Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Nie powiązałem tego z regulatorem. Nawet o nim nie pomyślałem, bo oba alternatory zachowują się tak samo, tj. przysiada napięcie. Z tym, że ten 100A miał spadek do 11,6V, więc tam była tragedia. Tu też przysiada, ale już akceptowalnie. Mój pierwotny alternator 100A był już raz regenerowany, dwa lata temu, wtedy też zmieniałem przewody na nowe. Bez tej...
Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się samemu naprawiać własnego auta. Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
Dużo zależy od koła pasowego na alternatorze, czyli jakie jest przełożenie silnik-alternator. Silnik jest dość nisko obrotowy, więc różnica musi być. Musisz zmienić koło pasowe o mniejszej średnicy + wymiana paska.
Mam pytanie: wzialem sie za wymiane alternatora bo bylo z nim coraz gorzej. Kupilem regenerowany na Allegro i jak chcialem podmienic to okazalo sie, ze ten co kupilem niby pasuje do mojej Almery (1,4), ale ma kolo pasowe o srednicy wiekszej o jakies 0,5 cm od starego. W zwiazku z tym nie jestem w stanie poprawnie zalozyc paska. Co radzicie w zwiazku...
Witam serdecznie. Seat Toledo 2, 2002r, silnik 1.9 ASV+ Mam pytanie odnośnie alternatora. Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, przez co napinacz paska wielorowkowego dostaje do dupie, a dokładnie tłumik drgań który jest na nim. Mam inny alternator 70A, a w samochodzie jest 90A. Czy podmiana samego wirnika wchodzi w grę? Czy powiedzmy...
Słyczalne było wycie alternatora. Zostały wymienione łożyska i problem nie ustąpił. Typ alternatora: Delphi. Proszę o podanie co może być inną przyczyną.Podejrzewam że może być to uzwojenie.
Witam! W swoim samochodzie posiadam Mazda 323f bg 1.6 16v88km koło pasowe na pasek klinowy. Chciałbym je zmienić na wielo pk. Chciałbym zmienić np na koło pasowe z mazda 323f 1.8 ba. Czy będzie pasować? Jak uszczelnienie takiego koła? I jeszcze zostaje pompa wody. Czy będzie wszystko grało razem? Potrzebuje zamontować większy alternator i nie wiem co...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? :/ W tym altku na zdjęciu koło pasowe ma 6 rowów i średnicę 65 mm, moje obecne koło ma średnicę 57mm i ma 5 rowów, co dyskfalifikuje ten alternator bo po zmianie koła pasowego moze nie ładować jak trzeba. A styk DF jest wyjściowym stykiem do ECU który nie musi być podpięty. Więc nadal poszukiwania trwają....
Witam. Kupiłem niedawno alternator do 30 od Poloneza i chodzi o to, ze tam jest mniejsze koło pasowe a do tego nie mieści się tam pasek klinowy. Trzeba dotaczać nowe koło pasowe? Może macie jakieś propozycje?
Witam Mam pytanie czy wtyczka alternatora musi być taka sama, czy nie będzie problemu z podłączeniem alternatora z inna wtyczka, jakoś ją przerobić lub zamienić tylko regulator? W moim padniętym alternatorze jest takie ustawienie blaszek |_| , natomiast w drugim trzy równolegle - - - Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj...
Koło jest ze sprzęgłem. Zsunęła się część zewnętrzna. Jak zdemontować część na wałku wirnika- piastę. Wydaje mi się że potrzebne są dwa klucze torksy. Po co sprzęgło na alternatorze. Czy można założyć zwykłe koło bez sprzęgła.
Witam, mam problem tego typu - nie wiem jakiej wielkości powinny być koła pasowe aby uzyskać przekładnie o przełożeniu 1:12. Mógł by mi ktoś podpowiedzieć jakie wielkości zastosować? Będzie ona służyć do poruszania alternatora, który będzie ładować akumulator.
Witam. Mam taki problem,wymieniłem pasek i sprężynę od napinacza i dalej Trzęsie czym może to być spowodowane?? Proszę o Pomoc:)
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Oczywiście, że nie, każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! Przeczysz sobie w tym jednym zdaniu. HA to jest u Ciebie pasek o profilu A (szer. 13mm)? Pasek o szerszym profilu (B) w takim zastosowaniu jest mniej prawdopodobny... No tak, ma być w okolicy minimalnej średnicy podziałowej koła dla paska HA. Czyli możliwie najmniejsze,...
Witam ponownie po jakims czasie probowalem dzis napedzic alternator silnikczkiem od wentylatora niesety to co otrzymalem to jedynie 0,25V czyli cale nic czy istnieja jakis sposob zeby napedzic alternator mniejsza sila znaczy zeby na wale byly male obroty a alternator dal mi 12v ewentulanie czy wiece czy jest jakis silnik o duzej mocy i obrotach przynajmniej...
Witam. W jakim kierunku będzie się kręcić koło pasowe w alternatorze odwróconym kołem pasowym w dół?
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam, mam problem z Peugeotem 206 1,4 benzyna, 75 KM, 2000 r. Alternator na 99% jest po regeneracji i ktoś zamontował nie takie koło pasowe, wystaje ono tak o jedno żeberko poza całą linię, przez co pasek nie siedzi idealnie na kompresorze klimatyzacji, a jeden rowek jest poza nim (alternator Valeo 2541969A). Szukałem odpowiedniego kółka, tylko nie...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam! Chcę zamontować dodatkowy alternator do auta z powodu dużego poboru prądu przez odbiorniki. Fabrycznie montowany był 70A a drugi mam 55A. Myślę je podłączyć równolegle do akumulatora 55Ah. Zastanawiam się tylko czy to wszystko będzie idealnie współpracować? Zasada działania regulatora napięcia i ogólnie ładowania jest mi dobrze znana, wiec proszę...
Witam wszystkich, Otrzymalem od Opel nie ladujacy alternator Hitachi-12v,70A. Nawiniety jest podwojnym drutem i polaczony w gwiazde. Zamierzam zmienic to przedluzajac uzwojenie o cala dludosc. Drut jest chyba 1,2 albo 1,3-gruby i 10 w rowku.Czy cos pozytywnego o trzymam przy polaczeniu w pojedynczy drut. Chodzi mi o zmniejsenie potrzebnych obrotow....
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) - klucz nasadowy 10, np. taki z przyspawanym prętem w...
Witam szukałęm podobnego postu lecz nieznalazlem i prosze o pomoc. Mianowicie kupiłem niedawno maluszka eleganta 96rok, słychać w nim było łańcuszek rozrządu był on poprostu luźny. Postanowilem ze go wmienie. Odkreciłęm belke i przy zdejmowaniu koła pasowego wału korbowego ułamałem ząbek na kole od zapłonu (sa 3 a pozostały 2) wymieniłem koło pasowe...
Jako, iż ostatnio kompleksowo usuwam usterki w moim Volvo, to postanowiłem rozprawić się także z drganiem paska wielorowkowego. Mianowicie, pasek dygocze i wpada w wibracje na wolnych obrotach, ponadto jego żywotność jest bardzo krótka (około 10-12tys km). Nie pomogła tutaj wymiana napinacza mimo, iż jest to napinacz polecanej marki INA (oryginał za...
Klin na wale jest nic nie trzeba blokować ,do sprawdzenia jak najbardziej kółko alternatora.
Bardzo dziękuję za odpowiedź. W przypadku gdyby potwierdziły się te przypuszczenia, wystarczy wymiana koła pasowego alternatora? Czy pewniejsza będzie regeneracja lub też zakup używki czy w ogóle najlepiej kupić nowy?
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
W załączniku zdjęcia z kołem pasowym na wałku rozrządu. Koło pasowe to nie wyprowadzenie pełnej mocy z silnika. Może tam być jakiś agregat pomocniczy - pompa hydrauliczna czy alternator.
Mi kiedyś też piszczał pasek(wieloklin) w e36. Różnych sposobów próbowałem, od smarowania paska sprayem do pasków do wymiany koła pasowego alternatora. Wymiana paska nie pomogła, wymiana koła pasowego nie pomogła. Okazało sie ze koło pasowe pompy wspomagania było tak śliskie i wygładzone ze nie obracało się jednakowo z innymi napędami. Pomógł mi w tym...
Montaż innego też wymaga pewnych przeróbek elektrycznych ,oraz mechanicznych (mocowanie alternatora,wymiana koła pasowego).Nie każdy ma smykałkę do czegoś takiego ,nie wspomnę o tokarzu który przerobi lub dorobi koło pasowe.
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
Czy można wymienić wolne koło alternatora w samochodzie? Jak je odkręcić?
Witam. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że pasek wieloklinowy na wolnych obrotach wpada w nieprzyjemne drgania. Pierwsza myśl jaka wpadła mi do głowy - wymiana koła pasowego na alternatorze!! ALE - dziś po odwiezieniu dziecka do przedszkola zauważyłem wyciek pod samochodem z układu chłodzenia, werdykt - uszkodzone trzy węże na trojaku. Wszystko było...
lepiej od żuka, to nie będzie trzeba zmieniać koła pasowego - jest juz na szeroki pasek
Witam Dkładnie,też bym wymienił pasek klinowy i wyczyścił koła pasowe na wale i alternatorze przed wymianą
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
Ten mniejszy w środku uieruchamia wirnik i lubi czasem obrobić gniazgo w wirniku, a wtedy całość trzeba wyciągnąc z alternatora i w imadło :/. Ten duży służy do odkręcania/zakręcania koła pasowego. W ostateczności można koło całkowicie rozwalić/rozciąć i złapać je zwykłym francuzem, ale nie polecam takich zabiegów bo można całkiem alternator wykończyć.
jeśli zdecydujesz się na wymianę alternatora to załóż altek z tzw wolnym kołem pasowym jeśli nie chcesz mieć kłopotów później z silnikiem
Ogólnie chodzi o to, że w okresie zimowym zaczął mi ni stąd ni zowąd piszczeć pasek, od razu mówię, pasek ma przejechane jakieś 6k KM, widoczne są jeszcze napisy, nie jest poszarpany ni nic, wygląda praktycznie jak nówka, poprzedni pasek też zaczął piszczeć a też miał nie wiele przejechane. Po demontażu paska, posprawdzałem wszystkie rolki i koła pasowe,...
Witam, Panowie okazało się, że sprężarka od klimatyzacji bądź łożyska w niej nie chodzi cały czas, tylko się zawiesza i stąd wyskakiwał problem CHECK INJECTION, jak jeździłem bez włączonego nawiewu problem w ogóle się nie pojawiał ale... jak jechałem do mechanika żeby mi to zrobił usłyszałem metaliczny dźwięk (spotkały się dwie metalowe części) w silniku,...
Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna...
Panowie zdjęcia dodałem do postu i widac wyraźnie, że jeśli koło pasowe by miało 2 paski to pompa wody by leżała równolegle z 2 rowkiem ;) Czyli jeśli zamiast aluminiowego dekielka byłby rowek na pasek to byłoby idealnie. Niestety tak jak mówicie polonezy miały rozrząd na pasku, ten ma rozrząd najprawdopodobniej na łańcuszku. Rozwiązanie jakie widzę...
W takim przypadku próby z kręceniem rozrusznikiem dają duże szanse na spowodowanie dalszych uszkodzeń i takie działania szczerze odradzam. Niewiele to obecnie zmieni, ale trzeba było zacząć od np. wykręcenia wtrysków i prób pokręcania wałem kluczem założonym na nakrętkę koła pasowego alternatora albo w podobny sposób. Dalsze używanie rozrusznika do...
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? W starych samochodach był amperomierz - pokazywał, czy więcej ciągniemy...
Nie mam klucza i zastanawiam się czy wymiana samego koła jest opłacalna, bo i tak muszę w najbliższym czasie wymienić łożyska w alternatorze, a za cenę koła pasowego kupię drugi używany alternator (ale z drugiej strony nie mam gwarancji że łożyska w nim też nie będą do wymiany). Na chwilę obecną założę pasek 5 PK i będę myślał co zrobić dalej.
Kurczaki, a ja nie mogłem znaleźć nic podobnego do mojego mostka. Miałeś do czynienia z takim alternatorem/ mostkiem? Nie wiem czy nie warto byłoby wymienić tego mostka na inny -standardowy (oprócz ceny nowego mostka) ten alternator pracuje w kombajnie zbożowym (pobór prądu jak w ciągniku rolniczym) i jest tam dużo pyłu, kurzu - mostek zabija się tym...
Witam forumowiczów. Problem zbliżony jest do problemu w poniższym temacie. https://www.elektroda.pl/rtvfor... Silnik 2.0 HDI DW10TD w Peugeot 206 szarpie przy ruszaniu z jedynki, szarpie też mocniej przy gaszeniu. Ciężko powiedzieć, od kiedy występuje ten problem. W trasie autko zachowuje się poprawnie. Wymiana poduszek...
okazało się że pompa od wspomagania jest dobra, padło koło pasowe na wale i rolka ze sprzegiełkiem na alternatorze, tak przenosiło dzwięk, po wymianie rolki i koła objawy ustąpiły
Zdejmij pasek i sprawdź każdą rolkę z osobna, pokręć nią i posłuchaj czy nie wydaje podejrzanego dźwięku, czy podczas obracania nie czuć ,,przeskakiwania, szurania, luzu itp.typowych dla uszkodzonego łożyska. Uszkodzona pompa czy alternator wydają specyficzny dźwięk, mechanik powinien go bez problemu rozpoznać. Przed wymianą koła pasowego wału korbowego...
Trzy miesiące temu oddałem do regeneracji w moim poldolocie (1,6 GSI '97r) alternator (wymagał przezwojenia) i przy okazji wymieniłem też akumulator na nowy. Od tamtego momentu zaczęły się problemy. Pasek który napędza alternator zerwał się już trzy razy. Mechanik w zakładzie stwierdził że to wina koła pasowego, ale wymiana na nowe przedłużyła żywotność...
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale mój silnik od strony koła zamachowego i zarazem magnesów alternatora ma stożek z klinem. Z drugiej strony jest wałek z klinem. Nie wiem o jakie koła Ci chodzi, ja mam tylko silnik i całego traktorka kosiarki nie widziałem. Różne koła pasowe można dokupić, pamiętaj tylko, że ten silnik ma wymiary w calach a nie w mm. Być...
W moim jest cała magneśnica (Wirnik) do wymiany gdyż od strony koła pasowego gdzie przychodzi łożysko 6302 oś magneśnicy w miejscu gdzie przychodzi łożysko zamiast 15mm ma 14,1mm przez co łożysko się w ogóle nie trzyma pozostaje tylko wymiana na nowy wirnik bo z tym się nic nie da zrobić
z tym alternatorem to jest własnie mały "problem" Dokładniej: Jakiś czas temu spalił mi się alternator, szukając w okolicy nie mogłem znaleźć identycznego (Mitsubishi) kupiłem inny bodajże valeo z silnika 2.0HDI mocowania i wielkość koła pasowego były te same, różnił się tylko mocą i wtyczkami, i taki założyłem.. Tylko nie mogę sobie teraz przypomnieć...
Witam ponownie. Okazało się że dziwne odgłosy nie dochodziły z pompy. Na początek mechanik obstawił koło pasowe (amortyzator drgań), ale po zdjęciu paska okazało się że jest luz w alternatorze, "wysypało" się łożysko no i koło też miało już spory luz. Po wymianie alternatora, koła pasowego i paska hałasy ustały. Pompa też przestała cieknąć jak temperatura...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Jest to tak skomplikowane, że nie warto. W tym VW jak wiesz możesz skorzystać zacisku W alternatora, tylko ten obrotomierz tego nie obsłuży. On korzystał z "prostokątów" z zapłonu, których ilość dzielił przez 2. Na W masz sinusoidę, która zależna jest między innymi od przełożenia mechanicznego pomiędzy kołem pasowym wału a kołem pasowym alternatora....
Witam Wymiana żarówek na H4 (halogenowe) poprawi Ci znacznie oświetlenie drogi nocą. Reflektory, do których zamontujesz H4 powinny być przystosowane do montażu takich żarówek (ale to temat do ewentualnej dalszej dyskusji). Z chwilą montażu H4 proponuję zamontować przekaźniki jeżeli tego nie zrobisz to po niedługim czasie eksploatacji samochodu następuje...
Nie była nowa :) Samochód dostałem na wymianę paska KLINOWEGO bo pękł ! Widać było, ze ktoś go zakładał jakimś śrubokrętem lub czymś podobnym. Zmieniłem sam pasek na nowy naciągając go alternatorem - NIE DOTYKAŁEM nawet tej śruby koła prasowego ! Odpaliłem po wymianie i po kilku minutach zgasiłem :) przy próbie kolejnego odpalenia już kręcił bez kompresji...
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
byłem na szrocie dzisiaj oglądałem parę astr i pan z szrotu powiedział mi że wspomaganie komplet wszystko za 150 zł. Ale montaż tego wspomagania wygląda następująco: -pompa w bloku silnika w miejscu miedzy paskiem rozrządu(w środku na dwie śruby-sprawdziłem u siebie coś tam jest faktycznie) -zamiana koła pasowego na wale i na alternatorze -wymiana maglownicy...
Panowie znalazłem na forum, że należy zaznaczyć na kole pasowymi i równolegle na kole od wspomagania ślad, jeśli się rozbiegną to oznacza że koło umiera. Tak też się stało po upływie minuty pracy silnika oznaczenia były daleko od siebie czyli czeka mnie wymiana koła pozdrawiam
wymiana koła pasowego wymiana koła pasowego wału klucz koła pasowego
czujnik drgać motorola układ ładowania klucz diodowy
sterownik defro wyświetlacz zelmer 13z010
Hallotrony zatrzaskowe: DRV5013, SS461A, TLE4964-3M – LED świeci po usunięciu magnesu Pralka Bosch, LG, Samsung nie wypompowuje wody – zatkany filtr, awaria pompy, brudne ubrania