioda (chyba to dioda) która jak jest zimna przewodzi tylko w jedna stronę a jak się ja ogrzeje np w rękach...
witam wszytkich. Zgodnie ze wskazowkami zamieszczonymi na forum odnoscie objawow jakie mialem (brak ladowania aku pokrotce mowiac) rozebralem dzis swoj alternator VALEO 70A [030 903 023E] i okazalo sie ze mam spalone 3 diody wysokopradowe. Chetnie bym sobie je wymienil ale niestety zalane sa one. Ma ktos z was moze jakies typy co tam wsadzic zamiennego...
Witam Nie mogę znaleźć żadnych danych do diody z alternator Symbol SYS70 N4 Będę wdzięczny za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/9317153600_... https://obrazki.elektroda.pl/5718351600_... [/img]
Czy jesteście Państwo w stanie mi pomóc ,w doborze diody ,choćby nazwy np. Zendera czy Transil czy jeszcze inna ,która mogę wykorzystać w moim generatorze dc .Generator ma alternator z samochodu ciężarowego o instalacji 24v.Do tego alternatora w aucie jest podpięty standardowo przewód gruby ,łączący akumulator z alternatorem ,w którym jest zamontowany...
Ojojoj! Każdy doświadczony elektronik pewnie zawiodł sie na swoim multimetrze gdy mierzył tranzystor czy diodę i stwierdzał że dobra, a w układzie lipa. Pomiar miernikiem nie zawsze jest miarodajny. A diody z alternatora trzeba mierzyć pod obciążeniem. Ponadto z własnego doświadczenia wiem że wymiana uszkodzonej diody w mostku alternatora nie wystarcza...
Jak będziesz miał wyjęty alternator sprawdż stan połączeń diod prostowniczych.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Miałem kiedyś taki problem, że płytka padła mi kilka razy. Rozebrałem i wyczyściłem silnik, od tego czasu usterka zniknęła. A co do pryskania i wymiany diod, to wiele lat wymieniałem diody w Besterach na te z alternatorów i nie robiły problemów.
Odpalanie jest możliwe ale sterowanie musiało by być dosyć skomplikowane w przeciwnym razie może się skończyć wymianą całej elektroniki w samochodzie z diodami w alternatorze włącznie.
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
pozostaje wymiana regulatora o przepraszam kolega elektrit już o tym wspomniał
Problem okazał się banalny, wymiana regulatora napięcia pomogła, ale nie do końca ponieważ po wymianie regulatora napięcia znów spadło ładowanie akumulatora i co ....?? popalone diody na alternatorze. Koszt regulatora napięcia-100zł Wymiana diod na alternatorze+robocizna-100zł Całkowity koszt z robocizną=200zł
Napisałeś że trzeba ciąć koszta i że na czymś trzeba się nauczyć i że wymiana szczotek to bździna. Ja się z tym całkowicie zgadzam, ale..... trzeba mieć jakąś wiedzę co się robi a tak to całe szczęście żeś budy nie spolił. Skoro przed wymianą szczotek było dobrze to musiałeś tak złożyć alternator że zwarłeś diody z masą.
No to pół biedy - odpadnie wymiana diod w alternatorze co jakiś czas a to też trochę kosztuje. Regulator prądnicy jest mechaniczny czy elektroniczny?
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
alternator od Nissana Sunny firmy Hitachi, pekły 3 diody , niestety całego mostka nie mozna zdobyć ale juz kiedys był naprawiany i wtedy były wymieniane same diody .Więc teraz mam pytanie jakie diody by mozna było wstawić zeby to działało ?
Jeżeli masz nowy akumulator i sprawny alternator to wszystko powinno być ok. Wymiana szczotek w alternatorze nie załatwia sprawy zawsze. A co z regulatorem napięcia czy diodami? Na 100 % sprawny alternator? Wyciągnięty z auta i sprawdzony poza nim?
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Akumulator lub alternator jak masz od kogo pożyczyć aku to włóż do siebie i zobaczysz czy tak samo ci się dzieje i wtedy będziesz wiedział co jest grane.W najgorszym wypadku zostanie ci podjechać do elektronika i sprawdzić alternator i wymiana diod.
O dajcie spokoj. Alternator kupilem za 100zl. Przedzej bede kombinowac z wymianą diod mostka niz kupowal caly.
Jak już rozebrałem cały alternator zrobiłem pełną regenerację (przetoczenie ślizgów, wymiana diod do wzbudzenia, wymiana łożysk) i problem rozwiązany. Niechciałem ryzykować kolejnego wyjmowanie alternatora z samochodu :-). Wszystkim dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że troszkę po takiej regeneracji jeszcze podziała ;-). Pozdrawiam.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Nie zmienia to faktu, że lepiej kupić oryginał, niż kombinować. W tym mostku diody mają Ur<100V. Jak się bawić w wymianę, to tylko diody z alternatorów na 24V. Wspomaganie rozruchu w tego typu prostownikach potrafi dać ponad 50V na wyjściu (12V) bez obciążenia ( akumulatora).
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Tam sie zaklada to co kolega wyżej polecił. A nie to co fabryka wsadziła. 12 diod
Witam, ja bym zrobił tak; wywalił te diody i sprawdził transformator jak pisze Motronic zarówno z układem regulacji jak i bez niego i jeśli transformator jest w porządku zamontował jakieś dwie porządne diody (np. z alternatora) na kawałku radiatora.
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
2. rozpinając kostkę 2 pinową od alternatora Przebita/ zwarta dioda główna + w alternatorze
diody prostownicze alternatorze sprawdzić diody alternatorze diody alternatorze delco
spalać scania sterowanie smartfonem schemat przerobić dekoder
calormatic ustawienia hannspree hsg1187
Bezpiecznik termiczny w myjce ciśnieniowej Kärcher K2 Subwoofer w samochodzie - płytki, zniekształcony bas