25 Nm potem 3 razy po 60°.
Oczywiście, że się da tylko po co? Na zdjęciu widać osobno śruby głowicy i pokrywy.
dalsze : Koło wałka rozrządu do wałka 63,7Nm 1) Pokrywa obudowy wałków rozrządu do obudowy wałków rozrządu 9,8Nm Obudowa wałków rozrządu do głowicy cylindrów (M8) 21,6Nm
Witam , w corsie b 1.4 8v leci olej z pod obudowy wałka tzw głowiczki . Będę brał się za naprawe tego i chciałem się dowiedzieć czy po odkreceniu śrub od głowicy żeby zdjąć tą głowiczke , można potem skręcić to czy nawet przy wymianie uszczelki pod obudową wałka trzeba zdjąć całą głowice i dawać nową uszczelke również pod głowicą .
Oprócz tego Mercedes dla większości silników podaje procedurę sprawdzania wyciągnięcia łańcucha (wykorzystując znaki na wałkach i obudowie)
Na rysunku technicznym masz wszystko pokazane , jeżeli będziesz ściągał ściągaczem rurowym to obudowa do zdjęcia, jeżeli ściągaczem bezwładnościowym to niema większego znaczenia.
Na kole wałka i obudowie jest znak , wał musisz zaznaczyć , pompy i reszty nie ustawiasz , prosta robota.
Jak były przeglądy w aso to to należało podjechać do aso,powinna być dobra wola i przynajmniej częściowy podział kosztów (wymiana obudowy +regulacja łożysk wałków)
Czu uszczelniacz wałka i wału smaruje się po zewnętrznej stronie jakimś klejem żeby nie wypchało go z obudowy ?
To nie musi być identyczny silnik. Ważne aby zmieścił się do wałka 40mm czyli miał 35mm oraz 10Nm (lub więcej) momentu... Każdy nowy jest dostarczany z nowym mocowaniem do boku, także nie przejmuj się że nie będzie pasował.
tego segera pomiedzy kolem zebatym a lozyskiem nie potrzeba wyjmowac on jest w obudowie (ósemce) i zabezpiecza tylko lozysko w obudowie
Tutaj masz SM. Może coś pomoże. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Jednak jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej oddaj do serwisu. Rozbiórka jest prosta. Zdejmujesz obudowę, wykręcasz 4 śrubki i wyciągasz fuser. Jak już będziesz miał go na wierzchu to pamiętaj, żeby odkręcić śrubki przy halogenie grzejnym.
To jest obudowa wałków, trzeba odkręcić koła po zdjęciu wałki masz luźne.
Na pewno bez prawidłowego sygnału czujnika wałka zawsze będzie odpalał po 4-5 obrotach. Pytanie czy to czujnik (często padają tak co 5 lat) czy kabelki do niego. Wymiana czujnika łatwa jest okienko z zaślepką do wyjęcia czujnika z obudowy rozrządu.
To chyba przez te 70 tyś nigdy olej nie był wymieniany żeby wałek miało zjechać. Wymienić wałek się da bez demontażu jego obudowy.
Cylinder w górnym martwym punkcie cyklu sprężania a oznaczenie wałka rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem na obudowie łożyska wałka rozrządu Dodano po 55 Mercedes Sprinter 212D/ 312D/ 412D Pasek zębaty: Wymiana (przegląd) Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Oznaczenie na wałku rozrządu musi być zgodne z oznaczeniem...
No tak masz racje w zerknę na sprzeglo racze to będzie problem . A rozrusznika nie da sie założyć odwrotnie dosyć dawno temu kręciłem jakimś kołem zębatym i tłoki chodziły ale nie pamiętam jakim . Nie chodzi o odwrotne podłączenie rozrusznika,bo masę bierze z obudowy,więc się nie da.Chodzi o akumulator. Szczególnie w motocyklach trafiaja się takie...
Posiada ktoś może momenty dokręcania obudowy wałka rozrządu i napinacza.
Częstą przyczyną "luźnej dźwigni" bywa wytarcie jej wałka i otworu w korpusie obudowy tylnego mostu. Doraźnie pomaga wymiana dźwigni na nową, ale najlepiej naprawić również korpus, wstawiając metalową tuleję w zużyty otwór.
Tak luz wyczuwalny ręką więc jak to zrobić poprawnie? Odkręcam końcówkę wałka, potem pokrywkę dolną i górną, i odkręcam śruby obudowy, i wyjdzie mi ta cała obudowa z przekładnią? Czy trzeba zrzucać plecak podnośnika? Na co zwrócić uwagę?
Masz niewspółosiowo ułożone wałki sprzęgłowe z wałem silnika , miałem już takie przypadki , błąd w obróbce obudowy sprzęgła ( 2 takie moje przypadki) . Obudowa sprzęgła była trochę przesunięta na połączeniu z blokiem silnika i to powodowało wspomnianą niewspółosiowość , po wymianie obudowy na nową kłopoty ze sprzęgłem znikły.Co nie oznacza , że u Ciebie...
Hej. Post wyżej opisałem rozwiązanie. W głowicy nad skrzynia jest taka obudowa a w niej czujnik położenia wałka rozrzadu. W moim przypadku przełożyłem koło nadajnika i obudowę ze starego silnika wraz z czujnikiem.
Nie potrzeba odkręcać obudowy łożyska,musisz podważyć ten przegub wewnętrzny.W skrzyni mocowany jest tylko na zatrzask(choć czasem potrafi dość mocno trzymać)
Nie wiem gdzie są albo na kołach zębatych albo blokady między obudowę głowicy a wałki .Przecież jak masz wszystko na wierzchu to chyba widać?
1. Czy termistor służy do pomiaru, czy do regulacji temperatury? Do pomiaru, a przez to do kontroli. Pewien problem dla mnie stanowi napięcie zasilania tego termistora. Termistor to rezystor - tyle, że z materiału o dużym współczynniku cieplnym (ujemnym). Nie można więc rozpatrywać go jako element, który zasilany jest konkretnym napięciem. Może pracować...
Ukręciło mi wałek odbioru mocy, najprawdopodobniej na tej tulejce nr 11 w skrzyni. http://obrazki.elektroda.pl/9189156000_1... Pytanie zasadnicze - czy da się go wymienić bez zdejmowania zbiornika podnośnika? Bo rozebrałem tą obudowę z tyłu, wkręciłem w niego śrubę M12 ale ani drgnie.
brat ogarnał sprzegło było za mocno wkrecone na talerzu w srodku i cały czas na sprzegle był motocykl na luzie ... ehh i biegi zmieniaja sie wiec wszystko okazalo sie tak jak mowisz wałek od skrzyni był juz mocno zjechany i i sprzegło regulować było trzeba Dodano po 1 wałek był juz starty i Sprzegło nie mialo luzu i był ciagle naciagniety pomogla wymiana...
Nie zgodzę się. przy mocowaniu do reszty kosy są dwa wybrzuszenia trzeba je wcisnąć i wyciągnąć wał z plastikową obudową Jestem na etapie próby odkręcenia tej nakrętki po odkręceniu której cały mechanizm powinien cofnąć się na zewnątrz
trzeba wyjac skrzynie i od strony sprzegła w obudowie odkrecic pokrywke (kolo wałka sprzegłowego po lewej str. ) i wymontowac tarczki i zz\łozyc nowe skrecic i przeprowadzic wprowadzanie sprzegła i skrzyni Koło wałka sprzęgłowego jest po środku, a wałek pośredni z hamulcem jest po prawej stronie skrzyni. Skrzynie trzeba postawić pionowo, kielichem...
Witam Krzysztof K..Wyrzuca mi simeringiem olej od strony wałka nie wiem jaka jest przyczyna nie znam się na hydraulice zmieniłem już 3 simeringi wałek i obudowa simeringa są od starej pompy która padła? To są dwie pompy złączone do kruszarki gruzów.
Podejrzewałem silnik ale chyba by w ogóle nie działał. Coś ktoś podpowie? Podejrzenie w miarę trafne! zauważ ze napęd stanowi zespolona przekładnia ślimakowa (najtańsza jaka może być (!), łącznie z silnikiem. Z uwagi że pokrywa tej przekładni jest nitowana do obudowy, to należy ją traktować jako 'nie servisowalną'! Jednorazowa. Oryginalnie te napędy...
Tak z obu stron są takie same uszczelniacze. Tak wałek trzeba wyjąć. Na wałku wewnątrz skrzyni nic nie jest osadzone, także spokojnie nic się nie rozsypie w skrzyni. Tak olej trzeba spuścić. Jeśli kapie po wciśnięciu sprzęgła to prawdopodobnie już bardzo rozrobione są otwory w obudowie skrzyni. Wymiana uszczelniaczy może nie pomóc ale na początek warto...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam. Rozebrałem obudowę wałków skrzyni, żeby wymienić uszczelnienia. Uszczelniacz w obudowie był ekstremalnie twardy. Jak wygląda uszczelnienie między tymi dwoma wałkami z wielowypustami? Jak je wymienić? Czy mogę wyciągnąć ten cały wałek z łożyskiem bez rozbierania skrzyni? Nic tam w środku się nie rozsypie? Jest to skrzynia od C-328. https://obrazki.elektroda.pl/1583384700_...
Ok czyli musiało się łożysko w obudowie zaklinować chyba że nie chce wyjść. Muszę wymyślić w jaki sposób to siłą wyciągnąć.
Musisz "na czuja";) zacznij od zdjęcia tej ruchomej klapki (biała zawleczka) , następnie rozsupłać wszystkie kable od czujnika wyjścia , termistorów i lamp grzejnych. Pózniej rozkręć boczne obudowy i wyjmij lampy na końcu 4 śrubki i górny plastyk . Powodzenia ! C.
Najprawdopodobniej masz założoną końcówkę od 1000 obr, czyli wielofrezową. Końcówkę 6 frezową znajdziesz po lewej stronie ( patrząc od przodu ciągnika) w okolicach kabiny (przed kabiną, na skrzyni) , będzie to owalna zaślepka na 2 śruby na klucz 13 jak dobrze pamiętam. Odkręcasz dekielek i masz tam ,,wałek'' który musisz zamienić z tym wałkiem z tyłu...
Nie stety ale na kołach rozrządu nie ma tam znaków , do ustawienia wałków rozrządu trzeba skorzystać z blokad ,znak jest tylko na kole zamachowym i obudowie sprzęgła . Wymiana bez blokad jest możliwa ale trzeba samemu nanieść znaki .
C 360 ma tą szczególną cechę, że pedały hamulców i pedał sprzęgła są na jednej osi. Częstym powodem cieknięcia oleju ze skrzyni jest powstanie szczeliny między tą osią a obudową skrzyni. Szczelina robi się na dwa sposoby, albo wyciera się wałek (łatwa i prosta wymiana), albo wyciera otwór w obudowie i robi się z okrągłego - otworu otwór owalny. Tędy...
Witajcie Borykałem się z tym problemem od dłuższego czasu praktycznie bez skutecznie, wydaje mi się że problem faktycznie jest module wałków. Został on trochę zmodyfikowany w porównaniu z wcześniejszymi modułami z 2.0 tdi pd brakuję tam jednej panewki. Wymienione zostały Pompa oleju Panewki korbowodowe Sprawdzone panewki główne (oprócz ostatniej) brak...
Wygląda na to, że te skrzynie biegów miały dwa typy dekli jedne z dodatkową "nakrętką" przez którą wyciągało się wałek a drugi typ to całe. U mnie był cały dekiel i szwagier "mechanik" powiedział że oddzielamy skrzynie od silnika. Więcej roboty (o wiele, wiele więcej) ale lepszy dostęp do sprzęgła. Przy okazji regulacja biegów i wymiana oleju w skrzyni....
Chciałem sprawdzić przebieg wciskając zielony guzik na 5 sekund ale nic się nie drukuje. Później chciałem wcisnąć zielony i czerwony również na 5 sekund i też nie mogę wydrukować raportu Sad nie trzymać 5 sekund, wystarczy tylko wcisnąć zielony guzik, W tym momęcie wydrukuje się tylko strona pokazowa drukarki:) Dodano po 4 Folia nie wygląda mi na 35...
Witam. Może temat już nieaktualny, ale może przydać się innym. Po pierwsze należy odczepić wieszaki łączące rurę z płaszczem rolety. Są tam jakby haczyki o kształcie kotwicy. Należy je przekręcić o ok 45 stopni i wyciągnąć z prostokątnych otworów wałka. Po drugie sprawdzić czy silnik a konkretnie końcówka zabieraka nie jest przynitowana / przykręcona...
Słuchajcie pompa nie pasuje od 1.6 d do 1.9 ponieważ ta od 1.9 ma większą część obudowy od strony wałka i niema co się spierać ale jak ktoś mocno poprzerabia to będzie śmigać a jak coś padnie to pasek się urwie i klapa
Problem w tym że w Tym silniku pokrywa zaworów trzyma też wałki i nie chcę jej ruszać. Obudowę uszczelniacza wału korbowego też wolał bym zastawić w spokoju. Więc można te simeringi jakoś wydłubać i wbić nowe?
Tak tam jest łańcuch - ja robię to w ten sposób ( znaczy robiłem bo to prehistoryczny silnik), otóż do starego łańcucha przynitowywałem nowy , przeciągałem za jego pomoćą nowy i nitowanie . Ale jeśli trzeba wymienić koła to na kole pasowym jest podziałka na bloku wskaznik OT, mają się zgrywać , na wałku na pierwszwj panewce jest nacięcie w formie V...
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
Proszę o pomoc osoby, które osobiście wymieniały łożysko w pralce Brand WM 901 eco po stronie biernej. Łożysko znajduje się w metalowej blaszce przykręcanej do plastikowej obudowy bębna. Po odkręceniu tej blaszki i odkręceniu śruby mocującej łożysko do wałka bębna, nie mogę zsunąć łożyska z wałka. Być może jest jakiś patent poza młotkiem i śrubokrętem...
jak w temacie wydruk ledwo widoczny, nowa taśma, wymiana głowicy nic nie zmienia nie pomaga przesunięcie głowicy do wałka ani suwakiem z lewej strony karetki ani suwakiem pod obudową z prawej strony druakrki
Niestety skrzynia nadaje się na złom.Po wyregulowani działała przez 15 kilometrów i znów to samo.Nie opłaca się więcej bawić tylko wymiana wchodzi w grę.Po rozmontowaniu okazało się że padło łożysko na wałku z drugiej strony i wytarło obudowę z aluminium.
Można tak zrobić, ale bez odkręcania wkrętu regulacyjnego. Dla ułatwienia warto jeszcze zdjąć dolną pokrywę. Wskazówka na przyszłość. Wymiana paska napędzającego talerzyki przy przewijaniu i odtwarzaniu jest możliwa w bardzo prosty sposób. Wystarczy odkręcić trzy śruby mocujące obudowę łożyska wałka rolki pośredniczącej i przesunięciu obudowy łożyska...
yes same problem here thrust bearing is for one year and the clutch plate the same. replacement the transmission case :( i already change all bearings inside. do you think the problem is Pokrywa łożyska wałka napędowego 50011030 C-330 or complete case not match the engine? tak samo problem tutaj, łożysko oporowe jest przez rok, a tarcza sprzęgła to...
Kolego Wpsowa za bardzo się rozpędziłeś, rozebrałem tego sporo i jeszcze nigdy ani wałek sprzęgłowy ani tuleja przesuwana nie była tak zużyta żeby powodować wyskakiwanie "piątki". Na 80 % odkręcona obudowa łożysk wałka sprzęgłowego (pozycja 11 na zdjęciu w katalogu jednym z postów powyżej) powoduje odsuwanie wałków i rozłączanie biegu. Co do tego, że...
Bo nie znajdziesz tego w SM :D Piec to cały unit który po prostu wymieniasz kiedy się zużyje lub uszkodzi. Sama wymiana nie jest mocno skomplikowana tylko musisz uważać żeby lamp grzejnych nie połamać. Generalnie zdejmujesz obudowy , rozbierasz naciąg wałka , wyciągasz lampy i porządkujesz kable , rozmontowujesz uchwyt z wałkiem i wymieniasz go. Ja...
Łańcuch i napinacz (z postu wyżej) po przebiegu ok 150-200 tyś km nadaje się na złom. Naciągnięty łańcuch plus wyrobione ślizgi napinacza dają efekt w postaci przestawionego wałka wyrównoważającego co prowadzi do drgań. W polo żony wymiana była przy 170 tyś km i po wymianie wibrację zmalały znacznie. W polo 9n z silnikiem diesla czasem też obudowa powietrza...
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Zrobiłem coś , co wielu chciało zrobić , niewielu spróbowało i jeszcze mniej pewnie się udało. Co potrzebujemy ? Potrzebujemy pralkę Polar PFL 1219 z uszkodzonymi łożyskami bębna i sobotnie popołudnie , dodatkowo silikon , szlifierkę kątową z tarczą do cięcia , wkręty , nowe łożyska 6203 , 6005 i simmering 40x55x9. Zaczynamy od wyciągnięcia bębna z...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Jeśli z 2 przeciwległych otworków znajdujących się pod widocznym na fotce grzybkiem (siłownikiem podciśnieniowym uchylającym zawór EGR) wycieka olej i dodatkowo słyszysz efekty dźwiękowe uciekającego powietrza to oznacza to, że jest nieszczelność pomiędzy trzonkiem zaworu a obudową, w której się porusza i tamtędy przeciska się olej będący w dolocie...
No i właśnie tak się dzieje, że obudowa głowicy kręci się razem z wałkiem (jakoś się skleiła), a ten korpus przekładni kręci się niezależnie od wałka. I w sumie nie jest źle. Ale jak polecą łożyska albo pęknie obudowa głowicy, to będę miał do kupienia dwie rzeczy. Przez to że nie jestem tego w stanie rozdzielić. Chodzi mi jeszcze tylko o kwestię przesmarowania...
Jesteś pewny że to nie cieknie uszczelnienie wałka. Możesz sobie narobić problemów, przy rozbieraniu tego ustrojstwa. Miejsce styku połówek obudowy musi być idealnie wyczyszczone z pozostałości starego uszczelniacza i odtłuszczone acetonem, w przeciwnym wypadku twoja robota pójdzie na marne. Trzeba się naprawdę przyłożyć, albo będzie jeszcze gorzej,...
Witam wszystkich serdecznie. Problem ze skrzynią biegów Skoda Citigo 2013 rok. VIN: TMBZZZAAZED616519. Oznaczenia skrzyni na wybieraku: A233/13, OCF301230, 1326ABDOAM. Na obudowie sprzęgła: 1000181270. Samochód zakupiony w Carsed Choszczówka Stojecka, użytkowany przez jedną osobę, przebieg 60000 km. Hałasuje skrzynia biegów na wolnych obrotach. Po wyłączeniu...
1. zdemontować pokrywę,ramę wsadową,bęben.Przy demontażu i montażu układu wałka należy:a.w przypadku wałka biernego zdemontować obudowę przednio-boczną wykręcając wkręty mocujące do płyty podstawy.b.w przypadku wałka napędowego odkręcić śrubę mocującą i ściągnąć koło pasowe,wykręcić 6 śrub mocujących obudowę łożysk.Wrazie uszkodzenia gwintu na wałkach...
Kodów usterek nie było, raz na jakiś czas poszarpywało przy większej prędkości obrotowej. Czasem pod odpaleniu zimnego silnika rzęziło a po zdjęciu obudowy, między kołami bardzo luźny łańcuch rozrządu. I tyle... Dodano po 2 Czy przy dokręcaniu VANOSA trzeba go jakoś ustawiać ??? Wracając do instrukcji : Zainstalować regulator VANOS. (Użyć nowej śruby)...
Elementy krire się kręcą i mają obudowy w których są łożyska ślizgowe w procesie produkcji są osiowane. Jak masz nowy blok na wierzchu rozebrany, to wez go razem z wałem i stopami, panewkami. Podjedz do tokarza lub tam gdzie dokonujesz obróbki i pokaż co masz. Doradzą, podpowiedzą na pewno. Dodano po 6 Miałem podobny problem z głowica. Zawiozłem do...
Witam! Dawno mnie tu nie było :) Potrzebuję informacji na temat wymiany wałka w skrzyni vario w MF 7495,który przekazuje napęd na wał napędowy przedniego mostu? Czy jest możliwe aby ten wałek razem z bębnem można było wyjąć od przodu skrzyni po demontażu pokrywy przedniej obudowy przekładni? Z góry dziękuje za wszystkie informacje. pozdrawiam
Przed chwila zrobiłem zdjęcie (taką jakby kolonoscopię) no i żadnej śruby nie widać. Nie mam możliwości stoczenia gada, a zlecenie tego komuś kosztowałoby więcej niż ten klamot. Dlatego leję WD-40, poczekam, a w najgorszym razie diax, choć boje się, że mogę zmaltretować stożek. Oj, oj... Ciężkie życie majsterkowicza. :) Zobacz dokładnie czy nie ma...
Jeżeli zaczął nagle hałasować, to można podejrzewać rozrząd (przeskoczył pasek o ząbek) lub pompę. Jeżeli stopniowo to narastało - to mogą być winne wtryski. Czasami pada klawiatura, wyrywane są śruby mocujące wsporniki wałka dźwigienek zaworowych. Sprawdź może, czy to kupy się trzyma i ustaw luzy zaworowe. Rozrządu w tym silniku trzeba bardzo pilnować...
Zanim kupisz łożyska i rozmontujesz obudowę odpowiedz sobie na pytanie, czy dasz sobie radę ze ściągnięciem koła napędowego z wałka i łożysk z gniazd. Bez zciągacza, to nie lada wyzwanie.
Hej. Wymiana rozrzadu. Ile obrotów wałem trzeba zrobić (kręcąc na sucho) żeby wrócić do ustawień na znakach. Ustawiłem wszystko książkowo, po 2 obrotach znaki nie pokryły się. Sielik 1.8 tsi BZB po strzale, głowica zrobiona, wałki sprawdzone Dodano po 1 Ile razy kreciłem wałem zeby znaki sie pokryły? Stary kręci się razem z wałkiem. Jak ustawialiśmy...
Pompa składa się z : 1 silnik zespolony, na końcu wałka jest umieszczona turbinka- śmigiełko około 3 cm średnicy-z uzwojeniem i stojanem - to wszystko nazywamy w skrócie silnik pompy, przykręcony trzema lub czterema wkrętami do obudowy i występuje jako część zamienna 2 obudowa pompy z filtrem, nigdy nie psuje się samo przez siebie:), to my psujemy:...
Mam na warsztacie taką kopiarkę. Zrobiłem w niej rutynową konserwacje + wymiana wałków w piecu oraz kompleksowe czyszczenie wszystkiego co było z tworzywa sztucznego (chodzi o obudowy). W związku z tym ostatnim maszynę rozebrałem do szkieletu. Po złożeniu okazuje sie ze nie chce brac papieru z podajnika bocznego. Lampa skanera zaświeca sie rusza sie...
W tym silniku zasilanym lpg bezwzględnie trzeba sprawdzić zawory i ich gniazda, głowice po zdjęciu oddać do warsztatu zajmującego się ich regeneracją, sprawdzą i w razie potrzeby od razu splanują płaszczyznę głowicy. Jak olej zmienił kolor, to filtr i oliwa do wymiany (nie ważne, że ma mały przebieg) Ile ma rozrząd ?, przy takiej operacji powinien być...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Najpierw warto sprawdzić żarówkę żarnik czy jak to tam się fachowo nazywa lampa rozgrzewająca wałek. Jej rezystancja wynosi około 5.6-6 Ohm Jeśli mamy takie wskazania to lampa jest ok. Wałek silikonowy sprawdzamy na zimno okręcając go jeśli widać na nim fałdę to znaczy że już jest coś z nim nie tak. Fałda może zniknąć po nagrzaniu dla tego pierwsze...
Blokadę rozrządu już zamówiłem wałek rozrządu już pomierzyłem jaka jest odległość na tym dystansie Czyli reasumując po tej całej wymianie : 1. Wał ustawiam na blokadę wkładając ja do bloku 2. Wałek rozrządu jak na obrazku dbając o to odległości (po połowie tyle ile wyszło jak na jednej stronie) 3. Luźne koło z wałka rozrządu do znacznika z obudową...
Ale czy ten "nowy" silnik będzie pracował normalnie na osprzęcie z mojego,bo to jest dla mnie najważniejsze? EDIT: Posiedziałem dzisiaj chwilę przy silniku i okazało się że nie ma on w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu.Zdjąłem obudowę rozrządu i nawet samo koło nie ma blachy z której owy czujnik bierze impulsy :cry: Wygląda na to że muszę odesłać...
Tonerek można regenerować wiele razy, ale bęben OPC przy najbliższej okazji trzeba wymienić - jazda 2 razy na oryginalnym wałku to rozsądne maksimum. Wymiana folii teflonowej jest prosta, wystarczy postępować według wskazówek z elektrody. Stan drukarki ocenisz po zdjęciu obudowy i przyjrzeniu się trybom, a dokładniej: po ich zabrudzeniu. Przy tym przebiegu...
Wymiana zakończona sukcesem a pod spodem zamieszczam instrukcje której ja nie miałem bo nie mogłem żadnej znaleźć a może się komuś przydać 1. ustawić koła na wprost i wyjmująćkluczyk ze stacyjki żeby kierownica się zblokowała( wiadomo czemu taśma od poduszki) 2. odkręcić nakrętkę na 13 klucz przy pedałach z kolumny kierowniczej wyciągnąć śrubę i zsunąć...
Cześć, to, co opisujesz, bardzo pasuje do problemu z pompką tonera – dokładnie tak, jak w tym drugim temacie, który podlinkowałeś. Jeśli toner jest oryginalny i pełny, a drukarka pokazuje „pusty” i nie zasysa, to właśnie najczęściej winna jest ta gumowa uszczelka w pompce, która z czasem traci szczelność. Co z tą gumką: Ludzie najczęściej wrzucają tam...
Witam. Czy w 1.9 sdi (silnik AGP , 98r) przy wymianie rozrządu po ustawieniu GMP pierwszego tłoka (znacznik na kole zamachowym) i zblokowaniu koła pompy wtryskowej kołkiem trzeba blokować wałek rozrządu na tym wycięciu od tyłu i luzować jego koło które jest mocowane na stożku? Czy wystarczy tylko zblokowanie pompy ? Pytam bo natrafiłem na dość sprzeczne...
O obudowę raczej nie ociera bo nie miałby tyle mocy, prawdopodobnie w silniczek , dostał się jakiś paproch , czasami włos, spotkałem się że piórko. Jak nic nie będzie to tylko wymiana pomaga. Na wałku nic nie ma (żadnego włosa itp.). Chodzi wam ze w srodku w silniczku? Da sie go w ogole otworzyc??
Witam mam pytanie bo muszę wymienić dźwigienki wałka bo mi się dwie od prawej wytarły bo nie miały smarowania i mi teraz dzwonią a mnie to wkurza . I mam pytanie bo miesiąc temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą , a teraz jak ściągnę obudowę z wałkiem żeby włożyć te dźwigienki to wiadomo odkręca się śruby które idą też przez głowice i czy wypada wymienić...
Potrzebuje takie informacje lecz do golfa 4 1,4 16v !!!!! OPEL VECTRA GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana...
Nie słyszę żadnych stuków (mimo że luz jest dość duży). Poszarpałem go, bo od czasu do czasu przy prędkościach ok 80-90km/h lub przy dociążeniu odczuwam wibracje z prawej strony. Tarcze mam nowe, opony nowe, więc coś inne wibruje. Pytanie teraz, czy jakby to był przegub wewnętrzny to nie odczuwałbym luzu szarpiąc za wałki po obu jego stronach a nie...
Wymiana uszczelki pod głowicą Stilo 1.6 16V 103KM. W związku z problemami które zwiastowały UPG - pisałem w tych wątkach o kopceniu, błędzie P0420 i P0300, P0301. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Wyciagasz silnik. ustawiasz Znak OT na kole pasowym do znacznika do obudowy rozrządu, sciagasz pokrywe zaworów , w kołach zebatych od wałków rozrzadu są otwory na blokady, kiedy bedziesz mial ustawione OT na kole pasowym otwory w które wstawiasz kołki ew sruby blokujace ,skierowane beda w prawa strone :-)
Bo w większości sprzedawane są podróbki Hustlera które mają karkas z tektury i nieszczelną obudowę... Swego czasu znajomy miał w naprawie (wymiana przetartego przewodu) prawdziwego Hustlera z USA to jakość jest nieporównywalna do tych podróbek. Karkas był wykonany z wałka polietylenowego. Co do konserwacji to każdą antenę wypada raz w sezonie przekonserwować...
Chodzi mi jak daleko można rozebrać przekładnię. Bo nie jestem pewny czy: - odkręcę/zsunę/... stalowy cylinder (w którym chodzą tłoczki) od aluminiowej obudowy; - wyjmę cały zespół sterujący ciśnieniem (ten na wałku zębatym). Bo może być tak, że stalowy cylinder i ten zewnętrzny pierścień w którym obraza się wałek zębaty są w jakiś sposób na stałe połączone...
Witam serdecznie, posiadam Vectrę A silnik o oznaczeniu C16NZ(2) 1.6 75KM z 1992, który posiada starego typu aparat zapłonowy z kopułką oraz palcem. Chcę wymienić całą górę z obudową wałka gdzie zamiast starego aparatu zapłonowego jest moduł (link poniżej). Podobno można tak wymienić ale co trzeba jeszcze wymienić wiązkę i sterownik cały? Proszę o rady....
W pralce wiatka 12 programator się zepsuł. Nie da się nastawić programów. Kręci się luźno. Jak wymontować ten element bez odpinania kabli ? Kupiłbym używany programator i z niego przełożył ten element... Bezpośrednia odpowiedź na pytanie 1. W pralce Wiatka 12 nie da się wymontować samego mechanizmu pokrętła („luźno się kręci”) bez odpinania przewodów...
Witam, posiadam Megane II ph II 1.6 16V silnik K4M rocznik 2006 jestem przed pierwszą wymianą rozrządu po zakupie i mam kilka pytań. Co należy dokładnie kupić i wymienić? przeszukałem forum i podsumowałem: 1. Rozrząd komplet (pasek, rolka prowadząca, rolka napinająca, śruba) 2. Koło zmiennych faz rozrządu 3. Pompa wody 4. Dwie zaślepki do wałków rozrządu...
Łożysko wprasowałem domowym sposobem, francuz, klucz, rozpórka między metalową futryną. https://obrazki.elektroda.pl/5721504200_... Weszło gładko i prosto tak jak trzeba. https://obrazki.elektroda.pl/9966870000_... Musiałem podpiłować wirnik w miejscu gdzie przesunęły się szczotki. https://obrazki.elektroda.pl/3402346700_...
Wymiana krzyżaka, łożyska, pierścienia uszczelniającego (simering) – Polar PDN 685 Podzespoły: łożysko II – 6206 2RS łożysko I - 6205 ZZ simering – 35 x 72 x 12/16 Model PDN885 i PDN685 mają te same krzyżaki nośne dlatego łożyska i simer takie same jak w PDN885 sprawdź: http://www.ols.vectranet.pl/~remonty/fot... Demontaż...
Witam Urządzenie jak w temacie. Kopiarka po przeglądzie. Stan licznika 280 000 kopii. Bęben w 80% wyeksploatowany (zbiornik na zużyty toner wyczyszczony). Fuser wyczyszczony, zakonserwowany i po regeneracji (wymiana wałka grzewczego). Kopiarka po załączeniu pracuje prawidłowo, ale po kilkunastu sekundach gdy podczas testowania poszczególnych modułów...
Silnik przy jakich obrotach te 1kG/cm2 wymiana pompy olejowej , regulacja zaworu przelewowego , regulacja filtra odśrodkowego. Pompa podnośnika- regulacja sprzęgła Przekładnia kierownicza wymiana tulei kolumny kierowniczej. Przy obrotach około 500 jest 1 na większych obrotach jest max 2,5. Ja jeszcze chcę wymienić olej na inny np Turdus 15w50 w jaki...
W innym wątku czytałem, że w tym modelu nie da się wyjąć bębna. Jego obudowa jest zespawana :( Krzyżak mam zdemontowany bo przecież inaczej nie byłoby widać wałka na zdjęciu. On akurat nie jest zniszczony. Największy problem widzę w tej mosiężnej (brązowej?) tulejce. Wałek jest skorodowany ale łożyska wchodzą dość ciasno. Zawsze zresztą można napunktować.
Witam. Poszukuję pod maską czujnika położenia wału korbowego (Camshaft Position (Hall) Sensor G40) i mam poważne wątpliwości co do tego gdzie jest: a) pod obudową rozrządu b) w aparacie zapłonowym Z tego co wyczytałem to są dwa takie czujniki (Halla). Jeden to CRANKSHAFT (wału korbowego) a drugi to CAMSHAFT - czyli wałka rozrządu, ten o który mi chodzi....
Jeszcze sprawdź to łożysko podporowe wału. One też lubiły padać. Nic do tego nie ma, przy nieuderzonym wale te łożyska były wieczne, tak samo przy sprawnych krzyżakach. Konstrukcja mostu ma to do siebie, że to musi zacząć wyć - obudowa przenosząc ciężar samochodu ulega deformacji, na skutek czego zmienia się napięcie łozysk kosza satelitów, powodując...
Witam czy jest możliwość wymiany widełek reduktora skrzyni biegów przez górną pokrywę skrzyni czy trzeba odjechać obudową mostu? Generalnie problem polega na tym że w wyjęciu widełek reduktora przeszkadza wodzik od wałka przekaźnika mocy pozdr.
wymiana wałka wymiana wałka napędzającego wymiana wałka sprzęgłowego
lenovo zalaniu boczki drzwi pastę lutowniczą
thomson 26hu5253 asembler arduino
LiitoKala Lii-600 – jak ładowarka szacuje procentowy poziom naładowania akumulatora? LiitoKala Lii-600 – czy rozpoznaje ogniwa NiMH i NiCd? Funkcje ładowarki, algorytm ładowania