Jak rozbierzesz to się dowiesz co robić. Pomierz tuleje, ewentualnie nadwymiarowe tłoki założysz. Koniecznie głowicę fachowo zregenerować. Wał raczej w stanie dobrym.
Zmierz ciśnienie sprężania. Wykręcasz świecę, wkręcasz przyrząd, gaźnik otwierasz maksymalnie i kręcisz silnikiem z rozrusznika przez kilka sekund. Odczytujesz wynik. Poniżej wskazanej wcześniej wartości kwalifikuje silnik do remontu. Zużyty jest cylinder i tłok. Wymiana pierścieni na zowalizowanym cylindrze pogorszy jeszcze sytuację, bo założysz okrągłe...
Pierścienie mogłeś wymienić ale zmierzyłeś cylinder tłok ? Mogły być zużyte a wymiana pierścieni mogła nic nie dać A zaworki ładnie przylegały czy dość duże prześwity miały ?
Będzie, tylko wymiana pierścieni i tłoków nie pomoże. Trzeba jeszcze tuleje.
wymienione były panewki, tłoki z pierścieniami Ja uważam że wymiana tłoków z pierścieniami bez szlifu cylindrów, jak i wymiana panewek bez szlifu wału nie ma sensu. Nie nazwałbym tego remontem silnika.
Dzięki za odpowiedź. Czy wystarczy wymiana pierścieni czy układu tłok/cylinder? Tylko rodzi się tutaj pytanie, wokół nowych kompresorów też potrafi być "tłusto", tam raczej wszystko jest spasowane...
W pilarkach nie ma możliwości robienia szlifu cylindra. Jeżeli cylinder jest nieuszkodzony wymień tylko tłok i pierścień, ewentualnie uszczelniacze wału.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Tylko czemu gdy tłok jest w gmp to tego luzu nie ma? A wyczyściłeś nagar z cylindra powyżej pierścieni? Wybaczcie,ale przy różnicy 0,7mm to do cylindra II szlif musiał by być założony tłok nominalny i jeszcze piasek w cylindrze.Parę tygodni temu były zmieniane pierścienie i nie było takiego luzu? A jeśli już był,to jaki sens miała ich wymiana?Zdejmij...
Ludzie. To działało 20 lat temu. Remont lub wymiana silnika.
W takim razie masz typowe objawy zatarcia silnika. Efekt przegrzania. Nowy silnik wymaga docierania, z mieszanką o większej ilości oleju i częstymi przerwami w pracy. Jedyna nadzieja że tylko pierścień jest zaklinowany w rowku tłoka. Musisz rozebrać silnik wyjąć tłok z cylindra i sprawdzić. Jeżeli możesz, to zrób jakieś zdjęcia. Gdy uszkodzony jest...
Pierwsze nie wiesz czy wystarczy wymienić pierścienie. To się okaże po rozebraniu. Może się np okazać że uszczelka pod głowicą puściła między 3 i 4. Można to sprawdzić blokując wał w GMP lub blisko GMP suwu sprężania pracy 3 cylindra i podając sprężone powietrze przez otwór świecy. Wtedy albo będzie syczeć do cylindra 4 ( wystarczy wykręcić świece)...
Ile w takim razie powinien wynosić luz na zamku przy nowym pierścieniu uszczelniającym (górnym)? Luz mierzyłem na zamku (między końcówkami pierścienia) wsadzając sam pierścień do cylindra bez tłoka, najpierw u góry później w środku i jest jednakowy. Stare pierścienie cały czas dobrze pracowały i jak zmierzyłem to mają ok. 0,45 mm, nie było ubytków oleju...
Witam, kolego odwrotnie, jasny pierścień ma iść pierwszy.
Podpowiem na moim przypadku. Inny model ale silnik B&S. Wymiana samych pierścieni jedynie pogorszyła sprawę. W wiekowych silnikach zachodzi zjawisko "owalizacji cylindra",więc wymiana samych pierścieni nie pomoże. Należy wymienić komplet: cylinder, tłok i pierścienie.
Jak robiłeś remont to był szlif, honowanie czy wymiana kompletu? Może źle dobrany tłok. Ja jak nie mam czym zmierzyć a jest komplet to patrzę na przerwę w pierścieniu .To żadna w sumie profi metoda,ale chociaż tak sprawdzam poprawność.
Zanim dotrą się pierścienie trochę to potrwa. Biorąc pod uwagę fakt niezbyt częstego używaniua kompresora potrwa to lata. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana całej góry tłok, pierścienie, cylinder.
Nową uszczelkę pod cylinder możesz wyciąć z kartonu. Zdejmując cylinder do zmiany uszczelki sprawdź czy nie założyłeś tłoku odwrotnie ma być strzałką w stronę wydechu. Do sprawdzenia dolot również gaźnika czy jest szczelny oraz uszczelniacze wału.
Cylinder tłok i pierścienie polałem olejem do 2t. A tłok jutro sprawdzę.
eśli cylinder nie porysowany to można dokupić tylko tłoka z pierścieniami i uszczelki. Raptem jeden pierścień . Cylinder raczej do doopy . Wymiana cylinder +tłok z pierścieniem . Pozdrawiam . Dodano po 6 chce się dowiedzieć czy ma jakieś znaczenie w takim silniku jak zamontuje tłok, bo na starym żadnych oznaczeń nie ma, wiec jest jakaś zasada jaka...
Nie chcę martwić, ale może to być wina silnika. Może przecieka ci gdzieś olej (np. pod tłokiem). Jeżeli tak to może czekać cię wymiana pierścieni, cylindrów lub tłoków. A tak na marginesie w jakim wieku jest samochód?
Właśnie dlatego że mam świadomość z którego roku jest samochód-nie warto się pakować w jakieś wielkie koszty.A z racji że i tak będziesz miał rozłożony silnik możesz przy okazji wymienić same pierścienie(lepsze to niż szlif na starych tłokach-który Ci chodził po głowie). Ale wszystko się zweryfikuje po rozbiórce i oględzinach. Według katalogu INTER...
Nie pierścienie, tylko jeśli cylindry nie mają jeszcze zbyt dużego progu, to wymiana tłoków . Wymiana samych pierścieni to wyrzucenie pieniędzy w błoto i ponowne, jeszcze większe wydatki.
Szukaj silnika. 2/1000km to nie uszczelniacze, tylko układ tłok/pierścień/cylinder. Sama wymiana pierścieni również nic tu nie da.
Na początek wymiana świecy, trzeba sprawdzić pierścienie na tłoku mogą być zużyte lub zapieczone.
Podejrzewam że zrobienie szlifu będzie nie opłacalne, bo musisz kupić kompletny tłok. W przypadku tulejowania wystarczą nowe pierścienie (pod warunkiem że tłok jest w dobrym stanie).
Aha. Ja teraz kupiłem uzywany tłok ale sthila mam w domu i zobacze czy jest ten znak. Teraz będę miał to na uwadze jak załozone były pierścienie i tłok. Wlaśnie oglądam tłok i tam gdzie są zamki pierścieni na denku są jakieś symbole.
Co to znaczy zajechany motor ? Ogólnie to silnik do naprawy głównej, gdzie dawniej wielu właścicieli samochodów osobowych to robiło nie mając nadziei na zmianę samochodu z wielu powodów (zwłaszcza mała dostępność nowszych egzemplarzy). Często np. w motocyklach był to szlif cylindra+ nowy, nadwymiarowy tłok i pierścienie, albo nawet kupno i wymiana...
proszę o pomoc - co może być przyczyną braku ciśnienia, 0 bar!!! ???, silnik po remoncie, szlif, wymiana tłoków, pierścieni, panewek, sprawdzona/zrobiona głowica, wymieniona pompa oleju. Przed złożeniem silnik był dobrze umyty, gdzie może tracić się ciśnienie? miał ktoś takie problemy? kontrolka zapaliła się po jakiś 30 minutach pracy po remoncie, ponownie...
Zastanawiamy się, czy założyć używany tłok, nowe pierścienie, jeżeli z głowicą będzie wszystko OK, prośba o jakieś sugestie. Jakiekolwiek medytacje nic nowego, tu nie wniosą! Trzeba dokonać demontażu silnika, pomierzyć, to co się podczas remontu mierzy i dokonać wnikliwej weryfikacji. Dopiero można podjąćstosowne działania. Mało prawdopodobne, aby...
wymiana ..... pierścieni tłokowych (zgarniające żeliwne) stan gładzi tłoków doskonały.] Ręcznej honowniczki nie chciało się użyć? Co da wymiana pierścieni bez uszorstnienia gładzi? Luz jaki miały w rowkach tloków? Bo pierścień może ładnie pompować olej. :) A co da wymiana uszczelniaczy jak zawory mają luz w prowadnicach?
To jak cylinder ok to tłok zmień i sprawdź jaka szczelina pierścieni w cylindrze jest?
Maluszek służył mi 12 lat, ponad 250 tys. km. i 4 remonty silnika w tym czasie (o reszcie nie wspomnę).Trzy pierwsze to wymiana pierścieni średnio co 40-50 tys. km, niestety ostatni remont wymagał wymiany całego kompletu (cylinder, tłok, pierścienie), bo stopień zużycia cylindrów był zbyt duży. Na początek docierałem silnik na takiej "domowej" hamowni...
Witam. Jestem posiadaczem A4 B8 1.8 tfsi CDHA mam problem z ubytkiem oleju rzędu 1.2l na 1000km. Czy jest ktoś kto ma doświadczenia z remontem tego silnika lub wymiana tłoków z pierścieniami?
Naprawiam silnik takiego modelu, wymiana, honowanie bloku, oraz wymiana tłok, korbowód, pierścienie. Mam problem z gaźnikiem ponieważ, zostały zagubione cięgna i sprężyna gaźnika. Nie wiem jakie długości cięgna oraz sprężyna, może ktoś ma taki model pomogły by zdjęcia lub wymiary tych elementów, jestem w stanie je wykonać samemu.
Jakiej średnicy są tłok i cylinder, czy są do siebie dopasowane, czy nie są jajowate? Czy pierścienie są dobrze dopasowane do rowków w tłoku, jaka jest przerwa na pierścieniach po włożeniu w cylinder? Gaźnik był czyszczony, regulowany?
Cylinder miał rysy w środku? jeśli tak to nie sama wymiana pierścieni nie pomoże. Proponuje kupić i założyć zestaw cylinder tłok pierśćienie
Dasz rady. Z wymianą nie jest tak łatwo. Części do tego ustrojstwa są drogie a wymiana wiążąca się z rozebraniem mechanizmu potrafi zjeść nerwy. Zanim rozkopiesz cokolwiek zrób sobie dużo zdjęć. Przydadzą się. Pozdrawiam.
A więc samochód naprawiony. Zdemontować musiałem jeszcze raz głowice i wyciągnąłem tłoki. Okazało się że 2 tłok jest uszkodzony( zacisnelo pierścień kompresyjny). Wymiana tłoka, wszystkich pierścieni i montaż. Auto chodzi i kompresja elegancka. Dzięki wszystkim za pomoc. Temat zamykam.
Tak, w tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder.
Nieszczelne pierścienie,pekniety tłok. Innej opcji nie ma. Tym bardziej że mówisz o braku ciśnienia. No chyba że zawory źle założyłeś i masz zamknięte na ssaniu.
Witajcie kupiłem używaną kose Stihl fs 160 przy większej trawie traciła moc wyszło na to że ma małą kompresje ledwo 8,5 teraz moje pytanie czy wymiana samych pierścieni (może razem z tłokiem) całości na pewno nie wymienię ponieważ cylinder jest za drogi, czy wymiana pierścienie na nowe podniesie mi kompresje ?
Dodam swoje dwa grosze. Wymiana uszczelnień konieczna, koszt 15PLN a rozbierania po raz kolejny trochę jest. Wymiana samych pierścieni jest trochę naciągana. Do tego segmentu maszyn kpl. tłok kosztuje niewiele, a przecież on odpowiada za równomierną prace silnika zwłaszcza na wolnych obrotach.
To prawdopodbnie ta wymiana tylko pogorszyła sytuacje. Jeśli po próbie olejowej ciśnienie się poprawia to wina jest tylko po stronie dołu silnika. Jeśli chcesz sprawdzić konkretnie co jest przyczyną utraty ciśnienia to rozbierz rozrzad aby zawory były zamknięte, ustaw tłoki w połowie i zablokuj wal. Podając sprężone powietrze przez otwory po świecach...
A zobacz jeszcze, czy skrzydełka płaszcza tłoka są symetryczne względem siebie. Jeśli są - nie ma znaczenia jak założysz tłok. Zamki Pierścieni rozstawione co 180 stopni.
A jak sprawdzic czy silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni czy prowadnic zaworów? Chodzi mi o takie częsci jak pierscienie , tłok i uszczelki (wszystkie jakie bedą mi potrzebne przy tym remoncie).
A czy ktoś zastosował już ten zestaw tłoka i cylindra zmodernizowany. Bo u mnie są cztery pierścienie. A może pierścienie wymienić tylko? Chodzi cały czas o c 330 Wymiana samych pierścieni nic nie da. Wymienia się cały zestaw tłok + tuleja. Tylko kupuj uszczelniacze te niebieskie. Są dwa rodzaje tłoków na pierścienie i uszczelniacze. Wpierw musisz...
Zużyte pierścionki, nie trzymające zaworki. W odolejaczu nie masz ostatnio więcej oleju? Najpierw rozbierz i sprawdź stan elementów tłok cylinder pierścienie. Może wymiana samych pierścieni wystarczy. Najczęściej wystarcza, a koszt niewielki.
a jak mierzyłeś cylindry ? Oo, nie mówiąc już o zamkach na pierścieniach ...
Nie widać tłoka ani cylindra gładzi, ale przy takim zużyciu to raczej wymiana silnika.
kolego bogdanw64. Odradzał bym przekładki na"pałę" koszy z innej skrzyni biegów. Nie tędy droga. Ważne są jeszcze inne rzeczy takie jak np. grubość panewek ( te kółeczka na koszu forward ), szczelność pierścieni na wałkach i pompie itd. Często taka wymiana jest na krótką metę, albo autko nie chce jeździć. Sądzę że tutaj zgodzi się ze mną kolega Romuald....
Witam Zabrałem się dziś za wymianę pierścieni w swoim pugu, wczoraj doszły do mnie części i mam małą zagwozdkę. W orginalnie zapakowanym pudełku dedykowanym do tego modelu (Goetze Engine 08-154200-00) znjduje się 5 pierścieni: 1 szt. olejowy 2 szt. kompresyjno olejowe 2 szt. kompresyjny W olejowym brakuje sprenżynki (mimo że na obrazku jest namalowana)....
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
cylinder żeliwny jest a tłok aluminiowy na pewno :)
Poduszki sprawdzałem, wszystkie są ok. Dwumasa też. Silnik drga mi od czasu remontu(wymiana tłoków i pierścieni). Cylindry i głowica są ok. Nikt nie może mi zdiagnozować co to może być.
Luz spowodowany jest w większości zużyciem tłoka , choć tuleja cylindra również ma znaczenie . Oszlifowanie klawiszy odrobinę wyciszy silnik , ale stukania nie pozbędziesz się . W ostateczności jazda kończy się pęknięciem pierścienia lub tłoka . Wymiana pierścieni na krótko pomoże , ustabilizuje trochę tłok , lecz taka naprawa na 2 lub 3 tys. km. bez...
Sprawdź jeszcze ciśnienie oleju ,zmierz ciśnienie sprężania, zrób próbę olejową. Potem ściągnij głowicę i zweryfikuj stan tulei oraz tłoków . Wymiana pierścieni tylko wtedy gdy tuleje i tłoki w porządku. Myślę że bez wymiany całego kpl. naprawczego się nie obejdzie.
No to silnik załatwiłeś. Cylinder do wymiany (lub szlifu), tłok jeśli nie trzyma wymiarów do wymiany + wymiana pierścieni. Ew wymiana całego silnika :/ . A jak chcesz go dobić na amen to spróbuj pod świecę wlać 1cm3 oleju i odpalić. Poza tym wymień koniecznie olej w silniku...
Witam Pierścienie dorabiane na nominał? Czy nominał? Jeśli to drugie to nie ma co sprawdzać , jeśli od tego silnika , jeśli dorabiane / w co wątpię ale różne cuda ludziska robią / to wsuń pierścień w miejsce gdzie nie pracują pierścienie w tłoku / po uprzednim dokładnym wyczyszczeniu / i musi w szczelinę wejść POLSILVER / pomiary poniżej tej linii przy...
Witam Posiadam kosę spalinową Husqvarna 345FR - tak jest napisane na obudowach, jest to rocznik 2004. Po numerze PCM - 968091101 wychodzi, że moja kosa to 345RX. Tu jest schemat cylindra dokładnie mojej kosy: https://obrazki.elektroda.pl/1924377100_... Moja kosa oryginalnie ma jeden pierścień i automatyczny zawór dekompresyjny. Numer...
Nawet gdybyś kupił tłok na 1 szlif to i tak trzeba by było szlifować cylinder . Jeśli cylinder nie ma uszkodzeń typu głębokie rysy to ok. Ważne aby dobrze dopasować pierścienie.
Jeżeli okaże się jednak że masz słabą kompresję i będziesz już chciał wymieniać pierścienie to zanim je kupisz zmierz średnicę tulei cylindrów i tłoków. Może okazać się że wymiana pierścieni nie będzie miała sensu. Kolejna sprawa przy pomiarze kompresji to "próba olejowa" - poczytaj o tym. Za słabą kompresję mogą być również odpowiedzialne zawory głowicy.
Kawałek pierścienia zrobił głęboka rysę tuz nad nim z milimetr szeroko i głęboko. Chyba raczej wymiana wchodzi w grę. 51 ma taki sam cylinder i tłok jak 55? Wizualnie to są chyba takie same ? Kiedyś odratowałem zatartą Dolpime ps280 .Udało się uwolnić pierścień przeszlifowałem tłok i cylinder. Niestety jak się zagrzeje to są problemy z wolnymi obrotami...
Sprzęgło jest założone prawidłowo. Ślady na łożysku, to efekt demontażu za pomocą młotka. Co to za serwisant, który nie ma nawet ściągacza do łożysk. Właściwie, to po co on zdejmował te łożyska? Trochę, to podejrzane. Tłok, który widać na pierwszym zdjęciu jest czarny w górnej części. Pierścień tłokowy był już zużyty. Jeżeli kupiłeś dobrej jakości tłok,...
Witam. Po zimie chciałem odpalić kose jednak bez efektu. Rozebrałem cylinder i okazały się uszkodzone pierścienie. Uszkodził się także tłok i cylinder. Rysa na cylindrze jest od strony wydechu. Tłok raczej do wymiany razem z pierścieniami. Tylko czy ma to sens jak cylinder porysowany? Czy w gre wchodzi wymiana kpl Cylinder, tłok, pierścienie?? Czy można...
czemu uważasz że wymiana samych pierścieni to kasa w błoto ? rzadko się trafia że tłok z tuleją jest do wymiany. Zazwyczaj pakuje same pierścienie i jest wszystko ok (głowice też robię przy tym zabiegu). Pozdrawiam
Mam prośbę , odpowiadaj na wszystkie zadane pytania lub sugestie ,bo się pozakręcam. Do odmy zaglądałeś ? A to ,że ciężko pali, to jest wina nie podłączonej świecy -muszą grzać cztery i odpalać na cztery cylindry, bo pomimo ,że silnik odpala na trzech ,to ON ci spala tylko w tych trzech cylindrach -no i telepie silnikiem.Chociaż przy dzisiejszych mrozach,...
A czy jest sposób np kupić nowy tłok z pierścieniami a zregenerować cylinder? Tuleja itp?
Wymiana pierścieni może jedynie dobić ten silnik. Skoro nie ma tłoków nadwymiarowych, to blok się gilzuje i zapodaje nominalne zestawy naprawcze.
Nie znam się na silnikach. Czyli to, że tłok się porusza nie oznacza, że nie jest zatarty? Pytanie dodatkowe, czy gra jest warta świeczki? Czy te pierścienie, wymiana, to droga akcja, czy do 15 letniego urządzenia da się je dokupić? No i najważniejsze czy taką naprawę ogarnie amator czy trzeba oddać fachowcowi?
Może być jeszcze taka możliwość że pierścień się zapiekł w tłoku.
Głowica w górę i wymiana pierścieni a sama wymiana na ten sam rozmiar może efekt przynieść na krótko za dawnych czasów robiłem przetoczenie tłoków oczywiście spasowanie zamków do min. i tak wykonane zawsze wystarczało powyżej 100tyś km , nie ma przy tym silniku aż tak dużo roboty dla kogoś kto się orientuje i wie co chodzi. Pozdrawiam wszyskich Dodano...
Ja zrobiłem sporo kapitalek i nikt nie ma problemu.A dla czego miałby nie ruszać pierścieni ? Nie ruszy pierścieni to lepiej w ogóle nie ruszać.. choć by w ogóle nie było uszczelniaczy to by brał mniej oleju. I ten fakt, że tyle oleju przez uszkodzone uszczelniacze nie spaliłby podsumowuje wszystko. Najciekawsze jest to, że samochód ma naprawdę nie...
Ponieważ nie udało Ci się uruchomić silnika, nawet z podlaniem paliwa wprost na tłok, więc sprawdź ciśnienie w cylindrze. Jeśli będzie ono poniżej minimum tj. do ok.4 bar, to niestety coś namieszałeś, albo dałeś części tzw. "używki". Może podczas montażu popękały pierścienie. W jakim stanie jest uszczelka pod głowicą, czy prawidłowo zamontowałeś głowicę...
Jeżeli tuleje mają progi to nie warto wymieniać samych pierścieni. To jest na tyle duże zużycie, że wymiana pomoże co najwyżej na pół roku. Wał możesz zostawić w spokoju jeżeli jest szczelny. Jednak nie polecam wymiany samych pierścieni. Wiem, że wymiana całych zestawów kosztuje, ale robota jest ta sama co przy wymianie samych pierścieni. Polecam zestawy...
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt. Jak pierścienie to i od razu honowanie plus mierzenie tłoków zwłaszcza luzów...
Jest szansa, że na nowych pierścieniach będzie jakaś poprawa, jest też możliwość, że będzie jeszcze gorzej. Wszystko zależy od tego, jak bardzo owalnie jest wytarty cylinder. Jest wyczuwalny pod palcem próg, u samej góry cylindra? Ustaw tłok 3 cm poniżej górnego położenia i sprawdź czy ma duży luz na boki
Ja właściwie wcale nie docieram. Z miesiąc temu założyłem w motocyklu nowe pierścienie a w tamtym tygodniu już sprawdzałem Vmax ☺ Trzeba chwilę pojeździć by się pierścienie poukładały do cylindra itd. Sprawdź u siebie czy juz jest ok. Wystarczy zdjąć cylinder, pierścienie z tłoka, wkłada się pierścień do cylindra i sprawdza pod światło czy dolega...
Robimy offtopa, ale koletga zauważy gdzie nastepuje największe zużycie gładzi cylindra - w DMP, a dokładnie w miejscu gdzie najniżej dochodzą pierścienie, czyli upada twierdzenie kolegi że tłok nie powoduje zużycia cylindra, dalej, nagar w kanałach pierścieni - to że powoduje ich przyspieszone zużycie - jedynie poprzez pogorszenie odprowadzania ciepła,...
Swoją droga strasznie bogato Mówisz o mieszance? No, chciałem być pewnien ze się nie zatrze więc mogłem odrobinke przesadzić z olejem do benzyny (około 1:35). Generalnie to leje Castrol Advance Ultra Gold 2T (troche za drogi - następnym razem będzie zwykły Castrol Advance). Może troche przesadzam, ale nie chce przez słaby olej (a coponiektórzy urzywają...
Mam kilka istotnych (dla mnie) pytań: 1. Ile oleju Ci brał? Czy oprócz brania oleju remont dotyczył innych (i jakich?) usterek silnika? 2. Jaki był przebieg tego silnika? 3. Czy w zakres tego remontu (rozumiem, że remont objął tylko regenerację głowicy, bez tłoków, pierścieni itd) weszła wymiana pompy oleju, pompy wody, termostatu? 8-O Witam, 1. Ile...
Z tego co wiem to muszę tylko pierścienie na tłoku wymienić ale nie wiem jak
Bez sensu trochę taka robota bez szlifu cylindrów, no ale skoro chcesz oszczędzać to tak rób, jednak nie gwarantuje to że silnik będzie w pełni sprawny po naprawie. Części się muszą razem spasować i odpowiednio dotrzeć, a taka wymiana pierścieni na jednym tłoku wróży wymianę w późniejszym czasie na pozostałych. Przelicz sobie wszystkie koszty i naprawdę...
Gaźnik wymieniłem membrany i nie było żadnej zmiany - ani gorzej, ani lepiej. Wężyki też sprawdzałem. Świece chyba też wymieniłem, ale nie dam sobie głowy uciąć. Tak czy siak łożysko od strony sprzęgła się "kiwa w palcach" więc i tak jest "usprawiedliwienie", że kosa wybebeszona. Luz na pierścieniu teraz zmierzyłem i na całej głębokości cylindra (wciskałem...
Witam Ostatnio nudząc się złapałem się za moją starą kosiarkę Vantage. Moim celem miała być wymiana pierścieni z tłokiem gdyż strasznie dymiła. Gdy rozebrałem głowicę zauważyłem zabite nagarem (z olejem) okno zaworu wydechowego. Po sprawdzeniu gładzi cylindra i stanu pierścieni wszystko okazało się być w porządku. Po wyczyszczeniu złożeniu go ''do kupy''...
Czyli mam rozumieć, że: 1. Nawet w nowej kosie (przy nowych i niezużytych pierścieniach) tłok zawsze trze o ścianki cylindra? 2. Pierścienie natomiast wymiana się dopiero wówczas, gdy kosa nie będzie chciała pracować z powodu słabej kompresji? 3. Zużyte (wytarte), ale nie zapieczone pierścienie nie wpłyną na uszkodzenie (przytarcie o ścianki) tłoka?
1 pytanie co wymieniał mechanik? Same pierscienie? Moim zdaniem spartaczył remont i tyle . Wymiana pierścieni to nie remont, a twoje zdanie to pomówienie. Pokaż twarde dowody.
Witam, robię sprzęgło w 1.9 tdi. Wymieniam uszczelniacz wału. Przyrządu brak. Wystarczy, że ustawię tłok tak, aby znaki na pierścieniu magnetycznym się zgadzały, następnie odkręcę uszczelniacz, dam nowy, przytrzymam pierścień magnetyczny na znaku, przykręcę śrubki i będzie chodzić? I jeszcze jedno, ten uszczelniacz wejdzie sobie gładko na wał korbowy,...
Po prawdzie nie znam tej konstrukcji ale do wymiany pierścieni nigdy silnika nie wyciągałem tylko stopki korbowodu odkręcałem i wyciągałem górą razem z tłokiem i tak samo z góry wkładałem z powrotem .
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.8mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok. Może...
Też myślę przetoczyć i zobaczę ile zostanie. Łożyska ok w mechaniźmie jest całe a na górze wirnika wymienione. Być może kiedyś obcierał. Martwi mnie ten pierścień magnetyczny zbliżają do plastiku opiłki nic sie nie chwyta.... (czy dobrze sprawdzam?) i teraz nie wiem czy nie zamówić nowego.
Czy wymiana samych uszczelniaczy wystarczy...?? Czy coś jeszcze należy wymienić Sam tłok i jego pierścienie są ok
Oczywiście, panewki nie są zadowolone z takiej jazdy. Poza tym niskie obroty a wysoki bieg to prośba o spalanie detonacyjne. Tłoki będą zachwycone? Co do wymiany samych pierścieni to też jest sporo mitów. Jeżeli jest znaczny luz w rowkach tłoka to po prostu pierścienie pompują olej. Jerzyk chłopaku, ile rozebrałeś współczesnych silników benzynowych...
Ja przeróbkę układu to rozumiem wywalenie tego co jest w plecaku i przejście na rozdzielacz zewnętrzny i na zewnętrzne sterowanie. Inaczej na tych gratach co jest teraz to nie ma za mocno sensu. A powiedz jeszcze, co masz na myśli pasowanie tulei? Chodzi o pasowanie cylindra z tłokiem czy jeszcze o coś innego? Bo ja jeszcze nie kupiłem nic ale byłem...
Po pierwsze po demontażu silnika i pomiarach powinno sie dopiero kupować części, wymiana pierścieni bez wymiany tłoków i wytaczaniu pod ich wymiar cylindrów na koleiny wymiar naprawczy jest nieprawidłowe a wręcz szkodliwe, sporo było na ten temat na elektrodzie, podobnie z czopami wału główne jak i korbowodowe, natomiast pytanie co zrobić by zrobić...
Witam Przerabiałem ten temat. Też wynieniłem tłok z pierścieniem a cylinder pozostał. Po trzech miesiącach wymieniłem komplet. Moim zdaniem wymienić trzeba cylinder i tłok. Za duże wżery są. Pozdrawiam
Moim skromnym zdaniem tłoki można zakładać. Musisz tylko zlikwidować te zgrubienia na tłoku, zaznaczone na zdjęciu. Najlepiej grubszym papierem ściernym. Tłoka nie musisz polerować. Poza tym, tak napisał jack63 , wymiana pierścieni. http://obrazki.elektroda.net/35_12846579...
Witam mam ogara 205 ( dwubiegowy), który ma dobrze ustawiony zapłon i przerwę na platynkach, gaźnik tez ok wyregulowany . Problemem jest natomiast jego moc. Na jedynce strasznie słaby ale jak się rozpędzi na 2 to jest ok. Nie wiem jaka jest tego przyczyna, może wymienić tłok i pierścienie albo tylko pierścienie?
Luzu na korbowodzie nie stwierdziłem. Przy rozbiórce silnika jak miałem już ściągnięte magneto i przy ściąganiu koła pasowego zauważyłem luz osiowy wału (chodził w górę i w dół jakieś 2 mm). Myślałem że to na łożyskach ale nie okazało się że nie posiada. Jednorazowe troszkę dla mnie te silniki. Co do pierścieni to luzy na zamku odpowiednio wynoszą pierścień...
Czy zużyty stary olej powoduje przeciekaniu oleju na świece przez pierścienie? VW Passat 1998r. 1.6 8V PB, LPG. Nie kopci przy odpaleniu na zimnym. Czy wymiana na olej mineralny ma sens czy problem dotyczy fizycznej strony tłoków, pierści a nie filmu olejowego?
pierścień tłok tłok pierścień pierścień tłok kosiarka
licznik podświetlanie żarówki honda bateria rower programować
mikrofon paraboliczny rozdzielacz koparka
Astra J: Spadek napięcia ładowania po nagrzaniu Jak rozebrać 3-biegową skrzynię biegów Żuk?