Nic w tym opracowaniu nie ma o panewkach i kole zamachowym. witam jak sciagnoles to koło?
Naprawa magnesów to jeden problem, drugi to wyważenie koła zamachowego. Wymiana koła będzie łatwiejsza niż skonstruowanie zamiennika magnesu.
Na pewno silnik VW pięciocylindrowy diesel.
jak jak jest sucho, Że nie masz wycieku oleju z silnika poprzez uszczelniacz wału korbowego. Rozumiem że kolega nawet nie wie o jakim uszczelniaczu rozmawiamy?
Nie kręci silnikiem ponieważ, brakuje zębów na wieńcu koła zamachowego. A alternator nie ma nic z tym wspólnego, na próżno była jego wymiana.
Odłącz przewód od przerywacza podepnij do niego woltomierz i zakręć kołem zamachowym, powinno pojawić się napiecię
Raczej tylko wymiana koła zamachowego. Ja zamawiałem nowe i montowałem i wyraźnie było widać przesuniecie o ok 30 -40 st.
Jeden pasek z silnika napędza dwa koła zamachowe?
Komplet dwumasu Sachs w Intercars nie jest przesadnie drogi a dodatkowo jest gotowy do montażu tj przekłada się komplet z kołem zamachowym. Sztywne koło mocno przenosi drgania silnika na nadwozie i obniża komfort jazdy - nie polecam.
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
Słupki są te same. Różnią się tylko osprzętem jak np kołem zamachowym.
Czy przypadkiem nie zamieniłeś kolejności pasków "górny rowek" -"dolny rowek" na silniku? Inna możliwość to coś błędnie złożone, źle zainstalowany silnik.
Między skrzynią a silnikiem jest spora odległość. Skąd wydostaje się ten olej, z pod obudowy sprzęgła? Jeśli jest to olej z silnika to uszczelniacz na wale silnika do wymiany. Ciągnik do rozpołowienia, zdjęcie koła zamachowego i wymiana uszczelniacza.
Kierunek obrotów? Ona jest mocowana do koła zamachowego silnika? Więc chyba kierunek jest ten sam.?
Jako, że magnetofon ma swoje lata, to potrzebna jest pełna konserwacja. 1. Wymiana pasków, wyczyszczenie kółka silnika i prowadnicy koła zamachowego 2. Wyczyszczenie (spirytus lub benzyna ekstrakcyjna) osi napędowej koła zamachowego i rolki dociskowej 3. Wyczyszczenie koła dowijania 4. Wyczyszczenie tulejki na osi koła zamachowego. 5. Wyczyszczenie...
.......A dieselek z definicji ma wiekszą masę koła zamachowego, czyli wiekszy jednostkowy moment obrotowy.........
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Jeżeli jest to silnik z pionowym wałem (od kosiarki) to, niema takiej możliwości. Są przecież silniki z wałem poziomym. Jeżeli byś się uparł to, czeka Cię wymiana koła zamachowego na tzw. ciężkie. Przeróbka zasilania silnika w paliwo. Zmiana ułożyskowania wału na łożyska toczne (to, akurat jest niewykonalne w tym silniku). Teoretycznie można pomyśleć...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Jest przykrycie na mechanizm ale je zdemontowałem i są również trzy paski.Jeden główny który napędza koła zamachowe,drugi pośredni od silnika do mechanizmu i trzeci do impulsatora.
ze śrubą będziesz miał problem.Klucz musi być mocny i długi,a wał zablokuj na wieńcu koła zamachowego przy pomocy wkrętaka o blok silnika ,jest takie miejsce z przodu.
W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
Sytuacja z uchylonymi zaworami ma miejsce tylko gdy tłok jest w górnym położeniu, pomiędzy fazą wydechu i ssania. Pisałem o tym. Odległość od zaworu wydechowego do tłumika to około pięć centymetrów, więc trudno mówić o niedrożności wydechu. To jest silnik prosty, jak budowa cepa. Nie przesadzajcie z tymi podziałkami. Kol. totylkoja, jesteś pewien że...
-Czym zrobić na nowo białe napisy na górze,myślałem na emalią zaprawkową nanoszoną cienkim drucikiem i taśmie malarskiej do zaznaczenia drogi linii i napisów Ja bym to zostawił - sa w niezłym stanie jak na te lata. A jak to ma być porządnie zrobione to zostaje sitodruk jak w oryginale (dużo pracy i eksperymentów). -Magnetofon zbyt wolno odtwarza-myślę...
moje koło nie miało bolca ... miało wyciecie z jednej strony jakby brakowało zebów na kole i to dawało sygnał do kompa ... mechanik przey mnie obracał koło i pokazywał mi bo poprzedni to spierdzielił ... .. ale jest też drugi tyk koła zamachowego bez tego wyciacia i nie wiem czy ono ma bolec czy nie
Będziesz musiał kombinować z wałem. Ja robiłem podobny zabieg i musiałem zrobić wał z dwóch. Kosztowało to o ile dobrze pamiętam 400zł. A co do skrzyń biegów to musisz wymienić całe sprzęgło razem z kołem zamachowym
To może i ja coś dodam.podstawowym tuningiem silnika co daje jakieś efekty a jest stosukowo niedrogi to wymiana koła zamachowego na lżejsze, wymiana wałka rozrządu(jest wtedy inna charakterystyka otwierania się zaworów)no i oczywiście zmiana oprogramowania. Pozdrawiam
Na kole zamachowym musi być znak.
Witam serdecznie. Nie wiem czy nie wprowadzę w maliny, miałem kilka lat temu podobną sytuację tyle że z silnikiem 15,5KM Briggsa po zerwaniu paska od noży. (Pewnie silnik gwałtownie się zatrzymał) Okazało się że ścięło klin na kole zamachowym i podczas odpalania strzelał w wydech. Pomogła wymiana klina.
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Praktycznie nie ma możliwości ustawienia zapłonu. Czasami, ulega uszkodzeniu elektroniczny przerywacz w module. Uszkodzenie polega na przesunięciu punktu powstawania iskry, w takim wypadku tylko wymiana modułu. Sprawdź odległość cewki od koła zamachowego, 0.3 mm. Spróbuj zwiększyć przerwę, na świecy. Nie rozbierałeś, przypadkiem, tego silnika? W tym...
Sprawdź czy koło zamachowe ma odpowiedni luz osiowy. Regulacja jest z tyłu za kołem zamachowym (plastikowa śruba). Smarowanie zakończyłbym na łożysku koła zamachowego. Sprawdź czy nie odkleiło się koło pasowe od osi silnika - bywały takie przypadki.
To, że chciałeś skosić korzeń, powinno być napisane już w pierwszym poście. Wał, prawdopodobnie jest skrzywiony (prostowanie lub wymiana). Musisz sprawdzić korbowód, zobacz też na klin koła zamachowego, może być lekko przestawiony zapłon.
Zwracam honor za pomyłkę. Mam kilka silników Hondy tj. GX-200 i GX-160 oraz mniejszy ( nie pamiętam: GX ileś tam) i dobrze wiem o tym, iż silniki te mają 1 cewkę tj. zamocowaną po prawej stronie koła zamachowego. Ostatnio męczyłem się ze skuterami i chyba stąd pomyłka.
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
jak mowisz wczesniej ktos majstrowal przy rozrzdzie i spartaczyl robot i teraz masz efekty tej roboty (wymiana lancuszka to nie jest tak proste powodzenia kazik
Witam Odgrzewam Kotleta Czy udało się zdiagnozować problem ? Ja jestem w trakcie tej walki Przebieg 120 000 kM Moje poczynania Wymiana filtrów Wymiana czujnika Map sensor NOK Wymiana czujnik impulsów koła zamachowego NOK Wymiana czujnik temperatury NOK Wymiana świece NOK Wymiana zespół cewek zapłonowych NOK Wymiana listwy wtryskowej wraz z wtryskiwaczami...
temat zamknięty usterka zlokalizowana-przerwany kabelek łączący cewkę pod kołem zamachowym silnika z układem wzbudzenia prądnicy-(a wizyta w 2 punktach serwisowych zakoczyła się diagnozą "wymiana wirnika czyli całej prądnicy ok 5000 zł") pozdrawiam wszystkich
Z racji tego, że nie jest to silnik TSI, a paski już w życiu wymieniałeś ,to jeżeli kupisz blokady to możesz zrobić to sobie sam. Potrzebujesz 2 blokady na wałki montowane od tyłu, kołek do blokowania wału montowany w bodajże koło zamachowe, po wczesniejszym demontazu czujnika pol. wału .Koszt blokad ok 80- 100zł. Kiedyś musi być ten pierwszy raz :-)...
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Paski się nie rozciągają? A to dobre! Jeszcze Kolega chyba nie widział JAK BARDZO potrafią się wyciągnąć...A zwłaszcza w Sony'm - płaskie od napędu kół zamachowych.
Czy to była normalna praktyka w tego typu urządzeniach, czy to tylko kaprys Unitry? Urządzenie, które ciągle pobiera prąd i zużywa silnik i pasek? Wbrew pozorom pasek zużywa się dokładnie tak samo w czasie pracy jak i przy wyłączeniu magnetofonu - głównym obciążeniem jakie na niego działa jest naprężenie paska. A silnik - podczas startu zużywa się...
Witam Z samochodami tak bywa .Widocznie łąńcuch jakiś wadliwy. Kruczki podczas wymiany rozrządu.Uważaj zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz bo w tym silniku tak się włąśnie...
powiedz ile zrobiles tych rozrzadow? klina nie masz na walku rozrzadu i tu masz mozliwosc regulacji,a co do pompy wtryskowej tez sobie nia krecisz zeby miec idealnie znak kola zamachowego w kienku?? na nowym pasku krecac zgodnie z ruchem silnika do momentu gdzie mozna zablokowac pompe celem sprawdzenia poprawnosci zalozonego paska znak na kole zamachowym...
Uruchamianie silnika bez noża to podstawowy błąd. Silnik posiada lekkie koło zamachowe i bez noża zawsze uszkodzi klin, lub korbowód. Wpust koła i wału jest rozkalibrowany, wymiana klina może nic nie pomóc. Musisz przesunąć koło zgodnie z ruchem wskazówek , tak aby wpusty koła i wału pokrywały się, może trzeba będzie dorobić jakiś grubszy klin. Mierzenie...
Skoro napisałeś że wymiana czujnika położenia wału trochę poprawiła sytuację to sprawdź kabelki od czujnika może jest gdzieś przerwany lub nadgryziony przez kune jeszcze jedno pytanie czy czujnik znajduje się z tyłu silnika tzn na kole zamachowym czy jest tam dwumasa może tam leży przyczyna jeżeli czujnik czyta obroty z koła zamachowego może jest uszkodzony...
... Zastanawia mnie, czy koło zamachowe jest takie samo w 1,4 i 1,6? Podobno tak, ale nikt nie wie na sto procent. Wiem że to stary temat, ale może się to komuś przyda. Na 100% koło zamachowe od 1.9 nie pasuje do 1.6 , więc pewnie 1.4 też jest inne. Wiem bo poprostu sam się naciąłem. Efekt jest taki jak tutaj opisywany, silnik wywala błędy i ledwo...
Prawdopodobnie tak. Sterownik został start wraz z wiązka , każdy zawór, czujnik itd są podłączone. Podejrzewam, że silnik został wymieniony wraz ze skrzynią. Kolektor wydechowy pewnie został od starego, cały dolot jest na sztukę poskładany z elementów na pewno nie od tego silnika. Pokrywa zaworów wygląda od silnika BSU i takie oznaczenie jest również...
Nie zrozummy się źle. Ja regulowałem os walka ta na którą zakładasz cały plastikowy element rolki dociskowej. On nie jest wymienny chyba. A ty mówisz o osi od koła zamachowego? Ta oś nie ma luzów poprzecznych pracuje pasownie. Dodano po 3 Apropo wymiany to chyba nie ma już żadnych części do takich sprzętów?
Nie stety ale na kołach rozrządu nie ma tam znaków , do ustawienia wałków rozrządu trzeba skorzystać z blokad ,znak jest tylko na kole zamachowym i obudowie sprzęgła . Wymiana bez blokad jest możliwa ale trzeba samemu nanieść znaki .
SKoro lańcuch przeskoczył i był wydłużony to na pewno ma ponad 500- 600kkm Niekoniecznie . Odnotowane przypadki że przy przebiegu kilkudziesięciu kilometrów przeskoczył łańcuch . Doskonale wiemy że napinacz łańcucha ma niefortunną konstrukcję i nie posiada zapadki . Pozostawienie pojazdu na biegu i niezaciągnięcie hamulca parkingowego powoduje czasem...
Że jeśli urządzenie, które napędzasz tym silnikiem, wymaga jakiejś mocy mechanicznej, żeby ruszyło, to taka moc elektryczna jest potrzebna, żeby ruszył silnik, który je napędza - jak instalacja takiej nie daje, to wymiana silnika nic nie pomoże. Można co najwyżej zmienić przekładnię, żeby wolniej się kręciło w napędzanym urządzeniu, albo użyć sprzęgła...
Powiedzcie mi jeszcze czy do tego modelu silnika (f8q) mogły być montowane różne koła zamachowe? Chodzi mi o głębokość zagłębienia gdzie wchodzi tarcza. Przejrzałem kilka sklepów i wszystkie sprzęgła do różnych konfiguracji silnika f8q są takie same.
Jak juz to zebatka do czujnika położenia walu jest na wale nad pompa oleju, i jest przykrecona do wału czterema śrubami. Jak bym nie wiedział ze jest to przyczyną to nie zawracal bym głowy na forum. Brakuje zęba na zebatce, w jednym miejscu jest fabrycznie zrobiona przerwa ale kawałek dalej jest ząb wylanany. Koło zamachowe wbrew zgadywaniu ma tylko...
Witam, Szanowni forumowicze potrzebuję kilku informacji na temat ww. silnika. Potrzebuję wymienić w nim olej. Pamiętam, że kiedyś używałem Superolu tylko nie pamiętam o jakim oznaczeniu. Proszę o podpowiedź jaki najlepszy. Druga kwestia to przełożenie napędu z wałka rozrządu za pomocą koła pasowego. Wcześniej posiadałem silnik s301d tzw. S7. Moment...
Wciśnij sprzęgło i spróbój długą brechą widełki wcisnąc bardziej do silnika lub wyjmij wysprzęglik i zmierz ile wychodzi trzpień, a pózniej to porównaj jak będzie zamontowany do samocbodu. Nie odkręcałeś przewodu z płynem do wysprzęglika? Łożyska wpiołes w zabezpieczenie w docisku? Też kiedyś miałem przypadek, ze nowe sprzęgło nie działało, wymiana...
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Wymiana 4 garów na 3 pociągnie za sobą oszczędność w zużyciu paliwa. Do wymiany potrzebny ci jest kompletny silnik z kołem zamachowym i rozrusznikiem. Potem dokupisz adaptery pomiędzy silnik i sb oras silnik i przednią oś, najlepiej używane. i to wszystko. Reszta w twoich rękach. życzę sukcesu. Ps myślę że silnik perkinsa masz z lawetą a nie blaszaną...
Witam, mam problem z moim leciwym już masterem. Otóż wydmuchalo mi uszczelkę pomiędzy blokiem a no właśnie nie wiem jak to nazwac, " spodem silnika" ale jeszcze nie miską. Po odkręceniu miski odkrecilem 10 śrub 19 które wydawało mi się że trzymają "spód" ale nie dało się tego rozdzielić. Chyba trzyma się jeszcze od strony koła zamachowego. Silnik już...
Witam. Czujnik znajdziesz za silnikiem przy kole zamachowym. https://obrazki.elektroda.pl/3363221300_... Skoro mowisz ze zapala na chwile to tak jak by go immo blokowal. Bledy wskazuja tez na brak komunikacji ECU z ABS. Obstawiam ze licznik tez nie widzi ECU wiec nie wysyla kodu odblokowujacego immo. Do sprawdzenia linie can.
Pasek napędu koła zamachowego jest pomiędzy tymże kołem a silnikiem z widoczną tabliczką /metryczką. Myślę, żę jego wymiana nie będzie zbyt skomplikowana i nie będzie wymagała rozebrania połowy mechanizmu. Co głowicy - zwykła uniwersalna, w sklepach internetowych w cenie do 10zł. Oczywiście - ALPS (oryginalny!) będzie lepszy ale czy warto? Przypuszczam,...
Trudno na odległość pomóc, ale jeśli jest stały - jednakowy opór podczas obracania wałem silnika, to pewnie coś źle założyłeś tłok z pierścieniami lub nie ten wymiar. Jeśli opór jest jednak tylko w jednym miejscu, to sprawdź dokładnie ustawienie rozrządu, może zawory blokują obrót wału. Aby nie uszkodzić silnika (o ile to już się nie stało) obracaj...
Silnik 430, 520? Jeżeli silnik był naprawiany przez serwis, to chociaż powinien być odpalony i sprawdzony czy np. nie łapie lewego powietrza, albo gaźnik nie jest ustawiony zbyt ubogo. Chyba, że silnik nie ma właściwego chłodzenia i zaciera się w wyniku temperatury. Chociaż... Kupiłem kiedyś kosę Texas CG260B ze złomu, bo mam taki sam model i potrzebowałem...
witam, jakie wybrzuszenie w kołe które maz 2cm grubości? dwumase sprawdzić mozna w ten sposób, jeżeli zablokujesz koło z wieńcem i spróbujesz przeszunąć koło bez wienca i to przesunięcie przekoczy 5cm to wymiana niestety , te 5cm jest granicznym przesunięciem, zrobiono te koła dwumasowe poto by wyrównowazyć drgania silnik -skrzynia zwiekszając masę...
sprawdż czy ręką obrócisz silnik kluczem nasadowym za srubę centralną w kole pasowym na wale ,być może czym zablokowałeś sobie koło zamachowe,może zamieniłeś któreś śruby przy montażu
400 za przełożenie silnika w aucie tak prostym i archaicznym to za dużo. Za astrę turbo płaciłem kilka lat wstecz 200 z wymianą sprzęgła i koła zamachowego. Ale byłem przy tym za przynieś/podaj.
Te silniki mają obudowę panewki głównej przy kole zamachowym wykonaną razem z obudową simeringu , elementy uszczelniane silikonem i zdarzało się że to ciekło , wygląda to jak wyciek z uszczelki miski olejowej pomiędzy silnikiem a skrzynią . Wymiana uszczelki nic wtedy nie daje .
Wymiana rozrządu nic ci nie da.Jeżeli masz dobrze ustawione kola rozrządu to nie możliwa jest różnica 7-stopni.Przed rozłożeniem silnika mechanicy powinni sprawdzić ustawienia rozrządu a także ustawienia na kole zamachowym-po znakach.W wielu ursusach c-360 (zwłaszcza starych-koło zamachowe mogło być wymieniane od innego ciągnika) na kołach zamachowych...
Możesz próbować wyciskać z silnika dodatkowe konie. Podobno można ich uzyskać aż 86 (osiemdziesiąt sześć)!!! Tyle tylko, że im więej koni tym zywotność silnika krótsza. Zakres przeróbek jest szeroki: Planowanie głowicy, koła zamachowego, zmiana wałka rozrządu, polerowanie kanałów, przeróbka wydechu, przeróbka dolotu, wymiana gaźnika.... Na dzięndobry...
jezeli rozrzad zostal przestawiony to beda problemy.1 tlok od rozrzadu powinien byc ustawiony w gornej pozycji zgodnie ze znakiem na kole zamachowym i obudowie silnika zawory na glowicy na 1 w pozycji zamkniete wtedy mozesz zalozyc pasek rozrzadu ,pompe najlepiej ustawiac na przyrzadzie..
Sharuga & psilos1 nwm w jaki sposób ale punkty do ustawienia rozrządu dawały dupy po ustawieniu na tak zwany śrubokręt (Położenie 1 tłoka)silnik chodzi jak fabryka. A co do sondy to wyskakuje błąd i będę musiał zobaczyć. 1. Znacznik pozycji wału jest też na kole zamachowym widać go po wyciągnięciu zaślepki u góry obudowy skrzyni / pokrywy sprzegła...
Jedna kieszeń to bułka z masłem. Zabawa zaczyna się dopiero w wypadku dwóch kieszeni i jednego silnika pomiędzy nimi. Wtedy bez VALERIN'u nie podchodź... Swoją drogą : Cóż za wybitny umysł pracował nad tą mechaniką! Żeby panewki łożyskujące koła zamachowe były ot tak wsadzone w otwory blachy chassis... Już ten sam efekt można byłoby uzyskać bez panewek...
A jak w silniku "zrealizowany" jest przerywacz? Tak? Pisząc dokładniej chodzi o element rozwierający i zwierający. Bo to prawdopodobnie tam trzeba szukać usterki. https://obrazki.elektroda.pl/1375561600_... Jeśli w Twoim modelu jest podobny, lub taki sam to właśnie o powinien być odpowiedzialny za powstanie iskry, oczywiście we współpracy...
Silnik który teraz jest na urządzeniu jest prawdopodobnie z koparki. Dlatego napęd był wyprowadzony bezpośrednio na wał kardana z koła zamachowego przez kryzę. A teraz po moich przeróbkach potrzebuje żeby napęd był wyprowadzony przez sprzęgło. Niestety koło zamachowe nie jest przystosowane pod tarcze. Jeśli nawet udałoby mi się dobrać inne koło zamachowe...
Od siebie dodam silnik 3 cylindrowy 1,2 waga na aluminiowym bloku sam producent nie przewiduje wymiany panewek głównych wału. Jednym się to udało innym nie blok jest zbyt miękki i się lubi zdeformować. Silnik nie przewidziany do naprawy - zawsze takie były. Całość zasadniczej konstrukcji obliczona na jakiś tam przebieg i wymiana. lub trwałe łańcuchy...
Bo przeważnie problemem nie jest rozrusznik a dekompresator w silniku. Niestety malutki rozrusznik nie jest wstanie bez dekompresji zakręcić silnikiem około 500ccm w jednym cylindrze (ta sama pojemność pojedynczego tłoka co w 2 litrowej benzynie) z mniejszym kołem zamachowym. Niestety dekompresator to precyzyjne ustrojstwo i gołym okiem nie sposób stwierdzić...
Witam, jestem serwisantem maszyn rolniczych i budowlanych. Nie mam dużego doświadczenia z samochodami, ale silnik w moim Polo 1.4TDI 2007 BMS był uszkodzony i wymieniłem go na AMF. Zrobiłem otwór na czujnik wału korbowego, aby umieścić go tak jak na starym silniku, aby odczytywał ten sam czujnik. Wymieniłem komputer i przekładnię wraz z czytnikiem i...
Sprawa troche bardziej skomplikowana w DV6. Szczegolnie po zerwaniu paska. Zdjecie walkow i wymiana lancucha i polamanych dzwigienek jest nieodzowne. I modlic sie, aby zawory wytrzymaly. Blokada walu na kole zamachowym sluzy tylko do odkrecenie i przykrecenia kola pasowego. Nie odpowiada ona ustawieniu rozrzadu. Do ustawienia rozrzadu sluzy blokada...
Witam. Renault kango 1,9 dti 2000r ,nie odpala ! Obrotomierz przy kręceniu rozrusznikiem szaleje w przedziale 1000 do 5000 obrotów. Po podpięciu CLIPA wywala błąd : -niezrozumiały sygnał z czujnika koła zamachowego. Wymieniłem czujnik na zamiennik ERA- bez zmian. Następny czujnik FAE - to samo. Wymiana przewodów -od czujnika położenia wału(razem z wtyką...
Jest blokada wału w postaci kołka wchodzącego przez otwór w obudowie skrzyni biegów do otworu w kole zamachowym: Tak wygląda opis procedury wymiany łańcucha rozrządu: Wymontowanie - Odkręcić śrubę mocującą koło pasowe napędzane napędu rozrządu. Oznakować pozycję montażu koła pasowego napędzanego napędu rozrządu od strony wydechu i koła pasowego zębatego...
Witam, Dwumas jeszcze nie jest tragiczny, ale raczej jego dni są policzone i przy ewentualnej wymianie sprzęgła liczę się z wymianą wszystkiego. Silnik jak w temacie, skrzynia 5 biegów. Na innym forum znalazłem takie info: koło zamachowe: 037105273c sprzeglo zestaw sachs (G60): 3000332001 śruby do koła zamachowego 6szt: N90206103 śruby do docisku: 6szt...
Witam Jaką wartość kąta poczatku wtrysku powinien posiadać silnik 1,9d o symbolu AEF, pompa LUCAS. Ewentualnie proszę o wskazówki co do ustawienia koła zamachowego...czy są na nim dwa znaki czy jeden (widoczne w okienku przy skrzyni biegów). Po poprawnym ustawieniu rozrządu silnik pracuje bardzo głośno...słychac stukot. Przed wymiana rozządu nie zgadzały...
Dzien dobry Postanowiłem wymienić rozrząd w swoim audi . Po wymianie i obrotem silnik okazało się że znaki się przestawiły i zaczął się problem . Ściągałem pokrywę zaworów zablokowałem wałek pierwsze popychacze w górze pompa zablokowana i problem brak znaku na kole zamachowym. Znalazłem znak na kole pasowym złożyłem obrucilem niby wszystko było oki...
Witam, próbowałem naprawić zaległą w piwnicy piłę, z którą podobnież od dawna były problemy. Najpierw nie było paliwa, ale paliła ze strzykawki, wymieniłem porwany wężyk paliwowy, przemyłem i przedmuchałem gaźnik. Po tej operacji paliwo się pojawiło, ale za dużo. Na podstawie filmu z YT zanurzyłem gaźnik w wodzie i dmuchnąłem w niego strzykawką, szły...
Potrzebuje takie informacje lecz do golfa 4 1,4 16v !!!!! OPEL VECTRA GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana...
To co trze po kole zamachowym to hamulec, gdy naciśniesz dźwignię przy rączce to zostaje odhamowany. W zasadzie silnik poza wymianą oleju nie wymaga innego smarowania. Olej, od kosiarek, w ilości 0,6 litra.
z tego co się orientuję to same jednostki są takie same różnią się jedynie kołem zamachowym i sprzęgłem, także nie ma różnicy czy silnik jest z manuala czy z automatu, jedynie z automatu silniki nie są tak zmęczone, natomiast słupki są takie same.
Wygląda na to, że te skrzynie biegów miały dwa typy dekli jedne z dodatkową "nakrętką" przez którą wyciągało się wałek a drugi typ to całe. U mnie był cały dekiel i szwagier "mechanik" powiedział że oddzielamy skrzynie od silnika. Więcej roboty (o wiele, wiele więcej) ale lepszy dostęp do sprzęgła. Przy okazji regulacja biegów i wymiana oleju w skrzyni....
Jeśli kręcąc ręcznie kołem zamachowym (bez świecy), nie czujesz "zwiększonego" oporu, to raczej ok. Spróbuj podładować akumulator i uruchomić silnik. Gdy nadal będzie taka sama sytuacja, to szukałbym przyczyny w zamontowanych nowych podzespołach, może się różniły i przez to np. wzrosła kompresja. W takiej sytuacji akumulator jak i rozrusznik mogą być...
Podepnę się pod temat, bo na forum nie ma za dużo wiadomości dotyczących tego autka Nic pocieszającego dla Ciebie nie mam. Miałem to samo i fachowcy polecili wymianę oleju. Po wymianie jeżdziłem dwa miesiące lecz z czasem było tylko gorzej. Skrzynia zaczęła sie zawieszać na wstecznym, aż został tylko jeden bieg do przodu, chyba po to aby dojechać do...
(at)Rychuziom Tolerancja ustawienia aparatu zapłonowego wynosi kilka stopni. Powyżej silnik w ogole nie odpali. Kabli z kopułki na świece nie pomieszałes, a propo's? Pokręć wałem tak, by ukazal się znak dla stroboskopu na kole zamachowym albo na kole paska klinowego ,,0" i wtedy palec rozdzielacza ma znaleźć się w naprzeciw styku pierwszego cylindra....
Dlaczego?Bawiłem sie w takie rzeczy.Głowica splanowana tak ze rozrusznik ledwo to kręcił (kompresja)-silnik nie robił dużego przebiegu-urywało wał na czopie od strony koła zamachowego.(wał w 120 jest lany -żeliwny,nie kuty jak np w polonezie)Dalej-wyrywało sruby głowicy.Tak że splanowanie głowycy odpada.Zwiększenie pojemności-wymiana tulei-w 120 nie...
Witam, Trochę minęło czasu zanim się zabrałem za cokolwiek ale sprawdziłem parę rzeczy... Wymieniłem olej w skrzyni, stary byl bez opiłków - wymiana nic nie dała... Wydech szczelny, nigdzie nie dmucha. Poduszki też wyglądają dobrze a silnikiem nie buja. Co mogę jeszcze sprawdzić? Zauważyłem, że na łączeniu skrzyni z silnikiem jest szczelina przez która...
Po wymianie linki gazu na nową Wymieniałeś linkę hamulca, czy linkę regulacji prędkości obrotowej silnika? Przed wymianą było dobrze?
Prace nad silnikiem powoli się posuwają. Nie mogę zdjąć koła zamachowego, ale jutro delikatnie podgrzeje piastę (wiem, że ostrożnie) i będę miał całość rozebraną. W między czasie, wyjąłem tłok. To co zobaczyłem jeszcze bardziej mnie zdołowało. Luz na zamkach pierścieni wynosił od 2,6 mm na uszczelniającym do 3 mm na smarującym. Nie wiem czy poprzedni...
Musisz założyć blokady bez tego nic nie ustawisz jeśli rozjechał ci się silnik , można je kupić koszt około 190zł a wał korbowy ustawiasz czujnikiem zegarowym wkręconym w 1 cylinder, wstępnie możesz wał ustawić na znak 0 który jest na kole zamachowym i dalej już czujnik.Jeśli silnik cały tj. rozrząd to można wymienić bez tych blokad , oczywiscie jeśli...
Witajcie. Podepnę się do tematu i spytam kolegę "bartas666" 'a o informację na temat swojego składaka, jestem żywo zainteresowany jak się ten pojazd sprawuje. Chciałbym poznać historię usterek, remontów, jakie się zdarzyły przez te dwanaście lat. Jak wygląda sprawa żywotności skrzyni biegów, oraz podnośnika od Zetora. Domyślam się że zespolenie nastąpiło...
Co to znaczy że kręci a nie odpala? Kręci sam rozrusznik ( taki cichy świst) czy obraca silnikiem a nie chce odpalić? Pytania kolegi (at)kortyleski są pozbawione jakiejkolwiek ironii. Proszę o uściślenie informacji o usterce i o typie silnika zamontowanym w samochodzie. Jeśli rozrusznik kręci ,to jest dobry. Niekoniecznie, rozrusznik może kręcić lecz...
Wymiana świecy, filtr powietrza, nowy kondensator, może być z jakiegoś motoroweru lub fiata 126. Nie musisz go zakładać pod kołem zamachowym, może być przykręcony do obudowy gdziekolwiek, podłącz tylko kabelek, w to miejsce gdzie jest przykręcony teraz. Przerwa na przerywaczu 0.5mm. Zapłon około 2.5mm przed GMP. Na krzywce są znaki. Klin koła, oczywiście...
W tym gaźniku głównym elementem wykonawczym jest membrana. W nieruchomym silniku układ dolotowy ładowany jest tą membraną, której zaworki są sterowane nad- i podciśnieniem wynikającym z naciskania ręcznej pompki paliwa (dodatkowo ręczna pompka wstrzykuje porcję paliwa do gardzieli). W uruchamianym za pomocą rozrusznika lub już pracującym silniku praca...
wymiana koła zamachowego ustawienie koła zamachowego dokręcanie koła zamachowego
toyota avensis bezpiecznik schemat odblokować huawei bootloader błąd moduł sterować silnik
subaru outback czajnik elektryczny
Jak odkręcić obrobioną śrubę - skuteczne metody i narzędzia Volvo XC90 D5 - Silnik nie osiąga 90°C, przyczyny i rozwiązania