Wymień co masz w komplecie.
jeżeli jest wszystko sprawne nic nie trzeba robic,kontrolka sama zgaśnie.
Koledze wyżej pewnie chodzi o kółko alternatora ze sprzęgłem kierunkowym. Zwal pasek i zobacz, czy sprzęgiełko przepuszcza w jedną stronę.
Nie ma za co po to jest forum. Pozdrawiam Zamykamy
Tam się rozciąga łańcuch ,sam napinacz nie ma sensu . Wymiana stosunkowo prosta ..
O takie coś chodzi ?
Na wstępnie przepraszam że ponawiam temat lecz w poprzednim odpowiedzi były bardzo nie jasne, synchronizacja z dnia 22.07 przed demontażem czujnika z wałku ssącego grupy 90. 0 91 0 93. -12 Synchronizacja po zdjęciu czujnika i ponownym założeniu dzień. 24.07 grupy 90 21 91. 21 93 -11 czujnik zamówiony nowy, czy może tak pokazywać synchronizację przez...
Z przodu masz dziurkę do blokowania (chyba fi 4mm), a odkręcasz od tyłu imbusem bodajże 8 mm. Jakich śrubek, z tego co pamiętam napinacz przykręcony jest jedną długą śrubą fi 8mm.
Pacjent :Passat b51.8t 1998r A pytanie brzmi(nieznalazlem odpowiedzi zodnosnie tego silnika) czy mogę wymienić napinacz hydrauliczny na mechaniczny . Czy wszystko pasi. Do 2.0 cxy 1.8 wiem ze się da ale czy przy 1.8t tez można ? Jak to wyglada? Otwory pasują ? Dodano po 31 Dodam tylko ze auto na tym rozrządzie ma zrobione 20tys. Ale minęło 5 lat i obawiam...
A czy przytrafiło ci sie to w Touranie? Skąd jesteś?
Wymiana napinacza to banalna sprawa, odkręcasz go po prostu z głowicy, i nowy oczywiście napompowany olejem wkręcasz z powrotem, gorzej jest z dostępem do tego napinacza, w sprinterze dojścia nie ma trzeba rozkręcić trochę rzeczy przy kolektorze ssącym tzn. przepustnice, moduł świec żarowych, wsporniki przepustnicy, ja wyciągnąłem też alternator żeby...
http://replace-timing-belt.com/wp-conten... Proszę bardzo. Zanim się narobisz to wymień sam napinacz. Jeśli lancuch po demontażu nie będzie rozciągnięty to nie obejdzie się bez wymiany wariatora. To silnik bmw, odpowiedzialny za to może być zawór zwrotny oleju przez co wariator...
Mam jeszce jedno pytanie, auto ma 188tys km, może pomogła by wymiana ślizgów na nowe i nowy łańcuch, wtedy może by ucichło, Odgłos spod pokrywy nie jest aż tak głośny jak słyszałem to w innych 1.8, co wy na to? Błędów narazie nie pokazuje, poza tym że słychać łańcuch nic mu nie dolega.
Dziś w końcu zabrałem się za wymianę łożysk w rolce i napinaczu. Odkręciłem prawą poduszkę /koło rozrządu/ by dostać się śruby mocującej rolkę pośrednią - fatalny dostęp, bardzo mało miejsca. Ułatwia pracę wyjęcie z mocowań zbiorniczka płynu wspomagania i odsunięcie przewodów. Łożysko wymienione, te stare mocno zużyte. Tak jak radził Marek1977 manewrowałem...
witam wymieniłem w korolli napinacz pasów bo był uszkodzony ale lampka niestety mi nie zgasła dlaczego ,czy jest jakiś nato sposób ,pozostałe elementy sprawne,dziękuje za wszelką pomoc.pozdrawiam
Mozna w tym silniku zalozyc rozrząd z AHL z rolką zintegrowaną z napinaczem taką jak w np. w AHL na alu bloku? Czy tylko wchodzi w grę wymiana na taki sam napinacz?
No a np. wymiana teleskopu Napinacza paska Osprzętu w Audi A8 V6 2,5 TDI, albo sprzęgło w Volvo S80 2,5 TD(Trzeba Belkę przednią opuszczać cały silnik na niej jest osadzony i tak stoi sobie bez belki na podnośniku do skrzyń, a nie jest taki lekki... Bez dobrego sprzętu to kicha) Brawo dla inżynierów-księgowych :D
Lepiej sprawdź dokładnie z jakiego powodu uszkodził się napinacz. Może pozostałe rolki mają luzy (rolka prowadząca, pompa wody).
" PATENT MECHANIKA -PODKŁADKA(NAKRĘTKA) POD NAPINACZ" Raczej pseudomechanika. Wymień napinacz i/lub ślizgi łańcucha.
Demontaż zderzaka pasa wraz z chłodnicami na bok i dojście jest bezproblemowe do roboty.
Wymienić musisz tylko napinacze foteli. Jak chcesz to mam takie, oddam oba za 100 zł z przesyłką kurierem. Oraz wykasować craschdate ze sterownika airbagu który jest pod podłokietnikiem. (sensor jest od razu czujnikiem uderzeniowym przy opcji 2 poduszek, przy opcji 4 poduszek dochodzą 2 czujniki w drzwi pasażera i kierowcy) :D
Dzięki za info, problem mam w tym ze wkładam klucz nasadowy i odkręcam nakrętkę, podkręciłem kilkanaście przeskoczeń grzechotki ale nie czuje żeby rolka się poluzowała, mało tego patrzę na nakrętkę a ona nawet o jeden gwint się nie odkręciła, czy możliwe że śruba na której siedzi rolka i nakrętka wykręca się z napinacza? Panowie czy nie trzeba czasem...
nie przejmuj sie tym bedzie chodzic, tak ma byc Dodano po 37 dodam jeszcze jezdzic obserwowac xD
Wymiana amortyzatora napinacza paska alternatora
Wyjęcie napinacza bez rozbierania przodu zajmuje 15minut.
Zależy ile przejechane. Jeśli to rozrząd na pasek pasek trzeba wymienić. Raz naprężony pasek po odprężeniu nie nadaje się do użycia. Ale zdjęcie rozrządu przy uszczelce to normalne wiec dochodzi koszt paska. Chyba ze konieczne jest wymiana łożyska napinacza i kół. Jak robiłeś u tego mechanika i nie masz mu nic do zarzucenia to dobrze i facet wie co...
tak.
Witaj! W moim mercedesie 190 wymieniałem napinacz bo był głośny. Śruby miały gwint prawy. Uderz w śrubę i puści. Pozdrawiam Miro.Nasz
Kolego Analyzer...... myślenie nie boli...... . Przecież w napinaczu jest sprężyna, wystarczy odpowiednim kluczem nałożonym na łeb śruby ( tej na zdjęciu) i odsunąć rolkę napinacza. Nawet na zdjęciu jest pokazane że można zablokować nawet napinacz w pozycji umożliwiającej zdjęcie i założenie paska. Ps. nie warto zmieniać samej rolki - wszakże nie tylko...
Wymiana napinacza pirotechnicznego. Szukać w serwisie, szczęścia na szrocie...
Więc to normalne dla tych motorków, czy może jednak wymiana napinacza jest nieunikniona?
Podnosisz samochód z prawej strony, ściągasz koło, nadkole i cały napinacz masz na widoku.
Witam. Podczas jazdy wózkiem widłowym Linde H20 Evo LPG wyświetlił się błąd D203. Wózek obecnie jeździ bardzo wolno, jakby w trybie awaryjnym. Możecie podpowiedzieć, czego może dotyczyć ten błąd? Z góry dziękuję. AI: Czy oprócz błędu D203 pojawiają się jeszcze jakieś inne komunikaty lub objawy (np. kontrolki, dźwięki, problemy z silnikiem)? Pali się...
Mam żuraw 2T i kanał. Tak myślałem że trzeba cały silnik ze skrzynią na sankach... To czyli najgorzej wyjąć silnik bo jest trochę zabawy. Dam radę bez podnośnika? Wymiana oleju lub samego napinacza nic nie da prawda?
Witam. Bicie koła musisz zlikwidować. Możliwe że na wale jest wybite wtedy będziesz musiał frezować czop wału (jest taki specjalny frez ręczny do tej operacji). Bo jeżeli jest wyrobiony to koło będzie się obracać o jakiś kąt na wale no i ustawienie rozrządu może się samo zmieniać. Po likwidacji bicia jeżeli dalej napinacz "chlapie" to musisz wymień...
To co chcesz wymienić pasek czy napinacz?JAK pasek to wystarczy popuścić napinacz np kluczem oczkowym chyba 18.Dobre dojście będzie ale tam od strony nadkola z dołu .Wymiana napinacza też banalna.
Miałem to samo u siebie. Wymiana napinacza na nowy rozwiązała problem.
Tak chodzi o górny łańcuch. A można łańcuch jakoś "podciągnąć" czy konieczna jest wymiana napinacza? :D
Kończąc temat - wymiana napinacza rozwiązała problem. Robota trochę czasochłonna, opuszczałem silnik, ale dysponując kanałem jak najbardziej wykonalna. Pozdrawiam.
Przestawiony rozrząd, wymiana napinacza hydraulicznego łańcuszka rozrządu, paska rozrządu z napinaczami, pompa wody, płyn chłodzący i silniczek chodzi jak nowy koszt 1600PLN i tydzień u mechanika dziekuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam. Temat do zamknięcia.
Teoretycznie tak być powinno - wymiana napinaczy wraz ze sterownikiem. W praktyce ze sterownika usuwa się crash'a i sterownik ponownie montuje - w końcu to jest tylko zapis o powstałym zdarzeniu w pamięci eeprom lub pamięci w procesorze. Ale tego w serwisie nie robią no chyba że nieoficjalnie :)
Witam. Problem znany.. wymień koło pasowe które uszkodzone zakłamuje czujnik położenia wału..Problem zniknie..Dla pewności lepiej z napinaczem... powodzenia.. Witam, wymieniłem samo koło pasowe i nie pomogło. Wymiana jeszcze napinacza może pomóc? W sumie jest to możliwe żeby napinacz powodował coś takiego jeśli koło jest nowe?
Nie założysz paska jak nie puścisz napinacza
Kolego czy wymiana samego napinacza wchodzi w gre czy to wogóle nie pomaga. Jaki moment dokręcenia mają panewki na wałku ssącym i wydechowym?
Witam I tak wymiana elektrohydraulicznego napinacza łańcuch nic nie dała. przy tym wymiana któryś raz świec wymiana czujnika napinacza paska rozrządu problem jak był tak jest samochód jeździ bez zmian
A ewentualna wymiana napinacza to jaki koszt ? I czy jest możliwość zrobienia jakoś tego łańcucha, czy lanczy się to z całkowita wymiana rozrządu?
wymiana paska wg. dokumentacji : warunki normalne: 120.000 km albo 10 lat trudne warunkami: 90.000 km albo 10 lat Przy wymianie paska wymiana napinacza obowiązkowa . Lubią się zacierać.
Wymiana napinacza niewiele dała. Ciśnienie u góry jest lepsze ale nie prawidłowe. Dalej kopci na potęgę... Zaslepki układu smarowania są na miejscu. Zawór nadcisnienia też jest ok. Jutro sciagamy głowice.... Chyba że ktoś ma jeszcze inny pomysł
Usterka występuje raczej tylko po dłuższym postoju, więc "w polu" raczej się nie przydarzy. Wymiana koła na pompie, paska i napinacza powinny pomóc. Pasek bez względu na przebieg trzeba okresowo wymieniać.
Teraz wiem wszystko, jutro obadam temat. Zdam relację. Wymiana napinacza przełożona na wtorek z racji braku czasu u mechanika - urlop sobie zrobił ;)
Jeśli dla ciebie wymiana napinacza to demolka rozrządu, to już podziękujemy panu. Swoją drogą ciekawe jak wymieniłeś łożyska alternatora.
Brat posiada tego Galaxy z LPG sekwencją od ok 4 lat. Użytkowany do wożenia rodziny którą ma duża oraz na dojazdy do pracy ok 70km dziennie. Spalanie 13-15 LPG, dobre przyspieszenie jak na takie auto. Najdroższa usterka-wymiana napinacza paska alternatora ~500PLN oryginał. Ogólnie brat zadowolony.
Sprawdź napinacze pasów, wtyczki czy są dopięte. Ewentualnie (tylko w celach testowych) zamiast napinacza podepnij opornik. Możliwe że napinacze są nieprawidłowo zregenerowane.
Ja kupiłem komplet ślizgów, łańcuszek( tylko orginalny), napinacz plus koło zębate na wale korbowym ( sie zużywa). Puki co jeszcze nie zamontowałem bo nie mam kiedy. Sama wymiana napinacza podejrzewam ze nic nie da bo miały one bardzo krótki skok tego "dinksa " co sie wysuwa. Poza tym łańcuch, to taka bolączka tych opli.Dobra rada nie zostawiać auta...
Witam, to koło napinacza nie powinno być przechylone. Te napinacze "lubią" się krzywić więc raczej czeka Cię jego wymiana. A świszczenie może być powodowane przez zużyte łożysko w napinaczu lub po prostu przez wentylator napędzany tym paskiem, wszystko zależy od tego jaki to rodzaj świszczenia. Jedno jest pewne, napinacz do wymiany. Pozdrawiam
Sprawa wyjaśniona, ani wymiana napinacza ani nawet sterownika nie pomaga. Pozostaje jechać do mechanika po wymianie napinacza w celu wgrania softu i wówczas znika kontrolka. Nie wymieniajcie sterownika poduchy bo tylko poniesiecie koszty a kontrolka i tak będzie świeciła się.
mojej mamie pekla taka podwójna srobka od napinacza nici mam pytanie czy da sie ja wymienic sama czy trzeba calosc wymienic i gdzie mozna dostac ta czesc dziekuje
Dzięki za podpowiedź ze sprawdzeniem świecy. Jest ostateczna diagnoza - przeskoczył pasek rozrządu. Wymiana paska + napinacza i jest OK.
odepnij napinacze, kostke od sterownika poduszek i sprawdz opornosc miedzy liniami obu napinaczy, W przypadku jak masz nagrzebane w sterowniku moze byc potrzebna jego wymiana, jesli bedziesz kupowac uzywany kup o takich samych numerach i upewnij sie ze nie byl naprawiany a przynajmniej nie przez rzeznika.
witam zalezy czy orginalny czy nie . ale musisz wiedziec ze zwymiana paska rozrzadu wiaze sie rowniez wymiana napinaczy i lozysk w serwisie zaplacisz za to ok 300 zl
Witam Chciałem powiedzieć Wam że mój problem niestety występuje dalej :( Najpierw wymieniłem napinacz paska na nowy firmy INA. W napinaczu był uszkodzony amortyzator. Po wyjęciu napinacza amortyzator można było składać normalnie ręką bez większej siły (chodził sam). Niestety wymiana napinacza nie przyniosła oczekiwanego efektu. Następnie wymieniłem...
Niby można wgrać czysty wsad do sterownika AIRBAG ,ale zdarza się że po tym już drugi raz nie odpali poduszek. Teoretycznie wymiana na nowy z ASO. Tak samo poduszki czy napinacze.
Te obudowy pasują i od silników om601 2.0 i om602 2.5. Było ich kilka rewizji różniącymi się wzmocnieniami w okolicy napinacza paska. Ostatnia wersja miała numer A6010150601 Wymiana jest bardzo upierdliwa, trzeba opuścić miskę olejową.
Witam. Od kilku dni na zimnym silniku słyszałem tępe stukanie, dziś zaglądam pod maskę a tam siłownik napinacza sobie swobodnie lata ( pękło górne mocowanie) Gdy przyjrzałem się dokładniej to widać że blok silnika drga jak szalony właśnie z lewej strony, tam gdzie jest ten cały napinacz. Pewnie sama wymiana napinacza nic nie pomoże bo od drgań znów...
Opuszczasz silnik. Choć ja kiedyś walczyłem haczykami z drutu i dorabianym cudokluczem do napinacza. Ale motor opuścić szybciej
Jeżeli są luzy to w grę wchodzi wymiana całego napinacza ? Hmm... ale co silnik pochodzi chwilę i luzy znikają ?
Była zmiana napinacza na mimośrodowy. Oba zamiennie pasują.
Wczytaj na początek najnowszy firmware i ustaw soft switch 25 zgodnie z opisem w instrukcji . Powinno pomóc. Co do stukania to czeka Cię wymiana łożysk napinacza taśmy utrwalania w piecyku. Standardowa usterka w tych maszynach. C.
witam problem juz rozwiazałem
Trzeba ją rozkręcić by się dostać z tyłu bębna. Przy wymianie paska należy też zweryfikować stan napinacza
Tu taka ciekawostka co do zestawu INA. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Od czasu montażu czy jak kto woli założenia tamtego tematu jeszcze działa, inny kod silnika i na szczęście hydraulicznego napinacza nie było.
Czy napinacz był taki sam jak przed wymianą? Są napinacze z kołnierzem i bez, których nie można stosować zamiennie w tym silniku.
Witam. Żeby wymienić napinacz w golfie 3 muszę odkręcić alternator i pompę wspomagania ?
Autko jest po strzale. Po podpięciu do komputera wyświetla się komunikat że problem tkwi w tylnych pasach bezpieczeństwa oraz napinaczu pasa pasażera z przodu. Doradźcie mi co muszę wymienić żeby mi to wszystko zagrało i żeby można było wykasować błędy z kompa. Dodam jeszcze że zablokowany jest lewy i prawy pas tylny, oraz napinacz od pasażera jest...
Najczęściej przy 60 tyś km już go słychać. To dlategoże niema żadnego napinacza.
Ad 1 sensor, napinacze, ładunki Ad 2 Tego nigdy nie wiesz Ad 3 Wymiana Ad 4 Sterownik srs Ad 5 Żaden tani fejs ,nic nie rób sam , Twoje bezpieczeństwo i najbliższych
Naładowałem aku i poprowadziłem czołg do mechanika. Wymiana paska i napinacza bo to przez niego pasek spadł. Temat rozwiązany.
dzieki.Wymienie dla swietego spokoju
Odchylenie napinacza wystarczy
tu np w moim Volviaczku: Ja myślałem, że Ty sobie jaja robisz, do tego rozrządu to ja nawet trytek nie używam bo nie ma najmniejszej potrzeby. Zrób rozrząd w-g tej twojej technologii np. w K4M Renaulta Dodano po 2 po co odkręcać koła wałków?? Bo w niektórych rozrządach jest to konieczne, choćby do wyrównania napięcia paska po ustawieniu napinacza
A czy jest mozliwość przełożenia napinacza od pasażera (co ze sterownikiem napinacza?)
Możesz wtykę przelutować a jeżeli rezystancja nie będzie się za bardzo różniła to nawet błąd da się skasować tylko uważaj na statykę..
Co do własności jezdnych tego silnika nie jest źle :) Generalnie staram się przyśpieszać z obrotami powyżej 1.7k ale wiadomo jak to jest jadąc w korku na 2 i obrotach 1-1.5k ciężko zmieniać co chwilę na 1. Czy ruszając z 1, jest to nieuniknione .. Wystarczy wymiana samego napinacza czy szarpnąć się na kompletnie nowy rozrząd ? I ostatnie pytanie czy...
przyjechała do mnie pompa wody ale bez śrub, tak samo do rolki napinacza, to normalne?
Wyrabiają, ale nie przy 160kkm. Wymiana kompletu w K11 dopiero przy 300kkm. Najpierw padają napinacze - ciężko określić stan łańcucha "na palec". Na zimnym silniku może trochę hałasować, ale może to być objaw rozciągniętego łańcucha jak i wyrobionych napinaczy/ślizgów. Góra zazwyczaj przy 150-200kkm, dół ~300kkm, ale to nie jest reguła. Podsumowując...
Czy mogę jeździ z zablokowana rolką napinacza. Samochód piszczy ale poza tym jest ok. Wymiana będzie ale muszę jeszcze trochę przejechać. Czy bardzo zaszkodzę silnikowi? Proszę o poradę. Dziękuję bardzo. Marian.
Sorki ze teraz pozdroawiam damian 1115.za odp.na moje zapytanie.Czy koniecznosc jest rozbierac przód i grzebac przy rozrzadzie przy takim malym przebiegu?czy na dzien dobry wymienic napinacz rozrzadu.niewiem nieznam sie na tym.bylem u jednego mechanika twierdzi ze wymiana samego napinacza wiaze sie z przeskoczeniwm rozrzadu a drugi mechanik jak bylem...
Witaj dzięki za wypowiedź, ale chyba nie jest do końca odpowiedzią na moje pytanie. Skoro jest niezgodnias znaków minimalna ale jest to może być coś nie tak? Może to kwestia napinacza łańcucha rozrządu nie zaglądałem tam, auto ma dopiero przejechane 180 tys.
Czy jest tam łańcuch rozrządu? Tak jest i napinacz całkiem inny jak w 700. Jest trochę roboty misę trzeba opuszczać robota nie ciekawa bez kanału. Zdejmujesz nadkole koło z prawej strony i osprzęt żeby zdjąć dekiel uważaj na sprężynę napinacza bo wpadnie do misy olejowej.
Olej ucieka z napinacza łańcucha, nic nie da wymiana oleju
A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory. Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D W ramach remontu: - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów. - Wymiana pierścieni tłokowych - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd. - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów....
Po ok. 15 godzinach pracy krótkie statystyki, gdyby ktoś był zainteresowany. - wymiana oleju - zastąpienie napinacza sprężynowego stałym - cięcie i łupanie ok 5m3 drewna rozbiórkowego - spalanie 0,5-0,75 litra Pb/godz - palce u rąk i nóg u 3 różnych operatorów - na swoim miejscu! Raczej nie zdecyduję się na wyrzucenie maszyny na śmietnik, jak sugerowano...
Czujników nie wymienisz - chyba że zostały mechanicznie uszkodzone. Sterownik poduszkek dajesz do czyszczenia. Wymieniasz wystrzelone poduszki i deskę. Pas kierowcy też wystrzelił a jak poleciała poduszka pasażera to i pas po stronie pasażera. Nie wiem czy w tym aucie są napinacze w zapięciach pasów czy w pasach więc pasy lub napinacze do wymiany.
1) mało prawdopodobne aby po odlaczeniu czujnika wylotowego walka silnik chodził idealnie 2) wymiana samego napinacza to nie wszystko 3) skoro po podłączeniu czujnika zaczyna wariowac to trzeba zacząć od diagnozy pod kątem sygnału z tego właśnie czujnika 4) niekoniecznie musi to być wina czujnika- jak znam te silniki a znam dobrze to w większości przypadków...
Zestaw pasuje do silnika, już nawet sprawdzałem trzy razy żeby mieć pewność. Przed wymianą oryginalny napinacz po zdjęciu osłony też nie zgrywał się ze szczerbinką, był trochę poluzowany, stąd ta wymiana. A nowego zestawu nie da się napiąć żeby zgrywaly się znaki, tak jak na filmie. Dodaję zdjęcie rozrządu przed wymianą https://obrazki.elektroda.pl/7576289300_...
gdzie znajduje się napinacz łańcucha rozrządu mazda 6 ;1,8. czy wymiana uszczelniaczy zaworów spowoduje nie branie oleju?
Diagnoza mechanika - wymiana koła pasowego, paska oraz rolki napinacza, po wymianie objawy zniknęły.
Jeżeli centralka odnotowała kolizję to wchodzi w grę tylko wymiana centralki i napinaczy.
Witam Wystarczy zblokować napinacz aby wymiana była łatwiejsza . Pzdr
Jaki przebieg po tej wymianie pierścieni zrobiłeś? Ktoś się pytał jakim cudem takie coś przez głowicę przeszło prosto przez zawór, którego zapewne już nie było bo się urwał. Wymiana samego napinacza w 1,2 miała sens gdy łańcuszek nie był jeszcze rozciągnięty poniżej 100tys. powyżej tylko cały komplet z zębatkami. Trwalszą jednostką był silnik 1,0 ale...
wymiana napinacza mercedes peugeot wymiana napinacza mercedes wymiana napinacza
regulacja barwy gitary tranzystor bc337 corsa przyspieszaniu
trzask zmiana utwór spadki napiecia
Klawisz z dwoma kółeczkami w BMW E39 - funkcja AUC Zmiana kondensatorów w wzmacniaczu WS432: 6800µF i 1000µF