Kolego chyba pomyliło ci się z kolektorem wydechowym (wylotowym) Bo tak da się zrobić, i nawet niektórzy mówią że coś pomaga. Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
Idąc twoim tokiem myślenia można było by ominąć intercooler i tłoczenie powietrza przez sprężarkę bezpośrednio do kolektora a wykorzystać zbiornik sprężonego powietrza już zainstalowany w ciągniku i połączyć go z kolektorem a między tymi elementami zawór lub elektrozawór . Był by to tzw " strzał" na chwilę czyli na ile pozwoli zawartość ciśnienia w...
Najlepiej uciąć stary i pospawać z jakimś większym od opelka czy hondziny
Czy w Doblo 1.6 2002 przy wymianie kolektora wydechowego można napotkać po drodze na jakieś problematyczne do demontażu elementy ( nie licząc zapieczonych śrub) . Mam popękany . Górę pospawsałby bez demontażu ale od spodu też rysa.
Witam serdecznie. Potrzebuje waszej pomocy. A mianowicie potrzebuje nowy kolektor ssacy pacjent to passat b5 1.8 125km silnik ADR. Jedna śruba się zerwała i została w kolektorze, ponadto gruszka i klapy sterujące nie pracują. Szukałem w internecie jest tego sporo ale każdy jest inny. Obecnie posiadam aluminiowy z tą gruszka podciśnienia i ciągle problemy....
Witam. Pytanie jak w tytule postu. Co należy stosować, aby połączyć cześć ruchomą kolektora (obrotnicy) z częścią nieruchomą. Zastanawiałem się nad rurą karbowaną nierdzewną, ale nie wiem jaka jest jej trwałość na zginanie? Z prostych obliczeń wynika, że kolektor będzie przestawiany ok. 5 razy na dzień tj.150 razy na miesiąc itd. Proszę o opinie.
Przypuszczam, że większość tych kłopotów z instalacjami sekwencyjnymi spowodowana jest "wężem" w kieszeni właścicieli. Oszczędni do bólu, a konkretnie startują (przechodzą) w gaz na za niskiej temperaturze reduktora (żeby było taniej) i na pewno przy pełnej, albo prawie pełnej mocy silnika. Powoduje to w tym okresie niepełne odparowanie gazu w parowniku-reduktorze...
wymiana uszczelek kolektora dolotowego na nowe, stare prawdopodobnie puszczały lewe powietrze. Nie udało się ustalić dodatkowych wad, pomimo tego problem znikł.
Wtryski poszły do sprawdzenia. Zfrezowanie dwóch zapieczonych podkładek wtryskiwaczy. Kontrola pompy bo mam opiłki w baku, ale raczej to opiłki nabyte na stacji benzynowej, bo te pompy ponoć nie opiłkują. Pompa ssąca jest z elementów stalowych a opieki w baku brązowe. Auto chodziło ogólnie, ale ma 400tys więc chciałem trochę przejrzeć. Wymiana uszczelki...
Napewno lata swoje robią i reduktor do wymiany/regeneracji. Ten problem z gaśnieciem jest na zimnym silniku czy też na ciepłym? W zasadzie nie powinno być problemu bo przecież odpalasz na benzynie - a jak gaśnie to możliwe że mu gaz leci do kolektora dolotowego z reduktora i się musi przepalić. SPrawdź czy awaryjnie na LPG odpali w takim przypadku....
Witam jestem posiadaczem VW passat b6 2005rok 150koni kod silnika BLR w automacie Problem polega na nierównej pracy silnika i trzęsącej się budzie jest to bardzo odczuwalne i irytujące moi mechanicy nie są w stanie tego rozwiać do tego miałem wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze ale po usunięciu środka z katalizatora bo byl zapchany sporadycznie wypadnie...
Witam, posiadam Lagunę 2, 2.0, 16v benzyna +gaz, nie mogę zdiagnozować problemu dlatego piszę tutaj. A mianowicie auto jak jest zimne przy 2,5 k-3 k obrotów dławi się, jak silnik lekko się rozgrzeje problem ustępuje. Na gazie nie ma problemu z dławieniem. Zrobione było: - czyszczenie przepustnicy oraz wymiana oringów - wymiana uszczelek kolektora dolotowego -...
Witam. AUDI A3 8P 1,6 TDI 105 CAYC 2010r. 205 tys. km. Od pewnego czasu borykam się z wyciekami z kolektora dolotowego. Na początku delikatnie sączył się olej w okolicach wszystkich szpilek kolektora. Po wymianie uszczelek kolektora problem z pojawiającym olejem zniknął na jakiś miesiąc. Aktualnie z pod kolektora dolotowego na całej długości cieknie...
Wymiana kolektora dolotowego (ssącego) wiązała by się z "przestawieniem całego auta". Bo z jednopunktowego wtrysku musiał byś zrobić wielopunkt. Kolektor ssący od GSI nie pasuje do głowicy od GLI czy GLE, inny układ śrób mocujących.
witam, walcze od dluzszego czasu z moim PT i jak na razie pomysly sie skonczyly. moze szanownym forumowiczum uda sie cos podpowiedziec ? Chrysler PT cruiser 2.4 150KM benzyna + gaz lovato smart krotki opis przebiegu choroby objawy niezalezne od tego czy benzyna czy gaz: - nierowne obroty (cały czas, niezaleznie od temperatury), wprowadzaja silnik w...
Ludzie co wy za bzdury piszecie strzały z kolektora to przez zużyte zawory? i prowadnice w tym przypadku ewidentnie jest wina osprzętu.Sprawdzić ciśnienie paliwa , czujnik temp cieczy , wtryskiwacz 5 cylindra cewkę zasilanie na cewkę impuls, szczelność układu dolotowego bardzo podobny przypadek miałem przy pękniętym kolektorze (strzały nie równa praca...
Może wymienię uszczelki kolektora ssącego dolotowego ?
Mam dokładnie ten sam problem w Volvo v50 1.6d. Masz FAP ? Udało się rozwiązać ten problem ? W ramach walki z problemem zrobiłem: - nowy n75 - nowy EGR - wymiana przepływomierza na inny używany trochę młodszy (moje auto jest z 2010 a przepływomierz z 2012) - wymiana wszystkich opasek na dolocie na nowe - wymiana przepustnic w dolocie - czyszczenie chłodnicy...
kompresja sprawdzona jest ok rozrząd wymieniony dziś dwa miesiące temu były poprawiane klapki kolektora dolotowego + wymiana wszystkich uszczelek a możesz podpowiedzieć jak sprawdzić zawory ?
Witam, podczas wymiany sady zdejmowany był kolektor przepustnica umyto i uszczelniono Ja u siebie miałem podobny problem z którym długo walczyłem (Scenic 1,6 16V 1999r. silnik K4M700). Okazało się, że pomogła wymiana o-ringów przepustnicy i dobre uszczelnienie kolektora dolotowego silikonem temperaturowym. Od tego powinieneś zacząć i te o-ringi bezwzględnie...
Dzień dobry Miałem problem ze swoim mietkiem (V klasa 2.2cdi) bo nie palił gdy był rozgrzany. Problemem był lejący jeden wtrysk. Wymiana na regenerowany i wszystko ok. Ta sytuacja pojawiła się ponownie więc kolejny wtrysk po sprawdzeniu na przelew poszedł do wymiany. Tutaj zaczęły się schody bo wymiana u "mechanika". Silnik pali od strzała zimny czy...
Sprawa ma się następująco. Maszyna padła podczas jazdy w mieście normalnej eksploatacji z dnia na dzień i podejrzenie od razu padło na turbinę więc została wymieniona a mechanik który to robił doradził abym założył sobie od 110 konnego bo taka sama i mocniejsza podobno wię poszedłem tym śladem. Niestety po wymianie efekt ten sam. Drugi spec postanowił...
Witam niedawno miałem podobny problem w passacie tdi jak sie okazało zawór ERG był całkowicie zatkany a nawet zaklejony po dokładnym czyszczeniu zaworu i całego kolektora dolotowego wymiana wężyków od rury co wchodzi do kolektora znaczna poprawa .
Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie. Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon) Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże...
witam posiadam audi a3 z silnikiem 1.6 i pojawił się problem z obrotami a mianowicie po odpaleniu silnika jest ok.wystarczy że dodam lekko gazu i obroty się za wieszają na 2000obr.czasem zaraz po odpaleniu silnika wskakują na 2000obr.w serwisie powiedzieli że za pchany jest jakiś króciec,kupiłem go ale nie mogę go znaleźć na moim silniku.wcześniej falowały...
Witam. Miałem podobny problem. Pomogła wymiana wężyka łączącego czujnik podciśnienia kolektora dolotowego z...kolektorem. Wężyk 20-30 cm długości. Mój silnik to x16sz.
Miałem podobny problem: Seat Cordoba 1996, Silnik 1.4 AEX Benzyna/Gaz Silnik szarpał podczas jazdy i gasł na benzynie i gazie (uruchamiał się bez problemu) VAG zgłaszał: 1. Czujnik cisnienia ukladu dolotowego 2. Lambda Wymiana czujnika nie pomogła. Wymieniona została praktycznie cała elektryka oraz przepustnica - bez efektu. Stwierdzono rozszczelnienie...
strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie auto wróciło po 2 tyg.od mechanika Najważniejsze że naprawione: Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za : - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja), - czyszczenie rurki spływu oleju, - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,...
Lukado1 -> w tym ECU oryginalny eeprom był w podstawce, wyjąłem oryginał i wsadziłem inną kość z innym wsadem. Aktualnie testy robię z powrotem na oryginalnej kostce z załączonym immo, po prostu swego czasu jeden mechanik stwierdził, że to immo wariuje dlatego było zdjęte. Wniosek -> Chcesz żeby coś było zrobione porządnie to zrób to sam. Motronic ->...
Opisałem sytuację z autopsji agili z 2000r.Auto żony. Po wymianie kolektora dolotowego bawiłem się dalej i wymiana poszczególnych części tzn. sonda i przepływka(z diesla) dawały ten sam objaw. Oczywiście sonda która miała być sprawna też była uszkodzona. To tylko tak aby naprowadzić na możliwe usterki. Jednostka z Corsy czy Agilii to bliźniacze silniki...
Konieczne wuczenie info : Konfiguracja do wymiany części Wymiana niektórych części będzie wymagać procedury konfiguracji w celu pełnej naprawy. W razie wymiany podgrzewanej sondy lambda (HO2S), użyć testera diagnostycznego do przeprowadzenia testu HO2S z menu Funkcje sterujące. Jeśli którykolwiek z następujących podzespołów został wymieniony, użyć testera...
Witam. Kosiarkę posiadam od około 13 - 14 lat. Żadnych domowych przeróbek nie było. Pacjent to : Briggs & Stratton Classic 35 , kod silnika 9D902 - 2006 - E1 - 99061451 Objawy : Nierówna praca , po kilku minutach gaśnie , kopcenie na czarno podczas koszenia. Wyjąłem silnik i położyłem go przechylonego jakbym podniósł tylne koła. Rano ku mojemu zaskoczeniu...
jak by miał komuś doradzać tuning to tak: krok pierwszy - tania optymalizacja fabryki: - dobre świece - polecam NGK - stożek z wlotem w komorze zderzaka, albo gdziekolwiek gdzie zassie czyste i zimne powietrze - porządne elementy zapłonu (cewka, kable, kopułka - kondensator!!) - czyszczenie dolotu, przepustnicy i kolektora dolotowego - maksymalne odchudzenie...
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
Witam. Wymieniałem UPG w Seicento, ale 1.1MPI. Na parkingu pod blokiem nie podjąłbym się takiego zabiegu. Głowicę należy oddać do planowania - na pewno nie jest prosta. Koszt niewielki, usługa wykonana w 2-3 godziny. Bez klucza dynamometrycznego nawet nie próbuj się za to zabierać - szkoda uszczelki i Twojej pracy. W 1.1MPI przydatny był kanał do odkręcenia...
Witam, posiadam Peugeota 5008 1,6 hdi. Jeżdżę głównie po mieście - spalanie mam w granicach 6,5 - 7 l/100km w trasie na odcinku 600 km zszedłem do 4,7 l. Po niecałym roku jeżdżenia zapchał mi się dpf i skończył sie Eloys. Usunęłem więc dpf za 900 zł - podobne pieniądze musiałbym zapłacić za naprawę . Z wad tego silnika - na trasie trochę brakuje mocy,...
Kolego, pewnie przydałoby się, żebyś napisać coś więcej o samej instalacji gazowej. Czy prócz błędów masz jakieś niepokojące objawy? Czy masz jakieś konkretne problemy z tym silnikiem? Miałem w Borze z tym samym silnikiem (z LPG) problem z wyskakującym błędem sondy. Tylko, że w aucie nie działało ssanie, po odpaleniu na zimnym silniku obroty falowały,...
No więc po kolei co u mnie było zepsute w gaźniku Aisan: 1. Zapieczona przepustnica - pomogło rozebranie gaźnika i parę walnięć młotkiem. 2. Jeśli brak biegu jałowego to albo zasilanie elektrozaworu iglicowego ( można sprawdzić na włączonym zapłonie zwierając końcówki czy iskrzy) albo zatkana dysza biegu jałowego ( po rozebraniu górnej części gaźnika...
Witam. Otóż w maju 2012, czyli 9 miesięcy temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą. Niestety teraz jest taka sytuacja że od strony rozrządu z tyłu silnika pociło się. Więc tydzień temu postanowiłem dokręcić głowicę. Dokręciłem śrubę od strony kolektora dolotowego dosłownie 2 mm (musiałem na klucz założyć przedłużkę i dobrze się zaprzeć). A chcąc dokręcić...
Witam. Ford Galaxy silnik AFN 1,9 TDI 110 KM, przebieg 250 kkm. W zeszłym roku silnik zaczął nagle dziwnie buczeć. Dźwięk dochodził spod pokrywy filtra powietrza. Nie zdążyłem zgłębić tematu bo po wymianie oleju i filtra buczenie równie nagle ustało. Minął dokładnie rok i buczenie dobiegające z kolektora dolotowego znów się pojawiło. Niestety, tym razem...
Pacjent: Jeep Grand Cherokee 2007 3.0 CRD 211000km Witajcie, Postaram się opisać moją walkę z ostatniego tygodnia bo już mi ręce opadają: Po ponad roku jeżdżenia z opornikiem postanowiłem wrócić do tego co fabryka dała ( wiem głupota ) i postanowiłem kupić nowy swirl motor i poskładać zgodnie ze sztuką. Kupiłem założyłem i zdziwienie wielkie bo błąd...
pompkę paliwa można sprawdić wstępnie ,odłączają przewód powrotu paliwa,pompa jest tak skonstruowana że powinna mieć większy wydatek niż zapotrzebowanie.przewód powrotny znajduje się z lewej strony listwy rozdzielczej wtryskiwaczy (to jest od strony przedniej samochodu to z prawej) nalerzy go odłączyć i włączyć zapłon powinno z listwy popłynąć paliwo.przy...
obejrzałem poldka, jak mniemam, czujnik temperatury dla kompa to ten z tyłu kolektora dolotowego (a ten z przodu silnika to do wskaźnika temperatury). Czy można się wpiąć w jakąś kostkę, aby go pomierzyć, czy też trzeba demontować obudowę filtra, aby się do niego dostać. Ponadto, i tak przy mojej ograniczonej sprawności nie wyobrażam sobie pomiarów...
Mam duży problem z gazem II generacji w tym modelu. Gaz mam wstawiony od lipca i wszystko było w nim OK - raz miałem do tej pory problem (strzelał i zsuwały się gumowe tuleje z kolektora dolotowego - pomogła wymiana świec). Teraz sprawy posunęły się dalej :P - dzisiaj miałem strzał i rozwaliło mi plastikową łączówkę na dolocie - tam gdzie jest napisane...
na zgaszonym silniku sprawdz jakie jes zasilanie na przeplywce i jakie jest na aku przy włączonym zapłonie. jak za duża różnica ok 1-1.5V to moze wskazywać na przekaźnik zasilający ecu. U mnie wymiana pomogła jak ręką odjął. pozdro Sprawdzone, Róznica napięcia to 0.04V. znalazłem jeszcze jeden rewód zasilający na kablu od przepływki i tam jest tylko...
Witam posiadam Vectre B z silnikiem X16SZR z instalacja gazową i borykam sie z problemem braku mocy na bezynie i jeszcze wiekszym brakiem mocy na gazie. Najbardziej jest to odczyuwalne kiedy na 2 wciskam pedal gazu auto ciagnie ale z dziurami w przyspieszeniu szczegolnie w przedziale niskich obrotow. Na 2 z pedalem do konca wcisnietym rozpedzam auto...
Cały problem w tym ze właśnie ten emulator mam zamontowany PD-44 i to juz 2 bo gosciu myslał ze ten poprzedni jest uszkodzony i dlatego wywala checka, nie wiem juz sam co z tym robic sonda jest sprawdzona i jest ok, rezystancja wtryskiwaczy tez jest ok jaka moze byc jeszcze przyczyna? zastanawiam sie czy nie przedzwonic kabli w ten całej wiązce od instalacji...
Przeczytałem rozważania szanownych kolegów i wyszło mi zbierając to do kupy że: Pasywna redukcja procesów energochłonnych, czyli w przypadku zwykłych zjadaczy chleba: 1 edukacja począwszy od niegotowania całego czajnika wody na jedną herbatę, dojazdy do pracy kolejką (jeśli jest), 2 ocieplenie domów, wymiana okien, sprawne piece. Nowoczesne systemy...
Witam, mam problem i byc moze ktos poradzil sobie z czyms takim. Silnik to 2.8 vr6 AAA 92r golf III auto delikatnie plywalo na obrotach jednak niezaleznie od pogody odpalalo od razu i chodzilo jednak nie mialo mocy w drugiej polowie obrotow, tzn z dolu ciagnelo u gory tylko wylo jako ze auto kupilem nie dawno, wymienilem kable, swiece, przepustnice...
Witam, podpinam sie pod temat poniewaz mam podobny problem i byc moze ktos poradzil sobie z czyms takim. Silnik to 2.8 vr6 AAA 92r golf III auto delikatnie plywalo na obrotach jednak niezaleznie od pogody odpalalo od razu i chodzilo jednak nie mialo mocy w drugiej polowie obrotow, tzn z dolu ciagnelo u gory tylko wylo jako ze auto kupilem nie dawno,...
Cześć, dziś odpisał mi mechanik w kwestii zakresu i kosztu diagnostyki: Podstawowa czynność od której należy rozpocząć sprawdzanie samochodu to: diagnostyka komputerowa silnika oraz kontrola kompresji z jednoczesną kontrolą stanu świec zapłonowych (z wymianą świec). Czynność ta wiąże się z koniecznością demontażu kolektora dolotowego. Przy ponownym...
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Standard w tym silniku-wymiana uszczelek kolektora dolotowego plus sprawdzenie szczelności całego dolotu.Do tego jak pisze kolega czyszczenie i adaptacja przepustnicy.Auto z lpg?
wymiana uszczelek kolektora dolotowego czyszczenie kolektora dolotowego silnik kolektora dolotowego
mazda paliwa matlab sinus naprawy toyota
rejestrator tiandy ściemniacz podłączenie
Oznakowanie pamięci RAM SK hynix – dekodowanie part number, rewizje CJR/DJR, speed-bin Sprężarka klimatyzacji Sanden Denso – skutki odłączenia zaworu ECV, brak chłodzenia auta