Witam. Tak się złożyło, że muszę zrobić serwis alternatora Valeo- wymiana sprzęgiełka i szczotek (niestety cały regulator jest z nimi zespolony), bo prawdopodobnie od nich ostatni zapaliła mi się kontrolka ładowania - za wiele już ich nie ma. Jednakże komutator ma widoczne ślady zużycia i wygląda...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale...
Witam mam problem z wymianą "komutatora" w alternatorze Valeo 140 A nr. 4Z7903015 mianowicie przy demontażu "komutatora" nie zostało zaznaczone która bieżnia jest do którego drucika proszę o pomoc w ustaleniu jak go założyć z góry dziękuje.
Gacopiesz, akumulator klient ma kiepski i sugerowałem mu wymianę. Bez alternatora wytrzyma mu na 15km jazdy. Motronic zgadzam się z nazewnictwem "pierścienie ślizgowe", jednak używam ostatnio nazwy komutator, bo na hurtowni mnie ciągle poprawiają przy zakupach pierścieni ślizgowych, że to komutator....
Dziękuje za pomoc ale faktycznie ceny komutatorów to kosmos. Szukałem wszędzie aż znalazłem "pod nosem" zakład elektromechaniczny zajmujący się naprawą rozruszników i alternatorów. Cena za wymianę komutatora + nowe szczotki to 100 zł. Odebrałem na drugi dzień i wszystko pięknie śmiga. Jeżeli ktoś miałby...
Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+....................... na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R............................ (po...
Nie ma się co nad czym zastanawiać tylko demontaż alternatora na stół ,wymiana sprzęgiełka i kontrola stanu komutatora .Te altki robią duże przebiegi a komutator tych długich przebiegów nie znosi i wtedy wymiana . Oddaj auto do zaufanego warsztatu i niech ci naprawią ,w warunkach domowych jest to nie...
Na mój gust - to Twoje napięcie ładowania jest za niskie. Najniższe napięcie ładowania jakie spotkałem - jest w niektórych japończykach (wersje brytyjskie), gdzie alternator daje 14V. W większości samochodów alternator daje ponad 14V standardowo jest to w okolicach 14,3-14,5 V. Stąd myślę że w Twoim...
[url=]Alternator jak w temacie, generalnie nie trzyma napięcia. Kiedy auto zimne, ładuje 14.2 lecz po przejechaniu powiedzmy 20 km napięcie ładowania spada do 13.6v a kiedy się zatrzymam, silnik pracuje to po mocnym nagrzaniu do 13.3, wyniki bez obciążenia, na światłach dziennych i powiedzmy wentylator...
Cześć, jakie łożyska w alternatorze Bosch 0 123 335 002 KC 14V 45-90A w Mercedesie w202. Jeśli ktoś wie może jaki komutator do tego też alternatora jest potrzebny albo mógł by mi podać link. wymiar: 17x40x12 oznaczenie łożyska: 6203 2RS wymiar: 17x52x17 oznaczenie łożyska: 806078 pozdrawiam JG ...
Zrobiłem już kosztorys tj remont tego alternatora to ok 400zł (wymiana uzwojenia a przy okazji jak robic to porządnie - łożysko, komutator) kupno używanego 250 zł ale kupuje się kota w worku i nie wiadomo czy nie będzie w takim stanie jak ten mój, nowy regenerowany alternator z gwarancją na 6msc 550zł...
Mam jeszcze jedno pytanie koledzy. Chodzi mi o rozszyfrowanie nazwy "komutator K-70" w rozrusznikach np Więc tak ,znalazłem sklep gdzie moge kupić komutatory ale są różne typy . Chciałbym tylko wiedzieć co oznacza ta liczba K- 70, mogę się tylko domyślać że może chodzić o średnice ale nie wiem...
ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. I była robiona podobno regeneracja komutatora ale co dokładnie nie mam pojęcia. Boję się tylko że jak zamontuje nowe szczotki to się coś przegrzeje albo będzie iskrzyc. Rowek ma kształt litery U i nowa Szczotka będzie dotykać slizgacza tylko...
No dobra zacznijmy od poczatku PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI R 2001 alternator marki bosch korniki zjadły komutator :) wymiana na inny pod reka Valeo C15 po podłączeniu przewodów wszytsko ok . Po kilku godzinach ponowne uruchomienie pojazdu kontrolka raz świeci raz gaśnie. W tej marce jest tak ze jak nie...
Nie może to być regulator napięcia bo został założony nowy i alternator sprawdzono że ma ładowanie 14.4. Poza tym wymieniono komutator i łożyska. Po założeniu do auta brak wzbudzenia, wzbudza się dopiero po dodaniu gazu. Czytałem na forach żeby sprawdzić kontrolkę ładowania ale w peugeocie 407 nie...
Fazy przesunięte o 120 stopni są potrzebne a by wymusić ruch obrotowy w silniku 3fazowym W silniku prądu stałego rolę przesuniętej fazy spełnia komutator który jest jednocześnie najsłabszą jego częścią (temperatura, iskrzenie, zwarcia, wymiana szczotek itd.) dla tego wymyślono sterownik elektroniczny Ale...
Mój oryginalny regulator był całkowicie uszkodzony alternator wogule nie ładował a przed uszkodzeniem było jakieś 13,80V i to na nieobciążonym :-(. Wymiana regulatora pomogła napięcie jest nie co lepsze 14,37V lecz tak jak pisałem przygasają światła :-(. Sama wymiana komutatora wiem jest prosta lecz...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus,...
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas...
Ja tylko powrócę do tego kołą pasowego na alternatorze. Wymiana jego na mniejsze ma sens jak najbardziej ponieważ na jałowych obrotach przy włączonych światłach mijania ładowania kompletnie nie ma. Mało tego swiatła ciągną prąd z aku, pomimo że lampka alternatora pokazuję że jest ładowanie. Przyczyną...
Po kilku dniach doszedłem co jest nie tak w moim golfie. Niestety wymiana regulatora nic nie dała, natomiast zauważyłem, że komutator ma dwie rolki (na każdej z nich pracuje jedna szczotka) pierwsza z nich miała delikatny rowek od szczotki, natomiast druga (ta bliżej paska pk) jeśli ma to jakąś różnice...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki...
Od około 2 lat mam problem z autem. Po odpaleniu migają wszystkie światła w samochodzie, lampy, liczniki w kabinie dosłownie wszystko co świeci. Na początku mi to nie przeszkadzało jednak problem zaczął się nasilać do tego stopnia że teraz potrafi mi się wyłączać co chwile radio samochodowe. Oddałem...
Witam!!! Kilka dni temu zauważyłem, że przygasa mi w czasie jazdy lekko licznik, jednocześnie rano miałem wrażenie, że rozrusznik jakoś słabiej kręci. Po ok 3 dniach tych objawów zatrzymałem się do sklepu, nie było mnie kilka minut, wracam i auto już nie odpaliło, zajrzałem pod maskę i okazało się...
Witam, czy ktoś może mi wytłumaczyć sposób sterowania napięcia ładowania w Fordzie Focusie 1.6 16v benzyna rocznik 1999? Objaw pierwotny: zapaliła się kontrolka ładowania, sprawdzenie miernikiem - ładowanie na poziomie 13,5V. Diagnoza: padnięty regulator napięcia, po rozkręceniu faktycznie okazało...
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają...
jeżeli chodzi o GOLFA 5 Z TYM silnikiem to masz alternator który podaje ci 14 V 140 A miernikiem do 20 A nie uda się przewody w mierniku ci się po chwili nagrzeją tak jakby miały się stopić jeżeli to miernik jakiś z marketu one nie są dokładne jeżeli nie masz pulsujących świateł na wolnych obrotach...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym...
No fakt sprawdziłem ten komutator /pierścień ślizgowy alternatora i ma dosyć głębokie rowki (wytarte) . Ktoś wie czy łatwa wymiana jest takiego komunikatora ? To NIE JEST komutator, a tym bardziej komunikator!
Przeczytaj jeszcze raz co napisałem o zapłonie i alternatorze bo albo czeka Cię wymiana kabli zapłonowych albo robota alternatora (szczotki i komutator). I nie stosuj półśrodków bo się zemszczą w inny sposób. SławeK
osobiście zacząłbym od pomiaru napięcia (na podłączonym akumulatorze) przy obrotach 2-3 tys. (jak do tej pory nic nowego nie napisałem ;))... przy zbyt małym napięciu posprawdzałbym styki na przewodach ładowania, masy, oczyściłbym klemy... ponowny pomiar - jak za mało, alternator na stół i czyszczenie...
Witajcie. Opiszę po krótce moją sytuację. W zeszłym roku padł mi alternator - całkowicie (zwarcie na stojanie, brak komutatora). Zakupiłem używany aku, dałem do przeglądu, zamontowałem do auta. Akumulator był rozładowany całkowicie, ale po naładowaniu wszystko wyglądało w porządku, Zaplanowałem więc...
Kiedyś miałem taki problem w benzyniaku , pomogła wymiana kabli WN, kondensatora w zapłonie i poprawienie masy anteny, ale przy starszych modelach często zakłuca układ ładowania aku. pomaga wymiana szczotek w alternatorze , czyszczenie komutatora i dokładne usunięcie wszelkich luzów w układzie elektrycznym
regulator wymienilem ale niepotrzebnie alternator wyladowal w koncu u elektryka samochodowego i okazalo sie ze jest przebiecie na komutatorze do masy wirnik do wymiany - koszt uzywanego wirnika z wymiana 100zl i wszystko gra 14,5v ladowanie
Witam "...po odpaleniu samochodu..." -głównie alternator-wyrobiony komutator, szczotki wtedy lekko opalone, -akumulator -jak powyżej koledzy podpowiadali, -pompka paliwa - odkłócić przy samej pompce, -uszkodzone przewody WN , ".. gdy jest włączony nawiew, wycieraczki lub inne tego typu...
Fale długie a dokłądnie modulacja amplitudowa (AM) jest wrażliwa na zakłócenia. Dlatego w czasie jazdy praktycznie się ich zwykle nie da słuchać. Do tego producenci radii i anten też traktują je po macoszemu. Anteny zwykle liczone są do odbioru FM. Napewno wymiana kabli zapłonowych, choć obecnie o dobre...
Pierwszy zgrzyt (i wystarczający): prądnica to urządzenie prądu stałego. Posiada komutator, który umożliwia przełączanie uzwojeń twornika. Jeśli wprowadzisz magnesy stałe, to uzyskasz urządzenie prądu zmiennego, które to trzeba będzie wyprostować. I które nijak nie będzie współgrało z dostarczanym dotychczas...
Dzień dobry Państwu. Proszę o pomoc, bo utknąłem a jestem poza krajem i nie stać mnie na diagnostykę serwisową. Problem powstał po wymianie akumulatora na nowy. Stary padł kompletnie. Ładowałem całą noc, lecz rano ledwie dał radę przełamać rozrusznik. Wymontowałem padnięty akumulator i pojechałem...
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik...
Wszystko byłoby proste gdyby auto było na miejscu. Teraz czeka go laweta prawie 200 km. Na 100% stawiałbym na regulator napięcia ale dlaczego czasami jest dobrze. Regenerowałem alternator w Peugeot Partner bo przestał ładować. Wtedy pierścień komutatora był wytarty do zera i wymiana szczotek wraz z regulatorem...