Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
Bardzo dziękuję za odpowiedź. W przypadku gdyby potwierdziły się te przypuszczenia, wystarczy wymiana koła pasowego alternatora? Czy pewniejsza będzie regeneracja lub też zakup używki czy w ogóle najlepiej kupić nowy?
Klin na wale jest nic nie trzeba blokować ,do sprawdzenia jak najbardziej kółko alternatora.
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
W załączniku zdjęcia z kołem pasowym na wałku rozrządu. Koło pasowe to nie wyprowadzenie pełnej mocy z silnika. Może tam być jakiś agregat pomocniczy - pompa hydrauliczna czy alternator.
Mi kiedyś też piszczał pasek(wieloklin) w e36. Różnych sposobów próbowałem, od smarowania paska sprayem do pasków do wymiany koła pasowego alternatora. Wymiana paska nie pomogła, wymiana koła pasowego nie pomogła. Okazało sie ze koło pasowe pompy wspomagania było tak śliskie i wygładzone ze nie obracało się jednakowo z innymi napędami. Pomógł mi w tym...
też miałem krótkotrwałe objawy piszczenia paska ,szczególnie po odpaleniu samochodu . Myślałem że to zużyte koła pasowe i nic z tym nie robiłem ,tylko wymiana raz paska .Po pół roku sprawa się wyjaśniła ,zatarte tylne łożysko alternatora ( powrót do domu na holu ).Sam wirnik alternatora też nieźle ucierpiał ,nadawał się tylko do wymiany.
Witam. Od jakiegoś czasu zaobserwowałem, że pasek wieloklinowy na wolnych obrotach wpada w nieprzyjemne drgania. Pierwsza myśl jaka wpadła mi do głowy - wymiana koła pasowego na alternatorze!! ALE - dziś po odwiezieniu dziecka do przedszkola zauważyłem wyciek pod samochodem z układu chłodzenia, werdykt - uszkodzone trzy węże na trojaku. Wszystko było...
Montaż innego też wymaga pewnych przeróbek elektrycznych ,oraz mechanicznych (mocowanie alternatora,wymiana koła pasowego).Nie każdy ma smykałkę do czegoś takiego ,nie wspomnę o tokarzu który przerobi lub dorobi koło pasowe.
lepiej od żuka, to nie będzie trzeba zmieniać koła pasowego - jest juz na szeroki pasek
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Czy można wymienić wolne koło alternatora w samochodzie? Jak je odkręcić?
Dużo zależy od koła pasowego na alternatorze, czyli jakie jest przełożenie silnik-alternator. Silnik jest dość nisko obrotowy, więc różnica musi być. Musisz zmienić koło pasowe o mniejszej średnicy + wymiana paska.
Poeksperymentować z ustawieniem składu mieszanki, ale obu śrubkami: także wkrętem pod plombą - nie tylko ustawienie przepustnicy - o tym już pisałem. Nie zaszkodzi wymiana kabli zapłonowych. Sprawdzić można czy nie poluzował się czujniczek Halla Od strony alternatora, na kole pasowym silnika. No i to wszystko co mi przychodzi na myśl. Może jeszcze źle...
Frajlauf szajbe alternatora ktoś ci "zaspawał" na stałe i stąd twoje problemy. Podnieś maskę kiedy silnik pracuje i obserwuj co się dzieje z paskiem kiedy silnik przegazowany schodzi z obrotów. Lub co mniej prawdopodobne jajowate jedno z kół pasowych. Auto po "dzwonach" w prawy przód ?
Nie powiązałem tego z regulatorem. Nawet o nim nie pomyślałem, bo oba alternatory zachowują się tak samo, tj. przysiada napięcie. Z tym, że ten 100A miał spadek do 11,6V, więc tam była tragedia. Tu też przysiada, ale już akceptowalnie. Mój pierwotny alternator 100A był już raz regenerowany, dwa lata temu, wtedy też zmieniałem przewody na nowe. Bez tej...
Ten mniejszy w środku uieruchamia wirnik i lubi czasem obrobić gniazgo w wirniku, a wtedy całość trzeba wyciągnąc z alternatora i w imadło :/. Ten duży służy do odkręcania/zakręcania koła pasowego. W ostateczności można koło całkowicie rozwalić/rozciąć i złapać je zwykłym francuzem, ale nie polecam takich zabiegów bo można całkiem alternator wykończyć.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? :/ W tym altku na zdjęciu koło pasowe ma 6 rowów i średnicę 65 mm, moje obecne koło ma średnicę 57mm i ma 5 rowów, co dyskfalifikuje ten alternator bo po zmianie koła pasowego moze nie ładować jak trzeba. A styk DF jest wyjściowym stykiem do ECU który nie musi być podpięty. Więc nadal poszukiwania trwają....
Ogólnie chodzi o to, że w okresie zimowym zaczął mi ni stąd ni zowąd piszczeć pasek, od razu mówię, pasek ma przejechane jakieś 6k KM, widoczne są jeszcze napisy, nie jest poszarpany ni nic, wygląda praktycznie jak nówka, poprzedni pasek też zaczął piszczeć a też miał nie wiele przejechane. Po demontażu paska, posprawdzałem wszystkie rolki i koła pasowe,...
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
okazało się że pompa od wspomagania jest dobra, padło koło pasowe na wale i rolka ze sprzegiełkiem na alternatorze, tak przenosiło dzwięk, po wymianie rolki i koła objawy ustąpiły
Nie mam klucza i zastanawiam się czy wymiana samego koła jest opłacalna, bo i tak muszę w najbliższym czasie wymienić łożyska w alternatorze, a za cenę koła pasowego kupię drugi używany alternator (ale z drugiej strony nie mam gwarancji że łożyska w nim też nie będą do wymiany). Na chwilę obecną założę pasek 5 PK i będę myślał co zrobić dalej.
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? W starych samochodach był amperomierz - pokazywał, czy więcej ciągniemy...
Oczywiście, że nie, każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! Przeczysz sobie w tym jednym zdaniu. HA to jest u Ciebie pasek o profilu A (szer. 13mm)? Pasek o szerszym profilu (B) w takim zastosowaniu jest mniej prawdopodobny... No tak, ma być w okolicy minimalnej średnicy podziałowej koła dla paska HA. Czyli możliwie najmniejsze,...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Pompa hydrauliczna faktycznie może stawiać spore obciążenie. U mnie przy ciśnieniu 150 barów już silnik ma mocne obciążenie, śmiem podejrzewać, że zawór przeciążeniowy u ciebie jest ustawiony na ciśnienie około 200 a może i więcej bar dzięki czemu może i podniesie ci tonę albo nawet i sześć hihi ale za to silnik można zakatowac bo pompa hydrauliczna...
Panowie zdjęcia dodałem do postu i widac wyraźnie, że jeśli koło pasowe by miało 2 paski to pompa wody by leżała równolegle z 2 rowkiem ;) Czyli jeśli zamiast aluminiowego dekielka byłby rowek na pasek to byłoby idealnie. Niestety tak jak mówicie polonezy miały rozrząd na pasku, ten ma rozrząd najprawdopodobniej na łańcuszku. Rozwiązanie jakie widzę...
Jak masz zatarty kompresor to powinno być zerwane sprzęgło na kole pasowym i nic nie trzeba kombinować z jego ominięciem. Sprawa druga - sama zmiana kompresora nic nie da bo w krótkim czasie też się zatrze Sprzęgło się nie zerwało, ale pasek się spalił. Chciałbym sprawdzić, czy są opiłki w układzie. Może gdyby nie było, to wymiana kompresora i ponowne...
Być może jakiś Magneti Marelli rodziny A125, ale cienko to widzę, bo nie pójdzie z paska dziesiątki przy tej mocy. Hmm, no cóż ... jak już tak drążę ... Jak by się jakiś trafił, to czy wymiana kół pasowych pod lepszy rzemień jest tu możliwa i wykonalna praktycznie, czy tylko teoretycznie ?
W takim przypadku próby z kręceniem rozrusznikiem dają duże szanse na spowodowanie dalszych uszkodzeń i takie działania szczerze odradzam. Niewiele to obecnie zmieni, ale trzeba było zacząć od np. wykręcenia wtrysków i prób pokręcania wałem kluczem założonym na nakrętkę koła pasowego alternatora albo w podobny sposób. Dalsze używanie rozrusznika do...
Trzy miesiące temu oddałem do regeneracji w moim poldolocie (1,6 GSI '97r) alternator (wymagał przezwojenia) i przy okazji wymieniłem też akumulator na nowy. Od tamtego momentu zaczęły się problemy. Pasek który napędza alternator zerwał się już trzy razy. Mechanik w zakładzie stwierdził że to wina koła pasowego, ale wymiana na nowe przedłużyła żywotność...
Witam Wymiana żarówek na H4 (halogenowe) poprawi Ci znacznie oświetlenie drogi nocą. Reflektory, do których zamontujesz H4 powinny być przystosowane do montażu takich żarówek (ale to temat do ewentualnej dalszej dyskusji). Z chwilą montażu H4 proponuję zamontować przekaźniki jeżeli tego nie zrobisz to po niedługim czasie eksploatacji samochodu następuje...
byłem na szrocie dzisiaj oglądałem parę astr i pan z szrotu powiedział mi że wspomaganie komplet wszystko za 150 zł. Ale montaż tego wspomagania wygląda następująco: -pompa w bloku silnika w miejscu miedzy paskiem rozrządu(w środku na dwie śruby-sprawdziłem u siebie coś tam jest faktycznie) -zamiana koła pasowego na wale i na alternatorze -wymiana maglownicy...
Witam szukałęm podobnego postu lecz nieznalazlem i prosze o pomoc. Mianowicie kupiłem niedawno maluszka eleganta 96rok, słychać w nim było łańcuszek rozrządu był on poprostu luźny. Postanowilem ze go wmienie. Odkreciłęm belke i przy zdejmowaniu koła pasowego wału korbowego ułamałem ząbek na kole od zapłonu (sa 3 a pozostały 2) wymieniłem koło pasowe...
Nie wiem jak jest u Ciebie, ale mój silnik od strony koła zamachowego i zarazem magnesów alternatora ma stożek z klinem. Z drugiej strony jest wałek z klinem. Nie wiem o jakie koła Ci chodzi, ja mam tylko silnik i całego traktorka kosiarki nie widziałem. Różne koła pasowe można dokupić, pamiętaj tylko, że ten silnik ma wymiary w calach a nie w mm. Być...
W moim jest cała magneśnica (Wirnik) do wymiany gdyż od strony koła pasowego gdzie przychodzi łożysko 6302 oś magneśnicy w miejscu gdzie przychodzi łożysko zamiast 15mm ma 14,1mm przez co łożysko się w ogóle nie trzyma pozostaje tylko wymiana na nowy wirnik bo z tym się nic nie da zrobić
Która to? ta duża przy kole pasowym? Bo koło pasowe zdjąłem ale nakrętki tej dużej nie odkręciłem. Oto zaznaczyłem co odkręcone a co nie http://obrazki.elektroda.net/52_12759439...
Witam wymieniłem własnie rozrząd w mojej Kudzę 2008 r 2.0 diesel 136 koni Nie jestem żadnym mechanikem ,mam jednak garaż i nie boję się samemu naprawiać własnego auta. Wymiana jest bardzo prosta ale trzeba zwrócić uwagę na 3 ważne punkty Ja przy okazji wymiany rozrządu naprawiłem pisk z paska klinowego lub sprzegła altegnatora do dzis nie jestem do...
Witam ponownie. Okazało się że dziwne odgłosy nie dochodziły z pompy. Na początek mechanik obstawił koło pasowe (amortyzator drgań), ale po zdjęciu paska okazało się że jest luz w alternatorze, "wysypało" się łożysko no i koło też miało już spory luz. Po wymianie alternatora, koła pasowego i paska hałasy ustały. Pompa też przestała cieknąć jak temperatura...
Panowie znalazłem na forum, że należy zaznaczyć na kole pasowymi i równolegle na kole od wspomagania ślad, jeśli się rozbiegną to oznacza że koło umiera. Tak też się stało po upływie minuty pracy silnika oznaczenia były daleko od siebie czyli czeka mnie wymiana koła pozdrawiam
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Jest to tak skomplikowane, że nie warto. W tym VW jak wiesz możesz skorzystać zacisku W alternatora, tylko ten obrotomierz tego nie obsłuży. On korzystał z "prostokątów" z zapłonu, których ilość dzielił przez 2. Na W masz sinusoidę, która zależna jest między innymi od przełożenia mechanicznego pomiędzy kołem pasowym wału a kołem pasowym alternatora....
MAM SEATA CORDOBE 1.9 TDI 97r. (AHU) oczywiście silnik volkswagena poszukuje kola pasowego bez sprzęgiełka (takie jest zamontowane), zużyło się na tyle ,ze się ślizga , wymiana paska nic nie dała rolka jest samonapinająca. CZY pasuje od jakiegoś innego samochodu morze golf. NA TYM KOLE NIEMA WYBITYCH NUMEROW , szukałem też po numerze alternatora w różnych...
Jako, iż ostatnio kompleksowo usuwam usterki w moim Volvo, to postanowiłem rozprawić się także z drganiem paska wielorowkowego. Mianowicie, pasek dygocze i wpada w wibracje na wolnych obrotach, ponadto jego żywotność jest bardzo krótka (około 10-12tys km). Nie pomogła tutaj wymiana napinacza mimo, iż jest to napinacz polecanej marki INA (oryginał za...
Witam! W swoim samochodzie posiadam Mazda 323f bg 1.6 16v88km koło pasowe na pasek klinowy. Chciałbym je zmienić na wielo pk. Chciałbym zmienić np na koło pasowe z mazda 323f 1.8 ba. Czy będzie pasować? Jak uszczelnienie takiego koła? I jeszcze zostaje pompa wody. Czy będzie wszystko grało razem? Potrzebuje zamontować większy alternator i nie wiem co...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
juz elektrykowi mowilem o tym gwizdaniu, tez sie glowil i nie wiedzial. Twierdzi, ze lozyska sa jeszcze b. dobre. Moze po prostu wymiana paska pomoze?? Inna sprawa, ze lozyska byly dobre w moim alternatorze, a nie wiem co mam wsadzone teraz. moze jakis inny stary? bo nie widze powodu dla ktorego musial by zmieniac obudowe. Wiem, ze jest inny korpus...
e luzak by piszczal okrutnie co nie oznacza ze nie zagladac :) heh - też tak myślałem - ale u mojego szfagra szczelił pasek, założyli mu nowy - po czym po kilku dniach siadł akumulator. - diagnoza - coś z ładowaniem, potem jeszcze dwie wizyty w warsztacie, potem ja- 4 razy wyjmowałem i sprawdzałem alternator, potem wkładałem - dopiero po dłuższej pracy...
Potrzebuję zdemontować pasek rozrządu w KIA Shuma 1.5 16V. Do tego odkręciłem koło pasowe pompy wody i koło pasowe alternatora/wspomagania (na wale korbowym na dole). Niestety paska się nadal nie zdejmie i trzeba odkręcić jeszcze tą dużą nakrętkę na wale (pod klucz 21). I teraz moje pytanie - jak to zablokować i czy tam jest normalny gwint czy może...
.... Wątpie aby ustawienie paska na sztywno spowodowało jakąś nie naturalnie szybką usterke.... Nie obrazaj sie za uwagi. Mamy, po prostu, troche inne podejscie do sprawy. Ja zerwalem definitywnie z praktykami PRL-u (w tamtych czasach trzeba bylo sobie radzic bez zwracania uwagi na oficjalne metody, bez wzgledu na skutki). Co zas do cytowanej uwagi:...
Witam Dkładnie,też bym wymienił pasek klinowy i wyczyścił koła pasowe na wale i alternatorze przed wymianą
Witam Od jakiegoś czasu przerabiam temat drgań napinacza paska wieloklinowego w Octavii 1.9 TDI ALH. Najpierw wymieniłem napinacz - nie pomogło, kupiłem nowe sprzęgło alternatora - stare okazało się sprawne. Czas więc na sprzęgło sprężarki Sanden SD7V16. Przy kręceniu kołem pasowym (zdjęty pasek) lekko chrobocze jakby piasek dostał się do środka ale...
No i tu zaczyna się zgryz. Dlatego wstawienie większego silnika do tego traktorka i użytkowanie go z głową /a nie z pozycji siły jak ^TOM^ co oryginale półośki ukręca, a taki z niego fachowiec od obliczeń i przeliczeń, że choćby od kosy w tego dzika silnik wstawili to i tak by coś ukręcił/. Chodzi o to, że moc z silnika nie koniecznie w całości wykorzystywać...
Witam. Proszę o pomoc w lokalizacji usterki w silniku. Po prawej stronie auta przy przednim kole słychać metaliczny dźwięk stukający w takt pracującego silnika. Stukanie nasila się gdy na koło pasowe występuje obciążenie w postaci: kręcenia kierownicą, lub obciążenia alternatora wszystkimi urządzeniami elektrycznymi. Stukot jest bardzo wyraźny, i wyraźnie...
Zabraliśmy się dzisiaj z kolegą za ogledziny jego astry i jest to samo co sugerujecie kol. waldek6530. U nas olej jest rozbryzgany przez rozrząd i pasek z alternatorem i resztą niemalże w połowie komory i na prawie całym silniku a od spodu to już wogóle lepiej nie mówić. Z uszczelniacza wału cieknie nam na 100% i to powiedziałbym w zastraszającym tempie....
Witam, Panowie okazało się, że sprężarka od klimatyzacji bądź łożyska w niej nie chodzi cały czas, tylko się zawiesza i stąd wyskakiwał problem CHECK INJECTION, jak jeździłem bez włączonego nawiewu problem w ogóle się nie pojawiał ale... jak jechałem do mechanika żeby mi to zrobił usłyszałem metaliczny dźwięk (spotkały się dwie metalowe części) w silniku,...
Na temat cen nie dyskutuję - skoro chce aso płaci za aso. Co do części paski rolki wg uznania każdy mechanik ma swoje sprawdzone i tej firmy się trzyma. Co do płynu chłodniczego i pompy wody wymienia się je " profilaktycznie". Rzadko która pompa wytrzymuje więcej niż 200 tys. Jeżeli ją zostawi i zacznie cieknąć później trzeba będzie od nowa rozrząd...
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) - klucz nasadowy 10, np. taki z przyspawanym prętem w...
Mam problem z moim passatem 1,9 tdi 110 km 1999r. Niedawno uslyszałem stojac na swiatłach odgłos zacierającej sie któres rolki w okolicach rozrzadu! Było to w trasie około 1000km od domu więc nic z tym nie robiłem. Dzisiaj zauważyłem ze to 'zacieranie' znów powróciło Dodano po 6 http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images...
Skoro u mnie wystarcza na komplet, jest szansa że odkręcisz jedno koło. Chodzi mi o to że 500l może nie wystarczyć, bo półoś czasem jest tak zapieczona, że nawet najlepszy klucz 1/2" nie da rady, rozumiesz? Albo bijesz takim kluczem pół dnia i wreszcie drgnie ;-) Nakrętka półosi to może być najgorsza rzecz w aucie osobowym do odkręcenia, dlatego jeśli...
jeśli zdecydujesz się na wymianę alternatora to załóż altek z tzw wolnym kołem pasowym jeśli nie chcesz mieć kłopotów później z silnikiem
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
koledzy prawda jest taka, ze naprawde wiele mozna samemu wykonac wiele prac w domu bez mechanika. Jak to ktos stwierdził ze jak sie nie jedzie do mechanika to potem sie londuje na drzewie itp. Koledzy miałem wiele przykładów na mechanikow jacy to z niego fachowcy. Miałem kiedys citroena BX. Zaczeła lac pompa hydrauliczna. Pojechałem własnie do takiego...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Kurczaki, a ja nie mogłem znaleźć nic podobnego do mojego mostka. Miałeś do czynienia z takim alternatorem/ mostkiem? Nie wiem czy nie warto byłoby wymienić tego mostka na inny -standardowy (oprócz ceny nowego mostka) ten alternator pracuje w kombajnie zbożowym (pobór prądu jak w ciągniku rolniczym) i jest tam dużo pyłu, kurzu - mostek zabija się tym...
Zdejmij pasek i sprawdź każdą rolkę z osobna, pokręć nią i posłuchaj czy nie wydaje podejrzanego dźwięku, czy podczas obracania nie czuć ,,przeskakiwania, szurania, luzu itp.typowych dla uszkodzonego łożyska. Uszkodzona pompa czy alternator wydają specyficzny dźwięk, mechanik powinien go bez problemu rozpoznać. Przed wymianą koła pasowego wału korbowego...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
z tym alternatorem to jest własnie mały "problem" Dokładniej: Jakiś czas temu spalił mi się alternator, szukając w okolicy nie mogłem znaleźć identycznego (Mitsubishi) kupiłem inny bodajże valeo z silnika 2.0HDI mocowania i wielkość koła pasowego były te same, różnił się tylko mocą i wtyczkami, i taki założyłem.. Tylko nie mogę sobie teraz przypomnieć...
Witam! Był już podobny temat, ale został zamknięty. Mianowicie: Drgania napinacza w tym modelu są spowodowane wieloma przyczynami (wtryski, koło zamachowe dwumasowe...) i nie pomaga tutaj wymiana koła pasowego wału, napinacza itd.. Za to można je zniwelować zakładając sprzęgiełko na alternator, którego oryginalnie nie ma. Aby to zrobić musimy: - kupić...
wymiana koła pasowego wymiana koła pasowego wału klucz koła pasowego
zmywarka bosch chiny wyznaczanie kąta pomiar zniekształceń nieliniowych
hulajnoga elektryczna lexar ns100
Stycznik klimatyzacji Opel Signum - lokalizacja i diagnostyka Junkers ZS23KE wyciek wody ze śrubunku nagrzewnicy - uszczelka czy o-ring?