Przed wymianą należy dokonać inspekcji wału korbowego. Według producenta wymieniany parami.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Zwykle na pokrywie korbowodu jest element zanurzający się w oleju i rozbryzgujący np fi 3 mm. U kolegi jest czy tylko ślad po nim.
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia" za sprawą stalowego korpusu. Swoją drogą są też...
Zarysowania w skrzyni korbowej nie mają znaczenia. Płukać można też i wodą, ale czymkolwiek to zrobisz, dobrze byłoby wcześniej zdemontować gaźnik i tłumik. Łożysko stopy korbowodu w Polsce jest oferowane np. tutaj [url=https://sklep.volpex.pl/cienkoscien... lub tutaj [url=https://www.sklep.neronpila.pl/LOZY...
To jesty udar pneumatyczny ( tzn za pośrednictwem poduszki powietrznej wytwarzanej przez tłok) Ja bym zmieniał wszystko co się zużywa, następne rozbieranie tak głębokie młota Cię ominie..... Pozdr.J.
Wymiana tulejki korbowodowej w silniku diesla to nie jest prosta sprawa. Otwór na sworzeń w tulejce może nie być w osi tulejki. Fabrycznie rozwiercana tulejka koryguje wymiar korbowodu tak aby odległość pomiędzy osią sworznia a osią czopa korbowodowego była stała i zgodna z normą. Osie te muszą być jeszcze równoległe. Fabrycznie założona tulejka na...
Kupiłem tylko nie wiem jak go poprawnie założyć bo nie ma na nim strzałki do wydechu tylko jest symbol H od strony gaźnika
Jeszcze raz przestrzegam Ciebie przed niepotrzebną pracą i wydatkami , jeżeli łożyska nie są zatarte, i nie mają wyczuwalnych luzów to cała praca włożona jest niepotrzebną fatygą. Ta uszczelka na tłoku , o której pisałem wyżej to wydatek najwyżej ok. 2PLN. Ja kupiłem pierwszy młotek za 170 PLN parę lat temu z przeznaczeniem do remontu domów - był to...
Pacjent metabo 520-200D . Zatarta na korbowodzie. To pompa B3800 czy coś innego ? wymiana samego korbowodu starczy by dalej pompowało? Jest sama ta część do kupienia? https://obrazki.elektroda.pl/3402851100_...
udało mi się rozbić wał Co zrobiłeś?... czy jak bym to wszystko ładnie poskładał to będzie dobrze? "Działać" będzie, pytanie jak długo. Kolega w ogóle wie jak się "naprawia" takie rzeczy? Bo jakoś mi się nie wydaje...
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte. Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem...
Spodziewam sie luzu nałożyskach na wale i na łożysku swożnia tłoka,nie wiem co z łożyskiem korbowodu na wale bo jesli będzie do wymiany to czy musze wymienić caly wał ?Mam jeszcze pytanie czy jesli cisnienie w cylindrze słabe to czy wymiana tylko pierscieni coś pomoże. Dodano po 4 Dodam że silnik odpala bez problemu wieć to cisnienie nie jest jeszcze...
Silnik B&S 17.5 HP. Urwał mi się dolny korbowód balansu góry ok. Proszę, o opinie wymieniamy oba, czy tylko można pęknięty ???
Panowie potrzebuję jeszcze moment dokręcenia śrub korbowodu w tym aucie. Pozdrawiam.
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
(at)popromienny czyli co albo wymiana korby albo dotoczenie tulejki lub roztoczenie korby na 15mm i dotoczenie tulejki Nie zachodzi potrzeba wymiany korby. Najprościej - dotoczyć tulejkę. Zmierz dokładnie średnicę otworu w korbowodzie. Jak będę miał materiał to Ci dorobię. To kilka minut roboty. Musisz mieć rozwiertak by po wtłoczeniu tulejki dopasować...
Witam. Trafiła do mnie zageszczarka z silnikiem Hatz 1D81. Silnik miał pęknięty wał. Remont obejmował rozebranie silnika, umycie, wymiana wału panewek głównych oraz korbowodowej. Korbowodu oraz tłoku. Silnik odpala ale dodaje sobie sam obroty. Nie ruszam manetką podwyższenia obrotów a silnik się samoczynnie wkręca. Ale jak tylko nią ruszę do przodu...
Silnik już ma większą moc poprzez modyfikacje mechaniczne zrobione przy remoncie między innymi (zmiana tej skrzyni biegów na 8 biegową) wraz z skróceniem pierwszych biegów (do 3) 1. Kapitalny remont 2. Zmiana wałka rozrządu 3. Modyfikacje układu dolotowego 4. Zmiana kolektorów wydechowych 5. Modyfikacje układu wydechowego (między innymi pełen przelot)...
witam kupiłem nową pompę za 150zł. czy ma ktoś jakieś wskazówki co do wymiany?? słyszałem że trzeba sciągać pasek rozrządu bo rolka jest do niej przykręcona a także podobno będę musiał zdjąć koło pasowe z korbowodu czy to prawda jeśli tak to widzę że zajmie mi to z pół dnia...
Na youtube jest filmik jak to w azji (w wietnamie lub gdzieś w tych okolicach) ktoś naprawiał wał korbowy przez wspawanie pręta i toczenie półosi od nowa. Ogólnie materiał brałbym na niepoważnie, tak samo jak wymiana korbowodu na kolanie przy użyciu młotka i centrowanie na oko w 1 minutę. Napisz lepiej od czego pochodzi ten wał korbowy. Wygląda na jakieś...
Po pierwsze dziękuję za wszystkie pomocne uwagi. Po drugie: udało mi się rozebrac silnik elektryczny od sprężarki i okazało się ,że przyczyną blokowania pracy był jakiś pierścień dystansowy przy łożysku z tylu silnika tj.od strony wiatraczka .Pierścien b.cieniutki ,ale blokujący obroty ,ponieważ poskręcał się i wchodził pomiędzy wirujące części czasami...
A jeszcze jedna głupia rzecz jaki i ile trzeba wlać oleju do "miski"do korbowodu
Link do części http://www.ereplacementparts.com/bostitc... Co prawda kompresor inny ale pompa taka jak u mnie . I tam widać ,że wał jest jako część zamienna .A ,że można kupić to pan w sklepie z częściami http://jag-mar.pl/ powiedział ,że można kupić wał .Ale u...
Witam, stopa korbowodu ułożyskowana jest w tym wale na panewkach. Producent nie przewiduje zestawu naprawczego wału korbowego. Pozostaje wymiana na nowy.
Istnieje jeszcze coś takiego jak części używane, oryginalne. Wymiana łożyska korbowodu to aż taka kosmiczna technologia, chyba żartujesz.
Remont jak remont wymieniłem pierścienie na tłoku bo tuleja jeszcze była w miarę ok, do tego docieranie zaworów na paście, wymiana końcówki wtrysku i tulejka główki korbowodu no i wiadomo uszczelka pod głowicę była zmieniana.
Jeśli obruciło panewkę to sama wymiana starej na nową nic nie da.Jeśli nie dasz do przeszlifowania otworu pod panewkę to szkoda tej roboty.Drobne rysy na czopie wału pół biedy,ale wyklepany otwór to już lipa...Przeszlifowanie samego korbowodu nie jest drogie,na pewno warto sprawdzić w jakimś auto-szlifie.
Po zdemontowaniu cylindra z tłokiem okazało się że wypadła koronka łożyska korbowodu która następnie została wciągnięta pomiędzy tłok a cylinder i w konsekwencji "zespawala" że sobą te dwa elementy wykrzywiając korbowod i niszcząc cylinder z podzespołami. Jedynym rozwiązaniem była wymiana ww. Elementów na nowe.
Sthil zaleca mieszankę 1:50 do zasilania silników dwusuwowych WSK nie posiada łożyskowania główki korbowodu na łożysku igiełkowym dlatego trzeba stosować 1:25. bo mój ma spory luz na boki To normalne, ważniejszy jest luz wzdłużny. Przy dzisiejszych tłokach robionych z byle czego, trzeba stosować metodę "pilnikową". Dodano po 5 tyle że ktoś zaspawał...
Jeśli NAWET dokreci sie do 13 tyś obr/min to w jaki sposób zestrojony został ten silnik? Przecież standardowy jest przewidziany do 2 x mniejszych obrotów (DKW z lat 30 ubiegłego wieku) i szybko zaczyna tracić moc (zjawiska falowe). Pogarsza sie napełnianie cylindra świeżą mieszanką. Wiem co nieco bo jakieś 10 lat temu bawiłem sie w przeróbki silnika...
Wpisz w Google "Regeneracja wałów motocyklowych" a znajdzie się na pewno sporo. Np. http://www.motocyklejacka.pl/regeneracja...
Po prawdzie nie znam tej konstrukcji ale do wymiany pierścieni nigdy silnika nie wyciągałem tylko stopki korbowodu odkręcałem i wyciągałem górą razem z tłokiem i tak samo z góry wkładałem z powrotem . Bo tak się robi w większości normalnych silników i raczej każdy tak robi. Natomiast ten silnik jest "oryginalny". Stopki są zasłonięte przez dolną część...
Witam. Uszkodziła się sprężarka w starym Dieffe http://obrazki.elektroda.pl/6030757900_1... Ten to chyba jakiś nowszy model w tej starej nie mogę znaleźć typu. Sprężarka dwutłokowa zawory blaszkowe tak to teraz wygląda po rozpadnięciu się korbowodu i tłoka. Stan cylindrów jest ok: Do wymiany zaworki blaszkowe spaliła się uszczelka i...
W jaki sposób zdemontować koszyk z wałeczkami w korbowodzie tej sprężarki, czy należy cały ten pierścień z koszykiem i wałeczkami wybić bo nie chciałbym połamać korbowodu Łożysko NA 4907 scalające korbowód z wałem?
Jak się ułożą? Cylinder pierwotnie okrągły w przekroju, wyciera się w owal - ma to związek z tym że jest dociskany do ścianki siłami występującymi w ruchu posuwisto-zwrotnym z uwięzią w postaci korbowodu pracującego w dwu płaszczyznach. Pierścienie docierają się do tego owalu. Uwidacznia się to przy pomiarze zużycia cylindra - kiedy to przekrój mierzony...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Remont silnika już skończony. Większości tego co kolega wyżej napisał dowiedziałem się wcześniej. Wału nie regenerowałem zostawię to na następny rok. Wiem że da się to zrobić w domu ale nie mam przyrządów Np.: prasa,wyważarka i tyle umiejętności , wał musi być dokładnie złożony. Z początku były problemy z uruchomieniem...
Stopka korbowodu 1. 5Nm + 15Nm 2. 180 stopni Śruby nowe
Witam pisałeś że silnik"młody" a już wymieniałeś tłok i cylinder . czy ten dźwięk pojawił się po wymianie czy był już wcześniej ? nie wiem jak w tym silniku bo go nie znam , czy główka korbowodu jest tulejowana ? czy nie. Ja miałem analogiczną sytuację w qadzie( tzn.dziwny dźwięk) tylko korbowód nie był tulejowany, i wymiana tłoka ,sworznia i pierścieni...
Wg. Autodaty: Głowica- wymiana śrub, 40Nm, 90°, 90°. Łożyska korbowodów- wymiana śrub, 30Nm, 90° Dane dla silnika:1.6 BGU (1T1)(03-06) 75kW(102hp)(at)5600rpm
Tak, wał jest taki sam jak stary ale różni się średnicą korbowodu i średnicą sworznia. Skok tłoka jest taki sam.
Czy oddać cylinder do szlifu zależy od ceny szlifu i nowego cylindra. Zobacz ceny zestawów. Co do korbowodu to trudno ocenić bez zdjęcia. Jeśli bardzo zmasakrowany to przydało by się zatulejować główkę korbowodu. Najpierw rozwiercasz rozwiertakiem otwór pod tuleję wciskasz tuleje następnie wykonujesz kanały smarujące jeśli korbowód je ma a na końcu...
Podepnę się trochę pod temat. Kolego Peterson1 - nie jestem tego na 100% pewny co napiszę. Wg mnie masz żeliwną tuleję cylindra oblaną jakimś stopem aluminiowym - przyjrzyj się dokładnie. Nie widziałem jeszcze żadnego silnika by żeliwne pierścienie współpracowały z aluminiową tuleją cylindra. Ja mam silnik - też do remontu - B&S 12.5 HP: Model 28T707...
Ciężko określić, czy będzie lepszym wyborem, bo dużo zależy od szczęścia z tym braniem oleju :) 2.0 ogólnie bardziej pasuje do masy pojazdu, ale te silniki mają tendencję do brania oleju i ciężko to naprawić dobrze - winne są pierścienie. Niektórzy wymieniają je na pierścienie z volvo - z różnym efektem. W teorii silnik nie jest rozbieralny - producent...
Specjalista od wymiany części... Wycena bardzo droga. Po pierwsze stosowano dwa typy cylindra chłodzonego cieczą z głowicą pięciokątną - z oznaczeniem CC05 i oznaczeniem CC06. Sam nie wiem dokładnie który jest do którego silnika, ale różnią się wysokością okien i przy wtryskowcu nie należy go zamieniać gdyż mapy są przystosowane pod konkretny silnik...
Panowie ja miałem coś podobnego składałem gościowi silnik 1,3 cdti z pękniętym łańcuchem rozrządu i nie było takiego ciśnienia sprężania na 4 cylindrze, okazało się, że 4 tłok jest za nisko. Po ściągnięciu miski i odkręceniu stopy korbowodu widać było zużytą panewkę, wymiana pomogła.
co do wymiany korbowodu to wymiana konieczna w momencie gdy wał już "dzwoni" najczęściej wystarczy wymienić sworzeń i łożysko i jest dobrze, ale i tak ma to sens w przypadku gdy reszta wału jest dobra czyli czopy nie pogięte i nie ma luzu między czopem a łożyskiem. Jeżeli chodzi o tarcie korbowodu o wał to przyczyna leży w ustawieniu wału (bo można...
kilka zdjęć z "przygarażowej" wymiany kompletu paska rozrządu http://obrazki.elektroda.net/36_12373209... http://obrazki.elektroda.net/7_123732099... napinacz paska klinowego wymaga zblokowania przed demontażem, można użyc wiertła do metalu o średnicy 3mm, w tym przypadku użyłem jednego z kluczy torx http://obrazki.elektroda.net/42_12373211...
Miałem podobny problem w siebie w nissanie primerze 1.6 też podobne stuki dochodziły z przepustnicy... Po oględzinach doszedłem do wniosku, że to panewki i faktycznie po odłączeniu świecy na 4 cylindrze pukanie ustało ... okazało się, ze panewka korbowodu na 4 cylindrze ma luz. Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę.
Witam. Ogólnie jestem wielkim przeciwnikiem wprowadzania amatorskich zmian konstrukcyjnych do gotowego już i przetestowanego pojazdu.....a zatem Po kolei: Jeśli zmienisz moc silnika poprzez zastosowanie większego cylindra, tłoka i pierścieni. Musisz również liczyć sie z jego zwiększoną wagą. Zdajesz sobie zapewnie sprawę, że jedną z najbardziej obciążonych...
wymiana jednego korbowodu panewki korbowodu uszkodzenie korbowodu
bojler zbiornik palec rozrządu prądnice magnesami
sharp aktualizacja oprogramowania sharp aktualizacja oprogramowania
Hughes & Kettner GrandMeister 36 – wysoka temperatura głowicy podczas pracy, wentylacja, objawy przegrzania Reset zmywarki Gorenje – jak wykonać soft i hard reset, modele SmartFlex, kody błędów F41, F52