może być po prostu walnięta uszczelka pod głowica. wtedy chłodziwo może dostać sie do oleju dowiedz sie dokładnie o co mechanikowi chodziło, czy sa oznaki walniętej uszczelki ? ( znika płyn chłodzący , budyn w oleju i czy dymi na szaro)
Nie masz najmniejszych szans, chyba, że wytniesz podłużnicę
Problem rozwiązany to nie poduszka pod silnikiem ale problem z zapłonami
Kolego mówimy o złączu sterownika silnika. Masz na schemacie zaznaczone kolory kabli, już po tym możesz zidentyfikować wszystko. Zobacz, w tej kasecie też masz podpisne piny. Nawet na zdjęciu widać. Obudowa, wewnątrz gniazd ma cyferki, to rzędami numeracja pinów. Oczywiście liczysz z pustymi polami. 1 ----- 5 6 ----- 10 Tak to przykładowo wygląda. I...
To że słychać pompę to nie znaczy, że daje ciśnienie na listwę wtryskową ;) Z tago co pamiętam na listwie jest zaworek - możesz sprawdzić (ostrożnie) czy jest ciśnienie. Tylko rozłóż jakąś szmatę żeby Ci benzyna silnika nie ochlapała.
Musisz kupić ten sam numer hardweru
Kolego 1.2 8V Fiata jest silnikiem określanym jako tzw."bezkolizyjny" ale proponuje jednak wymienić rozrząd w tym silniku nie zdając się na tzw. "zapewnienia sprzedającego" o przeprowadzonych naprawach i dokonanej przez niego wymiany rozrządu ,jeśli nie przedstawił i nie posiada na dokonywane zakupy części czy naprawy rachunków! W tym silniku wymiana...
Więc masz wiązkę nie od tego samochodu.
Jeżeli chodzi o strumienice, to nikt nie chwali tego wynalazku za wyjątkiem ich sprzedawców. Filtr stożkowy zmienia dzwięk zasysanego powietrza i też raczej nie dodaje mocy(w 1 na 1000 przypadkow przyrost mocy jest prawie nieodczuwalny). W silniku benzynowym chip też nie wchodzi w gre, ponieważ nie współmierny koszt do przysrostu mocy(kilka PS i Nm)....
Do silnika wchodzą do środka 3 przewody: masa, plus dla wolnego biegu oraz plus dla szybkiego biegu. Trzeba zobaczyć czy pojawia się tam plus dla wolnego biegu. Jeżeli jest to wymiana silnika. Nie ma sensu zabawa ze szczotkami. Jeżeli go brak to problem w instalacji auta, np przekaźnik wycieraczek.
Jak wymienić. Zdjąć zaczepy z przodu, czy od str. komory silnika.
Dziękuję wszystkim za pomoc. Diagnoza uszkodzony sterownik silnika.
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
Sprawdz chlodnice czy równomiernie sie nagrzewa, być może jest częściowo zatkana.
Zależy co rozumiesz przez "porządny sprzęt", bo to bardzo subiektywne pojęcie. W tym budżecie rozejrzyj się za Fiatem Punto I, silniki dobrze znoszą gaz i atechnicznych właścicieli, a naprawy nie zrujnują. Oczywiście, naprawy będą, po zakupie wymiana rozrządu, filtrów i płynów to niezbędne minimum, ale rozrząd do silników FIRE (benzynowe montowane w...
Co ile km należy zmieniać filtr paliwowy w Punto 2, rocznik 2001, silnik 1.2 ośmio zaworowy ?
Wymieniałem ostatnio BCM w Alfie 147, bez programowania procka silnik nie zapala, ale wszystkie pozostałe funkcje działają normalnie (światła, szyby, kierunkowskazy etc.), na wyświetlaczu w zegarach miga przebieg
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :arrow: http://autokacik.pl/files/279013450-IAW5... IAW 59F (bo 5AF to mi się wydaje był w Punto z silnikiem 1.2 8V) często padały i niektórzy zastępowali je IAW 4AF (konieczna była wymiana wiązki) z Pandy, choć pod koniec produkcji były chyba montowane seryjnie w 600ce.
Ja nie widzę żadnego zdjęcia. Musisz szukać głowicy do twojego silnika.
pomogła wymiana filtra paliwa choć dalej ciężko kręci, chyba przyda mu się jeszcze wymiana rozrusznika.
Czy to mogą być panewki? Silnik ma przejechane dopiero 90 tys. Czy wymiana pompy oleju to duży koszt?
1. czy na pewno takie same ecu 2. czy po włączeniu zapłonu, uruchamia się wstępne pompowanie paliwa 3. czy zapala sie kontrolka silnika.
Ostatnio miałem taki przypadek w punto2. Pomogła wymiana alternatora:-).
Skoro usterka występowała na dwóch różnych odbiornikach radiowych, to sprawdź czy wymiana anteny radiowej pomoże ? Sprawdź wszystkie punkty podłączenia masy radia, anteny, silnika, itd Aby nic nie przerabiać w samochodzie, nie demontować podsufitki, ja polecam aktywną antenę z wbudowanym wzmacniaczem do montażu na szybie samochodu. Do szybkich testów...
Da się, tylko po co? Przełącznik kosztuje grosze, a wymiana to pół godziny roboty (tylko trzeba uważać na czujnik kąta skrętu i "taśmę" kierownicy). Poduszkę da się zdjąć tak żeby nie było śladu (bez przebijania "zaślepek" w kierownicy). W Grande miałem na stałe załączone mijania. On je gasi ze stacyjką, oraz na czas rozruchu silnika. Nie jestem też...
Prostrzego silnika do tej operacji trudno szukac:D
IACV nigdy nie będzie przyczyną przerywania silnika.W tych modelach -zazwyczaj jeżeli był z czymś problem w elelktronice sterującej silnikiem-to najczęściej MAP.Co ciekawe tester nie zygnalizował jego awarii,wykrywało się analizą danych rzeczywistych.
A jak się zachowywał silnik przed tą wymiana pierścieni i rozrządu? Pozdrawiam!
Witam szwagier miał to samo w Punto dopiero wymiana komputera pomogła.
Witam. Też myśle o wymianie silnika w swoim cc 700 na 12 16v, przyznam że nie jestem koniem w mechanice samochodowej i wiem że może mnie to przerosnąć, ale mam zapał i jestem zdeterminowany;) i mam kilka pytań: - jaki rocznik silnika najlepiej wyhaczyć? - z jakiego auta skrzynie? punto 1.1? - łapy silnika z jakiego auta? - z czego alternatori rozrusznik?...
jast zamontowana na silniku od tyłu 2 wtyczki
Masz następujące opcje: 1) jeśli masz oba kluczyki z pilotem (rozbieralne) to przełożyć transponder ze starego kluczyka do nowego kluczyka, 2) jeśli masz nierozbieralny kluczyk to dorobić kluczyk z miejscem na transponder na wzór nowego kluczyka i przełożyć do niego transponder wydobyty ze starego kluczyka lub skopiować na czysty transponder, transponder...
przewody to wykluczam bo przed ich wymiana bylo to samo
Szyby i centralny zamek przed wymiana sterownika silnika dzialaly ok. Tak bezpieczniki sprawdzone a problem nadal jest :(
Wymiana sprzęgła w połowie aut a wymiana silnika to to samo No i dyskutuj z takim co nie widzi różnicy w wymianie sprzęgła i silnika.
Zależy która usterka, bo inną przyczyną są duże zmiany temperatury i wibracje (sterownik przymocowany do silnika).
w punto trójce stosuja silniki z ośmioma wentylami? Pytam,bo to mowe auto i nie miałem do czynienia.
Skoro wyskoczyła kontrolka ładowania to i tak czeka cię wymiana alternatora.
Witam. czy sterownik silnika od Punto 1.2 8V, pasuje do 1.4 8V?
Regulacja/wymiana płytek zaworowych częściowo rozwiązała problem. Bardzo dziękuje za pomoc! ;]
Witam Ostaniu miałem popsuty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po jego wymianie powstało kilka nowych problemów... 1. Gaśnie przy odpalaniu pierwsze dwa, trzy razy. Samochód zapala, wchodzi na 2500 obrotów i nagle spada do 400 i się dusi. Za ok 3 razem trzyma obroty i nie gaśnie. 2. Nie wchodzi płynnie na obroty na zimnym silniku tylko szarpie....
Z całym szacunkiem. Czy wiesz jak działa alternator, zakładam że wiesz. Więc co mają obroty silnika do niedoładowania twojego aku?? To nie prądnica w Ursusie. Twój altek powinien dać sobie rade. Chyba że wozisz w bagazniku 500W- towy (realnej mocy nie P.M.P.O) subwoofer. Kolega <Viper555> dobrze ci podpowiada że wymiana altka może nie rozwiązać...
Czy napięcie z przekaźnika idzie do tego rezystora, a potem tym kabelkiem do silnika dmuchawy? Jak sprawdzić czy dochodzi do niego prąd? A co z tym kabelkiem pod obudową skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika?
a ile kosztowala wymiana przewodu podcisnienia? sam przewod ile? aaa. gdzie to w ogole sie znajduje? :|
Ogólnie w Punto MK2 ludzie chcieli sobie utrudnić życie. Mk1 1.1/1.2 8V- wymiana filtra powietrza - 2 zatrzaski, 1 minuta. Mk2 1.2 8V - do wymiany lepiej mieć 10-15 minut albo wkrętarkę, bo trzeba odkręcić bodaj 16 śrubek pokrywy filtra ;) Skąd kolega woził te 16 śrubek tonie wiem. Miałem punto II z tym silnikiem i wymiana zwykłym wkrętakiem zajmowała...
Obawiam się, że to zależy od widzimisię lokalnego Wydziału Komunikacji, więc niestety Autor musi zapytać w swoim. Teoretycznie jest to "tylko" wymiana silnika, problem w tym, że silnik nie jest homologowany do tego modelu samochodu. Swapa z benzyny 1.6 na diesla 1.9 można zrobić o ile użyje się silników które występowały w modelu - wtedy nie ma problemu,...
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
Witam, posiadam Fiata Punto Evo 1.3 Multijet 75 KM, 2009 r. Otóż mam taki problem. Od jakiegoś czasu, gdy chcę trochę zwiększyć obroty i przyspieszyć autem, zapala mi się kontrolka silnika check i samochód automatycznie traci moc. Kontrolka pali się przez cały czas i auto nie chce wejść powyżej 3000 tys./obr. Samochód był u mechanika kilka razy: - wymiana...
Możesz zmienić na Reg Fast. Pasują bez żadnych przeróbek, tylko musisz kupić z dyszami i ewentualnie rozwiercić bo jeśli kupisz w komplecie to domyślnie są dysze 2mm.
Podciągnij przewód sygnałowy z pinu 23 sterownika silnika lub z wejścia nr 7 przekaźnika podwójnego. To sygnał m.in do obrotomierza
Ten sam silnik Fire masz kolego w Fiacie Punto (tylko poj. 1100 lub 1200) W tym silniku nie ma znaczenia czy jest gażnik czy układ wtryskowy (wymiana paska rozrządu) i żadnego koła nie ustawiasz na godz.12 Koło wałka rozrządu ustawiasz na około godz.9 (masz nacięcie na głowicy od strony kolektora ssącego) a koło wału korbowego ustawiasz na około godz....
Sprawdź kompresje na cylindrach zanim zaczniesz coś wymieniać. Chociaż objawy wskazywałyby na cewkę. Cewkę zapłonową da się sprawdzić, więc jej wymiana na chybił trafił nie jest do końca dobrym pomysłem. Samo odczytanie informacji z testera diagnostycznego, na przykład o wypadaniu zapłonu na którymś z cylindrów nie mówi nic o kondycji poszczególnych...
Ja miałem podobnie, co prawda dawny temat widzę, ale nadal wiele ludzi ma z tym problemy więc piszę. W większości problemów lekarstwem będzie wymiana przepływomierza. Auto będzie odrazu nie do poznania. Polecam oryginały Bosch.
Dokładnie tak się jeździ - do 3k obrotów, raczej 110 nie przekraczam bo to nie auto na wyższe prędkości jak i obroty (jak inni jeźdzą to nie mam pojęcia). Nie no będe szukał czegoś nowszego - ostatnio myśle nad punto 2 lift bo taki jest polecany na innym forum.
Dzięki za wstępną diagnozę.Wkrótce wymiana butli na nową,więc przy okazji może podziałamy z parownikiem
Wpisz w wyszukiwarkę "wymiana rozrządu Fiat grande punto 1.4 8V to taki sam silnik . Po zakupie blokad (koszt około 200 zł ) i poczytaniu Autodaty lub E learna możesz brać sie do wymiany. Wcześniej tak jak kolega Kortyleski radzi zmierz ciśnienie sprężania.
Hej czytam to co tutaj piszecie i mam pytanie. Mam samochód 1.9TDI, czy wymiana takiego filtra pomogła by takiemu silnikowi lepiej działa ???
Po wymianie oleju i uzupełnieniu do prawidłowego stanu praca silnika jest w normie. Zostanie mi tylko jeszcze wyregulować zawory na wszelki wypadek. Dodano po 47 Wymiana oleju na świeży (podwójna z filtrem) i uzupełnienie do prawidłowego stanu.
Witam czy ktoś może wie jak się do tego zabrać? gdzie jest zawór do spuszczenia płynu i czy da się to zrobić bez kanału? dzięki za odpowiedzi :) PS. dodam że to Punto 2, rocznik 2000, silnik 1,2 :)
Witam , jak wymienic przepalony drut oporowy na rezystorze wentylatora (pierwszy bieg wentylatora nie działa ) tzn. czy można go przylutować czy trzeba zgrzewać jak zgrzewać to gdzie albo kto wykonuje takie usługi czy w przewijalni silników mi to zrobią . Dzięki i pozdrawiam
Według mnie wymiana tej maty (w całości) jest nieopłacalna... ja kupiłem samoprzylepne maty wygłuszające (odpowiednie do komory silnika), wyciąłem pogryzione fragmenty fabrycznego wygłuszenia i wykleiłem to dociętymi na wymiar matami samoprzylepnymi.
a czy migala przed wymiana rozrzadu jesli nie to albo tak jak juz koledzy pisali przestawiony aczkolwiek palila by sie raczej odrazu po uruchomieniu silnika.
Wymiana czujnika pomogła w jednym z problemów. Ustąpiło nagłe zatrzymanie pracy silnika. Co do wystrzałów i szarpania czekam w kolejce do gazownika.
Załozyłeś uszczelkę odwrotnie W tym silniku sie da. Nie pasuje tylko kanał olejowy .
Mam na tapecie Doblo 1.9JTD i identyczne objawy .Znalazłem uszkodzoną pompe wysokiego ćiśnienia i zawór wydatku pompy.Co dała wymiana dam znać za tydzień
Kiedyś ktoś na elektrodzie "huczał" z wymianą silnika w Punto 1.1 na mocniejszy. Przyglądałem się w temacie bo mnie też interesowała wymiana na coś mocniejszego i ile dało by się to zrobić za 200-300zł. Kombi kupione do remontu domu ledwo co dawało radę wozić pustaki i cement ale jakoś przeżył. W temacie z Punto 1.1 okazało się że cała zabawa nie była...
Zakładając nawet, że wciśniesz do tego auta mocniejszy silnik. Pociągnie to za sobą zmianę skrzyni biegów (przełożenia, moc przenoszona), zmianę zawieszenia i konieczność usztywnienia konstrukcji (co najmniej rozpórka), pewnie układu hamulcowego. Już sama wymiana silnika, to dodatkowe prace związane z elektryką i osprzętem... Bawić się zawsze można,...
Też mam taki problem (inny silnik 1.4 8V) i zastanawiam się czy wymiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie całego układu w tym odpowietrzenie sprzęgła mogłoby pomóc?
Gdzie w tym samochodzie jest wtyczka od pompy paliwa? Przy pompie przy baku pod tylnim siedzeniem czy gdzieś na terenie grodzi silnika gdzie jest przekaźnik do pompy i bezpiecznik? Chodzi o tą wtyczkę pod siedzeniami: http://forum.samnaprawiam.com/elektryka-...
Dzieki wszystkim za pomoc wlasnie po wykonaniu pomiaru cisnienia paliwa okazalo sie ze padla pompa z tad brak wysokich obrotow na benzynie dzis zamowilem pompe jutro wymiana i powinno byc cacy:D
Turbina nie tylko umożliwia "przepalenie" większej ilości paliwa w tej samej pojemności silnika, a tym samym uzyskanie większej mocy, ale zapewnia też bardziej efektywne spalanie paliwa, a zatem, przy umiejętnej eksploatacji, potrafi dać oszczędność paliwa. Popatrz sobie ile kosztuje turbina do takiego Bravo, to nie jest wielki koszt, a wymiana jest...
Czy kupie sam mechanizm czy tyko z silnikiem? To kupujesz w komplecie ,możesz poszukać coś z demontażu tylko zwróć uwagę na stopień zużycia.
Moje Punto miało tak samo - dłuższe przytrzymanie kierownicy w skrajnej pozycji owocowało zapaleniem "stringów" i wyłączeniem wspomagania - pomagało zgaszenie silnika i ponowne odpalenie. Żadne błędy nie wyskakiwały - podejrzewałem przegrzewanie silnika wspomagania. Może ten typ tak ma? ;) Wymiana czujnika skrętu to grubsza sprawa - z tego co pamiętam...
Jeśli tylko wymieniłeś uszczelkę, to czeka Cię powtórka z rozrywki, jak miałeś przedmuch i jakiś czas tak jeździłeś to obowiązkowo planowanie głowicy przy wymianie uszczelki. Zapewne będzie Cię też czekać wymiana nagrzewnicy, bo lubi się rozszczelnić jak w układzie robi się za duże ciśnienie.
fire byly 8v z grande punto, tego zalozysz bez wiekszych problemow. polosie oczywiscie od cc/sc 1100 drazek biegow zaleznie od tego jaka bediesz mial skrzynie :)
Pierścienie zgarniające jak są zapieczone to można wymienić, ale jeśli nie ma kompresji to darowałbym sobie remont silnika i szukał drugiego, bo kapitalny remont silnika przewyższa wartość auta. Sprawdź kompresję "na sucho" + próba olejowa. Wymiana samych pierścieni tłokowych bez szlifu cylindrów raczej nie ma sensu.
Wcześniej się paliła? Jak masz immo to wymiana komputera nic nie da - nie odpali. Może ten kto to robił wywalił kontrolkę by nie kuła w oczy. Przydało by się teraz odczytać błędy ze sterownika silnika.
80 tys. km to nowe auto. Moje Grande Punto jak je sprzedawałem, to miało ponad 250 tys. km i brało jakieś 0,2 l na 10 tys. km...
Zamiast szukać na alle... to nie prościej pojechać do sklepu Fiata i podać numer VIN ? Dostaniesz wtedy taki jak potrzebujesz zestaw do wymiany rozrządu w swoim Fiacie. Twój silnik to 1.2 8V benzyna? Pozdrawiam!
Ja się wypowiem co do Fiatów - szukasz za dużych oszczędności i potem za to płacisz. Wymiana kabli i świec co 3 miesiące to ewidentnie jakiś problem (zapewne tania i zużyta instalacja LPG w aucie z wtryskiem MPI), ja przez 5 lat użytkowania tego auta wymieniłem świece po zakupie i kable zapłonowe po 4 latach eksploatacji (bo były ulewy, powódź i w Katowicach...
Witam Chciałbym poprosić was o analizę wyników z analizatora spalin. Posiadam małego fiata z silnikiem punto I 1.2mpi 75km. Katalizatora nie posiadam. Podłączałem auto pod komputer, żadnych błędów nie ma. Oto moje wyniki z analizatora spalin, podczas badania silnik był rozgrzany do 90°C http://obrazki.elektroda.pl/3704379200_1... Sonda...
Mam Fiata Grande Punto z silnikiem 1,4 8V . Przy przebiegu 115000, poza wymiana rozrządu, świec, klocków hamulcowych oraz płynów eksploatacyjnych nic nie robiłem . Autko z 2007 r. Uwaga silnik ma zmienna fazę rozrządu i do wymiany paska potrzeba blokad. Mogę ci polecić ten model .
Skoro wymiana świec pomogła to... była źle ułożona linka od gazu ;) nie ma możliwości, żeby przez "silniczek krokowy" silnik wchodził na tak wysokie obroty, max 2000-2500rpm. :arrow: leinadzs: Jesteś pewien tej odcinki?
Bez sensu była wymiana czujnika. Po takiej trasie akumulator będzie naładowany, oczywiście o ile ładuje alternator. Sprawdź napięcia akumulatora podczas pracy silnika i na postoju . Ładowanie powinno być około 14,4 V.
Witam. Pompka spryskiwacza znajduje się w prawym przednim błotniku. Możesz sprawdzic od silnika czy masz do niej dostep. Jeżeli nie to musisz zdemontowac nadkole. Pomka może być przykręcona albo na wcisk. misisz sprawdzic czy gdzieś nie zaciąga "lewego" powietrza. Sprawdzic uszcelke tej pompki. Ja bym jeszcze przeczyścił wyszystkie wężyki spręzonym...
Witam, jestem już po naprawie. Po przeczytaniu opinii od kupców tych używanych alternatorów postanowiłem dać ten mój do znajomego dobrego elektromechanika, Faktycznie stojan starty, obudowa pęknięta, przednie łożysko do wymiany, przy okazji wymiana szczotek. Naprawa z częściami razem 300 zł. Jest to mobilizacja do założenia osłon silnika od dołu i od...
Witam, jeżdżę od kilku lat Fiatem GP 1.4 benzyna. Zawsze lałem olej Shell Helix Ultra 5W / 40. Teraz ma problem. Dostałem w prezencie urodzinowym (czeka mnie wymiana oleju silnikowego) olej Shell Helix HX7 5W/40. Nie mam paragonu i nie wiem czy mogę silnik zalać ?
Silnik przerywa najczęściej przy podjazdach pod górkę coś nim dziwnie cyka. Chyba się nie obejdzie bez wizyty u mechanika. "Cykanie" tudzież stukanie w górnej części silnika (pod pokrywą zaworów) świadczyć może o niewłaściwych luzach zaworowych (o czym wspomniał tzok ). W punto MkI 1.1 luzy zaworowe reguluje poprzez wymianę płytek na szklance popychaczy...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Zazwyczaj nie robię typowej "mechaniki", jednak czasami trzeba i stwierdzam, że NIE da się ustawić w tym silniku rozrządu bez blokad. Nie ma nawet możliwości "sprawdzenia" poprawności ustawienia rozrządu bez blokad.
Dzieki za sugestie, Polaczenia kable, zlacza sprawdzone . Wg serwisu pozostaje tylko wymiana body komputera, albo odpalanie w trybie awaryjnym. Yaaan
No tak, o tym myślałem, mało precyzyjnie to określiłem. Inaczej rzecz ujmując, czasem czyszczenie sond wystarczy. Kiedyś zrobiłem to poprzez delikatne wypalenie palnikiem bo były aż mokre, dało efekt. A katalizator no cóż, może się wypali, ale wiadomo musi się wygrzać. Albo wymiana, no nie?
Da się wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy: http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-us... Tam mówią o silniku 1,1 w punto - nie wiem czy on jest FIRE, ale piszą żeby tłok do samej góry podnieść. To chyba po to żeby oprzeć zawór o niego przy zdejmowaniu zabezpieczenia - a to znaczy że tam rozrząd kolizyjny....
SC i CC z silnikiem 1100 (ten z paskiem rozrządu) był na wtrysku wielopunktowym. CC z tym silnkiem miał nazwę sporting. Jeżeli jest jednopunkt,co prawdopodobnie z Punto 55. Jeżeli łapie muła to podstawowe czynności-ciśnienie paliwa,drożny wydech,ewentualnie podglądnąć jak tam z MAP'em
Moja żona zrobiła przypadkowo taką mieszankę na stacji paliw. Punto 1.2 dymiło jak parowóz, na zimnym silniku falowanie, brak mocy i straszny smród. Czyszczenie zbiornika paliwa, wymiana filtra, świeże paliwo i 1h jazdy w trasie na wysokich obrotach, żeby "odtłuścić katalizator i resztę wydechu...
Jak kopci, to zrób próbę olejową najpierw, żeby zgrubnie ocenić dół silnika przed zdjęciem głowicy. Głowica obowiązkowo do sprawdzenia na szczelność przed montażem, bo w tych silnikach często pękały. Piszę tak, ponieważ ludzie z oszczędności często sobie sami wykonują takie drobne naprawy, jak dotarcie zaworów i wymiana uszczelniaczy, a później dochodzą...
Do PUNTO I powinno się mieć 3 klucze i CODE CARD. Jeden klucz jest czerwony (matka). Jeżeli go masz i możesz kupić komplet (2 niebieskie, czerwony i CODE CARD), to kup. Przełóż ze swojej matki (czerwony) chip do nowej matki. Wymień stacyjkę. Włóż czerwony, włącz zapłon. Jak zgaśnie kontrolka CODE, włóż pierwszy niebieski, włącz zapłon i kiedy zgaśnie...
witam posiadam fiata grande punto 1.4 2007 ze znikomym przebiegiem, kupiony z licytacji komorniczej, niestety nie posiada kluczyków koszt nowego w aso 1400 więc kosmos, chce wymienić bsi i sterownik silnika z takiej samej wersji, natomiast wiem jak ciężko kupić bsi z tym samym nr, wiec mam pytanie czy jest różnica jakie ma oznaczenie bsi?, wydaje mi...
Tanie Punto jest dobre, bo jest dobre i tanie. Mam Seicento 1.1, ten sam silnik co w Punto, szósty rok ujeżdżam, ponad 50k km. Co rok wymiana filtra powietrza (coś około 20 zł), filtra oleju (20-30 zł) i oleju (najtańszy 10W40 jaki znajdę, ~130 zł za 5 litrów), ubezpieczenie OC z 50% zniżkami nieco ponad 300 zł na rok. Odpala i jeździ, wygód nie ma,...
Wymiana reduktora to nie problem, ustawienie raczej też nie. Trochę się o tym naczytałem i to nie wydaje się trudne. Wychodzę z założenia że robią to tylko ludzie a że mam "łeb na karku" powinienem dać radę :)
punto wymiana sterownika silnika punto wymiana wymiana punto
linux puppy transformator ferrytowy regulacja zbieżności kineskop
Schemat podłączenia stacyjki Volvo S40 Diesel 2002 Migająca kontrolka silnika w Aprilia SR50 - 5 razy