Ty tak na serio ?
witam Naprawialem taki silnik dwukrotnie takie same objawy jak u ciebie , po przebiegu ok 150 tys km wypalil sie zawor na 3 cylindrze co bylo powodem braku cisnienia . Po wymianie silnik zaczal pracowac w miare normalnie jednak wymiana swiec (ale tylko zalecany zamiennik lub oryginal zadna polska iskra platinum tu sie nie nada ) filtra paliwa , czyszczenie...
Witam. zamierzam wymienić popychacze zaworowe w 2.0 tdi 16v bmr , i tu pojawia się moje pytanie jak zdemontować te popychacze walki musze zdjąć to wiem miałby może ktoś instrukcje z elsy itp byłbym bardzo wdzięczny :)
Czemu straszycie kolegi. :D Planowanie głowicy odbywa się w trzech wariantach: Nominalna, 1 szlif, drugi szlif i trzeci szlif (rzadko czwarte i tutaj często dorabiają). Lecz oddając planowanie głowicy, Ci powinni poinformować, na którym szlif zostało z planowane i jaką uszczelkę zakupić, a tego nie piszesz. Natomiast, sama głowica ot tak od siebie nie...
Witam w moim escorcie 1.6 8V XR3i 105km. Klepie jakiś zawór. I chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić zużyte popychacze w głowicy w samochodzie i jak sprawdzić popychacze w głowicy która leży rozkręcona ponad rok ponieważ z niej chciałem wyjąć popychacze na wymianę. Przy okazji chciałem wymienić uszczelniacze zaworów bo już puszczają i wiem że trzeba...
Cześć, w jaki najlepszy sposób wymienić prowadnice zaworowe? Jeśli ma to jakieś znaczenie to silnik 1.8T Czy jakieś nagrzewanie lub mrożenie prowadnic coś da? Czym je najlepiej wybić? Jakieś wskazówki? Chce dać nowe prowadnice bo w starych jest luz, po wymianie prowadnic będę chciał dotrzeć stare zawory
Witam. Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny". Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia mnie, czy po podniesieniu tłoka na max zawór się...
Witam Przerabiałem ten temat ok 5 lat temu jak posiadałem te cudo. Co do luzów zaworowych w moim przypadku nie było możliwości ich ustawienia ze względu na budowę mechanizmu klawiatury, która to nie miała śrub regulacyjnych. Nie wiem jak było we wcześniejszych rocznikach - ja posiadałem rocznik 1996. Do wyjęcia popychaczy proponuję użyć długiego drutu...
Witam mam pytanie jak wymienić płyn wspomagania bez odpinania wężyka od zbiorniczka jest może jakiś inny sposób? Pacjent ford focus MK2 1.6 benzyna
Wymiana płynu hamulcowego. Czy można wymienić płyn hamulcowy w taki sam sposób jak układu wspomagania żeby się nie zapowietrzyl?
Witam, chciałbym wymienić dolne części zaworów spustowych. Poproszę o informacje, jak to wykonać krok po kroku. Dziękuję. https://obrazki.elektroda.pl/1637683100_...
Witam zamierzam w moim aucie Audi A4 B5 1.8 20v(ADR) wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy.Czy ktoś z kolegów robił taką operacje.Szczególnie zastanawia mnie jak podeprzeć zawory po zdjęciu zabezpieczenia.Proszę o pomoc.
Dojrzałem do wymiany uszczelniaczy.Może jakieś nowe pomysły na wymianę bez zdejmowania głowicy ?Przyszedł mi pewien pomysł do głowy:potrzebna byłaby skarpetka;rajstopa czy coś podobnego,ale żeby było mocne i elastyczne.Wkładamy to do cylindra tuż przed ZZ i przez otwór w tej skarpetę nasypujemy małe ,stalowe kuleczki po czym obracając wałem ,dociskamy...
Czy przerabial ktoś temat wymiany uszczelniaczy zaworowych w silniku m43tu b19 bez zdejmowania glowicy? Auto troche kopci jakby niebiesko. Chciałbym to zrobić bez zdejmowania glowicy.
Witam! Jak wymienić zawór pompy, co zakręcić i generalnie w jakiej pozycji powinien być ustawiony zawór 4-drożny. Zdjęcie poniżej. Pozdrawiam! https://obrazki.elektroda.pl/9947497500_...
Silnik przerywa najczęściej przy podjazdach pod górkę coś nim dziwnie cyka. Chyba się nie obejdzie bez wizyty u mechanika. "Cykanie" tudzież stukanie w górnej części silnika (pod pokrywą zaworów) świadczyć może o niewłaściwych luzach zaworowych (o czym wspomniał tzok ). W punto MkI 1.1 luzy zaworowe reguluje poprzez wymianę płytek na szklance popychaczy...
Wiatm posiadam audi A3 z silnikiem 1.8 20 V Problem polega na tym, że po odpaleniu przez ok 3 min do momentu aż silnik się nie rozgrzeje słychać stukanie klekotanie w okolicy pokrywy zaworów. Teraz zależy mi na waszym zdaniu ,bo mechanik twierdzi że to wina popyczaczy zaworowych które to wymienić trzeba co do jednego. I mam pytanie czy potrzebna jest...
Dzięki za uwagę . Sugeruję się wieloma artykułami , w których jest napisane , że przy stosowaniu hydraulicznych popychaczy zaworowych nie ma potrzeby regulacji luzów. Przykład : http://autokult.pl/2012/10/03/regulacja-... cytat : "... Przede wszystkim w Hondach i Toyotach. Marki te sceptycznie...
Czasami wystarczy wymiana oleju i zmiana na inny i popychacze potrafia się uspokoic. To prawda, ze zmiana oleju na gestszy (np z 0W40 na 10W40) moze spowodowac wyciszenie popychaczy. Nie slyszalem , zeby wymiana oleju w tej samej klasie lepkosci ale od innego producenta pomagala. Zastosowanie gestszego oleju jest jednak srodkiem posrednim. Cichsza...
Witam.Może ma ktoś z szanownych kolegów jakieś dane na temat Dafa 105ki,interesowało by mnie ustawienie rozrządu i luzów zaworowych bo niestety czeka mnie wymiana popychaczy rolkowych.
w tym silniku są hydrauliczne popychacze zaworów - brak jakiejkolwiek regulacji. Jak faktycznie je słychać to tylko wymiana popychaczy - szklanek.
Panewki to napewno nie są , wygląda mi to raczej na duży luz zaworu co zdarza się w silnikach z hydropo popychaczami które długo stoją nie odpalane . Czasami po kilku dziesięciu minutach pracy popychacz się odblokowywuje i przestaje stukać , a czasem potrzebna jest wymiana . W polonezie dzwigienki zaworowe są regulowane warto sprawdzić .
.Wiekszość aut posiada hydrauliczne popychacze zaworowe i same niwelują luzy na zaworach Akurat ten silnik został zapożyczony do Renault z Nissana (oznaczenie Nissana MR20DE) i w nim się reguluje zawory operacja dość kosztowna ponieważ reguluje się poprzez wymianę całych szklanek zaworowych a nie płytek tak jak w innych silnikach (np. Fiat) i do tego...
Witam z tego co mi wiadomo to wszystkie uszczelki wymienione na dolocie ,wylocie itp planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych i popychaczy,nowy pasek rozrządu (sam pasek) i robocizna, o tych rzeczach mi powiedział.
witam wszystkich serdecznie. Zacznę od tego że jestem totalnie zielony jeśli chodzi o mechanike i budowę samochodu. Posiadam kia carnival z 2004r 2.9crdi. Jakiś czas temu były regenerowane w niej wtryski, po założeniu auto chodziło ale miało miej mocy niż przed naprawa, diagnoza mechanika "coś ci chu.... Zrobili te wtryski" Zrobililem ok 2tys km wtryski...
Przepraszam za przejęzyczenie. Ja nie pisałem że planowanie głowicy albo wymiana uszczelki po głowicą chociaż i jedno i drugie należy zrobić jednocześnie wpływa na luzy zaworowe. Pisałem że nie czeka się po wymianie samoregulatorów bo cóż da czekanie tylko trzeba odpalić auto aby owe samoregulatory dostały ciśnienie oleju i jak sama nazwa wskazuje wyregulowały...
Witam! Auto jak w tytule. (169tyś. km) Otóż pierwszy problem wyglda tak: Podczas normalnego użytkowania czuć brak mocy gdzie do 2700obr. Potem jest lepiej. Ale ogólnie jak na silnik 110km w aucie ważącym 1000kg uważam że jest słabo - bardziej na 70km. Drugim problemem jest stukot podczas zapalania...
Nie dasz podkładki pod popychacz bo się po prostu nie da ;) to nie jest zbudowane jak popychacze zaworowe gdzie miałeś płytki do regulacji. Dlatego pisałem by obrócić końcówkami pomaga ale nie na lata. dotarło się coś ? Nie ma możliwości by się dotarło popychacz się nie wydłużał sam z siebie, obróciło tylko popychacz obrotowo problem powróci.
Gniazdo zaworowe?
Chodzi Ci o regulacje luzów zaworowych? W GSI są popychacze hydrauliczne i się nie reguluje luzów, tylko wymiana popychaczy raczej.
Tak oczywiście pytam czy da się zrobić to bez zdejmowania głowicy, ponieważ to generuje koszty. Widzę po kliencie, że nie stać go zwyczajnie na samochód, który kupił a takich jest 80 %. Jeśli chcesz regulować luzy zaworowe przy popychaczach to nie mam pytań.
witam może wie ktoś czy da rade wymienić popychacze zaworowe bez demontażu głowicy? Pacjent to volvo v70 2.4 benzyna 2000r.
czy nieszczelny stukający popychacz może doprowadzić do jakiś uszkodzeń, czy to tylko kwestia stuków, ewentualnie drobnego spadku mocy? Raczej poza stukami, żadnych poważniejszych skutków nie spowodują. czy możliwa jest wymiana samych kieliszków (jak się je wyciąga), czy trzeba wymieniać z tzw. "konikami"? Samoregulatory znajdują się pomiędzy wałkiem...
Witam. Jak w temacie ponad 2k km temu robiony był remont a mianowicie, wymiana pierścieni, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana dźwigienek popychaczy, wałek rozrządu (dźwigienki i wałek były wytarte, progi na wałku) + uszczelki, problemem było straszne dymienie na wolnych obrotach i pobór oleju ok. (może więcej) 750 ml na 200 km, przebieg silnika...
samochód na podnośnik, zdjąć pokrywę zaworów, kręcić kołem pasowym kału korbowego (klucz 36) aż zawory na którymś z cylindrów zaczną się mijać (koniec wydechu - początek ssania tzn zawór zewnętrzny kończy się zamykać a wewnętrzny zaczyna otwierać) wtedy na drugim cylindrze (nieruchome zawory) sprawdzasz poruszając dźwigienkami czy są luzy - nie powinno...
Wykręcałeś głowice termostatyczna z tego grzejnika? Normalnie jak się ja wykręci to zawór się otwiera ale czasem jak zarośnie kamieniem albo innymi zanieczyszczeniami to się nie otworzy. Zawór ma taki popychacz na środku i on powinien być w pozycji wysuniętej, jak go naciśniesz (rękojeścią wkrętaka czy trzonkiem młotka a jak masz mocne palce to palcem...
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
Auto Opel Astra H 1.4 XEP. W aucie był zrobiony remont: - wymiana rozrządu - głowica po regeneracji - nowe popychacze zaworowe - nowe panewki - nowe pierścienie (cylindry honowanie trzymają wymiary) Pierwsze tyś przejechany bardzo delikatnie później 200 km normalnie, ale bez jakiś szaleństw i auto straciło kompresję. Po zdjęciu głowicy okazało się...
Koszt samych uszczelniaczy to może i niewielki ,tylko trzeba wyjąć wałek ,a więc rozrząd do wymiany ,potem popychacze okażą się miękkie ,a jak prowadnice luźne to czapa w górę i na koniec okaże się że to turbina leje olejem.
Może warto kompresję pomierzyć bo przy LPG obstawiam upalony zawór wydechowy. To warto też zrobić, a jeszcze bardziej pomiar luzów zaworowych, żeby tych konsekwencji uniknąć, ale tu jeszcze do tego nie doszło, bo na upalony zawór, wymiana cewki by nie pomogła. Winna wg mnie jest jazda na LPG, bo wtedy do przeskoku iskry konieczne jest wyższe napięcie,...
Dzień dobry, Sprawa dotyczy luzu zaworowego w silnik 1,4 109km z Kia Rio III 2012. (silnik to G4FA występuje też w Hyundai I30) Samochód bez gazu od zawsze i ma prawie 200.000km przebiegu, jak wiadomo w tych silnikach powinno się sprawdzać luz zaworowy bo popychacze są sztywne. Niestety regulacja odbywa się przez ich wymianę. Teoretycznie luzy powinny...
Z tego co wiem od swojego mechanika to bez ruszania niczego to można za pomocą czegoś takiego wymienić jedynie uszczelniacze zaworowe żeby wymienić popychacze głowicy nie trzeba zdejmować wystarczy zdemontować wałek rozrządu ale w oplu żeby do wałka się dostać to i tak trzeba głowicę odkręcić ,przynajmniej ja tak mam w mojej asterce chociaż to Diesel...
Wygrałem zakład i w nagrodę powiem Ci, ze regulacja ta polega na likwidacji luzu zaworowego poprzez wymianę podkładek w popychaczach zaworów. Japońcy regulują luz w sposób mechaniczny, to Niemce regulują hydraulicznie - hihi. Można wymienić podkładki na podkładki o innej grubości lub zeszliwować podkładki o odpowiednią grubość. To silniki 1,7D (isuzu)...
Zadaniem hydraulicznych popychaczy zaworów jest regulacja luzu zaworowego, jeśli jest uszkodzony to występuje za duży luz zaworowy i powstają odgłosy 'klekotania' ( np jak w silniku diesla). Demontaż pokrywy zaworów wałka rozrządu ( po uprzednim demontażu napędu rozrządu)i wymiana popychacz hydr. Przy tej usterce nie odczujesz straty mocy silnika tylko...
Jaki ma przebieg i jaki olej jest zalany? W moim starym Lanosie zawory zaczęły się odzywać od ok 250 tyś. Nie robiłem z tym nic i dociągnąłem do 330 tyś z klepiącymi zaworami potem sprzedałem. Problem częściowo rozwiąże wymiana oleju na 10w40 ale jak bardzo ci to przeszkadza to wymień popychacze i będzie spokój.
zaraz bede mial to auto na stanowisku, poslucham raz jeszcze, nissan ma przekulane 262 tysiace, i wiem ze jest to wlasciwy przebieg, byc moze wymiana rozrzadu dotyczyla samego lancucha bez napinacza, nie zdziwilbym sie, dzieki za sugestie, pozdrawiam, pit motors
W 2.5tdi v6 w wypadku gdy wytarly sie krzywki na rozrządzie wymienic: Do wymiany bezapelacyjnie: - wałki - popychacze (wszystkie) - dźwignie zaworowe (wsztstkie) - podkładki na zawory (wszytkie) - odma (tu nawet nie mam owy o zaniechaniu tej wymiany przy okazji zzkładania nowych/regenerowanych wałków) jeżeli nie masz dużo do wymiany napędu rozrządu...
A tak przy okazji regulacji luzów zaworowych przy pomocy szczelinomierza to: https://obrazki.elektroda.pl/5281926300_... Pozwoliłem sobie wykonać taki oto "profesjonalny " szkic :D Aby wykonać poprawnie tę czynność trzeba koniecznie uwzględnić to wyklepanie na ramieniu popychacza.
Załóżmy że masz silnik ośmio zaworowy. To myśle że jednak nie jest to dzwięk od zbyt dużych luzów zaworowych. Skoro masz gaz bardziej spodziewał bym się braku luzu zaworowego. To co ci stuka to najprawdopodobniej wypracowana prowadnica szklanki popychacza. Bardzo częsty przypadek w Renaultach, LPG sprzyja temu. Wymiana szklanek na nowe, w zależności...
Witam jestem nowy na forum, wielokrotnie przeszukiwałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o falowanie obrotów w astrze g, jednak odpowiedzi które znalazłem nie bardzo się pokrywają z moim problemem. A mianowicie mam astrę g z silnikiem 1.6 16v na gazie od niecałych dwóch lat jakiś czas temu zaczął się problem z silnikiem a mianowicie falują...
Walek wymienili (dostalem stary walek). Nowy z kolei jest oryginalny z VW (tak przynajmniej wynika z faktury). Rzecz, ktora mnie obecnie najbardziej interesuje to jaka jest procedura naprawy po takim uszkodzeniu. Skoro popychacze zaworowe, walek rozrzadu oraz panewki zostaly wytarte, to opilki metalu z nich pochodzace musialy sie gdzies podziac. Czy...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Poza klekotaniem luznych zaworów nic tam nie usłyszysz a jeżeli coś wyje to nie tam . W tych silnikach po większych przebiegach pojawia się luz popychaczy w gniazdach tak że mając poprawnie wyregulowane zawory nadal coś stuka i jest to spowodowane właśnie nadmiernym luzem popychaczy i nie da się tego naprawić konieczna wymiana głowicy . Zauważyłem że...
Witam brać pracującą ;] No i znowu klepie, aktualnie 257 tys. Przymierzam się do wymiany wałka, teraz mam zamiar również wymienić popychacze, i mam pytanko czy popychacze wyjdą do góry czy trzeba wyciągać głowice? Głowicy nie trzeba odkręcać tylko zdjąć pokrywę zaworów i odkręcić dźwigienki i wyciągnąć laski popychaczy. Niestety do tego zabiegu trzeba...
Witam serdecznie, Posiadam Fiacika Seicento 1108, rocznik 1999, jego przebieg to 167 tys. km. Auto posiada instalację gazową. Otóż mój problem: Autko ostatnimi czasy bardzo głośno chodzi (klekot, mechanicy stwierdzają ewidentną winę tzw. "szklanek" - popychaczy zaworowych). I właśnie piszę tu, by wyjaśnić raz na zawsze jeden nurtujący mnie problem:...
Dzień dobry, Mam pytanie które na pierwszy rzut oka może wydawać się trochę wariackie, dlatego proszę o spokojne podejscie do tematu. Pomierzyłem luzy zaworowe (auto jeździ na LPG, luzy z przebiegiem się nieco kasują) i tak jak wszystkie są w okolicach zakresu normy, tak jeden wydechowy trzeba by już nieco zwiększyć - najbardziej oddalony od napędu...
Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi Tak jak wcześniej napisałem, silnik chodził bajecznie. Nigdy nie było problemów z odpaleniem. Co prawda maluszek nigdy nie widział zimy, ale był mimo wszystko w zimie odpalany (Stał w garażu murowanym nie ogrzewanym) I nigdy nie było problemu. Czy był rozgrzany, czy zamarznięty zawsze odpalał. Teoretycznie nie...
Rozumiem, najlepiej jednak byłoby wyszukać głowicę na CNG w lepszym stanie, a jak się nie trafi, to kompletna głowica od benzyny w lepszym stanie po regeneracji za ok 500 zł. Wynika z tego, że podpieranie zaworów przez skończony zakres regulatora spowoduje niełatwą do wykrycia usterkę. Zużycie gniazd zaworowych najprościej jest sprawdzić mierząc wysunięcie...
Przy tych silnikach przy zerwanym pasku rozrządu pękają dzwigienki zaworowe oraz prawie zawsze obrcają się krzywki na wałkach, niby wszystko fajnie, ustawione, powinno odpalac ale niestety trzeba sie liczyc z wymianą wałków. Zdejmowanie głowicy zostawiłbym tez na koniec, gdyż bardzo często wystarczy wymienić dźwigienki, wałki i silnik zapali i dobrze...
Witam wszystkich... Mam taki sam problem w swoim Seacie Toledo 1,9 TDI AHF. Historia była taka: Autem jeżdżę od dwóch miesięcy. Przed wymianą rozrządu przy dynamicznej jeździe (160, 170 km/h) raz na jakiś czas tracił moc (wchodził w tryb awaryjny). Dodatkowo przy rozgrzanym silniku klepał popychacz. Po wymianie rozrządu i popychaczy auto gdy jest rozgrzane...
wymiana popychaczy wymiana uszczelki popychaczy wymiana szklanek popychaczy
niebieski matryca blaupunkt wszystek dioda zmywarka amica electrical software
stare puszki elektryczne stare puszki elektryczne
Toyota ProAce – zaniki sygnału radiowego, antena, wzmacniacz, naprawa odbioru FM/DAB Medion Lifetab brak dźwięku – system nie widzi wbudowanych głośników, nie znaleziono urządzeń wyjściowych