Nie siedzę w tym, ale trochę się tym interesowałem, bo córka ma coś takiego. Nie wiem jak to kosztowo by wychodziło, ale ja bym się skłaniał ku naprawie głowicy, bo bo używka lub wymiana silnika na taki sam, to trochę jak kupowanie kota w worku. Tu masz namiar na gościa co te silniki robi i ma pozytywne opinie - możesz zasięgnąć jego opinii i podejmiesz...
Nie masz co robić i tak z nudów stwierdziłeś, że umyjesz tłoki w silniku? Masz wiedzę i narzędzia? Może się okazać , że poza planowaniem będzie potrzebna wymiana gniazd zaworowych , zaworów i ich dotarcie? Wymiana uszczelniaczy zaworowy obowiązkowa przy takim zakresie robót. I jeszcze jedno. Czy w tym silniku po planowaniu (powiedzmy 0.2mm) zawory też...
Możesz zdradzić ile mniej więcej taka naprawa wyszła? Powiedzmy bez klimy i katalizatora Witam Ja za remont tego silnika w Krakowie zapłaciłem 6k PLN w zeszłym roku. W naprawę wchodziła naprawa/wymiana wszystkich gniazd zaworowych (uszkodzone było tylko jedno), szlifowanie głowicy, wymiana wszystkich uszczelek "po drodze" itd. Jeżdżę rok po naprawie...
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Pomogła wymiana zaworów, dotarcie gniazd zaworowych, wymiana uszczelnień zaworów. Niepotrzebna była wcześniejsza wymiana kabli wysokiego napięcia, którą wykonał serwis. Kompetencja serwisu b.niska. Obsługa jeszcze się słabo zna na tym modelu
jaką instalację polecacie założyć Ja w swojej corolli mam założonego Prinsa, instalacja droga, ale wg mnie warto. Proponuję zameldować się na http://lpg-forum.pl/ poczytać krytycznie co tam piszą i samemu podjąć decyzję. Ode mnie rada. Przed zagazowaniem radzę sprawdzić nie tylko luzy zaworowe, ale również jaki jest zapas regulacji w sposób przewidziany...
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Poszukaj na forum, wielokrotnie opisywałem ten problem. silnik ten nie jest przystosowany do gazu, więc wypala gniazda zaworowe( a dokładnie pisząc, pod wpływem temperatury się sklepują,) więc zawory się nie domykają, szczególnie na 2 i 3 cylindrzę. Jak mechanik Ci ustawiał zawory ( co nie jest proste) ustawił napewno na wartości zalecane. Przy gazie,...
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Głowica nadaje się do kapitalnego remontu.Planowanie płaszczyzny,wymiana zaworów,szlifowanie gniazd zaworowych,wymiana uszczelniaczy.Do tego uszczelki,płyny...Jeśli już chcesz odczyścić to pędzelkiem i ropą.Pytanie jakie masz doświadczenie w tego typu naprawach? Zrób jeszcze próbę olejową na tłokach.Pytanie czy nie taniej i szybciej wyjdzie zakup i...
Załóż ta głowicę, która była planowana, bez mieszania zaworów. Zawory powinno wymieniać się na nowe, dotarte do frezowanych/szlifowanych gniazd. Te wżery są w mało istotnych miejscach i nie będą miały wpływu na działanie silnika.
Zdecydowanie zlecenie regeneracji. . W dobrych firmach w mojej okolicy regeneracja jednej głowicy (wymiana zawarów, gniazd zaworowych, prowadnic, planowanie głowicy) ze sprawdzeniem szczelności to 150-160zł/szt Dwa zawory, dwa gniazda, prowadnica w Agromie Kutno 53zł w detalu - czyli robocizna 100zł Nie jest to dobre rozwiąznaie pod względem finansowym...
Są koszty. Ale i tak licząc oszczedność jest. Raz nie zaklada sie lpg po taniości o nie do kazdego silnika się opłaca. Komplet 4 dobrych wtryskiwaczy lpg to 400 zł. Takie wtryski sopokojnie starczają na 100 000km lub więcej. O świece trzeba dbać. Jak się dba by przerwa na świecach nie była za duża to i cewki nie lecą bo muszą wytrzymywać podwyższonego...
Myślałem na Lecho lub stagiem Ja mam w corolli Prins'a od nowości zakładanego w ASO Toyoty i mimo, że chyba najdroższy, ale jego bym polecił. Jak każda instalacja wymaga dobrania właściwych wtryskiwaczy gazowych (wydajnościowo) i starannego montażu. Nie ma żadnych map, które mogą się rozjeżdżać, nie ma żadnych kalibracji. Przy właściwym dobraniu wtryskiwaczy...
Głowice popękały czy wymiana z powodu zużytych gniazd zaworowych, a jak wyglądały prowadnice zaworów??
jaki jest koszt tej instalacji? Teraz nie wiem, bo ją tylko użytkuję, a zakładałem ją w ASO Toyoty prawie 7 lat temu i kosztowała mnie wtedy 6000 zł. bedzie problem z serwisem w anglii? Tego nie wiem, ale jak instalacja będzie starannie położona, wtryskiwacze wydajnościowo dobrane oraz mniej więcej ustawiona, to obsługa powinna się sprowadzać do okresowej...
Zawory się zużyły, tylko wymiana zaworów + frezowanie gniazd rozwiąże problem.
Pomogła dopiero wymiana sterownika i położenie dodatkowej masy.Problem pojawił się jednak jeszcze inny silnik zaczął brać olej. Wymiana uszczelniacze zaworowych dopasowanie gniazd i zaworów oraz pierścionków. Polecam gorąco ten model k12 sama przyjemność naprawy 😥
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki będą...
To zmień instalację gazową na taką co błędy kasuje. W rozsądnej cenie NIE MA. Stag gen 6 kasuje , ale EOBD po linni K ,L i po CAN. Nie po amerykańskim i fordowskim ISO1860PWM. Zresztą wcześniej napisałem, że na razie nie mam weny ani siły na kolejną permanentną zmianę instalacji z wiązkami. - albo fizycznie odciąć kontrolkę, Nie o to idzie, czasem...
Witam. Posiadam traktorek z silnikiem briggs 13 hp model: 28M707 TYPE:1183-E1 CODE:981016ZD. Silnik ten zaczął mi brac olej i lekko strzela podczas pracy. Czy wymiana pierścieni, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych wystarczy. Czytałem troszkę że w tych silnikach cylinder wyciera się w owal i że wymiana pierścieni nic nie daje, a nawet pogarsza sprawę....
Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
Niestety to nic nie da. Najlepszym rozwiązaniem będzie wymiana głowicy. Nawet nie radziłbym wkręcać tulejek redukcyjnych/naprawczych w głowicę silnika chłodzonego cieczą, zazwyczaj ścianki są dość cienkie, a umiejscowienie świecy zapłonowej blisko gniazd zaworowych. Można by się bawić w nadspawanie otworu i ponowną obróbkę, ale raczej nikt nie da gwarancji...
Kupiłem to auto uszkodzone, z brakiem kompresji na jednym cylindrze. Był wypalony zawór. We wrześniu 2017 roku była robiona głowica (3 zawory, wymiana uszczelniaczy i prowadnic, planowanie, obróbka gniazd zaworowych). I miał wtedy 14. Pierwszy mechanik, który sprawdzał kompresję miesiąc temu, gdy się przydażyła w. w. sytuacja sprawdził kompresję i wyszło...
Nowa głowica? Więc najprawdopodobniej będzie goła. Nawet gniazd zaworowych nie będzie miała, trzeba dokupić nowe i umiejętnie z odpowiednim sprzętem je zamontować i obrobić. To nie jest robota dla laika.
Porównaj górę zaworu z elektroniką czy niema innych oznaczeń, numer na tablice znamionowej będzie taki sam ale na elektronice nie koniecznie. Podobny problem jest zaworem ecas ,tabliczki są takie same ,ale na bloku zaworowym nad gniazdem jest rzymska cyfra I lub II. Problem jest słabo znany w sklepach motoryzacyjnych, taki mały szczegół a można cały...
Witam forumowiczów, mam problem z lanosem 1,4 kupiłem auto ,które sobie stało pod płotem prawie rok, po przywiezieniu do domku i próbie uruchomienia okazało się , że nie pracuje na 2i 4 cylindrze, od razu sprawdziłem ciśnienie na garkach i wyszło; 1-12; 2-0; 3-11,5; 4-0, po próbie olejowej wyniki na cylindrach 2 i 4 bez zmian. Więc głowica w górę i...
Któryś zawór tam jest podpierany przez dekompresator. Jak tam w środku jest takie bagno to ja bym zdjął sprężyny i sprawdził jakie luzy ma zawór na trzonku bo jest opcja ze tam pompuje. Osłona sprężyn to jest jednocześnie zawór odmy. Jak zawory maja luz to szkoda inwestować za chwilę będzie to samo. Ożłopie się oleju i zakleszczy pierścienie. Luz zaworowy...
Nie ma co przesadzać z tym wypalaniem gniazd, po prostu podstawa to dobra instalka + dobre strojenie no i sprawdzanie zaworów częściej niż na benie. Nawet gdy coś się stanie z głowicą to jest dużo zakładów które remontują głowice z wymianą gniazd zaworowych na twarde - przystosowane do LPG, we Wro jest kilka takich zakładów. Koszt z tego zabiegu co...
Obecnie produkowane kogeneratory budowane sa na predkosci 1000 i 1500 obr/min - nie posiadaja żadnych przekładni , są spiete "na sztywno" z wirnikami generatorów. Te ostatnie robią dodatkowo za koła zamachowe o znacznej masie. Urzadzenia te pracuja najczęściej na gazie ziemnym i bigazie. Są to duże jednostki (>250kW) zbudowane na bazie stacjonarnych...
Jeśli problemu nie rozwiązuje wymiana cewki zapłonowej czy świecy, najprawdopodobniej problem leży w luzie zaworowym. Laguna nie ma hydropopychaczy, a szklanki, które są stałe. Należy dokonać pomiaru luzu zaworowego manualnie. Jeśli luz jest zbyt mały, zostaje szlifowanie szklanki bądź jej wymiana, by luz był w tolerancji producenta. Jeśli jednak brakuje...
Witam, pierwsze co przy braku kompresji - to przepuszczajace cisnienie zawory w gniazdach, mogl byc zbyt maly luz zaworowy ustawiony i grzybki zaworow mogly sie wypalic od tego lub tez mogl sie pomiedzy gniazdo a zawor - dostac kawalek 'nagaru/ spalenizny', ktory zostal ubity nastepnie i jest szczelina, przez ktora ucieka cisnienie / kompresja. Czasem...
Witam ja miałem taki samochód tylko z motorem 1.8 16v podobny objaw brał olej puzniej zaczął kopcić i spadek mocy przyczyna : głowica do regeneracji frezowanie gniazd zaworowych ,planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy zaworowych,sprawdzenie na szczelność , -po wyjęciu tłoków pierścienie były zapieczone jakby wklejone w rowek na tłoku ,zostały wymienione...
Po pierwsze: zużyty wałek rozrządu - zwłaszcza krzywki odpowiedzialne za długość skoku tłoczka w pompowtrysku, powoduje ograniczenie rzeczywistej dawki paliwa jaką dostaje silnik. Po drugie: pompowtryski od 1,9 (zwłaszcza jeśli są od AVB 101 km) mają z założenia mniejszą dawkę paliwa. W twoim przypadku suma dwóch nieprawidłowości powoduje po prostu...
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Witam Wybaczcie ale przeszukałem forum i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego, stąd nowy temat. Problem dotyczy Astry F 1996 1,4MPI. Straszne kłopoty z odpaleniem zimnego silnika, pierwsze kręcenie odbywa się jakby normalnie ale niestety gaśnie a później już tylko kręcenie jakby bez kompresji. Pierwsze co zostało uznane za przyczynę, uszczelka...
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy można wyjąć uszczelniacze i ponownie zamontować....
To powiedz temu mechanikowi, żeby w święta zamiast poluzować pasek zacisnął go jeszcze o jedną dziurkę :D Jak masz za ciasno zawory to będą się otwierać np. na zbyt krótki okres czasu, lub mogą po rozgrzaniu silnika być minimalnie otwarte, co przyśpieszy proces wypalenia gniazd zaworowych i utrata mocy. Pewnie teraz mniej klepie, bo jest ciaśniej, co...
Wymiana uszczelki pod glowica+gniazda zaworowe koszt ok 700zl
Podsumowując jest tak: Wymiana uszczelki dekla zaworowego(trzeba wyciągać wtryski i dać nowe podkładki miedziane. Czasem trzeba frezować gniazda pod nie czasem nie trzeba,bo gniazda są ładne i trzymają ciśnienie. Można wymienić uszczelniacze koło wtrysków w deklu.) To chyba tyle. Robota nie jest trudna i można to zrobić samemu no może poza frezowaniem...
Oczywiście że się da - skala regeneracji zależy od głębokości i średnicy wżerów. Jeśli są małe to wystarczy dotrzeć przylgnie zaworowe i po kłopocie (koszt - kilka zł na pastę cierną i robota), jeśli szerokie i głębokie to frezowanie gniazd (potrzebne specjalne frezy) w skrajnych przypadkach wymiana gniazd (nieopłacalne ze względu na koszt bo druga...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Ty mierzyłeś ciśnienia a nie stopień sprężania - to co innego. Silnik zużywa Ci olej czyli dostaje się na tłoki. Ciśnienie wyszło ci wyższe bo olej który się tam dostaje uszczelnia. Trzeba zdjąć głowicę dać ją jakiemuś majstrowi co się tym zajmuje by ocenił stan prowadnic i gniazd zaworowych, sprawdzić stan cylindrów i pomierzyć ich średnice. Wtedy...
Jeśli chodzi o przerobienie na przyśpiechy to oprócz stoczenia koła zamachowego i odchudzenia korbowodów można jeszcze tłoki odchudzić a następnie wyważyć wszystko razem nie zapomnij o uzyskaniu na poszczególnych częściach identycznej wagi z dokładnością do 1g oraz wypolerowaniu. Jeśli chodzi o przerobienie głowicy to nie obejdzie się bez tokarki i...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Witam! Auto jak w tytule. (169tyś. km) Otóż pierwszy problem wyglda tak: Podczas normalnego użytkowania czuć brak mocy gdzie do 2700obr. Potem jest lepiej. Ale ogólnie jak na silnik 110km w aucie ważącym 1000kg uważam że jest słabo - bardziej na 70km. Drugim problemem jest stukot podczas zapalania...
Rozumiem, najlepiej jednak byłoby wyszukać głowicę na CNG w lepszym stanie, a jak się nie trafi, to kompletna głowica od benzyny w lepszym stanie po regeneracji za ok 500 zł. Wynika z tego, że podpieranie zaworów przez skończony zakres regulatora spowoduje niełatwą do wykrycia usterkę. Zużycie gniazd zaworowych najprościej jest sprawdzić mierząc wysunięcie...
Panowie, dziękuje za pomoc, szczególnie pomocny okazał się link do wątku dot. wymiany szklanek. Odpowiadając na pytanie: Silnik jakoś strasznie nie klepie, ale objawy są następujące: - Mało mocy, na zimnym silniku wstawał dopiero od 3400 obr/min - Drgania silnika dosyć mocne - Chceck Engine Jestem dzień przed otwarciem góry, będzie mierzona kompresja,...
Po urwaniu zaworu musiałem kupić głowice 200 pln Splanować i sprawdzić 100 pln (ręcznie dokonałem obróbki gniazd zaworowych i prowadnic) Wymienić jeden tłok (tłok+ panewki 110 pln) Uszczelka głowicy 120pln Końcówka wtrysku i świaca którąuszkodził urwany zawór 70 pln olej,płyn chłodniczy 130 pln Czas składania 2 tygodnie (do pracy musiałem chodzić)
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Stara glowica ma zerwane 2 gniazda na świece więc nie ma sensu jej robić. Zauważyłem natomiast że można bez problemu podeprzeć zawór wsadzając przez gniazdo świecy zwykły śrubokręt. To może być nie głupi pomysł.
Witam. Jak w temacie ponad 2k km temu robiony był remont a mianowicie, wymiana pierścieni, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana dźwigienek popychaczy, wałek rozrządu (dźwigienki i wałek były wytarte, progi na wałku) + uszczelki, problemem było straszne dymienie na wolnych obrotach i pobór oleju ok. (może więcej) 750 ml na 200 km, przebieg silnika...
Najważniejsze w tych silnikach to sprawdzać luz zaworowy. Wiąże się to z wymianą szklanek a nie jak w normalnych silnikach podkładek! Luz zaworów dolot 0,25 +- 0,04 zimny (20 C) Luz zaworów wydechowych 0,30 +- 0,04 zimny (20 C). "Podparte zawory"=wypalenie gniazd brak mocy itp.itd. Pozdrawiam! ps. Jak będziesz się brał za robotę(wymiana szklanek)zaznacz...
Na drugim zdjęciu masz widoczne uszkodzenie mechaniczne powodujące nieszczelność zaworu, dodam że takie uszkodzenie niszczy gniazdo zaworowe i konieczna jest wymiana obu elementów. Typowy efekt zmęczeniowy.
Witam. Kupiłem espace który kopcił jak lokomotywa, po rozebraniu i zdjęciu głowicy ewidentnie uszczelniacze zaworowe są do wymiany , ale to nie jest duży problem . Martwi mnie to , że mocowania wałków rozrządu razem z stopkami i wałkami maja duże rysy tak jakby ktoś w życiu oleju nie zmieniał . Orientuje sie ktoś jaki jest koszt regeneracji głowicy...
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze silnik jest przegrzany i wypaliły się gniazda zaworowe,...
Poza klekotaniem luznych zaworów nic tam nie usłyszysz a jeżeli coś wyje to nie tam . W tych silnikach po większych przebiegach pojawia się luz popychaczy w gniazdach tak że mając poprawnie wyregulowane zawory nadal coś stuka i jest to spowodowane właśnie nadmiernym luzem popychaczy i nie da się tego naprawić konieczna wymiana głowicy . Zauważyłem że...
Mi na zimnym ciężko pali (długo kręci) mimo mocniejszego rozrusznika z przekładnią od stilo. Po odpaleniu przez kilkadziesiąt sekund kopci na siwo i słychać, że przerywa jeden cylinder. Poza tym jeździ bardzo dobrze prędkości rzędu 170km/h rozwija bez problemu. No to na bank identyczne objawy jakie były u mnie w "późniejszym" okresie usterki, zachowywał...
Instalacje BRC są dostępne jako dedykowana zestawy do konkretnych modeli samochodów, praktycznie nie wymagają regulacji, jednak nasi gazownicy traktują to zbyt dosłownie. Przez niedbały montaż można "zepsuć" wydawałobysię idiotoodporną instalację. Niestety, w silnikach FIRE przy zasilaniu LPG konieczna jest częsta kontrola luzów zaworowych - co 10-15...
Witam Problem dotyczy Mazda 6 GH 2.0 (benzyna) prod 2009. Przebieg 210tys (potwierdzony). Samochód od zakupu miał problemy z ogrzewaniem – brak grzania na postoju, ciepłe powietrze leciało w miarę zwiększania obrotów silnika. Miała to być prosta usterka a po diagnostyce wyszło, że uszczelka pod głowicą przepuszcza spaliny do układu chłodzenia...
Witam Przerabiałem ten temat ok 5 lat temu jak posiadałem te cudo. Co do luzów zaworowych w moim przypadku nie było możliwości ich ustawienia ze względu na budowę mechanizmu klawiatury, która to nie miała śrub regulacyjnych. Nie wiem jak było we wcześniejszych rocznikach - ja posiadałem rocznik 1996. Do wyjęcia popychaczy proponuję użyć długiego drutu...
Że sprężonym powietrzem robilem juz na innych silnikach. Jednak jak jest powietrze napompowane w cylinder i zawór mocno przylega do gniazda to nie ma możliwości oceny stanu prowadnic, chyba że na oko. Ale ogólnie podejście jest?
Gniazdo zaworowe?
Lubi sobie gniazdo zaworowe wypaść albo wypalić się .
Witam Również posiadam nissan QQ 2.0 z LPG rocznik 2009. Zakupiłem go z przebiegiem 193500 tyś. (Mam nadzieję że prawdziwy) sprowadzony z Niemiec. Od razu wymieniłem filtry, oleje itd. Olej castrol 5w30. Po przejechaniu ok 3 tyś km założyłem instalację gazową. Na gazie ok 2 tyś km i zaświeci się OIL LOW, dolałem litr i po 1000 km znów stan był niski......
Po części zgadzam się z wypowiedzą rafallasanowski Nie rozumiem co ma znaczyć, że japoniec nie ma zbyt dużego ciśnienia na głowicy (chodzi o ciśnienie oleju), że nie ma popychaczy hydraulicznych. Akurat to nie wpływa na pobieranie oleju. Co do dalszej wypowiedzi zgadzam się z kolegą rafallasanowski. Kwestia uszczelniaczy, silnik może brać nimi olej...
Witam ponownie bylem dziś znowu u mechaników kilku no i diagnoza jedna bardzo słabe ciśnienie :( co może być przyczyną ? popękane pierścienie czy może wypalone gniazda zaworowe? bo zastanawiam się nad wymianą całego silnika?
Okej, dzięki bardzo. Czyli wystarczy, że podeprę tłokiem i nie wpadnie na taką głębokość, że uniemożliwi założenie sprężyny? Czy coś jeszcze wsadzić małego przez gniazdo świecy? A jak to w praktyce wygląda dokładnie. Ściągamy sprężynę i zawór nie może mieć żądnego luzu na boki? Czy bez sprężyny delikatny jest dopuszczalny, jak to wygląda?
A więc panowie, na pewno był przegrzany bo wentylator się nie załączał po osiągnięciu temperatury więc wymieniłem czujnik na ten 87 stopni czułości załączania i po problemie, uszczelka była kompletnie wypalona od strony kolektora i ku mojemu sczęsciu to była jedyna przyczyna wycieku a nie typowe dla tej głowicy wżery które zawdzięczamy starym generacjom...
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Przeanalizuj moją historię. Matiz jeżdżący, wyciek płynu chłodzącego spod kolektora. Wymiana kolektora dolotowego, zdjęcie głowicy - jej regeneracja, gniazda, uszczelniacze, bez ingerencji w dół silnika. Złożenie, jazda, zużycie oleju 1l na 50 km. Reklamacja usługi. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, nowe były luźniejsze od starych( na koniec wymieniono...
witam w zeszłym roku robiłem kapitalny remont silnika z powodu -(wytarcia się panewki na wale korbowym od strony sprzęgła , odbite były tez zawory na tłoku , i z powodu nieprzyjemnego stuku w silniku) wymienione zostało : -zestaw naprawczy 3 szt (tuleja , tłok, pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia) oryginał zetora -panewki , zawory , planowanie głowic...
W tym silniku nie ma żadnego dekompresatora. To chiński quad 110ccm, nie piszcie pierdół.. Szukając w google to te silniki 110ccm były zarówno bez dekompresora oraz z dekompresorem umieszczonym na wałku rozrządu. Wszystko zależy od mocy/stopnia sprężania (krzywizna krzywek zaworowych). Prościej było by jakby autor wrzucił jakieś fotki głowicy wałka...
. Zakładam, że takie niechlujstwo językowe wynika z Twojej niechęci do angażowania się w temat (choć na początku wyglądało to inaczej) a nie z braku wiedzy i chęci jej pogłębiania. Rzeczywiście, zaniedbanie i pośpiech spowodowało kilka merytorycznych błędów. Chodziło mi o wtrysk MGŁY wodnej, czyli wysoko zatomizowaną ciecz. Kwestia dodatku pary wodnej...
Wmieniłem sondę. Spalanie spadło :). Tamta była uszkodzona. mam sondę jednożyłową. ameno25: jeździłem autem na I generacji. Tutaj instalka gazowa olewa wogole sondę lambda, możesz jej nie mieć i tak będziesz jeździł tak jak sobie ustawisz gaz. I instalacja gazu ma taką zasadę: albo masz kopa i zbiera się super i dużo pali albo jest gaz przykręcony i...
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Dziękuję za pomoc. Wszystko już rozkręcone. Z nakrętką poradziłem sobie wiertarką. Chciałem ją przewiercić, aby później ściąć ją przecinakiem, ale przy wierceniu puściła. Okazało się, że wypalone jest jedno gniazdo zaworowe. Gładź cylindra nieuszkodzona.
Nie koniecznie nieszczelność na pierścieniach. Mechanik sugeruje remont głowicy i myślę, że ma rację. Możesz mieć wypalone gniazda zaworowe. Oczywiście dopiero po zdjęciu głowicy przekonasz się o szkodach. Wymiana pierścieni to najmniejszy koszt
Witam, w końcu znalazłem czas aby złożyć silnik więc chciałbym się podzielić informacjami co zostało zrobione: - znalazłem na japońskich serwerach dokumentację do tego modelu która bardzo się przydała podczas składania: https://obrazki.elektroda.pl/5788936300_... 1104741 1104742 1104743 1104744 1104745 1104746 - wymiana tuleji i planowanie...
Zmień mechanika... Raczej to kombinator naciągacz... Ale by nie doprecyzować, to wyciek był oleju napędowego? środka chłodniczego czy oleju. Zapytaj mechanika kto oszczędza przy wymianie uszczelki głowicy i planuje głowicę bez sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego(bo zapewne na nim wystąpiło pęknięcie), 1200 do 2000 PLN Te zawrotne liczby dotyczą...
Lata dużo mniej jak ustawione. Tam są wytrzepane gniazda w dźwigniach. I podejrzewam, że skończy się ich wymianą. Przecież masz dojście do zaworów.
Kolego dobrze pomyślałeś z tym planowaniem i wymianą uszczelniaczy ale jak już robić to konkretnie zrób jeszcze szlif gniazd zaworowych i wymień pierścienie :) U mnie klient z powodu oszczędności zażyczył sobie żeby tylko zrobić głowicę bez ruszania pierścieni i tak mu zrobiłem... nie na długo przejechał może 3 km i poszły pierścienie.... i był kolejny...
Kolego robokop znowu ci się wkradły nieścisłości kiedyś benzyna była niebieska i żółta ( pamiętam doskonale w końcu to moje czasy )później niebieską zastąpiła zielona Obawiam się że te dane z internetu są nieścisłe - wydaje mi się że zarówno etylina niebieska, jak i zielona egzystowały równocześnie - motocykle WSK i "Komarki" miały w/g instrukcji jeździć...
Witam, Sinik zuzyty. Prawdopodobnie msci sie gaz, bo jest to silnik "nie do zdarcia". Osobiscie mam dwa - jeden 260 000, drugi ponad 270 000 i chodza jak zegarki. Jeden z nich rozebralem przy 230 000 z zamiarem wymiany zyzytych czesci (pierscienie, panewki) i zalowalem, ze kupilem czesci. Zadnych sladow zuzycia. Docieranie zaworow, wymiana uszczelek...
Głowica zmieniona na inną(planowana oczywiście) Ale wysokość nie sprawdzona - może już być spiłowana poniżej wymiaru krytycznego. W ogóle VW zabrania planowania głowic - w przypadku niepłaskości, wymiana kadłuba. Jak już jednak do "zgwałcenia" czoła głowicy doszło, to trzeba pogłębiać gniazda zaworowe i korygować grubością uszczelki, pomimo że powinno...
Sprawdzałeś gniazda zaworowe, może są wypalone? Zawór wydechowy przepuszcza, podczas sprężania, część paliwa do tłumika i tam następuje jego spalanie.
No u mnie właśnie trzeba zmienić prowadnice wydechowe i frezować gniazda. W piątek byłem sprawdzić szczelność głowicy wyszło że jest szczelna. Gościu powiedział mi że za wymianę prowadnicy bierze 20zł , a za frezowanie gniazda 15zł, do tego jeszcze przydało by się szlifnąć zawory wydechowe.
Witam Możliwe poza zapłonem jest również ze gniazda zaworowe lub zawory są powypalane w takim przypadku również będą bardzo często wystepowały strzały w kolektorze Pozdrawiam
Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał. Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie. Przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych....
Aha czyli ten "bloczek" (mój teść tak mówi na takie rzeczy) to nie głowica tylko to co zamyka komorę spalania i gdzie jest świeca to głowica tak? Dodano po 50 Słuchajcie bo mam pytanie o regulację zaworów znalazłem w necie informację że do silników SV nie ma żądnych regulatorów zaworów tylko że aby zwiększyć luz szlifuje się trzonek zaworu a żeby zmniejszyć...
Czemu straszycie kolegi. :D Planowanie głowicy odbywa się w trzech wariantach: Nominalna, 1 szlif, drugi szlif i trzeci szlif (rzadko czwarte i tutaj często dorabiają). Lecz oddając planowanie głowicy, Ci powinni poinformować, na którym szlif zostało z planowane i jaką uszczelkę zakupić, a tego nie piszesz. Natomiast, sama głowica ot tak od siebie nie...
Corolla 1997 E11 4e-fe 330 tys przejechane, od 200tys. gaz. 2 lata temu remont głowicy, bo ubywał olej, nie wiadomo czy więcej kapał na zewnatrz czy się spalał. Remont wszystkiego od napędu rozrządu i uszczelniaczy wałów od strony pasków, kontroli głowicy, wymiany uszczelniaczy zaworów, wymiana uszczelki pod głowicą i uszczelki klawiatury. Gniazda zaworowe...
witam zapraszam do zapoznania się z moimi zdjeciami na imageshack szukaj po tagu ayl albo po uzytkowniku albo napisz na maila do mnie. przyczyna zerwania zębów jest różna wysokość koła zębatego tego które masz i tego które kupiłeś lub kupisz w vw. pomimo tego samego numeru części dwa położone koło siebie stare i nowe są różnej wysokości około 2 mm....
Witajcie moi drodzy. Szukałem już pomocy u wielu mechaników i na różnych forach, liczę na to, że może na elektrodzie znajdzie się ktoś, kto spotkał się kiedyś z podobnym do mojego kłopotem. Otóż oddałem samochód do naprawy do specjalistycznego serwisu citroena (nie aso) na wymianę uszczelki pod głowicą. Wszystko pięknie zrobione, głowica splanowana,...
Witam. Mój Sprinter dotąd był w stanie idealnym, nagle zaczął kopcić na biało. Sytuacja była o tyle dziwna, że początkowo ani nie ubywał olej, ani woda, nie było oleju we wodzie, ani wody w oleju a jednak kopcił. Jednak nie kopcił cały czas, na wolnych nie kopcił wcale, zaczynał kopcić na biegu jałowym przy wysokich obrotach. Myśleliśmy, że to niesczelny...
Witam wszystkich. Piszę ten post ze względu na moją sytuację,a bardziej sytuację mojego Seata Leona 1.4 benzyna bez LPG 16V rocznik 2002.Jestem już wykończony zmaganiami oraz wizytami u mechaników i elektromechaników,a co za tym idzie pieniądze, które wydaje a auto nadal tam samo chodzi. Przedstawiam mój problem. Pewnego dnia odpalając auto cały zaczął...
Przymierzam się do zmiany auta... powoli bez ciśnienia i presji na czas. Aktualnie grupa VW TDI 110 KM 2002 r, ale z racji szwindli, które wyprawiają odwróciłem się na zawsze od rynku Niemieckiego. Wybrałem podobne gabarytowo auto: - Ceed II generacji (najchętniej 2015- , pierwsze modele zawsze mają jakieś niedociągnięcia, po FL auto też ładniejsze...
Witam, po w/w naprawie + uszczelniacze,szlifowanie zaworow, gniazd,wymiana szklanek. Po odpaleniu slychac cykliczny syk/cykanie. Jak pochodzi na wolnych cichnie, ale po dodaniu gazu powraca, sadzi siwym dymem, komputer wywala podgrzewanie sondy(bylo przed naprawa) oraz blad ecu -01177.Przed wymiana silnik chodzil prawidlowo, teraz nierowno, olej na...
Witam, Generalnie nie ma się czym chwalić, bo to moja porażka ten samochód. A więc tak napisze po prostu co było naprawione: -zrobiona kompletna głowica(uszczelniacze,gniazda zaworowe,planowanie:) -powtórzone pierścienie -komplet panewek korbowodowych -oczywiście komplet uszczelek góra/dół -pasek rozrządu -nowe świece żarowe -sprawdzenie wtrysków na...
Witam Wszystkich Kupiłem Golfa 1.4 75 km 55 kw - 140 tyś km podobno. Nietety okazało się że bierze olej i kopci na niebieskawo. Po rozmowie z dwoma mechanikami dowiedziałem się że w tych silnikach był problem z odmą itd. Zdecydowałem się na rozebranie silnika w warsztacie samochodowym . Okazało się że pierścienie są wytarte-zuzyte jeden tłok przytarty...
frezowanie gniazd zaworowych wymiana popychaczy zaworowych wymiana sprężyn zaworowych
niemieckie kolumny kabel ampery zalany xiaomi
SHARP LC42XL2E Firmware Update Guide and Tips Firmware Update for Vortex 32 LED V32E20 TV