Cześć, w jaki najlepszy sposób wymienić prowadnice zaworowe? Jeśli ma to jakieś znaczenie to silnik 1.8T Czy jakieś nagrzewanie lub mrożenie prowadnic coś da? Czym je najlepiej wybić? Jakieś wskazówki? Chce dać nowe prowadnice bo w starych jest luz, po wymianie prowadnic będę chciał dotrzeć stare zawory
Najbardziej zniesmaczyły mnie te głowice ale prośba żeby ktoś się wypowiedział jak u was wygląda planowanie głowicy i co w nich jest robione? I czy po takim zabiegu sprawdzacie to i są szczelna? W skrócie to wygląda to tak: 1. Szczelność ze względu na mokrą obsadę wtryskiwacza co należy wykonywać w wannie pod płytą a nie tak jak w C360 za pomocą zaślepki....
Nie ma żadnej prostej sztuczki, musisz mieć prowadniki do wyciskania prowadnic jak i wciskania. Młotek w tym przypadku nie zdaje egzaminu bo należy to robić na prasie aby znacz siłę z jaką prowadnica wchodzi w głowicę. Zdarzyć się może że prowadnice wylecą, w takim przypadku będziesz potrzebował prowadnic nad wymiarowych, jeśli otwór w głowicy będzie...
Szczerze mówiąc to ja bym głowicę zrzucił. Tam masz rozrząd na popychaczach więc rozrządu nawet nie będziesz ustawiał. Wypucować głowice skontrolować dać do planowania można zrobić próbę szczelności na naftę skontrolować przylgnie jak będzie trzeba to dotrzeć zawory na "wiertarkę i wężyk paliwowy. Skontrolujesz od razu gładź i kanały cieczy chłodzącej...
Głowica do roboty, konkretnie wymiana prowadnic zaworowych
Witam! Jak wymienić zawór pompy, co zakręcić i generalnie w jakiej pozycji powinien być ustawiony zawór 4-drożny. Zdjęcie poniżej. Pozdrawiam! https://obrazki.elektroda.pl/9947497500_...
Cześć, zabieram się za naprawę zapasowej głowicy, po wstępnym sprawdzeniu luzu zaworów w prowadnicach stwierdziłem ze ssące zostawię a wymienię tylko prowadnice wydechowe. Chciał bym dopytać czy jak już ładnie wyczyszczę zawory żeby można było docierać w gnieździe to czy docierać je już po wymianie prowadnic czy jeszcze na starych?
Wymiana płynu hamulcowego. Czy można wymienić płyn hamulcowy w taki sam sposób jak układu wspomagania żeby się nie zapowietrzyl?
Podczas podpierania zaworów tlokiem i sprężonym powietrzem nie jesteś w stanie ocenić luzu prowadnic zaworowych a to najczęściej jest główną przyczyną brania oleju jeśli chodzi o górę silnika. A jaki przebieg ma ten silnik?
Kolejny krok to wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych gdyż zabieg ten, nawet przy zużytych i tak pierścieniach tłokowych, znacząco ogranicza konsumpcję oleju silnikowego. W jaki sposób ma ograniczyć konsumpcję jeżeli olej przelatuje przez pierścienie? Wtedy taki zabieg nic nie da. Jeżeli są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy...
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach zaworów wydechowych to je wtedy wymień. Uszczelniacze...
Witam forumowiczów, mam problem z lanosem 1,4 kupiłem auto ,które sobie stało pod płotem prawie rok, po przywiezieniu do domku i próbie uruchomienia okazało się , że nie pracuje na 2i 4 cylindrze, od razu sprawdziłem ciśnienie na garkach i wyszło; 1-12; 2-0; 3-11,5; 4-0, po próbie olejowej wyniki na cylindrach 2 i 4 bez zmian. Więc głowica w górę i...
No tak, ale szczelności prowadnic zaworowych bez narzędzi nie sprawdzi, sprawdzenie szczelności głowicy to jakieś 200zł, potem sprawdzenie całego dołu, na cylindry można wlać nafty i mierzyć czas. Ale panewki juz trzeba pomierzyć mikrometrem i porównać z fabrycznymi wymiarami. Nie trzyma prawdopodobnie dół. Skoro juz mu kontrolka świecu na wolnych,...
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
a nie orientujesz się może jaki jest koszt regeneracji takiej głowicy wraz z planowaniem tutaj w Norge? No jakże mam się nie orientować? Przecież to "mój świat" :D A więc: -samo planowanie głowicy ok. 1000NOK -wymiana prowadnicy zaworowej ok. 100NOK/szt. -prowadnica zaworowa 100-150NOK/szt. Gdybyś się umówił z jakimś warsztatem, który zajmuje się tylko...
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
U mnie też bez większych problemów, podniosłem mu obroty na 950 i pali jak jest ciepło. Głowica już kupiona BXE 2008 - 250zł i po remoncie: sprawdzenie szczelności, planowanie 0,13mm, wymiana prowadnic zaworowych, frezowanie gniazd i zaworów, tulejowanie gniazd pompek - 1200zł, czeka na wymianę, kolejne 1500zł z rozrządem. Mam nadzieję że szklanki będą...
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
obydwa węże odmy zostały założone nowe. Podjęto decyzję o założeniu pierścieni do nowego silnika oraz wymianę prowadnic zaworowych ??????? Nic na razie nie mówię ale przecież mechanik mówi że ma rację... Dziwne to wszystko jest jakieś ale to chyba za głęboko się dobierają a na koniec będzie że to jakaś duperełka.
Witam. I nie dociera się wiertarka na pełnym bucie bez oleju na prowadnicy Wiertarką WCALE! się nie dociera. Tam potrzeba ruch prawo-lewo w małym stopniu. Jak luz na prowadnicy to wymiana prowadnic i zaworów. Czasem nowe zawory jeszcze dobrze współpracują z prowadnicami starymi. Ale to rzadkość. i nie warto "kombinować" Pamiętaj o nowych uszczelniaczach...
Zdecydowanie zlecenie regeneracji. . W dobrych firmach w mojej okolicy regeneracja jednej głowicy (wymiana zawarów, gniazd zaworowych, prowadnic, planowanie głowicy) ze sprawdzeniem szczelności to 150-160zł/szt Dwa zawory, dwa gniazda, prowadnica w Agromie Kutno 53zł w detalu - czyli robocizna 100zł Nie jest to dobre rozwiąznaie pod względem finansowym...
wymiana samych uszczelniaczy to przy wyrobionych prowadnicach zaworowych nic nie daje, patrzałeś jaki jest w ogóle na nich luz ?
Witam. Taki pomysł wpadł mi do głowy. Skoro nawet w starych zagranicznych ciągnikach były stosowane uszczelniacze zaworowe, to czy możliwe byłoby zastosowanie uszczelniaczy zaworowych w głowicy C-330? W związku z tym rodzą się następujące pytania. 1. Czy przy zastosowaniu uszczelniaczy, prowadnice zaworowe muszą być wykonane z innych materiałów? 2....
Jak pobiera sporą ilość oleju to głowica do zdjęcia wymiana uszczelniaczy zaworów , pierścionki , sprawdz prowadnice zaworowe
Nigdy nie wiesz co kupisz. Zrobiłeś błąd - miałeś ściągniętą głowicę, wiedziałeś że bierze olej to trzeba było zmienić pierścienie i dać komuś głowice do sprawdzenia. Jak są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy nie pomoże. Kopci na biało czy na niebiesko?
Jedyna możliwość, to frezowanie gniazda aby zmniejszyć, luz lub szlifowanie trzonka zaworu, dla zwiększenia luzu. W większości przypadków luzy się zmniejszają. Luzy zaworowe, nie maja wpływu na spalanie oleju, zostaw zawory lepiej w spokoju. W jaki sposób sprawdzałeś pierścienie? W jakim stanie jest tłumik, nie jest przypadkiem zapchany nagarem?
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Po sporym przebiegu, prowadnice zaworowe są tak "wy......ne" że wymiana uszczelniaczy nic nie daje.
Koszt samych uszczelniaczy to może i niewielki ,tylko trzeba wyjąć wałek ,a więc rozrząd do wymiany ,potem popychacze okażą się miękkie ,a jak prowadnice luźne to czapa w górę i na koniec okaże się że to turbina leje olejem.
Głowice popękały czy wymiana z powodu zużytych gniazd zaworowych, a jak wyglądały prowadnice zaworów??
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Po zdemontowaniu głowicy sprawdź prowadnice zaworowe, jeśli będą miały zbyt duży wymiana uszczelniaczy niewiele pomoże.I tak jak napisał wyżej kol.jarek225 pierścieni też bym nie ruszał.
Są tylko 3 możliwości pierścienie olejowe puszczają, prowadnice zaworowe , albo turbina. Ja stawiam na wymianę tulei i pierścieni i będzie spoko
bo już wiem, że nie ma kompresji, bo lekko się ciągnie za sznurek, I podczas rozruchu tego typu silniki NIGDY nie pokażą satysfakcjonującej kompresji. Z prostego powodu - na wałku rozrządu znajduje się samoczynny odprężnik, który uchyla zawór wylotowy w momencie rozruchu. Ułatwia to rozruch. Po zapłonie mieszanki tłok dostaje takiego przyspieszenia,...
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
Wymiana oleju na mineralny raczej tu dużo nie pomoże. Głowica była robiona? Nie tylko pierścienie mogły być tu przyczyną. Co z luzami na prowadnicach zaworowych?
Powodem awarii była połamana prowadnica zaworowa. Kawałki metalu wpadły zaworem ssącym do cylindra, trochę go zdemolowały a przy okazji tłok poprzez kawałki metalu przywalił w zawór ssący, który uszkodził panewkę odprężnika. Wymiana zaworów, prowadnic załatwiła sprawę. pzdr
Zrobilem właśnie remont silnika tzn.wymiana pierścieni , szlifowanie zaworów ,nowe prowadnice zaworowe , pompki zostały stare ,ale troche ciężko pali -za 3 razem bez gazu . Jak jest juz ciepły, silnikiem trzęsie troche ,raz chodzi dobrze a po chwili znów trzepie nim . Ogólnie jeździ bardzo żwawo ,ale to trzepanie mnie denerwuje .Muszę chyba sprawdzic...
Suma sumarum, po podmianie cewek, nowych świecach na Star Diagnosis ciągle wykazywało prawie 30-40 błędów zapłonu na 1 cyl na minutę. Pomiar kompresji od rozrządu: 8,11,11,11. Po próbie olejowej wyniki nie urosły. Wyremontowana głowica, wymienione wszystkie zawory, uszczelniacze, prowadnice, lekkie zabielenie. Wszystko wróciło do normy, kompresja po...
Kupiłem to auto uszkodzone, z brakiem kompresji na jednym cylindrze. Był wypalony zawór. We wrześniu 2017 roku była robiona głowica (3 zawory, wymiana uszczelniaczy i prowadnic, planowanie, obróbka gniazd zaworowych). I miał wtedy 14. Pierwszy mechanik, który sprawdzał kompresję miesiąc temu, gdy się przydażyła w. w. sytuacja sprawdził kompresję i wyszło...
Witam.Wymiana uszczelniaczy będzie chwilowym lekiem na ten problem.Jeżeli już to prowadnice zaworowe,które mają za duże luzy,a pompowtryski bo tak nazywamy te głowice z tego słyną.Może Kolega wydać kasę na wymianę uszczelniaczy bo to nie jest technicznie trudne, ale to nie zlikwiduje problemu,który szybko ponownie się pojawi.
Luzu na prowadnicach niema przylgnia wygląda dobrze, zastanawiam się czy docierać jej do tej z samochodu czy tej w której chodziły tylko te wżery, gdyby nie to, to bym wcale nie cudował. Jak myślisz kolego Daro czy te wżery uszczelni uszczelka czy raczej nie da rady. Tak jak pisałem w około komory spalania jest wszystko ok tylko przy kanałach wodnych...
700km- 200ml 7000km-2l (wymiana co 10 000km). Troche sporo... Głowica do zdjęcia, sprawdzenia na szczelność, jeśli szczelna to do wymiany uszczelniacze zaworowe (ew. prowadnice), kpl. pierścieni i wszystko wróci do normy.
Mi na zimnym ciężko pali (długo kręci) mimo mocniejszego rozrusznika z przekładnią od stilo. Po odpaleniu przez kilkadziesiąt sekund kopci na siwo i słychać, że przerywa jeden cylinder. Poza tym jeździ bardzo dobrze prędkości rzędu 170km/h rozwija bez problemu. No to na bank identyczne objawy jakie były u mnie w "późniejszym" okresie usterki, zachowywał...
Tak oczywiście pytam czy da się zrobić to bez zdejmowania głowicy, ponieważ to generuje koszty. To normalne, to po co robisz jak może być skucha przy rozliczeniu , takich się odprawia . A jak coś wyjdzie np. uszczelki śruby bo może wyjść że dopłacisz. Dodano po 2 Albo przyjedzie za tydzień że nadal bierze olej a nie powinien bo wymienione uszczelniacze....
Załóżmy że masz silnik ośmio zaworowy. To myśle że jednak nie jest to dzwięk od zbyt dużych luzów zaworowych. Skoro masz gaz bardziej spodziewał bym się braku luzu zaworowego. To co ci stuka to najprawdopodobniej wypracowana prowadnica szklanki popychacza. Bardzo częsty przypadek w Renaultach, LPG sprzyja temu. Wymiana szklanek na nowe, w zależności...
Czyli nie ma sensu szukać usterki w osprzęcie jeżeli pojawiły się wystrzały z kolektora. Wystrzały z kolektora oznaczają że coś stało się w głowicy, najczęściej to objaw wypalonych zaworów lub zatartych prowadnic zaworowych. Polecam odstawić auto do dobrego warsztatu lub mechanika który poradzi sobie z uszkodzoną głowicą. Koszt naprawy będzie wysoki.
No u mnie właśnie trzeba zmienić prowadnice wydechowe i frezować gniazda. W piątek byłem sprawdzić szczelność głowicy wyszło że jest szczelna. Gościu powiedział mi że za wymianę prowadnicy bierze 20zł , a za frezowanie gniazda 15zł, do tego jeszcze przydało by się szlifnąć zawory wydechowe.
Witam.Pozwolę sobie nazwać ten remont po imieniu.Jest to tak zwany SZWED ale nie do końca zrobiony prawidłowo.Jeżeli mechanik stwierdził,że nie jest wymagany szlif to powinien honować cylindry zakładając nowe pierścienie.Wymiana uszczelniaczy zaworowych i planowanie to nie regeneracja głowicy.Ciekawe jak tam prowadnice zaworowe zwłaszcza wydechowe.Szkoda...
Pierwsze uruchomienie: 1) Układ paliwowy - zlej stare paliwo i wyczyść zbiornik paliwa lub użyj zastępczego zbiornika ze świeżym paliwem, -wymień filtry wraz z uszczelkami: odstojnika , oraz wstępnego i dokładnego oczyszczania, odpowietrz cały układ po kolei, filtry oraz pompę, - wymień olej w pompie wtryskowej - wymontuj wtryskiwacze i oddaj do sprawdzenia....
Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem za trzon zaworowy podciągałem max do góry płaskoszczypami...
wymiana prowadnic wymiana popychaczy zaworowych wymiana gniazd zaworowych
unknown device drukarka kalkulator telefonu punto czasy wtrysku
hydrostat zmywarki samsung saunier duval wymiana pompy
Toyota Avensis 1.8 benzyna - kod błędu P0352 1999 Mercury Grand Marquis A/C Relay Issue: Compressor Clutch Not Engaging, Power at Pins 30 & 85