Prawdopodobnie czeka cię wymiana koła pasowego wału korbowego. Tanio nie będzie bo tylko markowe podejdzie, tani nowy chińczyk hałasuje jeszcze bardziej.
Zdejmujesz prawe koło, osłonę i widzisz czujnik. Lekko wystaje spod koła pasowego wału. Mi wymiana zajmuje 15 minut z przerwą na papierosa...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Proponowałbym przełożyć wszystko skoro w nowym są węższe koła. Rozrząd cały też do przełożenia. Pasek musi pasować do szerokości koła. W silnikach 1.6HDI były owalne i okrągłe koła pasowe (te z których czyta czujnik) - każde koło ma inny typ napinacza choć z wyglądu jest taki sam. Przekładaj wszystko chyba że chcesz mieć później problemy. Przy zmianie...
Wymień komplet pasków i naprężników. Wisko wymienisz bez problemu ,łożysko za wisko w stronę bloku też możesz. Olej wydostaje się z uszczelniacza koła pasowego wału bądź z dekla rozrządowego w silniku 12l lub z przewodów wtryskowych w silnikach 13l.
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
Mam pralkę AEG ładowaną od góry. Bęben przestał się obracać. Odkręciłem osłonę boczną , sciągnąłem pasek klinowy. Wał silnika obraca się swobodnie ale bęben wciąż nie daje się obrócić. (at)ElektrodaBot ... Bezpośrednia odpowiedź Bęben blokuje element znajdujący się już po stronie zespołu bębna, nie po stronie silnika ani paska. W praktyce w pralkach...
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/4856099300_1... http://obrazki.elektroda.pl/3536351800_1...
Pardon śruba centralna żeby miała lewy gwint- czy ktoś to potwierdzi dla tego auta? Ogółem jest tam bodaj zawsze normalnie na tej śrubie w lewo się odkręca Dodano po 7 Koniec końców kupiłem blaszkę myślałem że to droższy biznes ale dla takiego rzecha da radę w miarę tanio kupić Do autora od ruskiego filmu: tak trzeba byłoby zblokować żeby totalnie unieruchomić...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Witam! W swoim samochodzie posiadam Mazda 323f bg 1.6 16v88km koło pasowe na pasek klinowy. Chciałbym je zmienić na wielo pk. Chciałbym zmienić np na koło pasowe z mazda 323f 1.8 ba. Czy będzie pasować? Jak uszczelnienie takiego koła? I jeszcze zostaje pompa wody. Czy będzie wszystko grało razem? Potrzebuje zamontować większy alternator i nie wiem co...
Panowie, to że ktoś kiedyś widział u sąsiada że chodzi na paskach, nie znaczy że Producent to dopuszcza :) Aczkolwiek załączam 2 strony z instrukcji fabrycznej, które potwierdzają możliwość odbiory pełnej mocy z wału rozrządu, paskami klinowymi. Pozdrawiam odpowiedzialnych domorosłych Konstruktorów :)
Uwaga podczas luzowania śruby centralnej koła pasowego następuje odblokowanie ustawienia rozrządu (flansza koła pasowego ustala -blokuje rozrząd). Śruba posiada lewy gwint czyli odkręcamy w prawo Podczas dokręcania śruby należy sprawdzić ustawienie rozrządu (kołek 6mm od spodu skrzyni i korki w pokrywie wałka rozrządu odpowiednie blokady).A korygowanie...
Nie powiązałem tego z regulatorem. Nawet o nim nie pomyślałem, bo oba alternatory zachowują się tak samo, tj. przysiada napięcie. Z tym, że ten 100A miał spadek do 11,6V, więc tam była tragedia. Tu też przysiada, ale już akceptowalnie. Mój pierwotny alternator 100A był już raz regenerowany, dwa lata temu, wtedy też zmieniałem przewody na nowe. Bez tej...
Witam, Pomimo silnego naciągu pasa, mam problem z poślizgiem pasa zębatego na płaskiej powierzchni koła pasowego. W związku z tym chcę zlecić wykonanie na kole pasowym gladkim szczelin na pas zębaty. Pas zębaty to 1100 -5 M -15 podobny do tego: http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pas_htd... Koło pasowe duże: szerokość ok. 20mm, średnica 300mm, materiał...
Witam. Jestem w trakcie wymiany koła pasowego wału korbowego ponieważ miało bicie. Mam pytanie czy na kole zębatym wału korbowego powinien być taki mały bolec który wchodzi w koło pasowe. Jest tam ślad ale jakby było urwany malutki bolec. Pozdrawiam
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
posiadam astrę z18xe i czujnik wału jest przy łączeniu bloku ze skrzynią, dokładnie kilka cm nad miską olejowej z prawej strony stojąc przed samochodem, w x18xe1 jest przy kole pasowym, problem w tym że występuje różnica w kącie mocowania prawie 180 stopni, a co za tym idzie sterownik może źle policzyć do punkty kontrolnego (przerwa w zębach) i będzie...
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) - klucz nasadowy 10, np. taki z przyspawanym prętem w...
Witam. Poszukuję informacji na temat momentu z jakim należy dokręcić śrubę piasty koła pasowego w samochodzie Opel Corsa D 1,2 2007r, 80KM. Z uwagi na wyciek oleju spod koła pasowego wału zdemontowałem to kolo i wymieniłem uszczelniacz ale teraz nie wiem jaka jest procedura i z jakim momentem dokręcić śrubę piasty tego koła. Proszę o pomoc.
Fiat Marea 1,9 JTD 110 Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania (oznaczenie na kole wałka rozrządu). Wymontować pasek a nowy wmontować luźno na koło pasowe wału korbowego. Przyłożyć narzędzie blokujące do koła pasowego wału korbowego. Resztę paska montować przeciwnie do ruchu wskazówek zegara....
Wystarczy zdemontować kolo pasowe na silniku i simmering jest na wierzchu. Sprawdzamy czy koło pasowe nie jest pęknięte na rowku pod klin. Koło pasowe należy dokręcić momentem podanym w instrukcji serwisowej. Koło pasowe ściska koło pompy olejowej. W tym silniku jakbyśmy nie dokręcili koła pasowego to pompa oleju nie będzie się kręcić.
Potrzebuje takie informacje lecz do golfa 4 1,4 16v !!!!! OPEL VECTRA GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana...
Witam mam mały problem przy wymianie rozrząd w ford focus MK1 1.6 16v 100 km Jak wiadomo w tych silnikach koła rozrządu nie mają klina ,ani stożka . Wymiana tego rozrządu nie jest zbyt skomplikowana wymieniałem już go nie raz ,ale pierwszy raz mam taki przypadek że po zablokowaniu wału korbowego i dokręcaniu śruby koła pasowego / koła pasaka rozrządu...
Kolego heniek07 masz rację. Dopiero jak rozłupałem silnik na kawałki to od strony wału dokładnie widać że jest tam żeliwna tuleja. Niestety remont trafił w mój dołek finansowy więc zmuszony jestem zaryzykować i wymienić same pierścienie. Cylinder jest w dobrym stanie. Koszt samych pierścieni + zestaw uszczelek nie przekracza 150 zł. Mam pytanie co do...
Sharuga & psilos1 nwm w jaki sposób ale punkty do ustawienia rozrządu dawały dupy po ustawieniu na tak zwany śrubokręt (Położenie 1 tłoka)silnik chodzi jak fabryka. A co do sondy to wyskakuje błąd i będę musiał zobaczyć. 1. Znacznik pozycji wału jest też na kole zamachowym widać go po wyciągnięciu zaślepki u góry obudowy skrzyni / pokrywy sprzegła...
Witam, mam pytanie odnośnie wymiany rozrządu w tym silniku jak w temacie 1.5 dci 86 KM K9K 724. Czy ten silnik różni się konstrukcją od silnika K9K 722 w sensie, że np trzpienie blokujące nie pasują, (mam wymiar trzpienia do wałka rozrządu, ale nie mam do wału korbowego,może ktoś poda mi wymiar) i czy ten silnik 724 ma tzw koło pływające (chodzi myślę...
Ponieważ zaczynam przygodę na tym forum, witam wszystkich serdecznie. Opiszę co mnie boli Miesiąc temu z kolegą naprawialiśmy 2 jednakowe silniki N46B20A Valvetronic 143km,w obu wymiana uszczelniaczy zaworowych, odmy, rozrząd, uszczelnianie czyszczenie vacum pompy, filtra oleju, chłodniczki oleju, koła pasowego wału korbowego, elektrozaworów vanosów,...
Problem został rozwiązany ;) Podjechałem do sklepu w Krakowie i kupiłem specjalny klucz 33-zębowy do alternatorów, do blokowania wału potrzeba klucza bodajże 8mm typu SPLINE podobny do torx'a, ale mniejsze i gęstsze zęby). Nowe koło ze sprzęgłem pasowało bez problemu na miejsce starego. Co najważniejsze pasek zupełnie ucichł, wreszcie diesel ładnie...
Logiczne jest, że trzeba zdjąć plastikową osłonę rozrządu. Nie pamiętam, czy dasz rade odkręcić pompę bez zdjęcia koła pasowego na wale korbowym i dolnej osłony rozrządu. Daj już spokój. Jeszcze raz i nie zadawaj pytań na które masz już odpowiedź: Zdjąć pasek klinowy /wielorowkowy/, koło pasowe wału korbowedo, napinacz paska wielorowkowego, zewnętrzną...
DANE TECHNICZNE moc silnika nie mniejsza niż 2,2 kw obroty pompy powietrza ok 1200 r/min sugerowana poj. butli do 200L max wydajność zasysania 500L/min max. ciśnienie 10 bar stosowany olej 15w-40 waga około 11 kg W zestawie OLEJ: 1 wymiana po 5 godzinach , następnie co 50 godzin średnica tłoka 70 mm średnica koła pasowego 26 cm rozstaw śrub mocujących...
Witam szukałęm podobnego postu lecz nieznalazlem i prosze o pomoc. Mianowicie kupiłem niedawno maluszka eleganta 96rok, słychać w nim było łańcuszek rozrządu był on poprostu luźny. Postanowilem ze go wmienie. Odkreciłęm belke i przy zdejmowaniu koła pasowego wału korbowego ułamałem ząbek na kole od zapłonu (sa 3 a pozostały 2) wymieniłem koło pasowe...
Luzu na korbowodzie nie stwierdziłem. Przy rozbiórce silnika jak miałem już ściągnięte magneto i przy ściąganiu koła pasowego zauważyłem luz osiowy wału (chodził w górę i w dół jakieś 2 mm). Myślałem że to na łożyskach ale nie okazało się że nie posiada. Jednorazowe troszkę dla mnie te silniki. Co do pierścieni to luzy na zamku odpowiednio wynoszą pierścień...
Może też być stałe koło , w takim przypadku warto założyć sprzęgło.Poznasz po tym, że sztywne ma nakrętkę .Jeżeli chwycisz oburącz koło pasowe nie może mieć luzu promieniowego.Poza tym kiedy ono się kończy to zaczyna stukać.
Zabraliśmy się dzisiaj z kolegą za ogledziny jego astry i jest to samo co sugerujecie kol. waldek6530. U nas olej jest rozbryzgany przez rozrząd i pasek z alternatorem i resztą niemalże w połowie komory i na prawie całym silniku a od spodu to już wogóle lepiej nie mówić. Z uszczelniacza wału cieknie nam na 100% i to powiedziałbym w zastraszającym tempie....
Dowiedziałem sie właśnie, że przed cewkami jest jakiś impulsator który z koła pasowego odczytuje położenie wału korbowego i jeśli tam czegoś brakuje to cewka może "wariować". W takim przypadku jednak wygladało by to inaczej ponieważ zapłon by wariował i przypadkowo "rzucał iskre" na różne cylindry, u mnie jednak silnik chodzi tylko nie daje iskry z...
W/g mnie korzystniejsze jest zastosowanie silnika o obr. 1440 z tego względu że zastosujesz na nim większe koło pasowe i będziesz miał większą średnicę opasania a przez to mniejsze uślizgi, paski nie muszą być tak mocno naprężone a przez to mniejsze zużycie pasków i łożysk na silniku i wale. Możesz wtedy też jak by była potrzeba łatwo zmniejszyć obroty...
Do sprawdzenia sprzęgło elektromagnetyczne kompresora. Przyczyną może być również uszkodzony napinacz paska wieloklinowego. Ta usterka wiąże się z wymianą koła pasowego wału korbowego. Przyczyny mogą być inne ale od tego bym zaczoł.
Zdejmij pasek i sprawdź każdą rolkę z osobna, pokręć nią i posłuchaj czy nie wydaje podejrzanego dźwięku, czy podczas obracania nie czuć ,,przeskakiwania, szurania, luzu itp.typowych dla uszkodzonego łożyska. Uszkodzona pompa czy alternator wydają specyficzny dźwięk, mechanik powinien go bez problemu rozpoznać. Przed wymianą koła pasowego wału korbowego...
Wymiana koła pasowego pomaga.. zużyte zakłamuje czujnik położenia wału..razem z napinaczem..To działa.!!!
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Powinno zejść bez ściągacza - przynajmniej tek było u mnie. Jedynie dorabiałem specjalny klucz do odkręcenia samego koła od wału. Pzdr.
Siema. Mam pytanko. W moim kompresorze padł silnik. Znalazłem taki sam jeśli chodzi o moc ale koło pasowe jest mniejsze w porównaniu do oryginału. Zgodnie ze wzorem na przełożenie przekładni pasowych mniejsze koło na wale silnika da mniejsze obroty na sprężarce. Stąd pytanie czy może to jakoś negatywnie na nią wpłynąć?
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
Jak sprawdzić sprężanie bez ciśnieniomierza: na zgaszonym zimnym silniku, wziąć klucz taki żeby kręcić śrubą w kołem pasowym w wale korbowym, wrzucić na luz i kręcić w prawo patrząc od śluby (od rozrządu silnika), powinny być trzy narastające opory odpowiadające suwom sprężania w trzech cylindrach, przy dobrym sprężaniu będzie spory opór, przy nie do...
Witam, zabrałem się za wymianę rozrządu w moim Oplu, silnik Z16XE niestety już na początku pojawił się problem. Nie mogę odkręcić śruby trzymającej koło pasowe na wale korbowym. Wał silnika blokuję wciskając hamulec na piątym biegu, koło pasowe stoi w miejscu niestety śruba mocno się trzyma nie daje się odkręcić. Podobno to się zdarza. U mnie nie pomaga...
o ile dobrze pamiętam to w sc. jest ogranicznik odległości tego czujnika od koła pasowego. spróbuj dopiąć dodatkową masę na silnik od akumulatora.
Podstawa i rzecz najważniejsza to koło pasowe na wale wraz z paskiem.kolo zmiennych faz nie koniecznie jak nie słychać go przy odpaleniu auta po dłuższym postoju.jaki przebieg sugerowana auta :-) wracając do temu koła na wale.jesli koło ulegnie rozwulkanizowaniu uszkodzi ono pasek rozrządu i wtedy już nie jest wesoło jeśli chodzi o koszta.przy kole...
Niestety problemu tego nie rozwiązał do końca żaden mechanik. Silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont. Wymiana pierścieni, przewiercenie dodatkowych otworów na spływający olej w tłokach. Rozwiązało to zużycie nadmierne oleju. Wcześniej szło około 1 litra na 500-1000km. Wymieniono przy okazji łańcuch rozrządu, napinacze, rolki oraz wariator....
nakrętka koła pasowego wału wymiana koła pasowego wału korbowego wymiana koła pasowego
regulacja obiektywu kamery pęcherz powietrza tomtom ekran startowy
ustawienia termet ecocondens ogrzewanie podłogowe
Brak sygnału GPS w nawigacji Mio - przyczyny i rozwiązania Błąd CRC pamięci aplikacji w bootloaderze 1.12