Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Nie siedzę w tym, ale trochę się tym interesowałem, bo córka ma coś takiego. Nie wiem jak to kosztowo by wychodziło, ale ja bym się skłaniał ku naprawie głowicy, bo bo używka lub wymiana silnika na taki sam, to trochę jak kupowanie kota w worku. Tu masz namiar na gościa co te silniki robi i ma pozytywne opinie - możesz zasięgnąć jego opinii i podejmiesz...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Nie masz co robić i tak z nudów stwierdziłeś, że umyjesz tłoki w silniku? Masz wiedzę i narzędzia? Może się okazać , że poza planowaniem będzie potrzebna wymiana gniazd zaworowych , zaworów i ich dotarcie? Wymiana uszczelniaczy zaworowy obowiązkowa przy takim zakresie robót. I jeszcze jedno. Czy w tym silniku po planowaniu (powiedzmy 0.2mm) zawory też...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Po pierwsze: zużyty wałek rozrządu - zwłaszcza krzywki odpowiedzialne za długość skoku tłoczka w pompowtrysku, powoduje ograniczenie rzeczywistej dawki paliwa jaką dostaje silnik. Po drugie: pompowtryski od 1,9 (zwłaszcza jeśli są od AVB 101 km) mają z założenia mniejszą dawkę paliwa. W twoim przypadku suma dwóch nieprawidłowości powoduje po prostu...
Jeśli luzy są na pewno szklankami można je wyregulować tylko dalej nie będzie wiadomo w jakim stanie zawory i gniazda czy nie są już nadpalone, ponoć przy ciśnieniu jakie mam 9 10 10 10 zawory jeszcze nie są konieczne do wymiany... Chciałbym jeździć w gazie więc nie wiem czy jednak wymiana zaworów i gniazd zaworowych w TYM silniku A18XER nie jest w...
Są koszty. Ale i tak licząc oszczedność jest. Raz nie zaklada sie lpg po taniości o nie do kazdego silnika się opłaca. Komplet 4 dobrych wtryskiwaczy lpg to 400 zł. Takie wtryski sopokojnie starczają na 100 000km lub więcej. O świece trzeba dbać. Jak się dba by przerwa na świecach nie była za duża to i cewki nie lecą bo muszą wytrzymywać podwyższonego...
Zawory się zużyły, tylko wymiana zaworów + frezowanie gniazd rozwiąże problem.
Pomogła dopiero wymiana sterownika i położenie dodatkowej masy.Problem pojawił się jednak jeszcze inny silnik zaczął brać olej. Wymiana uszczelniacze zaworowych dopasowanie gniazd i zaworów oraz pierścionków. Polecam gorąco ten model k12 sama przyjemność naprawy 😥
Myślałem na Lecho lub stagiem Ja mam w corolli Prins'a od nowości zakładanego w ASO Toyoty i mimo, że chyba najdroższy, ale jego bym polecił. Jak każda instalacja wymaga dobrania właściwych wtryskiwaczy gazowych (wydajnościowo) i starannego montażu. Nie ma żadnych map, które mogą się rozjeżdżać, nie ma żadnych kalibracji. Przy właściwym dobraniu wtryskiwaczy...
Nowa głowica? Więc najprawdopodobniej będzie goła. Nawet gniazd zaworowych nie będzie miała, trzeba dokupić nowe i umiejętnie z odpowiednim sprzętem je zamontować i obrobić. To nie jest robota dla laika.
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Któryś zawór tam jest podpierany przez dekompresator. Jak tam w środku jest takie bagno to ja bym zdjął sprężyny i sprawdził jakie luzy ma zawór na trzonku bo jest opcja ze tam pompuje. Osłona sprężyn to jest jednocześnie zawór odmy. Jak zawory maja luz to szkoda inwestować za chwilę będzie to samo. Ożłopie się oleju i zakleszczy pierścienie. Luz zaworowy...
Witam. Posiadam traktorek z silnikiem briggs 13 hp model: 28M707 TYPE:1183-E1 CODE:981016ZD. Silnik ten zaczął mi brac olej i lekko strzela podczas pracy. Czy wymiana pierścieni, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych wystarczy. Czytałem troszkę że w tych silnikach cylinder wyciera się w owal i że wymiana pierścieni nic nie daje, a nawet pogarsza sprawę....
To zmień instalację gazową na taką co błędy kasuje. W rozsądnej cenie NIE MA. Stag gen 6 kasuje , ale EOBD po linni K ,L i po CAN. Nie po amerykańskim i fordowskim ISO1860PWM. Zresztą wcześniej napisałem, że na razie nie mam weny ani siły na kolejną permanentną zmianę instalacji z wiązkami. - albo fizycznie odciąć kontrolkę, Nie o to idzie, czasem...
Witam. U mojej matki sa takie zawory jak na zdj. Wszystkie przeciekaja praktycznie. Na 2 zaworach jest numer 20 a na 1 15. Jak najlatwiej byloby wymienic takie zawory na nowe? Wszystkie rrurki sa grubosci 1cal. Dzieki z gory za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/7679952700_...
Witam, chciałbym wymienić dolne części zaworów spustowych. Poproszę o informacje, jak to wykonać krok po kroku. Dziękuję. https://obrazki.elektroda.pl/1637683100_...
Witam. Proszę kolegów instalatorów o fachową poradę. Na "rysunku" poniżej zamieściłem aktualną istniejącą instalację grzewczą w mieszkaniu. Piec który był użytkowany to piec miałowiec. Obecnie zamówiony jest piec z podajnikiem ślimakowym na ekogroszek. Mianowicie chodzi mi o fakt przeróbki tej instalacji aby zamontować zawór mieszający aby woda w piecu...
Cześć! Remontuję mieszkanie w starym bloku. Instalacja ogrzewania rozprowadzona jest stalowymi spawanymi rurami - od pionów aż do podejścia do grzejników. Na wszystkich grzejnikach jest tylko zawór na zasilaniu. Chcę wymienić wszystkie na zawory termostatyczne oraz powroty również z zaworem. Dwa grzejniki planuję przesunąć. Dlatego zwracam się z pytaniami 1....
Witam, mam problem tzn urwał się gwint wentyla napowietrzajacego zbiornik. Mam pytanie czy można wymieniać sam wentyl czy to już grubsza sprawa?
Witam, jak mogę wymienić zawory, jakie mógłbym zamontować najlepsze.
Witam. Mam problem z ogrzewaniem. Przyczyną jest wadliwe działanie zaworu/pokrętła przy kaloryferze. Chciałbym to wymienić, tylko jest jedno ale, ogrzewanie jest gazowe. Prawdopodobnie jest też przy piecu jakaś pompka, która tłoczy tę wodę(poprawcie mnie jeśli się mylę). W instalacji grzewczej przy piecu centralnym, ten problem bym rozwiązał już dawno,...
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
Witam Przerabiałem ten temat ok 5 lat temu jak posiadałem te cudo. Co do luzów zaworowych w moim przypadku nie było możliwości ich ustawienia ze względu na budowę mechanizmu klawiatury, która to nie miała śrub regulacyjnych. Nie wiem jak było we wcześniejszych rocznikach - ja posiadałem rocznik 1996. Do wyjęcia popychaczy proponuję użyć długiego drutu...
To powiedz temu mechanikowi, żeby w święta zamiast poluzować pasek zacisnął go jeszcze o jedną dziurkę :D Jak masz za ciasno zawory to będą się otwierać np. na zbyt krótki okres czasu, lub mogą po rozgrzaniu silnika być minimalnie otwarte, co przyśpieszy proces wypalenia gniazd zaworowych i utrata mocy. Pewnie teraz mniej klepie, bo jest ciaśniej, co...
Rozumiem, najlepiej jednak byłoby wyszukać głowicę na CNG w lepszym stanie, a jak się nie trafi, to kompletna głowica od benzyny w lepszym stanie po regeneracji za ok 500 zł. Wynika z tego, że podpieranie zaworów przez skończony zakres regulatora spowoduje niełatwą do wykrycia usterkę. Zużycie gniazd zaworowych najprościej jest sprawdzić mierząc wysunięcie...
Witam forumowiczów, mam problem z lanosem 1,4 kupiłem auto ,które sobie stało pod płotem prawie rok, po przywiezieniu do domku i próbie uruchomienia okazało się , że nie pracuje na 2i 4 cylindrze, od razu sprawdziłem ciśnienie na garkach i wyszło; 1-12; 2-0; 3-11,5; 4-0, po próbie olejowej wyniki na cylindrach 2 i 4 bez zmian. Więc głowica w górę i...
Witam. Jak w temacie ponad 2k km temu robiony był remont a mianowicie, wymiana pierścieni, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana dźwigienek popychaczy, wałek rozrządu (dźwigienki i wałek były wytarte, progi na wałku) + uszczelki, problemem było straszne dymienie na wolnych obrotach i pobór oleju ok. (może więcej) 750 ml na 200 km, przebieg silnika...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Wmieniłem sondę. Spalanie spadło :). Tamta była uszkodzona. mam sondę jednożyłową. ameno25: jeździłem autem na I generacji. Tutaj instalka gazowa olewa wogole sondę lambda, możesz jej nie mieć i tak będziesz jeździł tak jak sobie ustawisz gaz. I instalacja gazu ma taką zasadę: albo masz kopa i zbiera się super i dużo pali albo jest gaz przykręcony i...
Po urwaniu zaworu musiałem kupić głowice 200 pln Splanować i sprawdzić 100 pln (ręcznie dokonałem obróbki gniazd zaworowych i prowadnic) Wymienić jeden tłok (tłok+ panewki 110 pln) Uszczelka głowicy 120pln Końcówka wtrysku i świaca którąuszkodził urwany zawór 70 pln olej,płyn chłodniczy 130 pln Czas składania 2 tygodnie (do pracy musiałem chodzić)
Obecnie produkowane kogeneratory budowane sa na predkosci 1000 i 1500 obr/min - nie posiadaja żadnych przekładni , są spiete "na sztywno" z wirnikami generatorów. Te ostatnie robią dodatkowo za koła zamachowe o znacznej masie. Urzadzenia te pracuja najczęściej na gazie ziemnym i bigazie. Są to duże jednostki (>250kW) zbudowane na bazie stacjonarnych...
Odnośnie testów z czasopisma naukowego na temat luzów, uważam, że nie są miarodajne, bo są to testy jednostkowe. Wg mnie bardziej miarodajne byłyby wtedy gdyby test był robiony równocześnie na dwóch identycznych silnikach, ale: - w jednym silniku testowano by silnik na gazie z lubrą i zmierzono o ile siadły gniazda, wyprowadzenie luzów na poziom początkowy...
A więc panowie, na pewno był przegrzany bo wentylator się nie załączał po osiągnięciu temperatury więc wymieniłem czujnik na ten 87 stopni czułości załączania i po problemie, uszczelka była kompletnie wypalona od strony kolektora i ku mojemu sczęsciu to była jedyna przyczyna wycieku a nie typowe dla tej głowicy wżery które zawdzięczamy starym generacjom...
jaki jest koszt tej instalacji? Teraz nie wiem, bo ją tylko użytkuję, a zakładałem ją w ASO Toyoty prawie 7 lat temu i kosztowała mnie wtedy 6000 zł. bedzie problem z serwisem w anglii? Tego nie wiem, ale jak instalacja będzie starannie położona, wtryskiwacze wydajnościowo dobrane oraz mniej więcej ustawiona, to obsługa powinna się sprowadzać do okresowej...
Załóż ta głowicę, która była planowana, bez mieszania zaworów. Zawory powinno wymieniać się na nowe, dotarte do frezowanych/szlifowanych gniazd. Te wżery są w mało istotnych miejscach i nie będą miały wpływu na działanie silnika.
Pomogła wymiana zaworów, dotarcie gniazd zaworowych, wymiana uszczelnień zaworów. Niepotrzebna była wcześniejsza wymiana kabli wysokiego napięcia, którą wykonał serwis. Kompetencja serwisu b.niska. Obsługa jeszcze się słabo zna na tym modelu
Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Zdecydowanie zlecenie regeneracji. . W dobrych firmach w mojej okolicy regeneracja jednej głowicy (wymiana zawarów, gniazd zaworowych, prowadnic, planowanie głowicy) ze sprawdzeniem szczelności to 150-160zł/szt Dwa zawory, dwa gniazda, prowadnica w Agromie Kutno 53zł w detalu - czyli robocizna 100zł Nie jest to dobre rozwiąznaie pod względem finansowym...
jaką instalację polecacie założyć Ja w swojej corolli mam założonego Prinsa, instalacja droga, ale wg mnie warto. Proponuję zameldować się na http://lpg-forum.pl/ poczytać krytycznie co tam piszą i samemu podjąć decyzję. Ode mnie rada. Przed zagazowaniem radzę sprawdzić nie tylko luzy zaworowe, ale również jaki jest zapas regulacji w sposób przewidziany...
Poszukaj na forum, wielokrotnie opisywałem ten problem. silnik ten nie jest przystosowany do gazu, więc wypala gniazda zaworowe( a dokładnie pisząc, pod wpływem temperatury się sklepują,) więc zawory się nie domykają, szczególnie na 2 i 3 cylindrzę. Jak mechanik Ci ustawiał zawory ( co nie jest proste) ustawił napewno na wartości zalecane. Przy gazie,...
Głowica nadaje się do kapitalnego remontu.Planowanie płaszczyzny,wymiana zaworów,szlifowanie gniazd zaworowych,wymiana uszczelniaczy.Do tego uszczelki,płyny...Jeśli już chcesz odczyścić to pędzelkiem i ropą.Pytanie jakie masz doświadczenie w tego typu naprawach? Zrób jeszcze próbę olejową na tłokach.Pytanie czy nie taniej i szybciej wyjdzie zakup i...
Głowice popękały czy wymiana z powodu zużytych gniazd zaworowych, a jak wyglądały prowadnice zaworów??
Wymiana uszczelki pod glowica+gniazda zaworowe koszt ok 700zl
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki będą...
Niestety to nic nie da. Najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana głowicy. Nawet nie radziłbym wkręcać tulejek redukcyjnych/naprawczych w głowicę silnika chłodzonego cieczą, zazwyczaj ścianki są dość cienkie, a umiejscowienie świecy zapłonowej blisko gniazd zaworowych. Można by się bawić w nadspawanie otworu i ponowną obróbkę, ale raczej nikt nie da gwarancji...
Stara glowica ma zerwane 2 gniazda na świece więc nie ma sensu jej robić. Zauważyłem natomiast że można bez problemu podeprzeć zawór wsadzając przez gniazdo świecy zwykły śrubokręt. To może być nie głupi pomysł.
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
Lubi sobie gniazdo zaworowe wypaść albo wypalić się .
Porównaj górę zaworu z elektroniką czy niema innych oznaczeń, numer na tablice znamionowej będzie taki sam ale na elektronice nie koniecznie. Podobny problem jest zaworem ecas ,tabliczki są takie same ,ale na bloku zaworowym nad gniazdem jest rzymska cyfra I lub II. Problem jest słabo znany w sklepach motoryzacyjnych, taki mały szczegół a można cały...
Na drugim zdjęciu masz widoczne uszkodzenie mechaniczne powodujące nieszczelność zaworu, dodam że takie uszkodzenie niszczy gniazdo zaworowe i konieczna jest wymiana obu elementów. Typowy efekt zmęczeniowy.
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
Gniazdo zaworowe?
Jeśli chodzi o przerobienie na przyśpiechy to oprócz stoczenia koła zamachowego i odchudzenia korbowodów można jeszcze tłoki odchudzić a następnie wyważyć wszystko razem nie zapomnij o uzyskaniu na poszczególnych częściach identycznej wagi z dokładnością do 1g oraz wypolerowaniu. Jeśli chodzi o przerobienie głowicy to nie obejdzie się bez tokarki i...
frezowanie gniazd zaworowych wymiana popychaczy zaworowych wymiana szklanek zaworowych
niebieski matryca blaupunkt centrowanie magnes pomiar impedancja transformator
płukanie ukladu chłodzenia formowanie kondesatora
Wymiana krzyżaka w pralce Electrolux EWP 11074TW McCormick kody błędów 38 i 28 - diagnostyka i rozwiązania