1. Wchodzisz na tą stronę. 2. Po lewej stronie masz dział informacje 3. w tym dziale jest link "Zrób to sam"- klikasz na to i wybierasz "Wymiana diod w alternatorze Magneton 70A" Tam masz pokazane szczegółowo jak wymienić diody w alternatorze. Jest to dział poświęcony Skodzie, ale przecież wszystkie alternatory są prawie takie same w środku, no nie?Więc...
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem...
myślę że wystarczy wymiana uszkodzonych diod... zdarza sie że kiedy spali sie jedna to pali sie druga tej samej fazy... a jeżeli powodem byłby regulator to doszło by do gotowania aku. białego światła w reflektorach przy trochę wyższych obrotach i charakterystycznego wycia alternatora... i dopiero później palą sie diody...
W końcu alternator uległ uszkodzeniu. Gdyby nie miernik zamontowany w aucie stałbym jak sierota na drodze. Napięcie spadło do 10 V, potem wszytko zdechło. Na szczęście zdążyłem dojechać na parking i po czasie wymontowac alternator. Uszkodzone były diody w alternatorze. Po wymianie i sprawdzeniu( dałem to do zrobienia do warsztatu zajmującego się alternatorami)...
Chce wymienić diody w alternatorze w passacie b3 tylko nie wiem jakie i o jakich parametrach, dodam że to alternator Valeo.
jeżeli masz ściągacz z z małymi lekko zakrzywionymi łapkami nie będziesz miał większego problemu z wymianą ,druty od stojanu należy odlutować i odgiąć reszta sama wyjdzie , z przodu alternatora musisz tak podłożyć ściągacz żeby wszedł za obudowe ,łożysko ściągasz razem z przednią obudową do tylnego jest swobodny dostęp przy okazji sprawdż szczotki potrafią...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
Zobacz sobie jak to się robi i pokaż elektrykowi , diody sa dostępne w sklepach z częściami elektronicznymi i samochodowymi cena ok.5zł. Udanej naprawy..... Dodano po 22 w sieci jest jakaś włoska strona z katalogiem do tego alternatora:
O dajcie spokoj. Alternator kupilem za 100zl. Przedzej bede kombinowac z wymianą diod mostka niz kupowal caly.
Nie łudź się że wymiana regulatora coś zmieni jeżeli występowało migotanie kontrolek to skończone szczotki i pierścienie ślizgowe alternator należy wymontować i konkretnie naprawić pomimo złego dostępu , migotanie może być również spowodowane słabymi diodami.P
Czy poradzę sobie sam z wymianą tych diod i czy można gdzieś kupić takie.Obecnie ładuje mi przy włączonych urządzeniach 13.6 czy to dość czy powinno być więcej.Mam akumulator 2 lata a nie trzyma przy mrozach nawet 2 dni.Jak prosto sprawdzić czy diody są dobre i regulator.Proszę o pomoc.
Ja u siebie założyłem do c 360 alternator od żuka 9 diod W żuku tez jest pasek 17 tak jeden problem z głowy Najważniejsze przy montażu to jak pisali wyżej nie żałować grubości przewodu alternator-rozrusznik alternator, ustawić prosto tak aby nie cięło paska i wszystko mocno po przykręcać Dodano po 3 I jak wyżej regulator napięcia od 126p-super sprawa-tani...
Jak już rozebrałem cały alternator zrobiłem pełną regenerację (przetoczenie ślizgów, wymiana diod do wzbudzenia, wymiana łożysk) i problem rozwiązany. Niechciałem ryzykować kolejnego wyjmowanie alternatora z samochodu :-). Wszystkim dziękuję za pomoc. Mam nadzieję że troszkę po takiej regeneracji jeszcze podziała ;-). Pozdrawiam.
W sumie amperaż przede wszystkim zależy od uzwojeń stojana i diod. Wirnik ma drugorzędne znaczenie chociaz może dawać za słabe pole magnetyczne do osiągnięcia pełnej wydajności alternatora. Ważniejsze czy impedancja jednego i drugiego wirnika jest taka sama, bo regulator może niewłaściwie współpracować z "nowym " wirnikiem. Rozumiem że wymiary się zgadzają?
Zgadzam sie z kolega elektritem co do diagnozy, ale... Jesli regulator jest uszkodzony i nie odcina napiecia na wirnik to co sie dzieje z napieciem na pokladzie? Niebezpiecznie rosnie prawda?. W przypadku gdy uwalony jest mostek objaw jest podobny i pewnie zakonczy sie w tym przypadku na wymianie diod, ale jak napisalem wyzej latwiej jest ZACZAC od...
taaa - wymiana tylko diody <rotfl> to na krótki czas :) jeżeli chodzi o ładownie - to przy złym stanie akku napięcie będzie za niskie i jest to normalne ale kwestia podejścia - jak robic to raz a dobrze - sprawdzenie wszystkiego pozdrawiam P.S. elektrit - zawsze mnie zastanawia wyślizganie pierścienia wewnętrznego :) pozdrawiam
Lepiej, ale koszty sa w moim przypadku duzo duzo wieksze. Bo tak mam juz zalozony nowy altek 70A, a stary regeneruje: wymiana lozysk, szczotek, przetoczenie pierscieni, wymiana diod prostownika, kontrola uzwojen. czyszczenie. Wiec mam juz dwa alternatory identyczne, dlatego opcja wymiany na jeden co by dal te 140A odpada. Musze kombinowac z tymi dwoma.
Dziękuję za wszystkie porady, to co potrzebuję teraz potwierdzić to jakie oznaczenie mają diody z czerwonym opisem widoczna na obrazku: Jak by ktoś znał też oznaczenie tych pozostałych to na pewno przydało by mi się w przyszłości. Na tą chwilę spróbuję kupić te półcalowe od lukasa. Dzięki, pozdrawiam!
Witam. Pagne zamknac temat regulatora od Boscha i alternatora PF125p lub poloneza. Ale jeszcze kilka wyjasnien. Alternator juz pracuje na pokladzie C360, ale z zegulatorem RNc12. Dalem spokoj eksperymentom bo zaszla potrzeba uzycia go do konkretnych celow. Wymiana diod wzbudzenia okazala sie bajecznie prosta. Troche problemow sprawilo wymienienie lozysk....
Akumulator lub alternator jak masz od kogo pożyczyć aku to włóż do siebie i zobaczysz czy tak samo ci się dzieje i wtedy będziesz wiedział co jest grane.W najgorszym wypadku zostanie ci podjechać do elektronika i sprawdzić alternator i wymiana diod.
Witam. Niestety wymiana samych diod to półśrodek który może pomóc na krótko (w tym przypadku 2 tygodnie). Najlepiej jest wymienić cały kompletny mostek prostowniczy.
Witam, mam problem z elektryką w ursusie c-385. Padły mi po 7 latach akumulatory miałem 2x 6v 195Ah 900A. Przed wymianą sprawdzałem ładowanie alternatora, które wynosiło 14,4 czyli ok. Poztanowiłem wymianić akumulatory (i tu mnie pokusiło) wstawiłem jeden aku 12v 165Ah 870A próba odpalenia no i porażka, kręci jakby chciał a nie mógł. No ale podpinam...
Już sobie poradziłem. Ten wężyk jest tylko ciasno wciśnięty... Wymiana nie jest trudna tylko trzeba mieć dużo cierpliwości i narzędzia. Przyczyną awarii był najprawdopodobniej brak śruby mocującej alternator. Tydzień przed awarią tej śruby już nie było. (mam foto silnika) W 2015 roku "fachowiec" wymieniał mi regulator napięcia i diody w alternatorze...
Tak pod warunkiem ze spełnia dwa wymogi napięcie na jakie jest i max prąd. Obawiam się ze masz w alternatorze mostek prostowniczy na sześciu diodach a nie na czterech i może się nie nadawać do twojego zastosowania ze względu na wyprowadzenie i konstrukcję. Na przykład taki mostek prostowniczy 1000V i 32A oryginalny kosztuje około 16 PLN -dobierzesz...
Dokładane, oryginalne Phillips w miejsce przeciwmgielnych,instalacja dokładnie ze schematem fabrycznym, bo schemat nexii fabryczny przewidywał takie światła, tak jak i skrzynię automat i wiele innych rzeczy których nigdy na polskim rynku nie było. Też mnie tak ciągnęło w stronę zwarć, nie na kablach, rozumując logicznie gdyby przewaliło na przykład...
Pacjent magpower 1700 bester. Nasi juz tam byli i to do tego stopnia że nawet silnik od posuwu odwrotnie podłączony. W mostku zmienione 2 diody i mostek złożony w ten sposób że na wyjściu prąd szedł jednopołówkowo. Wiem że można kupić cały mostek za ok 100zl Ale mam z poprzedniej zabawy sporo rosyjskich diod z alternatorów typu fiat polonez. Na każdej...
To ilu "podpowiadaczy" już odpadło. Było : -Wymień akumulator -uszkodzone diody w alternatorze - teraz w modzie jest wymiana regulatora A ja ci mówię - wymiana regulatora też nic nie pomoże. Robi się całkiem fajnie, ciekawe jakie będą następne propozycje.
Bester 1500n ciągle uszkadza sterowanie posuwem drutu. Płytka sterująca naprawiana już 3 krotnie. Podczas spawania czasami bardzo pryska i słabo wtapia. Zaznaczam że raz jest dobrze a po chwili zaczyna pryskać. I tu mam pytanie czy możliwe jest że przyczyną są dwie diody w mostku prostowniczym nie oryginalne. Ponieważ jak zaczął pryskać zmierzyłem diody...
mam pytanie Jakie były napiecia przed wymianą diody, a jakie po wymianie? Pytam, bo wydaje mi sie , że w moim punto mam za niskie napiecie 14V bez obciążenia, a po zapaleniu swiateł i włączeniu wentylatora spada do 13,4V. Od czerwca mam nowy akumulator, który w ostatnich dniach padł. Szukając przyczyny znalazłem pobór w stanie spoczynku - 0,4A Okazało...
Gmyru Coś kręcisz lub ktoś Cie wkręcił. Skąd ta liczba 4??? Diod jak napisał narkoholik ma być 9! 6 większych - wystarczą 5-cio amperowe, choć w oryginale były takie jak w "dorosłych" alternatorach czyli kilkunasto-amperowe. 3 mniejsze - 3 A to nawet za dużo, ale OK. Zrób zdjęcia prostownika bo coś się nie zgadza! Mostek diodowy jest w ETZ tak przewymiarowany,...
Sprawa zamknięta - regulator napięcia + regeneracja alternatora załatwiła sprawę. Auto 2 dni po naprawie jeździ, żadnych problemów. Zamknięty temat. Dodano po 56 J.w. - wymiana regulatora napięcia + regeneracja alternatora.
wymiana diod poskutkuje Na 1 wyjdzie.Taniej i sprawniej całość. Sprawdziłem te diody miernikiem i próbnikiem z żarówką taką podłużną i akumulatorem 12V. W jedną świeci w drugą nie. Chcę zaznaczyć, że płaski okrągły koniec diody dla jednych diod był katodą dla innych anodą i nie wiem czym tak powinno być. Wychodzi na to, że mostek sprawny chyba, że...
Nie zmienia to faktu, że lepiej kupić oryginał, niż kombinować. W tym mostku diody mają Ur<100V. Jak się bawić w wymianę, to tylko diody z alternatorów na 24V. Wspomaganie rozruchu w tego typu prostownikach potrafi dać ponad 50V na wyjściu (12V) bez obciążenia ( akumulatora).
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Czyli mam rozumieć, że to nie było przejęzyczenie i w przypadku tego alternatora muszę użyć przekaźnika?? Czy ktoś mógłby narysować poprawny schemat i napisać jaki to przekaźnik??? Bo rozumiem, że są różne. hmm a miało być tak pięknie, czy te ruskie nie mogły zrobić 9 diodowego alternatora, tylko wszystko na przekór. Naprawdę do elektryka mam kawałek,...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Witajcie fachowcy. Czy ktoś mógłby mi pomóc w naprawie sterownika rowerka treningowego Stair Master Stratus 3900RC? Mam problem polegający na tym, że rower zaczyna trening z tzw. "grubej rury", czyli opór max. Może napiszę od czego się zaczęło: Problem pojawił się od rozładowanego (zużytego) akumulatora 6V - wymieniłem na nowy i było o.k. przez jakieś...
Ojojoj! Każdy doświadczony elektronik pewnie zawiodł sie na swoim multimetrze gdy mierzył tranzystor czy diodę i stwierdzał że dobra, a w układzie lipa. Pomiar miernikiem nie zawsze jest miarodajny. A diody z alternatora trzeba mierzyć pod obciążeniem. Ponadto z własnego doświadczenia wiem że wymiana uszkodzonej diody w mostku alternatora nie wystarcza...
Kurczę, przed wymianą stojana poprosiłem specjalistę (tak przynajmniej się określa) o sprawdzenie wszystkiego przy rozbiórce altka i wyraźnie zaznaczyłem, żeby sprawdzić mostek i diody. Podobno wszystko zostało sprawdzone i tylko jakieś przebicie na stojanie wykryto (ale oczywiście to nie miało wpływu). Powiedzcie mi proszę, czy diody można jakoś prosto...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę ze względu na wakupompę. U mnie poszły diody, a regulator też szwankował,...
Ciekawi mnie na jakiej podstawie kolega ~zeimp~ oparł swoją jakże celną poradę? Otóż nie, nie wystarczy,a nawet jeśli,to nie tego dotyczyło pytanie.Tak więc tego typu porady są co najmniej nie na miejscu i użytkownicy elektroda.pl raczej nie tego oczekują,a od moderatorów zwłaszcza. Co do tematu sam się zastanawiam nad wymianą alternatora na mocniejszy...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
zrobiłem dokładnie tak jak mówisz i na 2 przyrządach prąd ładowania jest w tych granicach z tym, ze wartości tego pradu sie szybko zmieniają - skaczą od 13,7 do 14,1V pomimo ze w tym czasie nic nie włączam ani nie wyłączam, silnik pompy wspomagania wyje na najwyzszych obrotach pomimo tego, że przed załączeniem silnika nie ma prawa się włączyc! Przekażnik...
Viper, Wszyscy uzywamy miernikow do kontroli diod. Jednak w tym przypadku, co mozna powiedziec na podstawie wynikow pomiarow wykonanych przez kogos innego, nienanym miernikiem, w nieznany sposob (nie chce tu podwazac kompetencji seven'a). Ja jestem w stanie wyciagnac jeden wniosek z pewna doza prawdopodobienstwa: zadna z diod nie ma zwarcia lub zwarcia...
A z diodami myślałem że w razie awarii nie trzeba zmieniać całego mostka tylko przelutować same diody. Widziałem gdzieś kiedyś poradę. Nie wiem tylko czy to wykonalne (wymiana ewentualnie uszkodzonych diod) w tym modelu jeśli piszesz o zakupie całego mostka? No raczej to nie tak jak w modelu z poloneza gdzie można było wymieniać każdą diodę z osobna,...
Tak przez rurę. Ale powiem Ci że wymiana szczotek, czy regulatora a nawet diod nie wymaga wyciągnięcia alternatora. Trzeba się trochę wytężyć, ale się da. Z regóły raczej nic innego nie siada. Kontrolka ładowania świeci?
Z podobnym problemem u mnie walczył mechanik przez ostatni rok. Na początku obserwowałem samoczynne załączanie i wyłączanie kontrolki ładowania. Po pewnym czasie objaw się zmieniał na stałe jej włączanie w pewnym czasie po uruchomieniu silnika. Wyłączenie silnika i odpalenie ponowne powodowało jej wyłączenie na dłuższy lub krótszy czas.Co ciekawe, jadąc...
Koledzy przeglądam forum w poszukiwaniu info na temat wyciągnięcia alternatora z forda transita silnik 2,5D rok 1988. Problem mój polega na tym iż świeci mi lampka akumulatora cały czas nawet jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki. Natomiast na wolnych obrotach jak jadę to się tylko żarzy a jak jest odpalone na postoju to nie świeci dopóki się nie włączy...
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
Oddałem go do jednego elektromechanika, którego przypadkiem znalazłem. Powiedział, że spalone są diody i koszt naprawy to 120 zł. Jak również powiedział, dopiero po wymianie diod stwierdzić będzie można, czy regulator napięcia też nie padł. Także o ile to same diody, to jeszcze się opłaca, ale pakować 120 zł i czekać na dalszą diagnozę trochę bez sensu.
Kolego, przerabiałem to chyba z 5 razy. Każda próba reanimowania diód, wymiana jednej, wymiana wszystkich nieodmiennie kończyła się lawetą zawsze w najgorszym z możliwych momentów. po prostu auto jeździło miesiąc, dwa po czym padała jedna z diód i klops. Wymieniłem cały alternator i od dwóch lat po problemie.
to co sie poprawia diodą na regulatorze jest spowodowane korozją aluminium na glownym prostowniku diodach plusowych Całkiem możliwe, przy czym wymiana zestawu prostownika głównego powinnaby załatwić problem, ale koszt prostownika a koszt dodatkowej diody to subtelna różnica, a jeszcze problem z dostępnością nowych części do starego grata... Schemat...
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Witam W mojej Felicji mam ten sam problem. Wymieniałem regulatory napięcia- bez efektów.W ciągu 4 lat padły 2 akumulatory.Problem zawsze pojawiają się od października , kończą w kwietniu (światła). Nie pomogła wymiana alternatora na nowy.Wstawiłem diodę między alternetor a regulator, napięcie wzrosło o 0,3 do 14,1V a i tak akumulator muszę co 3-4 tyg....
Witam widzę że troszke śle ująłem pare określenie i z tego powodu powstaja niejsności. Więc się poprawiam. Po pierwsze alternator to A 108-14V-35A [Kto napisał o spadku obciążenia, gdzie to wyczytałeś w powyższych postach? "Np. gdy w zasilaczu mam zbyt małą wydolność to zmieniam diody tak aby nie przeciażyć transformatora i po sprawie." >Kto pisał o...
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
mialem to samo kilka dni temu w astrze2 tdi poszła jedna dioda w alternatorze 8 diodowym hitachi. No i zespół prostowniczy troche się zgrzał. Części nie można dostać łatwo w mojej okolicy nawet tej dalszej a czas oczekiwania od 7 dni w gorę. Zdecydowałem sie na naprawę tj wymianę diody i na razie wszystko ok. Dioda kosztuje 16 zł. Zespół prostowniczy...
do manim: sądzę, że diody są raczej sprawne, gdyż ładowanie jest. Jak sprawdziłem na wyjściu alternatora jest 14.1V a na klemach jest 13.8 (bez obciążenia). Z tego co pisali koledzy wyżej to raczej bedzię wina połączenia alternator-akumulator. Jutro się zajmę wymianą kabli.
Problem jest (niestety) szeroko znany... (Ten Typ Tak Ma) Przyczyną problemów jest zbyt cienki kabel alternator-akumulator. Przy większym obciążeniu (w zimie: światła+ogrzewanie) spadek napięcia na nim jest tak duży, że akku przestaje być ładowane... Rowiązania są dwa: 1) Dioda schottky'ego dołączona do alternatora, powodująca podbicie napięcia. Proste....
Witam dzisiaj sie zabrałem za to wykreciłem alternator okazało sie ze wszystko jest sprawne diody, stojan - ojciec który to robił mówi że sie zawiesiła szczotka od wirnika czyli od uzwojenia wzbudzenia zrobiła sie warstwa zapieczonego smaru na szczotce i nie łączyło. Ojciec przeczyscił szczotki założyliśmy skrecony alternator oraz regulator elektroniczny....
Jeśli to jest Diesel, a sądząc po TD w oznaczeniu to pewnie jest, to jeśli uszkodził się alternator to obrotomierz nie będzie działał bo impulsy informujące go o aktualnej prędkości silnika pobiera właśnie z alternatora (częste rozwiązanie). pytanie tylko co padło w alternatorze??? Diody, wirnik, regulator, szczotki, uzwojenie??? Miernik --> rozbieramy...
A więc czeka was trochę treningu zagadnień technicznych. Dobrze że jest miernik. Tylko uwaga na ustawienia miernika aby nie odjechał w przeszłość. Informacji o kontroli instalacji samochodu trochę znalazłoby się i może warto poszukać. Zużycie szczotek całkiem możliwe. Jest jednak taki problem jak zbyt późne reagowanie na usterki. Teraz poza wymianą...
Sprawa wygląda tak. Oryginalnie mialem AC Delco, ale w ciągu 1,5 roku 2 x coś padło, łożyska, diody i postanowiłem zmienić alta na inny - w tym regulator był wbudowany Dostałem NIPPONDENSO i po przełożeniu wszystkiego - mocowanie itp okazało się, że ten alt jest nowszy, ale bez regulatora - w tym modelu regulator był w ECU - komputer samochodowy. Wyciągnęłem...
No to finał. Stojan był faktycznie zwarty,przynajmniej do masy. Jednak jego blachy były spuchnięte od rdzy i zaczeły sie rozłazić, więc sądze raczej iż jest to sprawka korozji a nie nadmiernego obciążenia alternatora. Po rozmontowaniu alternatora blachy sie rozeszły uszkadzajac izolacje. Tak pozatym to szczelona była także jedna z diod, co raczej jest...
Moja Fabia 1,4 MPI 2000 r. miała (ma) następujące objawy: Podczas jazdy rozładowywał się akumulator do tego stopnia,że auto po 10 km gasło z braku prądu.Wymiana akumulatora na nowy nic nie dała.Wykonałem parę pomiarów upływności prądu,ale wszystko było w porządku.Okazało się,że alternator zaczyna ładować dopiero po przekroczeniu 3500 obr/min.Po załączeniu...
Witam, mam problem z odpaleniem renault 19 chamade rocznik 95, 1.8 benz. W przeciągu 1.5 roku zdarzyło sie to juz 3 raz co zawsze kończyło sie wymianą rozrusznika. Mianowicie po przekręceniu kluczyka słychać jedynie "pyknięcie" i to wszystko (jeszcze parę dni temu próbował coś kręcić, ale z każdym dniem coraz słabiej aż zamilkł), dodam, że na "pych"...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
Witam, Bez śmiechu - nie jestem elektrykiem Czy diody prostownicze są z reguły umieszczane w alternatorach razem z regulatrem czy osobno. W zeszłym roku miałem wymieniane diody ( tak powiedział elektryk) a teraz jest podejrzenie co do złej pracy regulatra napięcia. Jeśli to ta sama awaria to zastanaiwam się nad wymianą całego alternatora zamiast rozbierać...
k...a to nie szczotki, może mostek gdzie taki dostać lub same diody? takie prostokątne diody i radiatorki z żeberkami inne niż typowe na kawałku blachy.
Przed wymianą sprawdzałem wszystkie były ok a da się jakoś sprawdzić regulator i czy może ktoś mi rozrysować jak powinny być połączone diody w tym mostku bo przy spaleniu diody spaliło też połączenie miedzy diodami połączyłem ale nie wiem czy dobrze ponieważ wszystkie łączenia są wtopione w podstawę
Rozumiem, czyli rozłożyć wymienić i złożyc ;) Czy w takim przypadku konieczna jest niezwłoczna wymiana czy można używać alternatora jeszcze kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin bez szkody dla akumulatorów. Za co odpowiedzialne są te diody? POzdrawiam i dziękuje za pomoc i poświęcony czas. Dodano po 5 Najpierw sprawdź czy wszystkie końcówki przewodów...
Witam Posiadam Daewoo lanos 1.5 8v z roku 98 . Piszę do was ,ponieważ mam problem z alternatorem .A mianowicie chodzi mi o taką sprawę czy wie ktoś jakie są parametry diód co są zamontowane w alternatorze i ile jest ich w środku, bo zanim się wezmę za naprawę chciałbym dokonać zakupu tych elementów .Problem mam z alternatorem taki ,że zawiesza się ładowanie.Raz...
Prawy przedni słupek? Czytałem kilka podobnych tematów, ale często to były stare alternatory / akumulatory, a w tym przypadku wymiana tych części nie pomogła.
[url=]Alternator jak w temacie, generalnie nie trzyma napięcia. Kiedy auto zimne, ładuje 14.2 lecz po przejechaniu powiedzmy 20 km napięcie ładowania spada do 13.6v a kiedy się zatrzymam, silnik pracuje to po mocnym nagrzaniu do 13.3, wyniki bez obciążenia, na światłach dziennych i powiedzmy wentylator w kabinie na 2 biegu. Alternator był już trzy razy...
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Piewsza wymiana szczotek z regulatorem była przy 197 tys druga przy 250 tys za pierwszym razem wyczyściłem wszystkie styki masę klemy. Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze tj. na śrubie + i korpusie alternatora. Różnica między akumulatorem wynosiła wtedy z tego co pamiętam 0,02V. Diod nie sprawdzałem nie widać migotania świateł nawet jak jest...
Redukcja SEM nastąpi również gdy podłączysz do ogniwa żarówkę. Jak będzie to żarówka o małej rezystancji to SEM bardzo się zmniejszy. Stabilizator magnetyczny w tym przypadku nie będzie działał. Zapominasz o ruchu magnesów nad biegunami z uzwojeniem. Szczelina będzie zmieniała swoją wielkość a tym samym reluktancję obwodu. W motocyklu stosowane są alternatory...
I właśnie jak ten krótki obcięty kabelek połączę z kablem czerwonym zaznaczonym w kólku-(zasilanie akumulatora) to ładowanie podskakuje do 14,2 -14,5..Ale nie wiem czy mogę go tak podłączyć Nie możesz bo ci wyłAduje akumulator, masz diody uszkodzone, w ogóle 99,9 $ uszkodzeń tego magnetona to diody.
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
Witam Problem był nie raz omawiany na forum, ale skończyły mi się już pomysły więc piszę. W moim Nissanie z 1985r. silnik 2,5D pojawił się problem z rozładowywaniem akumulatora. Na wyłączonym silniku pobór prądu wynosi 2,7A!!! Na alternatorze mam śrubę z oznaczeniem B -plus z akumulatora, oraz dwa konektory wychodzące z regulatora: R -plus z akumulatora...
2. rozpinając kostkę 2 pinową od alternatora Przebita/ zwarta dioda główna + w alternatorze
Witajcie. Temat jest prosty - wymieniłem w swoim nowym samochodzie alternator o tych samych numerach i w momencie, kiedy puszczam gaz spada napięcie. Po czym poznałem? Wlasnie po tym, że mi przednie lampy przygasają. Jeśli chodzi o przewody - wszystko jest sprawne, sprawdzane multimetrem, żarówką H4, i innymi metodami. Alternator wykluczony, bo nawet...
Witam. Posiadam światła DRL M-tech 507se. Niestety kilka diod padło prawdopodobnie przez napięcie prawie 14V z alternatora. Po naprawie z pewnością dołożę w szereg jakąś diodę prostowniczą, żeby ograniczyć napięcie zasilania. Czy ktoś pomógłby mi w identyfikacji diody? Dioda ma wymiar 3x3mm, napięcie zasilania zdaje się 12V, gdyż po podaniu takiego...
Witam, mam dobry alternator od Laguny i uszkodzony od Scenica, Laguna to 2 oddzielne kable + wzbudzenie i - kontrolka ładowania, Megane/Scenic - jeden fioletowy z żółtym paskiem, wg schematu są oddzielne, fizycznie jest 1 kabel. Pytanie czy wystarczy podpiąć tylko wzbudzenie, czy trzeba (by nie uszkodzić regulatora napięcia) szukać kabla od kontrolki...
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
To mam jeszcze jedno pytanie Tam jest normalny mostek 3 diody plusowe 3 minusowe i 3 wzbudzenia ? Masz może jakiś schemat tego dziadostwa tak dla własnej wiedzy i edukacji
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
Panowie. To, że nie jestem elektronikiem, nie oznacza że jestem laikiem. Jestem elektrykiem z ponad 20-letnim stażem pracy i nie ma mowy o pomyłkach typu 12V, a 24V. Zbuduję powiedzmy cały migomat od podstaw do końca, ale nie potrafię przeliczyć wartości tych rezystorów, żeby układ chodził w 24V-owej instalacji. Jeśli chodzi o wymianę regulatora na...
Niestety w trakcie prac nie uwzględniłem wszystkich fotek i niektóre są już po "kąpieli" :) Miło że zauważyłeś różnicę :) Jeszcze BARDZO WAŻNY Service Pack do naprawy póki temat jeszcze żyje Otóż jednak MUSI być drugi mostek ponieważ układ przeciąża alternator ja to zrobiłem tak : Widać 4 diody BY500 połączone razem i wyprowadzony czerwony kabel I wystąpiła...
Tak też właśnie myślałem, z resztą co tam importer może wiedzieć tym bardziej jak to wygląda w praktyce. Bzdurą wydało mi się te 1500A i cóż może sam akumulator przy takim alternatorze. Przecież to oczywiste co ten prąd produkuje ale to już zostawiam w spokoju. W mojej sytuacji kabel 20mm2 i 25mm2 dam na masę a na plus 50mm2. No oczywiście wymiana alternatora...
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
7A, to jest lekko licząc 84W. 84 waty na diodach??? To ile ty ich tam masz? Poza tym, kombinowanie z wymianą żarówek na diody w kierunkowskazach innych lampach do nich nieprzystosowanych jest nielegalne i można stracić dowód. Więc jeszcze raz sprawdź pobór prądu, tym razem odłączając poszczególne obwody. I napraw układ ładowania, a dopiero później kombinuj...
Jeśli chodzi o alternator z Focusa, to zostały wymienione łożyska oraz mostek i szczotki (uzwojenie było sprawne) - zrobił mi to znajomy mechanik (ja nie miałbym warunków na wymianę łożysk). Dodatkowo trzeba było jeszcze rozruszać i nasmarować tuleje łapy (te nacięte), bo po nawet lżejszym przykręceniu dalszej od silnika śruby altek nie chciał kręcić...
Miernik pokazuje sztywne 14 V, niezależnie czy bez obciążenia, czy jak jest wszystko co możliwe włączone. W momencie włączania dużego obciążenia np. świateł lub ogrzewania tylnej szyby, silnik na moment się przymuli i w tym momencie następuje chwilowy spadek do 13,8 V. Ma on miejsce niezależnie od tego, czy wskazówka prędkościomierza akurat drgnie,...
witam mam focusa 1.8 TDCI z wywalonym immo ( dioda miga po ACC) klijent jechał z rozwalonym alternatorem i zmieniał tylko aku po drodze z Holandu a dwa dni po tym upa ja nic nie zrobię z fordem więc dzownię do serwice i pytam ile a oni synchro niecałe 200pln ale czy są dwa klucze bo jak nie to trzeba dorobić i klucz 400pln + synchro 200pln dlaczego...
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...